abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144208644
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Daarom trek ik de vergelijking met Europa in 2004. Natuurlijk kun je wel iets zeggen met deze rekenmethode maar het is wel ongelooflijk nattevingerwerk.
Ja inderdaad, bijna niet serieus te nemen eigenlijk.
pi_144208660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dat de economie van de VS stabiel is komt waarschijnlijk omdat de economie al redelijk tot goed is. Dat de economie van China steeds aan het stijgen is was/is komt waarschijnlijk omdat ze begonnen zijn met een slechte economie.

Hoe kun je hieruit concluderen dat China de VS ook echt voorbij gaat streven? ik zie de logica niet (vast heel dom hoor :P).
Er zijn veel en veel meer Chinezen, die potentieel veel en veel meer economische waarde gaan produceren dan de Amerikanen. Tenzij de Amerikanen iets innoveren wat zoveel economische waarde heeft dat ze China nog steeds voorblijven. En voor wat betreft innovatie staat China er niet zo goed voor. Het is vooral 'monkey see, monkey do', het importeren van bewezen technieken uit het Westen. Het ondernemersklimaat is er in China ook niet naar om de inhaalslag met het Westen op het gebied van innovatie snel te maken. Daarnaast is het internet in China nog veel te gesloten. Goede ideeën leven daar in een microkosmos, maar worden niet zo makkelijk geëxporteerd als ideeën uit het Westen.
pi_144208674
quote:

[..]

Daarom trek ik de vergelijking met Europa in 2004. Natuurlijk kun je wel iets zeggen met deze rekenmethode maar het is wel ongelooflijk nattevingerwerk.
Denk dat de belangrijkste factor de automatisering wordt. Zodra de robotica zover is en x aantal mensen niet meer belangrijk is voor productiviteit kan het alle kanten op gaan.
pi_144208697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zijn veel en veel meer Chinezen, die potentieel veel en veel meer economische waarde gaan produceren dan de Amerikanen. Tenzij de Amerikanen iets innoveren wat zoveel economische waarde heeft dat ze China nog steeds voorblijven. En voor wat betreft innovatie staat China er niet zo goed voor. Het is vooral 'monkey see, monkey do', het importeren van bewezen technieken uit het Westen. Het ondernemersklimaat is er in China ook niet naar om de inhaalslag met het Westen op het gebied van innovatie snel te maken. Daarnaast is het internet in China nog veel te gesloten. Goede ideeën leven daar in een microkosmos, maar worden niet zo makkelijk geëxporteerd als ideeën uit het Westen.
Dat begrijp ik, maar dat wil toch niet zeggend dat de economie van China dan ook per definitie beter is (gaat worden) dan die van de VS?
pi_144208698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen wij trouwens niet een sanctie opleggen dat wij geen medicatie meer leveren aan Rusland? want een groot deel van de basismedicatie is afkomstig uit de EU.
:') Malloot, waarom zou je dat in hemelsnaam doen.
pi_144208725
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Klein beetje provoceren, alsof jij dat nooit doet...

Niet direct schelden.
pi_144208726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat wil toch niet zeggend dat de economie van China dan ook per definitie beter is (gaat worden) dan die van de VS?
Lees daarom het tweede deel van mijn post. Veel inwoners hebben is geen garantie voor een knallend innoverende economie. Kijk maar naar India. Maar als China en de VS volkomen gelijkwaardig zouden zijn, dan wint China natuurlijk, hands down.
pi_144208736
quote:

[..]

Meer het type sanctie waar Poetin mee zal komen inderdaad.
pi_144208748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klein beetje provoceren, alsof jij dat nooit doet...

Niet direct schelden.
Jonge... Medicijnen boycotten? Kom op, dat is een geen provocatie meer maar dat is gewoon de bedoeling dat burgers geen hulp meer kunnen krijgen.
pi_144208757
quote:

[..]

Dat soort dingen houd je indd achter de hand voor wanneer Rusland gas gaat inzetten.
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:46:02 #286
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144208761
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Denk dat de belangrijkste factor de automatisering wordt. Zodra de robotica zover is en x aantal mensen niet meer belangrijk is voor productiviteit kan het alle kanten op gaan.
Helemaal mee eens. Grondstoffen de fabriek in, apparaten aan de andere kant eruit. Hooguit een paar ingenieurs om de productie draaiende te houden en de rest automatiseren.

Maar dit is een beetje off topic :@
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144208773
quote:

[..]

hey, ik volgde slechts de simplistische denkwijze van Nintex dat gdp alles zegt...
pi_144208776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Lees daarom het tweede deel van mijn post. Veel inwoners hebben is geen garantie voor een knallend innoverende economie. Kijk maar naar India. Maar als China en de VS volkomen gelijkwaardig zouden zijn, dan wint China natuurlijk, hands down.
Maar als alles gelijkwaardig is, dan zijn de VS en China toch gewoon gelijkwaardig?

China produceert alleen meer economische waarde omdat er veel meer inwoners wonen, maar dat is nogal evident lijkt mij.
pi_144208787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jonge... Medicijnen boycotten? Kom op, dat is een geen provocatie meer maar dat is gewoon de bedoeling dat burgers geen hulp meer kunnen krijgen.
Ach, die burgers hebben partij gekozen.
pi_144208793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weet jij wat provocatie betekend?
pi_144208795
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat soort dingen houd je indd achter de hand voor wanneer Rusland gas gaat inzetten.
Nee, je kunt toch niet zomaar medicijnen boycotten, zijn jullie wel goed in jullie hoofd? En die mensen die in het ziekenhuis zitten te wachten voor medicijnen moeten maar lijden?
pi_144208809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet jij wat provocatie betekend?
Ja, je punt? ;)
pi_144208813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, je kunt toch niet zomaar medicijnen boycotten, zijn jullie wel goed in jullie hoofd? En die mensen die in het ziekenhuis zitten te wachten voor medicijnen moeten maar lijden?
Dat kunnen wij wel degelijk, maar het zou inderdaad niet netjes zijn.
pi_144208821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja, je punt? ;)
Dat het niet serieus was !
pi_144208828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat kunnen wij wel degelijk, maar het zou inderdaad niet netjes zijn.
Dan staan de EU en de VS wel mooi voor schut :')
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:48:35 #296
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144208836
quote:

[..]

Niemand gaat medicijnen boycotten.

En voordat iemand komt aanzetten met een linkje naar de situatie in Iran, dat is een bijeffect. Niet minder kut, maar nog steeds een bijeffect.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144208839
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan staan de EU en de VS wel mooi voor schut :')
Zou niet weten waarom, alleen lullig voor de burgers in Rusland.
pi_144208851
quote:

[..]

Rusland gaat het zelf boycotten waarschijnlijk, zullen ze niet doen als ze het niet kunnen veroorloven. India maakt genoeg medicijnen, en goedkoper.
pi_144208855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom, alleen lullig voor de burgers in Rusland.
Omdat dat tegen alle westerse normen in gaan, want je raakt honderden miljoenen burgers hier mee.
pi_144208859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:48 schreef DeJori het volgende:

[..]

Niemand gaat medicijnen boycotten.

En voordat iemand komt aanzetten met een linkje naar de situatie in Iran, dat is een bijeffect. Niet minder kut, maar nog steeds een bijeffect.
Mwau, het zou een middel kunnen zijn als Putin/Rusland echt heel ver gaat maar wij nog net niet militair willen ingrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')