![mYgUrjXl.jpg]()
![4mGpmsAl.jpg]()
Goedenmorgen allemaal!
Het is weer tijd voor de zondagse shave!
Dit keer, zoals beloofd, met de straight en met een zeep die ik echt al een hele poos niet meer heb gebruikt......(schande!)
Setup:
6/8 R. Schäfer
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Anniversary Italian Fern
Professor Blighty's Green Ginger
Ik had eigenlijk voor afgelopen vrijdag al beloofd dat ik de straight uit de kast zou halen, maar goed...dat liep wat anders, dus doen we dat vandaag maar.
De zeep, de Anniversary van TFS heb ik ook echt al veel te lang niet meer gebruikt. Zonde eigenlijk, want het is een serieus goede zeep met een lekkere donkere maar toch frisse geur. Beetje mengseltje van beide werelden.
Voor dat ik start vandaag, eerst het mes even een paar keer over de strop gehaald. 20x leek me op zich wel genoeg.
Daarna maar lekker de kwast laden met zeep. De zeep heeft een lange tijd stil gestaan dus was al aardig uitgedroogd. Paar drupjes water en wat flink roeren met de kwast deed wonderen

Kwast zat binnen no-time vol met een heerlijke dikke laag zeep. Opkloppen op het gezicht ging ook probleemloos. Heerlijke geur, dik en romig schuim wat in combinatie met de kwast echt aanvoelt alsof je een wolkje op je gezicht aan het uitsmeren bent.
Zo! Handjes droog maken en beginnen maar!
Scheren ging erg lekker! Was bang dat na al die maanden zo'n mes niet meer gebruikt te hebben, dat het wel weer even moeilijk zou gaan, maar dat viel alles mee!
Het mes is helaas wel wat trekkerig, dus hij mag binnenkort weer even bij Buffel van Shaving Society langs.
Mag ook wel, sinds de laatste slijpbeurt heeft ie best wel wat shaves gezien.
Netjes 3 passes op het gezicht gedaan, 2 op de nek en wat kleine touch-ups (lastige plekjes op de nek).
Allemaal probleemloos verlopen. Geen burn, geen plekjes open gehaald, alles mooi strak en glad!

Lekker de shave afgerond met de Green Ginger.
Erg lekkere (zeer goed verzorgende) aftershave lotion met een licht zoetig geurtje. Past wel mooi bij de Italian Fern al zeg ik het zelf.
Al met al weer een zeer geslaagde shave.
Dus dat was het weer voor vandaag!
Woensdag weer een nieuwe shave!
Moet alleen nog even een leuke setup verzinnen
Misschien m'n andere straight eens uit de kast halen?
Of hebben jullie nog leuke ideetjes?
Anyway, allemaal een hele fijne zondag en ik zie jullie hier allemaal woensdag weer!