abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144156897
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Goldenrush het volgende:

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraïense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)

[..]

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

3 september 2014
''Er bestaat een kans dat wij dezelfde fouten nu maken als in Munich in 1938. Wij weten niet wat er straks gaat gebeuren'', aldus britse premier David Cameron. "Deze keer kunnen wij niet aan de eisen van Poetin voldoen. Hij heeft de Krim al veroverd, en wij kunnen niet toestaan dat hij straks het hele land in bezet neemt."

BBCDanielS twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:38:22 UK Defence Minister Julian Brazier says British troops may take part in a military exercise in Ukraine later this month. reageer retweet
President Obama zal woensdag de Baltische staten bezoeken voor de NAVO-top die deze week plaatsvindt in Newport, Wales. De kern van de top zal over het beschermen van de Balitsche staten gaan.
[/quote]
pi_144157110
Is afwachten of ze ingaan op de eisen ik ben wel voor een wapenstilstand.
pi_144157127
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:18 schreef hmmmmmmm het volgende:
Is afwachten of ze ingaan op de eisen ik ben wel voor een wapenstilstand.
Ik ook, kan Putin zonder gedoe doorgaan met het uitbouwen van zijn imperium.

Afgekeken bij Israel.
pi_144157147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ook, kan Putin zonder gedoe doorgaan met het uitbouwen van zijn imperium.

Afgekeken bij Israel.
_O-

Nou voor de bevolking daar zou een beetje rust wel fijn zijn.
Er zitten inderdaad ook negatieve kanten aan of ben je pro Putin?
pi_144157154
"Ik nuke jullie allemaal de moeder"- Vladimir Putin

Ik vond hem grappig :D
pi_144157160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:40 schreef Nintex het volgende:
Ach, stel dat de Japanners morgen roepen: "Wij staan over 2 weken in Seoul" of de Saudi's: "Wij staan over 2 weken in Cairo". Putin is met zijn dreiging naar Kiev een stap te ver gegaan. Ieder land met een beetje verstand snapt dat, ieder persoon met een beetje verstand snapt dat.

Er zijn meer landen die blij zijn dat de Fransen het Russische leger niet aansterken dan dat er landen zijn die bezwaar zulen hebben tegen de Franse beslissing.
Rusland heeft reeds gezegd dat de opmerking uit context genomen was, en dreigt nu het volledig gesprek openbaar te maken:

quote:
Putin threatens to release disputed Barroso call

Russia President Vladimir Putin has raised the stakes yesterday (2 September) by telling European Commission President José Manuel Barroso that if he doesn’t officially object, the Kremlin will release the full recording of a telephone call in which, according to Barroso, the Russian President said he could take Kyiv in two weeks if he wanted.

Vladimir Chizhov, Russia's ambassador to the European Union, said the Kremlin is prepared to release the full audio and written transcript of the phone call between Putin and Barroso from 29 August.

Italy's La Reppublica has published what appears to be the account of Prime Minister Matteo Renzi, of an exchange held at the 30-31 August EU summit. Commission President José Manuel Barroso is reported to have told EU leaders that Vladimir Putin had informed him that he could take Kyiv in two weeks if he wanted.

A Kremlin foreign policy aide commented yesterday on Putin’s statement. He didn’t deny that Putin had said the Russian army could capture Kyiv within two weeks, but said the words were “taken out of context”.

"It was taken out of context and had a totally different meaning," Yuri Ushakov was quoted as saying.

In his letter, Chizhov says the disclosure of a confidential conversation by Barroso "goes far beyond the bounds of the generally accepted diplomatic practice".

"I know that the Russian presidential administration has both the transcript and the audio recording of the mentioned phone conversation and, in order to remove misunderstandings, is ready to make its content public in full in case you do not voice your objections to it within the next two days,” Chizhov wrote, according to the Russian news agency Itar-Tass.

Embarrassment

Barroso has to make a difficult choice, quickly. If he objects to the publishing of the controversial phone call, it could be assumed that his report of the conversation does not exactly correspond to the actual recording. But if the phone conversation becomes public, it may reveal that Barroso hasn’t been as bold with Putin as the European Commission communication suggests.

In a press release, the Commission says that in “a very frank exchange of views”, Barroso “expressed his deep concern with the current events and the situation on the ground in Ukraine, saying they were “in complete contradiction” with the efforts made by the EU to bring about diplomatic and pragmatic solutions to issues such as the implementation of the EU-Ukraine Association Agreement, and energy relations between Russia and Ukraine.
http://www.euractiv.com/s(...)-barroso-call-308171
quote:
European Commission prefers to settle Putin-Barroso conversation issue diplomatically

BRUSSELS, September 03. /ITAR-TASS/. The European Commission prefers to settle the issue involving the contents of a telephone conversation between Russian President Vladimir Putin and EC chief Jose Manuel Barroso diplomatically, the EC press-service has told ITAR-TASS, when asked if Barroso had any objections to the possibility the Russian presidential staff may disclose the contents of the conversation in full to eliminate confusion.

The EC press-service said it was a major diplomatic issue and steps were being taken to settle it diplomatically, not through the mass media.

The EC added that everything that it had to say about last Friday’s Putin-Barroso conversation was published in the communique.

Over the past several days several media carried rumours the EC head allegedly disclosed some contents of his telephone conversation with the Russian president. Putin was quoted as saying that Russian troops might have taken Kiev within short deadlines, if necessary.

On Tuesday, Russia’s EU envoy Vladimir Chizhov dispatched a message to the head of the European Communities Commission to warn him that the Russian presidential staff had a transcript and audio recording of Putin’s conversation with Barroso and was prepared to make its contents public to eliminate all misunderstandings.

“Over the past few days several mass media, including Italy’s La Repubblica, have published commentaries regarding your telephone conversation last Friday, August 29,” Chizhov said in the message. “According to the publications you shared the contents of the conversation with some EU colleagues and attributed to the Russian president a statement that was obviously taken out of the context.”
http://en.itar-tass.com/russia/747846
pi_144157178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:21 schreef Libertarisch het volgende:
"Ik nuke jullie allemaal de moeder"- Vladimir Putin

Ik vond hem grappig :D
Hopelijk word het geen koude oorlog.
pi_144157182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:21 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

_O-

Nou voor de bevolking daar zou een beetje rust wel fijn zijn.
Er zitten inderdaad ook negatieve kanten aan of ben je pro Putin?
Nee ik ben alles behalve pro-Putin, het was ordinair cynisme van mijn kant.

Maar ik ben bang ook realisme. Of denk jij soms dat Putin met zijn troepen terug gaan trekken richting Rusland weer??
pi_144157431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee ik ben alles behalve pro-Putin, het was ordinair cynisme van mijn kant.

Maar ik ben bang ook realisme. Of denk jij soms dat Putin met zijn troepen terug gaan trekken richting Rusland weer??
Nee ik ben het wel eens met de NAVO dat Kiev de strijd in Oost Oekraïne eigenlijk heeft verloren.
Ik weet niet of Putin heel Oekraïne wilt innemen maar ik sluit het niet uit.

Een staakt het vuren is tenminste iets.
pi_144157451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee ik ben het wel eens met de NAVO dat Kiev de strijd in Oost Oekraïne eigenlijk heeft verloren.
Ik weet niet of Putin heel Oekraïne wilt innemen maar ik sluit het niet uit.

Een staakt het vuren is tenminste iets.
Nee, als het imperialisme van Putin doorgaat dan is het staakt het vuren juist een heel smerig spelletje.

Het is een beetje zoals de dief in je huis die vrede met je sluit maar dan nog wel alles uit je huis gaat halen.
pi_144157565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, als het imperialisme van Putin doorgaat dan is het staakt het vuren juist een heel smerig spelletje.

Het is een beetje zoals de dief in je huis die vrede met je sluit maar dan nog wel alles uit je huis gaat halen.
Nou ik bedoel voor de bevolking daar is het wel goed.
Ik geloof er ook niet zo in.
pi_144157592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:42 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou ik bedoel voor de bevolking daar is het wel goed.
Ik geloof er ook niet zo in.
Nee het is voor de bevolking helemaal niet goed.

Volgens mij snap je het principe niet zo goed. Hun land wordt langzamerhand afgepakt, en Putin zegt nu eigenlijk dat ze zich niet mogen verdedigen tegen zijn imperium uitbreiding.

Heb jij enig idee hoe denigrerend dat is?
pi_144157994
BradCabana twitterde op woensdag 03-09-2014 om 21:10:00 CONFIRMED: POWs from #Poland were captured at #Luhansk airport. #cdnpoli #Ukraine reageer retweet
afwachten of we beelden krijgen...
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 00:48:42 SIT REP: #Ukraine army has reoccupied #Donskoye and attempting #Volnovakha - highway #Donetsk Mariupol cut off again. #cdnpoli reageer retweet
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 00:51:10 SIT REP: #Ukraine forces HAVE NOT completely taken #Panteleimonivka yet, but the route to #Gorlovka is "effectively" cut off. #cdnpoli reageer retweet
pi_144158019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee het is voor de bevolking helemaal niet goed.

Volgens mij snap je het principe niet zo goed. Hun land wordt langzamerhand afgepakt, en Putin zegt nu eigenlijk dat ze zich niet mogen verdedigen tegen zijn imperium uitbreiding.

Heb jij enig idee hoe denigrerend dat is?
Ik heb het over de bevolking die nu beschoten word in die steden.
Ja tuurlijk dit is niet handig voor Kiev.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:03 schreef meth1745 het volgende:
BradCabana twitterde op woensdag 03-09-2014 om 21:10:00 CONFIRMED: POWs from #Poland were captured at #Luhansk airport. #cdnpoli #Ukraine reageer retweet
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 00:48:42 SIT REP: #Ukraine army has reoccupied #Donskoye and attempting #Volnovakha - highway #Donetsk Mariupol cut off again. #cdnpoli reageer retweet
BradCabana twitterde op donderdag 04-09-2014 om 00:51:10 SIT REP: #Ukraine forces HAVE NOT completely taken #Panteleimonivka yet, but the route to #Gorlovka is "effectively" cut off. #cdnpoli reageer retweet
Interessant inderdaad.
pi_144158026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik heb het over de bevolking die nu beschoten word in die steden.
Ja tuurlijk dit is niet handig voor Kiev.
:P
pi_144158030
quote:
Comment by Prime Minister Dmitry Medvedev on Russian gas supplies to Ukraine
03 September 2014 19:30

Dmitry Medvedev: Proposals to use seasonal prices for Russian gas supplied to Ukraine came up today. We are ready to discuss how to resume our cooperation in the gas sphere with Ukraine as a debtor nation, but on two conditions.

First, Ukraine must repay its existing debt, which is astronomical.

Second, even with seasonal prices, the average price for the year will amount to $385 per 1,000 cubic metres, which includes the cancellation of the Russian customs duty, which our partners are well aware of.

If they don’t need discounts, we are willing to go back to the price of $485 per 1,000 cubic metres. We are quite happy with this price.
http://government.ru/en/news/14719
pi_144158039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:03 schreef meth1745 het volgende:
Polen die zich er mee gaat bemoeien?

Nee he.....
pi_144158079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Polen die zich er mee gaat bemoeien?

Nee he.....
In die vrijwilligersbatalions (oa Azov) doen zelfs Russen mee, dus zo uitzonderlijk is het niet. Wel geen goede PR voor de nieuwe EU president als het klopt.
pi_144158095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

In die vrijwilligersbatalions (oa Azov) doen zelfs Russen mee, dus zo uitzonderlijk is het niet. Wel geen goede PR voor de nieuwe EU president als het klopt.
Ik zeg ook nergens dat het uitzonderlijk is he.
pi_144158143
af en toe een explosie te horen... (de titel van de feed is al drie dagen oud)

edit:live feed net beëindigd :')

[ Bericht 7% gewijzigd door meth1745 op 04-09-2014 01:21:52 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 01:13:06 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144158152
de geschifte kankers die aansturen op oorlog moeten letterlijk een raket bouwen en daar in gaan zitten gericht op een ver zonnestelsel, en de rest moet nu direct oekraine tot de orde roepen in haar aggressie gericht op oost oekraine zodat er snel een diplomatieke oplossing komt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144158164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
de geschifte kankers die aansturen op oorlog moeten letterlijk een raket bouwen en daar in gaan zitten gericht op een ver zonnestelsel, en de rest moet nu direct oekraine tot de orde roepen in haar aggressie gericht op oost oekraine zodat er snel een diplomatieke oplossing komt.
Oke henk.
pi_144158193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Poetin is dan de eerste die er in mag gaan zitten.
pi_144158202
quote:
Gezellige gasten die Russen.
  donderdag 4 september 2014 @ 01:16:28 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144158219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:14 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Poetin is dan de eerste die er in mag gaan zitten.
Poetin verdient een gigantische kist vol met nobelprijzen voor de vrede.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144158251
_O-
pi_144158267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een gouden ak-47 is veel praktischer.
pi_144158476
Nobelprijs voor vrede is niets meer waard sinds iemand die kreeg voor het winnen van een presidentsverkiezing ...
  donderdag 4 september 2014 @ 01:31:03 #30
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144158499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:30 schreef meth1745 het volgende:
Nobelprijs voor vrede is niets meer waard sinds iemand die kreeg voor het winnen van een presidentsverkiezing ...
Dat was inderdaad compleet belachelijk. Een nobelprijs voor de vrede omdat hij wat linksege retoriek verkondigde.
  donderdag 4 september 2014 @ 01:32:02 #31
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_144158523
quote:

[..]

pi_144158704
russiandefpolic twitterde op donderdag 04-09-2014 om 01:24:05 Selling #Mistral to Russia would really hurt Moscow more. Expensive ships they don't need, can't maintain, don't have doctrine to use, etc. reageer retweet
pi_144158719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gezellige gasten die Russen.
Ja, weet niet wat je er van moet zeggen er wordt smerig gespeeld door de top in Rusland. Ben er bang voor dat het nog lang gaat duren voor hier een oplossing voor komt.
pi_144158741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:42 schreef meth1745 het volgende:
russiandefpolic twitterde op donderdag 04-09-2014 om 01:24:05 Selling #Mistral to Russia would really hurt Moscow more. Expensive ships they don't need, can't maintain, don't have doctrine to use, etc. reageer retweet
_O-
pi_144158742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:43 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ja, weet niet wat je er van moet zeggen er wordt smerig gespeeld door de top in Rusland. Ben er bang voor dat het nog lang gaat duren voor hier een oplossing voor komt.
Ja inderdaad
pi_144158890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja inderdaad
Klopt vraag me af hoe lang het nog duurt.
  donderdag 4 september 2014 @ 02:19:00 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_144159131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Klopt vraag me af hoe lang het nog duurt.
De vorige koude oorlog duurde meer dan 40 jaar.

Maar Poetin's Rusland is niet zo stabiel als de Sovjet-Unie en lijkt net als nazi-Duitsland alleen aan de leider te hangen.
Ik geef Poetin nog een paar jaar, hooguit. En met steeds meer sancties kan zijn val hopelijk bespoedigd worden.

Het enige linke is het kernwapenarsenaal, maar ik mag hopen dat daar nog wel een paar mensen met inzicht aan de knoppen zitten.

Oftewel, ik hoop dat uiteindelijk het leger Poetin laat vallen.
pi_144159189
quote:
15s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar Poetin's Rusland is niet zo stabiel als de Sovjet-Unie en lijkt net als nazi-Duitsland alleen aan de leider te hangen.
Ik geef Poetin nog een paar jaar, hooguit. En met steeds meer sancties kan zijn val hopelijk bespoedigd worden.

Het enige linke is het kernwapenarsenaal, maar ik mag hopen dat daar nog wel een paar mensen met inzicht aan de knoppen zitten.

1: Dat kernwapen gedoe is juist helemaal niet link

2: Waarom zou het leger in godsnaam Poetin laten vallen?
pi_144159228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik snap niet goed dat men daar van opkijkt. Het gilt van de buitenlandse strijders in het Oekrainische leger en de pro seperatisten.
Ik hoop werkelijk dat er een staakt het vuren komt en dat de rust weer keert.
Dit is allemaal nergens goed voor....
  donderdag 4 september 2014 @ 02:30:50 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_144159233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat kernwapen gedoe is juist helemaal niet link

2: Waarom zou het leger in godsnaam Poetin laten vallen?
1. Juist wel, anders was het Russische leger binnen een paar weken weggevaagd door de NAVO.

2. Omdat mensen vooral aan zichzelf denken en niet geneigd zijn een maniakale idioot te volgen.
pi_144159336
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:30 schreef remlof het volgende:

[..]

1. Juist wel, anders was het Russische leger binnen een paar weken weggevaagd door de NAVO.

2. Omdat mensen vooral aan zichzelf denken en niet geneigd zijn een maniakale idioot te volgen.
1) _O- _O-

2) Het leger staat achter Poetin omdat hij niet wijkt voor de USA. :Y
pi_144159338
quote:
15s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Het leger dat enkele jaren geleden met een preventieve aanval op het rakettenschild in Polen dreigde, dat leger?
Dream on
A Russia Problem, Not a Putin Problem

De neiging/wens in het Westen om te stellen dat ze geen problemen met Rusland maar enkel met Putin hebben is één van de redenen waarom dit conflict zo ver geëscaleerd is. Het is een strategie om het westerse publiek te laten instemmen met de acties van de NAVO en de EU. Doe ze denken dat alles opgelost zal zijn als Putin verdwijnt...
Net zoals het benadrukken van hoe nadelig een Russisch-Chinese toenadering voor Rusland zou zijn. Men tracht zichzelf te overtuigen dat het niet zal gebeuren. Of de claim dat China enkel in economie geïnteresseerd is.
SPOILER
Als blinden gaat men een nieuwe koude oorlog tegemoet. Ooit zal men zich afvragen hoe het Westen het zo ver heeft kunnen laten komen.
pi_144159386
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:30 schreef remlof het volgende:

[..]

1: Nee hoor, kernwapens zorgen juist voor vrede (hoe gek dat instinctief ook mag klinken) .

2: Uhhh, dan moet je nog maar eens de geschiedboeken overtrekken. En soldaten zijn niet voor niets soldaat geworden, alsof de missies van de NAVO altijd zo "nuttig" zijn.

Het zijn allemaal diplomatieke belangen.
pi_144159414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 03:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nee hoor, kernwapens zorgen juist voor vrede (hoe gek dat instinctief ook mag klinken) .

2: Uhhh, dan moet je nog maar eens de geschiedboeken overtrekken. En soldaten zijn niet voor niets soldaat geworden, alsof de missies van de NAVO altijd zo "nuttig" zijn.

Het zijn allemaal diplomatieke belangen.
1) Misschien wel maar je heb maar een gek nodig.....

2) Navo is alleen nuttig als de USA weer eens een land moet aanvallen.
Vreemd genoeg doen ze niets als dit gebeurt: Golan Heights – Kidnapping of blue helmets (August 29, 2014)
France condemns the detention by armed groups of 43 Fijian blue helmets deployed within the framework of the United Nations Disengagement Observer Force on the Golan Heights (UNDOF), as well as the surrounding of Filipino blue helmets.
We call for the immediate release of the kidnapped blue helmets and for the cessation of these unacceptable acts.
France expresses its wholehearted solidarity with the authorities of Fiji and the Philippines, whose involvement in the peacekeeping operations is essential.
pi_144159470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ooit zal men zich afvragen hoe het Westen het zo ver heeft kunnen laten komen.
Het westen is aan het verarmen en ik zie het in de toekomst niet veel beter gaan. In zo'n situatie is het minder moeilijk boven het westen uit te steken dan bijvoorbeeld tijdens de koude oorlog.
Voor mij is de vraag eigenlijk of het (voor het westen dan) nog erger kan? Wat als de USA economisch onderuit gaat? Dan zou het pas echt een puinhoop worden en wij hier in Nederland zullen dan wsl aan het kortere eind gaan trekken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Frutsel op 04-09-2014 08:38:08 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 04:15:53 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144159504
quote:

[..]

Aan zijn enkels gebonden terwijl ze hem afzinken in de Styx.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_144159508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:49 schreef meth1745 het volgende:
Net zoals het benadrukken van hoe nadelig een Russisch-Chinese toenadering voor Rusland zou zijn. Men tracht zichzelf te overtuigen dat het niet zal gebeuren. Of de claim dat China enkel in economie geïnteresseerd is.
Hoezo zouden ze (NAVO) dit men willen laten denken? Dat verminderd toch enkel ruimte voor (''noodzakelijke'') acties?
pi_144159510
quote:
Als ie die zou willen pakt ie die zelf wel hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 04:19:28 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 07:48:24 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144159987
Ik krijg sterk de indruk dat de gemiddelde Rus het kunnen van zijn eigen land schromelijk overschat.
Je komt op social media allerlei dingen tegen dat ik denk: "People, seriously?"
ARothNYT twitterde op donderdag 04-09-2014 om 07:42:16 Iwo Jima-style Soviet flag raising in Washington (or is that New York?) http://t.co/IrAO86M4gY reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144160371
De vraag is waarom de US/EU/NATO zo fanatiek de confrontatie zoekt met een nucleaire macht.

Robert Parry –niet de minste- probeert dit te begrijpen.

Hij noemt eerst de volgende mogelijkheden:
Schaliegas?
BRICS?
De persoon Putin?

Maar door het opvallende fanatisme van de US/EU/NATO komt hij tot de volgende mogelijkheid:
De neocons willen een wig drijven tussen Obama en Putin, nadat deze twee inzake Syrië en Iran gezamenlijk tot vreedzame oplossingen waren gekomen

http://consortiumnews.com(...)-the-ukraine-crisis/
Life is what happens while planning other things
pi_144160521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:40 schreef JCats het volgende:
De vraag is waarom de US/EU/NATO zo fanatiek de confrontatie zoekt met een nucleaire macht.

Schaliegas?
BRICS?
De persoon Putin?

Maar door het opvallende fanatisme van de US/EU/NATO komt hij tot de volgende mogelijkheid:
De neocons willen een wig drijven tussen Obama en Putin, nadat deze twee inzake Syrië en Iran gezamenlijk tot vreedzame oplossingen waren gekomen

Of is het simpelweg andersom en zijn het de Russen die de confrontatie zoeken en het westen dat op zoek is naar een goede reactie?
pi_144160530
quote:

Ah, het is dus allemaal één groot zionistisch complot, aangestuurd door Netanyahu's ergernis over de zachte aanpak van Iran door Russisch toedoen. Jaja :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 08:53:48 ]
pi_144160568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, het is dus allemaal één groot zionistisch complot, aangestuurd door Netanyahu's ergernis over de zachte aanpak van Iran door Russisch toedoen. Jaja :D
Je vergeet "false flag" te roepen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_144160622
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het simpelweg andersom en zijn het de Russen die de confrontatie zoeken en het westen dat op zoek is naar een goede reactie?
Dit dus.

Ik krijg nou niet het idee dat het westen heeft aangestuurd op een confrontatie. Het zijn immers niet de westerse landen die Oekraine zijn binnengetrokken.

Janoekotivsj zette in op een overeenkomst met de EU, trok die keutel weer in waarna een hoop mensen in opstand kwamen. Niet veel later bezetten Russische soldaten de Krim en wakkeren de strijd in Oost-Oekraine aan.

Hoe is het westen in deze in vredesnaam de agressor?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144160766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Janoekotivsj zette in op een overeenkomst met de EU, trok die keutel weer in waarna een hoop mensen in opstand kwamen.
Een dag na de overeenkomst over vervroegde verkiezingen werd met extreem-rechts geweld het parlement ingenomen.
pi_144160789
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Straw Man
pi_144160790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:11 schreef JCats het volgende:

[..]

Een dag na de overeenkomst over vervroegde verkiezingen werd met extreem-rechts geweld het parlement ingenomen.
En hoe weerlegt dat precies mijn punt?
pi_144160867
Edit: verkeerde topic.
pi_144160918
quote:

Schaliegas?
BRICS?
De persoon Putin?

Website is down.

Hoort ook bij het complot.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144160932
quote:

En om deze vraag te beantwoorden; omdat het de normaalste zaak van de wereld is om je eigen belangen te beschermen. Bron: de gehele menselijke geschiedenis.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 09:22:37 #62
230491 Zith
pls tip
pi_144160934
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144160987
Ben benieuwd hoe de toon zal zijn op de NAVO top..
pi_144160989
quote:
9s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:21 schreef waht het volgende:

[..]

Website is down.

Hoort ook bij het complot.
Gewoon af en toe proberen.

Het woord 'complot' introduceren is ook zo'n discussietechniek/drogreden.

(Alsof 'De Russen zijn slecht', 'De Russen hebben het gedaan' niet ook -juist- complotdenken is.)
  donderdag 4 september 2014 @ 09:25:57 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144160998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:25 schreef JCats het volgende:

[..]

(Alsof 'De Russen zijn slecht', 'De Russen hebben het gedaan' niet ook -juist- complotdenken is.)
Het is geen complot als het waar is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144161047
quote:

[..]

De Russen hebben de Krim geannexeerd. De Russen leveren wapens, training en manschappen aan rebellen in Oekraïne.

Heeft allemaal niets met een complot te maken, het is een normale wens om grondgebied uit te breiden, helemaal als er op dat grondgebied leden van je eigen volk wonen.
pi_144161113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is geen complot als het waar is.
Mogelijk bedoel je:
Dat de Russen het gedaan hebben is een waar complot.
(Die ellendige Russen doen van alles stiekem, maar wij hebben ze gelukkig door)

Overigens, wat Timmermans riep over die trouwring en Rutte over die aapknuffel was niet waar.
Hoe noemen we dat?
pi_144161159
quote:

[..]

Complotten kunnen soms waar zijn. Die Robert Parry heeft blijkbaar ooit in de jaren '80 een complot aangetoond, wat zijn 'main claim to fame' is. Maar dat wil niet zeggen dat elk complot waar is of dat Parry altijd gelijk heeft. Sowieso staat zijn site expliciet alleen open voor analyses die haaks staan op de Amerikaanse massamedia. Dat is geen waarheidsvinding, dat is gewoon trollen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:32 schreef JCats het volgende:

[..]

Overigens, wat Timmermans riep over die trouwring en Rutte over die aapknuffel was niet waar.
Hoe noemen we dat?
Dat noemen we een vergissing. Heeft hij later ook toegegeven. Ik moet de eerste (pro-)Rus nog zien die openlijk toegeeft zich vergist te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 09:35:26 ]
pi_144161199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat noemen we een vergissing. Heeft hij later ook toegegeven.
Dat heb ik dan gemist. Bron?
  donderdag 4 september 2014 @ 09:38:22 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144161244
quote:

[..]

Mogelijk bedoel je:
Oh, zo. Nee, dan snap ik 'm. Maar ik vind de term 'complot' wat te zwaar voor wat de Russen doen.
Consequent liegen vind ik toch wel wat anders.
quote:
Hoe noemen we dat?
Liegen (als hij de waarheid wist) of een vergissing.

En aangezien hij later toegegeven heeft dat het een vergissing was, zal het wel het laatste zijn.
pi_144161248
quote:

[..]

De russen hebben het toch ook gedaan in deze kwestie? Ze annexeren land en sturen wapens en militairen naar de separatisten.
pi_144161256
quote:

[..]

Mogelijk bedoel je:

Hoe noemen we dat?
Ligt eraan waar jij op doelt met 'de Russen hebben het gedaan'.

Hebben de Russen de Krim de facto geannexeerd? Jazeker.
Zijn Russische militairen actief in Oost-Oekraïne en het begrip de-escaleren Poetin vreemd? Jazeker.
pi_144161266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:36 schreef JCats het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist. Bron?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)t-Oekraine-1587612W/
pi_144161327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:38 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

De russen hebben het toch ook gedaan in deze kwestie? Ze annexeren land en sturen wapens en militairen naar de separatisten.
Weinig is bewezen.
De separatisten hebben veel wapens buitgemaakt op de aanvallers.

Overigens toch niet echt fris wat die aanvallers (landgenoten) doen?
pi_144161366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef JCats het volgende:

[..]

Weinig is bewezen.
Omdat Poetin keihard blijft liegen, is er 'weinig bewezen'?

Juist.
pi_144161388
quote:
ok, dank.
Maar een toegeven van een vergissing door Timmermans en/of Rutte lees ik daar niet in.
Laat staan excuses.
pi_144161429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:45 schreef JCats het volgende:

[..]

ok, dank.
Maar een toegeven van een vergissing door Timmermans en/of Rutte lees ik daar niet in.
Dat ligt dan aan jou, en niet aan het kabinet.

Alhoewel, uiteindelijk is het natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van het kabinet dat iedereen in Nederland goed leert lezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 09:48:23 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 09:49:57 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144161495
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:25 schreef byah het volgende:
Ben benieuwd hoe de toon zal zijn op de NAVO top..
Ik ben meer benieuwd naar het resultaat. Maar verwacht er niet zo veel van wat Oekraïne aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144161566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef JCats het volgende:

[..]

Weinig is bewezen.
Je wil het niet geloven, dat is wat anders.

Boeit verder weinig. Cui bono? Einde verhaal.
  donderdag 4 september 2014 @ 09:58:12 #80
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144161677
Ja dat zal wel, waarom geloof ik hier niets van

http://www.telegraaf.nl/b(...)de-escalatie___.html

quote:
do 04 sep 2014, 09:12

'Moskou bereid tot praktische de-escalatie'

MOSKOU - Het Kremlin is bereid praktische maatregelen te nemen om de crisis in Oekraïne te „de-escaleren” .

De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej LavrovFoto: AFP

Dat kan ook in Samenwerking met de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) gebeuren, zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov donderdag.

Lavrov zei dat de voorstellen die president Poetin donderdag heeft gedaan als basis kunnen dienen. Hij hoopt „dat Kiev en rebellen in Donetsk en Loehansk daaraan gehoor zullen geven”.
pi_144161707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Alhoewel, uiteindelijk is het natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van het kabinet dat iedereen in Nederland goed leert lezen.
"En nu moet ook het kabinet toegeven dat de situatie anders was dan aanvankelijk werd geschetst."

Ok, jij leest daar erkennen van trouwring- en aapknuffel-vergissingen en het maken van excuses in.

Dan nog is het overduidelijk dat dat de impact van de toespraak van Rutte voor de Nederlandse tv en de toespraak van Timmermans voor de UN totaal niet ongedaan maakt.

En het ophitsen gaat onverminderd door.
Zie de voorpagina van het AD vandaag.
Geheel ingenomen door een foto van een tank en "Ten Strijde"
pi_144161752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:59 schreef JCats het volgende:

[..]

"En nu moet ook het kabinet toegeven dat de situatie anders was dan aanvankelijk werd geschetst."

Ok, jij leest daar erkennen van trouwring- en aapknuffel-vergissingen en het maken van excuses in.

Dan nog is het overduidelijk dat dat de impact van de toespraak van Rutte voor de Nederlandse tv en de toespraak van Timmermans voor de UN totaal niet ongedaan maakt.
Wat verwacht je precies van het kabinet?

'Ja, die opmerking van minister Timmermans over die trouwring enzo, die was niet helemaal juist'.

Nee, de situatie was anders dan aanvankelijk werd geschetst. Zo'n antwoord volstaat gewoon.

quote:
En?
  donderdag 4 september 2014 @ 10:14:18 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_144162042
quote:
Oh, wat heb ik gemist in het nieuws dat de VS en Rusland het eens zijn over Syrië en Iran?
En dat er vrede is in Syrië?
  donderdag 4 september 2014 @ 10:15:40 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_144162079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 07:48 schreef DustPuppy het volgende:
Ik krijg sterk de indruk dat de gemiddelde Rus het kunnen van zijn eigen land schromelijk overschat.
Je komt op social media allerlei dingen tegen dat ik denk: "People, seriously?"
ARothNYT twitterde op donderdag 04-09-2014 om 07:42:16 Iwo Jima-style Soviet flag raising in Washington (or is that New York?) http://t.co/IrAO86M4gY reageer retweet
[ afbeelding ]
Natuurlijk, de propagandamachine draait daar op volle toeren.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 10:16:00 #86
230491 Zith
pls tip
pi_144162088
De neocons zijn tegen obama? :o
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144162131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:16 schreef Zith het volgende:
De neocons zijn tegen obama? :o
Dat zijn de neocons altijd, Obama is veel te soft volgens hun.
pi_144162154
quote:
Wat moeten we hier zien, behalve een achterlijke voorpagina van de AD?
pi_144162183
http://www.theatlantic.co(...)ia-nato/379581/#NATO

"Obama Just Made the Ultimate Commitment to Eastern Europe"
pi_144162269
quote:
Verbaast me niet dat RT moeit heeft om mensen te vinden die met RT willen praten.
The view from nowhere.
pi_144162292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Verbaast me niet dat RT moeit heeft om mensen te vinden die met RT willen praten.
Je vindt het niet gewoon uitermate kinderachtig van dat andere mens?
  donderdag 4 september 2014 @ 10:27:13 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_144162339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat moeten we hier zien, behalve een achterlijke voorpagina van de AD?
Was ter illustratie van:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:59 schreef JCats het volgende:
pi_144162382
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Was ter illustratie van:

[..]

Ohja, inderdaad.

Toch wel een teken dat de spanningen echt oplopen, ons kikkerlandje doet ook volop aan propaganda. We brengen het alleen subtieler dan Rusland + wij hebben persvrijheid.
pi_144162438
https://plus.google.com/1(...)d&utm_medium=twitter

"‘Kiev must withdraw its troops from E. Ukraine’ by RT - ‘Kiev must withdraw its troops from E. Ukraine’ Vladimir Putin proposes steps for peace between Ukraine's warring sides after a phone conversation with his Ukrainian counterpart"
pi_144162444
Voor de klagers van vorige week die beweerden dat deze informatie niet zou worden vrijgeven omdat Rusland er niet bij betrokken was.

http://www.nu.nl/binnenla(...)resultaten-mh17.html

"De eerste resultaten van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid naar de vliegramp met vlucht MH17 worden aanstaande dinsdag gepresenteerd."
pi_144162559
Is Putin al bezig met zijn troepen terug te trekken? of doet hij dat morgen pas als er echt officieel vrede is gesloten? :P
pi_144162564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:32 schreef Tukker87 het volgende:
Voor de klagers van vorige week die beweerden dat deze informatie niet zou worden vrijgeven omdat Rusland er niet bij betrokken was.

http://www.nu.nl/binnenla(...)resultaten-mh17.html

"De eerste resultaten van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid naar de vliegramp met vlucht MH17 worden aanstaande dinsdag gepresenteerd."
Leugens! Het westen is niet te vertrouwen!
pi_144162614
quote:
8s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leugens! Het westen is niet te vertrouwen!
Ik verwacht een aantal mensen die deze reactie geven ja, het is eigenlijk te triest dat je dat nu al kunt voorspellen :D.
pi_144162673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat noemen we een vergissing. Heeft hij later ook toegegeven. Ik moet de eerste (pro-)Rus nog zien die openlijk toegeeft zich vergist te hebben.
De reisbureaus die vakanties aanbieden die bestaan uit een enkeltje Donjekst doen nu eenmaal goede zaken momenteel.
pi_144162677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:39 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ik verwacht een aantal mensen die deze reactie geven ja, het is eigenlijk te triest dat je dat nu al kunt voorspellen :D.
Het westen doet ook aan propaganda..
pi_144162692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ontkent ook niemand.
pi_144162727
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ontkent ook niemand.
Het westen is dus op veel fronten niet te vertrouwen. Het verschil is alleen dat je hier ook je weerwoord mag geven tegen de media.
pi_144162728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet ;). Net zoals het westen ook onnodige oorlogen heeft gevoerd gebaseerd op leugens.
pi_144162735
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:43 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet ;). Net zoals het westen ook onnodige oorlogen heeft gevoerd gebaseerd op leugens.
+ eigenbelangen.
pi_144162777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het westen is dus op veel fronten niet te vertrouwen. Het verschil is alleen dat je hier ook je weerwoord mag geven tegen de media.
Nou ja, keihard liegen zullen onze politici niet zo snel doen. Dat soort dingen slaan uiteindelijk terug in je gezicht.

Zaken verdraaien of simpelweg verzwijgen komt hier echter veelvuldig voor. Op alle bestuurlijke niveau's.
pi_144162784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Precies. Wbt. Afghanistan en Irak kwam ik gisteren deze twee filmpjes tegen:
Bij ons kan dat gelukkig, op prime-time-televisie. Dat is al heel wat, in vergelijking met veel andere landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 10:49:30 ]
pi_144162801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, keihard liegen zullen onze politici niet zo snel doen. Dat soort dingen slaan uiteindelijk terug in je gezicht.

Zaken verdraaien of simpelweg verzwijgen komt hier echter veelvuldig voor. Op alle bestuurlijke niveau's.
Liegen - zaken verdraaien...

Dat is gewoon hetzelfde, maargoed offtopic dit.
pi_144162835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Liegen - zaken verdraaien...

Dat is gewoon hetzelfde, maargoed offtopic dit.
Verdraaien is misschien niet het juiste woord. Politici kunnen zaken zo formuleren dat je feitelijk gezien niet liegt, maar tegelijkertijd toch een meer positieve draai geeft aan de waarheid.

Beste is om gewoon kritisch te blijven.
pi_144162884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verdraaien is misschien niet het juiste woord. Politici kunnen zaken zo formuleren dat je feitelijk gezien niet liegt, maar tegelijkertijd toch een meer positieve draai geeft aan de waarheid.

Beste is om gewoon kritisch te blijven.
Propaganda is dan ook niet hetzelfde als liegen.
pi_144162899
Kritisch zijn is echter iets anders dan het westen verketteren en doorlopend verkondigen hoe geweldig en eerlijk Rusland wel niet is.

Sommige users lijken namelijk te denken dat zij kritisch zijn simpelweg omdat zij zich pro-Russisch opstellen.
pi_144162932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Propaganda is dan ook niet hetzelfde als liegen.
Niet altijd nee, het draait om framen, halve waarheden, emoties, beelden, etc.
pi_144162957
Naar verwachting zal president Obama vandaag aandringen op een veel stevigere Europese reactie op de Russische inmenging in het Oekraïens conflict. De Amerikaanse president wil dat de NAVO Oekraïne militair gaat ondersteunen. De meeste Europese regeringsleiders hebben die boot vooralsnog afgehouden. Zo ook Rutte. Mogelijk dat Obama in de beslotenheid van het Celtic Manor zijn Europese collega's kan overtuigen. Ruttes statement vanavond moet daar duidelijkheid in scheppen.
(Volkskrant)
pi_144163007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:53 schreef Automatisch het volgende:
Naar verwachting zal president Obama vandaag aandringen op een veel stevigere Europese reactie op de Russische inmenging in het Oekraïens conflict. De Amerikaanse president wil dat de NAVO Oekraïne militair gaat ondersteunen. De meeste Europese regeringsleiders hebben die boot vooralsnog afgehouden. Zo ook Rutte. Mogelijk dat Obama in de beslotenheid van het Celtic Manor zijn Europese collega's kan overtuigen. Ruttes statement vanavond moet daar duidelijkheid in scheppen.
(Volkskrant)
Net nu Poetin vrede wil???
pi_144163055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:53 schreef Automatisch het volgende:
(Volkskrant)
Obama zou zijn mond eens moeten leren houden.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 4 september 2014 @ 10:59:08 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144163084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Net nu Poetin vrede wil???
Als je dit gelooft ben je nog dommer dan Obama.
pi_144163161
pi_144163163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:47 schreef Igen het volgende:

[..]

quote:
'Stelt u zich eens voor dat u uw echtgenoot moet verliezen en vervolgens ook nog bang moet zijn dat tuig er met zijn trouwring vandoor gaat,' zei minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) in de Veiligheidsraad ruim een week na de crash van MH17.
Kan je citeren waar hij in dat artikel die woorden terugneemt?
pi_144163185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Kan je citeren waar hij in dat artikel die woorden terugneemt?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat verwacht je precies van het kabinet?

'Ja, die opmerking van minister Timmermans over die trouwring enzo, die was niet helemaal juist'.

Nee, de situatie was anders dan aanvankelijk werd geschetst. Zo'n antwoord volstaat gewoon.
pi_144163208
quote:

[..]

Mogelijk bedoel je:
Volgens de Russen hebben ze helemaal niets gedaan. De Krim hebben ze niet geannexeerd, maar de mensen daar hebben erom gevraagd. Ze hebben nooit wapens geleverd aan de rebellen, die zijn allemaal lokaal uit depots gehaald door lokale burgers. Ze hebben nooit mensen naar Donbass gestuurd, het zijn allemaal vrijwilligers. De blogs van de (pro)Russen en de leiding van DPR zeggen wel, dat dat ze steun van Russen krijgen (en vragen om meer), en ze overleggen wel in Moskou, maar dat zegt helemaal niets. Colonnes legervoertuigen trekken wel de grens over van Rusland naar Oekraine, maar dat betekent alleen dat Oekraine zijn grenscontrole niet op orde heeft. Rusland heeft hun leger wel aan de Oost-Oekrainse grens samengetrokken, maar dat is hun recht.

Iemand die hier ook maar één aanwijzing in ziet, dat Rusland bij het geweld betrokken is, is gek. Het misschien onduidelijk hoe dit conflict heeft kunnen ontstaan. Maar gelukkig zijn er columns die dat proberen te duiden. Cui Bono? En dan begrijp je het onmiddellijk. Oekrainers hebben vlucht MH17 neergeschoten.

quote:
Overigens, wat Timmermans riep over die trouwring en Rutte over die aapknuffel was niet waar. Hoe noemen we dat?
In dit topic hebben een aantal users het conflict maanden lang gevolgd. Voor hen is het neerhalen van de lijnvlucht MH17 een gebeurtenis binnen een stroom van samenhangende gebeurtenissen. Zo was in dit topic duidelijk, dat veel mensen in de media in Nederland weinig weet hadden van de ontwikkelingen in Oekraine, en maar wat kletsen.

Op het moment dat de MH17 werd neergeschoten, hadden wij alle redenen om te verwachten dat de rebellen
- dat per ongeluk gedaan hadden.
- de controle over hun grondgebied niet uit handen wilde geven
- hun uiterste beste hebben gedaan om zo snel mogelijk van deze complicatie af te zijn en de schade voor henzelf te beperken.

Dat alle zijden in dit conflict propaganda bedrijven is evident. Er komen regelmatig mensen het topic binnen om iedereen te vertellen wat de waarheid is. Vaak zijn het mensen die de Russische propaganda voor waar komen verkondigen.

Er is geen twijfel mogelijk dat Rusland de agressor is in Oekraine sinds de beschieting op de Maidan. Alleen de voorgeschiedenis daarvan kan nog gebruikt worden als enige rechtvaardiging.

Overigens speelt de VS ook geopolitieke machtsspelletjes mbt Amerikaanse belangen. In de VS en EU heb je zowel critici, als blijmoedige meelopers die de propaganda slikken een uitdragen. Hier tref je veel pro-russen aan die kritiekloos achter de propaganda van Rusland aanlopen. Die vinden alles wat Rusland doet gerechtvaardigd, als blijkt dat een ander land zoiets ook ooit gedaan heeft. Wij hebben vooral last van deze kritiekloze pro-Russen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-09-2014 11:45:00 ]
The view from nowhere.
pi_144163334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:03 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

doet me denken aan de moord op Menendez in de Londense metro:
hij liep weg van de politie
hij had draden onder zijn jas
hij sprong over het draaihek
...
Allemaal leugens die de eerste dag verteld werden en op de voorpagina kwamen. Dat er niets van waar bleek kregen we weken later te horen, maar dat verscheen niet in de buitenlandse pers. Het is een simpel principe van propaganda: begin met een dikke leugen, dat is wat de mensen onthouden.
pi_144163416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:58 schreef homme7 het volgende:
Ja dat zal wel, waarom geloof ik hier niets van

http://www.telegraaf.nl/b(...)de-escalatie___.html

[..]

Dat geloof ik wel. Uiteindelijk moet het conflict stoppen en worden afgesloten met een verdrag, waarin de buit van Rusland definitief zijn beslag krijgt.
The view from nowhere.
pi_144163448
quote:
China hopes Putin's ceasefire plan helps settle Ukrainian crisis

BEIJING, September 04./ITAR-TASS/. China expects that the ceasefire plan proposed by Russian President Vladimir Putin will help resolve the conflict in Ukraine, an official spokesman for the Chinese Foreign Ministry said on Thursday. "We call for immediate ceasefire between the conflicting sides in Ukraine," the spokesman said adding that the crisis could only be resolved by political means. Putin on Wednesday unveiled a seven-point peace plan for eastern Ukraine urging the conflicting sides to end offensive operations. He also called for the pullback of armed forces out of shelling range of civilian areas, an end to airstrikes, an exchange of all detainees, opening of humanitarian corridors, repairing damaged infrastructure and deploying international observers to monitor the ceasefire

http://www.informe.com.ua/en/page/100967
pi_144163453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

...
Allemaal leugens die de eerste dag verteld werden en op de voorpagina kwamen. Dat er niets van waar bleek kregen we weken later te horen, maar dat verscheen niet in de buitenlandse pers. Het is een simpel principe van propaganda: begin met een dikke leugen, dat is wat de mensen onthouden.
:')
De media hebben een korte aandachtsspanne. Na een ernstig incident verwacht men dus een snelle reactie van de politiek. Niet een "we gaan alle opties zorgvuldig afwegen en komen over een jaar met een beleidsvoorstel, hoe te reageren op dit voorval".

Als er echt een schandalige vergissing is geweest dan heeft dat ook heus wel consequenties, denk maar aan de PP die na de aanslagen in Madrid van 11-3-2004 de ETA beschuldigde en korte tijd later moest toegevan dat Al-Quaeda erachter zag, en daardoor een mega-verkiezingsnederlaag leed.

Je verwijt is dus nergens op gebaseerd, je hebt je oordeel al klaar en interpreteert alle feiten geforceerd zodanig dat ze in je straatje passen.
pi_144163478
Rusland waarschuwt VS en NAVO over Oekraïne

Net voordat de NAVO bijeenkomt voor de top in Wales heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov de alliantie gewaarschuwd om Oekraïne geen lidmaatschap te geven. Moskou zegt al langer dat het land een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne beschouwt als een bedreiging voor de nationale veiligheid. Daarnaast maande Lavrov de Verenigde Staten om niet hun wil aan Rusland en andere landen op te leggen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-over-Oekraine.dhtml
  donderdag 4 september 2014 @ 11:21:44 #126
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_144163541
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef Automatisch het volgende:

Net voordat de NAVO bijeenkomt voor de top in Wales heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov de alliantie gewaarschuwd om Oekraïne geen lidmaatschap te geven. Moskou zegt al langer dat het land een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne beschouwt als een bedreiging voor de nationale veiligheid. Daarnaast maande Lavrov de Verenigde Staten om niet hun wil aan Rusland en andere landen op te leggen.
Maar Rusland mag wel hun wil opleggen aan de Oekraine, hoe krom kun je redeneren?
pi_144163657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je vindt het niet gewoon uitermate kinderachtig van dat andere mens?
In Oekraine is men een eigen UT begonnen, die alles laat zien vanuit Oekrains standpunt. Deze Oekrainse propaganda neerzetten is hun eerste prio.

Maar ze zijn nog niet sterk genoeg om de oppositie van RT aan te kunnen. Die gaan ze uit de weg. Je ziet overigens aan het vervolg, waarin RT gelijk de Oekrainse propaganda aanvalt (die beelden van kinderen en thuiskomende soldaten die liefdevol worden omhelst), wat de bedoelingen van RT zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-09-2014 11:49:29 ]
The view from nowhere.
pi_144163753
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

...
Ik ben bang dat je te veel verwacht van de media.

Geruchten zijn in dergelijke gevallen vaak voorpaginanieuws. De redactie gokt erop dat er een flinke kern van waarheid zit in dat gerucht. Besloten wordt daarom om het stuk te plaatsen.

Als drie weken laten blijkt dat het gerucht niet klopte, dan hoef je natuurlijk niet te verwachten dat de krant meerdere rectificaties gaat plaatsen. Nee, dan borduurt men gewoon verder op nieuwe feiten.
pi_144163762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je dit gelooft ben je nog dommer dan Obama.
Cynisme, zoek het op
pi_144163824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:18 schreef Automatisch het volgende:

Nu snel Oekraïne een NAVO lidmaatschap geven puur om Rusland te provoceren/pesten. :P
pi_144163870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In Oekraine is men een eigen UT begonnen, die alles laat zien vanuit Oekrains standpunt. Deze Oekrainse propaganda neerzetten is hun eerste prio.

Maar ze zijn nog niet sterk genoeg om de oppositie van RT aan te kunnen. Die gaan ze uit de weg. Je ziet aan het vervolg, waarin RT gelijk de Oekraiense propaganda aanvalt (die beelden van kinderen en thuiskomende soldaten die liefdevol worden omhelst), wat de bedoelingen van RT zijn.
Dus?

Rt nodigt iemand uit, diegene gaat erop in. Dan moet je gewoon het lef hebben om te praten , niet kinderachtig het beeld op zwart zetten met de tekst "rt liegt"...

Kleutergedrag.
pi_144163926
Amerika drijft het gevaar op een nucleaire oorlog op met z'n Prompt Global Strike plan (binnen een uur op eender welke plek op de planeet toeslaan). Bush verwierp het plan omdat een conventionele ICBM niet onderscheiden kan worden van een nucleaire, en een lancering dus een nucleaire oorlog kan ontketenen. Obama heeft het plan opnieuw leven ingeblazen.
Rusland heeft reeds verklaard dat zo een aanval met nucleaire wapens beantwoord zal worden.
pi_144163948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:39 schreef meth1745 het volgende:
Amerika drijft het gevaar op een nucleaire oorlog op met z'n Prompt Global Strike plan (binnen een uur op eender welke plek op de planeet toeslaan). Bush verwierp het plan omdat een conventionele ICBM niet onderscheiden kan worden van een nucleaire, en een lancering dus een nucleaire oorlog kan ontketenen. Obama heeft het plan opnieuw leven ingeblazen.
Rusland heeft reeds verklaard dat zo een aanval met nucleaire wapens beantwoord zal worden.
Volgens Rusland zal alles beantwoord worden....
pi_144163971
Beetje machogebrabbel is logisch tot zelfs noodzakelijk in een machtsspelletje als dit, maar ik vind het nu wel overdreven.

Wat gaat Rusland doen dan als Oekraïne NAVO lidmaatschap krijgt?
pi_144164062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:
Beetje machogebrabbel is logisch tot zelfs noodzakelijk in een machtsspelletje als dit, maar ik vind het nu wel overdreven.

Wat gaat Rusland doen dan als Oekraïne NAVO lidmaatschap krijgt?
Zolang er een conflict is kan Oekraine geen lid worden. Als de NAVO vasthoudt aan hun voornemen om Oekraine toe te laten, dan zal er geen oplossing voor de crisis komen.
pi_144164111
Als het zo doorgaat dan komt het tot een oorlog tussen NAVO landen vs. BRICs landen, ik heb nog steeds het idee dat wij tegen elkaar opgezet worden van bovenhand. Je kan mij niet overtuigen dat NAVO sterk staat gezien NAVO het vooral moet hebben van de Verenigde Staten die momenteel een grote puinhoop is, hetzelfde gaat op voor de Dollar, en dan heb je nog ISIS die zwaar onderschat wordt plus een mogelijke virus uitbraak.

In mijn opinie stinkt het aan alle kanten, ik hoop dat de NAVO bij zinnen komt maar ik betwijfel het, misschien weet het Committee of 300 meer, het zal mij in elk geval niets verbazen want uiteindelijk gaat het in de hogere sferen toch weer om geld en macht.
pi_144164241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:47 schreef RaXz het volgende:
Als het zo doorgaat dan komt het tot een oorlog tussen NAVO landen vs. BRICs landen, ik heb nog steeds het idee dat wij tegen elkaar opgezet worden van bovenhand. Je kan mij niet overtuigen dat NAVO sterk staat gezien NAVO het vooral moet hebben van de Verenigde Staten die momenteel een grote puinhoop is, hetzelfde gaat op voor de Dollar, en dan heb je nog ISIS die zwaar onderschat wordt plus een mogelijke virus uitbraak.

In mijn opinie stinkt het aan alle kanten, ik hoop dat de NAVO bij zinnen komt maar ik betwijfel het, misschien weet het Committee of 300 meer, het zal mij in elk geval niets verbazen want uiteindelijk gaat het in de hogere sferen toch weer om geld en macht.
NAVO vs. BRIC? Dat is de meest onlogische uitkomst die tot nu toe voorbij is gekomen.

De BRICS (laten we ZA erbij gooien) hebben amper een relevant samenwerkingsverband, laat staan een militair samenwerkingsverband. Van hen is Rusland bovendien de enige die iets geeft om Oekraïne. Komt nog even bij dat geen van de BRICS (behalve Rusland) de militaire middelen heeft om ver buiten eigen grondgebied te opereren.

Nooit dat we een NAVO vs. BRICS oorlog gaan zien.
pi_144164255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zolang er een conflict is kan Oekraine geen lid worden
. Als de NAVO vasthoudt aan hun voornemen om Oekraine toe te laten, dan zal er geen oplossing voor de crisis komen.
Natuurlijk wel, zolang dat in ons voordeel is lappen we de regeltjes gewoon aan onze laars.

Het punt is alleen dat ik geen enkel voordeel zie in een NAVO lidmaatschap voor Oekraïne.
pi_144164283
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:52 schreef waht het volgende:

[..]

NAVO vs. BRIC? Dat is de meest onlogische uitkomst die tot nu toe voorbij is gekomen.

De BRICS (laten we ZA erbij gooien) hebben amper een relevant samenwerkingsverband, laat staan een militair samenwerkingsverband. Van hen is Rusland bovendien de enige die iets geeft om Oekraïne. Komt nog even bij dat geen van de BRICS (behalve Rusland) de militaire middelen heeft om ver buiten eigen grondgebied te opereren.

Nooit dat we een NAVO vs. BRICS oorlog gaan zien.
Hoezo niet????
pi_144164298
quote:

typisch aluhoedje geouwehoer, wat heeft isis met dit conflict te maken, en Ebola al helemaal... :')
pi_144164333
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:54 schreef byah het volgende:

[..]

typisch aluhoedje geouwehoer, wat heeft isis met dit conflict te maken, en Ebola al helemaal... :')
Allemaal onderdeel van hetzelfde plan, opgezet door de hoge heren.

Waarom kunnen mensen niet accepteren dat niet alles georchestreerd wordt, maar dat dingen soms gewoon gebeuren juist omdat regie ontbreekt.
pi_144164352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:52 schreef waht het volgende:

[..]

Niet altijd nee, het draait om framen, halve waarheden, emoties, beelden, etc.
Met als doel om iets te bereiken, zoals het ophitsen van de bevolking.
pi_144164373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, zolang dat in ons voordeel is lappen we de regeltjes gewoon aan onze laars.

Het punt is alleen dat ik geen enkel voordeel zie in een NAVO lidmaatschap voor Oekraïne.
Jij niet nee, maar er wordt zo aangestuurd op een confrontatie met Rusland dat er wel zeker "voordelen" zijn voor voorstanders daarvan.
pi_144164425
Schokkend: de macht van neofascisten in Oekraïne

In de Oekraïense regering hebben politici met extreemrechtse ideeën cruciale posities weten te bereiken; van vice-premier tot het ministerie van Defensie. Wie zijn zij en hoe ver strekt de invloed van neofascisme in Oekraïne?

http://www.hpdetijd.nl/20(...)eofascisten-oekraine
pi_144164539
quote:

[..]

Het zou neerkomen op een oorlogsverklaring aan Rusland. Denk je werkelijk dat alle NAVO leden daarmee akkoord gaan? Alle leden moeten hun goedkeuring geven voordat een land lid kan worden.
pi_144164578
Uit dat artikel:
quote:
Debet hieraan is vooral de opkomst van Svoboda, één van de meest invloedrijke extreemrechtse bewegingen van nu. Representanten van de partij staan bekend om hun afkeer jegens kleurlingen en homoseksuelen.
Dussss... Volgens mij is dat soort gedachtegoed des te normaler, hoe verder je Oost-Europa in gaan. De westerse idealen van multiculti en seksuele revolutie enzo zijn daar gewoon nooit aangekomen. Worden daar juist als Amerikaans imperialisme gezien. Om dan specifiek één kant van een conflict eruit te pikken en te gaan analyseren dat die (óók) aan dat beeld voldoen, is een beetje kinderachtig en zegt eigenlijk niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 12:07:57 ]
pi_144164609
Artikel vertelt bovendien niets nieuws. Dit bespraken wij hier vijf maanden geleden al.

Lekker actueel, HP.
pi_144164644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:07 schreef Igen het volgende:
Uit dat artikel:

[..]

Dussss... Volgens mij is dat soort gedachtegoed des te normaler, hoe verder je Oost-Europa in gaan. De westerse idealen van multiculti en seksuele revolutie enzo zijn daar gewoon nooit aangekomen. Worden daar juist als Amerikaans imperialisme gezien. Om dan specifiek één kant van een conflict eruit te pikken en te gaan analyseren dat die (óók) aan dat beeld voldoen, is een beetje kinderachtig en zegt eigenlijk niks.
Kinderachtig Europees parlement
quote:
Is concerned about the rising nationalistic sentiment in Ukraine, expressed in support for the Svoboda Party, which, as a result, is one of the two new parties to enter the Verkhovna Rada; recalls that racist, anti-Semitic and xenophobic views go against the EU’s fundamental values and principles and therefore appeals to pro-democratic parties in the Verkhovna Rada not to associate with, endorse or form coalitions with this party;
http://www.europarl.europ(...)507+0+DOC+XML+V0//EN
pi_144164648
quote:
Als het zo doorgaat dan komt het tot een oorlog tussen NAVO landen vs. BRICs landen, ik heb nog steeds het idee dat wij tegen elkaar opgezet worden van bovenhand.
Deze conflicten zijn niet in het belang van de gewone bevolking.
The view from nowhere.
pi_144164655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:58 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij niet nee, maar er wordt zo aangestuurd op een confrontatie met Rusland dat er wel zeker "voordelen" zijn voor voorstanders daarvan.
Welnee, Oekraïne gaat voor alsnog geen lid worden van de NAVO.
pi_144164663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:00 schreef Smack10 het volgende:
Schokkend: de macht van neofascisten in Oekraïne

In de Oekraïense regering hebben politici met extreemrechtse ideeën cruciale posities weten te bereiken; van vice-premier tot het ministerie van Defensie. Wie zijn zij en hoe ver strekt de invloed van neofascisme in Oekraïne?

http://www.hpdetijd.nl/20(...)eofascisten-oekraine
Dus?

Rechtsextremisme heb je ook in Rusland.
pi_144164685
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het zou neerkomen op een oorlogsverklaring aan Rusland
. Denk je werkelijk dat alle NAVO leden daarmee akkoord gaan? Alle leden moeten hun goedkeuring geven voordat een land lid kan worden.

Hysterisch gebrabbel.
pi_144164730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hysterisch gebrabbel.
Weet je niet wat artikel vijf inhoudt? Elk NAVO lid is verplicht om een lidstaat in een conflict ter hulp te komen. Die verplichting is afdwingbaar, weigeren is geen optie.
Of zeg je nu dat Rusland niet betrokken is?
pi_144164753
quote:

[..]

Gebiedsuitbreiding / een groter bevolkingsaantal aan jouw zijde. Als Oekraine volledig deel uitmaakt van de EU / NATO, dan is Rusland nooit meer een wereldspeler.
The view from nowhere.
pi_144164766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Weet je niet wat artikel vijf inhoudt? Elk NAVO lid is verplicht om een lidstaat in een conflict ter hulp te komen. Die verplichting is afdwingbaar, weigeren is geen optie.
Of zeg je nu dat Rusland niet betrokken is?
Ik weet heel goed wat artikel 5 is, en daarom zal Oekraïne ook geen lid worden.

Het enige dat ik zeg is: als we willen dat Oekraïne wel lid gaat worden, dan kan dat gewoon. En Rusland kan daar helemaal niets aan doen.
pi_144164807
Weet iemand trouwens wat voor troepen er in Oekraïne zitten?
pi_144164811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat artikel 5 is, en daarom zal Oekraïne ook geen lid worden.

Het enige dat ik zeg is: als we willen dat Oekraïne wel lid gaat worden, dan kan dat gewoon. En Rusland kan daar helemaal niets aan doen.
En ik zeg dat Rusland geen oplossing van het conflict zal toestaan zolang die optie op tafel ligt. Zolang het conflict bezig is kan Oekraine geen lid worden omdat het de facto oorlog tussen NAVO en Rusland zou betekenen.
pi_144164845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En ik zeg dat Rusland geen oplossing van het conflict zal toestaan zolang die optie op tafel ligt. Zolang het conflict bezig is kan Oekraine geen lid worden omdat het de facto oorlog tussen NAVO en Rusland zou betekenen.
Klopt.
pi_144164849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Gebiedsuitbreiding / een groter bevolkingsaantal aan jouw zijde. Als Oekraine volledig deel uitmaakt van de EU / NATO, dan is Rusland nooit meer een wereldspeler.
Afgezien dat dat een uitermate slecht idee is wegens de economische, politieke en demografische betreffende Oekraïne zal Rusland dit niet toestaan.
pi_144164863
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Afgezien dat dat een uitermate slecht idee is wegens de economische, politieke en demografische betreffende Oekraïne zal Rusland dit niet toestaan.
Rusland heeft niets te willen.
pi_144164890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rusland heeft niets te willen.
Zo denkt de NAVO ook, juist dat denken zet de verhoudingen op scherp met Rusland omdat Poetin daar niet van onder de indruk is.
pi_144164908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zo denkt de NAVO ook, juist dat denken zet de verhoudingen op scherp met Rusland omdat Poetin daar niet van onder de indruk is.

Rusland heeft gewoon geen moer te willen, als een land lid van de NAVO wil worden dan kan dat gewoon gebeuren (tenzij bepaalde NAVO landen weigeren)..

Putin/Rusland heeft hier niets tegen in te brengen.
pi_144164939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Toegeven aan de agressor is geen goed idee, Rusland zal dan steeds verder gaan en kijken waar de grenzen liggen. Oekraïne is een soeverein land en mag zelf weten bij welke club ze willen horen.
pi_144164950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rusland heeft gewoon geen moer te willen, als een land lid van de NAVO wil worden dan kan dat gewoon gebeuren (tenzij bepaalde NAVO landen weigeren)..

Putin/Rusland heeft hier niets tegen in te brengen.
Nee dat kan niet zomaar gebeuren, voorwaarden etc.

Ook Hongarije zie ik niet ermee instemmen..
pi_144164970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Toegeven aan de agressor is geen goed idee, Rusland zal dan steeds verder gaan en kijken waar de grenzen liggen. Oekraïne is een soeverein land en mag zelf weten bij welke club ze willen horen.
Het heeft ook niets met toegeven te maken. Als Oekraïne lid wil worden van de NAVO dan zijn het de NAVO landen die beslissen.

Rusland of welk land dan ook heeft daar niets over te zeggen.
pi_144164975

[ Bericht 100% gewijzigd door Smack10 op 04-09-2014 12:45:08 ]
pi_144164977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Kinderachtig Europees parlement

[..]

http://www.europarl.europ(...)507+0+DOC+XML+V0//EN
Nee, want zij gebruiken de beschuldigingen niet als gelegenheidsargument om een andere partij die precies hetzelfde denkt te steunen. Zij trekken juist de conclusie om expliciet de krachten te steunen die er anders over denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 12:25:53 ]
pi_144164984
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft ook niets met toegeven te maken. Als Oekraïne lid wil worden van de NAVO dan zijn het de NAVO landen die beslissen.

Dat klopt.
pi_144164988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee dat kan niet zomaar gebeuren, voorwaarden etc.

Ook Hongarije zie ik niet ermee instemmen..
Natuurlijk kan dat niet "zomaar" gebeuren, maar de mening van Rusland hierin is irrelevant.

Oekraïne en de NAVO landen beslissen.
pi_144164992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat klopt.
:P
  donderdag 4 september 2014 @ 12:26:26 #171
430548 homme7
pi_144164993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Uiteindelijk moet het conflict stoppen en worden afgesloten met een verdrag, waarin de buit van Rusland definitief zijn beslag krijgt.
maar de buit is pas compleet als het zuiden los is van Oekraine zodat Rusland het kan inpikken./ de baas kan gaan spelen
pi_144165009
quote:

[..]

Rusland is officieel niet militair betrokken bij het conflict.
The view from nowhere.
pi_144165024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Whuuttt???
  donderdag 4 september 2014 @ 12:28:07 #174
430548 homme7
pi_144165037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

nee alleen russische vakantiegangers, met BUK lanceerinrichtingen
pi_144165083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik denk als Rusland binnen 2 weken in Kiev staat dat niemand meer wat te zeggen heeft of Oekraïne lid wordt van de NATO, aangezien Putin dan de touwen in handen heeft.

Rusland is klaar om naar binnen te gaan, het zijn buurlanden. NATO zal zich eerst moeten gaan mobiliseren etc. om vervolgens een conflict aan de grens van rusland aan te gaan. Ik zie de vliegtuigen met lijkzakken al terug naar de NATO-landen toevliegen. Dit is geen Irak of Libië waar je oorlog mee voert.
pi_144165093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:30 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik denk als Rusland binnen 2 weken in Kiev staat dat niemand meer wat te zeggen heeft of Oekraïne lid wordt van de NATO, aangezien Putin dan de touwen in handen heeft.

Rusland is klaar om naar binnen te gaan, het zijn buurlanden. NATO zal zich eerst moeten gaan mobiliseren etc. om vervolgens een conflict aan de grens van rusland aan te gaan. Ik zie de vliegtuigen met lijkzakken al terug naar de NATO-landen toevliegen. Dit is geen Irak of Libië waar je oorlog mee voert.
Jaja, Rusland/Putin...

Fapfapfap..
pi_144165144
http://www.telegraph.co.u(...)top-agenda-live.html

Nato summit Wales: Isil and Ukraine top agenda

pi_144165155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Whuuttt???
Gisteren was daarover nog het volgende. Er zou een wapenstilstand zijn overeengekomen tussen Oekraine en Rusland. Rusland ontkende dit onmiddellijk, en voerde aan dat zij daar niet vechten en dus ook geen wapenstilstand kunnen sluiten. Dat is de officiele lijn.
The view from nowhere.
pi_144165159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:28 schreef homme7 het volgende:

[..]

nee alleen russische vakantiegangers, met BUK lanceerinrichtingen
Ik vind dat maar een raar argument. Of die soldaten nou officieel op vakantie of in dienst zijn lijkt me een interne Russische aangelegenheid. Daar heeft de rest van de wereld toch niks mee te maken?

Net zoals Nederland naar mijn idee ook moeilijk op het internationale toneel kan zeggen dat wij helemaal niets te maken hebben met de Nederlandse staatsburgers die voor ISIS vechten.
pi_144165173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Gisteren was daarover nog het volgende. Er zou een wapenstilstand zijn overeengekomen tussen Oekraine en Rusland. Rusland ontkende dit onmiddellijk, en voerde aan dat zij daar niet vechten en dus ook geen wapenstilstand kunnen sluiten. Dat is de officiele lijn.
Ja dus?

Als ik zeg dat de vliegende spaghettimonster bestaat wil toch niet zeggen dat dat zo is? Er zijn Russische troepen in Oekraïne, dat is gewoon met beelden aangetoond.
pi_144165204
Iemand met toegang tot de Wall Street Journal die het artikel "Henry Kissinger On The Assembly Of A New World Order" kan posten?
pi_144165235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:30 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

En Russen zijn echte bikkels. Al gaat de halve bevolking dood, het doet ze niets. Terwijl mensen in Het Westen geen enkele tegenslag kunnen incasseren.

Dit soort argumenten zijn gewoon sneu.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-09-2014 12:44:45 ]
The view from nowhere.
  donderdag 4 september 2014 @ 12:37:58 #184
430548 homme7
pi_144165250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind dat maar een raar argument. Of die soldaten nou officieel op vakantie of in dienst zijn lijkt me een interne Russische aangelegenheid. Daar heeft de rest van de wereld toch niks mee te maken?

nederlandse soldaten mogen niet ergens anders gaan vechten in Belgie ofzo
pi_144165277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:33 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)top-agenda-live.html

Nato summit Wales: Isil and Ukraine top agenda

[ afbeelding ]

De Russische dekolonialisatie.
The view from nowhere.
pi_144165296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, Rusland/Putin...

Fapfapfap..
:') Hij bekijkt het gewoon kritisch, iedereen die kritisch is tegenover de NAVO of Rusland de voordeel geeft is volgens jou een Rusland lover/Poetin lover. Hij heeft gewoon gelijk, dit is geen Libië waar je tegen vecht maar dit is een nucleair macht die een groot leger heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 12:41:12 ]
pi_144165312
http://www.politico.com/m(...)51.html#.VAhBixZQT-a

"Anyone who wants to understand the current Russian position on Ukraine would do well to begin with George Orwell’s classic, 1984.
pi_144165337
quote:
Doh! ben zo gewoon dat de WSJ registratie vereist dat ik niet meer op google results klik. |:(
Thanks.
pi_144165360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Doh! ben zo gewoon dat de WSJ registratie vereist dat ik niet meer op google results klik. |:(
Thanks.
No problem man.. ^O^

Heb je er misschien een interessante analyse bij , waarom wou je hem gepost hebben?
pi_144165384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja dus?

Als ik zeg dat de vliegende spaghettimonster bestaat wil toch niet zeggen dat dat zo is? Er zijn Russische troepen in Oekraïne, dat is gewoon met beelden aangetoond.
Maar een officiele erkenning hiervan heeft grote consequenties. Als jij zegt dat God niet bestaat, wil dat nog niet zeggen dat het niets uitmaakt als de Paus dat officieel erkend.
The view from nowhere.
pi_144165391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

No problem man.. ^O^

Heb je er misschien een interessante analyse bij , waarom wou je hem gepost hebben?
Wil gewoon lezen wat ie gezegd heeft. Maar lijkt weinig opvallends in te staan.
pi_144165393
Theunderdog, jij maakte me ook al belachelijk toen ik zei dat het juridische gevolgen kon hebben doordat Frankrijk die Mistral schepen niet wou leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 12:47:33 ]
pi_144165420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Waarom is er dan een coup gepleegd toen Oekraïne een deal wilde sluiten met Rusland?
pi_144165456
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waarom is er dan een coup gepleegd toen Oekraïne een deal wilde sluiten met Rusland?
Dit, trouwens die maidan betogers hebben gekregen wat ze wouden ^O^ Een pro EU Oekraïne ( Kuch kuch 50% van de pensioenen gekort als voorwaarde van het IMF )
pi_144165598
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat de bevolking de corruptie zat was.
The view from nowhere.
pi_144165725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Omdat de bevolking de corruptie zat was.
Corruptie blijft in Oekraïne, ongeacht pro EU of pro Rusland
pi_144165737
De Vries: Rasmussen is gevaarlijk

PvdA-senator Klaas de Vries vindt NAVO-secretaris-generaal Rasmussen een ongelooflijke praatjesmaker. Hij zei dat op NPO Radio 4, waar hij commentaar mocht geven op actuele gebeurtenissen.

"Die man is gewoon gevaarlijk", zegt de oud-minister over Rasmussen. Die wil onder meer een snelle interventiemacht om snel tegen Rusland te kunnen optreden. "Echt iets militairs doen, dat is natuurlijk bloedgevaarlijk", vindt De Vries.

NAVO-lidmaatschap
Rasmussen, die binnenkort vertrekt als NAVO-chef, zal de lidstaten op de grote NAVO-top vandaag en morgen in Wales oproepen om meer te investeren in hun strijdkrachten. In de meeste landen is sinds het einde van de Koude Oorlog juist fors bezuinigd op defensie.

Verder heeft de NAVO-topman laten weten dat het nog jaren kan duren voordat een mogelijk NAVO-lidmaatschap van Oekraïne een feit is. Premier Rutte en minister Timmermans zeggen beiden dat een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne niet aan de orde is.

Klaas de Vries zit sinds 2007 in de Eerste Kamer. Eerder was hij onder meer minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en van Binnenlandse Zaken.

http://nos.nl/artikel/694(...)n-is-gevaarlijk.html

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 12:59:48 ]
pi_144165790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:59 schreef vigen98 het volgende:
De Vries: Rasmussen is gevaarlijk

PvdA-senator Klaas de Vries vindt NAVO-secretaris-generaal Rasmussen een ongelooflijke praatjesmaker. Hij zei dat op NPO Radio 4, waar hij commentaar mocht geven op actuele gebeurtenissen.

"Die man is gewoon gevaarlijk", zegt de oud-minister over Rasmussen. Die wil onder meer een snelle interventiemacht om snel tegen Rusland te kunnen optreden. "Echt iets militairs doen, dat is natuurlijk bloedgevaarlijk", vindt De Vries.

NAVO-lidmaatschap
Rasmussen, die binnenkort vertrekt als NAVO-chef, zal de lidstaten op de grote NAVO-top vandaag en morgen in Wales oproepen om meer te investeren in hun strijdkrachten. In de meeste landen is sinds het einde van de Koude Oorlog juist fors bezuinigd op defensie.

Verder heeft de NAVO-topman laten weten dat het nog jaren kan duren voordat een mogelijk NAVO-lidmaatschap van Oekraïne een feit is. Premier Rutte en minister Timmermans zeggen beiden dat een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne niet aan de orde is.

Klaas de Vries zit sinds 2007 in de Eerste Kamer. Eerder was hij onder meer minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en van Binnenlandse Zaken.

http://nos.nl/artikel/694(...)n-is-gevaarlijk.html
Beetje voorbereid zijn mocht de boel verder escaleren lijkt mij juist eerder getuigen van gezond verstand.
pi_144165973
quote:
Het gaat over een ontwikkelen van een consensus over de wereldorde.
The view from nowhere.
pi_144165989
quote:

[..]

Rusland wil op dit moment ook helemaal geen oplossing volgens mij. Dat zou nogal wat gezichtsverlies opleveren.
pi_144166020
Weinig sprake van een staakt het vuren als ik de berichten lees op Twitter.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_144166027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Beetje voorbereid zijn mocht de boel verder escaleren lijkt mij juist eerder getuigen van gezond verstand.
Rasmussen was ook de man die in 2003 als eerste minister waarschuwde voor Iraakse gifgas aanvallen op Deense steden.
pi_144166080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rasmussen was ook de man die in 2003 als eerste minister waarschuwde voor Iraakse gifgas aanvallen op Deense steden.
Wist ik niet. Doet echter niet af van het feit dat jezelf nu voorbereiden op wat er mogelijk komen gaat niet onverstandig is.
pi_144166147
quote:

[..]

Corruptie blijft in Oekraïne, ongeacht pro EU of pro Rusland
Klopt. Volgens de Oekrainers op de Maidan was corruptie het probleem. Mensen uit het hele land kwamen naar de Maidan om te protesteren, mensen van de Krim en mijnwerkers uit Donbass waren ook vertegenwoordig op de Maidan. Een intern probleem dat leidde tot een strijd tussen tussen de bestuurselite en de bevolking. Rusland en Het Westen hebben deze crisis benut om er geopolitiek munt uit te slaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 04-09-2014 13:23:38 ]
The view from nowhere.
pi_144166174
Van een wapenstilstand is in ieder geval geen sprake, de Russen zijn nu aan het oprukken naar Mariupol, juist de plek waar de afgelopen tijd steeds anti Rusland demonstraties waren en de lokale bevolking hielp met loopgraven graven.

Ben heel benieuwd hoe de Russisch gezinden dat strakjes goed willen praten. Want van 'bescherming' is daar ook geen sprake.
  donderdag 4 september 2014 @ 13:17:26 #206
430548 homme7
pi_144166179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Hij bekijkt het gewoon kritisch, iedereen die kritisch is tegenover de NAVO of Rusland de voordeel geeft is volgens jou een Rusland lover/Poetin lover. Hij heeft gewoon gelijk, dit is geen Libië waar je tegen vecht maar dit is een nucleair macht die een groot leger heeft.
maakt niet uit.
Er moet ingegerepen worden, dat is nu eenmaal zo
pi_144166293
quote:
Dat is ook zo. Gelijk toen deze crisis serieus begon te worden, wilde de NAVO de defensie budgetten verhogen, meer landen de NAVO intrekken (Zweden / Finland), nieuwe basissen bouwen in Oost-Europa. Rusmussen propageert dit zonder blikken of blozen,

Klaas de Vries geloofde niet in het gevaar van de WMDs in Irak en heeft alles gedaan om Balkende te laten toegegeven dat de oorlog andere gronden had (regime change). Rasmussen heeft altijd krachtig gestaan voor de juistheid van het WMD-verhaal in al zijn propagandistische dimensies.

Rasmussen gaat gelukkig snel weg.
The view from nowhere.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 13:22:01 #208
230491 Zith
pls tip
pi_144166294
Mriupol wilt duidelijk Russisch zijn :Y
pi_144166326
De NAVO heeft z'n oude vijand terug

De NAVO ziet de nieuwe spanningen met Rusland als een zegen, vertelt correspondent Tijn Sadee: "We are back home, zeggen hoge Amerikaanse diplomaten. Ze voelen zich thuis in Europa, waar de NAVO kort na de Tweede Wereldoorlog werd opgericht."

"De top in Wales werd gepland vóórdat Rusland de Krim annexeerde. Toen was de vraag hoe het verder moest met de NAVO. Nu zijn we weer helemaal terug bij het belangrijke artikel 5: als één land wordt aangevallen worden we allemaal aangevallen."

Snelle reactiemacht
Er wordt gesproken over een nieuwe legermacht die snel in actie kan komen als de NAVO-staten in Oost-Europa worden bedreigd. Maar daarover is totaal geen overeenstemming tussen de 28 lidstaten, zegt Sadee. "Sommige landen willen voluit gaan, met het risico van een oorlog met Rusland. Andere landen willen op de rem blijven staan, uit angst om de Russische president Poetin te provoceren."

Wat vindt Poetin?
Poetin doet er alles aan om te voorkomen dat Oekraïne NAVO-lid wordt. "Hij ziet het als het laatste land in de omgeving van Rusland dat nog niet tot het bondsgenootschap behoort", zegt Rusland-kenner Helga Salemon van onderzoeksbureau Most. "De landen die voorheen tot het Warschaupact behoorden zijn bijna allemaal NAVO-landen geworden."

Salemon begrijpt de angst van Poetin. "Maar zijn methodes gaan natuurlijk veel te ver. Het destabiliseren van Oekraïne, waar hij nu al een half jaar mee bezig is, is eigenlijk een doel op zichzelf geworden: voorkomen dat Oekraïne lid van de NAVO wordt."

Nachtmerrie
En nu lijkt dus juist te gebeuren wat Poetin absoluut niet wil. 'De Baltische staten willen dat er permanente NAVO-bases op hun grondgebied komen. Dat is een nachtmerrie-scenario voor Poetin. Hij probeert de NAVO buiten de deur te houden, maar zijn handelen heeft een averechts effect."
http://nos.nl/artikel/694(...)de-vijand-terug.html
pi_144166333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar een officiele erkenning hiervan heeft grote consequenties. Als jij zegt dat God niet bestaat, wil dat nog niet zeggen dat het niets uitmaakt als de Paus dat officieel erkend.
Wat is officieel? de bewijzen zijn er, en daar gaat het toch om??
pi_144166343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:17 schreef teckna het volgende:
Van een wapenstilstand is in ieder geval geen sprake, de Russen zijn nu aan het oprukken naar Mariupol, juist de plek waar de afgelopen tijd steeds anti Rusland demonstraties waren en de lokale bevolking hielp met loopgraven graven.

Ben heel benieuwd hoe de Russisch gezinden dat strakjes goed willen praten. Want van 'bescherming' is daar ook geen sprake.
Mariupol is strategisch belangrijk
pi_144166357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:22 schreef Zith het volgende:
Mriupol wilt duidelijk Russisch zijn :Y
Gewoon na de etnische zuivering aanvullen met vakantiegangers.
pi_144166364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:23 schreef Automatisch het volgende:

De NAVO ziet de nieuwe spanningen met Rusland als een zegen, vertelt correspondent Tijn Sadee: "We are back home, zeggen hoge Amerikaanse diplomaten. Ze voelen zich thuis in Europa, waar de NAVO kort na de Tweede Wereldoorlog werd opgericht."

"De top in Wales werd gepland vóórdat Rusland de Krim annexeerde. Toen was de vraag hoe het verder moest met de NAVO. Nu zijn we weer helemaal terug bij het belangrijke artikel 5: als één land wordt aangevallen worden we allemaal aangevallen."

Snelle reactiemacht
Er wordt gesproken over een nieuwe legermacht die snel in actie kan komen als de NAVO-staten in Oost-Europa worden bedreigd. Maar daarover is totaal geen overeenstemming tussen de 28 lidstaten, zegt Sadee. "Sommige landen willen voluit gaan, met het risico van een oorlog met Rusland. Andere landen willen op de rem blijven staan, uit angst om de Russische president Poetin te provoceren."

Wat vindt Poetin?
Poetin doet er alles aan om te voorkomen dat Oekraïne NAVO-lid wordt. "Hij ziet het als het laatste land in de omgeving van Rusland dat nog niet tot het bondsgenootschap behoort", zegt Rusland-kenner Helga Salemon van onderzoeksbureau Most. "De landen die voorheen tot het Warschaupact behoorden zijn bijna allemaal NAVO-landen geworden."

Salemon begrijpt de angst van Poetin. "Maar zijn methodes gaan natuurlijk veel te ver. Het destabiliseren van Oekraïne, waar hij nu al een half jaar mee bezig is, is eigenlijk een doel op zichzelf geworden: voorkomen dat Oekraïne lid van de NAVO wordt."

Nachtmerrie
En nu lijkt dus juist te gebeuren wat Poetin absoluut niet wil. 'De Baltische staten willen dat er permanente NAVO-bases op hun grondgebied komen. Dat is een nachtmerrie-scenario voor Poetin. Hij probeert de NAVO buiten de deur te houden, maar zijn handelen heeft een averechts effect."
Beetje kat in het nauw verhaal, zware provocatie ook van NAVO,

Beide zeiden spelen een smerig spel waar uiteindelijk de burger alleen de kloesoe van gaat zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_144166369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:24 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rusland dus wederom in beeld als agressor?
pi_144166462
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:11 schreef Happel het volgende:
Weinig sprake van een staakt het vuren als ik de berichten lees op Twitter.
Hoho, morgen pas he.
pi_144166483
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon na de etnische zuivering aanvullen met vakantiegangers.
Ruim 700.000 Oost Oekrainers zijn naar Rusland gevlucht. Iets waar de media nauwelijks over praten. Het state department reageerde met "they could be visiting their grandma".
  Moderator donderdag 4 september 2014 @ 13:30:31 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144166496
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:25 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Beetje kat in het nauw verhaal, zware provocatie ook van NAVO,

Beide zeiden spelen een smerig spel waar uiteindelijk de burger alleen de kloesoe van gaat zijn.
wat een lulverhaal :')

de Russen zijn nooit buiten beeld geweest van de NAVO en als het staks prinsjesdag is heeft de schatkist het gewoon weer te druk voor het leger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144166539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:25 schreef b4kl4p het volgende:
Nachtmerrie

Zie hier de kern, hoe agressiever hij zich opstelt richting zijn buurlanden hoe sneller die lid van de navo worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144166554
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zie hier de kern, hoe agressiever hij zich opstelt richting zijn buurlanden hoe sneller die lid van de navo worden.
Logisch ook. Kan me voorstellen dat de buren van Rusland nu erg bang zijn.
pi_144166567
Ondertussen heeft de FSB belangrijke prioriteiten

quote:
Daarnaast is de nationale veiligheidsdienst FSB een onderzoek gestart naar een blogger in het Russische verre oosten, die wordt verdacht van het opzetten van een ‘ondergrondse terroristische gay-beweging’
pi_144166577
Enige voordeel is dat áls er vredesbesprekingen komen, dat Putin dan "thuis" kan vertellen, dat hij heeft bedongen dat Oekraïne buiten de NATO blijft.
pi_144166578
quote:
Poll: Most Russians Would Sacrifice Booze and Cigarettes to Hurt West

More than 70 percent of Russians would ban imports of booze and cigarettes from Western countries in retaliation for sanctions, but few would give up foreign cars or pay an additional tax on vacations abroad, a recent poll indicated.

Other popular measures included blacklisting foreign hotels (supported by 77 percent) and banning Ukrainian candy imports (79 percent), the state-run VTsIOM pollster said in a report released Wednesday.

But only 43 percent of respondents — apparently including those who don't even drive — would approve of restrictions on bringing foreign-made cars into the country, the report said.

The possibility of paying an extra tax to take a vacation abroad was the least favorite measure, though it still got the approval of 38 percent of respondents.

The poll was conducted on Aug. 16-17 among 1,600 people in 42 Russian regions and had a margin of error of no more than 3.4 percentage points.
http://www.themoscowtimes(...)rt-west-/506442.html
pi_144166580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:24 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ah dus je geeft hierbij toe dat het gewoon een ordinaire expansie oorlog van rusland is?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_144166600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ruim 700.000 Oost Oekrainers zijn naar Rusland gevlucht. Iets waar de media nauwelijks over praten. Het state department reageerde met "they could be visiting their grandma".
Dan heeft Rusland dus blijkbaar behoorlijk gefaald in het beschermen van hun etnische broeders in Oost-Oekraïne.

Ik neem aan dat die in de eerste plaats zijn gevlucht voor het geweld en dat het er substantieel minder waren geweest als Rusland de separatisten niet had gesteund en de neonazistische junta uit Kiev (ik noem het maar even zo om discussie daarover te vermijden) een snelle overwinning had behaald.
pi_144166604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is officieel? de bewijzen zijn er, en daar gaat het toch om??
Was het maar zo.
The view from nowhere.
pi_144166644
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Logisch ook. Kan me voorstellen dat de buren van Rusland nu erg bang zijn.
Ik vind het alles behalve logisch, alsof Putin zo dom is??
  donderdag 4 september 2014 @ 13:37:52 #228
430548 homme7
pi_144166667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:23 schreef Automatisch het volgende:

Snelle reactiemacht

Wat vindt Poetin?

Nachtmerrie
J ahij vraagt erom, ik zie zweden en Finland nu ook lid van de NATO worden en oekraine zal ingepast worden als EU land en Nato aspirant
pi_144166679
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:33 schreef 99.999 het volgende:
Ondertussen heeft de FSB belangrijke prioriteiten

[..]

Terroristen aanpakken lijkt mij meer dan terecht.
pi_144166696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:37 schreef homme7 het volgende:

[..]

J ahij vraagt erom, ik zie zweden en Finland nu ook lid van de NATO worden en oekraine zal ingepast worden als EU land en Nato aspirant
Zweden wil niets met de NAVO te maken hebben.
pi_144166711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah dus je geeft hierbij toe dat het gewoon een ordinaire expansie oorlog van rusland is?
Was het innemen van strategische steden in Irak in 2003 bewijs dat de VS een expansie oorlog voerde? Nee dus.
Strategisch belangrijk voor de strijd die nu aan de gang is, en voor een gunstige onderhandelingspositie.
pi_144166761
http://www.globalresearch(...)east-ukraine/5399215

Vladimir Putin’s “Seven Point Peace Plan” for East Ukraine
pi_144166774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vooral agressief.
  donderdag 4 september 2014 @ 13:42:13 #234
430548 homme7
pi_144166781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Was het innemen van strategische steden in Irak in 2003 bewijs dat de VS een expansie oorlog voerde? Nee dus.
Strategisch belangrijk voor de strijd die nu aan de gang is, en voor een gunstige onderhandelingspositie.
dus jij denkt dat Rusland weer terug achter haar eigen grenzen gaat en de Krim oekrainsch blijft ?
pi_144166785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vooral agressief.
Ik denk dat Putin heel goed weet wat hij doet, en eigenlijk heeft dat ook gewoon voor alsnog bewezen.
pi_144166806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:42 schreef homme7 het volgende:

[..]

dus jij denkt dat Rusland weer terug achter haar eigen grenzen gaat en de Krim oekrainsch blijft ?
_O-

De krim krijgt Oekraïne nooit meer terug natuurlijk.
pi_144166818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:42 schreef homme7 het volgende:

[..]

De Krim blijft Russisch, Donbass blijft Oekrains.
  donderdag 4 september 2014 @ 13:44:16 #238
430548 homme7
pi_144166834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:41 schreef theunderdog het volgende:
http://www.globalresearch(...)east-ukraine/5399215

Vladimir Putin’s “Seven Point Peace Plan” for East Ukraine
lijkt me goed, als de bemiddelingsmacht de VN is en geen russische troepen
  donderdag 4 september 2014 @ 13:44:55 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144166851
RobParsonsF24 twitterde op donderdag 04-09-2014 om 13:23:39 Artillery and tank fire audible on eastern edge of #Mariupol. Ukrainians say 4 armoires columns advancing towards Shirokina. Hint of panic reageer retweet
Not long now...
pi_144166856
http://www.newyerkpost.co(...)source=ReviveOldPost

NATO special forcez ta take on Russia
pi_144166868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De Krim blijft Russisch, Donbass blijft Oekrains.
En de troepen van Rusland gaan weer naar huis??
pi_144166904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:44 schreef DustPuppy het volgende:
RobParsonsF24 twitterde op donderdag 04-09-2014 om 13:23:39 Artillery and tank fire audible on eastern edge of #Mariupol. Ukrainians say 4 armoires columns advancing towards Shirokina. Hint of panic reageer retweet
Not long now...
hmmm
pi_144166913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik denk dat Putin heel goed weet wat hij doet, en eigenlijk heeft dat ook gewoon voor alsnog bewezen.
Ik denk dat niemand weet wat de gevolgen zijn van dit soort acties, en Poetin hooguit een idee heeft de meest directe aspecten, maar de toekomst niet kan overzien. Hij neemt dus een groot risico. Voor veel slachtoffers in Donbass heeft het al geleid tot een definitieve conclusie: Dit was het niet waard. Wanneer Poetin deze conclusie trekt is nog onduidelijk.
The view from nowhere.
pi_144166940
pi_144166949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:46 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand weet wat de gevolgen zijn van dit soort actief, en Poetin hooguit een idee heeft de meest directe aspecten, maar de toekomst niet kan overzien. Hij neemt dus een groot risico. Voor veel slachtoffers in Donbass heeft het al geleid tot een definitieve conclusie: Dit was het niet waard. Wanneer Poetin deze conclusie trekt is nog onduidelijk.
De slachtoffers in Donbass moeten hem interesseren, omdat?
pi_144166957
Het lijkt erop of echt de hele structuur van de koude oorlog terugkomt, inclusief de ruimterace;

http://siberiantimes.com/(...)-to-mars-and-beyond/

quote:
Putin criticised delays in the work on the space complex, which has been blamed on a shortage of manpower.

'In the future, the capacity of the cosmodrome will be expanded ... to be used to realise programmes to explore the Moon, Mars and other space objects,' he said.
pi_144167000

Dat zo,n plaatje vrijwel heel het conflict kan samenvatten, bijzonder wel.
pi_144167008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:44 schreef homme7 het volgende:

[..]

lijkt me goed, als de bemiddelingsmacht de VN is en geen russische troepen
In Transdnistrië is een vredesmacht die bestaat uit soldaten van Moldavië, Rusland en Transnistrië zelf.

Een vergelijkbare constructie in de Donbas zou dus kunnen bestaan uit Oekraïense en Russische militairen en separatisten.
pi_144167062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De slachtoffers in Donbass moeten hem interesseren, omdat?
Het zal hem niet interesseren. Wij zouden ons kunnen afvragen waarom zijn idealen relevant zijn, en die van andere mensen niet. Leiders hebben daarover vaak een bekrompen standpunt, en dat leidt tot hun val.
The view from nowhere.
pi_144167067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo niet????
Geen ervaring, geen materieel, geen wil.

Het vergt een ervaren officierskorps om een land binnen te vallen zoals de Amerikanen, Britten en Fransen kunnen.
pi_144167113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:51 schreef waht het volgende:

[..]

Geen ervaring, geen materieel, geen wil.

Het vergt een ervaren officierskorps om een land binnen te vallen zoals de Amerikanen, Britten en Fransen kunnen.
?

Een land als China heeft toch gewoon uitstekend materiaal?
pi_144167139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]

Dat zo,n plaatje vrijwel heel het conflict kan samenvatten, bijzonder wel.
Amerika is meer een adelaar die veilig boven alles vliegt.
pi_144167160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou, Oekraïne is zo'n beetje de grootste en sterkste Ex-Sovjetstaat. Die kunnen de Russen niet aan, dan bibbert het ook wel in Georgië of Kazachstan. Laat staan ukkies als de Baltische staten, ondanks hun NAVO-lidmaatschap.
pi_144167164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

?

Een land als China heeft toch gewoon uitstekend materiaal?
Voor verre operaties niet. Het is een gigantische logisitieke operatie.
pi_144167191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:55 schreef waht het volgende:

[..]

Voor verre operaties niet. Het is een gigantische logisitieke operatie.
China investeert puur in echt defensie materiaal?

Heb je hiervoor toevallig ook een bron/link?
pi_144167244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet in korte tijd verre en complexe logistieke lijnen op kunnen stellen. Dat is inderdaad wat hoog gegrepen voor de Chinezen op dit moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 13:58:09 ]
pi_144167351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

quote:
The absence of a true expeditionary logistics capability, however, would limit the PLA’s ability to project and sustain military operations at locations distant from the mainland. First among these limitations is the capability to transport and sustain more than one division of ground troops and equipment by sea or air, according to the US DOD report to Congress on China's military [down from three four decades earlier]. The PLA Navy’s total amphibious lift capacity was estimated in 2009 to be one infantry division of approximately 10,000 troops and equipment at one time. Although the PLA Navy has gained some proficiency with underway replenishment and sustainment of long distance deployments, this capability remains limited by the PLA’s small numbers of support ships.
http://www.globalsecurity.org/military/world/china/amphibious.htm
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Expeditionary_warfare
pi_144167431
quote:
Interessant, bedankt !
pi_144167451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
http://www.newyerkpost.co(...)source=ReviveOldPost

NATO special forcez ta take on Russia
kijk je uberhaupt naar je bronnen of wat? :")
pi_144167457
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, Oekraïne is zo'n beetje de grootste en sterkste Ex-Sovjetstaat. Die kunnen de Russen niet aan, dan bibbert het ook wel in Georgië of Kazachstan. Laat staan ukkies als de Baltische staten, ondanks hun NAVO-lidmaatschap.
Ik zou niet weten waarom NAVO landen bang zijn voor Rusland.

Werken de intimidatietechnieken van Putin toch goed.
pi_144167475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:04 schreef byah het volgende:

[..]

kijk je uberhaupt naar je bronnen of wat? :")
Ja hoor, waarom?
pi_144167524
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom NAVO landen bang zijn voor Rusland.

Werken de intimidatietechnieken van Putin toch goed.
Denk dat ieder buurland van Rusland nu een naar gevoel in de buik heeft. NAVO-lidmaatschap of niet maakt weinig uit. Voordat de NAVO is uitgerukt, mocht het zover komen, zijn landjes als Estland of Letland al volledig bezet.
pi_144167565
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk dat ieder buurland van Rusland nu een naar gevoel in de buik heeft. NAVO-lidmaatschap of niet maakt weinig uit. Voordat de NAVO is uitgerukt, mocht het zover komen, zijn landjes als Estland of Letland al volledig bezet.
Een aanval op een NAVO land is een aanval op de gehele NAVO.

Landen als Estland of Letland hebben rationeel gezien geen enkele rede om bang te zijn. maja, angst is niet rationeel, de intimidatie van Rusland/Putin werkt dus goed.
pi_144167656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Landen als Estland of Letland hebben rationeel gezien geen enkele rede om bang te zijn. maja, angst is niet rationeel, de intimidatie van Rusland/Putin werkt dus goed.
Sowieso heeft Rusland niks aan die landjes. Waarom zou je dat bezetten, terwijl die mensen zich extreem tegen je gaan verzetten en de NATO mogelijk ingrijpt?
pi_144167679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Sowieso heeft Rusland niks aan die landjes. Waarom zou je dat bezetten, terwijl die mensen zich extreem tegen je gaan verzetten en de NATO mogelijk ingrijpt?
Om dezelfde reden waarom hij Oekraïne bezet: de Russische minderheid beschermen.

En in landen als Estland en Letland zou hij nog een punt hebben ook.
pi_144167687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leuk maar nogmaals. Stel er komt ellende (ik stel nergens dat die kans groot is), dan liggen die landen al in puin voordat de NAVO in kan grijpen, daar zit dus geen onterechte angst.
pi_144167705
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk maar nogmaals. Stel er komt ellende (ik stel nergens dat die kans groot is), dan liggen die landen al in puin voordat de NAVO in kan grijpen, daar zit dus geen onterechte angst.
Leuk, maar Putin gaat dat niet doen.
pi_144167710
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Imperialisme. Die landen zijn ten onrechte onder de rok (of het juk) van Moedertje Rusland vandaan gekropen.
pi_144167730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leuk, maar Putin gaat dat niet doen.
Een of twee jaar geleden was een vrij openlijke invasie van Oekraïne ook niet te verwachten.

Die vent is gek en nog niet gevallen.
pi_144167754
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een of twee jaar geleden was een vrij openlijke invasie van Oekraïne ook niet te verwachten.

Nounou, Putin is gewoon een van de zovele machtswellustelingen.
pi_144167755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waarom hij Oekraïne bezet: de Russische minderheid beschermen.

En in landen als Estland en Letland zou hij nog een punt hebben ook.
Er wonen op zoveel plekken Russische minderheden. Ik denk dat het voor Poetin vooral telt als er een vitaal belang van de Russische staat mee gemoeid is, zoals op de Krim en in Oekraïne zelf.
pi_144167771
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toen was er nog geen gevaar dat Oekraine bij de NAVO zou gaan.
pi_144167784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:14 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Er wonen op zoveel plekken Russische minderheden. Ik denk dat het voor Poetin vooral telt als er een vitaal belang van de Russische staat mee gemoeid is, zoals op de Krim en in Oekraïne zelf.
Het gaat Putin om het uitbreiden van het Russische imperium.
pi_144167809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat Putin om het uitbreiden van de Russische imperium.
:@
pi_144167840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:14 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

De Baltische staten betekent dat de Oost Zee veel meer beschikbaar is voor Rusland, net zoals Zuid-Oekraine / Krim betekent dat de Zwarte Zee meer onder controle van Rusland komt.
The view from nowhere.
pi_144167896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De Baltische staten betekent dat de Oost Zee veel meer beschikbaar is voor Rusland, net zoals Zuid-Oekraine / Krim betekent dat de Zwarte Zee meer onder controle van Rusland komt.
Ze hebben al een grote basis in Kaliningrad. Hoeveel meer toegang tot die zee wil je hebben, waarom? Om pootje te baden?

Mariupol schijnt nu wel serieus te worden trouwens:

https://twitter.com/hashtag/Mariupol?src=hash
pi_144167900
StateOfUkraine twitterde op donderdag 04-09-2014 om 08:31:42 Reportedly a recent picture of Strelkov & Dugin in Valaam #Russia (where Putin has a 'spiritual adviser') http://t.co/H61j1uzTs5 reageer retweet

StateOfUkraine twitterde op donderdag 04-09-2014 om 10:15:22 Ilovaisk carnage appears to be repeating in Debaltseve a key city between Luhansk & Donetsk where the Russian army has encircled UA fighters reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op donderdag 04-09-2014 om 14:12:23 Mariupol, RU forces launched offensive on eastern outskirts they are confronted by #Ukraine bn Azov. Allegedly it is reconnaissance in force reageer retweet
The view from nowhere.
pi_144167930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ze hebben al een grote basis in Kaliningrad. Hoeveel meer toegang tot die zee wil je hebben, waarom? Om pootje te baden?

Mariupol schijnt nu wel serieus te worden trouwens:

https://twitter.com/hashtag/Mariupol?src=hash
Privé zwembad lijkt me wel wat?
pi_144167944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:19 schreef deelnemer het volgende:
StateOfUkraine twitterde op donderdag 04-09-2014 om 08:31:42 Reportedly a recent picture of Strelkov & Dugin in Valaam #Russia (where Putin has a 'spiritual adviser') http://t.co/H61j1uzTs5 reageer retweet
[ afbeelding ]

Dat zijn echt typisch van die weirdo's die je alleen in het Oostblok tegenkomt.
pi_144167962
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Toen was er nog geen gevaar dat Oekraine bij de NAVO zou gaan.
Dat was er ook niet voordat de Russen de Krim inpikten. Ze zijn zelf begonnen met de agressie, dus waar je heen wilt met je opmerking...
pi_144168057
quote:
Nee serieus neem ik aan.

Ik vraag me af wanneer we een foto zien met die vlag gedraaid :P
  donderdag 4 september 2014 @ 14:34:47 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168248
quote:
De titel dekt de lading van het stuk niet. Hij onderstreept zelfs het feit dat Rusland een bedreiging is.

Plus bij Afghanistan was er geen gefabriceerde reden om binnen te vallen, tenzij deze meneer in de school van "9/11 was an inside job!" zit.

In dit geval kan ik dat hele artikel niet meer serieus nemen.
pi_144168277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De titel dekt de lading van het stuk niet. Hij onderstreept zelfs het feit dat Rusland een bedreiging is.

Plus bij Afghanistan was er geen gefabriceerde reden om binnen te vallen, tenzij deze meneer in de school van "9/11 was an inside job!" zit.

In dit geval kan ik dat hele artikel niet meer serieus nemen.
''We saw in the last 20 years, that USA and NATO failed so stabilize and defuse conflicts in the Middle East and the Balkans, it only made them worse. If you want to help Ukraine, then do it yourself, without supporting NATO or EU. Donate, protest, raise awareness, lobby, whatever action you want to do, do it yourself.

Most governments do not have a humanitarian interests in intervening, the interest is solely financial and political. Just look at recent history, and you will see how NATO “helped” countries in Europe, Central America and Middle East.''

Toch een mooi stuk dit vind ik.
  donderdag 4 september 2014 @ 14:37:15 #286
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168306
shelomovskiy twitterde op donderdag 04-09-2014 om 14:06:55 Clearly #Mariupol is in range of separatist artillery now. The fight for the city has begun. reageer retweet
Here we go.
pi_144168307
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was er ook niet voordat de Russen de Krim inpikten. Ze zijn zelf begonnen met de agressie, dus waar je heen wilt met je opmerking...
Een democratisch gekozen president werd illegaal afgezet en er werd ondemocratisch een praatpop van de VS/EU geïnstalleerd als nieuwe machthebber.
  donderdag 4 september 2014 @ 14:38:52 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:37 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een democratisch gekozen president werd illegaal afgezet en er werd ondemocratisch een praatpop van de VS/EU geïnstalleerd als nieuwe machthebber.
Waarna er verkiezingen zijn geweest en nu zit er dus weer een democratisch gekozen leider.

Your argument is invalid.
  donderdag 4 september 2014 @ 14:40:52 #289
430548 homme7
pi_144168390
quote:

[..]

nee dat klopt niet, er waren verkiezingen met toezichthouders en meerdere kandidaten
pi_144168460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:37 schreef DustPuppy het volgende:
shelomovskiy twitterde op donderdag 04-09-2014 om 14:06:55 Clearly #Mariupol is in range of separatist artillery now. The fight for the city has begun. reageer retweet
Here we go.
Hmm, die Putin toch...

Wat was zijn reden om te lullen over dat staakt het vuren?
  donderdag 4 september 2014 @ 14:44:33 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hmm, die Putin toch...

Wat was zijn reden om te lullen over dat staakt het vuren?
Afleiding, tijd winnen? Who knows, really...
pi_144168509
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Afleiding, tijd winnen? Who knows, really...
Ben benieuwd wat de nieuwe sancties voor Rusland gaan inhouden.
pi_144168585
quote:
EU sanctions to target Russian oil industry and strip Russia of World Cup
EU is to hit Russia's energy industry with sanctions and strip the country of the right to host the 2018 World Cup unless President Putin withdraws Russian military from Ukraine

The European Union will strike at the heart of Russia's economy by extending sanctions to block all investment in the country's oil companies unless Vladimir Putin pulls invading Russian troops out of East Ukraine.

EU ambassadors have begun work in Brussels today on drawing up new economic sanctions building measures agreed at the end July and including political moves to hit the Russian President's prestige by stripping Russia of the right to host the 2018 World Cup.

Along with American sanctions, the EU measures, to be agreed by Friday unless Russia withdraws its military, will force President Putin to run his economy on a war footing placing a huge burden on state finances to stave off economic collapse at a time when the Russian rouble is hitting a record low.

According to a confidential three page document, seen by the Telegraph, all state-controlled Russian oil and defence companies will be banned from raising funds in European capital markets, cutting key sectors of Russia's stalling economy off from investment.

"[To] prohibit debt financing (through bonds, equities and syndicated loans) to defence companies and to all companies whose main activity is the exploration, production and transportation of oil and oil products and in which the Russian state is the majority shareholder," said the EU document.

"This extension would significantly increase the burden placed on the Russian state to finance its companies."

As well as economic measures, the EU is to take tough new political sanctions, first revealed by this newspaper last week, to ostracise President Putin and to teach him that Russia will become a pariah on the international stage unless he stops military intervention in Ukraine.

"Beside economic measures, thought could be given to taking coordinated action within the G7 and beyond to recommend suspension of Russian participation in high profile international cultural, economic or sports events (Formula One races, UEFA football competitions, 2018 World Cup etc)," said the secret draft paper.

Senior EU diplomats have reported growing dismay in the Kremlin at the strength of the EU's response which has hardened since the shooting down of the Malaysian Airlines MH17 flight on 17 July with the loss of 298 lives.

"Putin underestimates the strength of European unity and determination. It is never going to be business as normal again," said a senior EU diplomat.

While holding back at present from targeting Russia's huge gas industry, the investment ban will hit Rosneft, which is Russia's largest oil producer, in a warning of the broader energy sanctions that will follow unless Mr Putin backs down.

The measure is expected to have a direct impact on BP because the British energy company owns 20 per cent of the Russian oil giant. As well as losing access to Western investment Russia's oil prospectors will also be banned from access to exploration, production and refinery services.

"Measures could be extended... to provision of future associated services (such as seismic campaign-related services, drilling, well testing, logging and completion services, supply of floating vessels etc) for deep water, oil exploration and production, Arctic oil exploration and production or shale oil projects in Russia," said the paper.

"Prohibiting the provision of new additional technologies, for instance refining technologies needed to upgrade crude oil to EURO 4 standards."

Russia's largest banks are already covered by a financing ban that entered into force last month and the new sanctions will extend restrictions to make borrowing even more difficult, including a move to cut off loopholes.

"Possible measures [include] prohibiting EU persons from participating in syndicated loans to major Russian satte owned banks and other entities with a view to further restraining access to capital and closing a possible gap in the current regulation," said the EU document.

"[Also] lowering the maturity beyond which certain debt instruments are restricted bringing it form the current 90 days to 30 days."

Proposals do not envisage an EU ban on the purchase of newly issued Russian government bonds, the boycott of non-industrial diamonds or to lock Russia out of the interbank payments system for present but the measures are being held in reserve "in the event of a major escalation".
http://www.telegraph.co.u(...)ia-of-World-Cup.html
pi_144168589
Welke feut trapt er nu nog in de woorden van Putin :')
pi_144168591
quote:

[..]

Eh, nee. Dat klopt niet.
  donderdag 4 september 2014 @ 14:50:25 #296
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168644
Zoals ik het nu zie, denk ik dat het de bedoeling is Mariupol in te nemen en dan in een soort tang-beweging, met de befaamde "volunteer self-defense units" (de groene mannetjes) die vanuit de Krim optrekken richting Melitopol.

Landbrug naar de Krim => Secured!
pi_144168653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:48 schreef b4kl4p het volgende:
Welke feut trapt er nu nog in de woorden van Putin :')
Het heeft allemaal weinig met "intrappen" te maken. Als Putin zegt dat hij volgende week een staakt het vuren wil, wat moet je als NAVO doen? Er vanuit gaan dat die liegt en gewoon actie ondernemen?

Kan, maar wat dan als die het echt van plan was?
pi_144168793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft allemaal weinig met "intrappen" te maken. Als Putin zegt dat hij volgende week een staakt het vuren wil, wat moet je als NAVO doen? Er vanuit gaan dat die liegt en gewoon actie ondernemen?

Kan, maar wat dan als die het echt van plan was?
Nou volgens mij kun je gewoon ingrijpen en die separatisten afslachten, want officieel zit Rusland niet eens in Ukraine. Dus de NAVO kan gewoon ingrijpen ja.
pi_144168803
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:55 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou volgens mij kun je gewoon ingrijpen en die separatisten afslachten, want officieel zit Rusland niet eens in Ukraine. Dus de NAVO kan gewoon ingrijpen ja.
Nee, dan is de NAVO opeens de agressor.

Putin speelt dat heel slim.
  donderdag 4 september 2014 @ 15:01:13 #300
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144168964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dan is de NAVO opeens de agressor.

Putin speelt dat heel slim.
En als Putin zegt dat hij vrede wil, dan moet je daar ook officieel wel op in gaan, ook al weet je misschien al dat het niet serieus bedoelt is.
pi_144168970
ianbremmer twitterde op donderdag 04-09-2014 om 13:44:28 #Ukraine President at today's NATO Summit A helpful map: http://t.co/vUlw5rJU8W reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')