SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EngelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DuitsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. AfrikoansSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DiversenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spreekwoorden staan vanaf nu in alfabetische volgorde dankzij Treehut!
[ Bericht 58% gewijzigd door FANN op 04-09-2014 12:13:17 ]![]()
Hij die de topics koppelt, maakt er een reeks van.
Die uitdrukking betekent dat dit topic nu aan deel 1 gekoppeld is.![]()
Stille waters hebben diepe gronden.
Het kan positief als negatief zijn.
mensen die zich niet uitlaten, hebben heel dikwijls diepe gedachten; ze zijn meer dan ze schijnen.Wraak is zoet maar vergeving zoeter![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 20:52 schreef DaMart het volgende:
Hij die de topics koppelt, maakt er een reeks van.
Die uitdrukking betekent dat dit topic nu aan deel 1 gekoppeld is.Dank je wel!
Pfffffffff dat was een lange OP![]()
![]()
Daarom ben ik net zo hard aan het werk geweest voor de OP. ik hoop dat dat helptquote:Op woensdag 3 september 2014 21:05 schreef Tchock het volgende:
Dit wordt zo'n reeks waar dezelfde 10 spreekwoorden elk deel worden genoemd.![]()
![]()
Een wet van Meden en Perzen
Dit is een vaststaande afspraak of regel waaraan niet te tornen valt.
De uitdrukking is ontleend aan twee Bijbelverzen:
"Als het de koning goeddunkt, laat hij dan een koninklijk besluit uitvaardigen dat schriftelijk in de wetten van Perzië en Medië wordt vastgelegd, zodat het niet kan worden herroepen. Hierin moet bepaald worden dat Wasti koning Ahasveros niet meer onder ogen mag komen en dat de koning haar koninklijke waardigheid aan een ander zal geven, die beter is dan zij."
— Ester I:19
"Welnu, majesteit, vaardig dat verbod uit en stel het op schrift, zodat het niet veranderd kan worden, zoals geen enkele wet van de Meden en de Perzen kan worden herroepen."
— Daniël 6:9
Doordat de wetten onherroepelijk waren, was koninklijke willekeur uitgesloten en had de bevolking rechtszekerheid. Zelfs de koning had niet de mogelijkheid een wet ongedaan te maken.
Het grappige is dat de uitdrukking juist 'andersom' gebruikt wordt.
Het is geen wet van Meden en Perzen om aan te geven dat iets juist nog niet vaststaat.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Zegeltjes sparen
Zeg maar: steeds dingen meemaken die je niet leuk vind
[ Bericht 24% gewijzigd door TitanicLover op 03-09-2014 23:39:14 ]Wraak is zoet maar vergeving zoeter![]()
Wat?quote:Op woensdag 3 september 2014 23:29 schreef TitanicLover het volgende:
Zegeltjes sparen
Spreekt vanzelf![]()
Durf het daarom haast niet te vragen, maar kan je de engelse reeks onder de Nederlandse verplaatsen, waar de andere anderstalige ook staan?quote:Op woensdag 3 september 2014 22:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Daarom ben ik net zo hard aan het werk geweest voor de OP. ik hoop dat dat helpt![]()
Wel fijn dat je zoveel moeite gedaan hebt, bedankt.![]()
Donequote:Op donderdag 4 september 2014 00:00 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Durf het daarom haast niet te vragen, maar kan je de engelse reeks onder de Nederlandse verplaatsen, waar de andere anderstalige ook staan?
Wel fijn dat je zoveel moeite gedaan hebt, bedankt.![]()
Ook eens als onderschrift gebruikt...
Wie gaat slapen met jeuk aan zijn kont, wordt wakker met een stinkende vinger.
Beter het probleem oplossen vóórdat je gaat rusten![]()
![]()
FANN, ik ben je fanquote:Op donderdag 4 september 2014 00:16 schreef FANN het volgende:
Wraak is zoet maar vergeving zoeter![]()
Two coupons short for a toaster
The lights are on but there is no one home
Beide betekenen hetzelfde
De persoon in kwestie is "wat traag van begrip"In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding
Spreekt voor zich denk ikIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
quote:Op donderdag 4 september 2014 00:16 schreef FANN het volgende:
, die is leuk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
quote:dat is lief
![]()
Nog een paar Engelse spreekwoorden voor het rijtje..
It's all greek to me!
Ik begrijp er niets van!
The bird is known by his note the man by his words...
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Make a mountain out of a molehill.
In het Nederlands kennen we dit gezegde als ''van een mug een olifant maken'
dus van een klein probleempje iets groots maken.![]()
Als ik een Oosters spreekwoord mag plaatsen:
Thuis leeuw zijn buiten een vos=
Thuis grote mond hebben, durven, niet bang zijn maar buiten een ''mietje''Wraak is zoet maar vergeving zoeter![]()
De groente!andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
In een film zag ik een keer dat een man op iemands voorhoofd klopte en zeiquote:Op donderdag 4 september 2014 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
The lights are on but there is no one home
''hello is there somebody in there''![]()
was ook wel grappig![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: