abonnement Unibet Coolblue
pi_144184773


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe en Ubershave



Er is mij gevraagd of ik een deluxe scheersetje wilde showen.
Dat wil ik wel
Hierbij laat ik producten zien die ik zelf ook allemaal in huis heb (of gehad heb) en in mijn geval bij 1 en dezelfde winkel vandaan komen, omdat die alles in huis hebben voor redelijke prijzen en omdat dat lekker gemakkelijk is. Scheelt me verzendkosten meeberekenen ook. In dit geval is dat Barbiere Di Figaro, mijn "huisdealer"

Laat ik alvast beginnen met het feit dat dit een set is waar je, met gemak, een jaar vooruit kan (wat betreft de verbruiksartikelen iig)

Als eerste: de krabber!

Hierbij heb ik gekozen voor de Pearl TTO SBF11GB http://www.barbieredifiga(...)p;lt;div>http
Mooie stevige krabber met TTO systeem. Krabber is niet te mild, niet te agressief. Beetje vergelijkbaar met de Merkur 34C HD wat dat betreft. Handvat is lekker zwaar, goed afgewerkt en heeft een zeer fijne grip. Welke met natte handen niet zomaar uit je handen zal glijden. Gekozen voor de Gold/Black afwerking omdat ik dat gewoon mooi vind staan.

P.S Voor de wat meer ervaren shavers onder ons, er is ook een 3 delige open comb variant in deze afwerking. Wat agressievere krabber, die nog wel heel comfortabel scheert. Zeer efficient ding. Voordeel dat het handvat ook onder andere scheerkoppen te gebruiken is. (wat ik zelf vrij regelmatig ook doe)

Optioneel: Scheerstand Pearl SHDSBF Gold Black [url]http ://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheerstand-pearl-shdsbf-gold-black[/url]
Standaard om de krabber in te zetten, in dezelfde afwerking als het krabbertje.
Zwaar ding overigens, krabber zal niet zomaar omvallen, thats for sure!
Matcht mooi en zorgt weer voor net dat beetje meer ruimte op de plank

Krabber heb je natuurlijk niets aan zonder mesjes.
Dus: DE samplepack 9 supermerken http://www.barbieredifiga(...)ack-9-supermerken-nl
Omdat je het toch wel fijn is om te leren welk mesje het beste bij je past en goed voor je werkt, een samplepack van 9 verschillende merken mesjes. Kun je wel even mee vooruit

En dan natuurlijk: de kwast!

Dit stuk gereedschap is naast de krabber hetgeen wat het meest lang mee moet gaan naar mijn mening en daarom staat kwaliteit gewoon voorop. Mag dus best een eurootje meer kosten
De keus hier is redelijk simpel Simpsons Berkely 46 Best badger http://www.barbieredifiga(...)rkely-46-best-badger
Simpsons zal de meesten van jullie wel een belletje doen rinkelen.
Ze maken zeer hoge kwaliteit handgemaakte kwasten, zeer gewild onder shavers.
Niet al te grote kwast met het alom bekende Best Badger haar van Simpsons.
Zachte haren met genoeg backbone om gewoon ook de harde zepen prima aan te kunnen.

Optioneel: Roestvrijstalen scheerkom met voet http://www.barbieredifiga(...)n-scheerkom-met-voet
Altijd handig als je een dedicated scheerkommeetje zoekt en niet je random soepkom uit het keukenkastje wil gebruiken. Staat overigens ook nog eens lekker bij de wasbak

Nu gaan we over op hetgeen wat een scheerbeurt echt kan maken of breken: zeep.

Ook hier heb ik door de jaren heen ontzettend veel merken van geprobeerd en heb hierdoor wel duidelijk mijn favorieten leren kennen.

1 van mijn most high ranking zepen: Tcheon Fung Sing oftewel TFS.
Het is geen geheim dat ik groot fan ben van de Italiaanse TFS zepen. Heb bijna iedere geur wel in huis gehad. Zeer te spreken over de prestaties van de zeep en hun unieke geuren.
Dit is wel de geur die het allemaal gestart heeft voor mij.
TFS Scheerzeep Bergamotto Neroli Forte http://www.barbieredifiga(...)-neroli-forte-150-ml

De heerlijke zoete, frisse geur van de zeep, daar is er echt geen 2e van!
Uniek geurtje, zodra je hem ruikt, ben je verkocht. Kan ik bijna garanderen
De performance van de zeep is absoluut top notch.
Erg makkelijk op te kloppen zepen, wat hem ook voor de beginners een aanrader maakt.
Heel dik, luxe lather met een flinke hoeveelheid slick.

Natuurlijk wil je wel iets matchends hebben voor na je scheerbeurt.
TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli Forte http://www.barbieredifiga(...)eroli-forte-100ml-nl

Zeer fijne aftershave balsem. Niet te dik, niet te dun. Zeer zacht op de huid, verzorgt echt heel lekker En de geur, die blijf je vrijwel de hele dag wel ruiken, heerlijk!

Optioneel: Aluinblok. 1tje van de Kruidvat. Cheap, goedkoop en groot.
Kan weinig mis aan gaan denk ik zo

pi_144184806
Tering kaap weer.
pi_144184808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Oh? Hoe dat ?
ze hebben een contract met die fabrikant, dat ze blanco worden geleverd aan de hema, de Hema heeft natuurlijk zelf geen mesjes fabriek.
pi_144184816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Tering kaap weer.
sorry :@
pi_144184934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze hebben een contract met die fabrikant, dat ze blanco worden geleverd aan de hema, de Hema heeft natuurlijk zelf geen mesjes fabriek.
Oke dan ga ik morgen eens even kijken of ze die nu wel hebben.
pi_144185003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Oke dan ga ik morgen eens even kijken of ze die nu wel hebben.
Ik had een mail van de Hema gekregen dat er weer voorraad was, iets ander kleur en made in Israël op de achterkant.
pi_144185123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik had een mail van de Hema gekregen dat er weer voorraad was, iets ander kleur en made in Israël op de achterkant.
http://www.hema.nl/winkel(...)10-pak-scheermesjes-(11700115)

Deze?
pi_144185590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:17 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dat is de zelfde.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:17 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dat is de zelfde.
ok, ik had een 404 toen ik op je link klikte.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:14:28 #11
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144196323
Nou ik heb de Hema mesjes, 10 stuks voor 2,10.

Zal morgen eens opschrijven wat mijn bevindingen zijn.
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:10:23 #12
97745 Thorical
finding a way
pi_144202032
De Hema scheermesjes zijn goed te doen.
Maare, wie heeft;

Al eens geprobeerd? En beviel het?
pi_144203667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:14 schreef JaqenHghar het volgende:
Nou ik heb de Hema mesjes, 10 stuks voor 2,10.

Zal morgen eens opschrijven wat mijn bevindingen zijn.
nice
pi_144203682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:10 schreef Thorical het volgende:
De Hema scheermesjes zijn goed te doen.
Maare, wie heeft;
[ afbeelding ]
Al eens geprobeerd? En beviel het?
ik wist nog niet eens dat ze die hadden, die probeer ik volgende week eens uit.
pi_144204144


Vrijdag, weekend staat weer voor de deur! Dus weer even lekker scheren! Dit keer weer met 1 van de nieuwe zepen! TFS Linea Intenso Sottozero Forte!

Setup:
Merkur 34C HD met Personna Medical Prep (1)
Muhle Silvertip Fibre
TFS Linea Intenso Sottozero Forte
Proraso "Groen" ASB
En vandaag in het haar: Uppercut Deluxe Pomade (niet op foto, potje gewisseld na de foto....niet zo slim, i know)

De Sottozero is 1 van de 2 nieuwe geuren die vorige week uitgekomen zijn.
Wat mij betreft zou dit een perfecte Proraso "Wit" concurrent kunnen zijn.
Mooie zachte zeep met een lichte munt geur en een mild menthol effect. Aan de geur vind ik (op het moment) nog een beetje zurig tintje zitten.
Wat je als eerste ruikt is een milde muntgeur, daarna dat beetje zurige tintje (wat de Proraso "Wit" ook heeft trouwens) en daarna ruik en voel je de menthol.
Best een heel geslaagde combinatie.
Ik hoop dat na wat gebruik, dat de munt nog wat beter naar voren komt. Alle zepen komen altijd wat beter los qua geur als ze een aantal keer gebruikt zijn.

De zeep is echt behoorlijk zacht, dat maakt ook met deze zeep, het opkloppen zeer gemakkelijk. Zonder enige moeite is er binnen een paar tellen weer een volle bak met dik, romig schuim. De munt is in het opgeklopte schuim goed te ruiken. Gevoel op het gezicht is lekker zacht en fris. Het welbekende menthol-effect is licht aanwezig bij de eerste pass en word met iedere pass steeds een beetje sterker. Aan het eind van de shave sta je dus met een lekker fris, koel gezicht. Heerlijk in de warmere dagen!
En zoals je van de TFS zepen mag verwachten, uitstekende slick en een fijn beschermend, verzorgend gevoel op de huid.

Vandaag mooie 3 passes gedaan, schadeloos en zeer comfortabel.
Merkur met deze Personna Medical Preps zijn een fijne combo :D

Vandaag in m'n haar de hufter-proof Uppercut Deluxe Pomade.
Had een beetje haast vanmorgen, dus Uppercut gepakt.
Die word namelijk binnen no-time goed hard, erg handig als je snel op de fiets moet springen en je niet druk wilt maken of je haar nog wel zit na de trip :P
Zat binnen een paar minuten in model en was niet veel later al ver genoeg uitgehard om mee de deur uit te kunnen :D

Zondag ga ik aan de slag met de Crazy Sandalwood! Kijk er erg naar uit!

Prettig weekend allemaal!
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:25:45 #16
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144234913
Bevindingen van het Hema mesje:
- De eerste haal dacht ik van he is dat wel goed joh, ik voel niks.
- Toen keek ik eens beter en trok ik nog een baantje.
- Die mesjes zijn echt 3 a 4 keer zo scherp als de Derby mesjes.
- Super smooth.
- Hoef niet meer te trekken zoals bij de Derby mesjes.

Hema mesjes:
- Scherpte: 8,5 a 9 Niet te scherp, maar wel fijn scherp voor dikke baardharen
- Comfort: 9/10 Super glad, geen trekkend of bijtend gevoel. Je glijdt echt.
- Afterburn: 6/10 Was mijn eerste keer dus op sommige stukjes ben ik wat te hard gegaan, maar ik durf te zeggen dat als ik er aan gewent bent er nauwelijks prikkel zal zijn maar wel echt een close shave.
Prijs: 9/10: 10 mesjes voor EU 2,10. Koopje, er staat op dat je deze mesjes meerdere keren kan gebruiken. Dus als ik het mesje 2 keer zou gebruiken zou dat voor mij op 5,25 cent per scheerbeurt uitkomen. Stel dat ik er 4 keer mee kan, dan zou het neerkomen op 2,64 cent per mesje.

Oordeel: Yep, dit zijn toppertjes. Niet terecht onverwacht.
pi_144235672
Derby is voor veel mensen een slechte start.

Het wordt vaak meegeleverd en soms aangeraden voor beginners maar ik ken erg weinig mensen die zich fijn scheren met Derby.

Weet iemand trouwens hoe de Feather de's zich verhouden tot de Feather professional blades?

Feather (de) had ik in het begin ooit geprobeerd en vond dat toegankelijk super.

Vind die Feather professionals en die safeguards echter wel fijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144239504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:25 schreef JaqenHghar het volgende:
Bevindingen van het Hema mesje:
- De eerste haal dacht ik van he is dat wel goed joh, ik voel niks.
- Toen keek ik eens beter en trok ik nog een baantje.
- Die mesjes zijn echt 3 a 4 keer zo scherp als de Derby mesjes.
- Super smooth.
- Hoef niet meer te trekken zoals bij de Derby mesjes.

Hema mesjes:
- Scherpte: 8,5 a 9 Niet te scherp, maar wel fijn scherp voor dikke baardharen
- Comfort: 9/10 Super glad, geen trekkend of bijtend gevoel. Je glijdt echt.
- Afterburn: 6/10 Was mijn eerste keer dus op sommige stukjes ben ik wat te hard gegaan, maar ik durf te zeggen dat als ik er aan gewent bent er nauwelijks prikkel zal zijn maar wel echt een close shave.
Prijs: 9/10: 10 mesjes voor EU 2,10. Koopje, er staat op dat je deze mesjes meerdere keren kan gebruiken. Dus als ik het mesje 2 keer zou gebruiken zou dat voor mij op 5,25 cent per scheerbeurt uitkomen. Stel dat ik er 4 keer mee kan, dan zou het neerkomen op 2,64 cent per mesje.

Oordeel: Yep, dit zijn toppertjes. Niet terecht onverwacht.
Met een zware baard 2 a 3x voor het hema mesje, maar goedkoop zijn ze niet met 21 cent de stuk. er zijn zoveel verschillende soorten mesjes, maar met een zware baard is er minder keus.
pi_144241612
Dus... mijn eerste ervaring met een krabber.

Vorig weekend had ik bvlgari man in black gekocht.
En toen ik thuis was, heb ik een krabber besteld en mesjes.
(zondag besteld, dinsdag binnen ^O^ )
Vandaag pas de tijd gehad om mijzelf er mee te scheren.
Ik wou de eerste keer er meer tijd voor uitrekken ipv vlug vlug en vol wondjes zitten ;)
Dus alles klaar gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en mijn eerste echte poging om schuim te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was wat "bang" bij de eerste paar trekken omdat ik niet via mijn wangen mijn tanden wil zien.
Maar het scheren ging verbazend goed.
Bij het aanbrengen van aftershave voelde ik wel een aantal plekken die niet helemaal glad zijn (kaaklijn).
Maar al met al heb ik een positieve ervaring.
En als mijn keel niet meer geïrriteerd raakt, dan ben ik helemaal :s) *O*
pi_144242161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:29 schreef streamnl het volgende:
Dus... mijn eerste ervaring met een krabber.

Vorig weekend had ik bvlgari man in black gekocht.
En toen ik thuis was, heb ik een krabber besteld en mesjes.
(zondag besteld, dinsdag binnen ^O^ )
Vandaag pas de tijd gehad om mijzelf er mee te scheren.
Ik wou de eerste keer er meer tijd voor uitrekken ipv vlug vlug en vol wondjes zitten ;)
Dus alles klaar gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en mijn eerste echte poging om schuim te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was wat "bang" bij de eerste paar trekken omdat ik niet via mijn wangen mijn tanden wil zien.
Maar het scheren ging verbazend goed.
Bij het aanbrengen van aftershave voelde ik wel een aantal plekken die niet helemaal glad zijn (kaaklijn).
Maar al met al heb ik een positieve ervaring.
En als mijn keel niet meer geïrriteerd raakt, dan ben ik helemaal :s) *O*
HELD, gewoon je eerste shave met de scherpste mesjes _O_
pi_144242309
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:43 schreef THEFXR het volgende:

HELD, gewoon je eerste shave met de scherpste mesjes _O_
:D
En.... No blood!

JaqenHghar had me al van te voren gewaarschuwd dat deze heel scherp waren. Vandaar dat ik toch wat huiverig was bij de eerste paar trekken.
pi_144242593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:47 schreef streamnl het volgende:

[..]

:D
En.... No blood!

JaqenHghar had me al van te voren gewaarschuwd dat deze heel scherp waren. Vandaar dat ik toch wat huiverig was bij de eerste paar trekken.
Normaal zijn deze mesjes toch wel voor gevorderden :D .
pi_144242657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:52 schreef THEFXR het volgende:

Normaal zijn deze mesjes toch wel voor gevorderden :D .
Misschien scheelt het dat ik al 34 jaar ben en dus al wat ervaring heb met scheren ;)
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:58:41 #24
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144242921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Met een zware baard 2 a 3x voor het hema mesje, maar goedkoop zijn ze niet met 21 cent de stuk. er zijn zoveel verschillende soorten mesjes, maar met een zware baard is er minder keus.
Vrij 'duur' in vergelijking, yep.

Maar ze scheren heel fijn en zijn binnen loopafstand voor mij.
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:02:15 #25
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144243086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:29 schreef streamnl het volgende:
Dus... mijn eerste ervaring met een krabber.

Vorig weekend had ik bvlgari man in black gekocht.
En toen ik thuis was, heb ik een krabber besteld en mesjes.
(zondag besteld, dinsdag binnen ^O^ )
Vandaag pas de tijd gehad om mijzelf er mee te scheren.
Ik wou de eerste keer er meer tijd voor uitrekken ipv vlug vlug en vol wondjes zitten ;)
Dus alles klaar gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en mijn eerste echte poging om schuim te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was wat "bang" bij de eerste paar trekken omdat ik niet via mijn wangen mijn tanden wil zien.
Maar het scheren ging verbazend goed.
Bij het aanbrengen van aftershave voelde ik wel een aantal plekken die niet helemaal glad zijn (kaaklijn).
Maar al met al heb ik een positieve ervaring.
En als mijn keel niet meer geïrriteerd raakt, dan ben ik helemaal :s) *O*
De irritatie is denk ik de hoek die je even moet oefenen.

Maar chapeau hoor _O_

Als je nu gaat hardlopen ga je zoveel harder :D
pi_144243158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:47 schreef streamnl het volgende:

[..]

:D
En.... No blood!

JaqenHghar had me al van te voren gewaarschuwd dat deze heel scherp waren. Vandaar dat ik toch wat huiverig was bij de eerste paar trekken.
Bij de kaaklijn kun je de 1ste pass je huid omhoog trekken. En de tweede pass naar beneden.

De 1ste keer scheer je dan je wang zeg maar, en de 2de keer je hals. Zo pak je die huid toch mee zonder dat je echt op je kaaklijn hoeft te scheren zeg maar.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144243299
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:02 schreef JaqenHghar het volgende:

De irritatie is denk ik de hoek die je even moet oefenen.

Maar chapeau hoor _O_

Als je nu gaat hardlopen ga je zoveel harder :D
:D
Ik had van te voren al 11km er op zitten. En morgen "moet" ik weer ;)
Maar ik heb nu juist geen irritatie. Dat heb ik normaal (vaak) wel. Dat was voor mij de hoofdreden om dit te proberen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:03 schreef znarch het volgende:

Bij de kaaklijn kun je de 1ste pass je huid omhoog trekken. En de tweede pass naar beneden.

De 1ste keer scheer je dan je wang zeg maar, en de 2de keer je hals. Zo pak je die huid toch mee zonder dat je echt op je kaaklijn hoeft te scheren zeg maar.
Thanks, morgen eens proberen.
  zondag 7 september 2014 @ 01:01:32 #28
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_144261745


Gisteren voor het eerst gebruikt. Voelde eerlijk gezegd niet gladder aan dan mijn gewone scheermes, maar mss nog wat oefenen. Maakt zeep nog veel verschil? Heb nu gewone Gilette gel gebruikt aangezien ik daar nog een bus van heb staan.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_144263705
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 01:01 schreef stinkie het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst gebruikt. Voelde eerlijk gezegd niet gladder aan dan mijn gewone scheermes, maar mss nog wat oefenen. Maakt zeep nog veel verschil? Heb nu gewone Gilette gel gebruikt aangezien ik daar nog een bus van heb staan.
Hmm. Het is gewoon iets wat Je moet leren. Goede voorbereiding is belangrijk. Goede lather/schuim is belangrijk en techniek ook.

Als een van de drie niet in orde Is ga je je niet prettig scheren iig.

En gladder? Hoe glad scheer je je normaal? Als je zowel met de richting mee als tegen niets meer voelt is het glad. Gladder dan dat gaat je niet lukken :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144264997


Goedemorgen dames en heren, jongens en meisjes!
Het is weer een heerlijk zondagochtend, met een lekker zonnetje!
Tijd dus weer voor een mooie shave.
Vandaag met de laatste zeep uit de nieuwe reeks: Crazy Sandalwood!

Setup:
Merkur 34C HD met Personna Medical Prep (2)
Simpson Berkeley Best Badger
TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Forte
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En vandaag in het haar: Steadfast Pomade

Vandaag dus de maiden voyage voor de Crazy Sandalwood.
TFS heeft al eerder 2 Sandalwood-achtige zepen in het assortiment gehad, namelijk de Barbe Bleu (zeer zeer mild qua geur) en de Sandalo Boise (ook zeer mild qua geur). Maar nu zijn ze weer terug met een nieuwe variant, en hoe!

Zodra je het potje open schroeft ruik je het al. Een vleugje zoet met houtige tonen erin. Doet me heel erg denken aan de Proraso "Rood" maar dan niet zo chemisch qua geur. Veel natuurlijker, wat milder en een stuk zoeter en zachter. Echt heerlijk!

Ook dit is, net als de Sottozero, een zachte zeep. Ook met deze is het opkloppen gewoon kinderspel. De zeep is ontzettend zuinig in gebruik. Vandaag de boel gewoon eens gefacelathered met de Berkeley. Ging vlekkeloos. Binnen een paar tellen heel de kwast vol met schuim en ook mijn gezicht zat goed vol!
De zeep houd ook opgeklopt de geur goed vast. Heerlijk zacht geurtje!
Op de huid voelt de zeep ook heel zacht aan. Echt een genot!
De zeep heeft een uitstekende slick en een zeer goed beschermend en verzorgend gevoel op de huid.

Scheren ging uitstekend vanmorgen.
De hele combinatie deze morgen was zo enorm comfortabel!
Heerlijk 3 passes geschoren, prachtig BBS.
Wel 1 pukkeltje onthoofd, but again...aluin erop en weg is het :D

Het was nog even dubben welke aftershave ik in eerste instantie zou gaan gebruiken. Ik verwacht dat er wel een ASB komt van dezelfde geur, maar voorlopig moet ik het dus nog even met wat anders doen. Dus vandaag de Pinaud Clubman Special Reserve maar weer voor de dag gehaald.
Lekkere flinke splash opgedaan, prachtige afronding van de shave :D

Vandaag in het haar maar weer eens de Steadfast gedaan!
Ging lekker makkelijk en werkte goed mee. Haar zat binnen no-time weer netjes op zijn plek!

Zo, dat was het weer voor deze morgen! Ik ga nog even lekker genieten van het zonnetje met een kopje thee!

Aankomende Woensdag ben ik er weer met een nieuwe shave en dit keer met een zeep die ook nog op mijn wishlist stond, al een vrij lange tijd.....
Dus ik kijk uit naar Woensdag!

Fijne Zondag allemaal!

Geniet van het zonnetje!
  zondag 7 september 2014 @ 11:11:40 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144266264
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 01:01 schreef stinkie het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst gebruikt. Voelde eerlijk gezegd niet gladder aan dan mijn gewone scheermes, maar mss nog wat oefenen. Maakt zeep nog veel verschil? Heb nu gewone Gilette gel gebruikt aangezien ik daar nog een bus van heb staan.
Ik krijg het ook niet gladder dan wanneer ik me scheer met een Profusionglide100x ofzo.
Maar wel minder irritatie (eigenlijk niks meer) en het scheren is nu iets waar ik niet meer tegenop zie, maar gewoon een rustig momentje voor mezelf. :P
pi_144268469
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 11:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik krijg het ook niet gladder dan wanneer ik me scheer met een Profusionglide100x ofzo.
Maar wel minder irritatie (eigenlijk niks meer) en het scheren is nu iets waar ik niet meer tegenop zie, maar gewoon een rustig momentje voor mezelf. :P
dat hoor ik echt iedereen zeggen :Y
  zondag 7 september 2014 @ 12:55:32 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144268489
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat hoor ik echt iedereen zeggen :Y
Ja, het klinkt eigenlijk best wel verwijfd :')
  zondag 7 september 2014 @ 12:55:57 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144268507
Een MANNELIJK moment om MAN te zijn, gRAAAaaaaAAAh
pi_144268811
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 09:24 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Goedemorgen dames en heren, jongens en meisjes!
Het is weer een heerlijk zondagochtend, met een lekker zonnetje!
Tijd dus weer voor een mooie shave.
Vandaag met de laatste zeep uit de nieuwe reeks: Crazy Sandalwood!

Setup:
Merkur 34C HD met Personna Medical Prep (2)
Simpson Berkeley Best Badger
TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Forte
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En vandaag in het haar: Steadfast Pomade

Vandaag dus de maiden voyage voor de Crazy Sandalwood.
TFS heeft al eerder 2 Sandalwood-achtige zepen in het assortiment gehad, namelijk de Barbe Bleu (zeer zeer mild qua geur) en de Sandalo Boise (ook zeer mild qua geur). Maar nu zijn ze weer terug met een nieuwe variant, en hoe!

Zodra je het potje open schroeft ruik je het al. Een vleugje zoet met houtige tonen erin. Doet me heel erg denken aan de Proraso "Rood" maar dan niet zo chemisch qua geur. Veel natuurlijker, wat milder en een stuk zoeter en zachter. Echt heerlijk!

Ook dit is, net als de Sottozero, een zachte zeep. Ook met deze is het opkloppen gewoon kinderspel. De zeep is ontzettend zuinig in gebruik. Vandaag de boel gewoon eens gefacelathered met de Berkeley. Ging vlekkeloos. Binnen een paar tellen heel de kwast vol met schuim en ook mijn gezicht zat goed vol!
De zeep houd ook opgeklopt de geur goed vast. Heerlijk zacht geurtje!
Op de huid voelt de zeep ook heel zacht aan. Echt een genot!
De zeep heeft een uitstekende slick en een zeer goed beschermend en verzorgend gevoel op de huid.

Scheren ging uitstekend vanmorgen.
De hele combinatie deze morgen was zo enorm comfortabel!
Heerlijk 3 passes geschoren, prachtig BBS.
Wel 1 pukkeltje onthoofd, but again...aluin erop en weg is het :D

Het was nog even dubben welke aftershave ik in eerste instantie zou gaan gebruiken. Ik verwacht dat er wel een ASB komt van dezelfde geur, maar voorlopig moet ik het dus nog even met wat anders doen. Dus vandaag de Pinaud Clubman Special Reserve maar weer voor de dag gehaald.
Lekkere flinke splash opgedaan, prachtige afronding van de shave :D

Vandaag in het haar maar weer eens de Steadfast gedaan!
Ging lekker makkelijk en werkte goed mee. Haar zat binnen no-time weer netjes op zijn plek!

Zo, dat was het weer voor deze morgen! Ik ga nog even lekker genieten van het zonnetje met een kopje thee!

Aankomende Woensdag ben ik er weer met een nieuwe shave en dit keer met een zeep die ook nog op mijn wishlist stond, al een vrij lange tijd.....
Dus ik kijk uit naar Woensdag!

Fijne Zondag allemaal!

Geniet van het zonnetje!
De aluin die jij gebruikt vervult zijn taak goed. Mag ik vragen welke aluin blok/stick dit precies is? De Vergulde Hand aluin ben ik niet tevreden over.
  zondag 7 september 2014 @ 13:12:34 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144268973
Aluin = aluin?
In blokvorm althans, is gewoon een mineraal.

In een stick zit vaak ook nog wat ander spul.
pi_144270179
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 13:06 schreef rumiii het volgende:

[..]

De aluin die jij gebruikt vervult zijn taak goed. Mag ik vragen welke aluin blok/stick dit precies is? De Vergulde Hand aluin ben ik niet tevreden over.
wat is daar mis mee?
pi_144295776
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
Hij prikt niet vaak genoeg? Dat betekent dat je superduper goed kan scheren. :9
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_144296621
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:58 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Hij prikt niet vaak genoeg? Dat betekent dat je superduper goed kan scheren. :9
ik ben iig erg tevreden over het DVH blok met houder.
pi_144303014


Mijn bescheiden set-up :)
pi_144307211
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:13 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn bescheiden set-up :)
Prima ^O^ bevalt het?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144325107
Barbiere di Figaro bestaat 5 jaar!
Dus ze willen dat vieren en geven ze op een aantal producten korting.
Ik heb daar mijn spullen besteld en dat ging perfect.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 september 2014 @ 23:32:52 #43
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144335588
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:13 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn bescheiden set-up :)
Nice, dat was ook een van de eerste setjes waar ik naar zat te kijken.
pi_144351360
Heb ik een goede keus gemaakt met de Mühle R89?
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:06:48 #45
97745 Thorical
finding a way
pi_144352943
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:24 schreef rumiii het volgende:
Heb ik een goede keus gemaakt met de Mühle R89?
Niets mis mee. Goed afgewerkte, standaard krabber.
pi_144358001
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:24 schreef rumiii het volgende:
Heb ik een goede keus gemaakt met de Mühle R89?
Ja ^O^ Heb er zelf ook 1.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144382369


You know the drill by now! Het is Woensdag en Woensdag is scheerdag.
Goed, ik had vorige keer aangekondigd dat ik met een nieuwe zeep aan zou komen zetten om te proberen. Dat schuift even op naar Vrijdag!
Ik hoorde gisteren van de mensen van Barbiere di Figaro dat ze op dit moment de Pedal Pushers Fancies EN How To Grow A Moustache zepen in huis hebben! Voor de PPF zijn ze de 2e in Nederland en met HGTAM de allereerste!

GEFELICITEERD!

Dus om daar een beetje in mee te gaan heb ik mijn eigen HTGAM zeep tevoorschijn gehaald, namelijk Cavendish. 1 van mijn persoonlijke favorieten van de HTGAM zepen.

Setup:
W1 Gilette Long Handle Super Adjustable op stand 8 met Feather (1)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
HTGAM Cavendish (4oz)
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En in het haar vandaag: Bona Fide Fiber

Ik heb mijn eigen Cavendish al best weer een poosje niet gebruikt. Ben blij dat ik dat nu weer even kan doen. Vind het persoonlijk echt een heerlijke zeep. De naam Cavendish komt van een soort pijptabak. waar de zeep dan ook naar ruikt. Een lekkere zachte, zoete pijptabak-geur. (de meesten zullen nu wel denken : ieeuuww! Ik zeg je, ruik er eens aan, je zult verbaast staan!)

Aangeraden met deze zepen word, om de zeep even te laten weken door wat warm water op de zeep te doen en dat even te laten staan. Hierdoor komen alle olien en andere ingredienten op de juiste temperatuur om zo de juiste beleving uit de zeep te krijgen. De temperatuur waarop de zeep het best tot zijn recht komt, staat ook op de verpakking van de zeep :)

Dus dat heb ik ook gedaan, water op de puck wat lekker warm was, en lekker gaan douchen en na het douchen de puck weer afgegoten.

Daarna m'n kwast gepakt en lekker wat zeep geladen in de kwast. Binnen een paar keer draaien op de puck zat er al voldoende zeep in de kwast. Dus direct over op het gezicht om daar verder schuim te bouwen :D

Dat ging overigens vlekkeloos. Binnen no-time at all zat de hele kwast vol met schuim en ook mijn gezicht. Heel dik, luxieus schuim met een uitstekende beschermende laag en echt superslick!
De zeep blijft opgeklopt de geur goed vasthouden.

Ik heb me vandaag 3 passes geschoren, ging bijna helemaal vlekkeloos.
Weer 2 bultjes meegepakt, aluinstiftje erop en je ziet er niets meer van :D

De shave lekker afgerond met een splashje PC Special Reserve, was wel een redelijk goede match voor deze zeep. Zou liever de Cavendish AS er ook bij hebben, maar goed...dat komt nog wel :D

Verder heb ik vandaag de Bona Fide Fiber in. Lekker makkelijk spul met een heerlijk sinaasappelgeurtje. Had m'n haar binnen paar minuten weer helemaal netjes zitten, dus niets te klagen :D

Dat was het weer voor vandaag! Vrijdag zal ik dan WEL de Crabtree & Evelyn Nomad gaan doen en dan eind van de week zal ik wat andere HTGAM zepen laten zien :)

Ik wens iedereen nog een hele fijne, zonnige Woensdag!
pi_144390647
Was er iemand hier die bij de DM drogist in Duitsland een goedkope dassenhaar (¤8?) kwast had meegenomen? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Immer.
pi_144392001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:44 schreef Firenzo het volgende:
Was er iemand hier die bij de DM drogist in Duitsland een goedkope dassenhaar (¤8?) kwast had meegenomen? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
dat is niks, te slap.
pi_144395028
Heeft een van jullie nog adviezen met betrekking tot het (eerste) gebruik van een synthetische kwast? Mühle Silvertip Fibre

Is er een zogenaamde break in period?

Dos and don'ts? Bedankt
pi_144395895
Break in period heb je bijna niet. Paar keer (stuk of 3 a 4 shaves) heeft ie nodig om het hele stugge eruit te krijgen en wat meer mee te flexen zodat ie wat minder stug aanvoelt op het gezicht.

Verder qua prestatie maakt het weinig uit :)
pi_144396457
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:12 schreef rumiii het volgende:
Heeft een van jullie nog adviezen met betrekking tot het (eerste) gebruik van een synthetische kwast? Mühle Silvertip Fibre

Is er een zogenaamde break in period?

Dos and don'ts? Bedankt
Niet in kokend heet water zetten.
pi_144396588
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:00 schreef Thorical het volgende:

[..]

Niet in kokend heet water zetten.
Een minuut in lauw/warm water is voldoende? Bedankt
pi_144400568
teatree oil om de geur eruit te krijgen, die doe je in de scheerzeep
pi_144406414
WAARSCHUWING: er bestaat een grote kans dat vrouwen in het huis, de krabber gaan gebruiken voor hun scheerkarweien, wees niet gevreesd het bestellen van scheergerei kan je nu zonder gezeur doen :D
pi_144406607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:42 schreef THEFXR het volgende:
WAARSCHUWING: er bestaat een grote kans dat vrouwen in het huis, de krabber gaan gebruiken voor hun scheerkarweien, wees niet gevreesd het bestellen van scheergerei kan je nu zonder gezeur doen :D
_O_ _O- Pussysmooth ™ The classic shave, for the ladies.
pi_144416997
Wat is jullie favoriete scheerzeep?
pi_144417138
Ik scheer zonder zeep maar gebruik een pre-shave (ik scheer dan alleen om mn baard bij te werken)
pi_144417509
das een beetje heel moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb heel veel favorieten. Heb nu toch wel zeker meer dan 100 a 150 (als het niet meer is) scheerzepen en cremes geprobeerd in de afgelopen jaren.
Dus een duidelijke enkele zeep heb ik niet, wel een stapel :D
pi_144419694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef Ubershave het volgende:
das een beetje heel moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb heel veel favorieten. Heb nu toch wel zeker meer dan 100 a 150 (als het niet meer is) scheerzepen en cremes geprobeerd in de afgelopen jaren.
Dus een duidelijke enkele zeep heb ik niet, wel een stapel :D
Ik kan van een dergelijke verzameling wel het plezier inzien, mits je weet hoe een goede lather te maken. Wat vind jij van de methode die wordt beschreven op de volgende site:http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorial

Heb jij wellicht zelf enige tips?
pi_144424408
Het enige in mijn ogen redelijk nutteloze eraan is het water vooraf op de puck laten zitten. Vrijwel alle zepen (met een paar uitzonderingen) zijn zacht genoeg om zo op te kloppen.
De enige uitzonderingen in mijn ervaring zijn de Essence of Scotland zepen, de Yeti Snot en de Calani zepen. Verder is alles eigenlijk vrij makkelijk op te kloppen zonder moeilijk doen :)
pi_144428063
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:51 schreef rumiii het volgende:

[..]

Ik kan van een dergelijke verzameling wel het plezier inzien, mits je weet hoe een goede lather te maken. Wat vind jij van de methode die wordt beschreven op de volgende site:http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorial

Heb jij wellicht zelf enige tips?
Deze kanalen leggen ze toe op klassiek scheren en behandelen alle onderwerpen, dus ook een goede leather maken.

https://www.youtube.com/user/PaulHFilms/videos
https://www.youtube.com/user/ChiCityTimelapse/videos
https://www.youtube.com/user/geofatboy/videos
pi_144435797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Deze kanalen leggen ze toe op klassiek scheren en behandelen alle onderwerpen, dus ook een goede leather maken.

https://www.youtube.com/user/PaulHFilms/videos
https://www.youtube.com/user/ChiCityTimelapse/videos
https://www.youtube.com/user/geofatboy/videos
^O^
pi_144454871


Zo, het is weer een lekker zonnig weertje zeg!
Lekker temperatuurtje, weer niets te klagen!
Mooie dag voor weer een mooie shave :D

Setup:
W1 Gilette Long Handle Super Adjustable op stand 7 met Feather (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
Crabtree & Evelyn Nomad
Floid Amber
En in het haar: Bona Fide Fiber

Er word toch al lange tijd vrij positief gesproken over de Crabtree & Evelyn zepen op de diverse fora en facebook-groepen, met name over de Sienna en de Nomad. Daar werd ik wel nieuwsgierig van....

Ik had een poosje terug voor echt een prikkie een puck Crabtree & Evelyn Nomad gekocht. Deze stond al een poosje op m'n wishlist om eens te proberen. De reden dat ze zo goedkoop waren, is dat ze de winkels uit moesten om plaats te maken voor de 'rebranded' versies. De Nomad heet nu Moroccan Myrrh.

De geur van de zeep is heel zacht. Is eigenlijk helemaal niet super aanwezig. Redelijk zoet en zeperige geur, je kan er wat citrus in terug vinden en een wat hout-achtige toon, maar allemaal heel ver weg. Qua geur is het niet zo heel bijzonder, helaas. Had gehoopt op een wat meer aanwezige geur. Is verder niets mis mee, maar had sterker mogen zijn.

Laden van de kwast ging eigenlijk vrij snel. Viel vrij snel een redelijk goede kwast vol schuim uit te halen. Wat luchtiger als anders, maar dik voldoende.
Slick was voldoende, maar ben van de nodige andere zepen wel iets meer gewend. Beetje jammer, had van deze zeep een iets hogere verwachting.

Dit is overigens pas de eerste keer dat ik hiermee scheer, dus ik zal na wat meer beurten mijn definitieve conclusie trekken, maar tot dusver is het een beetje middelmatig zeepje.....

Scheerde overigens prima weg, daar niet van.
Heb me netjes 3 passes op zowel gezicht als nek kunnen scheren zonder enige schade.
Netjes BBS :)

Shave afgerond met de Floid Amber, die er qua geur best mooi bij matched.

In het haar vandaag maar weer de Bona Fide Fiber. Matched qua geur ook het best bij de rest van de setup.

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend! Geniet van het zonnetje nu het nog kan! :D

Aankomende zondag weer een nieuwe shave!

Tot zondag! :D
pi_144461786
Hebben jullie een voorkeur wat het materiaal van de opschuimkom betreft?
pi_144461813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:24 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, het is weer een lekker zonnig weertje zeg!
Lekker temperatuurtje, weer niets te klagen!
Mooie dag voor weer een mooie shave :D

Setup:
W1 Gilette Long Handle Super Adjustable op stand 7 met Feather (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
Crabtree & Evelyn Nomad
Floid Amber
En in het haar: Bona Fide Fiber

Er word toch al lange tijd vrij positief gesproken over de Crabtree & Evelyn zepen op de diverse fora en facebook-groepen, met name over de Sienna en de Nomad. Daar werd ik wel nieuwsgierig van....

Ik had een poosje terug voor echt een prikkie een puck Crabtree & Evelyn Nomad gekocht. Deze stond al een poosje op m'n wishlist om eens te proberen. De reden dat ze zo goedkoop waren, is dat ze de winkels uit moesten om plaats te maken voor de 'rebranded' versies. De Nomad heet nu Moroccan Myrrh.

De geur van de zeep is heel zacht. Is eigenlijk helemaal niet super aanwezig. Redelijk zoet en zeperige geur, je kan er wat citrus in terug vinden en een wat hout-achtige toon, maar allemaal heel ver weg. Qua geur is het niet zo heel bijzonder, helaas. Had gehoopt op een wat meer aanwezige geur. Is verder niets mis mee, maar had sterker mogen zijn.

Laden van de kwast ging eigenlijk vrij snel. Viel vrij snel een redelijk goede kwast vol schuim uit te halen. Wat luchtiger als anders, maar dik voldoende.
Slick was voldoende, maar ben van de nodige andere zepen wel iets meer gewend. Beetje jammer, had van deze zeep een iets hogere verwachting.

Dit is overigens pas de eerste keer dat ik hiermee scheer, dus ik zal na wat meer beurten mijn definitieve conclusie trekken, maar tot dusver is het een beetje middelmatig zeepje.....

Scheerde overigens prima weg, daar niet van.
Heb me netjes 3 passes op zowel gezicht als nek kunnen scheren zonder enige schade.
Netjes BBS :)

Shave afgerond met de Floid Amber, die er qua geur best mooi bij matched.

In het haar vandaag maar weer de Bona Fide Fiber. Matched qua geur ook het best bij de rest van de setup.

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend! Geniet van het zonnetje nu het nog kan! :D

Aankomende zondag weer een nieuwe shave!

Tot zondag! :D
Scheer je ook tegen de richting van de haargroei in?
pi_144464241
Jep
pi_144468622
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie een voorkeur wat het materiaal van de opschuimkom betreft?
Ik heb zelf een glazen kom en een RVS kom. Merk geen verschil op lather making vlak. Echter als je van warme lather houdt, dan is een RVS kom ideaal omdat het goed warmte geleid.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_144470401
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie een voorkeur wat het materiaal van de opschuimkom betreft?
Als ik iets gebruik dan is het een soep/theekop van ?aardewerk.
Maar ik ben een kopsopper. Wat wel eens doe is mijn kwast met zeep in een bakje dat in een houten beker gevuld met heet water leg. (Het hout isoleert goed) Zo houd ik dan een warm schuim..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 13 september 2014 @ 14:56:06 #70
74056 crew  ToT
pi_144484991
Sow, ik voel me vandaaf vrij belabberd en had ff geen zin in de hele poespas van met een kwast inzepen en uitgebreid voor de spiegel te scheren en heb me net voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een wegwerpmesje (Wilkinson Sensitive) en scheergel geschoren,

:') Dat doe ik dus ook nooit meer!
Dat getrek aan de haren voelt gewoon rot, het mesje raakte continu verstopt en het resultaat is ook nog eens bagger.
pi_144492083
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:56 schreef ToT het volgende:
Sow, ik voel me vandaaf vrij belabberd en had ff geen zin in de hele poespas van met een kwast inzepen en uitgebreid voor de spiegel te scheren en heb me net voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een wegwerpmesje (Wilkinson Sensitive) en scheergel geschoren,

:') Dat doe ik dus ook nooit meer!
Dat getrek aan de haren voelt gewoon rot, het mesje raakte continu verstopt en het resultaat is ook nog eens bagger.
we rest our case :Y
pi_144493582


Gisteren 2 samples binnen gekregen

1 sample Stirling Mug Soap, ruikt een beetje cola-achtig
1 sample Razorock Tight Buns, ruikt erg lekker!

Daarnaast vanmiddag ook een Whippeddog 24mm Silvertip binnen gekregen, dit keer WEL met de verlaagde knot.
Had, zoals de meesten van jullie wel weten, een poosje terug een Whippeddog 24mm Silvertip besteld bij Larry van Whippeddog. Ik had besteld MET verlaagde knot, helaas werd de normale versie geleverd.
Na wat mailen met Larry hierover heb ik netjes een nieuwe gekregen. Dit keer MET verlaagde knot.
Op de foto issie nog wat vochtig, maar hij begint al wat uit te waaieren.
Funky smell valt eigenlijk wel heel erg mee.
Wel flink steviger als de vorige kwast maar wel mooi dat zachte silvertip haar, ik ben dik tevreden!

Dikke thumbs up voor de service van Larry @ Whippeddog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 20:12:21 ]
pi_144494368
quote:
1 sample Razorock Tight Buns, ruikt erg lekker!
waarnaar ruikt het dan?
pi_144508619
Beetje bloemig met een wat houterige toon erachter, zoet
  zondag 14 september 2014 @ 10:32:40 #75
97745 Thorical
finding a way
pi_144509080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef Ubershave het volgende:
das een beetje heel moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb heel veel favorieten. Heb nu toch wel zeker meer dan 100 a 150 (als het niet meer is) scheerzepen en cremes geprobeerd in de afgelopen jaren.
Dus een duidelijke enkele zeep heb ik niet, wel een stapel :D
Heb jij wel eens zeep van Jabonman gebruikt? En zo ja kan je er eens iets meer over vertellen?
Ik ben ernstig aan het dubben over welke nieuwe zeep ik ga aanschaffen.
pi_144510959
Jambonman heb ik nog niet geprobeerd, helaas. Hoor daar uit diverse hoeken hele goeie dingen over
pi_144513068


Het is weer Zondag, tijd voor een lekkere shave.
Dit keer met een nieuwe zeepsample die ik van Wim Bouman heb gehad (Thnx Wim!).
Ook is dit keer een nieuwe kwast aan de beurt!

Setup:
W1 Gillette Long Handle Super Adjustable op stand 7 met Feather (2)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot.
Stirling Mug Soap (ik gok op bay rum)
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave
En niets in het haar vandaag :)

Wel weer iets passends qua muziek in de badkamer deze morgen:
http://bit.ly/QfNHvq of YE BANISHED PRIVATEERS

Goed, ik had dus eergisteren 2 zeepsamples van Wim binnen gekregen.
1x Razorock Tight Buns en 1x deze sample Stirling.
De Razorock zal ik later nog mee scheren. Eerst deze Stirling.

Gisteren heb ik dus ook het kwastje van vandaag binnen gekregen.
Ik had, zoals de meesten van jullie wel weten, een poosje terug een Whippeddog 24mm Silvertip besteld bij Larry van Whippeddog.
Ik had besteld MET verlaagde knot, helaas werd de normale versie geleverd.
Die was, voor het doel van de kwast, face-lathering, veel te zacht.
Na wat mailen met Larry hierover heb ik netjes een nieuwe gekregen.
Dit keer MET verlaagde knot.
Dit bied wel de zachte tips van de haren, maar wel een stuk meer stevigheid, zodat face-lathering nu wel gewoon goed kan.
Me iz a happy man :D

Goed, back to the soap!
Geur is werkelijkwaar ge-wel-dig! :D Beetje cola-achtig met een flinke kruidige toon eraan. Lekker sterk geurtje. Ruikt echt heerlijk.
De zeep zelf is vrij hard en verdeeld in 2 kleine stukjes, dus ik moet de kwast laden met de zeep in de hand. Niet de meest handige manier, maar ik ga het gewoon proberen!

Het laden van de kwast duurt lang, heel lang. Je moet echt tot het belachelijke aan toe die kwast laden om er iets scheerbaars uit te krijgen. Schuimen doet het wel, maar het schuim is redelijk instabiel. Zodra je het opgebracht hebt, direct scheren, want je ziet het op je gezicht gewoon oplossen.

Ik heb tot 3x toe bij moeten laden in de kwast om de volle 3 passes te kunnen doen.

Ik denk dat er wel beter resultaat uit de zeep gehaald kan worden overigens. Ik heb het idee dat de huidige combinatie van zeep en kwast gewoon niet zo lekker werkt. De Silvertip houd enorm veel water vast en neemt (naar mijn idee) niet genoeg zeep op (want behoorlijk zacht en schraapt dus niet genoeg zeep mee van het blok), waardoor de verhoudingen veel te waterig worden en je dus het instabiele schuim krijgt.
Volgende keer eens een poging wagen met een syntetische kwast, daar kan je vrij goed een redelijk droge start mee maken, wat meer zeep pakken en wat minder water....kijken of dat beter gaat.

Slick van de zeep is, ondanks alles voldoende. Kan zeker weten beter als het schuim ook wat beter word.
Geur was werkelijk waar fantastisch, daar is niets mis mee :D
Verzorgingsgevoel van de zeep kan ik niet veel over zeggen, aangezien het schuim niet goed genoeg was.

Shave is overigens wel prima verlopen. Netjes 3 passes kunnen doen, met wat moeite.
Geen schades, dus das ook goed :D

De shave lekker afgerond met wat Captain's Choice, paste er erg goed bij.
Lekkere sting met opdoen en daarna die heerlijke warme gloed over je gezicht :D En die lekkere spicy geur erbij, prima match!

Dat was het weer voor deze week!

Vanaf woensdag ga ik weer een ritje maken langs mijn How To Grow A Moustache zepen, die verdienen wel weer wat aandacht.

Ik wens iedereen nog een fijne dag en ik zie jullie allemaal woensdag weer!
pi_144537528
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:51 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Het is weer Zondag, tijd voor een lekkere shave.
Dit keer met een nieuwe zeepsample die ik van Wim Bouman heb gehad (Thnx Wim!).
Ook is dit keer een nieuwe kwast aan de beurt!

Setup:
W1 Gillette Long Handle Super Adjustable op stand 7 met Feather (2)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot.
Stirling Mug Soap (ik gok op bay rum)
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave
En niets in het haar vandaag :)

Wel weer iets passends qua muziek in de badkamer deze morgen:
http://bit.ly/QfNHvq of YE BANISHED PRIVATEERS

Goed, ik had dus eergisteren 2 zeepsamples van Wim binnen gekregen.
1x Razorock Tight Buns en 1x deze sample Stirling.
De Razorock zal ik later nog mee scheren. Eerst deze Stirling.

Gisteren heb ik dus ook het kwastje van vandaag binnen gekregen.
Ik had, zoals de meesten van jullie wel weten, een poosje terug een Whippeddog 24mm Silvertip besteld bij Larry van Whippeddog.
Ik had besteld MET verlaagde knot, helaas werd de normale versie geleverd.
Die was, voor het doel van de kwast, face-lathering, veel te zacht.
Na wat mailen met Larry hierover heb ik netjes een nieuwe gekregen.
Dit keer MET verlaagde knot.
Dit bied wel de zachte tips van de haren, maar wel een stuk meer stevigheid, zodat face-lathering nu wel gewoon goed kan.
Me iz a happy man :D

Goed, back to the soap!
Geur is werkelijkwaar ge-wel-dig! :D Beetje cola-achtig met een flinke kruidige toon eraan. Lekker sterk geurtje. Ruikt echt heerlijk.
De zeep zelf is vrij hard en verdeeld in 2 kleine stukjes, dus ik moet de kwast laden met de zeep in de hand. Niet de meest handige manier, maar ik ga het gewoon proberen!

Het laden van de kwast duurt lang, heel lang. Je moet echt tot het belachelijke aan toe die kwast laden om er iets scheerbaars uit te krijgen. Schuimen doet het wel, maar het schuim is redelijk instabiel. Zodra je het opgebracht hebt, direct scheren, want je ziet het op je gezicht gewoon oplossen.

Ik heb tot 3x toe bij moeten laden in de kwast om de volle 3 passes te kunnen doen.

Ik denk dat er wel beter resultaat uit de zeep gehaald kan worden overigens. Ik heb het idee dat de huidige combinatie van zeep en kwast gewoon niet zo lekker werkt. De Silvertip houd enorm veel water vast en neemt (naar mijn idee) niet genoeg zeep op (want behoorlijk zacht en schraapt dus niet genoeg zeep mee van het blok), waardoor de verhoudingen veel te waterig worden en je dus het instabiele schuim krijgt.
Volgende keer eens een poging wagen met een syntetische kwast, daar kan je vrij goed een redelijk droge start mee maken, wat meer zeep pakken en wat minder water....kijken of dat beter gaat.

Slick van de zeep is, ondanks alles voldoende. Kan zeker weten beter als het schuim ook wat beter word.
Geur was werkelijk waar fantastisch, daar is niets mis mee :D
Verzorgingsgevoel van de zeep kan ik niet veel over zeggen, aangezien het schuim niet goed genoeg was.

Shave is overigens wel prima verlopen. Netjes 3 passes kunnen doen, met wat moeite.
Geen schades, dus das ook goed :D

De shave lekker afgerond met wat Captain's Choice, paste er erg goed bij.
Lekkere sting met opdoen en daarna die heerlijke warme gloed over je gezicht :D En die lekkere spicy geur erbij, prima match!

Dat was het weer voor deze week!

Vanaf woensdag ga ik weer een ritje maken langs mijn How To Grow A Moustache zepen, die verdienen wel weer wat aandacht.

Ik wens iedereen nog een fijne dag en ik zie jullie allemaal woensdag weer!
Zijn ze 'How To Grow A Moustache' scheerzeep aan te raden voor beginners, denk je? M.a.w. ; valt er zonder al te veel moeite kwalitatieve lather mee te maken? Ik lees er veel positiefs over. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring
pi_144541401
Ja, het zijn zeker ook zepen voor de beginner. Ze laden en kloppen supergemakkelijk,
De meeste basisgeuren zijn via Barbiere di Figaro te krijgen hier in Nederland (ze zijn de enige in NL op het moment)
  maandag 15 september 2014 @ 11:47:25 #80
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144545274
Haha hoe kun je nou last hebben van een zeep. Gewoon goed kloppen of hebben hier mensen last van slappe polsjes ofzo 8)7
pi_144545582
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:47 schreef JaqenHghar het volgende:
Haha hoe kun je nou last hebben van een zeep. Gewoon goed kloppen of hebben hier mensen last van slappe polsjes ofzo 8)7
Geen ervaring/techniek
pi_144546223
Ah, das niet zo moeilijk hoor. Over het algemeen zijn de meeste glycerine based zepen niet de makkelijkste om opgeklopt te krijgen. Kost altijd veel moeite om goed opgeschuimd te krijgen.

De C&E Nomad is bijv Glycerine based, maar is wel redelijk makkelijk op te kloppen.

De Essensce Of Scotland zepen zijn ook Glycerine based, maar die kunnen heel lastig zijn om opgeklopt te krijgen.

De Stirling die ik hier had is ook Glycerine based en gesneden in een niet zo handige vorm, dus het opschuimen met het kleine stukje zeep in de hand is al niet ideaal.....Maar ook hier is het weer een moeilijke om goed te laten schuimen
.
De Yeti Snot, ook zon goedkope Glycerine based zeep, zelfde probleem. Supermoeilijk op te kloppen en vrij onstabiel schuim.

En zo zijn er nog wel een aantal ......
pi_144546606
Precies. Probeer maar eens eerst een Proraso of een Tobs en daarna mwf. Dan merk je het verschil zo :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144546726
Dat zal je idd wel merken ja :P
En MWF is eigenlijk zo'n moeilijke nog niet, dat valt op zich best mee :)
  maandag 15 september 2014 @ 13:44:10 #85
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144548204
Ik zat eigenlijk stiekem te kijken naar een echte straight. Zo'n Japanese style lijkt me wel wat.

Maar wat een werk om zo'n ding goed scherp te houden :@
pi_144551658
Een tijdje terug ben ik begonnen met het klassieke scheren en destijds op advies van Ubershave de volgende combi aangeschaft:
TFS RasoZero pre shave
TFS Bergamotto Neroli zeep
TFS Bergamotto Neroli ASB

Heerlijke combi die zeer goed bevalt. Zowel qua geur als in het gebruik.

Nu we weer richting de winter gaan ben ik op zoek naar een nieuw setje (pre shave/zeep/aftershave) die daar wat beter bij past. Dus wat zwaardere geuren, misschien wat kruidig/zoet. De aftershave mag balsem maar ook splash zijn. Ik vind het leuk om echt combi's van hetzelfde merk te hebben maar sta ook open voor andere suggesties.
Iemand van jullie nog ideeën?
pi_144558017
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:44 schreef JaqenHghar het volgende:
Ik zat eigenlijk stiekem te kijken naar een echte straight. Zo'n Japanese style lijkt me wel wat.

Maar wat een werk om zo'n ding goed scherp te houden :@
Zoiets is een optie?



En is een kamasori zoveel meer werk dan een normale straight? Indien nee valt het goed mee. Paar x per jaar maximaal laten slijpen op een steen zou voldoende moeten zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 15 september 2014 @ 18:52:30 #88
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144558476
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:40 schreef znarch het volgende:

[..]

Zoiets is een optie?

[ afbeelding ]

En is een kamasori zoveel meer werk dan een normale straight? Indien nee valt het goed mee. Paar x per jaar maximaal laten slijpen op een steen zou voldoende moeten zijn.
Ik doelde er op dat je met een shavette 123 een mesje vervangen hebt en met een straight je moet slijpen en stroppen en dat soort dingen ;)
pi_144558667
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:52 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Ik doelde er op dat je met een shavette 123 een mesje vervangen hebt en met een straight je moet slijpen en stroppen en dat soort dingen ;)
dat is wel een goede tussenstap, kan je ook je mesjes nog een beetje opmaken.
pi_144558694
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:26 schreef Duconda het volgende:
Een tijdje terug ben ik begonnen met het klassieke scheren en destijds op advies van Ubershave de volgende combi aangeschaft:
TFS RasoZero pre shave
TFS Bergamotto Neroli zeep
TFS Bergamotto Neroli ASB

Heerlijke combi die zeer goed bevalt. Zowel qua geur als in het gebruik.

Nu we weer richting de winter gaan ben ik op zoek naar een nieuw setje (pre shave/zeep/aftershave) die daar wat beter bij past. Dus wat zwaardere geuren, misschien wat kruidig/zoet. De aftershave mag balsem maar ook splash zijn. Ik vind het leuk om echt combi's van hetzelfde merk te hebben maar sta ook open voor andere suggesties.
Iemand van jullie nog ideeën?
Ik doe gewoon nog een TFS suggestie :D

Hij is zoet, beetje kruidig door het kaneel-tintje wat eraan zit. En weer TFS, dus je weet wat je verwachten kan :D

http://www.barbieredifiga(...)ncio-amaro-forte-150

http://www.barbieredifiga(...)amaro-forte-100ml-nl
  maandag 15 september 2014 @ 19:02:37 #92
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144558828
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is wel een goede tussenstap, kan je ook je mesjes nog een beetje opmaken.
Nee ik scheer met een shavette, en wil binnenkort overstappen naar een straight :+
pi_144559450
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Nee ik scheer met een shavette, en wil binnenkort overstappen naar een straight :+
dat bedoelde ik dus ook.
pi_144559554
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Nee ik scheer met een shavette, en wil binnenkort overstappen naar een straight :+
De hoeveelheid werk valt mee. Alleen stoppen hoef je zelf te doen. Ik slijp mijn straights Ook niet zelf.

Alleen het stoppen en goed droogmaken/oliën moet je dan zelf doen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144569592
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat vind je van deze?

[ afbeelding ]
Nog niet geprobeerd. Weet dat T&H goede cremes maken, was zelf erg goed te spreken over de Rose :D
pi_144570432
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:34 schreef Ubershave het volgende:

[..]

Nog niet geprobeerd. Weet dat T&H goede cremes maken, was zelf erg goed te spreken over de Rose :D
aah, die staat dus op de verlanglijst :P
pi_144571682
Ja, met een GFT Trumpers Coral Skin Food als pre-shave en DR Harris Pink Aftershave Milk...heerlijke combo :D
pi_144581272
quote:
Dit lijkt me wel wat. Weet je toevallig ook nog een pre-shave welke er goed bij past?
Heb jij trouwens ervaring met het bestellen bij http://howtogrowamoustachestore.com
Daar zou ik incl. verzenden +/-¤45,- kwijt zijn voor een pre-shave, zeep en aftershave. Lijkt me redelijk als je ziet dat alleen de zeep hier al ¤22,- kost (excl. verzenden)

Hmm zie net dat de zeep daar maar 4 oz is tegen 8 oz is bij bdf... Maakt het alweer een stuk minder interessant.
pi_144581528
Op het moment zou ik zeggen, de BAUME pre-shave, maar die is nog niet uit :P
Ja ervaring mee. Snel, shipping is duur, dat wel.
8oz hebben ze ook :P Maar dan ben je nog steeds net zo duur of duurder uit dan hier :P
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:09:36 #101
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_144589292


Must have.... :9~


Alleen duuuuur.... }:|
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_144619194
Ga binnenkort naar Spanje.
Wat zijn de must buys?

Ik ga natuurlijk Floid aftershave kopen.
Maar de keus is groot! Ik zie Amber, Vigoroso,Suave en Blue.
Wat zijn jullie ervaringen?

Daarnaast leuk om de scheerzeep van La Toja te proberen.
Wat raden jullie aan: de stick of de zeep uit de tube? Maak dat eigenlijk in het gebruik verschil?

Nog andere tips?
pi_144620648


Het is weer zover! Woensdag-shave-dag!
Vandaag de aftrap van een hele week aan How To Grow A Moustache zepen.
Dit omdat Barbiere di Figaro deze zepen in het assortiment heeft zitten, als eerste in NL! :D
En ik ben daar zo ontzettend blij mee, nu hoef ik ze niet meer uit de USA te halen :D
Vandaag is de grote puck Cavendish aan de beurt!
Ik heb mijn kleintje expres verkocht om de grote te kunnen halen :P

Setup:
Pearl/R41 combo met Personna Medical Prep (vers)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
HTGAM Cavendish
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En in het haar vandaag: Groene Reuzel (m'n eerste keer oil-based)

Zo, we hebben weer een mooie woensdag om op te scheren zeg!
Lekker warm, mooi zonnetje, de eerste blaadjes die al van de bomen komen zetten....je zou bijna denken dat het herfst word :D

Komt in dit geval weer mooi uit, lekker beetje herfstig scheerbeurtje met de Cavendish. Een lekkere zoete, milde geur van pijptabak zit er aan deze zeep. Niet overdreven aanwezig, lekker subtiel :)

De zeep is echt groot, vergis je niet! Is een puck van 227 gram (gemiddeld) dus daar zul je niet snel doorheen zijn :)

Vandaag ook weer lekker de Whippeddog uit de kast getrokken, die 'kleine' knaap eens even goed inwerken.

Vanmorgen eerst even een flink laagje warm water op de puck gedaan zodat ie even kon weken en op temperatuur komen zodat alle oliën daarna op hun best zouden werken.
Ook gelijk de kwast in een beker water gezet zodat 'ie even kon weken.

Dus na het douchen even het water van de puck af gieten, kwast even licht uitslaan en beginnen maar !

Laden van de kwast is een eitje. Het grote oppervlak van de puck maakt het makkelijk om flink veel zeep in de kwast te krijgen.
Even het gezicht natmaken en daarna direct met de kwast op het gezicht verder schuim maken.
Het vraagt behoorlijk weinig inspanning om er goed dik schuim van te krijgen. Heel m'n gezicht vol, kwast vol. Hier kan je makkelijk een pass of 5 uit halen, belachelijk gewoon zoveel is het :D

De kwast doet het goed, lekker zacht en bied wel lekker wat stevigheid. Mooie balans al zeg ik het zelf. En neemt goed veel zeep op. Heeft wel het zelfde probleem als bij het broertje van hem, hij flowt niet super en daar bedoel ik mee, de kwast neemt de zeep goed op, maar laat het schuim wat lastiger los. Kortom, gewoon wat meer kwasten :P

Scheren met m'n Pearl/R41 combo (Pearl handvat met Muhle R41 kop) ging uitstekend.
Het mesje, de Personna, is ook met deze combinatie zeer fijn. Lekker scherp en lekker smooth.
Heeft een heel mooie 3 pass scheerbeurtje opgeleverd met een net BBS resultaat.

Shave mooi afgerond met de klassieke Pinaud Clubman Special Reserve. Vond ik er wel mooi bij matchen. In de toekomst hopelijk nog eens een keer de bijpassende Cavendish Aftershave zien te bemachtigen.

Vandaag in het haar dus de Groene Reuzel, mijn allereerste poging om mijn haar te doen met een oil-based pomade.
Ik was hier wel nieuwsgierig naar en vanmorgen had ik zoiets van: fuck it, doe het gewoon!
Het heeft bij lange na niet de hold die ik zoek, ik mis de kracht om mijn haarstijl eruit te halen. Het zit wel lekker in het haar, glanst ook wel nice en het ruikt ook heerlijk.
Word alleen een drama om eruit te krijgen vrees ik zo :P
Ah well, so be it.

Eeuhm, mja :D dat was m wel voor vandaag! :D

Aankomende vrijdag weer een nieuwe shave met de HGTAM Chocolate Bourbon! Kijk er nu al naar uit! :D

Fijne dag allemaal!
pi_144623091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:16 schreef BoyB het volgende:
Ga binnenkort naar Spanje.
Wat zijn de must buys?

Ik ga natuurlijk Floid aftershave kopen.
Maar de keus is groot! Ik zie Amber, Vigoroso,Suave en Blue.
Wat zijn jullie ervaringen?

Daarnaast leuk om de scheerzeep van La Toja te proberen.
Wat raden jullie aan: de stick of de zeep uit de tube? Maak dat eigenlijk in het gebruik verschil?

Nog andere tips?
Floid Blue en Amber komen beiden uit Italie, ik vraag me dus af of je die plaatselijk aan zult treffen.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:21:58 #105
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_144627390
De spaanse variant is amber en suave. Bijna elke supermarkt te krijgen en zijn beiden oranje. Deze zijn doorgaans iets "heftiger" dan de Italiaanse varianten.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_144628369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:04 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Het is weer zover! Woensdag-shave-dag!
Vandaag de aftrap van een hele week aan How To Grow A Moustache zepen.
Dit omdat Barbiere di Figaro deze zepen in het assortiment heeft zitten, als eerste in NL! :D
En ik ben daar zo ontzettend blij mee, nu hoef ik ze niet meer uit de USA te halen :D
over welke hoeveelheden en prijzen praten we dan?
pi_144628428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:16 schreef BoyB het volgende:
Ga binnenkort naar Spanje.
Wat zijn de must buys?

Ik ga natuurlijk Floid aftershave kopen.
Maar de keus is groot! Ik zie Amber, Vigoroso,Suave en Blue.
Wat zijn jullie ervaringen?

Daarnaast leuk om de scheerzeep van La Toja te proberen.
Wat raden jullie aan: de stick of de zeep uit de tube? Maak dat eigenlijk in het gebruik verschil?

Nog andere tips?
La toja scheerstick, schijnt wel een winner te zijn.
pi_144628661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

over welke hoeveelheden en prijzen praten we dan?
de grote 8oz pucks (+/-227 gram) en 21,95 per puck :D
  woensdag 17 september 2014 @ 16:59:27 #109
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144628784
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:21 schreef SosuaCafe het volgende:
De spaanse variant is amber en suave. Bijna elke supermarkt te krijgen en zijn beiden oranje. Deze zijn doorgaans iets "heftiger" dan de Italiaanse varianten.
In Spanje heb je:
1. Floid Masaje Genuino Mentolado Vigoroso (Oranje vloeistof, Oranje etiket, zwarte letters)
2. Floid Masaje Genuino Mentolado Suave (Oranje vloeistof, Oranje etiket, groene letters)
3. Floid Aftershave (Oranje vloeistof, zwart etiket)

1 = voor echte floid sensatie (Whiskey)
2 = voor mensen die wel willen maar niet durven (Whiskey met ijs)
3 = Een poging om jonge mensen aan de Floid te krijgen (Whiskey cream Baileys)
Siesta & Fiesta!
pi_144629059
quote:
Het is uiteindelijk deze combi geworden:
HTGAM Pre-Shave Butter Balm (Scentless)
HTGAM Synergy Shaving Soap - Cavendish (Pipe Tobacco)
HTGAM Cavendish Cologne / Aftershave

Besteld op http://howtogrowamoustachestore.com

Bedankt voor de tips!
pi_144631314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:55 schreef Ubershave het volgende:

[..]

de grote 8oz pucks (+/-227 gram) en 21,95 per puck :D
21,95/227= 9 ct per gram, dat valt reuze mee
pi_144635024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:59 schreef Bramito het volgende:

[..]

In Spanje heb je:
1. Floid Masaje Genuino Mentolado Vigoroso (Oranje vloeistof, Oranje etiket, zwarte letters)
2. Floid Masaje Genuino Mentolado Suave (Oranje vloeistof, Oranje etiket, groene letters)
3. Floid Aftershave (Oranje vloeistof, zwart etiket)

1 = voor echte floid sensatie (Whiskey)
2 = voor mensen die wel willen maar niet durven (Whiskey met ijs)
3 = Een poging om jonge mensen aan de Floid te krijgen (Whiskey cream Baileys)
Dank, ik weet wat mij te doen staat!
pi_144650116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:06 schreef Duconda het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk deze combi geworden:
HTGAM Pre-Shave Butter Balm (Scentless)
HTGAM Synergy Shaving Soap - Cavendish (Pipe Tobacco)
HTGAM Cavendish Cologne / Aftershave

Besteld op http://howtogrowamoustachestore.com

Bedankt voor de tips!
Heb net een mailtje gehad van de webshop. Een gedeelte van mijn order (de aftershave) is gecanceld. Waarschijnlijk mogen er geen vloeistoffen verstuurd worden...
pi_144650345
quote:
18s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:49 schreef Duconda het volgende:

[..]

Heb net een mailtje gehad van de webshop. Een gedeelte van mijn order (de aftershave) is gecanceld. Waarschijnlijk mogen er geen vloeistoffen verstuurd worden...
Die aftershave kan je WEL bij Maggards Razors vnadaan naar je laten verschepen. Die durven wel :) (ervaring met mn Captains Choice bij die winkel)
pi_144652146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:05 schreef Ubershave het volgende:

[..]

Die aftershave kan je WEL bij Maggards Razors vnadaan naar je laten verschepen. Die durven wel :) (ervaring met mn Captains Choice bij die winkel)
Daar de volgende keer maar eens kijken dan. De Cavandish hebben ze momenteel niet op voorraad. En dan wordt het met de dubbele verzendkosten aardig prijzig. Dan had ik beter alles bij Maggards kunnen bestellen.
Wel een leuke shop, gaat in de favorieten ^O^
pi_144658572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:41 schreef Duconda het volgende:

[..]

Daar de volgende keer maar eens kijken dan. De Cavandish hebben ze momenteel niet op voorraad. En dan wordt het met de dubbele verzendkosten aardig prijzig. Dan had ik beter alles bij Maggards kunnen bestellen.
Wel een leuke shop, gaat in de favorieten ^O^
hou er wel rekening mee, dat je max 22 euro kan bestellen ivm import en btw heffingen.
pi_144659440
en dat is EXCLUSIEF shipping kosten :)
dus 22 euro aan producten EX shipping (dat tellen ze namelijk niet mee)
  donderdag 18 september 2014 @ 20:28:42 #119
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144669917
Om nog even terug te komen op die Hema mesjes. Ik had vandaag een mesje die was echt kut. Leek echt om de paar milimeter stomp en dan weer scherp. Heel vervelend.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:33:36 #120
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144670381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:04 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Het is weer zover! Woensdag-shave-dag!
Vandaag de aftrap van een hele week aan How To Grow A Moustache zepen.
Dit omdat Barbiere di Figaro deze zepen in het assortiment heeft zitten, als eerste in NL! :D
En ik ben daar zo ontzettend blij mee, nu hoef ik ze niet meer uit de USA te halen :D
Vandaag is de grote puck Cavendish aan de beurt!
Ik heb mijn kleintje expres verkocht om de grote te kunnen halen :P

Setup:
Pearl/R41 combo met Personna Medical Prep (vers)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
HTGAM Cavendish
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En in het haar vandaag: Groene Reuzel (m'n eerste keer oil-based)

Zo, we hebben weer een mooie woensdag om op te scheren zeg!
Lekker warm, mooi zonnetje, de eerste blaadjes die al van de bomen komen zetten....je zou bijna denken dat het herfst word :D

Komt in dit geval weer mooi uit, lekker beetje herfstig scheerbeurtje met de Cavendish. Een lekkere zoete, milde geur van pijptabak zit er aan deze zeep. Niet overdreven aanwezig, lekker subtiel :)

De zeep is echt groot, vergis je niet! Is een puck van 227 gram (gemiddeld) dus daar zul je niet snel doorheen zijn :)

Vandaag ook weer lekker de Whippeddog uit de kast getrokken, die 'kleine' knaap eens even goed inwerken.

Vanmorgen eerst even een flink laagje warm water op de puck gedaan zodat ie even kon weken en op temperatuur komen zodat alle oliën daarna op hun best zouden werken.
Ook gelijk de kwast in een beker water gezet zodat 'ie even kon weken.

Dus na het douchen even het water van de puck af gieten, kwast even licht uitslaan en beginnen maar !

Laden van de kwast is een eitje. Het grote oppervlak van de puck maakt het makkelijk om flink veel zeep in de kwast te krijgen.
Even het gezicht natmaken en daarna direct met de kwast op het gezicht verder schuim maken.
Het vraagt behoorlijk weinig inspanning om er goed dik schuim van te krijgen. Heel m'n gezicht vol, kwast vol. Hier kan je makkelijk een pass of 5 uit halen, belachelijk gewoon zoveel is het :D

De kwast doet het goed, lekker zacht en bied wel lekker wat stevigheid. Mooie balans al zeg ik het zelf. En neemt goed veel zeep op. Heeft wel het zelfde probleem als bij het broertje van hem, hij flowt niet super en daar bedoel ik mee, de kwast neemt de zeep goed op, maar laat het schuim wat lastiger los. Kortom, gewoon wat meer kwasten :P

Scheren met m'n Pearl/R41 combo (Pearl handvat met Muhle R41 kop) ging uitstekend.
Het mesje, de Personna, is ook met deze combinatie zeer fijn. Lekker scherp en lekker smooth.
Heeft een heel mooie 3 pass scheerbeurtje opgeleverd met een net BBS resultaat.

Shave mooi afgerond met de klassieke Pinaud Clubman Special Reserve. Vond ik er wel mooi bij matchen. In de toekomst hopelijk nog eens een keer de bijpassende Cavendish Aftershave zien te bemachtigen.

Vandaag in het haar dus de Groene Reuzel, mijn allereerste poging om mijn haar te doen met een oil-based pomade.
Ik was hier wel nieuwsgierig naar en vanmorgen had ik zoiets van: fuck it, doe het gewoon!
Het heeft bij lange na niet de hold die ik zoek, ik mis de kracht om mijn haarstijl eruit te halen. Het zit wel lekker in het haar, glanst ook wel nice en het ruikt ook heerlijk.
Word alleen een drama om eruit te krijgen vrees ik zo :P
Ah well, so be it.

Eeuhm, mja :D dat was m wel voor vandaag! :D

Aankomende vrijdag weer een nieuwe shave met de HGTAM Chocolate Bourbon! Kijk er nu al naar uit! :D

Fijne dag allemaal!
Op basis van jouw eerdere opmerkingen m.b.t. HTGAM-zepen heb ik ook een puck aangeschaft. Ik ben tevreden; bedankt.
pi_144672071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:28 schreef JaqenHghar het volgende:
Om nog even terug te komen op die Hema mesjes. Ik had vandaag een mesje die was echt kut. Leek echt om de paar milimeter stomp en dan weer scherp. Heel vervelend.
zat het mesje echt goed vast?
  donderdag 18 september 2014 @ 21:22:18 #123
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144672090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zat het mesje echt goed vast?
Dat ding kan geen kant op.
pi_144674752
Wat is een écht milde moderne krabber/mes combinatie? Laten we als uitgangspunt nemen dat de R89 i.c.m. Derby mesjes niet mild genoeg zijn.
pi_144675735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:24 schreef rumiii het volgende:
Wat is een écht milde moderne krabber/mes combinatie? Laten we als uitgangspunt nemen dat de R89 i.c.m. Derby mesjes niet mild genoeg zijn.
R89 is vrij aggresief toch? Ik gebruik nu Voskhod mesjes, erg prettig.
pi_144676413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:44 schreef Cliffy het volgende:

[..]

R89 is vrij aggresief toch? Ik gebruik nu Voskhod mesjes, erg prettig.
Naar mijn mening is de R89 inderdaad (redelijk) agressief (in ieder geval niet mild), waar ik verbaasd over was; het internet had mij namelijk wijsgemaakt dat de R89 redelijk mild is.

Vandaar mijn vraag; Wat is milder dan de R89.

Ik zal eens een poging wagen met Voskhod messen. Heb je een link naar goede aanbiedingen?
pi_144676837
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:58 schreef rumiii het volgende:

[..]

Naar mijn mening is de R89 inderdaad (redelijk) agressief (in ieder geval niet mild), waar ik verbaasd over was; het internet had mij namelijk wijsgemaakt dat de R89 redelijk mild is.

Vandaar mijn vraag; Wat is milder dan de R89.

Ik zal eens een poging wagen met Voskhod messen. Heb je een link naar goede aanbiedingen?
Ik heb ze van Ebay gehaald maar daar zijn de grootverpakkingen inmiddels niet meer te krijgen zie ik.. Even rondkijken op webshops dus ;)

Voor de razor misschien een EJ of Pearl?
pi_144679231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:58 schreef rumiii het volgende:

[..]

Naar mijn mening is de R89 inderdaad (redelijk) agressief (in ieder geval niet mild), waar ik verbaasd over was; het internet had mij namelijk wijsgemaakt dat de R89 redelijk mild is.

Vandaar mijn vraag; Wat is milder dan de R89.
Deze Weishi, is er in verschillende kleuren op ebay.



Chinese gillette tech

pi_144681061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:44 schreef Cliffy het volgende:

[..]

R89 is vrij aggresief toch? Ik gebruik nu Voskhod mesjes, erg prettig.
Mwah. Er zijn zoals eerder gezegd een paar die milder zijn. Maar veel meer die agressiever zijn. Zou hem dus vrij mild noemen Ja.

Met zo'n weishi word het lastig echt glad te scheren als je stevige baardgroei hebt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144683123
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:03 schreef znarch het volgende:

[..]

Mwah. Er zijn zoals eerder gezegd een paar die milder zijn. Maar veel meer die agressiever zijn. Zou hem dus vrij mild noemen Ja.

Met zo'n weishi word het lastig echt glad te scheren als je stevige baardgroei hebt.
Bedankt voor de informatie. Hoe zit het met de Feather All Stainless? Is deze het summum wat milde krabbers betreft?
pi_144683371
De Muhle R89 en Edwin Jagger DE89 zijn exact dezelfde krabbers, alleen patronnen op de handvaten zijn ietsjes anders,maar de koppen zijn identiek.
pi_144685118
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 06:42 schreef rumiii het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie. Hoe zit het met de Feather All Stainless? Is deze het summum wat milde krabbers betreft?
Yep, maar dat zou ik niet aanraden, die werken allen goed met feathers
pi_144687124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Yep, maar dat zou ik niet aanraden, die werken allen goed met feathers
7 dagen per week scheren icm met weinig maar wel stugge haren plus een gevoelige huid. Zou je hem dan icm met Feather messen wel aanraden?

De combinatie lijkt me wel effectief
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:22:33 #134
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_144687566
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:04 schreef rumiii het volgende:

[..]

7 dagen per week scheren icm met weinig maar wel stugge haren plus een gevoelige huid. Zou je hem dan icm met Feather messen wel aanraden?

De combinatie lijkt me wel effectief
nee. Feathers zijn wel scherp maar niet mild. Zou dan astra groen gebruiken of een andere milde.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_144688262


Het is weer vrijdag, weekend staat voor de deur en het is Talk Like A Pirate-Day, wat wil je nog meer? :D
Vandaag dag 2 van de HTGAM zepen-week. Vandaag Chocolate Bourbon!

Setup:
Pearl/R41 combo met Personna Medical Prep (1)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
HTGAM Chocolate Bourbon (Official Soap of Wet Shaver Review)
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold
En als muziek vandaag, om het piraten-thema erin te houden:
Songs and Curses, an album by Ye Banished Privateers on Spotify

Vandaag weer een lekker How To Grow A Moustache zeep. Dit keer een wat speciale. De Chocolate Bourbon is een vrij sterk geurende zeep. Zoals de naam al aangeeft, chocolade, vleugje vanille...zou bijna zeggen toffee-achtig. Erg zoet, erg lekker :D Heel apart. Je zal geen 2e zeep tegenkomen met deze geur,dat is zeker!

Net als de vorige keer, op de puck even een laagje warm water gezet en even lekker laten weken zodat de zeep op z'n optimale temperatuur komt, de geur en de oliën goed loskomen.

Ook met deze zeep gaat het allemaal enorm makkelijk. Net als met de andere HTGAM zepen weet je gewoon wat je verwachten kan. Kwast laden gaat makkelijk, zeep opkloppen gaat ook zeer gemakkelijk. Binnen no time heb je een kwast en gezicht vol met schuim, ruim voldoende voor een pass of 4 a 5. En de geur blijft in het opgeklopte schuim ook zeer goed aanwezig.

Zeep is lekker zacht voor de huid, behoorlijk slick en beschermd de huid ook uitstekend tijdens het scheren. Gevoel op het gezicht na het scheren is ook erg plezierig. Absoluut een aanrader!

Mooi 3 passes geschoren met deze combinatie.
Heel mooi BBS met 2 kleine bloedpuntjes in de nek, waarr je na het afspoelen al niets meer van zag.

Qua aftershave is het nog een beetje moeilijk matchen.
Aangezien dat de Chocolate Bourbon aftershave maar een limited edition was en ik daar niet meer aan zal kunnen komen, valt die optie af.
Denk dat je het beste af bent met een vanille-geurende aftershave om zo de vanille in de zeep te matchen. Aangezien dat ik die ook niet heb (staat nog wel op m'n wishlist, een Pinaud Clubman Vanilla Aftershave Lotion, moet ik het maar even doen met wat anders. Het beste wat er dan bij in de buurt komt naar mijn idee is de Pinaud Clubman Aftershave Lotion :P Dus die heb ik vandaag maar gepakt :D
Heerlijke aftershave, klassiek geurtje. Kleine sting bij het opdoen en daarna heerlijk zacht gevoel op de huid. Erg fijne aftershave!

Verder met het haar. Eindelijk weer een pot Layrite Super Hold weten te bemachtigen via Pomade-online.nl (Thnx Lennart)

M'n oude vertrouwde pomade weer in huis, dus haar doen ging weer soepeltjes en zit ook precies weer zoals ik wil.
Lekkere vanille-geur wat je al tegemoet komt als je het potje open maakt, die goed matched bij de rest van de geuren :D

Ik heb weer niet te klagen voor vandaag !
Zondag de laatste dag van deze HGTAM week. Dit keer de Pumpk'n 3.14!

Ik wens iedereen een prettig weekend en ik zie jullie allemaal zondag weer!
pi_144693576
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:04 schreef rumiii het volgende:

[..]

7 dagen per week scheren icm met weinig maar wel stugge haren plus een gevoelige huid. Zou je hem dan icm met Feather messen wel aanraden?

De combinatie lijkt me wel effectief
Ik had ook een gevoelige huid, maar na een maand of twee is je huid gewend aan DE scheren en kan je veel meer verdragen is mijn ervaring.
pi_144695067
Zijn er geïnteresseerden in een 8oz How To Grow A Moustache Frost Byte (Menthol) scheerzeep? Gewicht is nu incl behuizing 310 gram.
pi_144696326
Gekocht en nu al zat? ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2014 16:11:17 ]
pi_144696724
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:10 schreef Ubershave het volgende:
Gekocht en nu al zat? ;(
:D

Effect van menthol is sterker dan verwacht. Maar het product heet niets voor niets Frost Byte.

Mag weg voor een laag bedrag
pi_144697188
hahaa :D Ja dat was wel een beetje te verwachten natuurlijk :D
pi_144711624
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:21 schreef rumiii het volgende:

[..]

:D

Effect van menthol is sterker dan verwacht. Maar het product heet niets voor niets Frost Byte.

Mag weg voor een laag bedrag
DM verstuurd :)
pi_144746287


Zo, zondag! De laatste dag van de HGTAM week!
Lekker Halloween-achtig tintje eraan vandaag....In Disneyland® Paris zijn ze al met de Halloween versieringen bezig, hier verkleuren de bomen ook al aardig....alles wijst erop dat we richting de herfst gaan en je weet het he...Herfst = Halloween!
Dit keer is de Pumpkin' 3.14 aan de beurt (die op het moment bij How To Grow A Moustache weer tijdelijk te krijgen is!)

Setup:
Pearl/R41 combo met Personna Medical Prep (2)
HardRight reknotted met TGN 2 Band Finest XH
HGTAM Pumpkin' 3.14
Ogallala Bay Rum Aftershave

Zo, daar gaan we dan! De laatste dat van de HGTAM zepen.
En dan meteen ook 1 van mijn favorieten, Pumpkin' 3.14.
De zeep ruikt echt heerlijk naar gevuld speculaas! (daar doet het mij iig het meeste aan denken)
Typisch herfstgeurtje, vind je niet?

Zeep opkloppen gaat zoals gewoonlijk weer lekker snel. Mooi dik schuim met een fantastische geur eraan :D Voelt heerlijk zacht aan op het gezicht en de zeep is lekker slick.

Scheren is dan ook weer geen probleem.
Netjes 3 passes, keurig BBS en geen wondjes.

Shave afgerond met een flinke splash Ogallala Bay Rum.
Flinke sting bij het opdoen en daarna een hele flinke warme gloed over het gezicht en een heerlijk kruidige geur!

Ik was eigenlijk van plan om de Layrite in het haar te doen vandaag, maar daar toch maar vanaf gezien. Vandaag even lekker niets erin :)

Dat was het gewoon alweer voor deze week!
Time flies when you are having fun! :D

Aankomende Woensdag weer een nieuwe shave!
En dan gaan we de hele week aan de Schick Injector! :D

Fijne zondag allemaal!
pi_144756990
Muhle R89 krabber aangeboden. Hooguit tien keer gebruikt.
pi_144757182
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:23 schreef rumiii het volgende:
Muhle R89 krabber aangeboden. Hooguit tien keer gebruikt.
Al een vervanger uitgezocht? :)
pi_144757432
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:26 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Al een vervanger uitgezocht? :)
Ik blijf een Gillette Slim Twist gebruiken totdat ik een vervanger heb gevonden. De Feather AS-D2 heeft mijn interesse :P
(Slim Twist)
pi_144848445


Zo, dames en heren! Het is weer woensdag, tijd voor een shave!
Heb me voorgenomen om deze hele week eens m'n trouwe Schick Injector te gebruiken. Ding heeft al te lang stil gelegen naar mijn mening.

Setup:
Schick Injector met Personna mesje (vers)
Whippeddog 24mm Silvertip
Baume.be Pre-Production Pre-Shave
Baume.be scheercreme
Baume.be ASB
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold

Vandaag een meeting met m'n vader, dus moet wel een beetje netjes voor de dag komen natuurlijk.
Dus vandaag een behoorlijk hufter-proof setup gepakt.

3 daagse stoppels op m'n gezicht staan, dus leek me wijs om ook gewoon maar een pre-shave te gebruiken.De pre-shave is licht vettig en ruikt net als de andere Baume producten wel prettig.
Jammer dat ie nu bijna op is.
Heb uit dat kleine sampletje wat ik toch al een hele poos geleden gekregen heb toch al zeker een shave of 10~12 mee gedaan.
Erg fijn spul, werkt voor mijn huid en haar erg goed.
Moet nog even geduld hebben tot het in de winkel ligt helaas.

De scheercreme opkloppen ging vandaag ook weer gemakkelijk.
De creme is vrij dorstig, dus je kan vrij veel water toevoegen zonder je schuim te verknallen.
Had binnen no time m'n Disney kom vol en die gigantische 24mm Silvertip vol. Kan je vertellen dat dat kwastje nog flink zwaar kan worden als ie helemaal vol zit :D

Scheren ging overigens ook uitstekend.
De Schick Injector is een zeer effectieve scheerder, dat heb ik wel even gemist :D
Heb maar 2 passes gedaan voor de verandering.
Meer was er niet nodig om de boel spekglad te krijgen.

Shave lekker afgerond met een dropje BAUME.BE ASB.

Vandaag weer lekker de Layrite in het haar. Lekker vertrouwd spul met die heerlijke sterke vanille-geur.
Was dan ook binnen een paar minuutjes klaar met m'n haar doen :)

Kan d'r weer mooi tegenaan vandaag!

Vrijdag ben ik er weer met een nieuwe shave en ik kan nu al verklappen dat ik weer even een paar TFS zepen ga bezoeken :D

Fijne woensdag allemaal!
pi_144848971
Die Schick Injector, gebruikt die een half DE mesje? en zit er veel blade gap in?
pi_144854920
Nee gebruiken Injector mesjes.
Blade gap heb je amper, maar het scheert zo verdomde efficient.
pi_144863152
vandaag binnengekomen, ben benieuwd hoe die scheert :D

pi_144865139
Daar ga je wel een hoop plezier van hebben :D
  woensdag 24 september 2014 @ 22:32:27 #151
97745 Thorical
finding a way
pi_144875708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:12 schreef THEFXR het volgende:
vandaag binnengekomen, ben benieuwd hoe die scheert :D

[ afbeelding ]
Piccolootje toch? Snap niet dat ding niet populairder is. Maaarrr je moet er effe bijblijven voor een goed resultaat.
pi_144876946
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:32 schreef Thorical het volgende:

[..]

Piccolootje toch? Snap niet dat ding niet populairder is. Maaarrr je moet er effe bijblijven voor een goed resultaat.
een grande ;)
pi_144911771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een grande ;)
Roedter 1909 <3
pi_144941164


Ah, vrijdag! Tijd voor een shave!
Beetje takkeweer buiten, dus mooie smoes om een beetje herfst-achtige geuren uit de kast te trekken!
En zoals beloofd, weer een TFS zeep!
En naar deze heb ik wel weer uitgekeken! :D

Setup:
L1 Schick Injector met Personna mesje (1)
Simpson Berkeley Best Badger
TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne

Het is echt weer ouderwets vies herfstweer buiten, lekker nat.
Dus ook maar weer tijd om de wat donkerdere geuren uit de kast te trekken en vandaag ga ik met groot plezier weer de TFS Crazy Sandalwood gebruiken.

De vrij milde, natuurlijke sandalwood geur is echt lekker.
Ja, beter dan de Proraso Sandalwood. En ja, ik ga er niet omheen draaien, zelfs beter dan de Taylor Of Old Bond Street Sandalwood. :D

Goed, daar gaan we!
De lekkere zachte zeep laat zich makkelijk laden in de kwast en het opkloppen gaat zoals gewoonlijk weer heerlijk snel.
Flinke lading dik,romig schuim in de kwast en op het gezicht.
Makkelijk goed voor aan pass of 4 a 5.

Scheren is met de Injector zonder veel moeite snel te doen.
Scheert gigantisch efficient en comfortabel.
2 passes op de nek en het gezicht waren al voldoende om alles prachtig glad te krijgen.
Sta daar iedere keer weer van te kijken, hoe weinig moeite het kost met die Schick Injector.

Shave lekker afgerond met de Pinaud Clubman.
Heerlijk geurtje wat prima matched met de Crazy Sandalwood!

Zo! Dat was het weer voor vandaag!

Zondag weer een nieuwe shave en das tevens ook de laatste voor de aankomende week. Moet even weer een paar dagen baard opsparen voor een bezoekje aan Gentlemen's Barbershop.

Fijne dag allemaal!
pi_144950193
Ben na zes weken eindelijk door mijn eerste cartridge van Balea heen :P
Die gekleurde strip is nog helemaal intact, maar zie wel dat de mesjes aan de zijkant bruin (roest) worden...

Pluspunt: helemaal geen wondjes weer.
Nadeel: vooral onder de kin niet glad, voor 't zicht wel maar je voelt met de hand nog wel degelijk haartjes zitten.

Astra of Derby mesjes scheren gewoon stuk gladder, maar daar was het echt elke keer een bloedbad mee waardoor het minimaal 3 dagen duurde voordat de (snij)wonden weg waren... Wil 't wel weer proberen, maar weet gewoon dat het niet beter wordt.
pi_144954695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:57 schreef Deezertje het volgende:
Ben na zes weken eindelijk door mijn eerste cartridge van Balea heen :P
Die gekleurde strip is nog helemaal intact, maar zie wel dat de mesjes aan de zijkant bruin (roest) worden...

Pluspunt: helemaal geen wondjes weer.
Nadeel: vooral onder de kin niet glad, voor 't zicht wel maar je voelt met de hand nog wel degelijk haartjes zitten.

Astra of Derby mesjes scheren gewoon stuk gladder, maar daar was het echt elke keer een bloedbad mee waardoor het minimaal 3 dagen duurde voordat de (snij)wonden weg waren... Wil 't wel weer proberen, maar weet gewoon dat het niet beter wordt.
Je post in de verkeerde reeks. Hier wordt over klassiek scheren gepost.
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:54:20 #157
97745 Thorical
finding a way
pi_144955383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:57 schreef Deezertje het volgende:
Ben na zes weken eindelijk door mijn eerste cartridge van Balea heen :P
Die gekleurde strip is nog helemaal intact, maar zie wel dat de mesjes aan de zijkant bruin (roest) worden...

Pluspunt: helemaal geen wondjes weer.
Nadeel: vooral onder de kin niet glad, voor 't zicht wel maar je voelt met de hand nog wel degelijk haartjes zitten.

Astra of Derby mesjes scheren gewoon stuk gladder, maar daar was het echt elke keer een bloedbad mee waardoor het minimaal 3 dagen duurde voordat de (snij)wonden weg waren... Wil 't wel weer proberen, maar weet gewoon dat het niet beter wordt.
Volgens mij wil je het allemaal gewoon te snel.
Maak een mooi glijdend schuim en wees tevreden met twee passes met de haargroei mee.
Na een paar weken weet je of je schuim goed is. Je kan dan eens kijken of je een pass van buiten naar binnen kan maken. Voel je weerstand dan doe je iets niet goed. Of je schuim is niet goed, je mesje is bot, je aait te hard of de hoek van het mesje tov de huid te groot.
pi_144975091


Ah, wat een heerlijke zondagmorgen! Zonnetje schijnt, vogeltjes fluiten en er staat een heerlijke frisse TFS zeep op me te wachten om mee te scheren.
Beter kan je dag niet starten, toch?

Setup:
L1 Schick Injector met Personna (2)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
TFS Linea Intenso Sottozero Forte
Proraso "Groen" Aftershave Balm

Zodra het bakje van de Sottozero al open gaat, ruik je de heerlijke geur van munt al. Oh man, this is going to be good!

Kwast die stond te weken even goed uitgeslagen. Die wil namelijk onder in de knot flink wat water vasthouden, dus dat moet er een beetje uit. Dus vandaag wat droger gestart als normaal.

Laden van de kwast was geen probleem, kwast paktte de zachte zeep zeer goed op en het opkloppen op het gezicht ging op mijn natte gezicht prima!
Kwast zat goed vol met lekker dik schuim, gezicht zat ook goed vol.

Het licht verkoelende menthol effect is op de achtergrond wel licht aanwezig en word met de 2e pass goed merkbaar :)

De heerlijke zoete geur van munt is echt lekker om je dag mee te starten!

Scheren ging prima, 2 passes en alles was al netjes glad!

De shave heerlijk afgerond met een drupje Proraso "Groen" ASB om dat lekkere frisse, verkoelende gevoel nog even door te zetten. En daar komt bij dat dit een heerlijk verzorgende balm is, dus erg fjin voor de huid.

Vandaag ook weer lekker niets in m'n haar. Tis zondag, toch geen plannen voor vandaag!

Zo, dat was wel even een lekkere frisse start voor deze dag!
Heerlijk dat geurtje! :D

Dit was helaas wel de laatste shave van de aankomende 6 dagen, dus ik ben er zondag pas weer met een nieuwe shave!

Wens jullie allemaal een hele fijne zondag toe, geniet nog even van het zonnetje als je kan! :D
pi_145024452
even een overzichtje van de beste kanalen:

pi_145149082


Zo, het is weer vrijdag! Dus ik mag eindelijk weer scheren. Baardje van 5 dagen mag er eindelijk af!
Vandaag lekker met een nieuwe krabber en een nieuwe kwast en een fijne zomerse zeep, want het zonnetje schijnt zo lekker vandaag :P (prachtige reden, vind je niet? :P )

Setup:
Pearl TP SHD33 met Feather mesje (vers)
Grooming. Co Synthetic
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure scheerzeep
TFS Bergamotto Neroli ASB
En vandaag in het haar, Layrite Super Hold.

Jeeej! Ik mag weer scheren! 5 dagen baard op staan sparen en het jeukt en kriebelt....word er gillend gek van. Dus ben blij dat het eraf gaat zometeen!

Gisteren via Barbiere di Figaro een nieuwe krabber binnen gekregen en een nieuwe kwast, beide dingen die ik nog heel graag wilde proberen.

Van de Pearls is dit eigenlijk het enige model wat ik nog niet geprobeerd had, de 3 piece, closed comb.
Ik heb ervaring met de normale TTO's en ook met de open comb TTO's en met de normale open comb.
Allemaal stuk voor stuk heerlijke krabbers. Niet echt agressief, maar wel heel erg efficient, allemaal,
Maar deze moest nog....dus dat kan vandaag!

De kwast van vandaag is ook nieuw zoals je ziet.
De Grooming. Co komen uit Brazilië en de kwasten zijn voorzien van de inmiddels redelijk beroemde Plisson knots. Deze is alleen iets lager in het handvat geplaatst op de hele boel wat meer backbone te geven. Handvat is voor mijn handen echt een heerlijk formaatje en een fijne vorm, gewicht is prima.

Goed, dan maar door naar de shave!
Begonnen met de pre-shave, dat was wel nodig dacht ik zo.

Daarna maar eens begonnen met schuim kloppen met de G.Co kwast.
Een beetje dippen in het water en gelijk over op de puck om de kwast te laden, wat overigens heel erg snel ging. De haren pikken moeiteloos de zeep op en je hebt binnen een paar keer draaien op de puck meer dan genoeg zeep in de kwast om zeker een pass of 5 mee te halen als het eenmaal opgeklopt is. Opkloppen gaat, zoals te verwachten van
de TFS zepen, erg gemakkelijk. Binnen no time at all een hele kwast en gezicht vol met schuim.
Heb redelijk lang m'n gezicht staan inzepen om de baardharen echt zo zacht mogelijk te krijgen en de irritatie (die ik van die 5 dagen baardhaar groeien heb opgelopen) zo ver mogelijk in te perken.

Dan komen we nog even snel bij de krabber.
Qua materiaal is het gewoon weer top. Plating is netjes, kop en handle zijn netjes afgewerkt en het gewicht van de krabber is erg fijn. Balans is erg netjes. Ziet er echt wel uit als een fijne luxe krabber, i like that! :D
Vandaag een Feather in gedaan om de boel maar eens gelijk goed glad te maaien :D

Scheren met deze krabber is best een hele verassing. Ik had eigenlijk verwacht dat de krabber redelijk mild zou zijn en dat ik nog best wat aan moeite moest doen om 5 dagen baard weg te krijgen. Ik werd positief verrast. Krabber is zeer, zeer efficiënt! Je hebt de hoek vrijwel meteen te pakken door de vorm van de kop. Agressief kun je hem absoluut niet noemen vind ik, efficiënt wel degelijk! Moeiteloos met de eerste pass de meeste haren al weggehaald.
I'm very impressed!

Scheren ging moeiteloos. 5 daags baardje binnen no time weggemaaid!
Wel 2 pukkeltjes open gehaald en m'n moedervlek op m'n wang onthoofd :D
Steptic pencil erop en even geduld hebben. Bloeden is dan zo gestopt.

Shave afgerond met de heerlijke Bergamotto Neroli ASB.
Die geur, mjom mjom, daar kan ik echt geen genoeg van krijgen :D

Dan nu, mijn haar!
Het begint echt achterlijk lang te worden gewoon, ben blij dat er na vanmiddag weer een hele hoop vanaf is, met dank aan Lennart en Gentlemen's Barbershop.

Vandaag 2 flinke vingertoppen Layrite erin gesmeerd en met een paar minuutjes kammen zit het eigenlijk wel weer prima :D
Niets te klagen en ruikt ontzettend lekker :D

Goed, dat was het weer voor vandaag!

Zondag zal ik er weer zijn met een nieuwe shave!
En ik denk dat we dan de G.Co kwast eens op de proef stellen met de Mitchells Woolfat!

Alvast fijn weekend allemaal, geniet nog een beetje van het zonnetje en tot zondag!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:42:33 #161
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145149410
:W

Heb maar eens de Topaz mesjes geprobeerd.. erg goedkoop en scheren prima... Beetje vergelijkbaar met de Gillette/Wilkinson uit India
Btw wat is die Florena een goede scheercreme.. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:58 schreef rumiii het volgende:

[..]

Naar mijn mening is de R89 inderdaad (redelijk) agressief (in ieder geval niet mild), waar ik verbaasd over was; het internet had mij namelijk wijsgemaakt dat de R89 redelijk mild is.

Vandaar mijn vraag; Wat is milder dan de R89.

Ik zal eens een poging wagen met Voskhod messen. Heb je een link naar goede aanbiedingen?
Mijn eerste krabber was een Weishi waarvan ik dacht dat ie te agressief was..
Tot ik erachter kwam dat ik te veel aan het drukken was en te vaak over dezelfde plekken moest omdat ie dus te mild was.. en ik erachter kwam dat ik met een meer agressieve krabber veel minder (lees: geen) druk moest zetten...
Sindsdien kan ik met mn Slim op standje 9 met veel minder irritatie scheren dan met een milde krabber..

Misschien heb je er iets aan..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:33:00 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145152294
voor mensen die hun slag willen slaan met een kwast, Plisson synthetische borstel

http://nl.loccitane.com/p(...)0,2,34211,383094.htm

Nu voor 29 euro, deze kosten makkelijk ergens anders 50 euro.
met de code WELCOME gratis verzending ipv 5 euro.

UITVERKOCHT

[ Bericht 3% gewijzigd door THEFXR op 03-10-2014 19:10:57 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:00:19 #163
97745 Thorical
finding a way
pi_145156533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:33 schreef THEFXR het volgende:
voor mensen die hun slag willen slaan met een kwast, Plisson synthetische borstel

http://nl.loccitane.com/p(...)0,2,34211,383094.htm

Nu voor 29 euro, deze kosten makkelijk ergens anders 50 euro.
met de code WELCOME gratis verzending ipv 5 euro.
Ik dacht dat ik de enige was die datgene had (auto correctie op de phone is ook niet alles).

[ Bericht 2% gewijzigd door Thorical op 04-10-2014 10:43:09 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:51:43 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145157848
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:00 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige was die datgene had
:D
pi_145186764
Weet iemand het verschil tussen Atra groen en Astra blauw?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:57:22 #166
97745 Thorical
finding a way
pi_145186843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:33 schreef THEFXR het volgende:
voor mensen die hun slag willen slaan met een kwast, Plisson synthetische borstel

http://nl.loccitane.com/p(...)0,2,34211,383094.htm

Nu voor 29 euro, deze kosten makkelijk ergens anders 50 euro.
met de code WELCOME gratis verzending ipv 5 euro.

UITVERKOCHT
Bij 'l Occitane in de Heilige weg was er nog een hele doos op zaterdag 4 oktober om 14.45
Kosten wel wat duurderder ¤ 30,--
Ik ben toch maar ff wezen vragen.
pi_145186975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:53 schreef BoyB het volgende:
Weet iemand het verschil tussen Atra groen en Astra blauw?
En nog een tweede vraag:

het verschil tussen Feather Black Blade en de Feather in gele verpakking?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:22:29 #168
148823 znarch
ondertitel
pi_145187476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:03 schreef BoyB het volgende:

[..]

En nog een tweede vraag:

het verschil tussen Feather Black Blade en de Feather in gele verpakking?
Enkel de verpakking.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145189607
Dank, dus het maakt niet uit welke Feather ik op Ebay koop.

En hoe zit het met de Astra's: verschil tussen blauw en groen?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:50:56 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145191003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:01 schreef BoyB het volgende:
Dank, dus het maakt niet uit welke Feather ik op Ebay koop.

En hoe zit het met de Astra's: verschil tussen blauw en groen?
groen goedkoper, blauw minder scherp,maar smother
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:51:22 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145191017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:03 schreef BoyB het volgende:

[..]

En nog een tweede vraag:

het verschil tussen Feather Black Blade en de Feather in gele verpakking?
zwarte verpakking voor Japan zelf, geel voor de export.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:52:09 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145191043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:57 schreef Thorical het volgende:

[..]

Bij 'l Occitane in de Heilige weg was er nog een hele doos op zaterdag 4 oktober om 14.45
Kosten wel wat duurderder ¤ 30,--
Ik ben toch maar ff wezen vragen.
de ene euro duurder maakt niet uit tov van de 50 wat ze normaal ergens anders kosten
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:56:13 #173
97745 Thorical
finding a way
pi_145192741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:01 schreef BoyB het volgende:
Dank, dus het maakt niet uit welke Feather ik op Ebay koop.

En hoe zit het met de Astra's: verschil tussen blauw en groen?
Jawel, koop echte feathers. maw kijk uit voor namaak.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:05:06 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145192974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:56 schreef Thorical het volgende:

[..]

Jawel, koop echte feathers. maw kijk uit voor namaak.
die thailamps is wel goedkoop en geen fake.
pi_145193438
Uiteindelijk dit gekocht op ebay:
http://www.ebay.com/itm/6(...)me=ADME:L:OC:NL:3160

Mooi pakketje om uit te proberen voor slechts 5,19
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:39:40 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145193751
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:25 schreef BoyB het volgende:
Uiteindelijk dit gekocht op ebay:
http://www.ebay.com/itm/6(...)me=ADME:L:OC:NL:3160

Mooi pakketje om uit te proberen voor slechts 5,19
zeker een mooi sample pakketje
pi_145212313


Zo, zondag!
Na m'n verse haircut ook weer een heerlijke shave vandaag.
Voor vandaag draag ik m een beetje op aan Corne! :D

Setup:
Pearl TP SHD33 met Feather mesje (1)
Grooming. Co Synthetic
TFS Limited Edition Di Vino scheerzeep
TFS Limited Edition Di Vino ASB
En vandaag in het haar, Bona Fide Fiber Pomade (op het laatste moment nog gewisseld met de JS Sloane....vandaar dat de Sloane wel op de foto staat maar er eigenlijk niet hoort)

Goed, omdat onze Corne met bijna dezelfde setup binnenkort aan de slag gaat, ben ik hem alvast voor :D

Laten we maar beginnen met het laden van de kwast, wat weer gigantisch makkelijk gaat. Het licht zoet/zurige witte wijn geurtje ruik je alleen echt goed als je boven het potje ruikt. Als je de zeep eenmaal opgeklopt hebt tot een mooi, dik schuim dan valt dat amper meer op.
Lekker opgeklopt op het gezicht, kwast vol, gezicht vol.....SCHEREN MAAR!

Lekker 3 passes geschoren, dit keer zonder iets open te halen :D
Alle moedervlekjes en pukkeltjes van afgelopen week zijn netjes heel gebleven :P

Shave netjes afgerond met de bijpassende DiVino ASB.
Beetje lastig uit de fles te krijgen, maar het past er zo lekker bij :)
Goede, fijne voedende ASB :)

Vandaag in het haar, de Bona Fide Fiber Pomade.
Wou eerst de JS Sloane in doen, maar die vond ik in combinatie met de DiVino toch wat te zoet ruiken, dus heb ik maar de Bona Fide gepakt :)

Nou, dat was het weer voor vandaag! :D
Aankomende woensdag ben ik er weer met een nieuwe shave, dan zal ik me weer eens lekker uitleven op mijn Simpson kwasten en wat zepen die al een tijdje niet meer in beeld zijn geweest.

Fijne dag allemaal!
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:07:30 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145223918
Hoe goed is die Grooming. Co Synthetic?
pi_145246057
Het is een heerlijk kwastje! Lekker zacht, goede springy backbone. Schuimt als een malle!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:06:18 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145249338
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:48 schreef Ubershave het volgende:
Het is een heerlijk kwastje! Lekker zacht, goede springy backbone. Schuimt als een malle!
klinkt als een Topper
pi_145249452
Handle is lekker qua vorm en qua grootte en gewicht (in ieder geval voor mijn smaak)
pi_145251292
In Amerika opgepikt!

De L'Occitane Plisson brush, helaas net voor de sale. WAT EEN SUPER KWAST!

Daarnaast ook voor omgerekend 1,50 een flesje Aqua Velva Ice Sport. Wat een geweldig spul, helemaal net uit de koelkast bij de tropische florida tempraturen :)

Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_145323996
Die kwast is in de online store in Nederland ¤30. Geen gekke prijs dacht ik zo.

Iemand ervaring met Pinaud Clubman Classic?
Immer.
pi_145324141
Jup, ikke! :D
Fijn spul, zeker te weten. Niet al te overdreven sterk geurtje, licht zoetig naar mijn mening.
Fijn voor de huid en vooral niet overdreven duur.
pi_145324880


Ja ja! Het is weer woensdag! Woensdag Tabac-dag!
Echte herfstgeur!

Setup:
Pearl TP SHD33 met Feather mesje (2)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
Tabac scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion
En in het haar vandaag: Shiner Gold Psycho Hold!

De zeep van vandaag is echt voor de meeste mensen een 'love it or hate it' ding. Het is een zware geur, heel klassiek en word vooral geassocieerd met oude mannetjes. Het moet je echt liggen. En in mijn geval, ik ben er dol op :D

De zeep laat zich erg makkelijk in de kwast laden en ook het opkloppen op het gezicht gaat erg gemakkelijk. Dit is absoluut 1 van de makkelijkst opklopbare zepen op de markt. Enorm dik en romig schuim met best een redelijk goede slickness komt er vanaf, met die typische Tabac geur. De zeep is wel redelijk dorstig, dus hij kan behoorlijk wat water hebben. Kortom, daar kan je heel weinig verkeerd aan doen :)

Inzepen is met deze 24mm Whippeddog ook geen straf! Lekkere zachte haren met toch genoeg backbone om lekker aan face-lathering te kunnen doen. Handvat heeft een mooie lengte en een lekker gewicht. Harde zepen, zachte zepen, creme's...maakt allemaal niet uit, gaat allemaal even makkelijk :)

Nogmaals, super tevreden over de aanschaf van de Pearl.
Heerlijk handvat, lekker zwaar, fijne scheerkop en fijn geprijst.

Dan het scheren, wat vandaag ook weer uitstekend verlopen is.
Heerlijk 3 passes geschoren, geen schade's opgelopen!

Shave lekker afgerond met een goede splash van de Tabac Aftershave Lotion.

En het haar vandaag, lekker de Shiner Gold er weer bij gepakt.
Heerlijk stug spul, ruikt lekker en niet TE sticky.
Blijft na het drogen nog wel een beetje flexibel, tis niet dat het helemaal knoeperdje hard word.
(ok, ligt er een beetje aan hoeveel je erin smeert)
Heerlijk spul iig :) Kan er de dag wel weer mee doorkomen dacht ik zo :D

Goed, dat was het weer voor vandaag!
Vrijdag ben ik er weer met een nieuwe shave :D

Fijne dag allemaal!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:41:36 #186
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_145342943
Heren!

Op kickstarter.com onder het kopje design staan twee nieuwe designs van de double edge razors.

Ziet er erg leuk/interressant uit
Aigh aigh Captain!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:08:00 #187
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145350418
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef Captain_koek het volgende:
Heren!

Op kickstarter.com onder het kopje design staan twee nieuwe designs van de double edge razors.

Ziet er erg leuk/interressant uit
Link pls.
pi_145355430
Aigh aigh Captain!
pi_145387344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:27 schreef Ubershave het volgende:
Jup, ikke! :D
Fijn spul, zeker te weten. Niet al te overdreven sterk geurtje, licht zoetig naar mijn mening.
Fijn voor de huid en vooral niet overdreven duur.
^Waar heb je 'm gekocht?

Heb bij die Rockwell Razor van Kickstarter erg het gevoel dat het niet echt een aanvulling is als je al een adjustable Gilltette hebt..

Deze is ook aardig populair nu:
KIckstarter - Thomas Clipper
Immer.
pi_145391367


JAAA! Vrijdag! WEEKEND! Dus ook weer mooi een lekkere shave!
Vandaag een lekker fris, zomers geurend zeepje, want het zonnetje schijnt en het is echt superlekker weer buiten. :D
Ook is de aftershave van vandaag nieuw, zomaar een probeerseltje...kijken hoe dat bevalt!

Setup:
Pearl TP SHD33 met Feather mesje (3)
Grooming Co. Synthetic
TFS Barbe Gialla scheerzeep (pre-production)
Tuff Sensitive Aftershave

Zo, vandaag weer eens wat uit de kast getrokken wat ik al heel lang niet meer gebruikt heb en eigenlijk bij vrij weinig mensen voorbij zie komen: TFS Barbe Gialla. Naar mijn idee een beetje ondergewaardeerde zeep, dus vandaag word ie een beetje in het zonnetje gezet :D

De zeep is, net als alle andere TFS zepen vrij zacht. Ruikt lekker fris, beetje citroen/limoen-achtig. Kwast laden gaat op deze zeep zoals gewoonlijk weer lekker makkelijk en opkloppen op het gezicht geeft dan ook geen enkel probleem. Kwast en gezicht heb je binnen mum van tijd helemaal vol zitten met lekker dik en romig schuim!

Scheren ging ook vandaag weer super!
Mesje doet het nog steeds prima!
3 passes netjes BBS!

De aftershave is, zoals ik al zei, een nieuwe voor mij.
Had van het hele merk nog niet gehoord en ik was er wel nieuwsgierig naar.

Qua face feel doet het me het meeste denken aan Speick Aftershave Lotion. Na het opdoen voel je vrijwel geen prik en het laat de huid heerlijk rustig en verzorgd achter.
De geur doet me een beetje denken aan een donkerdere Pinaud Clubman Classic met een soort honing achtig toontje erdoorheen, ver weg. Klinkt heel stom dit, maar ik kan mn vinger er niet goed op leggen. In het begin bij het op doen ruikt ie een beetje medisch, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat trekt na een minuutje ofzo weg en dan ruikt in ieder geval prima :D Hele fijne aftershave voor knap weinig geld :)

Dit zal mijn laatste shave zijn voor de aankomende week hier in Nederland :D
Volgende shave zal plaatsvinden in Parijs!

Wens jullie alvast een heel prettig weekend en ik zie jullie allemaal zondag weer!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 12:21:49 ]
pi_145391460
Een scheerkop met meerdere scheerkoppen voor 70 dollar. Het idee is wel leuk, maar voor dat geld kun je ook wel drie complete razors kopen en de Muhle scheerkoppen (R41/R89) zijn ook los te koop, alleen heb je dan natuurlijk geen American stainless steel :p

Die andere snap ik helemaal niet. Een DE mesje dat maar aan een kant gebruikt wordt in een verende scheerkop. Op zich zou ik het voordeel nog snappen als het mesje in een soort verende cardridge kwam waardoor hij automatisch de juiste hoek maakt (zoals een cardridge maar dan met slechts een mesje er in), maar in dat filmpje ziet het er niet zo uit en bovendien zijn die mesjes dan veel te groot. Breek de mesjes dan in elk geval dan is en de scheerkop kleiner en het kostenargument pakt nog beter uit (mesjes halveren weer in prijs)
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:45:45 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145392148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:24 schreef marzman het volgende:
Een scheerkop met meerdere scheerkoppen voor 70 dollar. Het idee is wel leuk, maar voor dat geld kun je ook wel drie complete razors kopen en de Muhle scheerkoppen (R41/R89) zijn ook los te koop, alleen heb je dan natuurlijk geen American stainless steel :p
Die andere snap ik helemaal niet. Een DE mesje dat maar aan een kant gebruikt wordt in een verende scheerkop. Op zich zou ik het voordeel nog snappen als het mesje in een soort verende cardridge kwam waardoor hij automatisch de juiste hoek maakt (zoals een cardridge maar dan met slechts een mesje er in), maar in dat filmpje ziet het er niet zo uit en bovendien zijn die mesjes dan veel te groot. Breek de mesjes dan in elk geval dan is en de scheerkop kleiner en het kostenargument pakt nog beter uit (mesjes halveren weer in prijs)
Ik had liever gezien dat ze gewoon een nieuwe adjustable maken, dat systeem is betrouwbaar en vertrouwd, tenzij het patent nog niet is verlopen van Gillette?
pi_145397262
Zo lang zijn die patenten niet houdbaar volgens mij, het laatste model Gillette adjustable, de Super Adjustable, stamt alweer uit 1969. Ik denk dat de productiekosten het grootste struikelblok zullen zijn om zulke kwaliteit nog tegen acceptabele prijzen op de markt te zetten. Je moet wel verdomd veel krabbers fabriceren wil het nog een beetje lonend zijn.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:37:34 #194
97745 Thorical
finding a way
pi_145397916
Op zich valt $ 70,-- toch wel mee voor een roestvaststalen krabber?
Maar net als ik het nut van een adjusteble niet inzie vind ik die 3/6 onderplaten van scheerkoppen ook niet veel toevoegen.
Maar het is natuurlijk altijd leuk voor erbij..
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:45:05 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145402091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:37 schreef Thorical het volgende:
Op zich valt $ 70,-- toch wel mee voor een roestvaststalen krabber?
Maar net als ik het nut van een adjusteble niet inzie vind ik die 3/6 onderplaten van scheerkoppen ook niet veel toevoegen.
Maar het is natuurlijk altijd leuk voor erbij..
de krabber gaat van stand 1 naar 6, daarvoor heb je die onderplaten nodig.
pi_145404075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat ze gewoon een nieuwe adjustable maken, dat systeem is betrouwbaar en vertrouwd, tenzij het patent nog niet is verlopen van Gillette?
Dat had ik ook wel leuk gevonden inderdaad als ze dat voor een redelijke prijs gingen maken. Dat American made gedoe daar wil ik ook niet te veel extra voor betalen :p
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:58:08 #197
97745 Thorical
finding a way
pi_145404257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de krabber gaat van stand 1 naar 6, daarvoor heb je die onderplaten nodig.
Dat snap ik. Maar ik gebruik mijn Fatip en bijna nooit iets anders meer.
Soms een merkur 34c maar dat is het eigenlijk wel. In de toekomst misschien een 37c slant.
Maar ik ben niet iedere dag aan het goochelen met krabbers, die anders wel in een doosje liggen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:00:06 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145404332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:58 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar ik gebruik mijn Fatip en bijna nooit iets anders meer.
Soms een merkur 34c maar dat is het eigenlijk wel. In de toekomst misschien een 37c slant.
Maar ik ben niet iedere dag aan het goochelen met krabbers, die anders wel in een doosje liggen.
het systeem is ook wel gevoelig als je 1 van die platen kwijt raakt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:19:58 #199
74056 crew  ToT
pi_145407249
Weird....

De scheercrèmes die ik minder fijn vind meng ik soms om te kijken of dat een betere kwaliteit oplevert.

Ik heb nu 2 of 3x De Vergulde Hand gemengd met Bartex, en beide keren rook in een ammoniaklucht bij het inzepen! :o
pi_145407279
Wat heb je hier weer van geleerd? :D

Juist, geen shit mengen met elkaar
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:34:13 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145407634
waar kan je goedkoop glycerine kopen?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:02:51 #202
148823 znarch
ondertitel
pi_145408813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:34 schreef THEFXR het volgende:
waar kan je goedkoop glycerine kopen?
Da, Kruidvat, Etos. Kun je standaard bij een drogist halen. Ik heb het bij DA vandaan.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:05:44 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145408976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:02 schreef znarch het volgende:
[..]
Da, Kruidvat, Etos. Kun je standaard bij een drogist halen. Ik heb het bij DA vandaan.
inclusief een pipet of gewoon een potje?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:06:21 #204
148823 znarch
ondertitel
pi_145409007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
inclusief een pipet of gewoon een potje?
Potje, pipet heb ik bij de apotheek gehaald en die kreeg ik gratis :P Dat soort dingen doen ze hier nooit moeilijk over.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145423937
Vandaag weer geschoren. Ging iets ruwer dan verwacht. Maar dat kwam omdat ik dacht dat mijn huid gewoon normaal was. maar bleken toch nog wat kleine puistjes onder de haren te zitten... Dat is dan weer een nadeel van een man :P Baard verhult dingen, maar als die er eenmaal af is komt je ware huid naar boven... Gelukkig met wat aluin de kleine wondjes dicht en nu mooi laten rusten met aftershave balsem.

Ze hebben nu ook van Balea de ultra-sensetive afthershave balsem. Zonder parfum e.d.
pi_145427901
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:03 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag weer geschoren. Ging iets ruwer dan verwacht. Maar dat kwam omdat ik dacht dat mijn huid gewoon normaal was. maar bleken toch nog wat kleine puistjes onder de haren te zitten... Dat is dan weer een nadeel van een man :P Baard verhult dingen, maar als die er eenmaal af is komt je ware huid naar boven... Gelukkig met wat aluin de kleine wondjes dicht en nu mooi laten rusten met aftershave balsem.
Ze hebben nu ook van Balea de ultra-sensetive afthershave balsem. Zonder parfum e.d.
met welke setup heb je dan geschoren?
pi_145479206
Scheren met koud water: ^O^

Andere mensen die om zijn?
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:48:47 #208
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_145486521
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:47 schreef rumiii het volgende:
Scheren met koud water: ^O^

Andere mensen die om zijn?
Ja! Na het douchen is mijn huid anders te zacht wat extra wondjes veroorzaakt
Aigh aigh Captain!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:17:46 #209
97745 Thorical
finding a way
pi_145487321
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:47 schreef rumiii het volgende:
Scheren met koud water: ^O^
Andere mensen die om zijn?
Hele volksstammen doen het, ik doe het zomers vaak maar ook niet altijd.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:17:36 #210
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_145557540
Krijg nou wat :o

Na het scheren even de kop iets los gedraaid om uit te spoelen, draai ik hem weer vast, heb ik hem in mijn hand. Wat nou, goede kwaliteit van Mühle :(



En natuurlijk geen bon meer, maar toch mooi even zonder langs bij de verkoper :(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:33:40 #211
97745 Thorical
finding a way
pi_145557756
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:17 schreef IrishBastard het volgende:
Krijg nou wat :o
Na het scheren even de kop iets los gedraaid om uit te spoelen, draai ik hem weer vast, heb ik hem in mijn hand. Wat nou, goede kwaliteit van Mühle :(
[ afbeelding ]
En natuurlijk geen bon meer, maar toch mooi even zonder langs bij de verkoper :(
Hierover al meer gehoord en dat werd door de leverancier goed opgepakt. Die toen een nieuwe kop stuurde.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:37:49 #212
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_145557807
Ben benieuwd, heb hem in een kapperszaak gekocht, dus daar maar naar terug :s)

Alhoewel een iets agressievere krabber best fijn zou zijn, krijg het hiermee icm Astra Groen niet echt goed glad ;(
pi_145558616
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:37 schreef IrishBastard het volgende:
Ben benieuwd, heb hem in een kapperszaak gekocht, dus daar maar naar terug :s)
Alhoewel een iets agressievere krabber best fijn zou zijn, krijg het hiermee icm Astra Groen niet echt goed glad ;(
ik kan je een fatip aanraden ;)
pi_145599197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:59 schreef Bramito het volgende:

[..]

In Spanje heb je:
1. Floid Masaje Genuino Mentolado Vigoroso (Oranje vloeistof, Oranje etiket, zwarte letters)
2. Floid Masaje Genuino Mentolado Suave (Oranje vloeistof, Oranje etiket, groene letters)
3. Floid Aftershave (Oranje vloeistof, zwart etiket)

1 = voor echte floid sensatie (Whiskey)
2 = voor mensen die wel willen maar niet durven (Whiskey met ijs)
3 = Een poging om jonge mensen aan de Floid te krijgen (Whiskey cream Baileys)
Ben dus voor de Whiskey gegaan.
Ik verwachte vooral een sterke mentolgeur.
Maar de geur is meer te vergelijken met de geur van een Indiase winkel waar ze wierook verkopen en branden.
Klinkt misschien als een onprettige geur, maar is het zeker niet.
De geur is vrij heftig, maar ook redelijk snel weer wat verder na de achtergrond.
De impact op de huid vind ik bijzonder plezierig.
Na het branden van de alcohol blijft een zacht verzorgend gevoel over en heb ik geen enkele last meer van de kleine snijwondjes.
Alles bij elkaar bijzonder goed bevallen (zeker voor de prijs van ca ¤5,50 voor 150 ml)
pi_145604270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Da, Kruidvat, Etos. Kun je standaard bij een drogist halen. Ik heb het bij DA vandaan.
yep gedaan, met dat potje doe je 100 jaar ofzo :P
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:11:36 #216
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145606781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:12 schreef BoyB het volgende:

[..]

Ben dus voor de Whiskey gegaan.
Ik verwachte vooral een sterke mentolgeur.
Maar de geur is meer te vergelijken met de geur van een Indiase winkel waar ze wierook verkopen en branden.
Klinkt misschien als een onprettige geur, maar is het zeker niet.
De geur is vrij heftig, maar ook redelijk snel weer wat verder na de achtergrond.
De impact op de huid vind ik bijzonder plezierig.
Na het branden van de alcohol blijft een zacht verzorgend gevoel over en heb ik geen enkele last meer van de kleine snijwondjes.
Alles bij elkaar bijzonder goed bevallen (zeker voor de prijs van ca ¤5,50 voor 150 ml)
^O^
Siesta & Fiesta!
pi_145608212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

yep gedaan, met dat potje doe je 100 jaar ofzo :P
Ook nog een pipet weten te regelen?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145608411
Bij van die vliegtuig toiletsetjes - transparante 100ml flesjes en bakjes in een tasje - zitten vaak ook pipetjes.
Immer.
pi_145612518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:00 schreef znarch het volgende:

[..]

Ook nog een pipet weten te regelen?
morgen ;)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:58:37 #220
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_145613678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik kan je een fatip aanraden ;)
Heb zonder problemen een nieuwe meegekregen, en nog wat scheertips. Serieus toffe zaak, met alleen maar jonge gasten ^O^
pi_145614102
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:58 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Heb zonder problemen een nieuwe meegekregen, en nog wat scheertips. Serieus toffe zaak, met alleen maar jonge gasten ^O^
nice
pi_145662570
In Spanje ook La Troja scheercrème gekocht: 1 x de stick, 1 x de tube.
Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk, verschilt de inhoud amper of niet.
Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat de tube meer water bevat.
Qua scheereigenschappen merk ik geen verschil, tweemaal prima!!!
En de prijs ook ongeveer hetzelfde: ca. ¤2,-

Maar waarom geven de meeste scheerders dan toch de voorkeur aan de stick boven de tube?
pi_145662870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:15 schreef BoyB het volgende:
In Spanje ook La Troja scheercrème gekocht: 1 x de stick, 1 x de tube.
Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk, verschilt de inhoud amper of niet.
Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat de tube meer water bevat.
Qua scheereigenschappen merk ik geen verschil, tweemaal prima!!!
En de prijs ook ongeveer hetzelfde: ca. ¤2,-

Maar waarom geven de meeste scheerders dan toch de voorkeur aan de stick boven de tube?
Omdat een stick langer mee gaat. Je zei het zelf al in de creme zit meer water. Ik wil niet voor water betalen, heb ik thuis ook uit de kraan.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:30:04 #224
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145663839
Iemand tips hoe ik het beste mijn snor kan aanvallen? Dit blijf ik echt een smerig lastig gebied vinden. Vooral de haartjes het dichtste bij m'n neusgaten.
pi_145664412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:30 schreef JaqenHghar het volgende:
Iemand tips hoe ik het beste mijn snor kan aanvallen? Dit blijf ik echt een smerig lastig gebied vinden. Vooral de haartjes het dichtste bij m'n neusgaten.
Wat voor mes/krabber heb je?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:11:47 #226
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145664576
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Wat voor mes/krabber heb je?
Shavette met een hema mesje.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:14:15 #227
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145664630
Je lip naar binnen over je tanden doen zorgt al voor een mooier scheerbaar oppervlak.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:15:24 #228
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145664659
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:14 schreef Erasmo het volgende:
Je lip naar binnen over je tanden doen zorgt al voor een mooier scheerbaar oppervlak.
Zo simpel kan het leven zijn. Dank is groot.
pi_145665430
http://m.debijenkorf.nl/meesterbarbier

Waarom zelf doen als je het ook gratis kan laten doen.
(Alleen Den Haag en Maastricht)
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:23:53 #230
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145666390
Wel mooi neerzetten dat hij de enige en meest ervaren barbier is _O-
pi_145666849
Voor wie nog mesjes wil proberen:

http://tryablade.com/blog(...)ional-shipping-for-4
pi_145672619
Nu twee keer de fougere savage zeep sample van maggardrazors gebruikt, beide keren irritatie en heftig branderig gevoel tijdens het gebruik.. Jammer!
pi_145672748
Stuk rond kaak is lastig glad te krijgen
pi_145674734
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:31 schreef rumiii het volgende:
Stuk rond kaak is lastig glad te krijgen
Over ja kaak heen trekken al geprobeerd? 1st keer naar boven en dan op je wang scheren zeg maar. Dan naar onder en je hals.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145682307
Via Ebay een kwast gekocht: http://www.ebay.com/itm/T(...)me=ADME:L:OC:NL:3160

Wat ik er over heb gelezen lijkt Virginia Shaving een betrouwbare winkel te zijn.
¤11 is natuurlijk weinig voor een kwast van dashaar. Ben benieuwd!
pi_145693786


Jaaa! Het is weer zondag, dus ik mag weer scheren! :D

De eerste scheerbeurt sinds in thuis ben van 5 dagen Disneyland Parijs.
Ik had in Disney ook nog geschoren (helaas geen foto, vergeten!), met de volgende setup:
Merkur 34C HD met Personna Medical Lab (vers)
Grooming Company Synthetic
HTGAM Pumpkin 3.14
BAUME.BE ASB

Maar vandaag, omdat ik weer lekker thuis ben en een 4 daags baardje heb staan, ga ik een wat uitgebreidere setup tevoorschijn halen. Heb ik wel nodig ook, wil ik het er comfortabel vanaf krijgen :)

Setup:
Pearl TP SHD33 met LADAS mesje (vers)
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Scheerzeep
TFS Bergamotto Neroli ASB
En vandaag in het haar: helemaal niets :D

Zo, daar gaan we dan! 4 daags baardje eraf maaien :D
Eerst maar eens lekker de pre-shave erop.
De pre-shave doet zeer goed zijn werk, maakt de haartjes wat zachter en laat een mooie gladde film achter zodat het mes er zometeen mooi overheen kan glijden :) Terwijl ondertussen de pre-shave intrekt, heb ik mooi even de tijd om de Bergamotto Neroli op te kloppen :)

De Whippeddog heeft daar geen moeite mee!
Het monster zit binnen no time vol met zeep en met een klein drupje water erbij vormt dat zich binnen zeer korte tijd in een kom vol zeep en een gezicht vol zeep. In totaal met gemak goed voor een pass of 6! Gewoon bizar hoeveel schuim dat dat ding kan vasthouden!

Echt heerlijk 3 passes geschoren en alles er mooi af gemaaid :D
Alles weer mooi strak en glad :) That's how we like it!
Het LADAS mesje is niet het scherpste wat er is, maar wel een hele soepele scheerder. Die mogen best in bulk bij mij belanden :D

Verder de shave maar eens lekker afgerond met de Bergamotto Neroli ASB.
Heerlijke zachte ASB die het voor mijn huid erg goed doet.

Alles voelt echt weer heerlijk aan en ruikt ook nog eens lekker :D Wat wil je nog meer, toch?

Gelukkig kan ik vanaf vandaag weer met m'n normale schema van shaves verder :)

Vanaf woensdag pakken we het normale schema weer op :)
En hopelijk kan ik jullie nog wat leuke nieuwe producten laten zien :)

Allemaal een hele fijne zondag!
pi_145709811
Hallo iedereen,

De voorbije dagen gans dit topic doorgelopen en enkele andere shaving forums. Momenteel nog een catridgescheerder, maar ga eindelijk de overstap naar het klassiek scheren doen.

Wat betreft de aankoop:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Merkur 23C en de Merkur 38C. De keuze is vnl bepaald door het langere handvat ('k heb nogal grote handen, daarom valt de 34C er uit) maar ik heb al wat opmerkingen gelezen over het feil dat het handvat van de 23C nogal dunnetjes en fragiel is. Iemand hier ervaringen mee?
De keuze voor Merkur heeft trouwens te maken dat het algemeen gezien wordt als een goede prijs/kwaliteitsverhouding, ik hou het liever wat betaalbaar.
pi_145725486
De meeste mensen die van cardridgescheren afkomen hebben liever een wat langer handvat, maar persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt. Zelfs zo'n minitech is groot genoeg want je houdt dat handvat toch niet met je volle hand vast. Ik heb mijn krabber meestal vast met mijn duim, wijsvinger en middelvinger. Pink en ringvinger geven dan nog wat stabiliteit.

Ik ben destijds voor een EJ gegaan met het handvat (zijn er ook verschillende) dat ik er het mooiste uit vond zien en daar heb ik nooit spijt van gekregen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_145766819
Ik ben op zoek naar een scheersetje. Ik ben nu van de gilette en helemaal enthousiast geworden n.a.v. dit topic om het klassiek scheren te gaan proberen.
Nu ben ik op zoek naar een houder en mesjes e.d. maar waar is dat te koop buiten de online winkels. Ik zou graag wat vast willen houden om toch een beetje te kijken welke verschillende houders er zijn. Bij de standaard drogist hebben ze, volgens mij niets hiervan (kruidvat, DA, etc). Wellicht handig om te vermelden, ik woon in de omgeving van Wageningen.
To be or not to be.....
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:17:50 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145800541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:49 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ik ben op zoek naar een scheersetje. Ik ben nu van de gilette en helemaal enthousiast geworden n.a.v. dit topic om het klassiek scheren te gaan proberen.
Nu ben ik op zoek naar een houder en mesjes e.d. maar waar is dat te koop buiten de online winkels. Ik zou graag wat vast willen houden om toch een beetje te kijken welke verschillende houders er zijn. Bij de standaard drogist hebben ze, volgens mij niets hiervan (kruidvat, DA, etc). Wellicht handig om te vermelden, ik woon in de omgeving van Wageningen.
1) je kan het op de weekmarkt proberen/vragen?
2) bij een turkse winkel?
3) je kan zelfstandige drogisten bellen?
pi_145806089
gewoon lekker online je spullen halen :)
Genoeg webwinkels die heeel veel spulletjes hebben waar je mee kan starten :)
pi_145806105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:49 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ik ben op zoek naar een scheersetje. Ik ben nu van de gilette en helemaal enthousiast geworden n.a.v. dit topic om het klassiek scheren te gaan proberen.
Nu ben ik op zoek naar een houder en mesjes e.d. maar waar is dat te koop buiten de online winkels. Ik zou graag wat vast willen houden om toch een beetje te kijken welke verschillende houders er zijn. Bij de standaard drogist hebben ze, volgens mij niets hiervan (kruidvat, DA, etc). Wellicht handig om te vermelden, ik woon in de omgeving van Wageningen.
Waar woon je? Misschien kan ik wel een mooi start setje voor je maken voor een leuke prijs.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_145810005


Je raad het al, het is woensdag en woensdag is altijd shavedag :D
En om de Franse sfeer van de vakantie er nog een beetje in te houden, heb ik vandaag maar een premium Franse scheerzeep uit de kast gehaald.

Setup:
Pearl TP SHD33 met LADAS mesje (1)
Grooming Company Synthetic
Martin de Candre Unscented scheerzeep
Speick Aftershave Lotion

Tis echt weer tijd om te scheren, 3 daagse stoppels zijn echt om helemaal gestoord van te worden :P
Tijd om het mes er weer eens overheen te trekken!

Vandaag weer eens lekker mijn pot Martin de Candre uit de kast getrokken.
Flink grote pot met een hele fijne premium scheerzeep met flink prijskaartje.

Ik heb de pot nu toch best wel wat keren gebruikt, maar het spul is zo geconcentreerd dat het lijkt alsof er nauwelijks wat van gebruikt is.
En de Grooming Company kwast helpt daar ook niet bij, die zorgt er alleen maar voor dat je nog minder product nodig hebt om de boel mooi op te schuimen......

Goed, kwastje laden is echt geen probleem. Het is een zeer geconcentreerde zeep die zich enorm makkelijk laat laden. Rondje of 5 op de puck is al meer dan zat met deze kwast.
Opkloppen gaat ook met heel veel gemak, paar keer draaien op het gezicht en je hebt je kwast en gezicht zo vol zitten dat je makkelijk 5 passes scheren kan. De zeep lust best een slokje water heb ik wel gemerkt.

De zeep heeft, voor een unscented, best een lekkere en vrij complexe geur. Ik vang wat stukjes munt en lavendel en de rest van de geur kan ik niet echt thuisbrengen, maar het is licht zoetig en lekker fris. Ook met de zeep opgeklopt is dat nog zeer goed te ruiken.

Qua performance is er ook weer niets te klagen.
De zeep voelt heerlijk zacht en beschikt over een ruime hoeveelheid slick om lekker mee te scheren en voelt vrij verzorgend aan.

Heerlijk 3 passes geschoren, alles weer mooi strak en glad :)

Shave afgerond met de Speick Aftershave Lotion, die ik voor vandaag wel het beste erbij passen vond :)
Geur is lekker fris en de lotion is heel erg fijn voor de huid.

Al met al was het weer een zeer fijne shave :D
Kan hier mooi wel weer de dag mee door komen :)

Vrijdag ben ik er weer met een nieuwe shave!

Fijne dag allemaal!
pi_145819385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:17 schreef Intermec het volgende:

[..]

Waar woon je? Misschien kan ik wel een mooi start setje voor je maken voor een leuke prijs.
er staat een plaatsnaam in ;)
pi_145819423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:12 schreef Ubershave het volgende:
gewoon lekker online je spullen halen :)
Genoeg webwinkels die heeel veel spulletjes hebben waar je mee kan starten :)
dat is niet wat hij wil, hij wil fysiek kunnen voelen :D
pi_145820822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:49 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ik ben op zoek naar een scheersetje. Ik ben nu van de gilette en helemaal enthousiast geworden n.a.v. dit topic om het klassiek scheren te gaan proberen.
Nu ben ik op zoek naar een houder en mesjes e.d. maar waar is dat te koop buiten de online winkels. Ik zou graag wat vast willen houden om toch een beetje te kijken welke verschillende houders er zijn. Bij de standaard drogist hebben ze, volgens mij niets hiervan (kruidvat, DA, etc). Wellicht handig om te vermelden, ik woon in de omgeving van Wageningen.
Manandshaving heeft 2 fysieke winkels. Haarlem en Naarden geloof ik :) Kun je eens langsgaan.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145842605
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er staat een plaatsnaam in ;)
haha wow. nu je het zegt :)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_145842833
Allemaal bedankt voor de tips. Gaat denk ik toch online worden :). Ik heb gisteren nog een beetje in de buurt gekeken maar weinig winkels die dit spul verkopen.

Ga me online eens verdiepen wat er allemaal te koop is.

@Intermec Je kan me altijd een voorstel doen ;)
To be or not to be.....
pi_145844286
Ik PB je ff!
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:43:27 #250
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145876764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:12 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Je raad het al, het is woensdag en woensdag is altijd shavedag :D
En om de Franse sfeer van de vakantie er nog een beetje in te houden, heb ik vandaag maar een premium Franse scheerzeep uit de kast gehaald.

Setup:
Pearl TP SHD33 met LADAS mesje (1)
Grooming Company Synthetic
Martin de Candre Unscented scheerzeep
Speick Aftershave Lotion

Lijkt sprekend op de Plisson
pi_145877476
De knot is ook van Plisson, alleen staat ie wat dieper in een wat kleiner handle, daardoor heeft ie ook iets meer backbone. Ik ben (bijna) in het bezit van 2 van deze jongens in het zwart :D
pi_145932310
Zeep is binnen, mesjes zijn binnen, kwast is binnen. Nu nog wachten op mijn Gilette om het klassieke scheren eens een kans te geven. Ben benieuwd!
pi_145934802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:22 schreef Seß het volgende:
Zeep is binnen, mesjes zijn binnen, kwast is binnen. Nu nog wachten op mijn Gilette om het klassieke scheren eens een kans te geven. Ben benieuwd!
Welke Gilette?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145935894
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:32 schreef znarch het volgende:

[..]

Welke Gilette?
Chinese Gillete Tech. Wilde goedkoop beginnen voor ik overstap naar duurder.
pi_145936327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:00 schreef Seß het volgende:

[..]

Chinese Gillete Tech. Wilde goedkoop beginnen voor ik overstap naar duurder.
Goed begin zo :) Welke zeep en mesjes? Of lees ik ergens overheen?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145936497
Nee je leest nergens overheen. Proraso zeep en preshave, gewoon in een winkel kunnen kopen hier. Evenals de feather mesjes en Personna. Kwast van trekpleister (ook volgens de budgetmethode) :)
pi_145936723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:11 schreef Seß het volgende:
Nee je leest nergens overheen. Proraso zeep en preshave, gewoon in een winkel kunnen kopen hier. Evenals de feather mesjes en Personna. Kwast van trekpleister (ook volgens de budgetmethode) :)
Ik baal af en toe zo dat hier geen trekpleister zit. Die kwast schijnt ook meer dan prima te zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_145951991
Zo, na 1,5 week werd het weer eens tijd om te scheren! ;) Geen zin in gehad wegens vakantie e.d. en durfde het niet aan met een DE-mesje dus net met cartridge geschoren. Eindresultaat is geen wondjes en voor 't zicht mooi glad. Maar ja, wij mannen weten wel beter en dus als je met je hand over je gezicht gaat voel je dat het helemaal niet zo glad is... ;( Wel merk je dat cartridges moeite hebben met alles ouder dan een week want de lange haartjes blijven gewoon in de mesjes achter en die moet je er dan met een klein schaartje/mesje uitprutsen om fatsoenlijk verder te kunnen scheren...

Anyway, ik kan weer de straat op! :)
pi_145952940


Zo, einde van de week is weer aangebroken!
Dat houd ook weer in, de laatste shave van deze week!
En deze zal ik vrij kort houden!
(en zal de shave van vrijdag later op de dag even posten)

Setup:
Muhle R41 (2011) met Pearl handle met Feather mesje (vers)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
TFS Linea Intenso Tabacco Verde Dure
TFS Tabacco Verde ASB
En in het haar vandaag: Steadfast Pomade (van Pomade-online.nl)

Ik had een beetje haast vandaag en haast en scheren, dat gaat niet zo best samen....zo blijkt wel weer vandaag :P

Had weer eens de Tabacco Verde van de plank getrokken.
Beetje grauw herfstweer buiten, dus daar hoort ook een herfstgeur bij.

Opkloppen gaat, zoals gewoonlijk met de TFSjes, weer erg gemakkelijk. Binnen no time het gezicht weer vol met dat heerlijke, volle, romige schuim :)

Scheren ging op zich niet heel verkeerd, al heb ik op de nek wel iets te overhaast gedaan. De R41 is nogal agressief en daar moet je een beetje mee uitkijken. Dat heb ik dus een beetje te weinig gedaan.

Resultaat na 3 snelle passes:
Wangetjes spekglad, zonder ellende...maar de nek.....
3 kleine bultjes open gehaald op mijn nek en een lichte irritatie op de nek.
Kan je zeggen, dat voelt niet lekker :D

Shave lekker afgerond met de Tabacco Verde ASB, die dan de irritatie wel weer wat verlicht en de boel goed verzorgd en heerlijk ruikt.

De Steadfast heeft goed meegewerkt vandaag :D
Fijn spul is dat, met een heerlijk fris geurtje.
Met een paar minuten pielen zat mijn haar weer netjes, zoals het hoort :D

Zo, nu m'n spullen bij elkaar rapen en naar de bioscoop!

Woensdag ben ik er weer met een nieuwe shave, hopen dat die wat beter verloopt dan die van vandaag :P

Fijne zondag allemaal!
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:19:19 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145953670
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:59 schreef Deezertje het volgende:
Zo, na 1,5 week werd het weer eens tijd om te scheren! ;) Geen zin in gehad wegens vakantie e.d. en durfde het niet aan met een DE-mesje dus net met cartridge geschoren. Eindresultaat is geen wondjes en voor 't zicht mooi glad. Maar ja, wij mannen weten wel beter en dus als je met je hand over je gezicht gaat voel je dat het helemaal niet zo glad is... ;( Wel merk je dat cartridges moeite hebben met alles ouder dan een week want de lange haartjes blijven gewoon in de mesjes achter en die moet je er dan met een klein schaartje/mesje uitprutsen om fatsoenlijk verder te kunnen scheren...

Anyway, ik kan weer de straat op! :)
nogmaals dufkop, het gaat hierover klassiek scheren en niet over cartridge scheren!
pi_146026036
Weet iemand een winkel in R'dam waar ze krabbertjes verkopen :)?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:21:14 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_146029178
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:48 schreef bitowner het volgende:
Weet iemand een winkel in R'dam waar ze krabbertjes verkopen :)?
op de markt.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:41:02 #263
97745 Thorical
finding a way
pi_146032321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:48 schreef bitowner het volgende:
Weet iemand een winkel in R'dam waar ze krabbertjes verkopen :)?
Bij Schorem misschien? Er zijn ook wel messenwinkels die scheermessen verkopen. Waarschijnlijk ook in Rotterdam.
pi_146041690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:48 schreef bitowner het volgende:
Weet iemand een winkel in R'dam waar ze krabbertjes verkopen :)?
bij de Türk
pi_146144900



Ja ja! Het is HALLOWEEN! Dus aan iedereen die daar wat mee heeft: HAPPY HALLOWEEN!!! :D

Goed, vandaag word het een wat langer stukje. Why? Ik moet de shave van afgelopen woensdag nog even neerzetten en uiteraard die van vandaag :P

Afgelopen woensdag ben ik eigenlijk helemaal vergeten wat te typen, dus dat zal ik nu maar even kort inhalen.

Setup:
Muhle R41 met Pearl handle met Feather (1)
The Grooming Company Synthetic
HTGAM Chocolate Bourbon
TFS Tabacco Verde ASB
En in het haar Shiner Gold Psycho Hold.

Shave was op zich niet verkeerd.
Bultjes van de shave van zondag nog open gehaald, dat was wel even minder.
Verder wel in 3 passes mooi glad :)
Open gehaalde plekjes waren zo weer dicht na het aanstippen met de styptic.
Lekker de shave afgerond met de Tabacco Verde, was echt nice :D

Goed, terug naar de shave van vandaag!
Lekkere Halloween themed shave vandaag! Jeeej!

Setup:
Muhle R41 met Pearl handle met Feather (2)
HardRight reknotted met TGN 2 Band Finest XH
HTGAM Pumpkin 3.14
Ogallala Bay Rum Aftershave

Zo, kunnen we eindelijk beginnen met de Halloween-shave!

Ik heb eerst even de puck laten "bloomen"....laagje lekker warm water op de puck gedaan om hem lekker op temperatuur te laten komen, zodat alle olien en andere ingredienten goed loskomen :)
En dat heerlijke geurtje van gevuld speculaas door de badkamer heen.....heerlijk!

Nu maar weer lekker de kwast laden en de boel op het gezicht opschuimen. Laden gaat echt zonder moeite, net als het opschuimen. Binnen een paar tellen zit mijn hele gezicht weer vol met een dikke. stevige laag schuim. Spul geurt zo lekker, zoet en kruidig tegelijk, je zou het bijna op willen eten :D

Scheren ging vandaag heerlijk!
2 passes op de nek en 3 op het gezicht, alles weer keurig glad en strak.
Moedervlek op de wang onthoofd, die was na het aanstippen met de styptic zo weer dicht.

Shave lekker afgerond met de Ogallala Bay Rum Aftershave.
Die heb ik echt al een flinke poos niet meer gebruikt, ben blij dat ie weer een keertje aan de beurt is. Stevige burn bij het opdoen en die blijft wel even aan....daarna kalmeert de boel weer en blijft er een heerlijk sterke kruidige bay rum lucht over.
Absoluut 1 van de beste Bay Rum Aftershaves!

Zo, dat was het voor vandaag :D

Zondag ben ik er weer met een nieuwe shave en dit keer ben ik met het typen van de SOTD ook gewoon weer netjes op tijd :) Was deze week een beetje in de soep gelopen zal maar zeggen :P

Dus prettig weekend allemaal en ik zie jullie zondag hier weer terug!

En voor alles en iedereen die vanavond nog de hort op gaat: TRICK OR TREAT! :D

pi_146162133
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:10 schreef Ubershave het volgende:
Afgelopen woensdag ben ik eigenlijk helemaal vergeten wat te typen, dus dat zal ik nu maar even kort inhalen.

Nou weet ik waarom mijn week nog niet compleet was! Ik lees (lurk) altijd met plezier.
pi_146180552
Das leuk om te horen :D
pi_146201305
Heb vorige week een das gekregen voor mijn verjaardag, komt bij de douglas weg. Een duits merk en moet zeggen dat het een verademing is ivm de vh varkens kwast!

Weet niet precies wat hij gekost heeft maar lijkt mij een mooie beginners kwast! (Verwacht dat hij rond de 20 eu gekost heeft)

Daarnaast ook de zeep "fantasia" cadeau gehad, frisse zeep geur en vrij gemakkelijk te foamen opmhet gezicht . Vergelijkbaar met de vh maar zonder de uitdroog verschijnselen en een fijne geur (mening). Niet heel speciaal verder, wel leuk!
Aigh aigh Captain!
pi_146231949


Goedenavond allemaal!
Tijd voor de zondagse shave!

Zal het lekker kort houden vandaag.
Had weer eens zin in wat fris spul, dus weer lekker de Sottozero van de plank.

Setup:
Muhle R41 met Pearl handle met Feather (3)
The Grooming Company Synthetic
TFS Linea Intenso Sottozero
Floid Blue Aftershave

Was weer een heerlijke shave!
Keurig 3 passes op zowel nek als gezicht en met als enige schade....de grote moedervlek op m'n wang die er weer af ligt,,,,,

De shave lekker afgerond met de Floid Blue die ik wat opgepept had een paar maandjes terug met wat menthol kristallen.
Erg lekker koud! :D

Zo, dat was het al :P

Woensdag ben ik er weer met een nieuwe shave!

Fijne avond allemaal!
pi_146319418
Ik heb zondag de Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep voor de eerste keer uitgeprobeerd, en ik wou alvast mijn eerste ervaringen delen met deze Scheerzeep uit Texas USA.

Ik vind de werking van deze scheerzeep echt goed, en voor ons Nederlanders is de geur erg herkenbaar want het ruikt gewoon naar dropstaven :lol: Nou goed persoonlijk vind ik dat lekker ruiken, maar vriendinlief heeft echt een hekel aan dit soort geuren.



Oh en verder bevat deze scheerzeep menthol, en naar mijn mening voelt deze scheerzeep dan ook lekker koud aan maar het is niet zo dat je gezicht verdoofd aan voelt. Ingram Scheercreme is naar mijn mening dus nog steeds de koudste scheercrème/zeep welke ik tot nu toe uitgeprobeerd heb.

Voor wie nog nooit van Stirling Soap Company gehoord heeft, dat is een van de vele kleine Amerikaanse ondernemingen die handgemaakte scheerzeep produceren en dat verkopen voor zo'n ¤ 5 per scheerzeep van 133 gram :D Ja dat zijn nogal andere prijzen dan wat men in Nederland voor handgemaakte scheerzeep vraagt :D
  woensdag 5 november 2014 @ 08:54:26 #271
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146320373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 06:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb zondag de Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep voor de eerste keer uitgeprobeerd, en ik wou alvast mijn eerste ervaringen delen met deze Scheerzeep uit Texas USA.

Ik vind de werking van deze scheerzeep echt goed, en voor ons Nederlanders is de geur erg herkenbaar want het ruikt gewoon naar dropstaven :lol: Nou goed persoonlijk vind ik dat lekker ruiken, maar vriendinlief heeft echt een hekel aan dit soort geuren.

[ afbeelding ]

Oh en verder bevat deze scheerzeep menthol, en naar mijn mening voelt deze scheerzeep dan ook lekker koud aan maar het is niet zo dat je gezicht verdoofd aan voelt. Ingram Scheercreme is naar mijn mening dus nog steeds de koudste scheercrème/zeep welke ik tot nu toe uitgeprobeerd heb.

Voor wie nog nooit van Stirling Soap Company gehoord heeft, dat is een van de vele kleine Amerikaanse ondernemingen die handgemaakte scheerzeep produceren en dat verkopen voor zo'n ¤ 5 per scheerzeep van 133 gram :D Ja dat zijn nogal andere prijzen dan wat men in Nederland voor handgemaakte scheerzeep vraagt :D
Goedkope rommel man. Bah.
pi_146322417
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Goedkope rommel man. Bah.
Heb je dit merk al uitgeprobeerd dan? Ik heb zelf twee samples ontvangen, en heb nu eentje uitgeprobeerd en ik vind het wel goed spul.

Ik vind het echter geen zeer goed spul, want eerlijk gezegd vind ik Proraso Rood Scheercreme beter :) Die gebruik ik nu al enkele weken met volle tevredenheid en ik denk dat ik me deze maand een voorraadje uit Italië mee terug neem.
pi_146322711


Jeeej! De week is weer door de helft!
Tijd voor een nieuwe shave! Woolfat Wednesday vandaag!

Setup:
Pearl TP SHD33 met Rapira Swedish Supersteel (vers)
The Grooming Company Synthetic
Mitchell's Woolfat
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne
En in het haar vandaag: Steadfast Pomade (Pomade-online.nl)

Zo, Woolfat Wednesday.....Dat kan maar 1 ding betekenen, tijd voor de Mitchells Woolfat om weer eens van de plank gehaald te worden!
Tis toch al een aardige poos geleden dat ie aan de beurt geweest is.
En ik heb 'm nog niet gebruikt in combinatie met de TGC kwast, dus kan dan mooi eens kijken hoe dat gaat.

Mitchell's Woolfat staat over het algemeen bekend als een moeilijk op te schuimen zeep die eigenlijk helemaal niet zo bijzonder ruikt, maar wel erg goed presteert door o.a de toevoeging van Lanoline (Wolvet, hence the name). De zeep ruikt vrij neutraal, naar eeuhm.....zeep :P Het kost over het algemeen best wat werk om er goed schuim uit te krijgen.
Nou, niet met de TGC kwast in ieder geval :D
Half minuutje met een licht natte kwast over de puck draaien tot er voldoende zeep in de kwast zit en daarna op het gezicht verder opkloppen met als gevolg dat zowel de kwast als m'n gezicht goed vol zat met heel erg dik, romig schuim.
Ruim voldoende voor een pass of 5.

De zeep is ontzettend zacht voor de huid, verzorgd goed en heeft een zeer fijne slick.
Laat het gezicht ook heerlijk rustig achter na het scheren, zeer fijne eigenschap van deze zeep.
Heb me met 3 passes weer prachtig glad geschoren :D

Shave lekker afgerond met de klassieke Pinaud Clubman Special Reserve.

En vandaag voor het haar, Waterbased Wednesday ;)
Lekker de heerlijk frisse Steadfast Pomade erin vandaag.
Binnen no-time zat m'n haar weer netjes op z'n plek :D

Zo, dat was het wel voor vandaag!

Vrijdag ben ik er weer met een nieuwe shave!
En dit keer met een nieuwe Pinaud Clubman, waar ik ERG naar uit zit te kijken!

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer! :D
pi_146326103
Ik heb vrijdagmiddag mijn shave off voor Movember 2014 opgenomen in de vorm van een time-lapse video, en ik wou het resultaat hier ook even laten zien.


De gebruikte software en hardware is:

Edwin Jagger krabber
Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast
Gillette Bleue Extra
Proraso Rood Scheercreme
Spaanse Williams Aqua Velva Aftershave Lotion
Cien Men Aftershave Balsem

Wellicht dat ik einde van maand weer zo'n time-lapse video maak wanneer de snor eraf gaat.
pi_146326251
Wat je schijnbaar nog niet doorhebt is dat het voor Movember de bedoeling is dat je een snor laat staan, de hele maand door.... (en doneert, maar dat even terzijde)
pi_146326656
Dat doe ik toch ook? Maar je moet schoon geschoren beginnen ;) En dan 30 dagen lang de snor laten groeien.

Oh en ik heb ook gedoneerd ;) En gister nog ¤ 10 bij een kapsalon opgehaald :) Er is overigens ook No Shave November, maar dat is weer een andere goed doel.
  woensdag 5 november 2014 @ 13:23:47 #277
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146327630
Movember :')
Doneer lekker en laat die onzin achterwege.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:08:52 #278
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_146329493
Scheren :')
pi_146329824
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:08 schreef SinterkIaas het volgende:
Scheren :')
Ik vind scheren irritant omdat ik te vaak mijn gezicht ermee beschadig. Vooral irritant omdat geen enkele wijze van scheren lijkt te helpen, op het niet-scheren na.
pi_146334719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:08 schreef SinterkIaas het volgende:
Scheren :')
Dank voor uw opbouwende opmerking, goedheiligman.
pi_146335636
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:17 schreef rumiii het volgende:

[..]

Ik vind scheren irritant omdat ik te vaak mijn gezicht ermee beschadig. Vooral irritant omdat geen enkele wijze van scheren lijkt te helpen, op het niet-scheren na.
Heb je al de vele tips in dit topic gelezen? Of op Google gezocht naar een oplossing voor je probleem? Want je zult niet de eerste en laatste zijn die een hekel aan scheren heeft, want voor ik met klassiek scheren begon had ik er ook een hekel aan.

Waar scheer je nu trouwens mee? Elektrische of nat?
pi_146396648


JAAA!!! Het is weer vrijdag en vrijdag betekend 2 dingen: Weekend en SCHEREN! :D
Vandaag vanwege het ouderwetse herfstweer iets uit de kast getrokken wat er prima bij past :D
So let's get crackin'!

Setup:
Pearl TP SHD33 met Rapira Swedish Supersteel (1)
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot
TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Forte
Pinaud Lustray Coachman Aftershave
En in het haar vandaag: Shiner Gold Psycho Hold

Hier heb ik naar uitgekeken, een shave met (naar mijn mening) de fijnst geurende Sandalwood zeep die ik tot op heden heb mogen gebruiken (en ik heb er toch best al aardig wat versleten) namelijk de TFS Crazy Sandalwood.

Zoals gewoonlijk is het opkloppen weer een eitje. Alleen is de kwast een beetje een tegenwerker vandaag. Die neemt niet zo heel lekker zeep op, waardoor ik iets langer als normaal bezig ben geweest om de kwast vol te krijgen met zeep. Opschuimen op het gezicht ging verder probleemloos, zat genoeg in de kwast om precies de 3 passes eruit te halen. 4e had misschien nog gekund, maar ben er niet heel zeker van.

De zeep geurt echt zo ontzettend lekker. Zodra je het bakje opendoet komt heel de geur je al tegemoet, very nice :D Typisch herfstgeurtje!

Anyway, het scheren!
Ging erg lekker vandaag, de Rapira is een vrij smooth mesje in deze krabber.
3 passes geschoren zonder enige problemen, alles weer keurig strak en glad zoals het hoort :)

Shave afgerond met mijn nieuwe Pinaudje :D
Lekker ouderwets geurtje, niet te sterk en vind hem voor een splash erg lekker verzorgen. Zeker te weten fijn spul :D En zoals je kan zien, tis een flinke fles, dus hier ga ik nog wel even mee doen :D

Zo, dat was het weer voor vandaag!

Zondag ben ik er weer met een verse shave!
Dit keer maar weer eens m'n straights uit de kast trekken. (wat eigenlijk de bedoeling was voor vandaag, maar goed....

Prettig weekend allemaal en tot zondag!
pi_146404847
Zo even snel mijn scheerbeurt van de dag delen, voordat ik begin met scheren en naar Dusseldorf ga om een weekendje bij vriendinlief te zijn O+



Gebruikte scheerhardware en software:

• Edwin Jagger DE87RC14bl
• Gillette Wilkinson Sword Mesje
• Whippeddog 24MM Silvertip Dashaar Scheerkwast ( Met verlaagde knot )
• Proraso Rood Scheercrème
• Cien Men Aftershave Balsem
• Crabtree & Evelyn Sienna Eau De Toilette

Dit is de laatste tijd zo'n beetje mijn vaste setup, maar soms wil ik gewoon een lekker exclusief geurtje gebruiken en dat is de Crabtree & Evelyn Sienna Eau De Toilette. Overigens breng ik eerst de aftershave balsem aan, en daarna de Eau De Toilette want parfum blijft beter zitten op een gehydrateerd huid.
pi_146407303
Iemand hier interesse in een Maggard Razors Fougere Sauvage artisan soap sample?

Wel kleine waarschuwing, ik kreeg er echt een enorm branderig gevoel van, maar wie weet is dat voor anderen anders ;)
pi_146408937
*steekt vinger op* me!
pi_146418299
*steekt hand op* me!
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_146439415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef Ubershave het volgende:
*steekt vinger op* me!
pm even je adres

quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:14 schreef alxzhu het volgende:
*steekt hand op* me!
too slow! ;)
pi_146440276
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:25 schreef Cliffy het volgende:

[..]

pm even je adres

[..]

too slow! ;)
Verstuurd! :D Thanks voor de kans om deze zeep te proberen! :D Leuk reviewtje zal volgen :D
pi_146458556



Goedenmorgen allemaal!
Het is weer tijd voor de zondagse shave!
Dit keer, zoals beloofd, met de straight en met een zeep die ik echt al een hele poos niet meer heb gebruikt......(schande!)

Setup:
6/8 R. Schäfer
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Anniversary Italian Fern
Professor Blighty's Green Ginger

Ik had eigenlijk voor afgelopen vrijdag al beloofd dat ik de straight uit de kast zou halen, maar goed...dat liep wat anders, dus doen we dat vandaag maar.

De zeep, de Anniversary van TFS heb ik ook echt al veel te lang niet meer gebruikt. Zonde eigenlijk, want het is een serieus goede zeep met een lekkere donkere maar toch frisse geur. Beetje mengseltje van beide werelden.

Voor dat ik start vandaag, eerst het mes even een paar keer over de strop gehaald. 20x leek me op zich wel genoeg.

Daarna maar lekker de kwast laden met zeep. De zeep heeft een lange tijd stil gestaan dus was al aardig uitgedroogd. Paar drupjes water en wat flink roeren met de kwast deed wonderen :) Kwast zat binnen no-time vol met een heerlijke dikke laag zeep. Opkloppen op het gezicht ging ook probleemloos. Heerlijke geur, dik en romig schuim wat in combinatie met de kwast echt aanvoelt alsof je een wolkje op je gezicht aan het uitsmeren bent.

Zo! Handjes droog maken en beginnen maar!

Scheren ging erg lekker! Was bang dat na al die maanden zo'n mes niet meer gebruikt te hebben, dat het wel weer even moeilijk zou gaan, maar dat viel alles mee!

Het mes is helaas wel wat trekkerig, dus hij mag binnenkort weer even bij Buffel van Shaving Society langs.
Mag ook wel, sinds de laatste slijpbeurt heeft ie best wel wat shaves gezien.

Netjes 3 passes op het gezicht gedaan, 2 op de nek en wat kleine touch-ups (lastige plekjes op de nek).
Allemaal probleemloos verlopen. Geen burn, geen plekjes open gehaald, alles mooi strak en glad! :D

Lekker de shave afgerond met de Green Ginger.
Erg lekkere (zeer goed verzorgende) aftershave lotion met een licht zoetig geurtje. Past wel mooi bij de Italian Fern al zeg ik het zelf.

Al met al weer een zeer geslaagde shave.

Dus dat was het weer voor vandaag!

Woensdag weer een nieuwe shave!

Moet alleen nog even een leuke setup verzinnen :D
Misschien m'n andere straight eens uit de kast halen?
Of hebben jullie nog leuke ideetjes?

Anyway, allemaal een hele fijne zondag en ik zie jullie hier allemaal woensdag weer!
pi_146458758
Wanneer ga je de Wickham Soap Company Bay Rum Scheerzeep uitproberen? Ik ben erg benieuwd wat jij daarvan vind ;)
pi_146459982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo even snel mijn scheerbeurt van de dag delen, voordat ik begin met scheren en naar Dusseldorf ga om een weekendje bij vriendinlief te zijn O+

[ afbeelding ]

Gebruikte scheerhardware en software:

• Edwin Jagger DE87RC14bl
• Gillette Wilkinson Sword Mesje
• Whippeddog 24MM Silvertip Dashaar Scheerkwast ( Met verlaagde knot )
• Proraso Rood Scheercrème
• Cien Men Aftershave Balsem
• Crabtree & Evelyn Sienna Eau De Toilette

Dit is de laatste tijd zo'n beetje mijn vaste setup, maar soms wil ik gewoon een lekker exclusief geurtje gebruiken en dat is de Crabtree & Evelyn Sienna Eau De Toilette. Overigens breng ik eerst de aftershave balsem aan, en daarna de Eau De Toilette want parfum blijft beter zitten op een gehydrateerd huid.
Hoe zijn die mesjes vergeleken met groene astra mesjes?
pi_146461604
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:06 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Hoe zijn die mesjes vergeleken met groene astra mesjes?
Ik vind ze persoonlijk erg vergelijkbaar, alleen de Gillette Wilkinson Sword mesjes zijn gewoon zo'n 40% goedkoper dan de Astra SP mesjes.

Als ik toch een verschil moet noemen dan denk ik dat de Astra SP net een stuk vergevensgezinder is dan de Gillette Wilkinson Sword mesjes.

Kortom beide mesjes kan ik aanbevelen maar de Gillette Wilkinson Sword mesjes prefereer ik persoonlijk boven de Astra SP mesjes, al is dat vooral omdat ze gewoon nog meer waar voor je geld bieden.
pi_146503017
Nieuwe scheerspullen bij DM in Duitsland vanaf deze maand:



Professional Rasierpinsel
Wohltuend: besonders weich zur Haut. Die Haut wird ideal auf die Nassrasur vorbereitet. Profeesionalle Rasurvorbereitung: optimale Schaumbildung durch Mikrofaser-Technologie. Ideal auch für Allergiker geeignet. Für perfekte Rasurergebnisse.



pure dynamics After Shave
Die Formel mit Panthenol und Bisabolol mildert rasurbedingte Rötungen und Spannungsgefühle. Mit Anti-Rasurbrand Effekt. Fördert die Hautregeneration nach Rasurwunden und zieht schnell ein – ohne zu fetten.
pi_146503299
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:56 schreef Deezertje het volgende:
Nieuwe scheerspullen bij DM in Duitsland vanaf deze maand:

[ afbeelding ]

Professional Rasierpinsel
Wohltuend: besonders weich zur Haut. Die Haut wird ideal auf die Nassrasur vorbereitet. Profeesionalle Rasurvorbereitung: optimale Schaumbildung durch Mikrofaser-Technologie. Ideal auch für Allergiker geeignet. Für perfekte Rasurergebnisse.
Ah cool ze hebben dus een synthetische scheerkwast toegevoegd aan hun assortiment :) Het word mij overigens niet erg duidelijk wat voor soort synthetische haar het is maar ze spreken zelf van Hightech-Kunsthaar. Dus zou het dan synthetische haar zijn van de vierde generatie? Zoals Pur-Tech?

Nu ben ik alleen benieuwd naar de prijs, want afhankelijk van de prijs zou ik deze nieuwe Balea Men Scheerkwast wel willen uitproberen. In iedere geval bedankt voor het melden :)
pi_146503342
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ah cool ze hebben dus een synthetische scheerkwast toegevoegd aan hun assortiment :) Het word mij overigens niet erg duidelijk wat voor soort synthetische haar het is maar ze spreken zelf van Hightech-Kunsthaar. Dus zou het dan synthetische haar zijn van de vierde generatie? Zoals Pur-Tech?

Nu ben ik alleen benieuwd naar de prijs, want afhankelijk van de prijs zou ik deze nieuwe Balea Men Scheerkwast wel willen uitproberen. In iedere geval bedankt voor het melden :)
Staat er niet bij. Maar ze hebben nu 2 kwasten: eentje van 4 en eentje van zo'n 10 euro volgens mij. Dus zal wel onder de 10 euro blijven.
pi_146503414
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Staat er niet bij. Maar ze hebben nu 2 kwasten: eentje van 4 en eentje van zo'n 10 euro volgens mij. Dus zal wel onder de 10 euro blijven.
Ik neem binnenkort dan maar eens een kijkje bij de DM en dan laat ik de prijs wel weten.
pi_146504765
De mensen die hier een Whipped Dog kwast hebben - wat waren jullie kwijt ongeveer? Ik wil wel graag een kwast van Whipped Dog proberen maar als er inklaringskosten en BTW bijkomen dan is de 'deal' er een beetje af..

Was van plan om de 24mm High Mountain te bestellen. Jammer dat het 8-hoekige handvat niet verder ingeboord kan worden.
Immer.
pi_146510388
Ik was $ 37 kwijt inclusief verzendkosten, en met een verlaagde knot. Ik heb overigens gewoon zo'n standaard 24MM Handvat gekozen, en persoonlijk vind ik het handvat wel mooi uit zien.

Even over de inklaringskosten en BTW, officieel gezien kom je die te betalen maar Larry is een van de weinige Amerikanen die er geen probleem mee heeft de doaune verklaring niet naar waarheid in te vullen en hij zet er dus gewoon $ 10 op. Ik heb dus ook geen extra kosten mogen betalen, maar de doaune kent deze truucjes ook wel dus het risico voor extra kosten bestaat altijd.

Ik denk overigens dat je niet bang hoeft te zijn voor bijkomende kosten, want het word verstuurd in een hele kleine envelop en dan valt het toch niet op dat er iets inzit van een veel hogere waarde.
pi_146573439
Bedankt, dan zet ik de plannen door. Zal wel even wachten worden maar ik ben benieuwd :)
Immer.
pi_146577540
Zo even mijn scheerbeurt van de dag delen :) Het is ja immers woensdag 8-)



• Edwin Jagger DE87RC14bl Krabber
• Astra SP Mesje
• Whippeddog 24MM Silvertip Scheerkwast met verlaagde knot
• Proraso Rood Scheercrème
• Cien Men Aftershave Balsem
• Spaanse Williams Aqua Velva Aftershave Lotion

Oh voor de scheerbeurt daadwerkelijk plaats vind ga ik even bij mijn ouders Wortelstamppot eten :)
pi_146577550
En dicht >:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')