abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144184567

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officile website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)

[..]

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

3 september 2014
''Er bestaat een kans dat wij dezelfde fouten nu maken als in Munich in 1938. Wij weten niet wat er straks gaat gebeuren'', aldus britse premier David Cameron. "Deze keer kunnen wij niet aan de eisen van Poetin voldoen. Hij heeft de Krim al veroverd, en wij kunnen niet toestaan dat hij straks het hele land in bezet neemt."

BBCDanielS twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:38:22 UK Defence Minister Julian Brazier says British troops may take part in a military exercise in Ukraine later this month. reageer retweet
President Obama zal woensdag de Baltische staten bezoeken voor de NAVO-top die deze week plaatsvindt in Newport, Wales. De kern van de top zal over het beschermen van de Balitsche staten gaan.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 21:59:43 #2
230491 Zith
pls tip
pi_144184577
Als Rusland de Baltische staten binnenvallen dan schoppen de NAVO ze gewoon weer richting de grens. Er komt dan geen all-out war, ze gaan gewoon weer naar de grens en daar mogen ze blijven. Het is niet zo alsof de NAVo dan gelijk richting Moskow optrekt..

Daarna volgt isolatie en gaan de burgers Rusland zelf wel weer op de knieen brengen zoals eind jaren 80.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144184598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zouden NAVO landen zich berhaupt houden aan artikel 5?

Het is toch best een onrealistisch en bizar idee dat andere landen een soort Robbin Hood gaan spelen om andere landen te helpen in een oorlog?
Inderdaad, ik zie de EU echt niet binnenstormen wanneer Letland ofzo bezet wordt.
pi_144184610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:59 schreef Zith het volgende:
Als Rusland de Baltische staten binnenvallen dan schoppen de NAVO ze gewoon weer richting de grens. Er komt dan geen all-out war, ze gaan gewoon weer naar de grens en daar mogen ze blijven. Het is niet zo alsof de NAVo dan gelijk richting Moskow optrekt..
Waarom heb jij daar zo,n vertrouwen in?
pi_144184620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:59 schreef Zith het volgende:

Daarna volgt isolatie en gaan de burgers Rusland zelf wel weer op de knieen brengen zoals eind jaren 80.
Nee, zal niet gebeuren want dat zal een grote escalatie riskeren.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:01:46 #6
230491 Zith
pls tip
pi_144184666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat zal wel gebeuren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144184672
quote:

[..]

Inderdaad, ik zie de EU echt niet binnenstormen wanneer Letland ofzo bezet wordt.
Dat zouden we wel moeten. We zijn het niet alleen verplicht, maar die landen verdienen het ook nadat ze tot twee keer toe door Rusland zijn geannexeerd (en ook weer bevrijd / zelfstandig geworden).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 22:02:02 ]
pi_144184684
quote:

[..]

Het invallen van de Baltische staten is inderdaad een grote escalatie waar dan voor gekozen wordt.
pi_144184691
quote:

[..]

nou mooi weten we dat ook weer :')
nee echt niet !
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:02:17 #10
230491 Zith
pls tip
pi_144184695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom heb jij daar zo,n vertrouwen in?
Omdat het een EU land is. Omdat het Russische leger niet zo sterk is ivm met NAVO of EU. Omdat Rusland voor letland geen all-out oorlog gaat riskeren.
pi_144184705
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zouden we wel moeten. We zijn het niet alleen verplicht, maar die landen verdienen het ook nadat ze tot twee keer toe door Rusland zijn geannexeerd (en ook weer bevrijd / zelfstandig geworden).
We zijn het niet verplicht.

Als we het niet doen, dan heeft de NAVO geen nut dat is alles.
pi_144184711
quote:

[..]

Correct.
pi_144184728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat het een EU land is. Omdat het Russische leger niet zo sterk is ivm met NAVO of EU. Omdat Rusland voor letland geen all-out oorlog gaat riskeren.
Ik bedoel meer: waarom heb jij er vertrouwen in dat de NAVO zich altijd aan artikel 5 zou houden?
pi_144184780
quote:
Hier wordt even een controlepost van het Kievse leger bij Mariopol volledig in de as gelegd. Het is mij niet duidelijk of het een post van het officile Oekraense leger, een post van een militie, of een post van de nationale garde is. Het enige dat er geschreven wordt is dat het een post is van Oekraense fascisten.

Naja, hoe dan ook, erg lang kunnen ze niet geleden hebben.

Hopelijk hebben de separatisten wel eventjes gewacht tot er geen onschuldige burgers bij de controlepost waren.
pi_144184801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We zijn het niet verplicht.

Als we het niet doen, dan heeft de NAVO geen nut dat is alles.
de individuele NAVO staten zijn gewoon bang voor Rusland en daarom faalt het geheel.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_144184805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Waarom zou dat niet de realiteit kunnen zijn?
Het verdrag heeft een functie: samen sta je sterk.
The view from nowhere.
pi_144184813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik bedoel meer: waarom heb jij er vertrouwen in dat de NAVO zich altijd aan artikel 5 zou houden?
Omdat wij zelf ook hulp van de Navo zouden willen als we aangevallen worden. En omdat Amerika internationaal als een loser met een grote L voor lul staat als ze een bondgenoot, aan wie ze zwart op wit militaire steun hebben beloofd, laten barsten en weerloos door de aartsvijand laten bezetten.
pi_144184818
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

de individuele NAVO staten zijn gewoon bang voor Rusland en daarom faalt het geheel.
Nee,dat heeft er niets mee te maken.
pi_144184832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hier wordt even een controlepost van Kiev volledig in de as gelegd. Het is mij niet duidelijk of het een post van het officile Oekraense leger, een post van een militie, of een post van de nationale garde is. Het enige dat er geschreven wordt is dat het een post is van Oekraense fascisten.

Hopelijk hebben de separatisten wel eventjes gewacht tot er geen onschuldige burgers bij de controlepost waren.
kiev? Is dat van vandaag dan?
pi_144184870
quote:

[..]

Omdat de mensen die voor de NAVO werken ook hun hypotheek moeten betalen. Dat kan niet meer wanneer je bedrijf failliet is gegaan omdat niemand je product meer wil.
pi_144184881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het verdrag heeft een functie: samen sta je sterk.
Met alle hoofden dezelfde kant op !

En laat dat nu net niet het geval zijn bij de NAVO.
pi_144184903
quote:

[..]

Zal toch niks gebeuren, Letland Estland en Litouwen zijn eigenlijk niet relevant voor Rusland, waarom zouden ze hun aanvallen, voor toegang aan de Oostzee te krijgen? Hebben ze namelijk al in Kaliningrad.
pi_144184916
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een deel schuldgevoel bij zit. "Dit hebben we niet gewild".
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:07:32 #24
230491 Zith
pls tip
pi_144184933
quote:

[..]

Omdat de landen sterker zijn als er een NAVo bestaat (en die zal niet meer bestaan bij weigering hulp). Niet in actie komen betekent dat ALLE weigerende landen er vanaf dat moment in hun eentje voor staan. Verder zie ik niet hoe het erg kan escaleren als we de russen weer Letland uit schoppen en het daarbij laten (dus niet gelijk tot moskou optrekken).

Wat denk je dat Rusland dan doet? Het nog een keer proberen? Ze gaan mokken en boos vanuit de hoek naar de klas kijken terwijl de Russen zelf oppeens weer in de Tweede Wereld terecht koment zonder al hun moderne foefjes en weer in de rij voor WC-papier mogen staan.
pi_144184936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:02 schreef Zith het volgende:

[..]

De NAVO heeft al moeite om in Afghanistan te winnen van de Taliban :')
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:08:27 #26
230491 Zith
pls tip
pi_144184976
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat hadden de Russen ook :')
pi_144184997
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:05 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee sorry, ik bedoelde van 'Kiev', als in 'het leger van Kiev'. Dit is bij Mariopol.
pi_144184998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat wij zelf ook hulp van de Navo zouden willen als we aangevallen worden. En omdat Amerika internationaal als een loser met een grote L voor lul staat als ze een bondgenoot, aan wie ze zwart op wit militaire steun hebben beloofd, laten barsten en weerloos door de aartsvijand laten bezetten.
Dat waren ze al na Vietnam :)
pi_144185018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat de landen sterker zijn als er een NAVo bestaat (en die zal niet meer bestaan bij weigering hulp). Niet in actie komen betekent dat ALLE weigerende landen er vanaf dat moment in hun eentje voor staan. Verder zie ik niet hoe het erg kan escaleren als we de russen weer Letland uit schoppen en het daarbij laten (dus niet gelijk tot moskou optrekken). Wat denk je dat Rusland dan doet? Het nog een keer proberen? Ze gaan mokken en boos vanuit de hoek naar de klas kijken terwijl de Russen zelf oppeens weer in de Tweede Wereld terecht koment zonder al hun moderne foefjes en weer in de rij voor WC-papier mogen staan.
Waarom?

Als er nu een NAVO land word aangevallen, dan is Nederland verplicht dat NAVO land te helpen. Als wij niet in de NAVO zouden zitten dan is de kans redelijk nihil dat wij in een oorlog terecht komen.

Let op: ik ben niet anti-NAVO, ik vind het in de basis een goed iets. Probeer het alleen van de andere kant te bekijken.
pi_144185038
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:05 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wtf?! Het zal toch niet waar zijn dat ze Kiev bereikt hebben :? :o
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:10:41 #31
230491 Zith
pls tip
pi_144185064
pi_144185090
Мариуполь = Mariopol
pi_144185091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat hadden de Russen ook :')
Niet relevant andere tijd ;) En toen waren de Taliban bewapent door Amerika ;)
pi_144185106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :')

Jammer weer dit. Iedereen, maar dan ook echt iedereen heeft moeite met een terroristische organisatie. Ook de VS (terwijl dat toch echt het sterkste leger ter wereld is).
pi_144185120
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Met alle hoofden dezelfde kant op !

En laat dat nu net niet het geval zijn bij de NAVO.
Dat is zelden het geval in een collectie van landen. Dat is een van de nadelen.

Maar het is sterk als het eendrachtig opereert. Dit verwacht ik zeker, als er grote belangen op het spel staan. Hoe meer de wereld in conflict raakt, hoe meer het bondgenootschap groei in belang en daadkracht.
The view from nowhere.
pi_144185144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:10 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
4000 miljard dollar uitgegeven omwille van een groepje vliegtuigkapers...
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:13:26 #37
230491 Zith
pls tip
pi_144185188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom?

Als er nu een NAVO land word aangevallen, dan is Nederland verplicht dat NAVO land te helpen. Als wij niet in de NAVO zouden zitten dan is de kans redelijk nihil dat wij in een oorlog terecht komen.

Let op: ik ben niet anti-NAVO, ik vind het in de basis een goed iets. Probeer het alleen van de andere kant te bekijken.
Omdat Nederland dan samen met het clubje; wat dus uit 90% van alle defensiebudgetten van de wereld bestaat, het muisje kan platstampen zonder enige eigen risico (want het clubje is 20x groter dan welke vijand op Aarde dan ook).
pi_144185189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:12 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En vooral omdat het geld was dat ze niet eens hadden :') _O-
pi_144185224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is zelden het geval in een collectie van landen. Dat is een van de nadelen.

Maar het is sterk als het eendrachtig opereert. Dit verwacht ik zeker, als er grote belangen op het spel staan. Hoe meer de wereld in conflict raakt, hoe meer het bondgenootschap groei in belang en daadkracht.
Maar kijk: stel wij worden aangevallen.

Dan kan Obama toch zoiets hebben van: we moeten Nederland nu direct helpen ! terwijl Mermel zoiets heeft van: laten we nog even wachten.

Want houd artikel 5 ook in dat de NAVO landen direct moeten reageren? Al bij dreiging bijv?
pi_144185261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat Nederland dan samen met het clubje; wat dus uit 90% van alle defensiebudgetten van de wereld bestaat, het muisje kan platstampen zonder enige eigen risico (want het clubje is 20x groter dan welke vijand op Aarde dan ook).
Gast... Jij ziet het te makkelijk, zoals Theunderdog al zegt, de samenwerking binnen de NAVO is prut, Duitsland is niet bereid om mee te vechten zoals je hebt gezien maar de VS en Engeland wel, er is onenigheid binnen de NAVO, zal me niet eens verrassen als het uit elkaar valt :{
pi_144185265
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit is 100 % waar als ze ook daadwerkelijk als eenheid zullen werken als er een NAVO land wordt aangevallen.

Laten we het hopen.
pi_144185279
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:14 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gast... Jij ziet het te makkelijk, zoals Theunderdog al zegt, de samenwerking binnen de NAVO is prut, Duitsland is niet bereid om mee te vechten zoals je hebt gezien maar de VS en Engeland wel, er is onenigheid binnen de NAVO, zal me niet eens verrassen als het uit elkaar valt :{
............

Dit is dan weer regelrechte onzin.
pi_144185292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En vooral omdat het geld was dat ze niet eens hadden :') _O-
Het was een investering. Ze hebben het in olie teruggehaald. En toen dat niet helemaal snel genoeg ging, hebben ze waardeloze hypotheken aan Europa verkocht. Helaas dat dat ook niet helemaal goed ging. Maar toch goed genoeg, aangezien zij 3 jaar nodig hadden om om hun economie weer op pijl te krijgen, en Europa 10 jaar.
pi_144185293
quote:

[..]

Waarom?

Voor ons als Nederland is het belangrijk dat niet voor de zoveelste keer Frankrijk of Duitsland het hoog in de bol krijgen en ons bezetten. Daarom is de NAVO handig: het garandeert ons steun als een van die landen het toch zou proberen, en met het hele westen als n blok tegenover een vijand zoals Rusland is de kans dat een van die landen berhaupt op het idee zou komen, ook veel kleiner.
pi_144185298
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

............

Dit is dan weer regelrechte onzin.
Verklaar jezelf.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 22:16:18 #46
230491 Zith
pls tip
pi_144185334
Hoe kan je nou twijfelen of de EU gaat reageren als een EU land word ingevallen... Heb familie bij de Rapid Response Forces zitten van NL en Duitsland samen; dat zijn 30.000 echte vechtersbazen die binnen 2 uur overal in Europa kunnen zijn. Daar zijn die voor.
pi_144185375
quote:

[..]

Waarom?

Dan heb je het WOI scenario.

Dat lijkt me net zo afschrikwekkend als de atoombommen op Japan. Alle reden dus om dat te vermijden.

Daarom speelt Poetin met vuur.
The view from nowhere.
pi_144185392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:16 schreef Zith het volgende:
Hoe kan je nou twijfelen of de EU gaat reageren als een EU land word ingevallen... Heb familie bij de Rapid Response Forces zitten van NL en Duitsland samen; dat zijn 30.000 echte vechtersbazen die binnen 2 uur overal in Europa kunnen zijn. Daar zijn die voor.
Joh, het is goed met jou ;) Met je G.I JOE gedachtes :') Volgens mij is Cyprus een EU land die bezet wordt door Turkije een niet EU land :')
pi_144185399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Verklaar jezelf.
Je nuanceert niet. De NAVO valt niet uit elkaar, en het is in de basis zeer goed. Ik vind het alleen spijtig dat er nu zoveel meningsverschillen zijn.
pi_144185467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor ons als Nederland is het belangrijk dat niet voor de zoveelste keer Frankrijk of Duitsland het hoog in de bol krijgen en ons bezetten.
Na, ons bezetten om onze spullen te stelen, dat zullen ze echt niet.

Ons bezetten om te zorgen dat ze rugdekking hebben, dat wel. Maar dan is het de bedoeling dat ze doorstoten naar 1 van de grotere landen. En dan zal de NAVO echt wel uit de startblokken komen.

En ga er maar van uit dat Nederland eerst nog gewoon weggegeven zal worden, in de hoop dat er geen oorlog zal komen. Wij zijn niet belangrijker dan Oostenrijk.

Waarschijnlijker is dat ze ons gewoon met rust laten.
pi_144185549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor ons als Nederland is het belangrijk dat niet voor de zoveelste keer Frankrijk of Duitsland het hoog in de bol krijgen en ons bezetten. Daarom is de NAVO handig: het garandeert ons steun als een van die landen het toch zou proberen, en met het hele westen als n blok tegenover een vijand zoals Rusland is de kans dat een van die landen berhaupt op het idee zou komen, ook veel kleiner.
Ik hoop toch dat de NAVO ook een garantie is dat een NAVO land niet een ander NAVO land gaat bezetten........ _O-

Zou wat zijn zeg..
pi_144185572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Joh, het is goed met jou ;) Met je G.I JOE gedachtes :') Volgens mij is Cyprus een EU land die bezet wordt door Turkije een niet EU land :')
Eh, je snapt hoe de situatie in Cyprus zit en hoe dat zich chronologisch verhoudt tot de toetreding tot de EU van Cyprus?
pi_144185583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:12 schreef meth1745 het volgende:
Oh, maar dat was toch om de olie en grondstoffen te stelen? :')
pi_144185640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee sorry, ik bedoelde van 'Kiev', als in 'het leger van Kiev'. Dit is bij Mariopol.
ah zo. OK maar geen oud beeldmateriaal dus. Zware handel zeg. Zijn dit nou die raketten uit zo'n buizenclustertruck?
pi_144185748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Oh, maar dat was toch om de olie en grondstoffen te stelen? :')
heb ik nooit beweerd
pi_144185757
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

ah zo. OK maar geen oud beeldmateriaal dus. Zware handel zeg. Zijn dit nou die raketten uit zo'n buizenclustertruck?
Misschien hebben ze ook gewoon springstof geplaatst en dan afgestoken ofzo :o Want die cluster rakketen zijn niet guided.
pi_144185758
http://news.talk.ee/s/n06(...)exercises_in_ukraine

Here Are The 200 "Sky Soldiers" The US Is Sending To Military Exercises In Ukraine

pi_144185768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Na, ons bezetten om onze spullen te stelen, dat zullen ze echt niet.

Ons bezetten om te zorgen dat ze rugdekking hebben, dat wel. Maar dan is het de bedoeling dat ze doorstoten naar 1 van de grotere landen. En dan zal de NAVO echt wel uit de startblokken komen.

En ga er maar van uit dat Nederland eerst nog gewoon weggegeven zal worden, in de hoop dat er geen oorlog zal komen. Wij zijn niet belangrijker dan Oostenrijk.

Waarschijnlijker is dat ze ons gewoon met rust laten.
Ja, je kan dus discussiren of Nederland per se NAVO-lid moet zijn of dat we misschien ook net als Oostenrijk militair neutraal kunnen zijn. Maar dt er een NAVO is, waar de grote, ons omringende landen lid van zijn, is wel in ons belang, denk ik. Je kan je afvragen hoe je het beste kan bijdragen aan het in stand houden daarvan.
pi_144185797
quote:
Wtf... Alleen maar APC's ... Daar gaan ze geen oorlog mee winnen.
pi_144185887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wtf... Alleen maar APC's ... Daar gaan ze geen oorlog mee winnen.
Dat gingen ze toch al nooit. Oekraine wordt afgemaakt door Rusland.

De grote vraag is hoe Rusland het ooit financieel gaat trekken om al die gebieden bezet te houden, zeker ivm sancties en een mogelijke insurgency.
pi_144185905
Hoe zit het met de tanks van Oekrane? Hebben ze T-90 tanks? Of oudere versies?
pi_144185912
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, je kan dus discussiren of Nederland per se NAVO-lid moet zijn of dat we misschien ook net als Oostenrijk militair neutraal kunnen zijn. Maar dt er een NAVO is, waar de grote, ons omringende landen lid van zijn, is wel in ons belang, denk ik. Je kan je afvragen hoe je het beste kan bijdragen aan het in stand houden daarvan.
Kijk, dat van artikel 5 zal vast en zeker wel nageleefd worden (anders is al dat werk en de gehele opzet van de NAVO voor niets)..

Maar komen we alleen in actie bij artikel 5? als Putin nu Wit Rusland er ook nog bij zou pakken, wat dan?
pi_144185925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat gingen ze toch al nooit. Oekraine wordt afgemaakt door Rusland.

De grote vraag is hoe Rusland het ooit financieel gaat trekken om al die gebieden bezet te houden, zeker ivm sancties en een mogelijke insurgency.
Het oosten van Oekrane is het economisch hart van het land, daar zitten alle fabrieken en grondstoffen en landbouw.
pi_144185949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kijk, dat van artikel 5 zal vast en zeker wel nageleefd worden (anders is al dat werk en de gehele opzet van de NAVO voor niets)..

Maar komen we alleen in actie bij artikel 5? als Putin nu Wit Rusland er ook nog bij zou pakken, wat dan?
Wit-Rusland is een vazalstaat van Rusland dus wat zeur je?
pi_144185973
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar kijk: stel wij worden aangevallen.

Dan kan Obama toch zoiets hebben van: we moeten Nederland nu direct helpen ! terwijl Mermel zoiets heeft van: laten we nog even wachten.

Want houd artikel 5 ook in dat de NAVO landen direct moeten reageren? Al bij dreiging bijv?
Ik weet niet waar je naartoe wilt. Al deze scenario's kun je uitwerken in speltheorie. Maar de conclusie is dat er geen absolute garanties bestaan.

Ook zonder deze garanties is het voor Rusland niet beter. Het betekent dat de NAVO zich genoodzaakt ziet om mee te gaan in de geweld spiraal. Dat betekent dat Rusland gemakkelijk te maken krijgt met veel schade.

Typisch voor de NAVO is een aarzelende start / een neiging het conflict uit de weg te gaan. Maar als je over een bepaalde (niet goed gedefinieerde) grens gaat, kan het eindigen in WOIII.

Als Poetin iemand is die daarin de grenzen zoekt, dan kan het alle kanten opgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-09-2014 22:50:18 ]
The view from nowhere.
pi_144185982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wit-Rusland is een vazalstaat van Rusland dus wat zeur je?
De Russen hebben maar een land en dat is Rusland.
pi_144186020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het oosten van Oekrane is het economisch hart van het land, daar zitten alle fabrieken en grondstoffen en landbouw.
Het Oosten van Oekraine is nog steeds straatarm. Je kan de cijfers er op nakijken. Daarbovenop zal Oost Oekraine behoorlijk beschadigd zijn en een deel van de bevolking zal niet positief tov de Russen of hun "Novorossya" project staan. Dat gaat een lieve duit kosten.
pi_144186021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De Russen hebben maar een land en dat is Rusland.
:') Je weet toch wel wat een vazalstaat is? http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat
pi_144186041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het Oosten van Oekraine is nog steeds straatarm. Je kan de cijfers er op nakijken. Daarbovenop zal Oost Oekraine behoorlijk beschadigd zijn en een deel van de bevolking zal niet positief tov de Russen of hun "Novorossya" project staan. Dat gaat een lieve duit kosten.
Er zit nog veel grondstoffen in het oosten waar niet naar geboord is.
pi_144186049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je naartoe wilt. Al deze scenario;s kun je uit werken in speltheorie. Maar de conclusie is dat er geen absolute garanties bestaan.

Ook zonder deze garanties is het voor Rusland niet beter. Het betekent dat de NAVO zich genoodzaakt ziet om mee te gaan in de geweld spiraal. Dat betekent dat Rusland gemakkelijk te maken krijgt met veel schade.

Typisch voor de NAVO is een aarzelende start / een neiging het conflict uit de weg te gaan. Maar als je over een bepaalde (niet goed gedefinieerde) grens gaat, kan het eindigen in WOIII.

Als Poetin iemand is die daarin de grenzen zoekt, dan kan het alle kanten opgaan.
Het was toch wel duidelijk waar ik heen wil?

In Artikel 5 staat in principe: een aanval op een van ons, is en aanval op ons allemaal. Maar dat is nog behoorlijk abstract, dus ook daarin kunnen heel goed meningsverschillen ontstaan.

Waar het ene land wil dat we al gaan handelen bij dreiging , vind het andere land dat we nog even moeten wachten enz.
pi_144186065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Je weet toch wel wat een vazalstaat is? http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat
Dat wist ik ja, je punt?

Dat maakt bezettingen nog niet oke.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:33:13 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186084
quote:

[..]

niets, schouders ophalen, andere kant opkijken net als met Georgie en net als met Oekraine

beetje boze brieven sturen, dit is ons probleem simpelweg niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144186108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja sure. Net zoals in Irak en Afghanistan. Heeft de Amerikanen en de locals echt veel geholpen. Je moet je eens af vragen waarom, ondanks de grondstoffen, Oost Oekraine zo arm is.
pi_144186122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

niets, schouders ophalen, andere kant opkijken net als met Georgie en net als met Oekraine

Waarom dan berhaupt al dat gedoe??

Symboliek?
pi_144186125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het "Novorossiya"-deel van Oekrane was ietsje welvarender dan het westelijke deel. Maar het scheelde niet heel veel, en nu alles aan puin is geschoten zal het wel anders zijn, en het is een verschil tussen straatarm en superstraatarm. Zelfs Kiev is nog armer dan de allerarmste plattelandsgebieden in Polen.
pi_144186134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja sure. Net zoals in Irak en Afghanistan. Heeft de Amerikanen echt veel geholpen. Je moet je eens af vragen waarom, ondanks de grondstoffen, Oost Oekraine zo arm is.
Afghanistan heeft geen olie.
pi_144186151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Het "Novorossiya"-deel van Oekrane was ietsje welvarender dan het westelijke deel. Maar het scheelde niet heel veel, en nu alles aan puin is geschoten zal het wel anders zijn, en het is een verschil tussen straatarm en superstraatarm. Zelfs Kiev is nog armer dan de allerarmste plattelandsgebieden in Polen.
Dat is mijn punt :). Rusland zal diep in de buidel moeten tasten.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:34:37 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom dan berhaupt al dat gedoe??

Symboliek?
om poetin te klieren
pi_144186179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

om poetin te klieren
Putin is eerder ons aan het pesten.
pi_144186182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Afghanistan heeft een shitload aan grondstoffen. Dat is door vele mensen met een "kritische" kijk op het Westen, vaak aangehaald. Je kan t zo opzoeken
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:35:40 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

wel schatrijk aan grondstoffen

vermoedelijk, niemand weet het zeker want er hangt vooral veel lood in de lucht
pi_144186197
Al gepost?
quote:
Russian General Calls for Preemptive Nuclear Strike Doctrine Against NATO

A Russian general has called for Russia to revamp its military doctrine, last updated in 2010, to clearly identify the U.S. and its NATO allies as Moscow's enemy number one and spell out the conditions under which Russia would launch a preemptive nuclear strike against the 28-member military alliance, Interfax reported Wednesday.

Russia's military doctrine, a strategy document through which the government interprets military threats and crafts possible responses, is being revised in light of threats connected to the Arab Spring, the Syrian civil war and the conflict in Ukraine, the deputy chief of the Kremlin's security council told RIA Novosti on Tuesday.

But within the Defense Ministry there are voices calling for different priorities.

"First and foremost, the likely enemy of Russia should be clearly identified in this strategic document, something absent from the 2010 military doctrine. In my view, our primary enemy is the U.S. and the North Atlantic bloc," General Yury Yakubov, a senior Defense Ministry official, was quoted as saying by Interfax.

The 2010 doctrine defines NATO expansion as a threat to Russian national security and reaffirms its right to use nuclear weapons in a defensive posture, but stops far short of declaring NATO as Moscow's primary adversary and laying preemptive nuclear strike scenarios on the table, a posture unmistakably reminiscent of the Cold War.

Yakubov said the information war being waged over the crisis in Ukraine — where the West accuses Russia of arming separatists fighting the government in Kiev — and NATO's announcement that it would establish a permanent military presence in Eastern Europe have validated earlier fears that the alliance's claims of non-aggression toward Russia were insincere.

The general added that special attention should be paid to integrating the functions of the newly created Air and Space Defense Forces with Russia's land, sea and air based nuclear forces. "In addition, it is necessary to hash out the conditions under which Russia could carry out a preemptive strike with the Russian Strategic Rocket Forces," he said.
http://www.themoscowtimes.com/article/506370.html
wie hoopte hier dat het leger in opstand zou komen tegen Putin?
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:36:34 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Putin is eerder ons aan het pesten.
hij is vooral de Oekrainers aan het pesten

wij hebben er helemaal geen last van verder
pi_144186227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:35 schreef meth1745 het volgende:
Al gepost?

[..]

wie hoopte hier dat het leger in opstand zou komen tegen Putin?
Die is al gepost ja.
pi_144186236
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is mijn punt :). Rusland zal diep in de buidel moeten tasten.
Daarom gaat Poetin ongetwijfeld Novorossiya niet inlijven maar als zelfstandig neokoloniaal wingebied laten bestaan.
pi_144186248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij is vooral de Oekrainers aan het pesten

wij hebben er helemaal geen last van verder
Nog niet, maar de Baltische staten zijn al flink bang.
pi_144186258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel schatrijk aan grondstoffen

vermoedelijk, niemand weet het zeker want er hangt vooral veel lood in de lucht
Klopt blijven bij speculaties, vooralsnog blijkt er amper iets te zitten.
pi_144186288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ze leven in het verleden lijkt me, waarom zijn ze toch zo bang voor Rusland NU? Waarom zouden ze denken dat ze de Baltische landen willen bezetten
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:39:07 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Klopt blijven bij speculaties, vooralsnog blijkt er amper iets te zitten.
nee dat blijkt nog niet want niemand wil het checken afaik
pi_144186324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die is al gepost ja.
Is trouwens een oud-generaal, sinds 2006 op pensioen. Tegenwoordig adviseur voor veteran affairs.
pi_144186325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ze leven in het verleden lijkt me, waarom zijn ze toch zo bang voor Rusland NU? Waarom zouden ze denken dat ze de Baltische landen willen bezetten
Omdat Rusland ook Oekrane bezet.
pi_144186330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Is trouwens een oud-generaal, sinds 2006 op pensioen. Tegenwoordig adviseur voor veteran affairs.
Vooral iemand met praatjes.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:40:41 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

dat was de vraag niet, je had het over Wit Rusland, niet over een NAVO lidstaat

daar gaat poetin zich echt niet aan wagen, hij is niet compleet achterlijk
pi_144186382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Daarom gaat Poetin ongetwijfeld Novorossiya niet inlijven maar als zelfstandig neokoloniaal wingebied laten bestaan.
Dat zou voor de EU en NAVO het ideale scenario zijn. Dat Novorossiya hoeven we iig niet voor te betalen dan. Kan het Westen nu het Westerse deel van de Oekraine binnen de invloedssfeer halen, en komt het (dan nog meer) verpauperde Oosterse deel later wel.

Het grootste probleem dat ik heb met de Oekraine is dat het meer dan 40 miljoen inwoners heeft en straatarm is. Oekraine heeft ons gewoon niets te bieden, behalve perspectief op de hele lange termijn. De EU kan het opnemen van Oekraine gewoon financieel niet aan momenteel. Zeker omdat we die andere verpauperde zooi zoals Roemenie nog niet verteerd hebben.
pi_144186414
quote:
Russian Food Import Ban Could Cost EU 5 Billion Euros a Year

Russia's ban on imports of food from Europe, part of its response to EU sanctions imposed over the Ukraine crisis, could cost the European Union 5 billion euros ($6.6 billion) a year, according to an internal EU document.

Russia, which is the EU's second biggest food market after the United States, decreed the one-year ban on Aug. 6. on European fruits and vegetables, dairy products and meat, accounting for almost half of the bloc's food exports to Russia.

Big fruit and vegetable exporters such as Poland and the Netherlands are already feeling the impact of the embargo and the European Commission, the EU executive, is seeking ways to compensate farmers or find new markets for the food.

Germany, which has led the EU's decision to impose sanctions on Russia, is also suffering as one of the bloc's main meat and dairy exporters.

"The overall temporary restrictions currently applied by Russia potentially jeopardize 5 billion euros worth of trade," said the document, which was presented to European Commissioners in Brussels on Wednesday.

The EU's total food exports to Russia were worth 11.8 billion euros last year and the products covered by the Russian ban represented 5.1 billion euros in exports in 2013, the document said.

The Commission document followed a product-by-product analysis of the impact of the embargo. While it may also hurt Russian consumers, it is also another setback for the euro zone's stagnant economy that is trying to avoid another recession.

EU agriculture ministers will meet in Brussels on Friday to discuss their response to the embargo that Russia announced in August.

"The possibility of well-targeted compensations should be further discussed with member states and with the European Parliament," the document said.
http://www.themoscowtimes(...)s-a-year/506414.html
pi_144186438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was de vraag niet, je had het over Wit Rusland, niet over een NAVO lidstaat

daar gaat poetin zich echt niet aan wagen, hij is niet compleet achterlijk
Jij zei: het is ons probleem niet.

Waarop ik zei, nog niet . Maar het imperialisme van Putin/Rusland is gewoon niet wenselijk.
pi_144186511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zou voor de EU en NAVO het ideale scenario zijn. Dat Novorossiya hoeven we iig niet voor te betalen dan. Kan het Westen nu het Westerse deel van de Oekraine binnen de invloedssfeer halen, en komt het (dan nog meer) verpauperde Oosterse deel later wel.

Het grootste probleem dat ik heb met de Oekraine is dat het meer dan 40 miljoen inwoners heeft en straatarm is. Oekraine heeft ons gewoon niets te bieden, behalve perspectief op de hele lange termijn. De EU kan het opnemen van Oekraine gewoon financieel niet aan momenteel. Zeker omdat we die andere verpauperde zooi zoals Roemenie nog niet verteerd hebben.
Dus jij vindt het ideaal dat wij het niet-produktieve deel van Oekraine krijgen? :?
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:44:43 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij zei: het is ons probleem niet.

Waarop ik zei, nog niet . Maar het imperialisme van Putin/Rusland is gewoon niet wenselijk.
zolang dat vermeende imperialisme zich beperkt tot landen waar we niet of nauwelijks iets mee ophebben zal het onze tijd wel duren ... het is echt ons probleem niet
pi_144186557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

zolang dat vermeende imperialisme zich beperkt tot landen waar we niet of nauwelijks iets mee ophebben zal het onze tijd wel duren ... het is echt ons probleem niet
Dan is het wel erg raar dat wij allemaal sancties hebben gegeven, want we hebben ze ook terug gekregen en dat gaat ons flink wat kosten zoals je hier boven leest....
pi_144186590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:44 schreef meth1745 het volgende:
Dus jij vindt het ideaal dat wij het niet-produktieve deel van Oekraine krijgen? :?
Niet "krijgen". Verder is geen enkel deel van Oekraine productief.

"Wij" winnen helemaal niets met het binnenhalen van Oekraine in de Westerse invloedssfeer. Oekrainers zelf, en onze kinderen, zullen er voordeel van hebben.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:47:51 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan is het wel erg raar dat wij allemaal sancties hebben gegeven, want we hebben ze ook terug gekregen en dat gaat ons flink wat kosten zoals je hier boven leest....
kwestie van een andere markt aanboren, hadden we sowieso allang moeten doen want we weten dat de Russen niet onze allerbeste vrienden zijn en worden
pi_144186666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

kwestie van een andere markt aanboren, hadden we sowieso allang moeten doen want we weten dat de Russen niet onze allerbeste vrienden zijn en worden
Juist ja, dat doen wij zo even.. :')
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:49:11 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Juist ja, dat doen wij zo even.. :')
waarom niet.. :')
pi_144186693
quote:

[..]

Ergens zijn er grenzen. Voordat Poetin deze grens overgaat, lijkt hij op een slimme manier te winnen, en daarna heeft iedereen spijt dat ze deze gek niet hebben kunnen stoppen.
The view from nowhere.
pi_144186715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zo veel verschil maakt het niet. Het "rijke" oosten van Oekrane is ook straatarm. De industrie daar stelt blijkbaar ook niet veel voor (voor zover die niet in puin is geschoten).

Zelfs Wit-Rusland is welvarender, terwijl het niet eens strategisch aan zee ligt ofzo.
pi_144186719
quote:

[..]

Ik vraag me sterk af of artikel 5 ons zal beschermen als de Amerikaanse ASPA in gang gesteld wordt.

http://en.wikipedia.org/w(...)rs%27_Protection_Act
pi_144186766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom niet.. :')
Uiteindelijk zullen we best naar een andere markt kunnen overstappen, maar we zullen toch echt eerst de klappen krijgen van de Russische sancties.

En dat is behoorlijk wat geld zoals je kan lezen. En dat allemaal voor niets? nou bedankt !
pi_144186772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ergens zijn er grenzen. Voordat Poetin deze grens overgaat, lijkt hij op een slimme manier te winnen, en daarna heeft iedereen spijt dat ze deze gek niet hebben kunnen stoppen.
Correct.
pi_144186789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
Uiteindelijk zullen we best naar een andere markt kunnen overstappen, maar we zullen toch echt eerst de klappen krijgen van de Russische sancties.

En dat is behoorlijk wat geld zoals je kan lezen. En dat allemaal voor niets? nou bedankt !
5 miljard is een tientje per EU-burger. Niet echt indrukwekkend.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:54:34 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144186838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

niet voor niets, dat zegt niemand

het is een geopolitiek steekspel maar de situatie in de Oekraine zelf is niet ons probleem, boeit ook eigenlijk niemand ... het gaat vooral om Rusland

we houden niet zo van concurrentie
pi_144186842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze waren dus slaven, en als ze niks doen zullen ze nog grotere slaven worden.

Want als alle industrie en landbouw in Oost-Oekraine zit, terwijl het straatarm is, en West-Oekraine niks heeft, maar wel rijk is, dan werken de Oost-Oekrainers dus blijkbaar voor de West-Oekrainers.

En als er grondstoffen zitten, terwijl er niks veranderd in de situatie, dan zullen ze slaven zijn om West-Oekraine rijk te maken met die grondstoffen.

Geen wonder dat ze zo hard aan het vechten zijn, ze willen zich aan hun slavernij onttrekken.
pi_144186855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

Inderdaad, zo lang je leuk aan ze kan verdienen met bloemen en wanstaltige luxe is het leuk maar je moet niet afhankelijk van ze worden. Maar er is niets gebeurd wat niet prima op te vangen is wanneer je het in een wat groter geheel bekijkt.
pi_144186877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze waren dus slaven, en als ze niks doen zullen ze nog grotere slaven worden.

Want als alle industrie en landbouw in Oost-Oekraine zit, terwijl het straatarm is, en West-Oekraine niks heeft, maar wel rijk is, dan werken de Oost-Oekrainers dus blijkbaar voor de West-Oekrainers.

En als er grondstoffen zitten, terwijl er niks veranderd in de situatie, dan zullen ze slaven zijn om West-Oekraine rijk te maken met die grondstoffen.

Geen wonder dat ze zo hard aan het vechten zijn, ze willen zich aan hun slavernij onttrekken.
Hun industrie in het oosten moeten al jaren vele miljarden bij. Daar zit het punt dus niet zo.
pi_144186938
quote:

[..]

Oost Oekraine is decennia door de Soviet Unie bestuurd. Vervolgens, na de val vd muur, door pro-Russische Oost-Oekrainse muppets. Het is nogal wat om de oorzaak bij hun armoede neer te leggen bij West Oekraine.
pi_144186939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik vraag me sterk af of artikel 5 ons zal beschermen als de Amerikaanse ASPA in gang gesteld wordt.

Artikel 5 is wel een verplichting.
pi_144186956
quote:

[..]

West-Oekraine is niet rijk.
quote:

Dat speelt mee, maar daar gaat niks aan veranderen. De meeste export gaat voor zover ik weet naar Rusland en die hebben net zo goed belang bij goedkope grondstoffen. Rusland gaat vast niet ineens diep in de buidel tasten om de hoofdprijs voor Oost-Oekraense kolen en staal te betalen - anders hadden ze dat nu ook al wel kunnen doen.
pi_144186963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Helms en DeLay, twee frisse personages uit de Amerikaanse politiek...
pi_144186987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

5 miljard is een tientje per EU-burger. Niet echt indrukwekkend.
En dan is dat ook nog niet wat er verdiend wordt maar de omvang van de omzet. Als je dan beseft dat er ook alternatieve afzetmarkten zijn dan valt de omvang eigenlijk redelijk mee. Het is alleen nu even redelijk zichtbaar.
pi_144187016
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oor-oekraine-leiden/

En waarom doen we dit in godsnaam?
pi_144187041
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 22:48:28 BREAKING SIT REP: NAF take #Mariupol suburb of #Sartana in the N.E. of the city #cdnpoli #Ukraine reageer retweet
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 22:51:50 MY TAKE: With #Sartana now taken by the #NAF it's a bit of a drive downtown.. this one will be over violently but fast #cdnpoli #Mariupol reageer retweet
pi_144187046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het was toch wel duidelijk waar ik heen wil?

In Artikel 5 staat in principe: een aanval op een van ons, is en aanval op ons allemaal. Maar dat is nog behoorlijk abstract, dus ook daarin kunnen heel goed meningsverschillen ontstaan.

Waar het ene land wil dat we al gaan handelen bij dreiging , vind het andere land dat we nog even moeten wachten enz.
Dat is toch evident. Het lijkt alsof je nu past ontdekt dat we zelf ook risico's lopen. Binnen een bondgenootschap kun je meegesleept worden in andermans conflicten. Buiten een bondgenootschap zul je je alleen moeten redden. Vergelijkbaar met een tiener in de sloppenwijk met straatbendes.

Er is maar 1 scharnierpunt waar je kunt kiezen om buiten alle ellende te blijven, en dat is de wijsheid om dat machtsspel niet te voeren. Voer je het wel, dan bestaat er geen strategie zonder grote risico's. De ervaring leert dat men meestal achteraf spijt heeft.

Hoe briljant je ook bent, je gaat waarschijnlijk eraan ten onder. En als je er niet aan ten ondergaat, dan behoor tot de mensen die veel meer kapot hebben gemaakt, dan hebben bijgedragen. Als je zoekt naar een nog slimmere manier, waarin je alleen kunt winnen, dan heb je er nog niet goed over nagedacht. Als je er wel goed over nadenkt, besef je zinloos, dwaas, primitief het machtsspel is.

Omdat de meeste mensen er niet goed over nadenken, is er veel oorlog. WOIII is niet uitgesloten.
The view from nowhere.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:03:25 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144187076
quote:
om onze eigen wapenindustrie te spekken
pi_144187087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is toch evident. Het lijkt alsof je nu past ontdekt dat we zelf ook risico's lopen. Binnen een bondgenootschap kun je meegesleept worden in andermans conflicten. Buiten een bondgenootschap zul je je alleen moeten redden. Vergelijkbaar met een tiener in de sloppenwijk met staat bendes.

Er is maar 1 scharnierpunt waar je kunt kiezen om buiten alle ellende te blijven, en dat is de wijsheid om dat machtsspel niet te voeren. Voer je het wel, dan bestaat er geen strategie zonder grote risico's. De ervaring leert dat men meestal achteraf spijt heeft.

Hoe briljant je ook bent, je gaat waarschijnlijk eraan ten onder. En als je er niet aan ten ondergaat, dan behoor tot de mensen die veel meer kapot hebben gemaakt, dan hebben bijgedragen. Als je zoekt naar een nog slimmere manier, waarin je alleen kunt winnen, dan heb je er nog niet goed over nagedacht. Als je er wel goed over nadenkt, besef je zinloos, dwaas, primitief het machtsspel is.

Omdat de meeste mensen er niet goed over nadenken, is er veel oorlog. WOIII is niet uitgesloten.
Helemaal mee eens, maar geen antwoord op mijn post. ;)
pi_144187121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

om onze eigen wapenindustrie te spekken
Er gaat 400.000 euro naar Oekrane (over 2 jaar).

En dat terwijl ons eigen leger niets meer voorstelt.
pi_144187147
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:00 schreef 99.999 het volgende:
En dan is dat ook nog niet wat er verdiend wordt maar de omvang van de omzet. Als je dan beseft dat er ook alternatieve afzetmarkten zijn dan valt de omvang eigenlijk redelijk mee. Het is alleen nu even redelijk zichtbaar.
Idd. En aangezien Rusland nu druk bezig is alternatieven te vinden, kan de EU haar producten slijten aan de originele ontvangers van alles dat nu naar Rusland doorgesluist wordt. Rusland betaalt wat meer, wij ontvangen wat minder. Zo werken sancties, snijden aan beide kanten. Helaas voor Rusland is hun economie een dwerg.

De enige reden dat je in het Westen veel over de impact hoort is omdat producenten nu aan het klagen zijn, en wij vrije pers hebben. Ben benieuwd wat je uit Rusland zou horen mbt effect van sancties als daar geen censuur was.
pi_144187157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat Rusland ook Oekrane bezet.
Of om een iets uitgebreider antwoord te geven: de Baltische staten zijn erg onvriendelijk tegen hun etnische Russische inwoners. Hun staatsrechten zijn afgepakt, ze mogen niet stemmen, kunnen niet reizen, hebben geen recht op uitkering of pensioen, en geen recht op kinderbijslag.

Wat toch wel een beetje onvriendelijk is, wanneer je al 4 generaties in dat land woont en je best doet om er wat van te maken.

Het is tegen het zere been van de belofte die Gorbatsjov deed om alle etnische Russen in de niet-Russische warschaupact landen te zullen beschermen.

Het is ook tegen het zere been van de EU, omdat het niet door de beugel kan van de mensenrechten.

Iemand moet die situatie een keer oplossen. Dat zou de EU moeten zijn. Maar het zou kunnen zijn dat Rusland een keer zijn geduld verliest en zelf zijn belofte gestand zal houden.

En om het rond te maken: 1 van de redenen waarom Rusland nu zo met Oekrane bezig is, is dat Oekrane zijn 8 miljoen etnische Russen statenloos wilde maken.

In feite dus slaven, zoals ik al eerder aanhaalde. Want ze mogen dan wel werken om Oost-Oekraine te bijven exploiteren en West-Oekraine rijk te houden, maar niet stemmen, geen pensioen, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 04-09-2014 23:14:45 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 23:06:19 #128
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144187165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

_O_ _O_
pi_144187176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:05 schreef RetepV het volgende:

[..]

Of om een iets beter antwoord te geven: de Baltische staten zijn erg onvriendelijk tegen hun etnische Russische inwoners. Hun staatsrechten zijn afgepakt, ze mogen niet stemmen, kunnen niet reizen, hebben geen recht op uitkering of pensioen, en geen recht op kinderbijslag.

Wat toch wel een beetje onvriendelijk is, wanneer je al 4 generaties in dat land woont en je best doet om er wat van te maken.

Het is tegen het zere been van de belofte die Gorbatsjov deed om alle etnische Russen in de niet-Russische warschaupact landen te zullen beschermen.

Het is ook tegen het zere been van de EU, omdat het niet door de beugel kan van de mensenrechten.

Iemand moet die situatie een keer oplossen. Dat zou de EU moeten zijn. Maar het zou kunnen zijn dat Rusland een keer zijn geduld verliest en zelf zijn belofte gestand zal houden.

En om het rond te maken: 1 van de redenen waarom Rusland nu zo met Oekrane bezig is, is dat Oekrane zijn 8 miljoen etnische Russen statenloos wilde maken.

In feite dus slaven, zoals ik al eerder aanhaalde. Want ze mogen dan wel werken om Oost-Oekraine te bijven exploiteren en West-Oekraine rijk te houden, maar niet stemmen, geen pensioen, etc.
Volgens mij ontken ik dit helemaal nergens.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:06:54 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144187185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er gaat 400.000 euro naar Oekrane (over 2 jaar).

En dat terwijl ons eigen leger niets meer voorstelt.
oekraine krijgt een krediet op legertuig van 400.000 euro

das niet helemaal hetzelfde natuurlijk
pi_144187212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

oekraine krijgt een krediet op legertuig van 400.000 euro

das niet helemaal hetzelfde natuurlijk
Klopt, maar zonde van het geld is het wel.
pi_144187215
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Idd. En aangezien Rusland nu druk bezig is alternatieven te vinden, kan de EU haar producten slijten aan de originele ontvangers van alles dat nu naar Rusland doorgesluist wordt. Rusland betaalt wat meer, wij ontvangen wat minder. Zo werken sancties, snijden aan beide kanten. Helaas voor Rusland is hun economie een dwerg.

De enige reden dat je in het Westen veel over de impact hoort is omdat producenten nu aan het klagen zijn, en wij vrije pers hebben. Ben benieuwd wat je uit Rusland zou horen mbt effect van sancties als daar geen censuur was.
Ach, daar koopt men nu Witrussische garnalen ondanks iedereen weet dat ze daar geen zee hebben :P
pi_144187257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is nog wel een beetje lastig, omdat er een kans is dat Polen aanspraak zal gaan maken op het Noord-Oostelijke deel van Oekraine, alwaar het merendeel Etnisch Pools is.

Ook een saillant detail is dat de dienstplicht voor Oekraners (voorlopig) alleen geldt voor inwoners van dat Noord-Oostelijke deel. De Oekraiense fascisten in Kiev hebben dus het plan opgevat om de ene etnische groep (de etnische Russen) met de andere etnische groep uit te roeien (de etnische Polen).
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:09:49 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144187273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar zonde van het geld is het wel.
dat ligt er een beetje aan uit welk potje het komt

als defensie het geld op moet hoesten vind ik het ook zonde maar voor buitenlandse zaken is het natuurlijk prima
pi_144187294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hopelijk niet.
Dus jij wilt een conflict tussen Rusland en de NAVO?
Een nieuwe koude oorlog dus?
pi_144187321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Oost Oekraine is decennia door de Soviet Unie bestuurd. Vervolgens, na de val vd muur, door pro-Russische Oost-Oekrainse muppets. Het is nogal wat om de oorzaak bij hun armoede neer te leggen bij West Oekraine.
Maar als de rest van Oekraine minder opbrengt dan Oost-Oekraine, waar gaat dat van Oost-Oekraine geld DAN heen?

Ja, onder andere naar Yanoekovich. En waarschijnlijk nog wel naar zijn andere oligarchenvriendjes.
pi_144187333
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:07 schreef 99.999 het volgende:
Ach, daar koopt men nu Witrussische garnalen ondanks iedereen weet dat ze daar geen zee hebben :P
Mja, dat staan ze oogluikend toe. Die counter-sancties van Rusland waren mss ook meer om de Russen te laten voelen dat Rusland zelf ook een vuist kon maken; symbool politiek dus.

De echte economische klappen vallen ergens anders in Rusland.
pi_144187355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:11 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar als de rest van Oekraine minder opbrengt dan Oost-Oekraine, waar gaat dat van Oost-Oekraine geld DAN heen?

Ja, onder andere naar Yanoekovich. En waarschijnlijk nog wel naar zijn andere oligarchenvriendjes.
De grootste oligarchen zaten in het oosten.
pi_144187373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Mja, dat staan ze oogluikend toe. Die counter-sancties van Rusland waren mss ook meer om de Russen te laten voelen dat Rusland zelf ook een vuist kon maken; symbool politiek dus.

De echte economische klappen vallen ergens anders in Rusland.
Correct, de Russen hebben er veel meer last van dan de EU-burgers.
pi_144187376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:09 schreef RetepV het volgende:
Dat is nog wel een beetje lastig, omdat er een kans is dat Polen aanspraak zal gaan maken op het Noord-Oostelijke deel van Oekraine, alwaar het merendeel Etnisch Pools is.

Ook een saillant detail is dat de dienstplicht voor Oekraners (voorlopig) alleen geldt voor inwoners van dat Noord-Oostelijke deel. De Oekraiense fascisten in Kiev hebben dus het plan opgevat om de ene etnische groep (de etnische Russen) met de andere etnische groep uit te roeien (de etnische Polen).
Polen gaat echt niet West Oekraine inlijven :') Verder zie ik niet in hoe dat het lastig zou maken West Oekraine binnen de Westerse invloedssfeer te halen aangezien Polen het Westen is.

De rest van je post mbt "fascisten" en "uit te roeien" neem ik niet serieus.
pi_144187388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat ligt er een beetje aan uit welk potje het komt

als defensie het geld op moet hoesten vind ik het ook zonde maar voor buitenlandse zaken is het natuurlijk prima
Ja true, zou wel heel lelijk zijn als defensie het geld op moet hoesten..
pi_144187398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
pi_144187421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Volgens mij ontken ik dit helemaal nergens.
Ik vulde je aan, maakte het antwoord wat completer.
pi_144187465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:14 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik vulde je aan, maakte het antwoord wat completer.
Dat mag altijd, het waren alleen twee verschillende zaken.

Maar de discriminatie van etnische Russen in de Baltische staten is inderdaad een groot probleem.
pi_144187482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja true, zou wel heel lelijk zijn als defensie het geld op moet hoesten..
Ach, de crisis levert ze 100 miljoen per jaar op. Dan is 2 ton per jaar te overzien :P
pi_144187488
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:11 schreef RetepV het volgende:

Zowel West als Oost Oekraine kosten alleen maar geld. De Russische gas subsidies en kwijtschelding van schulden, en EU financiele hulp zijn daar bewijs van.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:16:27 #147
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144187499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Die is al lang weer begonnen hoor!
pi_144187533
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, de crisis levert ze 100 miljoen per jaar op. Dan is 2 ton per jaar te overzien :P
Voor defensie niet.

Onze defensie eindigt dan in een padvindervereniging. Ik hoop toch dat dit gedoe onze ogen heeft geopend , en zorgt voor het investeren in defensie.
pi_144187540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]
WOIII is niet uitgesloten.
Zien we ook eens echte paddestoelwolken.
pi_144187656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:16 schreef .Exe het volgende:

[..]

En voor de vrede in west- en centraal-Europa zou dat misschien niet eens zo ongunstig zijn, zo'n (gematigde) koude oorlog. Een gemeenschappelijke vijand is daar altijd handig voor.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:22:32 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144187729
en dan kan dr een keer iemand naar Mars
  donderdag 4 september 2014 @ 23:23:57 #152
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144187770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:20 schreef Igen het volgende:

[..]

En voor de vrede in west- en centraal-Europa zou dat misschien niet eens zo ongunstig zijn, zo'n (gematigde) koude oorlog. Een gemeenschappelijke vijand is daar altijd handig voor.
Misschien niet maar ik zou liever de extremisten als gemeenschappelijke vijand zien.
pi_144187773
Er is helemaal geen koude oorlog........
pi_144187795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:13 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Polen gaat echt niet West Oekraine inlijven :') Verder zie ik niet in hoe dat het lastig zou maken West Oekraine binnen de Westerse invloedssfeer te halen aangezien Polen het Westen is.
Polen is er wel een beetje mee bezig. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ine-wat-doet-de-navo

quote:
De rest van je post mbt "fascisten" en "uit te roeien" neem ik niet serieus.
Ik bedoelde met 'fascisten' het extreem-rechtse deel van de regering. Met uitroeien bedoelde ik dat de extreem-rechtse heldin Julia Tymoshenko heeft gezegd dat de Russen uitgeroeid zouden moeten worden.
pi_144187820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:23 schreef .Exe het volgende:

[..]

Misschien niet maar ik zou liever de extremisten als gemeenschappelijke vijand zien.
Ja, maar volgens mij is dat al geprobeerd na 2001, inclusief uitnodiging aan Rusland om op termijn ook Navo-lid te worden. Maar het heeft duidelijk niet gewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 23:25:27 ]
pi_144187931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:16 schreef .Exe het volgende:

[..]

:')

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Gelukkig.
pi_144187935
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij is dat al geprobeerd na 2001, inclusief uitnodiging aan Rusland om op termijn ook Navo-lid te worden. Maar het heeft duidelijk niet gewerkt.
Dit is ook wel een beetje plagen he...

:') _O- , als er een land is dat een spuug hekel heeft aan het westen.
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:29:55 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144188013
das gewoon lachen
pi_144188017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:24 schreef RetepV het volgende:

[..]

Polen is er wel een beetje mee bezig. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ine-wat-doet-de-navo

[..]

Ik bedoelde met 'fascisten' het extreem-rechtse deel van de regering. Met uitroeien bedoelde ik dat de extreem-rechtse heldin Julia Tymoshenko heeft gezegd dat de Russen uitgeroeid zouden moeten worden.
Bij 3

"en dit is een mooie manier om een soort wraak te nemen op de Russen."......................
pi_144188021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is ook wel een beetje plagen he...

:') _O- , als er een land is dat een spuug hekel heeft aan het westen.
Nee nee, ik heb nog even zitten zoeken.

Na 9/11 was er een serieus plan van Poetin(!), Schrder en Chirac voor een Russisch Navo-lidmaatschap. Maar dat plannetje is door de Amerikanen om zeep geholpen.

http://eurasiablog.de/blo(...)-beitritt-russlands/
pi_144188044
quote:
Uit jouw artikel blijkt nergens dat Polen het Westerse deel van de Oekraine in wil lijven, iets dat uberhaubt niet tegenstrijdig is met mijn mening over het binnenbrengen van West Oekraine in Westerse invloedssferen.

quote:
Ja (als dat al zo is), en een Russische generaal heeft gezegd de NAVO "preventief" te nuken. Er zijn altijd idioten en die vertegenwoordigen niet een compleet land. Begrijp je?
pi_144188045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee nee, ik heb nog even zitten zoeken.

Na 9/11 was er een serieus plan van Poetin(!), Schrder en Chirac voor een Russisch Navo-lidmaatschap. Maar dat plannetje is door de Amerikanen om zeep geholpen.

http://eurasiablog.de/blo(...)-beitritt-russlands/
Whuutt?

Waarom heeft de VS dat om zeep geholpen dan?
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 23:31:16 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144188070
dat had wat geweest

Russische troepen in Afghanistan :D
pi_144188140
Ik moet mijzelf wat corrigeren, ik dacht dat de meningsverschillen rondom dit conflict groot waren maar nu blijkt dat vrijwel iedereen (of iedereen) het ermee eens was dat er geen militaire oplossing is voor dit conflict.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)p-wales#node_1042356

Wat eigenlijk ook direct bewijst dat dit conflict inderdaad niet belangrijk genoeg voor ons is.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:35:30 #165
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144188224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:33 schreef theunderdog het volgende:
Ik moet mijzelf wat corrigeren, ik dacht dat de meningsverschillen rondom dit conflict groot waren maar nu blijkt dat vrijwel iedereen (of iedereen) het ermee eens was dat er geen militaire oplossing is voor dit conflict.

Wat eigenlijk ook direct bewijst dat dit conflict inderdaad niet belangrijk genoeg voor ons is.
Ben ik de enige die denkt dat die Porosjenko minimaal zo onbetrouwbaar is als Poetin?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_144188250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:35 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ben ik de enige die denkt dat die Porosjenko minimaal zo onbetrouwbaar is als Poetin?
Onbetrouwbaar in welke zin?
pi_144188312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hier wordt even een controlepost van het Kievse leger bij Mariopol volledig in de as gelegd. Het is mij niet duidelijk of het een post van het officile Oekraense leger, een post van een militie, of een post van de nationale garde is. Het enige dat er geschreven wordt is dat het een post is van Oekraense fascisten.

Zwaar materiaal voor separatisten, en Poetin maar volhouden dat het Russische leger niet betrokken is, ja wat militairen met vakantie die de separatisten te hulp schieten _O-
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:37:42 #168
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144188316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar in welke zin?
onbetrouwbare partner voor het Westen, a zeggen en b doen.
Heeft hij uberhaupt ooit aangetoond vrede te willen?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_144188344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:33 schreef theunderdog het volgende:

Oh, ze hebben het nu officieel gemaakt.

Ineens lijken de dingen sneller te gaan.

* Poroshenko, Merkel, Poetin en de separatisten komen binnenkort tot een serieuze wapenstilstand.
* De NAVO zegt definitief dat ze niet in zullen grijpen. Daarmee g aik er van uit dat de VS dat ook niet zal doen (dat hadden ze eerder al definitief gezegd, maar de NAVO is toch hun achterdeur).
* Er zit nu blijkbaar een kleine divisie Russen in Oekraine (de meeste berichten geloof ik niet, maar wel de laatste over 4 voertuigen, etc., die een verkenningsmissie zou zijn).
pi_144188426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:38 schreef RetepV het volgende:

[..]

Oh, ze hebben het nu officieel gemaakt.

Ineens lijken de dingen sneller te gaan.

* Poroshenko, Merkel, Poetin en de separatisten komen binnenkort tot een serieuze wapenstilstand.
* De NAVO zegt definitief dat ze niet in zullen grijpen. Daarmee g aik er van uit dat de VS dat ook niet zal doen (dat hadden ze eerder al definitief gezegd, maar de NAVO is toch hun achterdeur).
* Er zit nu blijkbaar een kleine divisie Russen in Oekraine (de meeste berichten geloof ik niet, maar wel de laatste over 4 voertuigen, etc., die een verkenningsmissie zou zijn).
Inderdaad, dus er zou binnenkort best wel eens echt vrede kunnen zijn.

Laten we het hopen.
pi_144188555
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:35 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Hmm, Poroshenko heeft wel zijn fortuin verdient met chocolade verkopen aan Rusland. Dus stiekem is hij er volgens mij bij gebaat als Oekraine en Rusland weer vrienden worden.

Dat is wat ik van hem denk. Echt veel is het niet.
pi_144188628
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:44 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, Poroshenko heeft wel zijn fortuin verdient met chocolade verkopen aan Rusland. Dus stiekem is hij er volgens mij bij gebaat als Oekraine en Rusland weer vrienden worden.

Heel Oekraine is er bij gebaat als ze weer vrienden worden met Rusland.

Nogal evident.
pi_144188643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:37 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Zwaar materiaal voor separatisten, en Poetin maar volhouden dat het Russische leger niet betrokken is, ja wat militairen met vakantie die de separatisten te hulp schieten _O-
De separatisten hadden al verteld dat ze een Grad hadden. Maar ze hebben veel veroverd op de Oekrainers. Van het weekend weer een militair vliegveld veroverd. Dus die Grad zouden ze ook best van Oekraine zelf gepikt kunnen hebben.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:45:53 #174
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144188650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:44 schreef RetepV het volgende:

[..]

ach het nieuws van de afgelopen dagen lezend wordt de kans wel erg groot dat het allemaal met een sisser afloopt.
Benieuwd hoe snel alle sancties dan weer opgeheven worden
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 4 september 2014 @ 23:47:20 #175
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144188707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel Oekraine is er bij gebaat als ze weer vrienden worden met Rusland.

Nogal evident.
ruzie maken met de grote buurman is nooit een goed idee
Same shit, different day
SC hopper present
pi_144188726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

De grote buurman is de pestkop in dit conflict.
pi_144188787
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:45 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ach het nieuws van de afgelopen dagen lezend wordt de kans wel erg groot dat het allemaal met een sisser afloopt.
Benieuwd hoe snel alle sancties dan weer opgeheven worden
Ik moet toch even kwijt dat het wel vrij bot is om het 'een sisser' te noemen. Er zijn toch echt duizenden burgers omgekomen, die er niet om vroegen om een artilleriegranaat op hun hoofd te krijgen. Sterker nog, die nog gewoon boodschappen aan het doen waren en een artilleriegranaat op hun hoofd kregen.

En waarom uiteindelijk? Omdat Kiev niet wilde praten maar schieten.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:51:12 #178
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144188874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik moet toch even kwijt dat het wel vrij bot is om het 'een sisser' te noemen. Er zijn toch echt duizenden burgers omgekomen, die er niet om vroegen om een artilleriegranaat op hun hoofd te krijgen. Sterker nog, die nog gewoon boodschappen aan het doen waren en een artilleriegranaat op hun hoofd kregen.

van dat laatste ben ik ook overtuigd, vandaar mijn opmerking "onbetrouwbare bondgenoot"
En inderdaad, al kan het vele malen erger, iedere onschuldige dode is er 1 te veel
Same shit, different day
SC hopper present
pi_144188892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waar twee vechten hebben twee schuld.

Nederland is in 1940 ook gecapituleerd om te voorkomen dat het hele land aan puin geschoten zou worden en er onnodige burgerslachtoffers zouden vallen.
pi_144188915
Maar de conclusie is langzamerhand dus dat er wel degelijk binnenkort vrede gaat komen?
pi_144188957
quote:

[..]

Ze hebben geen ruzie gemaakt met de grote buurman. Ze hebben ruzie met zichzelf. En de grote buurman kwam zich er mee bemoeien omdat het conflict uit de hand liep.

De hamvraag is of het beter voor de gestorven burgers (inclusief de onze) was geweest als de grote overbuurman de grote buurman niet had tegengehouden.

Het was dan waarschijnlijk slechter geweest voor de 500 politici in Kiev, maar vele malen beter voor de burgers.
pi_144188991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar twee vechten hebben twee schuld.
De burgers waren niet aan het vechten. De separatisten zijn niet op burgers aan het schieten.

Onze geschiedenis wijst in ieder geval uit dat het geen slechte keuze van ons was. Jammer alleen dat zo veel Nederlanders ook meteen klakkeloos meewerkten met de bezetters. Nederlands' schaamte.
pi_144189076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:52 schreef theunderdog het volgende:
Maar de conclusie is langzamerhand dus dat er wel degelijk binnenkort vrede gaat komen?
Beetje voorbarig lijkt mij. Er is al zo vaak over een wapenstilstand gesproken. Dit kan gewoon weer een tactische zet zijn van Rusland.

Uiteindelijk moeten de seperatisten accepteren dat Oost-Oekraine, ook al is het in een sterk gedecentraliseerde vorm, onderdeel blijft van Oekraine. Of Kiev moet accepteren dat gebieden in Oost-Oekraine volledig autonoom worden.

Beide opties zie ik nog nog niet gebeuren. Wellicht is er de kans dat de gevechten op een laag pitje komen te staan, en dat het een 'frozen' conflict wordt wat weer elk moment op kan laaien.
pi_144189077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

De burgers waren niet aan het vechten. De separatisten zijn niet op burgers aan het schieten.
Ten eerste zijn er vele berichten dat de separatisten ook op burgers schieten. Ten tweede gebruiken ze burgers als menselijk schild. Ten derde zou het Oekraense leger sowieso niet op burgers schieten als de separatisten hun verzet zouden staken. Daarmee zijn ook de separatisten medeverantwoordelijk voor de burgerslachtoffers.

Het voorbeeld uit mijn post dat je hebt weggeknipt was trouwens een voorbeeld van dat derde punt.
pi_144189147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Beetje voorbarig lijkt mij. Er is al zo vaak over een wapenstilstand gesproken. Dit kan gewoon weer een tactische zet zijn van Rusland.

Uiteindelijk moeten de seperatisten accepteren dat Oost-Oekraine, ook al is het in een sterk gedecentraliseerde vorm, onderdeel blijft van Oekraine. Of Kiev moet accepteren dat gebieden in Oost-Oekraine volledig autonoom worden.

Beide opties zie ik nog nog niet gebeuren. Wellicht is er de kans dat de gevechten op een laag pitje komen te staan, en dat het een 'frozen' conflict wordt wat weer elk moment op kan laaien.
Jij denkt dus dat Rusland/Putin Oost Oekraine sowieso niet meer wil? aangezien je het puur als een separatisten vs Kiev ziet conflict ziet.
pi_144189244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten tweede gebruiken ze burgers als menselijk schild.
Met veel van wat je schreef kan ik het eens zijn, maar dit is toch wel wat oprekken van de werkelijkheid.

De separatisten zijn tot in de steden teruggedrongen. Kiev heeft de stedelingen geen kans gegeven te vluchten (Rusland moest een corridor forceren). Kiev schiet op de steden.

Hoezo menselijk schild? Als je door gevechten terug een stad in gedrongen wordt, wil dat dan zeggen dat je de inwoners van die stad als menselijk schild gebruikt?
pi_144189278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Het voorbeeld uit mijn post dat je hebt weggeknipt was trouwens een voorbeeld van dat derde punt.
Ja, ik had het per ongeluk weggeknipt, maar er wel op gereageerd.
pi_144189354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:56 schreef Breekfast het volgende:
Oekraine moet Donbass volledig autonoom laten worden / afstoten. Oekraine moet dit doen omdat Rusland ervoor garant staat dat het alternatief erger is. De rest van Oekraine moet lid worden van de NAVO om verdere dreiging uit te sluiten.
The view from nowhere.
pi_144189463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat Rusland/Putin Oost Oekraine sowieso niet meer wil? aangezien je het puur als een separatisten vs Kiev ziet conflict ziet.
Hoezo niet 'meer'? De enigen die ooit gezegd hebben dat Rusland Oost-Oekraine zou willen, zijn de media en zogenaamde 'Rusland kenners', en misschien Rasmussen, die het toch allemaal al niet zo goed begrijpt.

Poetin zelf heeft gezegd dat hij Oost-Oekraine niet wil hebben. Hij had al voor het 'referendum' gezegd dat hij het niet zal erkennen, en hij heeft het nog steeds niet erkend.
pi_144189476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, Poetin wil er autonome regio's van maken die in feite satteliet staten van Rusland worden. Hij gaat gewoon net zo lang door met het destabiliseren van Oost-Oekraine tot Kiev overstag gaat.

In feite gebruikt hij dezelfde tactiek als in Georgie in 2008.

De Krim was een ander verhaal. Dat was een gebied dat heel simpel onder controle te krijgen was en waarbij er zekerheid was dat de bevolking daar sympathiek tegenover een hereniging met Rusland stond.

Oost-Oekraine is toch een complexer geval, en het is dan ook beter voor Rusland als het een autonoom gebied wordt dan dat het naar Rusland zelf gaat.
pi_144189565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nee, Poetin wil er autonome regio's van maken die in feite satteliet staten van Rusland worden. Hij gaat gewoon net zo lang door met het destabiliseren van Oost-Oekraine tot Kiev overstag gaat.

In feite gebruikt hij dezelfde tactiek als in Georgie in 2008.

De Krim was een ander verhaal. Dat was een gebied dat heel simpel onder controle te krijgen was en waarbij er zekerheid was dat de bevolking daar sympathiek tegenover een hereniging met Rusland stond.

Oost-Oekraine is toch een complexer geval, en het is dan ook beter voor Rusland als het een autonoom gebied wordt dan dat het naar Rusland zelf gaat.
Maar hoe gaat hij daar een autonoom gebied van maken zonder enige vorm van bezetting/geweld?
pi_144189770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe gaat hij daar een autonoom gebied van maken zonder enige vorm van bezetting/geweld?
Simpel. Doorgaan waar hij nu mee bezig is. Destabiliseren van Oost-Oekraine door de seperatisten te voorzien van wapens, voertuigen en soldaten. Tot een niveau waarbij je betrokkenheid nog kunt ontkennen (ook al gelooft niemand dat meer), maar genoeg om het verzet van de seperatisten in stand te houden.

Oekraine is zon beetje bankroet en kan deze situatie niet heel lang meer volhouden. Rusland kan gewoon doorgaan met bewapenen. Als Kiev en de seperatisten uiteindelijk aan de onderhandelingstafel gaan zitten hebben de seperatisten dan uiteindelijk de beste onderhandelingspositie om een autonoom Oost-Oekraine te eisen van Kiev.
pi_144189841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Simpel. Doorgaan waar hij nu mee bezig is. Destabiliseren van Oost-Oekraine door de seperatisten te voorzien van wapens, voertuigen en soldaten. Tot een niveau waarbij je betrokkenheid nog kunt ontkennen (ook al gelooft niemand dat meer), maar genoeg om het verzet van de seperatisten in stand te houden.

Oekraine is zon beetje bankroet en kan deze situatie niet heel lang meer volhouden. Rusland kan gewoon doorgaan met bewapenen. Als Kiev en de seperatisten uiteindelijk aan de onderhandelingstafel gaan zitten hebben de seperatisten dan uiteindelijk de beste onderhandelingspositie om een autonoom Oost-Oekraine te eisen van Kiev.
Ik vraag mij toch wel erg af waar het dan stopt.
pi_144189946
Ik vermoed dat het staakt-het-vuren niet lang zal standhouden, ziet ernaar uit dat Rusland er niets bij te winnen heeft:
quote:
French President Francois Hollande said tougher EU sanctions, due to be adopted on Friday, would depend on events in the coming hours. Diplomats said there was little chance of them being derailed, even if a ceasefire were signed.
quote:
As more than a decade of inconclusive NATO-led combat operations in Afghanistan draws to a close, marked by a solemn ceremony at the summit on Thursday, the alliance is refocusing in part on its core task of defending its territory.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GZ2K820140904
De NAVO wanhopig op zoek naar succes...
quote:
The Taliban struck a government compound in eastern Afghanistan on Thursday in a dawn attack that included two suicide truck bombings and left at least 12 people dead, including 10 policemen asleep in their quarters nearby.

The assault followed a stark message from the Taliban to world leaders gathered at a NATO summit in Wales, which will also discuss the drawdown of the alliance's mission in Afghanistan.

The exit of all foreign combat troops at the end of the year is proof that "no nation is able to subdue a free nation, especially a nation proud and free such as Afghanistan," the Taliban note said.
http://www.ctvnews.ca/wor(...)990666#ixzz3CO1Z0a5C
quote:
Reports that 11 commercial jetliners are missing from the main airport in Libya's capital of Tripoli are raising fears that militants could use them in terrorist attacks to mark the 13th anniversary of 9/11 next week.

The Washington Free Beacon, a conservative news website, cited anonymous sources who said intelligence agencies have warned the jets could be used in attacks in North Africa and elsewhere on Sept. 11.
http://www.usatoday.com/s(...)es-sept-11/15059169/
  vrijdag 5 september 2014 @ 00:28:08 #195
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_144190021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vraag mij toch wel erg af waar het dan stopt.
was er niet elders in Oekraine nog een gebiedje met veel Russen?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_144190077
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:25 schreef meth1745 het volgende:
Ik vermoed dat het staakt-het-vuren niet lang zal standhouden, ziet ernaar uit dat Rusland er niets bij te winnen heeft:

[..]

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GZ2K820140904
De NAVO wanhopig op zoek naar succes...

[..]

http://www.ctvnews.ca/wor(...)990666#ixzz3CO1Z0a5C

[..]

http://www.usatoday.com/s(...)es-sept-11/15059169/
Hoezo heeft Rusland er dan niets bij te winnen?
pi_144190100
quote:

[..]

Wie maakte ruzie met wie?
Volgens mij pakte Rusland de Krim af, daar begon de ellende mee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_144190117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Oekraine moet Donbass volledig autonoom laten worden / afstoten. Oekraine moet dit doen omdat Rusland ervoor garant staat dat het alternatief erger is. De rest van Oekraine moet lid worden van de NAVO om verdere dreiging uit te sluiten.
Dat was een voorstel van Obama op de NAVO top, is door de NAVO lidstaten afgewezen.

Ik ben wel benieuwd naar de Russische reactie op een west-Oekraine wat lid is van de NAVO.
pi_144190127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo heeft Rusland er dan niets bij te winnen?
Als de nieuwe sancties ingesteld worden ook als er een staakt-het-vuren komt, dan kan Moskou net zo goed meer gebied veroveren, staan ze sterker bij de onderhandelingen.
pi_144190299
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als de nieuwe sancties ingesteld worden ook als er een staakt-het-vuren komt, dan kan Moskou net zo goed meer gebied veroveren, staan ze sterker bij de onderhandelingen.
Ja klopt, het lijkt bijna wel alsof de NAVO wil dat ze meer gebied gaan veroveren......
pi_144190313
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:31 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat was een voorstel van Obama op de NAVO top, is door de NAVO lidstaten afgewezen.

Ik ben wel benieuwd naar de Russische reactie op een west-Oekraine wat lid is van de NAVO.
????

Dat gaat niet gebeuren hoor.
pi_144190381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:31 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Die accepteren dat. Alleen Oekraine zal er moeite mee hebben.
The view from nowhere.
pi_144190437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die accepteren dat. Alleen Oekraine zal er moeite mee hebben.
Dat begrijp ik niet, hoezo?
pi_144190820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:44 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet, hoezo?
Voor Oekraine is dit een ramp. Je scheurt hun land in tweeen.

Voor Rusland is de buit van ZO-Oekraine aanzienlijk: vooral de kust is van waarde.
The view from nowhere.
pi_144190913
Zelfs al zou er een staakt het vuren komen en houd Putin het voor gezien zou me niet eens verwonderen moest Oekrane binnen enkele jaren of zelfs maanden weer als een rijpe appel in de schoot van Moskou rollen.
pi_144190918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De sancties zijn een straf voor de escalatie die inmiddels al een feit is. Sancties komen na het vergrijp. Je kunt de sancties zien als een hint dat Rusland mede verantwoordelijk is voor het vermijden van een oorlog. Als Rusland het vermijden van een oorlog ziet als hun ruilmiddel, dat ze kunnen inruilen voor steeds verdergaande concessies, dan krijgen ze het deksel op hun neus.

Als iemand het machtsspel speelt zoals Moskou nu doet, moet de tegenpartij 'tit-for-tat' spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 05-09-2014 01:13:58 ]
The view from nowhere.
pi_144190993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Voor Oekraine is dit een ramp. Je scheurt hun land in tweeen.

Voor Rusland is de buit van ZO-Oekraine aanzienlijk: vooral de kust is van waarde.
Ja, dus ik weet ook niet of Oekraine hiermee akkoord zou gaan.

Staakt het vuren is 1 ding, grote gebieden van je land afstaan een 2e. Maar waarschijnlijk zullen ze wel moeten en zullen ze hiertoe gedwongen worden.
pi_144191038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:05 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, dus ik weet ook niet of Oekraine hiermee akkoord zou gaan.

Staakt het vuren is 1 ding, grote gebieden van je land afstaan een 2e. Maar waarschijnlijk zullen ze wel moeten en zullen ze hiertoe gedwongen worden.
Misschien stopt Putin wel binnenkort met het imperialisme, wie weet.
pi_144191282
The view from nowhere.
pi_144191492

pi_144191538
quote:
Heb je achtergrondinformatie?
pi_144191543
Zijn er eigenlijk berhaupt bewijzen dat de Russische minderheid in Oekrane gediscrimineerd werd/word?

Want dat was een van de redenen hoe Rusland dit allemaal zat goed te praten.
pi_144191550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb je achtergrondinformatie?
VagelisKarmiros twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 00:55:21 #Ukraine A tank from unit of #NAF commander Igor Bezler ( aka Demon ) with some interesting paintings. #Donbas http://t.co/fC0Zm2oQLm reageer retweet
pi_144191563
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

VagelisKarmiros twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 00:55:21 #Ukraine A tank from unit of #NAF commander Igor Bezler ( aka Demon ) with some interesting paintings. #Donbas http://t.co/fC0Zm2oQLm reageer retweet
Ah, wel vet.
  vrijdag 5 september 2014 @ 01:48:30 #215
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144191589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

????

Dat gaat niet gebeuren hoor.
Als Rusland Oost-Oekrane pakt wel.
pi_144191626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:48 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als Rusland Oost-Oekrane pakt wel.
Waarom zou West-Oekrane dan bij de NAVO komen?
  vrijdag 5 september 2014 @ 01:53:50 #218
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144191633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou West-Oekrane dan bij de NAVO komen?
Omdat Poetin dat niet leuk vindt.
pi_144191660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:53 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Omdat Poetin dat niet leuk vindt.
Wij gaan West-Oekrane bij de NAVO doen puur om Putin te pesten?

Yeah right... _O-
pi_144191693
Ik wil toch even terug naar het begin.

Pro Rusland president wilt geen EU verdrag ondertekenen. Wat is dan de normale gang van zaken in een democratisch land? Het volk zal gewoon moeten wachten en gewoon een pro EU regering kiezen bij de volgende verkiezingen toch?

Waarom is dit niet gebeurd?
  vrijdag 5 september 2014 @ 02:00:49 #221
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144191704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:00 schreef whuahahaha het volgende:
Ik wil toch even terug naar het begin.

Pro Rusland president wilt geen EU verdrag ondertekenen. Wat is dan de normale gang van zaken in een democratisch land? Het volk zal gewoon moeten wachten en gewoon een pro EU regering kiezen bij de volgende verkiezingen toch?

Waarom is dit niet gebeurd?
Omdat ze werden doodgeschoten tijdens protesten.

En toen steunde het parlement de president niet langer.
pi_144191746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

En toen vond de westerse wereld het normaal om een ''coup'' te steunen.
pi_144191757
quote:

[..]

Er werd door beide zijden geschoten, n van de schutters zat in het hotel dat door right sektor ingenomen was en waar de gelijksvloer als eerstehulp centrum was ingericht door euromaidan.
pi_144191773
quote:
The situation in Mariupol and the surrounding area raises concern due to increased military activity, primarily to the east of Mariupol city. Reportedly, heavy fighting in the area of Shyrokyne (24km east of Mariupol city) and Bezimenne (34km east of Mariupol city) is taking place. Local residents are nervous and fear that Mariupol may be attacked soon.

Ukrainian authorities informed the SMM early on 4 September that the situation in Mariupol was worsening by the hour and that there was a danger that irregular armed groups could move into the city tonight.

On 4 September the SMM visited the checkpoint (CP) in the eastern part of Mariupol city on the E58 road towards Novoazovsk. The SMM noticed approximately 16 units of military hardware there (eight trucks and eight armoured personnel carriers) leaving the CP and moving in the direction of the city. The SMM observed 100-150 Ukrainian forces, possibly from the National Guard. The governor of Donetsk, Serhiy Taruta, was also present at the CP and gave a press conference.

Shelling began at 12:40 on 4 September in the area of Shyrokyne and Bezimenne. The SMM was informed by local inhabitants that they heard 50-60 explosions and that at 17:15 four explosions were heard from the direction of Shyrokyne. In Berdyansk village the SMM was told by local inhabitants that Shyrokyne was shelled and that there had been casualties. In Shyrokyne the SMM saw at the entrance of the village burning fields on both sides of the road. Local inhabitants told the SMM that fighting between Ukrainian army and irregular armed groups had been ongoing during the entire day. The electric power station in Shyrokyne was destroyed and subsequently the village was left without electricity. It appeared that neither Ukrainian army nor irregular armed groups were in control of the village. On the way out of Shyrokyne the SMM could hear five to six artillery shelling from the direction of Bezimenne towards Mariupol.

The SMM continues operating in Mariupol city.
http://www.osce.org/ukraine-smm/123210
pi_144191784
tomcrone77 twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 02:07:45 Seeing rocket fire in #Mariupol on webcam http://t.co/DZGEAVneIz Appears to be further off on the horizon. reageer retweet
http://webcams.ukrtelecom.ua/?id=43
zelf niets gezien..
pi_144191824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:11 schreef meth1745 het volgende:
tomcrone77 twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 02:07:45 Seeing rocket fire in #Mariupol on webcam http://t.co/DZGEAVneIz Appears to be further off on the horizon. reageer retweet
http://webcams.ukrtelecom.ua/?id=43
zelf niets gezien..
Wel handig zo'n cam vooral als je niks ziet _O-
pi_144191835
Vandaar maakt de NAVO de sancties bekent toch?
pi_144191890
quote:

[..]

protesten of rellen en gijzelingen?
pi_144191997
ArmedResearch twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 02:52:46 Confirmed reports that part of #Donbass Battalion was relocated to #Mariupol #Ukraine via their Facebook reageer retweet
  vrijdag 5 september 2014 @ 03:06:57 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144192008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:59 schreef meth1745 het volgende:
ArmedResearch twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 02:52:46 Confirmed reports that part of #Donbass Battalion was relocated to #Mariupol #Ukraine via their Facebook reageer retweet
Donbass...dat waren toch onze neo nazi vrienden?
  vrijdag 5 september 2014 @ 03:09:13 #231
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144192014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 03:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Donbass...dat waren toch onze neo nazi vrienden?
Iedereen zonder Russisch paspoort is een neo nazi.
pi_144192123
MikaelSkillt twitterde op donderdag 04-09-2014 om 19:57:57 No sleep now its time to revenge our wounded friends, for everyone of us we will take five of them. Or die trying, we draw the line here! reageer retweet
FabianKeiser twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 01:48:10 My favourite #Nazi @MikaelSkillt still alive? Don't die for #NATO expansion and corrupt oligarchs. This is not your war. Last chance 2 quit. reageer retweet
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:02:56 #237
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_144192791
Gradaanval in de omgeving van Mariupol. Ziet er angstaanjagend uit. Stalinorgels worden die dingen toch genoemd?

quote:
In beide gevallen ontbreekt de context.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:26:10 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144192979
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:02 schreef Happel het volgende:
Gradaanval in de omgeving van Mariupol. Ziet er angstaanjagend uit. Stalinorgels worden die dingen toch genoemd?
In de 2e Wereldoorlog idd.

Russische tegenhangers van de Duitse 'Nebelwerfers'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:27:38 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144192992
Ha! Ik had gelijk!
chryslap twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 07:49:14 Tymchuk: #Russia is mobilizing troops in northern Crimea. http://t.co/k0BnYEtYCr Ukraine reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144193101
quote:
Wat een hoop propaganda spam.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_144193129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:27 schreef DustPuppy het volgende:
Ha! Ik had gelijk!
chryslap twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 07:49:14 Tymchuk: #Russia is mobilizing troops in northern Crimea. http://t.co/k0BnYEtYCr Ukraine reageer retweet
Het maakt niet uit hoeveel land de russen innemen. Voor poetinlovers is de fascistenlabel goed genoeg om zelf de daadwerkelijke fascist te zijn en land te veroveren.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:43:21 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144193166
Ik vermoed dat de troepen in de Krim het resultaat van het huidige offensief tegen Mariupol afwachten.
Mocht het daar gestuit worden zullen ze de stad vanaf de andere kant proberen te benaderen.
Klassieke tang-beweging. Dit hebben de Russen ook gedaan in Ilovaisk en Debal'tseve.

De vraag is natuurlijk, wat gebeurd er dadelijk om 1 uur. Wordt het staakt het vuren door beide partijen gehonoreerd?
SPOILER
En dit inderdaad:
Euan_MacDonald twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 08:03:49 Bottom line: Russians need #Mariupol port & coal terminal to make "Novorossiya" statelet viable, & weaken Ukraine. Expect more attacks. reageer retweet

[ Bericht 15% gewijzigd door DustPuppy op 05-09-2014 08:51:12 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:47:51 #243
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144193208
And this after losing her husband, who was fighting in a volunteer battalion...
BojanowskiW twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 08:00:37 Tetyana Chornovol beaten in Maidan, than in government, now fighting in #Mariupol with Azov Batalion. reageer retweet
  vrijdag 5 september 2014 @ 08:47:54 #244
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_144193209
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoeveel land de russen innemen. Voor poetinlovers is de fascistenlabel goed genoeg om zelf de daadwerkelijke fascist te zijn en land te veroveren.
Poetin is zelf een fascist.
Elite
Tegen TTIP
pi_144193401
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:47 schreef Happel het volgende:

[..]

Poetin is zelf een fascist.
Nee nee, volgens zijn fans is Poetin een vrijheidsminnende eindbaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:10:39 #246
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144193509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee nee, volgens zijn fans is Poetin een vrijheidsminnende eindbaas.
Elke schurk is de held in zijn eigen verhaal.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:04:05 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144194523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Duitsland heeft een groot en sterk economie, wil jij zeggen dat Rusland's zijn economie bij is als van Duitsland?
Ja Rusland stelt economische en defensief niets voor, alleen de Russen weten dat niet

zelfs met 2 keer zoveel mensen halen ze slechts 70% van het BNP van Duitsland

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-09-2014 10:11:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:07:54 #249
323876 michaelmoore
pi_144194596
http://www.volkskrant.nl/(...)ger-versterken.dhtml

Obama: NAVO moet Oekraens leger versterken

quote:
De Amerikaanse president Barack Obama heeft er bij de NAVO op aangedrongen Kiev te helpen zijn militaire apparaat te versterken. Ook zei hij tijdens zijn toespraak in Tallinn, waar hij op werkbezoek is, dat de deur openstaat voor nieuwe NAVO-leden. Obama reageert daarmee indirect op de aankondiging van Oekrane van vorige week om aansluiting bij de alliantie te zoeken.

Het zijn Russische strijdkrachten met Russische wapens in Russische tanks.

Ook verzekerde Obama zijn bondgenoten dat de NAVO zal bijspringen als Rusland een bedreiging vormt voor de grenzen in Europa.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_144194615
quote:
Opposition to new sanctions is now coming from Austria, the Czech Republic and Slovakia, among others. Many Austrian banks have extensive business deals in Russia. The Czech Republic fears for its engineering exports. It fears it will be difficult to distinguish between permitted civilian use technology and banned military use equipment. Slovakia, for its part, wants to keep selling steel tubes to Moscow and at the same time is suffering from the Russian import ban for its fruit.

Poland, however, is perhaps even more concerned about food exports, but is willing to accept the downturn in sales. It is among the countries pursuing a particularly hard line against Moscow, partly because Poland still remember its time under the Soviet yoke. Other EU countries have a special problem: Finland and the Baltic states are almost completely dependent on Russian gas supplies and would be directly affected if Moscow turned off the gas tap in retaliation.

Understanding on the left for Putin

But the opposition to new sanctions, at least at this stage, comes from the European Parliament, even from the highest levels. In an interview with the German daily "Hannover Allgemeine Zeitung," Parliament President Martin Schulz said he was not against further sanctions, but insisted they must not "tear the thread of conversation with Russia in times of crisis."

Schulz said the sanctions already in place hit Russia hard. At present, the focus of efforts was "to avoid an escalation." That sounds like a sign he wants to wait before implementing any additional measures targetting Russia. Social Democrat Knut Fleckenstein advised the EU governments to adopt further sanctions "only after careful evaluation of the progress towards a political solution." Putin's peace plan should be "given a chance."

The Left Party in the European Parliament is vociferously opposed to sanctions. Not only that, the group sees a conspiracy against Putin unfolding. Their foreign and security policy spokeswoman Sabine Lsing said it is not the Russian president who is involved in "saber-rattling," but the EU and NATO: "Putin is being systematically stylized as an ice-cold, megalomaniac weirdo - demonization of political opponents is a well-known means of media manipulation."

The EU also faces the problem of unanimity: Only one of the 28 Member States would have to say "no" to derail enhanced sanctions. The threshold for a decision is thus high. At least outwardly, the EU intends to show both determination and unity. The result may be a decision that tightens sanctions only slightly and doesn't not hurt EU member states too much, but also has little effect on Russia.
http://www.dw.de/resistan(...)sanctions/a-17903208
pi_144194672
quote:
Ik ben ook geen voorstander van nieuwe sancties, maar dan vooral omdat het niet duidelijk is of de maatregelen daadwerkelijk effect sorteren.
pi_144194827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van nieuwe sancties, maar dan vooral omdat het niet duidelijk is of de maatregelen daadwerkelijk effect sorteren.
Als Poetin doorgaat met het verkrachten van Oekrane lijken nieuwe sancties me zeer op z'n plaats.
pi_144194858
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als Poetin doorgaat met het verkrachten van Oekrane lijken nieuwe sancties me zeer op z'n plaats.
Sancties opleggen doet een beetje Volkenbond-achtig aan.
pi_144194883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Militair ingrijpen is ook nogal een stap. En sancties kunnen wel erg effectief zijn.
pi_144194894
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Militair ingrijpen is ook nogal een stap. En sancties kunnen wel erg effectief zijn.
Las laatst dat de enige keer dat sancties daadwerkelijk effect sorteerden, was in de jaren '50, tijdens de Suez-crisis.
pi_144195003
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:07 schreef michaelmoore het volgende:

Obama: NAVO moet Oekraens leger versterken

[..]

Oud, de NAVO is het over eens dat er geen militaire oplossing is voor dit conflict.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:24:22 #257
323876 michaelmoore
pi_144195022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oud, de NAVO is het over eens dat er geen militaire oplossing is voor dit conflict.
nee , maar ze gaan wel wapens leveren
pi_144195057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee , maar ze gaan wel wapens leveren
Is dat zo?

bron?
pi_144195148
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-verslagen-1591055W/

Tweedeling in Oekrane blijft als separatisten worden verslagen
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:31:02 #260
323876 michaelmoore
pi_144195228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is dat zo?

bron?
in de speech van Rasmussen
pi_144195256
quote:
Dat is van 3 september, gister heeft de NAVO besloten dat militair ingrijpen dus ook wapens geven geen oplossing is voor dit conflict.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:36:34 #262
323876 michaelmoore
pi_144195389
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is van 3 september, gister heeft de NAVO besloten dat militair ingrijpen dus ook wapens geven geen oplossing is voor dit conflict.
ieder NATO land mag zelf beslissen of het wapens levert : Rassmussen
pi_144195429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ieder NATO land mag zelf beslissen of het wapens levert : Rassmussen
.............

De NAVO landen gaan geen wapens leveren.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:38:44 #264
323876 michaelmoore
pi_144195444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

.............

De NAVO landen gaan geen wapens leveren.
maar individueel mag dat wel
pi_144195447
http://www.autoblog.nl/ni(...)ampaign=Headliner.nl

Ari Vatanen: ‘Boycot de Grand Prix van Rusland
pi_144195461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar individueel mag dat wel
Nee.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:40:27 #267
323876 michaelmoore
pi_144195485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
weet jij het waarschijnlijk beter dan ik , maar dat denk ik niet
pi_144195505
http://www.nu.nl/buitenla(...)angarbeiders-in.html

Rebellen Oekrane zetten dwangarbeiders in
pi_144195514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weet jij het waarschijnlijk beter dan ik , maar dat denk ik niet
Precies.
pi_144195522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De situatie met Rusland begint ook steeds meer gelijkenissen te vertonen met WW2 en dan niet met Duitsland, maar eerder met Japan.

Rusland(Japan) wil het rijk uitbreiden en koste van 'alles' en wordt vervolgens met stevige sancties geraakt door de Amerikanen, destijds olie, vandaag de dag financieel. De reactie van Rusland(Japan) is geen terugtrekking, maar het veroveren van nog meer gebied.

De volgende stap in WW2 voor Japan was Pearl Harbor en daarmee oorlog met de Amerikanen. De grote vraag is of de Russen zover zullen gaan.

In ieder geval wil het Russische leger een pre-emptive strike doctrine tegen de NAVO en is het westen de nummer 1 vijand van Moskou:
quote:
A Russian general has called for Russia to revamp its military doctrine, last updated in 2010, to clearly identify the U.S. and its NATO allies as Moscow's enemy number one and spell out the conditions under which Russia would launch a preemptive nuclear strike against the 28-member military alliance, Interfax reported Wednesday.
pi_144195602
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:41 schreef Nintex het volgende:

[..]

De situatie met Rusland begint ook steeds meer gelijkenissen te vertonen met WW2 en dan niet met Duitsland, maar eerder met Japan.

Rusland(Japan) wil het rijk uitbreiden en koste van 'alles' en wordt vervolgens met stevige sancties geraakt door de Amerikanen, destijds olie, vandaag de dag financieel. De reactie van Rusland(Japan) is geen terugtrekking, maar het veroveren van nog meer gebied.

De volgende stap in WW2 voor Japan was Pearl Harbor en daarmee oorlog met de Amerikanen. De grote vraag is of de Russen zover zullen gaan.

In ieder geval wil het Russische leger een pre-emptive strike doctrine tegen de NAVO en is het westen de nummer 1 vijand van Moskou:

[..]

Ik denk dat dat laatste wel gaat meevallen. Als dit conflict een frozen conflict is geworden dan gaat het westen en Rusland gewoon weer economisch met elkaar onderhandelen en doen we alsof er niets is gebeurd.
pi_144195667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste wel gaat meevallen. Als dit conflict een frozen conflict is geworden dan gaat het westen en Rusland gewoon weer economisch met elkaar onderhandelen en doen we alsof er niets is gebeurd.
Niet bepaald, de Russen geloven bijvoorbeeld ook het riedeltje dat ISIS een Amerikaanse operatie is. Ze gaan daarnaast op iedere actie van de NAVO om de baltische staten te verdedigen een tegen-actie doen. Vergeet niet dat Rusland de Koude Oorlog verloren heeft en WW2 gewonnen. Het is best mogelijk dat ze in Moldavie of Georgie(waar ook al peace keepers zitten) meer gebied gaan pakken als de VS en EU de schroeven verder aan draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nintex op 05-09-2014 10:56:18 ]
pi_144195702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Niet bepaald, de Russen geloven bijvoorbeeld ook het riedeltje dat ISIS een Amerikaanse operatie is. Ze gaan daarnaast op iedere actie van de NAVO om de baltische staten te verdedigen een tegen-actie doen. Vergeet niet dat Rusland de Koude Oorlog gewonnen heeft en WW2 gewonnen. Het is best mogelijk dat ze in Moldavie of Georgie(waar ook al peace keepers zitten) meer gebied gaan pakken als de VS en EU de schroeven verder aan draaien.
Naja, ik sta daar wat anders in.

Ik geloof niet dat landen in deze tijd nog echt vijanden van elkaar kunnen zijn, we zijn nu eenmaal van elkaar afhankelijk. Je moet alleen de volwassenheid hebben om dat te kunnen accepteren.
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:51:59 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144195735
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Niet bepaald, de Russen geloven bijvoorbeeld ook het riedeltje dat ISIS een Amerikaanse operatie is. Ze gaan daarnaast op iedere actie van de NAVO om de baltische staten te verdedigen een tegen-actie doen. Vergeet niet dat Rusland de Koude Oorlog gewonnen heeft en WW2 gewonnen. Het is best mogelijk dat ze in Moldavie of Georgie(waar ook al peace keepers zitten) meer gebied gaan pakken als de VS en EU de schroeven verder aan draaien.
Sinds wanneer heeft Rusland de Koude Oorlog gewonnen? :?
pi_144195773
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:54:17 #277
323876 michaelmoore
pi_144195805
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Rusland de Koude Oorlog gewonnen? :?
Ja dat vind ik ook een arre opmerking, volgens mij is de Sovjet-Unie failliet gegaan, en daar mee was de koude oorlog afgelopen
http://nl.wikipedia.org/w(...)estrojka_en_Glasnost

ofwel laten we samenwerken want rusland gaat failliet

quote:
Gorbatsjov zag in dat het zo niet langer door kon gaan en dat er een ineenstorting van het land stond aan te komen. Zijn voorganger Andropov, die hem naar Moskou gehaald had, wilde ook al veranderingen doorvoeren maar was te vaak ziek om hiermee een begin te maken. Tsjernenko die Andropov opvolgde was eveneens te ziek om veel uit te richten. Gorbatsjov besloot nu definitief het roer om te gooien.
pi_144195872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook een arre opmerking, volgens mij is de Sovjet-Unie failliet gegaan, en daar mee was de koude oorlog afgelopen
http://nl.wikipedia.org/w(...)estrojka_en_Glasnost

ofwel laten we samenwerken want rusland gaat failliet
Typo,, ik bedoelde WW2 gewonnen en Koude Oorlog verloren.
pi_144195936
http://www.kyivpost.com/c(...)-ukraine-363442.html

At least 900 soldiers killed in Russia’s war against Ukraine
  vrijdag 5 september 2014 @ 10:59:27 #280
323876 michaelmoore
pi_144195938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:56 schreef Nintex het volgende:

[..]

Typo,, ik bedoelde WW2 gewonnen en Koude Oorlog verloren.
WW 2 gewonnen ????

De Gealllieerden hebben de oorlog gewonnen
pi_144196026
Er is in deze tijd geen plaats meer voor eeuwige haat, Rusland zou toch echt moeten accepteren dat ze economisch voor een relatief groot deel afhankelijk zijn van het westen.
pi_144196034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

WW 2 gewonnen ????
Aan het einde van WW2 was de Sovjet Unie veel groter dan aan het begin. De Duitsers lagen al op hun gat, maar Stalin stopte voor Warschau zodat het Poolse verzet gebroken werd door de Duitsers en hij ging kris kras door de Balkan om ook daar staatjes in te lijven. Zie ook Churchill's naughty document, waarbij hij de buit verdeeld had met Stalin tot grote ergernis van Roosevelt.

De Russen zien de 'great patriotic war' als hun 'winst' op Nazi Duitsland en een triomf van het communisme tegen het fascisme.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Er is in deze tijd geen plaats meer voor eeuwige haat, Rusland zou toch echt moeten accepteren dat ze economisch voor een relatief groot deel afhankelijk zijn van het westen.
Dat accepteren ze ook wel, maar ze willen geen '2e rangs' positie. Het Kremlin wil dezelfde behandeling krijgen en invloed hebben die de Amerikanen genieten.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:05:43 #283
323876 michaelmoore
pi_144196103
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Aan het einde van WW2 was de Sovjet Unie veel groter dan aan het begin. De Duitsers lagen al op hun gat, maar Stalin stopte voor Warschau zodat het Poolse verzet gebroken werd door de Duitsers en hij ging kris kras door de Balkan om ook daar staatjes in te lijven. Zie ook Churchill's naughty document, waarbij hij de buit verdeeld had met Stalin tot grote ergernis van Roosevelt.

De Russen zien de 'great patriotic war' als hun 'winst' op Nazi Duitsland en een triomf van het communisme tegen het fascisme.

[..]

Dat accepteren ze ook wel, maar ze willen geen '2e rangs' positie. Het Kremlin wil dezelfde behandeling krijgen en invloed hebben die de Amerikanen genieten.
Rusland heeft een tweede rangs positie door 50 jaar communisme en die halen ze nooit meer in

alle global economies zitten in de USA, de USA controleert het internet
samen met Korea, Japan, de westerse wereld dus, het is niet anders

De Roebel is een flut munt die niemand wil hebben, gecontroleert door een onbetrouwbare persoon, dus iedere RUs loopt met dollars te slepen
en Oligarchen vertrouwen de Roebel van Poetin niet en kopen goud en zwitsers geld
pi_144196176
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

Dat kan de Kremlin wel willen, maar dat krijgen ze niet. Ik denk dat dit conflict een frozen conflict gaat worden, het westen en Rusland gaan gewoon weer samenwerken (economisch enz) en Rusland gaat langzaam accepteren dat de VS nummer een blijft.
pi_144196319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat kan de Kremlin wel willen, maar dat krijgen ze niet. Ik denk dat dit conflict een frozen conflict gaat worden, het westen en Rusland gaan gewoon weer samenwerken (economisch enz) en Rusland gaat langzaam accepteren dat de VS nummer een blijft.
Dat gaat Putin niet accepteren, want hij kan in 2 weken in Kiev staan en heeft genoeg nucleaire wapens om de VS op te blazen.

Dit is Putin's meest belangrijke adviseur die er van overtuigd is dat hij de cyclus van de wereld en technologie doorgrond heeft, de toekomst van voorspellen en die denkt dat de 3e wereldoorlog onvermijdelijk is

Volgens Putin's nummer 2 proberen de Amerikanen via Oekraine Rusland te invaseren, nee echt:
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:15:38 #286
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_144196353
Dit is schijnbaar een site die de gedode Russische soldaten in Oekrane bijhoudt: https://translate.google.(...)van.ru%2F&edit-text=

Hoe die aan de informatie komen?
Elite
Tegen TTIP
pi_144196359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat gaat Putin niet accepteren, want hij kan in 2 weken in Kiev staan en heeft genoeg nucleaire wapens om de VS op te blazen.

Dit is Putin's meest belangrijke adviseur die er van overtuigd is dat hij de cyclus van de wereld en technologie doorgrond heeft, de toekomst van voorspellen en die denkt dat de 3e wereldoorlog onvermijdelijk is
_O-
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:18:44 #288
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_144196442
RusEmbassyUAE twitterde op woensdag 03-09-2014 om 20:00:36 #NATO's latest evidence of #Russian armor invading #Ukraine has been leaked! Seems to be the most convincing ever! http://t.co/nMdXdILX6q reageer retweet
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:23:44 #289
323876 michaelmoore
pi_144196576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-
O de USA is already falling apart :)

Ja ls ze de EU en USA gaan aanvallen dan is de roebel gelijk toiletpapier
pi_144196657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O de USA is already falling apart :)

Ja ls ze de EU en USA gaan aanvallen dan is de roebel gelijk toiletpapier
USA zijn nog voor een hele lange tijd militair gezien nummer 1 blijven.

Het is nu aan de EU (de rest van de NAVO landen) om ook weer te investeren in defensie.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:38:21 #291
323876 michaelmoore
pi_144196998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

USA zijn nog voor een hele lange tijd militair gezien nummer 1 blijven.

Het is nu aan de EU (de rest van de NAVO landen) om ook weer te investeren in defensie.
investeren in een gezamenlijke aanvalsmacht
pi_144197035
Zullen we anders er weer politici heensturen om West-Oekrane wild te maken?
pi_144197146
Roemer had gister bij Pauw helemaal gelijk, de sancties doen meer kwaad dan goed.
pi_144197192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:
Zullen we anders er weer politici heensturen om West-Oekrane wild te maken?
Goed idee.

Wist je trouwens dat Nederland ook maar is ontstaan doordat een pipo van een kasteeltje tussen Keulen en Frankfurt naar Nederland (toen nog onderdeel van Spanje en het Heilige Roomse Rijk) kwam om de mensen wild te maken?

Zijn naam was Willem van Oranje. ;)
pi_144197198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
Roemer had gister bij Pauw helemaal gelijk, de sancties doen meer kwaad dan goed.
De eerste SP'er met een serieus te nemen visie op economie en internationale politiek moet nog geboren worden.
pi_144197247
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed idee.

Wist je trouwens dat Nederland ook maar is ontstaan doordat een pipo van een kasteeltje tussen Keulen en Frankfurt naar Nederland (toen nog onderdeel van Spanje en het Heilige Roomse Rijk) kwam om de mensen wild te maken?

Zijn naam was Willem van Oranje. ;)
Dat weet ik ja, maar wat is je punt precies?
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:46:30 #297
323876 michaelmoore
pi_144197263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
roemer is een kletskop, populist
pi_144197264
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De eerste SP'er met een serieus te nemen visie op economie en internationale politiek moet nog geboren worden.
Dat zal best, maar hierin had hij toch echt gelijk.
pi_144197286
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

roemer is een kletskop, populist
Elke politici is een populist.

En dat valt met Roemer nog wel mee, aangezien het volk eerder wild te maken is met zinnen als: we pakken ze aan !
pi_144197289
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja, Poetin overal mee weg laten komen doet ook meer kwaad dan goed...
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:47:31 #301
323876 michaelmoore
pi_144197295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

in zijn ogen dat er overal bloemetjes moeten komen wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')