Als date date of vrienden?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:09 schreef SchavuitPiet het volgende:
Je hebt dus afgesproken om samen iets te gaan drinken in het uitgaansgebied,
Wat vinden jullie dan als de rekening komt, en de ander heeft bijvoorbeeld veel meer gegeten en/of gedronken, of juist niet.
Wat gebeurd er als het bonnetje komt, en diegene niet zelf zijn portemonnee pakt om het voor te stellen,
Of vinden jullie dat degene die de ander meeneemt betalen moet, ook al is het misschien een slechte date
Gr
Emancipatie toch? Ze betaalt maar lekker meequote:
Want emancipatie en eisen dan vrouwen hetzelfde verdienen als mannen!quote:
Nou ja, als je graag wil dat het bij één date blijft moet je vooral voorstellen om de rekening te delen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want emancipatie en eisen dan vrouwen hetzelfde verdienen als mannen!
Gelijkheid, maar vrouwen zijn meer gelijk!
Ah, selectieve emancipatie. Altijd leuk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, als je graag wil dat het bij één date blijft moet je vooral voorstellen om de rekening te delen.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de vrouw haar portemonnee trekt bij de eerste date, dat lachend wegwuiven en zeggen "nee, ik betaal! Jij mag de volgende keer betalen". En haar dan op de tweede date meenemen naar een tyfusduur restaurant natuurlijk.
Ah, een typische vrouw die alleen geëmancipeerd is op momenten wanneer het haar uitkomt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, als je graag wil dat het bij één date blijft moet je vooral voorstellen om de rekening te delen.
Heeft niks met emancipatie te maken, maar met dat een vrouw nu eenmaal graag verwend wordtquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, selectieve emancipatie. Altijd leuk.
En een man niet?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heeft niks met emancipatie te maken, maar met dat een vrouw nu eenmaal graag verwend wordt
En mannen niet?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft niks met emancipatie te maken, maar met dat een vrouw nu eenmaal graag verwend wordt
gvd.. GMTAquote:
Natuurlijk wel. Maar wie maakt nou wie het hof?quote:
*brofistquote:
Beide elkaar mag ik hopen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar wie maakt nou wie het hof?
En dat bedoelde ik dus, het maar aannemen van dingen omdat ze zo horen, maar wel op hoge poten gelijkheid en meer salaris eisen, en maar klagen over mannencultuur en glazen plafond.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik: selectieve emancipatie.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
We leven in fucking 2014, niet 1923 waar dat toen nog het geval wasquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus de hofmaker (m/v) betaald.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als hij haar op date neemt? Hij haar.quote:
Wel goede muziek toen, en men kleedde zich nog naar de gelegenheidquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
We leven in fucking 2014, niet 1923 waar dat toen nog het geval was
Heerlijk hequote:Op vrijdag 5 september 2014 12:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, selectieve emancipatie. Altijd leuk.
Fijn om te weten dat we voor eenrichtingsverkeer bij jou moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als hij haar op date neemt? Hij haar.
Een hoer is goedkoper. En dan weet je nog zeker ook dat je bij de eerste 'date' hem erin kan duwen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef jogy het volgende:
Het is toch gewoon heel simpel. Een man wil zijn penis kwijt in de schede van de vrouw en de vrouw wil zich eerst speciaal voelen voor ze haar benen spreid voor het heerschap voor haar dus wil je neuken moet je betalen.
Hoezo? Als zij hem de tweede keer meeneemt, betaalt zij.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat we voor eenrichtingsverkeer bij jou moeten zijn.
Ja, ALS zij hem voor een tweede keer meeneemt jaquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo? Als zij hem de tweede keer meeneemt, betaalt zij.
Ja maar 'de jacht' is spannender. En boeiend verder. Het is traditie/gewoonte, en mocht het daadwerkelijk een relatie worden zou de scheefgroei weg moeten vallen en zo niet dan hoop ik dat je rijk bent en anders ben je gewoon haar bitch en moet je ballen kweken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een hoer is goedkoper. En dan weet je nog zeker ook dat je bij de eerste 'date' hem erin kan duwen.
Precies. We hebben een naam voor dit soort vrouwen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon de vaste instelling als hij niet dokt kan ie oprotten, dat is het hele probleem hier.
Dit! En als een vrouw zo geëmancipeerd wil zijn om hem uit te vragen, dan moet ze ook betalen. En een beetje vrouw met een inkomen mag ook best aanbieden om (een deel) te betalen als hij haar mee uit neemt. Dan is het aan hem om daar ja of nee op te zeggen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:20 schreef jogy het volgende:
Puur rationeel gezien zou het logisch zijn dat de afspreker betaald in het geval van een date, tenzij deze aangeeft, van te voren dat het ieder voor zich is. Dus als de vrouw je uitnodigt betaald zij en als jij uitnodigt betaal jij.
Precies dat dusquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om te betalen. Waar ik wél een probleem mee heb, is als de vrouw het vanzelfsprekend vindt dat ik wel zal betalen.
Die heb ik eigenlijk niet vaak meegemaakt. Meeste dames bieden in ieder geval aan om mee te betalen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om te betalen. Waar ik wél een probleem mee heb, is als de vrouw het vanzelfsprekend vindt dat ik wel zal betalen.
Ik ook niet, maar toch bestaan ze (Janneke141).quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:53 schreef jogy het volgende:
Die heb ik eigenlijk niet vaak meegemaakt. Meeste dames bieden in ieder geval aan om mee te betalen.
Ja, dat kun je nu wel zo zeggenquote:
Betaal maar ga naar de lokale snacktent en bestel een zak patat en drie frikandellen en een milkshake met 2 rietjes.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:09 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Ja, dat kun je nu wel zo zeggen
Maar zit eigenlijk al tegen de date op, volgens mij is die helemaal niet knap.
1 keer gezien met uitgaan, en toen al een slok op..
Maar om nou iemand een uur te laten reizen en dan gelijk weg te gaan als het tegenzit..
Huh? Als jij haar meeneemt betaal jij.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de vrouw haar portemonnee trekt bij de eerste date, dat lachend wegwuiven en zeggen "nee, ik betaal! Jij mag de volgende keer betalen". En haar dan op de tweede date meenemen naar een tyfusduur restaurant natuurlijk.
quote:
Bedankt voor je idee man!quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Betaal maar ga naar de lokale snacktent en bestel een zak patat en drie frikandellen en een milkshake met 2 rietjes.
Dit dus. Dit veranderd voor mij wel wanneer het iets meer voorkomt, dus het niet bij eenmalig blijft.quote:
En wat als je diegene alleen met een slok op hebt meegemaakt?quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:18 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Dit dus. Dit veranderd voor mij wel wanneer het iets meer voorkomt, dus het niet bij eenmalig blijft.
Trouwens, als het al een bekende is, ligt het voor mij wat anders. Dan delen we sowieso gewoon.
Hm, nouja, als het tegenvalt ben ik niet van plan te betalen, nee.quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:25 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
En wat als je diegene alleen met een slok op hebt meegemaakt?
En tijdens 'iets' drinken tegenvalt?
Hmm oké,quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:26 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Hm, nouja, als het tegenvalt ben ik niet van plan te betalen, nee.
Maar dat van een slok op maakt me niet zoveel uit. Als ik het gezellig heb, sta ik er best voor open. Sowieso, als hij zou vragen of we zouden delen vind ik dat ook helemaal geen probleem.
Met drinken oké, maar als je gaat eten wordt het anders.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:30 schreef Eyip het volgende:
wat maakt mij die paar euro uit voor wat drinken met een date. Tussen de 10 en 20 euro, meer zal het niet zijn...
Klopt, eten is al gauw 15 euro p.p en drinken de helft, of het moet heel gezellig of duur zijnquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:18 schreef mergbot het volgende:
[..]
Met drinken oké, maar als je gaat eten wordt het anders.
En als je date hetzelfde denkt?quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:26 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Dan wint de vrouw door de drama.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als je date hetzelfde denkt?
En daar zijn we weer bij Selectieve Emancipatie.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:21 schreef SchavuitPiet het volgende:
Dan wint de vrouw door de drama.
Patser.quote:
Die hele 25 euro dat een volledig verzorgde avond kostquote:
Als je nooit een date hebt, kun je makkelijk geld sparen idd.quote:
Ik heb inderdaad zelden dates.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je nooit een date hebt, kun je makkelijk geld sparen idd.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:18 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Dit dus. Dit veranderd voor mij wel wanneer het iets meer voorkomt, dus het niet bij eenmalig blijft.
Trouwens, als het al een bekende is, ligt het voor mij wat anders. Dan delen we sowieso gewoon.
Zo goedkoop is zelfs hier nietquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Die hele 25 euro dat een volledig verzorgde avond kost
Dacht dat het daar zelfs relatief prijzig was?quote:
Dat hangt ervan af wat je wilt. Of beter gezegd, hoe waardevol is de betreffende date voor je?quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Dacht dat het daar zelfs relatief prijzig was?
True. Zo kan ik hier ook wel een fles champagne kopen van 1000 euro kopenquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je wilt. Of beter gezegd, hoe waardevol is de betreffende date voor je?
Touchéquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:37 schreef DeJori het volgende:
Ik betaal. En ik heb geen zin in dat spelletje van waarbij de vrouw haar portemonnee trekt terwijl we beide weten dat ik ga betalen.
Ja en als diegene tegenover je hartstikke tegenvalt wat dan??quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:42 schreef Barcaconia het volgende:
Voordat de discussie over geld komt loop ik wel even naar de bar om af te rekenen. Er bestaat voor mij geen grotere dooddoener dan discussiëren over geld op een date...
gewoon zeggen dat je naar de wc gaat het pand verlaten zonder te betalen. Succes gegarandeerd!quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:51 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Ja en als diegene tegenover je hartstikke tegenvalt wat dan??
Daar gaat de hele discussie over
Hahaha, nee dat is erg.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:53 schreef Koempel020 het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat je naar de wc gaat het pand verlaten zonder te betalen. Succes gegarandeerd!
Haha, erg old schoolquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:54 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Hahaha, nee dat is erg.
Ik heb al een vriend paraat staan dat als ik naar de wc ga ik een smsje stuur dat die ze been gebroken heeft
Dan nog, risico van het vak. Ik vind het beschamend om daarover te discussieren, je houdt je eerste date neem ik aan niet in een restaurant met 2 sterren, dus je praat eerder over 30 euro p/p oid?quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:51 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Het is wel het netste als de man betaald, maar als de date niks is dan kun je nog altijd voor het geld gaan en haar de helft laten betalen. Kun je weer uitgeven op de volgende date!quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan nog, risico van het vak. Ik vind het beschamend om daarover te discussieren, je houdt je eerste date neem ik aan niet in een restaurant met 2 sterren, dus je praat eerder over 30 euro p/p oid?
'Hoe heurt het eigenlijk?'. De etiquette is veranderd. Het is 2014, niet 1970.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:58 schreef Koempel020 het volgende:
Het is wel het netste als de man betaald
Als echte koempel leef ik qua etiquette nog rond het jaar 1950.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
'Hoe heurt het eigenlijk?'. De etiquette is veranderd. Het is 2014, niet 1970.
Maakt toch in principe niets uit. Je gaat ergens zitten en je hebt van te voren al ingecalculeerd dat je wat gaat uitgeven. Bovendien gaat het over peanutsbedragen. Dure dates moet je sowieso tot een later tijdstip bewaren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:51 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
quote:
Om een oud collega te citeren: Degene die neukt betaalt.quote:
Inderdaad, doe ik altijd eigenlijk. De moeder mee uit eten nemen, de rekening betalen en dan haar dochter neukenquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
Om een oud collega te citeren: Degene die neukt betaalt.
Heb je daar tot nu toe veel issues mee gehad?quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:25 schreef Doum het volgende:
Het gaat mij niet om het geld, maar als een vrouw verwacht op een date dat ik alles voor haar betaal, dan knap ik daar op af. Dan is er simpelweg geen match vanwege een te groot cultuurverschil.
Als je dat doet ben je de grootste klootzak die er is. Ik hoop dat je wordt aangereden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:18 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon de rekening delen op de cent nauwkeurig.
Dat kan dezelfde avond nog in bed.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zijn toch geëmancipeerd die vrouwen? Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:50 schreef eliasbar het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je de grootste klootzak die er is. Ik hoop dat je wordt aangereden.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:50 schreef eliasbar het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je de grootste klootzak die er is. Ik hoop dat je wordt aangereden.
Geen issues, maar wel twee keer dat het echt op viel. Dat is ook niets geworden. Ik merk dat de leukste vrouwen een soort mindset hebben dat ze liever niet bij jou in het krijt willen staan, maar er ook weer geen big deal van maken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:28 schreef Vivie het volgende:
[..]
Heb je daar tot nu toe veel issues mee gehad?
Wel puntje van aandacht inderdaad
Dat ook ja. Ik knap eveneens af op vrouwen die opeens supermoeilijk gaan doen als je het eten betaald hebt. Het zijn een paar tientjes, niet mijn linkernier hoorquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:24 schreef Doum het volgende:
[..]
Geen issues, maar wel twee keer dat het echt op viel. Dat is ook niets geworden. Ik merk dat de leukste vrouwen een soort mindset hebben dat ze liever niet bij jou in het krijt willen staan, maar er ook weer geen big deal van maken.
Scheve vergelijking.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon de vaste instelling als hij niet dokt kan ie oprotten, dat is het hele probleem hier.
Moet je als man eens doen, als ze niet minstens dubbel D hebt kan ze oprotten, dan benje me toch een verwerpelijke lul.
Dit. Behalve dat als ik iemand echt niet leuk vind, ik zeker zal aandringen op het betalen van mijn deel.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:58 schreef Sarasi het volgende:
Als ik een date niks vind, betaal ik liever zelf. Scheelt verwachtingen en dan voel ik me ook niet iets verschuldigd. Maar ik ga er geen ruzie over maken. Als de ander er tegenin gaat, prima, jouw keus.
Jij lijkt me een leuke meid!quote:Op zaterdag 6 september 2014 05:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vind ik hem wel leuk, dan betaalt hij. En ja, laat hij mij betalen, dan is het meteen over. Buh-byeee.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 05:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit. Behalve dat als ik iemand echt niet leuk vind, ik zeker zal aandringen op het betalen van mijn deel.
Vind ik hem wel leuk, dan betaalt hij. En ja, laat hij mij betalen, dan is het meteen over. Buh-byeee.
Dat kan je dus mooi gebruiken om aan te geven dat je een tweede date ziet zittenquote:Op zaterdag 6 september 2014 08:06 schreef Wolken het volgende:
Mocht hij erop staan om te betalen is dat prima. Zo niet, ook geen probleem. Ik bied het iig altijd wel aan om minimaal de helft te betalen. Ideaal is om en om maar dan moet je wel al weten dat er een tweede date komt.
Serieus? En wat nou als jij hem mee uit hebt gevraagd dan? Laat je hem dan alsnog betalen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 05:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit. Behalve dat als ik iemand echt niet leuk vind, ik zeker zal aandringen op het betalen van mijn deel.
Ik vraag geen mannen uit. Een man maakt mij het hof. Maar mocht het toch gebeuren dat ik het initatief neem, dan kook ik een uitgebreide maaltijd voor hem.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Serieus? En wat nou als jij hem mee uit hebt gevraagd dan? Laat je hem dan alsnog betalen?Ik hang toch wel naar het idee dat degene die uitnodigt, betaalt, bij een 'echte date'. En dan zoveel mogelijk om en om, uiteindelijk. Maar goed ik ben student dus dan vind ik splitten ook niet erg. Eigenlijk boeit het me totaal niet als het een leuke date was, dan wil ik best alles dokken, wil ik hem ook wel laten betalen, splitten is me ook best. Als de date minder tof was, betaal ik liever zelf alles. Dan ben ik er vanaf.
![]()
Kijk, dat is het hem nou. Ik ben van Turkse afkomst en bij ons is het niet denkbaar dat een man een vrouw laat betalen op de eerste date (in een relatie gelden andere regels, voor mij tenminste). Dat een man dat toch doet zegt mij genoeg over hoe ver hij van mij afstaat cultureel gezien.quote:Maar het vervolg van een date compleet ophangen aan wie de portemonnee trekt...
geweldig! Net anderhalf uur materiaal van hem gekekenquote:
Op netflix staat z'n "netflix special" Bare, echt geweldigquote:Op zaterdag 6 september 2014 12:49 schreef Peter het volgende:
[..]
geweldig! Net anderhalf uur materiaal van hem gekeken
Precies wat ik ook dacht toen ik dit las.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat leuk dat dit van een vrouw komt
Dit dusquote:Op zaterdag 6 september 2014 10:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vraag geen mannen uit. Een man maakt mij het hof. Maar mocht het toch gebeuren dat ik het initatief neem, dan kook ik een uitgebreide maaltijd voor hem.
[..]
Kijk, dat is het hem nou. Ik ben van Turkse afkomst en bij ons is het niet denkbaar dat een man een vrouw laat betalen op de eerste date (in een relatie gelden andere regels, voor mij tenminste). Dat een man dat toch doet zegt mij genoeg over hoe ver hij van mij afstaat cultureel gezien.
En het gaat mij niet om het geld. Is hij arm, dan koopt hij maar een bolletje ijs voor mij die wij vervolgens samen op een bankje opeten.
Het is een principe kwestie.
Ditquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit. Ook al snap ik niet waarom maar heb zelf het gevoel dat het zo hoortquote:
en dit ja. Altijd back-up geld bij je hebben voor het gevalquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:18 schreef twiFight het volgende:
Ik zou als man altijd (aanbieden te) betalen, maar de dame in kwestie mag best meedoen als ze wil. Tevens vind ik dat als je het niet betalen kunt, je een vrouw niet op date moet nemen naar de betreffende plek.
Als de man niet gaat betalen dan wordt die gezien als pauper...quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:37 schreef AwayTL het volgende:
Als vrouw in ieder geval aanbieden om gewoon de helft te betalen. Heb het:' mannen betalen altijd' nooit gesnapt.
Hoe zou jij het vinden als een man hetzelfde denkt? "Vind ik haar leuk, dan betaalt zij. En als ze mij laat betalen, dan is het meteen over. Buh-byeee."quote:Op zaterdag 6 september 2014 05:03 schreef Bortecinem het volgende:
Prima?quote:Op zondag 7 september 2014 11:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als een man hetzelfde denkt? "Vind ik haar leuk, dan betaalt zij. En als ze mij laat betalen, dan is het meteen over. Buh-byeee."
Dit is ook verschrikkelijk ja.quote:Op zondag 7 september 2014 02:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Clubjes vriendinnen zijn werkelijk schandalig, krijgen ze de rekening willen ze per persoon afrekenen. En dan niet gewoon allemaal een evenredig deel maar exact wat ze gedronken hebben. Een fles wijn wordt ook nog eens verdeelt naar ratio. Jij had toch 2 glazen meid? Wij hadden allebei 1 en zij had bijgeschonken![]()
![]()
![]()
.
Beter heb je mannen die gooien gewoon allemaal geld op tafel totdat er genoeg is. Geen gezeur geen gezever.
Jezus.. een freeloader. "De man moet betalen, anders blief ik hem niet."quote:Op zondag 7 september 2014 12:00 schreef Bortecinem het volgende:
Prima?
Zoals ik het al zei, een man die de rekening wil splitten, of sterker nog, verwacht dat de vrouw betaalt is sowieso niet iemand met wie ik verder zou willen. Dus een doei is wel op z'n plaats ja.
Cultuurverschil heet zoiets.quote:Op zondag 7 september 2014 12:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jezus.. een freeloader. "De man moet betalen, anders blief ik hem niet."
Vreselijk
quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:54 schreef Bortecinem het volgende:
En het gaat mij niet om het geld. Is hij arm, dan koopt hij maar een bolletje ijs voor mij die wij vervolgens samen op een bankje opeten.
Het is een principe kwestie.
We wonen in Nederland anno 2014.quote:
Gelukkig is Nederland een land waar mensen zelf mogen bepalen of ze betalen op de eerste date of niet.quote:Op zondag 7 september 2014 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We wonen in Nederland anno 2014.
Niet in de Middeleeuwen of in Turkije.
Ik heb al uitgelegd dat het mij niet om het geld gaat. Zie mijn eerdere reacties in dit topic. Maar als mensen het nog niet willen snappen dan houd ik het maar op cultuurverschil.quote:Op zondag 7 september 2014 12:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wel makkelijk, om iets maar meteen af te schuiven op een cultuurverschil.
Best of both worlds, right? Handig!quote:Op zondag 7 september 2014 12:14 schreef Bortecinem het volgende:
Gelukkig is Nederland een land waar mensen zelf mogen bepalen of ze betalen op de eerste date of niet.
Het zelf mogen bepalen of je betaalt op de eerste date of niet is inderdaad een luxe die men alleen in Nederland geniet ja. Daarom woon ik hier ook, puur om misbruik te maken van deze vrijheid!quote:Op zondag 7 september 2014 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Best of both worlds, right? Handig!
Afhankelijk van de situatie kun je je cultuur of de vrijheid van Nederland uit de hoge hoed toveren.
Dat zei ik al: freeloader!
Je kan beter een rekenslaafje meebrengen om eea. bij te houden en te verdelen.quote:
quote:Op zondag 7 september 2014 12:24 schreef Bortecinem het volgende:
Het zelf mogen bepalen of je betaalt op de eerste date of niet is inderdaad een luxe die men alleen in Nederland geniet ja. Daarom woon ik hier ook, puur om misbruik te maken van deze vrijheid!
Je bent uit gierigheid dingen zo aan het far-fetchen dat het lachwekkend is. Just so you know enzo.
Grappig dat je dat vindt. Jij kwam namelijk als eerste aanzetten met "cultuur".quote:
Heb weleens met een accountant aan tafel gezeten, die doen dat van nature.quote:Op zondag 7 september 2014 12:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan beter een rekenslaafje meebrengen om eea. bij te houden en te verdelen.
Die kan dan nl. ook mooi meedokken
Zo'n date kan je dan meteen aftrekken van de belasting wegens zakendiner.quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Pharkus het volgende:
Heb weleens met een accountant aan tafel gezeten, die doen dat van nature.
Met onderbouwing. Ik heb tenminste proberen uit te leggen dat het bij mij niet om het geld draait.quote:Op zondag 7 september 2014 12:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vindt. Jij kwam namelijk als eerste aanzetten met "cultuur".
GC / Geldzaken tijdens een Datequote:Op zondag 7 september 2014 12:33 schreef Bortecinem het volgende:
Met onderbouwing. Ik heb tenminste proberen uit te leggen dat het bij mij niet om het geld draait.
Ah, dus géén cultuur.quote:Verder was dit puur mijn mening.
Ik val niet op jouw soort. Wees maar niet bang.quote:Ik val verder geen mensen aan die vinden dat de rekening wel gesplitst moet worden. Prima als mensen zich daar gelukkig bij voelen. I couldn't care less. Jij daarentegen reageert zo gefrustreerd op mij dat het grappig is. Freeloader blablabla. Ik zou bijna denken dat je een oogje op mij hebt en kwaad bent dat het niks gaat worden vanwege je gierigheid.
Ja, dus? Jouw reactie zegt niks over mijn onderbouwing of jouw aanval op mijn reactie zonder onderbouwing.quote:Op zondag 7 september 2014 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
GC / Geldzaken tijdens een Date
Mijn mening is dat de cultuur waarin ik deels ben opgegroeid het beste bij mij past. Ik ben hier geboren en getogen, niet fresh of the boat of zo. Genoeg Nederlandse cultuur meegekregen, maar hierin ben ik van mening dat de traditionele rolverdeling beter bij mij past.quote:Ah, dus géén cultuur.
Dan zal mijn leven, mening en levensstijl jou verder ook niet hinderen in het leven. Geen reden om zo gefrustreerd te doen dus.quote:Ik val niet op jouw soort. Wees maar niet bang.
Wie is er nou gefrustreerd?quote:Op zondag 7 september 2014 12:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, dus? Jouw reactie zegt niks over mijn onderbouwing of jouw aanval op mijn reactie zonder onderbouwing.
Ik vind het jammer dat er in Nederland nog steeds mensen wonen die middeleeuwse gedachten hebben.quote:Mijn mening is dat de cultuur waarin ik deels ben opgegroeid het beste bij mij past. Ik ben hier geboren en getogen, niet fresh of the boat of zo. Genoeg Nederlandse cultuur meegekregen, maar hierin ben ik van mening dat de traditionele rolverdeling beter bij mij past.
quote:Dan zal mijn leven, mening en levensstijl jou verder ook niet hinderen in het leven. Geen reden om zo gefrustreerd te doen dus.
Is daar inmiddels een app voor? Handig!quote:Op zondag 7 september 2014 12:24 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon tot de cent bij houden wat een ieder afzonderlijk verbruikt heeft. Eventueel evenredig het aantal hapjes wat geproefd is van een anders dis verdisconteren. En daar op de 10% fooi berekenen en apart afrekenen.
Ik heb er een app voor.
Het jaar kruik belde. Ze willen hun ideeën terug. Gristus mens, heb wat respect voor jezelf.quote:
Je hebt hartstikke gelijk. Ik vind het ook normaal dat de man betaalt, zeker op een eerste date. En ik ga er ook vanuit dat hij haar vraagt.quote:Op zondag 7 september 2014 12:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dus? Jouw reactie zegt niks over mijn onderbouwing of jouw aanval op mijn reactie zonder onderbouwing.
[..]
Mijn mening is dat de cultuur waarin ik deels ben opgegroeid het beste bij mij past. Ik ben hier geboren en getogen, niet fresh of the boat of zo. Genoeg Nederlandse cultuur meegekregen, maar hierin ben ik van mening dat de traditionele rolverdeling beter bij mij past.
[..]
Dan zal mijn leven, mening en levensstijl jou verder ook niet hinderen in het leven. Geen reden om zo gefrustreerd te doen dus.
Het ligt aan de vrouw welke indruk dat maakt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef agter het volgende:
Natuurlijk betaalt de man bij de eerste date. Hij wil toch indruk op haar maken?
I know I know. Genoeg Nederlandse mannen zijn die er niet zo over denken. Zelfs in dit topic.quote:Op zondag 7 september 2014 14:38 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt hartstikke gelijk. Ik vind het ook normaal dat de man betaalt, zeker op een eerste date. En ik ga er ook vanuit dat hij haar vraagt.
En ik ben van NLse komaf. Dus daar heeft het niet altijd mee te maken.
De indruk die je maakt door haar semi verplicht mee te laten betalen, is die van een pauper of een metroman.quote:Op zondag 7 september 2014 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het ligt aan de vrouw welke indruk dat maakt.
Op jou misschien. En misschien op andere vrouwen anders.quote:Op zondag 7 september 2014 20:02 schreef agter het volgende:
De indruk die je maakt door haar semi verplicht mee te laten betalen, is die van een pauper of een metroman.
Als ik 13/21ste van het brood met smeersels op heb dan vind ik het niet netjes om mijn disgenote(n) met extra kosten op te zadelen door mijn gulzigheid.quote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef Palomar het volgende:
Wat een vraagBij dates die ik heb gehad is het meestal de rekening splitten als we beide cash geld bij ons hebben, maar ik betaal ook wel eens de hele rekening. Paar tientjes doe ik niet moeilijk over.. Vooral als het een tweede of derde date is en er dus perspectief in zit.
En als ik met vrienden wat ga eten of drinken is het gewoon de rekening splitten naar het aantal personen. Het uitsplitsen naar wat iedereen precies heeft gehad vind ik wel het ultieme voorbeeld van kneuterigheid. En al helemaal bij een date
Vertel eens, hoe denk jij dat een man opkomt op een vrouw, als hij haar op een date vraagt, en niet wil betalen?quote:Op zondag 7 september 2014 20:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Op jou misschien. En misschien op andere vrouwen anders.
Er bestaan nog heel veel mogelijkheden tussen "niet willen betalen" en "hij moet betalen, anders dikke doei".quote:Op zondag 7 september 2014 20:32 schreef agter het volgende:
Vertel eens, hoe denk jij dat een man opkomt op een vrouw, als hij haar op een date vraagt, en niet wil betalen?
Ik ga er standaard vanuit dat de man betaalt, dus hoe zou jij dat dan aanpakken, wat ga je zeggen?quote:Op zondag 7 september 2014 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er bestaan nog heel veel mogelijkheden tussen "niet willen betalen" en "hij moet betalen, anders dikke doei".
Ik betaal, maar er komt geen tweede date.quote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef agter het volgende:
Ik ga er standaard vanuit dat de man betaalt, dus hoe zou jij dat dan aanpakken, wat ga je zeggen?
Dus je bespreekt niets?quote:Op zondag 7 september 2014 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik betaal, maar er komt geen tweede date.
Als de vrouw niet tenminste iets zegt over de betaling of de portemonnee tevoorschijn haalt, dan weet ik genoeg.quote:
Dus de vrouw moet het bespreekbaar maken?quote:Op zondag 7 september 2014 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de vrouw niet tenminste iets zegt over de betaling of de portemonnee tevoorschijn haalt, dan weet ik genoeg.
Nee, de vrouw moet laten blijken dat ze niet verwacht/er van uitgaat dat ik betaal.quote:Op zondag 7 september 2014 20:57 schreef agter het volgende:
Dus de vrouw moet het bespreekbaar maken?
quote:Op zondag 7 september 2014 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, de vrouw moet laten blijken dat ze niet verwacht/er van uitgaat dat ik betaal.
quote:Op zondag 7 september 2014 20:15 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik betaal graag, maar vind het wel prettig als de dame voorstelt om te splitten. Niet dat ik haar laat meebetalen ofzo.
Dat zeg ik ook al het hele topic: ik heb er geen probleem mee om te betalen. Waar ik wel een probleem mee heb, is als de vrouw ervan uitgaat/verwacht dat ik betaal.quote:
Maar laat je de vrouw ook meebetalen als ze het voorstelt? Of probeer je haar nog ervan te overtuigen dat jij wil betalen? Belangrijk verschil imho.quote:Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al het hele topic: ik heb er geen probleem mee om te betalen. Waar ik wel een probleem mee heb, is als de vrouw ervan uitgaat/verwacht dat ik betaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals: hoe moet ze dat laten blijken dan?quote:Op zondag 7 september 2014 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, de vrouw moet laten blijken dat ze niet verwacht/er van uitgaat dat ik betaal.
Ligt aan de situatie, hoe ik denk/voel over de vrouw, hoezeer ze zich tijdens de date gelijkwaardig aan mij opstelde, en of ik meer dates wel zie zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 21:07 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar laat je de vrouw ook meebetalen als ze het voorstelt? Of probeer je haar nog ervan te overtuigen dat jij wil betalen? Belangrijk verschil imho.
Lezen?quote:Op zondag 7 september 2014 21:13 schreef agter het volgende:
Nogmaals: hoe moet ze dat laten blijken dan?
Zij moet het dus bespreekbaar maken ofzo?
quote:Op zondag 7 september 2014 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de vrouw niet tenminste iets zegt over de betaling of de portemonnee tevoorschijn haalt, dan weet ik genoeg.
Komt toch wel wat lafjes over: zij moet het dus bespreekbaar maken. Niet jij kennelijk?quote:
LOL omg, dan ís de man bereid om zonder morren te betalen, is het wéér niet goed.quote:Op zondag 7 september 2014 21:19 schreef agter het volgende:
Komt toch wel wat lafjes over: zij moet het dus bespreekbaar maken. Niet jij kennelijk?
Wees een man, en begin er zelf over.
Jij geeft telkens aan er niet zelf over te beginnen. Maar je verwacht wel dat zij dat doet. Want anders zie je haar niet meer zitten. Hoe moet zij dat weten als jij kennelijk niet communiceert?quote:Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL omg, dan ís de man bereid om zonder morren te betalen, is het wéér niet goed.
Wees een vrouw in Nederland anno 2014 en begin erover. Helemaal niks mis mee tegenwoordig. Wordt zelfs heel erg op prijs gesteld door de meeste mannen.
Als de vrouw niet communiceert dat zij mij als gelijke ziet, maar als sugar daddy, dan boeit het me geen donder meer hoe zij het moet weten.quote:Op zondag 7 september 2014 21:27 schreef agter het volgende:
Jij geeft telkens aan er niet zelf over te beginnen. Maar je verwacht wel dat zij dat doet. Want anders zie je haar niet meer zitten. Hoe moet zij dat weten als jij kennelijk niet communiceert?
Triest. Ik hoop dat jij niet de meerderheid van de mannen bent.
Jij verwacht dat ze meebetaalt, aan jou om dat te communiceren.quote:Op zondag 7 september 2014 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de vrouw niet communiceert dat zij mij als gelijke ziet, maar als sugar daddy, dan boeit het me geen donder meer hoe zij het moet weten.
De gelijkheid blijkt al uit de date. De betaling is de laatste test wat dat betreft. En als de vrouw daarin faalt, dan
omg.. kun je niet lezen?quote:Op zondag 7 september 2014 21:31 schreef agter het volgende:
Jij verwacht dat ze meebetaalt, aan jou om dat te communiceren.
Ik verwacht helemaal niet dat ze meebetaalt.quote:Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zeg ik ook al het hele topic: ik heb er geen probleem mee om te betalen. Waar ik wel een probleem mee heb, is als de vrouw ervan uitgaat/verwacht dat ik betaal.
Dus toch de sugar daddie, maar je wil het zelf niet zo voelen, is dat het?quote:Op zondag 7 september 2014 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
omg.. kun je niet lezen?
Nou speciaal voor jou dan nog een keer:
[..]
Ik verwacht helemaal niet dat ze meebetaalt.
quote:Op zondag 7 september 2014 21:35 schreef agter het volgende:
[..]
Dus toch de sugar daddie, maar je wil het zelf niet zo voelen, is dat het?
Wanneer er om de rekening wordt gevraagd wil spijkerbroek gewoon dat de vrouw haar portemonnee erbij pakt en/of voorstelt om mee te betalen. Meer niet. Een vrouw die nonchalant blijft zitten en ervan uitgaat dat de man betaalt vind ik ook niet fijn.quote:Op zondag 7 september 2014 21:35 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet fijn?quote:Op zondag 7 september 2014 22:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wanneer er om de rekening wordt gevraagd wil spijkerbroek gewoon dat de vrouw haar portemonnee erbij pakt en/of voorstelt om mee te betalen. Meer niet. Een vrouw die nonchalant blijft zitten en ervan uitgaat dat de man betaalt vind ik ook niet fijn.
Ik vind wel dat je een beetje gek reageert, wat hij zegt is toch niet zo raar? Hij wil dat een vrouw het niet vanzelfsprekend vindt dat hij alles betaald, that's it. Vind ik een heel redelijke gedachtengang.quote:Op zondag 7 september 2014 21:35 schreef agter het volgende:
[..]
wel de lusten en niet de lasten dusquote:Op vrijdag 5 september 2014 14:26 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Maar dat van een slok op maakt me niet zoveel uit. Als ik het gezellig heb, sta ik er best voor open. Sowieso, als hij zou vragen of we zouden delen vind ik dat ook helemaal geen probleem.
quote:Op zondag 7 september 2014 23:09 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet fijn?
Ik zal altijd aanbieden mee te betalen, of als er betaald is zonder dat ik het doorhad later nog benoemen dat ik best mee had willen betalen. Maar ik waardeer het wel als er dan toch door hem betaald wordt. Zo ben ik dan ook wel weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 september 2014 23:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Zo hoort het wat mij betreft.
Ik heb wel een vast groepje vriendinnen waarbinnen de kosten gedeeld worden, maar als mensen bij mij komen ga ik er in principe van uit dat ik betaal. Heb één vriendin waarvan ik weet dat zij financieel wat krapper zit, dus dan betaal ik ook de boodschappen wanneer ik bij haar ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik snap uberhaupt niet waarom het zo'n punt is. Als je niet teveel wilt betalen zorg je dus gewoon dat je alleen iets gaat drinken, dan zal het nooit heel duur worden lijkt me.
Waarom is 'de man betaalt' bij homo's complex? Lijkt me een vrij definitief gegeven dat de man betaaldquote:Op maandag 8 september 2014 00:31 schreef Crimyclown het volgende:
De man betaald altijd. Tenzij homo, dan wordt het complex. Basisregels/etiquette.
Moet je eerst uitzoeken wie het mannetje is. Die de deuren open houdt enzulks.quote:Op maandag 8 september 2014 08:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom is 'de man betaalt' bij homo's complex? Lijkt me een vrij definitief gegeven dat de man betaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |