abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144139011
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris
Uitgebreide video van de ouders
(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
pi_144139345
het laatste nieuws was dit

Hier verteld de vader van Kris dat Stefan ( de vriend van Kris ) op dinsdag middag nog contact heeft gehad met Kris. (om 2 uur )

http://nos.nl/video/63243(...)ermiste-vrouwen.html

+
2 uur plaatselijke tijd ja
dat was al een heel stuk na de Mirador
en daar was geen bereik ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144139376
ik zou graag nog wel een spoiler met fotos van Kris en Lisanne's camera('s) in de OP willen zien. Of doen we dat niet omdat ze gelekt zijn?
pi_144140388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:28 schreef StaceySinger het volgende:
het laatste nieuws was dit

Hier verteld de vader van Kris dat Stefan ( de vriend van Kris ) op dinsdag middag nog contact heeft gehad met Kris. (om 2 uur )

http://nos.nl/video/63243(...)ermiste-vrouwen.html

+
2 uur plaatselijke tijd ja
dat was al een heel stuk na de Mirador
en daar was geen bereik ?

[ afbeelding ]
Ik denk echt dat ze zijn teruggekeerd.
Zou ook verklaren waarom er geen foto's zijn na de 1e quebrada.
Op het kaartje staat 1630 eerste noodoproep. Denk dat ze die heel ergens anders hebben gemaakt
  woensdag 3 september 2014 @ 17:11:49 #5
430880 mig72
De Professional
pi_144140725
Waarom bevat dit topic zo hier en daar Spaanse woorden? Worden we geacht om ook die taal machtig te zijn? Alsof het Engels nidt genoeg is.
pi_144140781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Op het kaartje staat 1630 eerste noodoproep. Denk dat ze die heel ergens anders hebben gemaakt
Kijk als het wel klopt >volgens het kaartje
En dat daar (waar 14.00 uur staat) de plek geweest is waar ze met Stefan Appte of smste
En er iets is gebeurd (met een van de 2- been gebroken ofzo) op de plek waar de noodoproep is gedaan.
Dan wisten ze toch dat 1 van de 2 terug kon lopen naar de plek (2 uur) om daar een oproep te doen of te bellen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144140921
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:11 schreef mig72 het volgende:
Waarom bevat dit topic zo hier en daar Spaanse woorden? Worden we geacht om ook die taal machtig te zijn? Alsof het Engels nidt genoeg is.
als iets je niet bevalt ga dan ff naar feedback :W
pi_144140970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

die foto van Kris hier op pag 1, dat is toch niet de laatste, want uit dat EXGF onderzoek bleek toch dat die was omgewisseld, met die van K in die geul?
  woensdag 3 september 2014 @ 17:21:32 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144141155
De op is nog niet bijgewerkt.

[ Bericht 45% gewijzigd door Lavenderr op 03-09-2014 19:51:11 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 17:28:35 #10
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144141439
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:43 schreef jackie12 het volgende:
Misschien oud nieuws maar dit is wat misdaadjournalist HenkJjan Korterink schreef op 25 juli

Quote:
k was er al bang voor. Eerst het bericht dfat de families van Kris en Lisanne hun eigen weg zouden gaan, in de manier waarop ze verder gaan met de rouwverwerking en de procedures, en – weinig verrassend – dan dat de ouders van Kris Kremers zich niet kunnen neerleggen bij de gedachte dat hun dochter is verdwaald. Dat worden, zo vrees is, nog tientallen jaren met vermoeiende verhalen over wat er allemaal gebeurd kan zijn.

Het beste zou zijn de ouders naar een goede psychiater te krijgen, maar in de praktijk blijkt dat helaas geen optie: dit zijn ouders die de rest van hun leven in het teken willen blijven van het ontdekken van de waarheid over de dood van hun dochter. Daar komen ze nooit uit. Elk antwoord dat ze krijgen roept nieuwe vragen op, ze zullen nooit rusten.

Het is prima dat er tot op zekere hoogte mensen met hen meegaan. Iedereen begrijp hun ondraaglijke verdriet. Maar er is een grens. Het is te hopen dat die nog een keer wordt waargenomen door deze of gene. En dat ook journalisten zich een beetje inhouden. Het zijn de gemakkelijkste verhalen om te maken: leeglopende nabestaanden. Daar kun je je abominabelste verslaggever op af sturen, scoort altijd.
Ik vind Korterink vaak irritant omdat het hem niet lukt zijn kroegtafelmeningen voor zich te houden, omdat hij geweldig vooringenomen is tegen politie en justitie en veel te makkelijk en te snel conclusies trekt. Ook in dit citaat vind ik hem geweldig irritant. Hij doet alsof de zaak al helemaal is afgehandeld, maar zoals we weten is dat niet zo. Ik heb zelf tot nu toe alleen maar waardering gehad voor de manier waarop de fam. Kremers de feiten boven tafel probeert te krijgen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144142076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:28 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik vind Korterink vaak irritant omdat het hem niet lukt zijn kroegtafelmeningen voor zich te houden, omdat hij geweldig vooringenomen is tegen politie en justitie en veel te makkelijk en te snel conclusies trekt. Ook in dit citaat vind ik hem geweldig irritant. Hij doet alsof de zaak al helemaal is afgehandeld, maar zoals we weten is dat niet zo. Ik heb zelf tot nu toe alleen maar waardering gehad voor de manier waarop de fam. Kremers de feiten boven tafel probeert te krijgen.
Dat journalisten zich een beetje moeten inhouden, ben ik met die Korterink eens. Had hij dat zélf ook maar gedaan, want voor de rest vind ik het een harteloos stuk, dat deze dappere familie geen recht doet. Natuurlijk accepteren zij geen onduidelijkheid. Ik neem mijn petje af voor het feit dat ze zich zo goed staande weten te houden. Een ieder die dat niét vindt, doet er echt beter aan om dat voor zich te houden.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:08:52 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144142657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:43 schreef jackie12 het volgende:
Misschien oud nieuws maar dit is wat misdaadjournalist HenkJjan Korterink schreef op 25 juli

Quote:
k was er al bang voor. Eerst het bericht dfat de families van Kris en Lisanne hun eigen weg zouden gaan, in de manier waarop ze verder gaan met de rouwverwerking en de procedures, en – weinig verrassend – dan dat de ouders van Kris Kremers zich niet kunnen neerleggen bij de gedachte dat hun dochter is verdwaald. Dat worden, zo vrees is, nog tientallen jaren met vermoeiende verhalen over wat er allemaal gebeurd kan zijn.

Het beste zou zijn de ouders naar een goede psychiater te krijgen, maar in de praktijk blijkt dat helaas geen optie: dit zijn ouders die de rest van hun leven in het teken willen blijven van het ontdekken van de waarheid over de dood van hun dochter. Daar komen ze nooit uit. Elk antwoord dat ze krijgen roept nieuwe vragen op, ze zullen nooit rusten.

Het is prima dat er tot op zekere hoogte mensen met hen meegaan. Iedereen begrijp hun ondraaglijke verdriet. Maar er is een grens. Het is te hopen dat die nog een keer wordt waargenomen door deze of gene. En dat ook journalisten zich een beetje inhouden. Het zijn de gemakkelijkste verhalen om te maken: leeglopende nabestaanden. Daar kun je je abominabelste verslaggever op af sturen, scoort altijd.
Hij heeft toch gelijk? Heb het ook wel es hier verteld dat die vader van Kris het niet kan verkroppen dat zijn dochter een domme fout gemaakt zou kunnen hebben en zoekt naar scenario's waarin de schuld van deze tragische dood niet bij zijn dochter ligt. Hij trekt zijn vrouw mee in die eindeloze zoektocht. En dan heb je nog die aandachtstrekkerij zoals dit:

http://www.ed.nl/regio/he(...)ek-helmond-1.4513915

Kom op hee, niemand zit meer te wachten op dit soort meelij-opwekkende shit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144142780
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Hij heeft toch gelijk? Heb het ook wel es hier verteld dat die vader van Kris het niet kan verkroppen dat zijn dochter een domme fout gemaakt zou kunnen hebben en zoekt naar scenario's waarin de schuld van deze tragische dood niet bij zijn dochter ligt. Hij trekt zijn vrouw mee in die eindeloze zoektocht. En dan heb je nog die aandachtstrekkerij zoals dit:

Ik weet niet, misschien ben je nog erg jong en heb je niet veel meegemaakt. Of ben je gewoon iemand met weinig inlevingsvermogen.
De ouders vragen niet om medelijden, ze willen zaken uitzoeken en voor zover mogelijk zekerheid over wat er met hun dochter gebeurd is. Ze pakken dat juist heel goed en zakelijk aan, er is veel geld nodig om een zoektocht aan de andere kant van de wereld gaande te houden. Respect, petje af voor ze!
pi_144142787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kijk als het wel klopt >volgens het kaartje
En dat daar (waar 14.00 uur staat) de plek geweest is waar ze met Stefan Appte of smste
En er iets is gebeurd (met een van de 2- been gebroken ofzo) op de plek waar de noodoproep is gedaan.
Dan wisten ze toch dat 1 van de 2 terug kon lopen naar de plek (2 uur) om daar een oproep te doen of te bellen?
Hoe rijmt zich het contact of berichtje met vriend om 14.00 uur met het gegeven dat 0m 13.36 uur beide telefoons het bereik hebben verloren?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_144142810
quote:

[..]

walgelijke post meid -onder de gordel bahh
pi_144142896
quote:

[..]

ik denk dat het er maar helemaal aan ligt hou oud je zelf bent, wat je zelf hebt meegemaakt. Mensen tussen de 17-24, 25-32, 32-42 enz hebben allemaal zo hun eigen levenservaringen, heb jij als ouder al eens een kind verloren bv? Of een zus, of een broer? Ik zou ook nr Panama zijn gegaan, of mijn dochter nou wel of niet dom was geweest. Die Korterink is een botte hork.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:22:15 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144142962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

walgelijke post meid -onder de gordel bahh
en ik maar denken dat falco een vent is
  woensdag 3 september 2014 @ 18:22:52 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144142980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet niet, misschien ben je nog erg jong en heb je niet veel meegemaakt. Of ben je gewoon iemand met weinig inlevingsvermogen.
De ouders vragen niet om medelijden, ze willen zaken uitzoeken en voor zover mogelijk zekerheid over wat er met hun dochter gebeurd is. Ze pakken dat juist heel goed en zakelijk aan, er is veel geld nodig om een zoektocht aan de andere kant van de wereld gaande te houden. Respect, petje af voor ze!
Ik heb juist heel veel inlevingsvermogen. Ik snap die vader wel, maar continu met zo'n houding verder door het leven gaan, is op een gegeven moment verspilde energie, tijd en geld. 100% zekerheid over wat er gebeurd is, heb je niet en zul je ook nooit meer krijgen in deze zaak. Is heel cru, maar die vastberadenheid gaat alleen maar meer frustatie voor hem opleveren.

Verder heb ik het niet zo met die initiatieven om derde rangs artiesten op te trommelen om een of ander gevoelig liedje te zingen met als doel geld in te zamelen. Ik vind ze nogal phoney, maar goed dat terzijde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144143064
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Hoe rijmt zich het contact of berichtje met vriend om 14.00 uur met het gegeven dat 0m 13.36 uur beide telefoons het bereik hebben verloren?
op de mirador is er bereik
  woensdag 3 september 2014 @ 18:25:30 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144143070
Er is nieuws. Dit haal ik er uit:

- Er zijn nieuwe botten gevonden. (Kan van alles zijn dus laten we verder onderzoek afwachten.)
- Betzaida Pitti gaat zelf langs bij de NL ambassadeur voor het NFI-rapport.
- De ouders van Lisanne gaan weer naar Panama om haar spullen in ontvangst te nemen.

http://www.prensa.com/uho(...)anama-informe/386198
http://www.cocoas.net/m/n(...)s-por-las-holandesas
En deze had ik eerder gepost:
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=1659452
http://www.noticiasmvs.co(...)s-en-panama-187.html
http://www.cocnoticias.co(...)ncio-de-autoridades/

Is hier iemand die goed Spaans kan lezen? Ik niet namelijk, dus aanvullingen zijn welkom ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Domnivoor op 03-09-2014 18:36:04 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 18:27:12 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144143117
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:20 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik denk dat het er maar helemaal aan ligt hou oud je zelf bent, wat je zelf hebt meegemaakt. Mensen tussen de 17-24, 25-32, 32-42 enz hebben allemaal zo hun eigen levenservaringen, heb jij als ouder al eens een kind verloren bv? Of een zus, of een broer? Ik zou ook nr Panama zijn gegaan, of mijn dochter nou wel of niet dom was geweest. Die Korterink is een botte hork.
Hoop dit soort dingen zelf nooit mee te maken, maar ik zou natuurlijk ook zijn gegaan om uit te zoeken wat er is gebeurd. Maar op een gegeven moment moet je je ook bij de situatie neer leggen. Van de familie van Lisanne hoor je niets meer. Waarschijnlijk hebben zij genoeg aan de antwoorden nu, ook al zijn er nog wat open vreemde eindjes, die dit topic in leven houden. Als nabestaanden houd je die open eindjes ook in de gaten. Maar goed de consensus echter is dat de twee verdwaald zijn en enkele dagen later door een ongeluk/uitputting zijn overleden.
pi_144143169
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik heb juist heel veel inlevingsvermogen. Ik snap die vader wel, maar continu met zo'n houding verder door het leven gaan, is op een gegeven moment verspilde energie, tijd en geld. 100% zekerheid over wat er gebeurd is, heb je niet en zul je ook nooit meer krijgen in deze zaak. Is heel cru, maar die vastberadenheid gaat alleen maar meer frustatie voor hem opleveren.

Verder heb ik het niet zo met die initiatieven om derde rangs artiesten op te trommelen om een of ander gevoelig liedje te zingen met als doel geld in te zamelen. Ik vind ze nogal phoney, maar goed dat terzijde.
Lees eens goed, ik heb het niet over 100% zekerheid gehad. Ik schreef "voor zover mogelijk"
En met de rest van je antwoord bevestig je alleen maar wat ik zei, weinig levenservaring en dus ook weinig inlevingsvermogen.
En voor de rest maken de ouders zelf wel uit wanneer ze het punt bereiken dat het genoeg is.
Wat weet jij daar nou van? O, jij "heb het niet zo met...." who cares :r
  woensdag 3 september 2014 @ 18:31:34 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144143221
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:25 schreef Domnivoor het volgende:

- Er zijn nieuwe botten gevonden. (Kan van alles zijn dus laten we verder onderzoek afwachten.)
- Betzaida Pitti gaan zelf langs bij de NL ambassadeur voor het NFI-rapport.
- De ouders van Lisanne gaan weer naar Panama om haar spullen in ontvangst te nemen.

Is hier iemand die goed Spaans kan lezen? Ik niet namelijk, dus aanvullingen zijn welkom ;)
nieuwe botten, weer op dezelfde plek(ken) ongeveer?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:31:46 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144143226
quote:

Ik lees (met Google vertaal weliswaar) in die eerste link dat alles gisteren al afgegeven is door de ambassadeur. En dat de bezittingen en resten vande meisjes aan de ouders zullen worden gegeven (zonder dralen).

Ga nu de 2e link lezen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144143234
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat mag u vinden. Het is echter sympathieker om die zienswijze vóór u te houden, omdat het hier om een trieste zaak gaat.
Het staat u overigens vrij om een grote donatie te doen, zodat andere initiatieven niet meer nodig zijn.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:32:15 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144143243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Lees eens goed, ik heb het niet over 100% zekerheid gehad. Ik schreef "voor zover mogelijk"
En met de rest van je antwoord bevestig je alleen maar wat ik zei, weinig levenservaring en dus ook weinig inlevingsvermogen.
En voor de rest maken de ouders zelf wel uit wanneer ze het punt bereiken dat het genoeg is.
Wat weet jij daar nou van? O, jij "heb het niet zo met...." who cares :r
Chill bill hee. Een afwijkende mening die mogelijk tegen de borst van tere zielen stuit, wordt dus niet getolereerd?
pi_144143253
quote:

[..]

-edit- eens op met je walgelijke zelfingenomen ik-weet-wat-goed-voor-u-is instelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 03-09-2014 18:34:14 ]
pi_144143298
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoop dit soort dingen zelf nooit mee te maken, maar ik zou natuurlijk ook zijn gegaan om uit te zoeken wat er is gebeurd. Maar op een gegeven moment moet je je ook bij de situatie neer leggen. Van de familie van Lisanne hoor je niets meer. Waarschijnlijk hebben zij genoeg aan de antwoorden nu, ook al zijn er nog wat open vreemde eindjes, die dit topic in leven houden. Als nabestaanden houd je die open eindjes ook in de gaten. Maar goed de consensus echter is dat de twee verdwaald zijn en enkele dagen later door een ongeluk/uitputting zijn overleden.
de consensus? van wie?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:34:48 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144143313
quote:

En in de tweede link lees ik dat het NFI ook de in augustus gevonden rib van Kris zal analyseren.
Er is dus GEEN nieuw bot gevonden van één van de meiden.
pi_144143318
quote:

Ik maak er alleen uit op dat de onderzoeksresultaten aan Panama zijn overgdragen, gister dinsdag
ik lees niets over nieuwe vondsten, maar weet niet zeker
  woensdag 3 september 2014 @ 18:35:47 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144143344
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:34 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

de consensus? van wie?
Van de Panamese autoriteiten, de pers en Peter R. de Vries 8-).
  woensdag 3 september 2014 @ 18:38:02 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144143403
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Chill bill hee. Een afwijkende mening die mogelijk tegen de borst van tere zielen stuit, wordt dus niet getolereerd?
nou, niet zo verbaasd doen, jij geeft ongezouten je mening. Mag. Maar dan kun je ook wat weerstand verwachten.

Wij verschillen van mening, prima, maar dat phony, dat zie ik helemaal niet.
pi_144143426
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Peter r de vries zat dom te brallen en kende de details van de zaak tot dan niet eens.
Was er alleen maar ff als interessant gezicht bij aan tafel gezet en had zich niet eens goed voorbereid met achtergrond info
pi_144143477
quote:

2e link

Humberto Meer, directeur van de forensische geneeskunde, bevestigde gisteren 2 september onderzoekers die de zaak van de Nederlandse Kris Kremers bevorderen en Lisanne Froon gevonden nieuwe sporen worden geanalyseerd om te bevestigen dat ze de jeugd weer te geven.

Het bot nog worden geanalyseerd en getest op DNA, zelfs de plek waar de ontdekking werd gedaan, omdat het een verhaal dat gaat over de vlieg is niet bekend.

Humberto dit geval erkend dat kost veel werk voor onderzoekers, een plaats delict, die zowel kunnen worden verwerkt als niet te hebben hoe moeilijk de topografie van de regio waar het incident zich voordeed.

Ana Belfon procureur-generaal in het land, daalde om vorderingen te maken op deze nieuwe vinding en specifiek wetenschappelijk bewijs dat het antwoord zal verstrekken.

"Deze bevindingen zijn onderworpen aan een DNA-specialisten en het zijn zij die de antwoorden hebben." Verduidelijk de procureur

Werd bekend dat de Nederlandse ambassadeur in Panama bezocht de Belfon advocaat en autoriteiten onderzoeken de zaak, om te leren over de huidige staat van het record. Lissane ouders binnenkort naar Panama voor de botten en bezittingen.

Ook de resultaten van het bewijs gevonden in het geval van jongeren, zoals camera en mobiele verwacht.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:41:44 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_144143516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:31 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Dat mag u vinden. Het is echter sympathieker om die zienswijze vóór u te houden, omdat het hier om een trieste zaak gaat.
Het staat u overigens vrij om een grote donatie te doen, zodat andere initiatieven niet meer nodig zijn.
Deze hele topicreeks gaat over zienswijzen. :') _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_144143592
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:35 schreef Falco het volgende:

[..]

nee, dat is onzin. Veel pers in Nederland zit elkaar gewoon na te apen met copycat artikelen, waardoor je over veel zaken een erg eenduidig beeld krijgt. Peter R de Vries zat er met N Holloway en JvdS ook naast.
JvdS was medeplichtig aan haar verdwijning, maar er was niet bewezen dat hij haar moordenaar was bv. Door verder onderzoek komen soms andere feiten naar boven. Omdat er hier niet goed onderzoek is geweest, willen veel mensen dat dit eerst alsnog gebeurd.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:44:01 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144143600
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou, niet zo verbaasd doen, jij geeft ongezouten je mening. Mag. Maar dan kun je ook wat weerstand verwachten.
Tuurlijk, maar ik vind het treurig als meteen allerlei waardeoordelen over je bedacht worden.
quote:
Wij verschillen van mening, prima, maar dat phony, dat zie ik helemaal niet.
Ik vind het gewoon niks. Zo'n wannabe tranenopwekkend nummer klinkt vrijwel altijd kut en ja het moet weer nieuw geld opleveren voor een speurtocht in Panama. Maar tegelijkertijd moet het voor die ouders ook weer een bevestiging zijn hoe geweldig hun dochter wel niet was. Je merkt dat ook aan die website, de ene schitterende superlatief over haar wordt opgevolgd door een andere superlatief. Ik snap het wel dat je alles uit de kast wil trekken om antwoorden op vragen te krijgen, maar het komt op mij op een gegeven moment onoprecht over.
pi_144143738
quote:

Ik lees dus, onderzoeksresultaten gister, dinsdag aan Panamese autoriteiten gegeven.
En dat de ambassadeur de resultaten al 10 dagen in zijn bezit had maar nog niet eerder aan de autoriteiten had doorgegeven. Pitti gaat hem opzoeken.
pi_144143803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik lees dus, onderzoeksresultaten gister, dinsdag aan Panamese autoriteiten gegeven.
En dat de ambassadeur de resultaten al 10 dagen in zijn bezit had maar nog niet eerder aan de autoriteiten had doorgegeven. Pitti gaat hem opzoeken.
eindelijk de telefoongegevens ook nr Panama, benieuwd wat er gevonden is en nu naar buiten komt, en hoe.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:51:26 #40
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144143822
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik vind het treurig als meteen allerlei waardeoordelen over je bedacht worden.

[..]

Ik vind het gewoon niks. Zo'n wannabe tranenopwekkend nummer klinkt vrijwel altijd kut en ja het moet weer nieuw geld opleveren voor een speurtocht in Panama. Maar tegelijkertijd moet het voor die ouders ook weer een bevestiging zijn hoe geweldig hun dochter wel niet was. Je merkt dat ook aan die website, de ene schitterende superlatief over haar wordt opgevolgd door een andere superlatief. Ik snap het wel dat je alles uit de kast wil trekken om antwoorden op vragen te krijgen, maar het komt op mij op een gegeven moment onoprecht over.
Ik begrijp je nu iets beter, maar dat hangt wel samen met waarom wij op je andere punt ook verschillen van mening. Over dat vastbijten en niet loslaten. Het klinkt een beetje alsof je het nu wel welletjes vindt. Maar die mensen zitten nog aan het begin van een rouwproces, dat kan nog wel ff duren. En ik zie het ook niet zozeer als niet toe willen geven dat je dochter wel eens een domme fatale fout heeft kunnen maken, als wel dat ze meer duidelijkheid willen. En me dunkt,krijg je t niet dan ga je t halen. Als uit andere gegevens blijkt dat die meiden verdwaald zijn (dat het geen misdrijf is), dan kan hij het vast beter loslaten cq de volgende stap nemen in het rouwproces.
pi_144143839
quote:

[..]

[..]

Het gaat er toch helemaal niet om hoe het op jou overkomt.
Het gaat er om of het effectief is, zoals ik al zei, zakelijk goed bekeken.
pi_144143886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd, als alle gegevens (telefoongegevens etc) zijn doorgegeven. Ik veronderstel dat de resultaten dan wel tamelijk snel aan de media zullen worden "gelekt", gezien de vorige ervaringen op dat gebied met de Panamese autoriteiten.
  woensdag 3 september 2014 @ 18:56:00 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144143971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gaat er toch helemaal niet om hoe het op jou overkomt.
Het gaat er om of het effectief is, zoals ik al zei, zakelijk goed bekeken.
Zakelijk wordt dit een flater als je zo'n derderangs artiest optrommelt die nauwelijks bekend is. Hopelijk komen ze uit de productiekosten.
pi_144144007
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Zakelijk wordt dit een flater als je zo'n derderangs artiest optrommelt die nauwelijks bekend is. Hopelijk komen ze uit de productiekosten.
zout ff op met je gemekker joh
  woensdag 3 september 2014 @ 18:59:45 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144144085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:53 schreef Saarah het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd, als alle gegevens (telefoongegevens etc) zijn doorgegeven. Ik veronderstel dat de resultaten dan wel tamelijk snel aan de media zullen worden "gelekt", gezien de vorige ervaringen op dat gebied met de Panamese autoriteiten.
Het wordt meteen naar de media gelekt maar het kan nog wel even duren voordat het naar ons wordt gelekt ;)
  woensdag 3 september 2014 @ 19:01:48 #46
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144144171
De uitspraak dat de Nederlandse ambassadeur al meer dan een week in het bezit is van het afgeronde rapport komt voor rekening van Nikki van Passel. Het Nederlandse OM verklaarde dat het onderzoek nog gaande was (link ABC). En in La Prensa lees ik dat de ambassadeur het Panamese OM op de hoogte heeft gebracht van de stand van het onderzoek. Officieel was (is) men in Nederland dus nog niet klaar.
pi_144144174
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Overigens denk ik ook dat je het helemaal verkeerd inschat, dat het om aandacht en medelijden zou gaan. Het tegenovergestelde is het eerder. De ouders zullen de publiciteit als een noodzakelijk kwaad beschouwen, dat nu eenmaal nodig is om de zaak niet naar de achtergrond te laten verdwijnen en om geld in te zamelen.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:02:10 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144144185
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik begrijp je nu iets beter, maar dat hangt wel samen met waarom wij op je andere punt ook verschillen van mening. Over dat vastbijten en niet loslaten. Het klinkt een beetje alsof je het nu wel welletjes vindt. Maar die mensen zitten nog aan het begin van een rouwproces, dat kan nog wel ff duren. En ik zie het ook niet zozeer als niet toe willen geven dat je dochter wel eens een domme fatale fout heeft kunnen maken, als wel dat ze meer duidelijkheid willen. En me dunkt,krijg je t niet dan ga je t halen. Als uit andere gegevens blijkt dat die meiden verdwaald zijn (dat het geen misdrijf is), dan kan hij het vast beter loslaten cq de volgende stap nemen in het rouwproces.
Ieder rouwproces is inderdaad anders en je moet daar ook zeker mensen de vrijheid ingeven hoe in te vullen. Bij de familie Kremers heb ik echter het gevoel dat het een nogal destructief rouwproces is en dat ze het niet echt jofel invullen. Verder snap ik ook dat ze meer duidelijkheid in willen, maar zijn allereerste insteek is dat hun dochter nooit zou kunnen verdwalen, omdat 'ze gewoon niet zo'n domme fout zou maken'. Van alles wordt er bij gehaald om dat verdwaalscenario te proberen te ontkrachten of er worden weer nieuwe vragen opgeworpen. Erg pijnlijk en triest allemaal, maar het heeft er juist de schijn van dat dat verdwalen wel gebeurd is.
pi_144144454
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Ieder rouwproces is inderdaad anders en je moet daar ook zeker mensen de vrijheid ingeven hoe in te vullen. Bij de familie Kremers heb ik echter het gevoel dat het een nogal destructief rouwproces is en dat ze het niet echt jofel invullen. Verder snap ik ook dat ze meer duidelijkheid in willen, maar zijn allereerste insteek is dat hun dochter nooit zou kunnen verdwalen, omdat 'ze gewoon niet zo'n domme fout zou maken'. Van alles wordt er bij gehaald om dat verdwaalscenario te proberen te ontkrachten of er worden weer nieuwe vragen opgeworpen. Erg pijnlijk en triest allemaal, maar het heeft er juist de schijn van dat dat verdwalen wel gebeurd is.
begint op laster te lijken :7 aanranding van de eer of de goede naam
pi_144144464
quote:

[..]

Enfin, als de vandaag aangedragen info over tel. gesprek van Kris met haar vriend op 1/4 om 14.00 uur juist is, kan je verdwaalscenario de prullenbak in
pi_144144558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welnee, hoe kom je daar nou bij?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:10:34 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144144562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:01 schreef Gorraay het volgende:
De uitspraak dat de Nederlandse ambassadeur al meer dan een week in het bezit is van het afgeronde rapport komt voor rekening van Nikki van Passel. Het Nederlandse OM verklaarde dat het onderzoek nog gaande was (link ABC). En in La Prensa lees ik dat de ambassadeur het Panamese OM op de hoogte heeft gebracht van de stand van het onderzoek. Officieel was (is) men in Nederland dus nog niet klaar.
Bedankt.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:12:15 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_144144640
quote:

[..]

Lol, als dat laster is dan zouden een aantal vaste posters uit deze reeks al tot levenslang zijn veroordeeld :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_144144954
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:21 schreef Marrije het volgende:
Het is wel duidelijk dat we iemand missen.
pi_144144971
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welnee, hoe kom je daar nou bij?
heeft het enige zin om die ouders hier aan te vallen dan ?
pi_144145124
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:21 schreef Marrije het volgende:
Het is wel duidelijk dat we iemand missen.
pi_144145140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heeft het enige zin om die ouders hier aan te vallen dan ?
Dat doet Falco toch niet? Hij geeft zijn mening dat hij het overdreven vindt. Dat mag toch? Ik zie hier wel ergere dingen voorbijkomen.
pi_144145438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doet Falco toch niet? Hij geeft zijn mening dat hij het overdreven vindt. Dat mag toch? Ik zie hier wel ergere dingen voorbijkomen.
Falco:
die vader van Kris het niet kan verkroppen dat zijn dochter een domme fout gemaakt zou kunnen hebben en zoekt naar scenario's waarin de schuld van deze tragische dood niet bij zijn dochter ligt. Hij trekt zijn vrouw mee in die eindeloze zoektocht.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laster
pi_144145547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Falco:
die vader van Kris het niet kan verkroppen dat zijn dochter een domme fout gemaakt zou kunnen hebben en zoekt naar scenario's waarin de schuld van deze tragische dood niet bij zijn dochter ligt. Hij trekt zijn vrouw mee in die eindeloze zoektocht.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Ik weet wat laster is hoor, en dit is het niet.
pi_144145597
quote:

[..]

Maar tegelijkertijd moet het voor die ouders ook weer een bevestiging zijn hoe geweldig hun dochter wel niet was. Je merkt dat ook aan die website, de ene schitterende superlatief over haar wordt opgevolgd door een andere superlatief. Ik snap het wel dat je alles uit de kast wil trekken om antwoorden op vragen te krijgen, maar het komt op mij op een gegeven moment onoprecht over.
eens!!! ook om antwoorden te vinden heb je meer aan een realistisch beeld van iemand....!!!!
  woensdag 3 september 2014 @ 19:33:31 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144145625
Falco, dat laatste ben ik niet met je eens. En ik begrijp dan ook heel goed waarom meneer kremers zo doorzet. En ja, hij zei dat ze op het pad gebleven zou zijn, al vragend, of ze er vanaf geweken zou zijn, maar zo dom is ze niet, toch!? Tuurlijk, trotse vader, misschien niet objectief, maar wil niet zeggen dat ie het daarmee verkeerd ziet.
pi_144145628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Falco:

En wat dan met scenario's over moord waarbij mensen bij naam worden genoemd?

Bij laster is er trouwens een intentioneel element, ik ga soms misschien te veel uit van het goede van de mens, maar ik geloof niet dat Falco het leven van de vader wil ruïneren...
  woensdag 3 september 2014 @ 19:35:00 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_144145688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:33 schreef Saarah het volgende:

maar ik geloof niet dat Falco het leven van de vader wil ruïneren...
Natuurlijk niet, move on :+
pi_144145727
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:35 schreef APK het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, move on :+
Welja, ik geloof dat dus niet hé :P dus dan kan je al bezwaarlijk praten over laster en dergelijke.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:36:47 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_144145765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:35 schreef Saarah het volgende:

[..]

Welja, ik geloof dat dus niet hé :P dus dan kan je al bezwaarlijk praten over laster en dergelijke.
Ik ook niet en ben het dus met je eens ;)
pi_144145927
Ik denk niet dat ze denken dat hun dochter geen fout kan maken, maar ik denk dat ze hun dochter niet herkennen in de aanvankelijk vrijgegeven verklaring over de vermissing. Dat gevoel wordt versterkt door de gegevens die zij tot hun beschikking hebben uit het onderzoek: het strookt niet met hoe Kris was.

Kan me dan ook voorstellen dat je in de tekst van de site superlatieven neerzet. Ten eerste omdat je kind gewoon een topper is (zeker als ze, zoals Kris, bestwel sterk en idealistisch door het leven ging). Maar ook als je aan de wereld wilt vertellen "Kris loopt niet in 7 sloten tegelijk".
pi_144145937
quote:

[..]

- het gevoel dat het een destructief rouwproces is? oh, jij voelt wat de ouders van K en L voelen, wat knap!
- een rouwproces niet jofel invullen? Kan je misschien even uitleggen hoe jij een rouwproces "jofel" invult?

nou, dank voor je input, ik put er weer kracht uit, ik denk de meesten hier, en dat veel hieri doorgaan totdat i
de ouders van K en L aangeven dat zij de gewenste duidelijlkheid nu hebben, en het niet meer hoeft.
Waarom dacht je dat het onderzoek naar de neergestorte Maleysain Airways Boeing doorgaat?
Hij vloog bv, blijkt nu, 1 km te laag, waardoor de rebellen het als een aanvalsvliegtuig zagen, pffff...

Pa en ma Kremers willen oa. ook duidelijkheid, zodat zij daarmee andere meiden/ouders dit lot kunnen besparen, kijk, zover zijn ze nu in hun rouwproces, als jij dat niet 'jofel' vindt, ga je dat van oorsprong jiddische woord eerst maar eens opzoeken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-09-2014 20:37:02 ]
pi_144146079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet wat laster is hoor, en dit is het niet.
Wordt de vader hier dan positief neergezet ?
Hij is Iemand die z'n dochter verloren heeft en al maanden aan het zoeken is naar
wat er gebeurd kan zijn.
Er zit een luchtje aan deze zaak . 1 bot en 1 schoen begraven ?
Dat er geld nodig is om verder te zoeken weet iedereen.
Dat er soms een artiest een liedje maakt en een beetje geld schenkt is niks mis mee.
Waarom is het dan nodig om hier die vader ff de grond in te trappen ?
Ik heb juist waardering voor deze ouders in deze eindeloze zoektocht.
pi_144146128
Om 13.36 uur verliezen beide telefoons bereik. Om 14.00 uur is er contact of berichtje aan vriend. Hoe kan dat?
Er wordt een schoen gevonden waarvan de ouders zeggen dat die van Kris en die ze draagt op Schiphol bij vertrek. Maar.... Op de foto's van de tocht heeft ze andere schoenen aan? Hoe kan dat?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_144146176
@ falco

Ik zo in het dagelijks leven ook niet, maar in de omstandigheden waarin de ouders nu verkeren zou ik het misschien ook zo doen. Verder heeft het voor jou geen emotionele waarde maar ik denk voor de familie wel. Het is makkelijk om iemand te beoordelen zo, vanuit jouw positie. De familie zit in een heel andere positie.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:03:28 #71
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144146804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:45 schreef Injetta het volgende:
Om 13.36 uur verliezen beide telefoons bereik. Om 14.00 uur is er contact of berichtje aan vriend. Hoe kan dat?
Er wordt een schoen gevonden waarvan de ouders zeggen dat die van Kris en die ze draagt op Schiphol bij vertrek. Maar.... Op de foto's van de tocht heeft ze andere schoenen aan? Hoe kan dat?
Ik geloof dat het om een whatsapp-bericht ging. Ik heb daar geen verstand van maar ik begreep dat een op die manier verstuurd bericht soms met vertraging aankomt. Het zal dus voor 13.36 verstuurd zijn.
pi_144147255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wordt de vader hier dan positief neergezet ?
Hij is Iemand die z'n dochter verloren heeft en al maanden aan het zoeken is naar
wat er gebeurd kan zijn.
Er zit een luchtje aan deze zaak . 1 bot en 1 schoen begraven ?
Dat er geld nodig is om verder te zoeken weet iedereen.
Dat er soms een artiest een liedje maakt en een beetje geld schenkt is niks mis mee.
Waarom is het dan nodig om hier die vader ff de grond in te trappen ?
Ik heb juist waardering voor deze ouders in deze eindeloze zoektocht.
"Er zit een luchtje aan deze zaak". Juist en als er misdaad bij betrokken is zal gerechtigheid moeten plaatsvinden. Eventuele daders moeten berecht worden en mogen niet blijven rondlopen.

De wereld klapt al uit elkaar van onrecht, misdadigers blijven hun gang gaan, onschuldigen zijn de dupe.
pi_144148122
Ik denk dat Falco zijn of haar "minutes of fame" nu wel gehad heeft.

On topic.
pi_144149059
Engelse versie, laatste regel roept vragen op, wel of geen nieuwe resten?

http://www.prensa.com/uho(...)ma-informe/386198?en
  woensdag 3 september 2014 @ 21:08:09 #75
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144149219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Engelse versie, laatste regel roept vragen op, wel of geen nieuwe resten?

http://www.prensa.com/uho(...)ma-informe/386198?en
Domnivoor op WS heeft deze link, http://www.panamaamerica.(...)gacion-de-holandesas, waaruit blijkt dat er gisteren nieuwe vondsten zijn gedaan van botten die van de meiden zouden kunnen zijn.
pi_144149250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:08 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Domnivoor op WS heeft deze link, http://www.panamaamerica.(...)gacion-de-holandesas, waaruit blijkt dat er gisteren nieuwe vondsten zijn gedaan.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:11:13 #77
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144149340
Volgens La Estrella zou het gaan om een femur, een dijbeen.
http://laestrella.com.pa/(...)an-llamadas/23801618

[ Bericht 70% gewijzigd door Domnivoor op 03-09-2014 21:23:35 ]
pi_144149561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef Domnivoor het volgende:
Knip
Domnivoor weet je ook waar?
pi_144149699
Op 15 augustus, autoriteiten in Panama hebben bevestigd dat de menselijke onlangs resten gevonden in de provincie Bocas del Toro, grenzend aan Costa Rica, komen overeen met de Nederlandse Kris Kremers

El pasado 15 de agosto, las autoridades en Panamá confirmaron que restos humanos encontrados recientemente en la provincia de Bocas del Toro, fronteriza con Costa Rica, corresponden a la holandesa Kris Kremers, que desapareció en abril pasado junto a otra joven compatriota en Boquete, en la provincia de Chiriquí.

http://www.midiario.com/2(...)so-de-las-holandesas
  woensdag 3 september 2014 @ 21:22:13 #80
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144149757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Domnivoor weet je ook waar?
Bij de rivier Culubre (ze bedoelen vrijwel zeker Culebra) op een aanzienlijke afstand van de eerdere vondsten.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:26:56 #81
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144149943
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef Domnivoor het volgende:
Volgens La Estrella zou het gaan om een femur, een dijbeen.
http://laestrella.com.pa/(...)an-llamadas/23801618
Daarin ook de mededeling dat er een noodoproep naar 112 en een naar 911 is gedaan. Maar "de dag (datum) waarop de meisjes om hulp belden is nog niet onthuld".
pi_144151296
tussen die eerste reeks foto's missen er ook een paar volgens nummering waren dat ook zwarte foto's?
  woensdag 3 september 2014 @ 22:15:18 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144152351
quote:

[..]

En wat moeten we denken van al die verzonnen verhaaltjes over 30 inch beeldschermen en je contacten in Panama? Meineed ofzo :')?
  woensdag 3 september 2014 @ 22:19:07 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144152538
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

- het gevoel dat het een destructief rouwproces is? oh, jij voelt wat de ouders van K en L voelen, wat knap!
- een rouwproces niet jofel invullen? Kan je misschien even uitleggen hoe jij een rouwproces "jofel" invult?

nou, dank voor je input, ik put er weer kracht uit, ik denk de meesten hier, en dat veel hieri doorgaan totdat i
de ouders van K en L aangeven dat zij de gewenste duidelijlkheid nu hebben, en het niet meer hoeft.
Waarom dacht je dat het onderzoek naar de neergestorte Maleysain Airways Boeing doorgaat?
Hij vloog bv, blijkt nu, 1 km te laag, waardoor de rebellen het als een aanvalsvliegtuig zagen, pffff...
Die Boeing vloog lager volgens vluchtplan maar wel binnen de gestelde marges. Niet te laag dus, maar laten we niet offtopic gaan.
quote:
Pa en ma Kremers willen oa. ook duidelijkheid, zodat zij daarmee andere meiden/ouders dit lot kunnen besparen, kijk, zover zijn ze nu in hun rouwproces, als jij dat niet 'jofel' vindt, ga je dat van oorsprong jiddische woord eerst maar eens opzoeken!
Dit soort verdwaalzaken zullen altijd blijven voorkomen en elke zaak is weer op zichzelf uniek, dus de enige duidelijkheid die ze zoeken is voor henzelf. Heb ook nooit die ouders gehoord over dat ze dit gebeuren andere vakantiegangers willen besparen. Je vult zelf ook heel wat in eigenlijk :')
pi_144153046
Volgens mij gaat het hier over wat er met de meisjes gebeurd kan zijn, en niet over de ouders en wat we van hun reacties en gedragingen vinden.
Die mensen is iets vreselijks overkomen. Een kind verliezen is een van de allerergste pijn die een mens mee kan maken. Niet weten wat er gebeurd is, maakt het nog erger.
Wij hebben er helemaal niks mee te maken en wij zijn al weken bezig omdat het ons niet los laat.
Dan zou het die ouders verwijtbaar zijn dat zij dat ook willen weten?
Hun wereld en leven is in een klap totaal veranderd. Zij moeten op de een of andere manier hiermee gaan dealen.
Het is hun kind, hun leven, het is hun overkomen. Dus zij bepalen helemaal zelf wat ze doen....
pi_144153308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:31 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gaat het hier over wat er met de meisjes gebeurd kan zijn, en niet over de ouders en wat we van hun reacties en gedragingen vinden.
Die mensen is iets vreselijks overkomen. Een kind verliezen is een van de allerergste pijn die een mens mee kan maken. Niet weten wat er gebeurd is, maakt het nog erger.
Wij hebben er helemaal niks mee te maken en wij zijn al weken bezig omdat het ons niet los laat.
Dan zou het die ouders verwijtbaar zijn dat zij dat ook willen weten?
Hun wereld en leven is in een klap totaal veranderd. Zij moeten op de een of andere manier hiermee gaan dealen.
Het is hun kind, hun leven, het is hun overkomen. Dus zij bepalen helemaal zelf wat ze doen....
ja en dan komt er zo'n kotstudentje die ouders een tap nageven
  woensdag 3 september 2014 @ 22:41:59 #87
430880 mig72
De Professional
pi_144153455
Allemaal,

Ik krijg tegenover vrijdag voor het eerst mijn computer terug na lange tijd dus ik zal het eea uitlichten wat mijn conclusies zijn. Aan speculatie hebben we genoeg.

Ik moet eerlijk toegeven dat deze zaak mijn belangstelling heeft verloren aangezien al de andere shit in de wereld die gaande is zoals MH17, ISIS, Oekraine, en de machtsstrijden van Poetin en Obama.

Maar ik zal een paar uur opzij proberen te zetten voor deze zaak op vrijdag. Ik vrees alleen dat ook dat niet genoeg zal zijn aangezien deze discussies soms de godganse halve dag duren.
pi_144153653
Nah het niveau stijgt werkelijk met de minuut hier vanavond :o
pi_144153961
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Dit soort verdwaalzaken zullen altijd blijven voorkomen en elke zaak is weer op zichzelf uniek, dus de enige duidelijkheid die ze zoeken is voor henzelf. Heb ook nooit die ouders gehoord over dat ze dit gebeuren andere vakantiegangers willen besparen. Je vult zelf ook heel wat in eigenlijk :')
Naast een plaat voor je hoofd en een beperkt inlevingsvermogen mis je kennelijk ook essentiële informatie. Dit is wel degelijk gecommuniceerd. En dan nog, de wijsneus uithangen over levensontwrichtende gebeurtenissen staat ernstig lelijk.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:
Ik krijg tegenover vrijdag voor het eerst mijn computer terug na lange tijd dus ik zal het eea uitlichten wat mijn conclusies zijn. Aan speculatie hebben we genoeg.
lol wat
  woensdag 3 september 2014 @ 23:03:01 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144154168
quote:

[..]

Die Boeing vloog lager volgens vluchtplan maar wel binnen de gestelde marges. Niet te laag dus, maar laten we niet offtopic gaan.

[..]

quote:
Het is niet zo dat we als familie niet kunnen accepteren dat Kris er niet meer is. Het is wel zo, dat we niet kunnen accepteren dat we niet alles doen om er achter te komen hoe en waarom. Al was het maar om dit lot andere families hopelijk te kunnen besparen door nu de onderste steen boven te willen halen voor zover dat mogelijk is. Dit is niet de eerste keer dat dit een familie in Boquete overkomt en als we nu niets doen, mogelijk ook niet de laatste. Dit gun je niemand! Zoeken naar antwoorden voor Kris is het laatste wat we nu nog kunnen doen in haar naam en dat zullen we dan ook niet nalaten, zelfs niet als niemand anders het belang daarvan kan inzien”
http://www.answersforkris(...)toriteiten/#more-172
pi_144154285
  woensdag 3 september 2014 @ 23:07:03 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144154332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja lees dit maar ff

Ook Britse Alex verdween in Boquete

http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php/topic,7.0.html
Ik loop hier al wat langer rond he? ;)
Ik ken die zaak..
pi_144154392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik loop hier al wat langer rond he? ;)
Ik ken die zaak..
als er ff bijstaat is het niet voor jou bedoeld :7
  woensdag 3 september 2014 @ 23:09:51 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144154463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als :7 er ff bijstaat is het niet voor jou bedoeld
:? Je quote mij toch?
Of was dat een sneer nav het een of ander? Aangezien je alleen een :7 plaatst als je sneert..
pi_144154663
quote:

[..]

[..]

nee hoor, ik lees gewoon het nieuws, een stukje uit een van de laatste persberichten van de woordvoerster van de familie:

We krijgen de laatste weken steeds vaker van autoriteiten te horen; „Jullie kunnen de dood van jullie dochter niet accepteren en houden je vast aan strohalmen tegen beter weten in”
Het is niet zo dat we als familie niet kunnen accepteren dat Kris er niet meer is. Het is wel zo, dat we niet kunnen accepteren dat we niet alles doen om er achter te komen hoe en waarom.

Al was het maar om dit lot andere families hopelijk te kunnen besparen door nu de onderste steen boven te willen halen voor zover dat mogelijk is. Dit is niet de eerste keer dat dit een familie in Boquete overkomt en als we nu niets doen, mogelijk ook niet de laatste. Dit gun je niemand!

Zoeken naar antwoorden voor Kris is het laatste wat we nu nog kunnen doen in haar naam en dat zullen we dan ook niet nalaten, zelfs niet als niemand anders het belang daarvan kan inzien”
Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de familie Kremers, enz
pi_144154771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:? Je quote mij toch?
Of was dat een sneer nav het een of ander? Aangezien je alleen een :7 plaatst als je sneert..
nee hoor was vriendelijk bedoeld *O*
  woensdag 3 september 2014 @ 23:19:54 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144154873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee hoor was vriendelijk bedoeld *O*
Fijn ^O^. Kun je het dan even uitleggen? Je quote mij, maar je hebt het niet tegen mij? En als er ff (even) in een post staat is het niet voor mij? Ik snap er echt niets van..
pi_144155004
die familie van Alex Humphrey hebben ze overigens schandalig behandeld
er waren botresten gevonden

pi_144155622
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:22 schreef StaceySinger het volgende:
die familie van Alex Humphrey hebben ze overigens schandalig behandeld
er waren botresten gevonden

[ afbeelding ]
pi_144155658
Waar gaat dit over?
  woensdag 3 september 2014 @ 23:40:38 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_144155858
quote:
5s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:36 schreef schuschuho het volgende:

Waar gaat dit over?
Duh, dat zie je toch gewoon in de EXIF-data!
pi_144156054
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:40 schreef APK het volgende:

[..]

haha ^O^
  woensdag 3 september 2014 @ 23:54:43 #103
430880 mig72
De Professional
pi_144156429
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:40 schreef APK het volgende:

[..]

De wat data?

-lama, gegoogled zo leer je iedere dag iets nieuws ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door mig72 op 04-09-2014 00:09:24 ]
pi_144156602
Hoe zeker is het dat de foto op de Mirador ook echt om 13.00 uur gemaakt is ?

Er is naar wat ik begreep 6 uur tijdsverschil vanaf gehaald.
Is dit door iedereen aanvaardt of is er om een bepaalde reden daar ook nog twijfel over?
pi_144156700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:59 schreef jackie12 het volgende:
Hoe zeker is het dat de foto op de Mirador ook echt om 13.00 uur gemaakt is ?

Er is naar wat ik begreep 6 uur tijdsverschil vanaf gehaald.
Is dit door iedereen aanvaardt of is er om een bepaalde reden daar ook nog twijfel over?
6 uur klopt niet

het is nu 17:02 Woensdag (EST) - Tijd in Boquete, Panama
pi_144156726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

6 uur klopt niet

het is nu 17:02 Woensdag (EST) - Tijd in Boquete, Panama
het zou dus ook 12.00 uur geweest kunnen zijn?

ik heb me niet echt met deze discussie bezig gehouden dus weet er het fijne niet af.
Ben uitgegaan wat de media zei
pi_144156795
en dan had TonyB nog gelijk, 2 dagen geleden, ik meen dat hij dat ook al zei, zodat een en ander beter in elkaar paste
pi_144156895
het is in ieder geval 3 uur lopen omhoog. Dan moeten de dames physiek gezien, als ze zijn gaan lopen, uiterlijk om 10:00u vertrokken zijn uit Boquete. Ik begrijp uit alle EXIF data analyses die hier en in WS zijn gepost, dat 13:00u de cameratijd is van de aparte foto's van K en L. Omdat ze er zo fris en monter opstaan, zou je kunnen denken dat ze

a) een lift hebben gehad, en dan
b) er dus al eerder waren

volgens mij kunnen we niet anders dan nu de EXIF data accepteren, want ik lees persoonlijk nergens een goede onderbouwing waarom 12:00 zou kloppen.
pi_144156909
wat een gedoe met die tijden...Stacey, was dat tijdverschil van 5 uur, ook op 1 april ?
  donderdag 4 september 2014 @ 00:12:08 #110
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144156948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:20 schreef StaceySinger het volgende:
Op 15 augustus, autoriteiten in Panama hebben bevestigd dat de menselijke onlangs resten gevonden in de provincie Bocas del Toro, grenzend aan Costa Rica, komen overeen met de Nederlandse Kris Kremers

El pasado 15 de agosto, las autoridades en Panamá confirmaron que restos humanos encontrados recientemente en la provincia de Bocas del Toro, fronteriza con Costa Rica, corresponden a la holandesa Kris Kremers, que desapareció en abril pasado junto a otra joven compatriota en Boquete, en la provincia de Chiriquí.

http://www.midiario.com/2(...)so-de-las-holandesas
Dat was dus de tweede vondst, met de rib.
  donderdag 4 september 2014 @ 00:13:27 #111
430880 mig72
De Professional
pi_144156984
Iemand zei dat er gisteren nieuwe vondsten zijn gedaan. Wat zijn dat?
pi_144157031
even alvast wat inlees materiaal, mbt mobiel verkeer

http://www.panamasimple.com/getting-connected-in-panama-is-easy/
pi_144157044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:12 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat was dus de tweede vondst, met de rib.
ik begreep dat er een femur (bovendijbeen) gevonden was
  donderdag 4 september 2014 @ 00:17:02 #114
430880 mig72
De Professional
pi_144157071
Wij zitten hier het werk van de detectives te doen. Als die lui gewoon hun werk zouden doen met de juiste belangstelling was het waarschijnlijk al opgelost.
  donderdag 4 september 2014 @ 00:19:40 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144157118
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:10 schreef suddenintuition het volgende:
wat een gedoe met die tijden...Stacey, was dat tijdverschil van 5 uur, ook op 1 april ?
Er is nu (en was op 1 april) een tijdsverschil van 7 uur (want NL zomertijd). Toen ze vertrokken uit NL was er echter een tijdsverschil van 6 uur) want NL wintertijd. Panama kent geen zomertijd.
pi_144157123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

het zou dus ook 12.00 uur geweest kunnen zijn?

ik heb me niet echt met deze discussie bezig gehouden dus weet er het fijne niet af.
Ben uitgegaan wat de media zei
Het tijdsverschil is 7 uur als ze de tijd aangepast hebben naar onze zomertijd. Maar waarom zou je dat doen als je in Panama bent, als je dan toch de tijd aanpast zou je het naar Panamese tijd aanpassen lijkt mij. Want wat heb je er aan als je later thuis de foto's hebt met Nederlandse tijd?
Dus dan is het logischer dat ze de tijd niet aangepast hebben en dan is het tijdsverschil 6 uur.
pi_144157229
ja klopt.....even opgezocht, scheelde op 1 april 7 uur.....en nu ook .....( die 5 uur was rekenfoutje van mij, sorry )
pi_144157232
Ik vraag of de tijd van 1300 uur Mirador zeker is omdat als het klopt dat Kris om 14 uur plaatselijke tijd nog contact heeft gehad met haar vriend maar het zou idd zoals ToniB gisteren opperde 12 uur zijn, dan zouden bepaalde dingen wel logischer verklaard kunnen worden.

1200 uur Mirador
1300 uur Quebrada
teruglopen en om 1400 uur weer op de Mirador zijn en ook weer bereik hebben

1400 uur contact kris met haar vriend.
Doorlopen naar het begin van de Pianista en daar dan tegen 1600 uur aankomen.

Getuigen die hun dan gezien hebben
Inderdaad een lift hebben gekregen? en 911 gebeld toen ze idd merkten dat ze ontvoerd werden?

Of zie ik nu heel veel dingen over het hoofd?
  donderdag 4 september 2014 @ 00:30:09 #119
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144157343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik begreep dat er een femur (bovendijbeen) gevonden was
Klopt, maar het bericht dat je citeerde ging over de tweede vondst, en de vaststelling op 15 augustus dat de rib van Kris was.
La Estrella schrijft dat het nieuwe bot vrijdag j.l. is gevonden, en zegt voorzichtig dat het op een dijbeen lijkt.
pi_144157362
had ergens gelezen hier, dat er om 16.30u en 12 minuten later, dus 16.42u een noodoproep gedaan is ...
pi_144157383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:30 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Klopt, maar het bericht dat je citeerde ging over de tweede vondst, en de vaststelling op 15 augustus dat de rib van Kris was.
La Estrella schrijft dat het nieuwe bot vrijdag j.l. is gevonden, en zegt voorzichtig dat het op een dijbeen lijkt.
lijkt ? dat is toch vrij snel vast te stellen ?
pi_144157401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:25 schreef jackie12 het volgende:
Ik vraag of de tijd van 1300 uur Mirador zeker is omdat als het klopt dat Kris om 14 uur plaatselijke tijd nog contact heeft gehad met haar vriend maar het zou idd zoals ToniB gisteren opperde 12 uur zijn, dan zouden bepaalde dingen wel logischer verklaard kunnen worden.

1200 uur Mirador
1300 uur Quebrada

Inderdaad een lift hebben gekregen? en 911 gebeld toen ze idd merkten dat ze ontvoerd werden?

Tja, als je van de getuigenverklaringen uit wilt gaan, die zeiden dat ze de meiden het pad op zagen lopen. De eigenaresse van de pizzeria die de hond Blue met ze mee zag gaan, de Indiaanse vrouw in de groentetuin die ze probeerde te waarschuwen dat het te laat was om nog naar boven te gaan, ook omdat er slecht weer aankwam.
pi_144157447
-never mind-

[ Bericht 24% gewijzigd door Za op 04-09-2014 00:56:01 ]
pi_144157490
en ik blijf het zeer vreemd vinden, al die losse lichamelijke onderdelen...verspreidt overal, naar mijn mening kan dat niet door een dier gedaan zijn......wel door `menselijke-beesten ` .....
wanneer dieren met een lichaam aan de haal gaan, kan er wel WAT missen aan zo `n lichaam, maar het overgrote deel blijft `ongeveer ` bij elkaar liggen......
aan deze hele zaak zitten veel vraagtekens.....
pi_144157512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Tja, als je van de getuigenverklaringen uit wilt gaan, die zeiden dat ze de meiden het pad op zagen lopen. De eigenaresse van de pizzeria die de hond Blue met ze mee zag gaan, de Indiaanse vrouw in de groentetuin die ze probeerde te waarschuwen dat het te laat was om nog naar boven te gaan, ook omdat er slecht weer aankwam.
Ik geloof dat Plinio ze misschien heeft gezien.Eigenaresse pizzeria? En de indiaanse vrouw was dat Oliva de Kam?
Ik ga deze stelling ook niet verdedigen hoor wil em alleen wel benoemen en uitsluiten als het gewoon niet kan
pi_144157630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat had ik ook gelezen en dat Blue later terug is gegaan.
Wat ik mij afvraag is de blauwe schoen die gevonden is van Kris niet groter dan haar bergschoenen.
pi_144157652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Plinio ze misschien heeft gezien.Eigenaresse pizzeria? En de indiaanse vrouw was dat Oliva de Kam?
Ik ga deze stelling ook niet verdedigen hoor wil em alleen wel benoemen en uitsluiten als het gewoon niet kan
Weet je wat het is, de huidige tijdlijn is gebaseerd op de data van de foto's, met het idee dat de alle getuigen een dag in de war zijn en ze gezien hebben op maandag. Volgens mata's scenario zouden ze dan op de maandag in de namiddag alvast het pad verkend hebben, en hebben de getuigen ze toen gezien dus. In dat geval zou op de dinsdag niemand ze gezien hebben. Want de getuigen hebben toch niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde gezien :P
pi_144157772
en zijn er geen foto `s gemaakt dan op maandag 31 maart ???
pi_144157793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar jij bedoelt dat ze terug gegaan zijn en dan gezien zijn, alleen waren de getuigen allemaal wel duidelijk in dat ze de meiden het pad op zagen gaan. Zoals idd Olivia de Kam en de eigenaresse vd pizzeria. Alleen Plinio zag ze geloof ik op een bankje zitten, weet niet zeker hoor
pi_144157823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:52 schreef suddenintuition het volgende:
Goeie vraag, dat zou veel duidelijk maken!
pi_144157923
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:52 schreef suddenintuition het volgende:
Hier maak je dus een punt die ik een tijd geleden ook al aangaf.

Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen over wat er gebeurd kan zijn moet je alles doorlopen vanaf het moment dat ze in Boquete zijn aangekomen En misschien al wel vanaf dat ze in Panama zijn geland.

Wat hebben ze gedaan in de de dagen er voor? Hoe hebben ze de excursies geboekt?
Hebben ze mensen leren kennen?
Zijn ze op stap geweest?
Hypothetisch kunnen ze op 30 of 31 maart wel jongens hebben leren kennen die hun mee hebben genomen voor de Pianista en (misschien heel lelijk wat ik nu zeg) hebben Lisanne en Kris wel niks tegen het thuisfront hierover niks gezegd om ze niet ongerust te maken omdat het gewoon "nieuwe vrienden"waren.
En misschien dat dat verklaard dat niemand hun heeft gezien

We (ook ik) beginnen allemaal met ons scenariootje op de ochtend van 1 april.
Misschien moeten we eerder beginnen.
Ben geen rechercheur maar ik denk dat die dat ook zouden doen
  donderdag 4 september 2014 @ 01:05:29 #132
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144158025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:46 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Weet je wat het is, de huidige tijdlijn is gebaseerd op de data van de foto's, met het idee dat de alle getuigen een dag in de war zijn en ze gezien hebben op maandag. Volgens mata's scenario zouden ze dan op de maandag in de namiddag alvast het pad verkend hebben, en hebben de getuigen ze toen gezien dus. In dat geval zou op de dinsdag niemand ze gezien hebben. Want de getuigen hebben toch niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde gezien :P
Je hoeft niet alle getuigen naar maandag te verplaatsen ;)
pi_144158051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hier maak je dus een punt die ik een tijd geleden ook al aangaf.

Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen over wat er gebeurd kan zijn moet je alles doorlopen vanaf het moment dat ze in Boquete zijn aangekomen En misschien al wel vanaf dat ze in Panama zijn geland.

Wat hebben ze gedaan in de de dagen er voor? Hoe hebben ze de excursies geboekt?
Hebben ze mensen leren kennen?
Zijn ze op stap geweest?
Hypothetisch kunnen ze op 30 of 31 maart wel jongens hebben leren kennen die hun mee hebben genomen voor de Pianista en (misschien heel lelijk wat ik nu zeg) hebben Lisanne en Kris wel niks tegen het thuisfront hierover niks gezegd om ze niet ongerust te maken omdat het gewoon "nieuwe vrienden"waren.
En misschien dat dat verklaard dat niemand hun heeft gezien

We (ook ik) beginnen allemaal met ons scenariootje op de ochtend van 1 april.
Misschien moeten we eerder beginnen.
Ben geen rechercheur maar ik denk dat die dat ook zouden doen
Hier heb ik alvast wat voor je, vergeten getuigen van het eerste uur...

In Panama is the Amersfoort-based duo Sunday still seen by Sonja Keessen. The Dutch living in Boquete writes on Facebook that they saw the girls in a restaurant. ' We have not talked with them, so no extra information. They were with the waiter in conversation about their volunteer work

http://boquete.ning.com/f(...)-from-holland-update

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 04-09-2014 01:15:26 ]
pi_144158120
Ik zit tussen haakjes even te kijken naar de OP naar de vondsten van de lichaamsresten van Kris en Lisanne.
Van Kris zijn een bekken en een rib gevonden. Lijkt me vrij duidelijk dat zij niet meer leeft.
Maar jeetje, alleen een schoen met wat voetresten van Lisanne.
Met zo weinig zou ik als ouder niet mee kunnen leven,

maar goed, heb natuurlijk nooit in die situatie gezeten en is die vondst voor hen waarschijnlijk genoeg.
Vreselijk
pi_144158132
Wat mij betreft, heeft Nederland, in ieder geval 1 hele goede rechercheur gehad, de man is helaas gepensioneerd....maar naar ik meen, nog in goede gezondheid....Als goede rechercheur, wordt je GEBOREN....dat zit in je bloed ! En niet alleen in je opleiding....Heb van hem boeken gelezen, en een enkele keer zie je `m nog eens voorbijkomen op tv of zo....of in een interview. Hans Kremers, mocht je hier meelezen : schakel ex-commissaris van Rotterdam in, Jan Blaauw...Als hij inderdaad nog in goede gezondheid is, zal hij je beslist helpen, en anders op een beter spoor kunnen zetten. Hij is wel gepensioneerd, maar het zou mij zelfs niet verbazen, als hij ook geinteresseerd is in deze zaak...in ieder geval loont het de moeite om met hem te praten, je schiet er altijd IETS mee op !
....Goed Idee ?
pi_144158157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:12 schreef suddenintuition het volgende:
Wat mij betreft, heeft Nederland, in ieder geval 1 hele goede rechercheur gehad, de man is helaas gepensioneerd....maar naar ik meen, nog in goede gezondheid....Als goede rechercheur, wordt je GEBOREN....dat zit in je bloed ! En niet alleen in je opleiding....Heb van hem boeken gelezen, en een enkele keer zie je `m nog eens voorbijkomen op tv of zo....of in een interview. Hans Kremers, mocht je hier meelezen : schakel ex-commissaris van Rotterdam in, Jan Blaauw...Als hij inderdaad nog in goede gezondheid is, zal hij je beslist helpen, en anders op een beter spoor kunnen zetten. Hij is wel gepensioneerd, maar het zou mij zelfs niet verbazen, als hij ook geinteresseerd is in deze zaak...in ieder geval loont het de moeite om met hem te praten, je schiet er altijd IETS mee op !
....Goed Idee ?
Eens. Jan Blauw is een topper
  donderdag 4 september 2014 @ 01:14:12 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144158177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]
Hier nog één: Elwin Serrano

Volgens de eigenaar van het restaurant waar de vermiste Kris en Lisanne de middag voor hun verdwijning zouden hebben geluncht, hebben de twee daar géén jongens ontmoet.

„Ik weet nagenoeg zeker dat ik ze hier op het terras heb zien zitten. Dat heb ik ook aan de politie verklaard. Al lijken in mijn ogen veel Europese vrouwen op elkaar. Maar vooral Kris was met haar rossige haar zeer herkenbaar. En ik kan verklaren dat ze alleen zaten en een kopje koffie namen en vervolgens zijn vertrokken”, aldus Elwin Serrano, eigenaar van het kleine restaurant om de hoek van de hoofdstraat in Boquete.
De Panamese politie is op zoek naar twee onbekende mannen die tijdens de lunch zouden hebben aangeschoven bij Kris Kremers en Lisanne Froon. Daarna zouden ze een taxi genomen hebben naar het Pianistenpad.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nch_benaderd___.html
pi_144158209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In Panama is the Amersfoort-based duo Sunday still seen by Sonja Keessen. The Dutch living in Boquete writes on Facebook that they saw the girls in a restaurant. ' We have not talked with them, so no extra information. They were with the waiter in conversation about their volunteer work

http://boquete.ning.com/f(...)-from-holland-update
En dit was dus al op 30 maart.
Is er ook iets bekend over 31 maart?
pi_144158270
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hier nog één: Elwin Serrano

Volgens de eigenaar van het restaurant waar de vermiste Kris en Lisanne de middag voor hun verdwijning zouden hebben geluncht, hebben de twee daar géén jongens ontmoet.

„Ik weet nagenoeg zeker dat ik ze hier op het terras heb zien zitten. Dat heb ik ook aan de politie verklaard. Al lijken in mijn ogen veel Europese vrouwen op elkaar. Maar vooral Kris was met haar rossige haar zeer herkenbaar. En ik kan verklaren dat ze alleen zaten en een kopje koffie namen en vervolgens zijn vertrokken”, aldus Elwin Serrano, eigenaar van het kleine restaurant om de hoek van de hoofdstraat in Boquete.
De Panamese politie is op zoek naar twee onbekende mannen die tijdens de lunch zouden hebben aangeschoven bij Kris Kremers en Lisanne Froon. Daarna zouden ze een taxi genomen hebben naar het Pianistenpad.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nch_benaderd___.html
Dus 30 maart praten met een ober in een restaurant
31 maart koffie drinken en daarna hebben misschien 2 jongens bij hun aangeschoven.
en daarna taxi naar het Pianistapad? Dus al wel op 31 maart?

Ik zou graag iets willen toevoegen over deze 2 dagen. Maar ik weet echt helemaal niks

O jawel. Las ergens maandagavond tv kijken in het hostel?
  donderdag 4 september 2014 @ 01:19:58 #140
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144158283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:25 schreef jackie12 het volgende:

1200 uur Mirador
1300 uur Quebrada

Zo passen de stukjes iig een stuk beter in elkaar.

Misschien zijn ze tijdens hun terugtocht, na de Mirador, wat kwijt geraakt (paspoort Kris? is volgens mij niet gevonden?) en hebben ze besloten een stuk terug te lopen, ondanks dat Lisanna zwaar vermoeid was. Het zou kunnen dat die getuigenverklaringen van een 2e tocht omhoog was.

De mensen waarschuwden hen dat je om dat tijdstip niet de Pianista route moest gaan lopen, wat ook voor hun onlogisch had moeten zijn, maar dat was dan dus ook niet de bedoeling, misschien wilden ze gewoon een stuk terug lopen voor wat voor 'n belangrijke reden dan ook.

Rond 15:30 is die hond met hun mee omhoog gewandeld als ik het goed heb begrepen, maar ook (sneller dan normaal) weer terug gekeerd, wat die eigenaresse vreemd vond. Dat zou nog een indicatie kunnen zijn dat dat niet de tocht was waarbij de ze top bereikten, maar onderweg ergens zijn gestopt, ze zijn volgens mij ook gezien terwijl ze zaten te rusten.
pi_144158323
en nog iets...WAAROM PRECIES ging dat vrijwilligerswerk niet door ?? Wat is daar gebeurd, ik heb begrepen dat de meisjes daar nogal teleurgesteld over waren...ze waren `weggestuurd `...
Waarom precies ? Toen ik dat las, vond ik die term `weggestuurd ` ook een beetje cru overkomen . Is daar iets meer over bekend ?
pi_144158351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:21 schreef suddenintuition het volgende:
en nog iets...WAAROM PRECIES ging dat vrijwilligerswerk niet door ?? Wat is daar gebeurd, ik heb begrepen dat de meisjes daar nogal teleurgesteld over waren...ze waren `weggestuurd `...
Waarom precies ? Toen ik dat las, vond ik die term `weggestuurd ` ook een beetje cru overkomen . Is daar iets meer over bekend ?
Geen idee maar ik denk dat dat meer met de mentaliteit te maken heeft.

Hier is 15.00 uur 15.00 uur
Daar is vandaag ook volgende week
pi_144158450
Rond 15:30 is die hond met hun mee omhoog gewandeld als ik het goed heb begrepen, maar ook (sneller dan normaal) weer terug gekeerd, wat die eigenaresse vreemd vond. Dat zou nog een indicatie kunnen zijn dat dat niet de tocht was waarbij de ze top bereikten, maar onderweg ergens zijn gestopt, ze zijn volgens mij ook gezien terwijl ze zaten te rusten.
Was anders, de eigenaresse zag ze het pad opgaan rond 15.30 uur en de hond liep mee.
Aangezien de hond later weer terug was, ging ze er van uit dat Kris en Lisanne ook terug waren. Anders had de hond wel bij ze gebleven, vertelde ze. Maar ze zei duidelijk dat zij ze niet heeft zien terug komen.
  donderdag 4 september 2014 @ 01:33:51 #144
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144158558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Was anders, de eigenaresse zag ze het pad opgaan rond 16.30 uur en de hond liep mee.
Aangezien de hond later weer terug was, ging ze er van uit dat Kris en Lisanne ook terug waren. Anders had de hond wel bij ze gebleven, vertelde ze. Maar ze zei duidelijk dat zij ze niet heeft zien terug zien komen.
Het kan goed dat ik niet alles op een rijtje heb hoor, de posts gaan zo vlug hier dat als ik een dag later kijk er al weer verschillende topics hier over voorbij zijn gekomen :)

Maar hier: http://www.boqueteguide.com/?p=10993 staat iig 15:30. 16:30 is ook het tijdstip van de noodoproep, dat zal niet bij die tent geweest zijn lijkt me.
pi_144158564
Zoals jullie zien ben ik vooral snachts actief. Komt niet omdat ik overdag niet werk maar kan wel mn eigen tijden invullen. Gelukkig maar.
Kom snachts ook met de beste ingevingen.
Krijg er net weer 1

Ze vertrokken om wat voor tijd dan ook vanaf de Mirador naar de quebrada.
We zien 2 foto's van Kris bij die quebrada.
Waarom niet van Lisanne?
Als het zien van de quebrada en je daar een uur lopen heen en een uur lopen terug voor over hebt en dus een "doel" op zich was dan maak je toch foto's van elkaar ?

Vreemd dat Lisanne er niet op staat (tenzij op de telefoon)

[ Bericht 15% gewijzigd door jackie12 op 04-09-2014 01:47:42 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 01:38:02 #146
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144158639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:34 schreef jackie12 het volgende:
Zoals jullie zien ben ik vooral snachts actief. Komt niet omdat ik overdag niet werk maar kan wel mn eigen tijden invullen. Gelukkig maar.
Kom snachts ook met de beste ingevingen.
Krijg er net weer 1

Ze vertrokken om wat voor tijd dan ook vanaf de Mirador naar de quebrada.
We zien 2 foto's van Kris bij die quebrada.
Waarom niet van Lisanne?
Als het zien van de quebrada en je daar een uur lopen heen en een uur lopen terug voor over hebt en dus een "doel" op zich was dan maak je toch foto's van elkaar?

Was een maand geleden op Ibiza. Mn vriendin en ik wilde perse het bekendste plekje van Ibiza bezoeken, Es Vedra
Dat hebben we ook gedaan en hebben tig fotos van elkaar gemaakt met Es Vedra op de achtergrond

Vreemd dat Lisanne er niet op staat (tenzij op de telefoon)
Er zijn sowieso meer foto's gemaakt die niet openbaar zijn. De nummering van de foto's laat zien dat er foto's ontbreken. Wat de reden daar van is weet ik niet, maar het zou goed kunnen dat dat precies de foto's zijn waar Lisanne op staat.
pi_144158699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:33 schreef hermanos het volgende:

[..]

Het kan goed dat ik niet alles op een rijtje heb hoor, de posts gaan zo vlug hier dat als ik een dag later kijk er al weer verschillende topics hier over voorbij zijn gekomen :)

Maar hier: http://www.boqueteguide.com/?p=10993 staat iig 15:30. 16:30 is ook het tijdstip van de noodoproep, dat zal niet bij die tent geweest zijn lijkt me.
Sorry tikfout, moet 15.30 uur zijn
pi_144158700
quote:

Van alles wordt er bij gehaald om dat verdwaalscenario te proberen te ontkrachten of er worden weer nieuwe vragen opgeworpen. Erg pijnlijk en triest allemaal, maar het heeft er juist de schijn van dat dat verdwalen wel gebeurd is.
Niemand die hier leest en/of post, ook jij niet, zijn overtuigd van een verdwaalscenario.

Voor degenen die daarvan overtuigd zijn heeft het nl geen enkele zin om nog in deze topicreeks te gaan lezen, welke info is er dan immers nog te vinden? Wat verwacht je hier nog aan te treffen of te halen uit een discussie met anderen?

Wanneer je overtuigd bent van iets, het antwoord hebt gevonden waar je blijkbaar naar op zoek was, en alsnog in deze reeks gaat rondhangen, is dat verspilde energie imo.
pi_144158755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:42 schreef Za het volgende:

[..]

Niemand die hier leest en/of post, ook jij niet, zijn overtuigd van een verdwaalscenario.

Voor degenen die daarvan overtuigd zijn heeft het nl geen enkele zin om nog in deze topicreeks te gaan lezen, welke info is er dan immers nog te vinden? Wat verwacht je hier nog aan te treffen of te halen uit een discussie met anderen?

Wanneer je overtuigd bent van iets, het antwoord hebt gevonden, en alsnog in deze reeks gaat rondhangen, is dat verspilde energie imo.
Als ik er heilig van overtuigd was dat ze verdwaald waren dan zat ik hier niet en stak ik er geen minuut tijd aan.
Denk idd net als jij dat iedereen hier zit er in ieder geval rekening mee houdt dat er ook een misdrijf plaats heeft kunnen vinden
pi_144158758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:38 schreef hermanos het volgende:

[..]

Er zijn sowieso meer foto's gemaakt die niet openbaar zijn. De nummering van de foto's laat zien dat er foto's ontbreken. Wat de reden daar van is weet ik niet, maar het zou goed kunnen dat dat precies de foto's zijn waar Lisanne op staat.
Klopt toch, de ouders van Lisanne willen geen publiciteit meer.
pi_144158797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:45 schreef Grijzemassa het volgende:

Klopt toch, de ouders van Lisanne willen geen publiciteit meer.
Die foto's zijn toch gelekt naar de media ook zonder goedkeuring van de ouders van Kris?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')