Niet in kokend heet water zetten.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:12 schreef rumiii het volgende:
Heeft een van jullie nog adviezen met betrekking tot het (eerste) gebruik van een synthetische kwast? Mühle Silvertip Fibre
Is er een zogenaamde break in period?
Dos and don'ts? Bedankt
Een minuut in lauw/warm water is voldoende? Bedanktquote:Op woensdag 10 september 2014 19:00 schreef Thorical het volgende:
[..]
Niet in kokend heet water zetten.
quote:Op woensdag 10 september 2014 22:42 schreef THEFXR het volgende:
WAARSCHUWING: er bestaat een grote kans dat vrouwen in het huis, de krabber gaan gebruiken voor hun scheerkarweien, wees niet gevreesd het bestellen van scheergerei kan je nu zonder gezeur doen
Ik kan van een dergelijke verzameling wel het plezier inzien, mits je weet hoe een goede lather te maken. Wat vind jij van de methode die wordt beschreven op de volgende site:http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorialquote:Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef Ubershave het volgende:
das een beetje heel moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb heel veel favorieten. Heb nu toch wel zeker meer dan 100 a 150 (als het niet meer is) scheerzepen en cremes geprobeerd in de afgelopen jaren.
Dus een duidelijke enkele zeep heb ik niet, wel een stapel
Deze kanalen leggen ze toe op klassiek scheren en behandelen alle onderwerpen, dus ook een goede leather maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:51 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik kan van een dergelijke verzameling wel het plezier inzien, mits je weet hoe een goede lather te maken. Wat vind jij van de methode die wordt beschreven op de volgende site:http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorial
Heb jij wellicht zelf enige tips?
quote:Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Deze kanalen leggen ze toe op klassiek scheren en behandelen alle onderwerpen, dus ook een goede leather maken.
https://www.youtube.com/user/PaulHFilms/videos
https://www.youtube.com/user/ChiCityTimelapse/videos
https://www.youtube.com/user/geofatboy/videos
Scheer je ook tegen de richting van de haargroei in?quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:24 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, het is weer een lekker zonnig weertje zeg!
Lekker temperatuurtje, weer niets te klagen!
Mooie dag voor weer een mooie shave
Setup:
W1 Gilette Long Handle Super Adjustable op stand 7 met Feather (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
Crabtree & Evelyn Nomad
Floid Amber
En in het haar: Bona Fide Fiber
Er word toch al lange tijd vrij positief gesproken over de Crabtree & Evelyn zepen op de diverse fora en facebook-groepen, met name over de Sienna en de Nomad. Daar werd ik wel nieuwsgierig van....
Ik had een poosje terug voor echt een prikkie een puck Crabtree & Evelyn Nomad gekocht. Deze stond al een poosje op m'n wishlist om eens te proberen. De reden dat ze zo goedkoop waren, is dat ze de winkels uit moesten om plaats te maken voor de 'rebranded' versies. De Nomad heet nu Moroccan Myrrh.
De geur van de zeep is heel zacht. Is eigenlijk helemaal niet super aanwezig. Redelijk zoet en zeperige geur, je kan er wat citrus in terug vinden en een wat hout-achtige toon, maar allemaal heel ver weg. Qua geur is het niet zo heel bijzonder, helaas. Had gehoopt op een wat meer aanwezige geur. Is verder niets mis mee, maar had sterker mogen zijn.
Laden van de kwast ging eigenlijk vrij snel. Viel vrij snel een redelijk goede kwast vol schuim uit te halen. Wat luchtiger als anders, maar dik voldoende.
Slick was voldoende, maar ben van de nodige andere zepen wel iets meer gewend. Beetje jammer, had van deze zeep een iets hogere verwachting.
Dit is overigens pas de eerste keer dat ik hiermee scheer, dus ik zal na wat meer beurten mijn definitieve conclusie trekken, maar tot dusver is het een beetje middelmatig zeepje.....
Scheerde overigens prima weg, daar niet van.
Heb me netjes 3 passes op zowel gezicht als nek kunnen scheren zonder enige schade.
Netjes BBS
Shave afgerond met de Floid Amber, die er qua geur best mooi bij matched.
In het haar vandaag maar weer de Bona Fide Fiber. Matched qua geur ook het best bij de rest van de setup.
Ik wens iedereen alvast een prettig weekend! Geniet van het zonnetje nu het nog kan!
Aankomende zondag weer een nieuwe shave!
Tot zondag!
Ik heb zelf een glazen kom en een RVS kom. Merk geen verschil op lather making vlak. Echter als je van warme lather houdt, dan is een RVS kom ideaal omdat het goed warmte geleid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie een voorkeur wat het materiaal van de opschuimkom betreft?
Als ik iets gebruik dan is het een soep/theekop van ?aardewerk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie een voorkeur wat het materiaal van de opschuimkom betreft?
we rest our casequote:Op zaterdag 13 september 2014 14:56 schreef ToT het volgende:
Sow, ik voel me vandaaf vrij belabberd en had ff geen zin in de hele poespas van met een kwast inzepen en uitgebreid voor de spiegel te scheren en heb me net voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een wegwerpmesje (Wilkinson Sensitive) en scheergel geschoren,Dat doe ik dus ook nooit meer!
Dat getrek aan de haren voelt gewoon rot, het mesje raakte continu verstopt en het resultaat is ook nog eens bagger.
Heb jij wel eens zeep van Jabonman gebruikt? En zo ja kan je er eens iets meer over vertellen?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef Ubershave het volgende:
das een beetje heel moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb heel veel favorieten. Heb nu toch wel zeker meer dan 100 a 150 (als het niet meer is) scheerzepen en cremes geprobeerd in de afgelopen jaren.
Dus een duidelijke enkele zeep heb ik niet, wel een stapel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |