Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Op woensdag 3 september 2014 10:10 schreef cafca het volgende: Dus toch maar niet lopen? Voelt toch raar, een hele week niet sporten. Kan me niet meer herinneren hoe lang dat geleden is....
Dat kan makkelijk. Het is niet alsof je daarna weer vanaf 0 moet beginnen.
Bij de fysio geweest en ik denk dat ik de dam tot dam maar uit m'n hoofd moet zetten. En ik weet het, er zijn meer wedstrijdjes die leuk zijn en het belangrijkste is dat mijn enkel goed herstelt, maar ik baal gigantisch.
Op woensdag 3 september 2014 10:24 schreef Gogo83 het volgende: Bij de fysio geweest en ik denk dat ik de dam tot dam maar uit m'n hoofd moet zetten. En ik weet het, er zijn meer wedstrijdjes die leuk zijn en het belangrijkste is dat mijn enkel goed herstelt, maar ik baal gigantisch.
Balen gogo... Welkom bij de herstelclub
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op woensdag 3 september 2014 10:24 schreef Gogo83 het volgende: Bij de fysio geweest en ik denk dat ik de dam tot dam maar uit m'n hoofd moet zetten. En ik weet het, er zijn meer wedstrijdjes die leuk zijn en het belangrijkste is dat mijn enkel goed herstelt, maar ik baal gigantisch.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Hmm, zonde Had je een indicatie over hoe lang het herstel nog zal duren?
Zwabberhark je hebt gelijk hoor Na oktober ga ik me ook denk ik wel weer inschrijven voor wat 5 of 10kms, want evenementen zijn gewoon leuk en die korte afstandjes kun je veel vaker doen dan een marathon
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Hmm, zonde Had je een indicatie over hoe lang het herstel nog zal duren?
Ze denkt dat ik tegen die tijd (over 2,5 week) wel weer kan lopen, ze denkt alleen vooral dat 16 km lopen, terwijl ik dat nog nooit gedaan heb, veel te veel van het goede is. Op dit moment raadt ze af om al weer te gaan lopen, wandelen ( ) is wel goed, daarnaast een beetje beginnen met stabiliteitsoefeningen. Ik begon over 6 km Posbankloop een week later, en dat vond ze een veel reëler plan.
Ze denkt dat ik tegen die tijd (over 2,5 week) wel weer kan lopen, ze denkt alleen vooral dat 16 km lopen, terwijl ik dat nog nooit gedaan heb, veel te veel van het goede is. Op dit moment raadt ze af om al weer te gaan lopen, wandelen ( ) is wel goed, daarnaast een beetje beginnen met stabiliteitsoefeningen. Ik begon over 6 km Posbankloop een week later, en dat vond ze een veel reëler plan.
sterkte!
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Kan je je startbewijs niet ruilen voor een 4EM startbewijs?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Balen ja Maar nu kan je focus weer op een goed (in plaats van zo spoedig mogelijk) herstel . Sterkte!
Misschien dat pijll een oordeel kan vellen over de krachten die op de enkels worden uitgeoefend als je de piramide oploopt, want die heeft 'm gelopen. Intuïtief zou ik zeggen dat het wel uitmaakt.
Misschien dat pijll een oordeel kan vellen over de krachten die op de enkels worden uitgeoefend als je de piramide oploopt, want die heeft 'm gelopen. Intuïtief zou ik zeggen dat het wel uitmaakt.
Ik zie wel even. Ik sta niet ingeschreven en beslis ook pas in de week ervoor of ik meeloop of niet. En tape helpt dan inderdaad, maar alleen als het in de basis goed hersteld is. Die Posbankloop hoeft ook niet per sé, is gewoon een alternatief wat misschien (hopelijk) wel lukt.
Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Devv het volgende: Wie kent een leuke looproute door San Francisco? Het liefst langs een paar stijle straten en over de Golden Gate.
Ik zou zeggen kijk of je routes kan vinden in bijvoorbeeld strava of een ander platform waar men loopprestaties op zet...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Zo! bij fysio geweest, 7 km gelopen in 3 delen. Geen pijn. We hebben wel gevonden wat er mis is (waarschijnlijk) en dat zit in mijn manier van lopen. Dus die gaan we wel aanpakken. het is een overbelasting in mijn hamstrings + pees (rechts) die tijdens het lopen ontstaat/zich opbouwt omdat ik verkeerd loop, dus er is (nog steeds) niets echt stuk.
Ik mag het proberen zondag, maar moet (uiteraard) wel stoppen als het pijn doet. Dus dat gaan we dan maar doen.
De conditie lijkt wel ietsje verslechterd in een paar weken niet/nauwelijks lopen. Maar misschien is dat niet erg nu. De conditie gaat het probleem sowieso niet zijn, dus is nu gewoon een goede reden om wat rustiger te lopen.
Op woensdag 3 september 2014 11:27 schreef Murmeli het volgende: Zo! bij fysio geweest, 7 km gelopen in 3 delen. Geen pijn. We hebben wel gevonden wat er mis is (waarschijnlijk) en dat zit in mijn manier van lopen. Dus die gaan we wel aanpakken. het is een overbelasting in mijn hamstrings + pees (rechts) die tijdens het lopen ontstaat/zich opbouwt omdat ik verkeerd loop, dus er is (nog steeds) niets echt stuk.
Ik mag het proberen zondag, maar moet (uiteraard) wel stoppen als het pijn doet. Dus dat gaan we dan maar doen.
De conditie lijkt wel ietsje verslechterd in een paar weken niet/nauwelijks lopen. Maar misschien is dat niet erg nu. De conditie gaat het probleem sowieso niet zijn, dus is nu gewoon een goede reden om wat rustiger te lopen.
Ik zou zeggen kijk of je routes kan vinden in bijvoorbeeld strava of een ander platform waar men loopprestaties op zet...
Kijk bijvoorbeeld eens op Strava Global Heatmap (http://labs.strava.com/heatmap/#14/-122.47413/37.78395/blue/run). Daar kan je zien dat de meeste mensen lopen in het Presidio-park of het Golden Gate park. Presidio ligt aan de voet van de Golden Gate-brug, en daar lopen ook veel mensen overheen naar het National Park aan de overkant.
Vreemd genoeg trekt Lombard Street (de bekende haarspeldbochtenweg) heel weinig lopers aan.
Ja maar, het gáát pijn doen. Alleen, is dat dan pijn dat er iets kapot aan het gaan is, of pijn door het langdurig lopen?
Mja dat verschil hoop ik wel te kunnen voelen. als ik na 10 km hetzelfde voel als laatst na 18 km, dan denk ik dat ik uitstap. Is het na 18 km, dan loop ik hem wel uit, denk ik.
Nee, is ook zo. Weekje rust kan ook geen kwaad, weet ik. Dus wie weet gaat het wel heel goed gaan zondag!
Voor mijn pr van afgelopen weekend had ik ook een week niet gelopen, niets aan het handje
quote:
Klote op zoek dan maar naar een nieuw doel en de dtd in 2015 rocken
Murmeli; klinkt positief, hopelijk krijg je niet al te veel last tijdens je HM en kun je daarna rustig aan je looptechniek gaan werken.
Bleh. Maar: 7HL is wel een prachtig doel Sterkte.
@Murmeli: stoppen als je iets voelt. Ik zou er niet op rekenen, voor mezelf sprekend. Ik zou doorlopen tenzij ik neerplof. Ik hoop dat jij de discipline hebt om dan te stoppen, het lijkt me zelf een duivels dilemma! Ik hoop gewoon dat je een fijne HM loopt zonder pijntjes
@Murmeli: stoppen als je iets voelt. Ik zou er niet op rekenen, voor mezelf sprekend. Ik zou doorlopen tenzij ik neerplof. Ik hoop dat jij de discipline hebt om dan te stoppen, het lijkt me zelf een duivels dilemma! Ik hoop gewoon dat je een fijne HM loopt zonder pijntjes
Ik ga niet zeggen dat ik Murm Zwabbermormel ken, maar ik denk dat ze wel zou stoppen als ze na 7 km iets voelt.
Op woensdag 3 september 2014 12:14 schreef Quoi het volgende: @Murmeli: stoppen als je iets voelt. Ik zou er niet op rekenen, voor mezelf sprekend. Ik zou doorlopen tenzij ik neerplof. Ik hoop dat jij de discipline hebt om dan te stoppen, het lijkt me zelf een duivels dilemma! Ik hoop gewoon dat je een fijne HM loopt zonder pijntjes
Serieuze pijn herken je wel, ben zelf niet voor niets uit de CPC gestapt na 11 km. Daardoor maar 2 weken aan de kant gestaan, dus het was een goede beslissing.
Ik ga niet zeggen dat ik Murm ken, maar ik denk dat ze wel zou stoppen als ze na 7 km iets voelt.
Na 17km ben ik daar niet zo zeker meer van...
Dit en wat zwabber zegt is wel zo'n beetje hoe ik erin denk te staan. 10 km met pijn lopen ga ik gewoon niet trekken. 4 a 5 km is inderdaad een ander verhaal. de fysio zei daarover: ja, dan moeten we wat meer gaan fiksen. (het klonk niet echt dramatisch..hahaha)
Murmeli: officieel gediagnosticeerd met Zwabberpoot n.a.v. blessure Pijll: officieel gediagnosticeerd met Zwabberpoot n.a.v. blessure Zwabberhark: nog nooit blessure gehad door Zwabberpoot
Op woensdag 3 september 2014 12:22 schreef GotC het volgende: Volgens mij zwieberen heel veel mensen met een been (of beide benen) naar buiten
Ik denk dat er bij mij ook wel wat meer achter zit. sowieso die gewrichten die te flexibel zijn. Dus in die combi moeten we het even zoeken. de fysio was ook nog hard aan het peinzen hoe we het het beste konden aanpakken.
Murmeli: officieel gediagnosticeerd met Zwabberpoot n.a.v. blessure Pijll: officieel gediagnosticeerd met Zwabberpoot n.a.v. blessure Zwabberhark: nog nooit blessure gehad door Zwabberpoot
Conclusie: zwabberhark is slecht in het kiezen van zijn eigen nickname
Ben mijn 'ovb' marathonschema voor december in elkaar aan het klussen, nog 14 weken. Hopen dat 't allemaal lukt. Rustig aandoen, goed luisteren, km's maken en genieten. Hoop ik. En als niet, dan niet.
Op woensdag 3 september 2014 12:27 schreef motorbloempje het volgende: Ben mijn 'ovb' marathonschema voor december in elkaar aan het klussen, nog 14 weken. Hopen dat 't allemaal lukt. Rustig aandoen, goed luisteren, km's maken en genieten. Hoop ik. En als niet, dan niet.
Op woensdag 3 september 2014 12:27 schreef motorbloempje het volgende: Ben mijn 'ovb' marathonschema voor december in elkaar aan het klussen, nog 14 weken. Hopen dat 't allemaal lukt. Rustig aandoen, goed luisteren, km's maken en genieten. Hoop ik. En als niet, dan niet.
pfft wat is dat nu weer voor een instelling...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik hoop 't! Afstandsgewijs heb ik er, zeker ook na de TdF wel alle vertrouwen in, energiegewijs kan ik best goed doorploegen, het is meer de rug die me zorgen baart. Het gaat langzaamaan beter, met de medicijnen en het rekken/strekken. Dus als die lijn door blijft zetten heb ik er ook wel vertrouwen in!
Op woensdag 3 september 2014 12:35 schreef motorbloempje het volgende: Ik hoop 't! Afstandsgewijs heb ik er, zeker ook na de TdF wel alle vertrouwen in, energiegewijs kan ik best goed doorploegen, het is meer de rug die me zorgen baart. Het gaat langzaamaan beter, met de medicijnen en het rekken/strekken. Dus als die lijn door blijft zetten heb ik er ook wel vertrouwen in!
Dit en wat zwabber zegt is wel zo'n beetje hoe ik erin denk te staan. 10 km met pijn lopen ga ik gewoon niet trekken. 4 a 5 km is inderdaad een ander verhaal. de fysio zei daarover: ja, dan moeten we wat meer gaan fiksen. (het klonk niet echt dramatisch..hahaha)
Heel goed van jou Die kerels schatten jou als verstandige loper in, zo zie je maar weer!
Ik denk dat ik gelukkig niet weet hoe dat voelt, echt van de pijn niet meer door kunnen lopen en ik het me daarom niet echt kan indenken. Heb dat eens bij een 5 km wedstrijd gedaan, doorlopen terwijl het écht veel pijn deed, maar dan is de afstand nog te overzien (ik liep een toenmalig PR maar heb erna wel een maand stilgezeten overigens )
Heel goed van jou Die kerels schatten jou als verstandige loper in, zo zie je maar weer!
Ik denk dat ik gelukkig niet weet hoe dat voelt, echt van de pijn niet meer door kunnen lopen en ik het me daarom niet echt kan indenken. Heb dat eens bij een 5 km wedstrijd gedaan, doorlopen terwijl het écht veel pijn deed, maar dan is de afstand nog te overzien (ik liep een toenmalig PR maar heb erna wel een maand stilgezeten overigens )
Of ik moet me bij een wedstrijd ineens anders gaan gedragen Maar 10 km lopen met echte pijn lijkt me ernstig niet leuk Ben in een trainingsrondje wel eens na 100 m omgekeerd omdat mijn rug pijn deed. Misschien ben ik gewoon kleinzerig
Of ik moet me bij een wedstrijd ineens anders gaan gedragen Maar 10 km lopen met echte pijn lijkt me ernstig niet leuk Ben in een trainingsrondje wel eens na 100 m omgekeerd omdat mijn rug pijn deed. Misschien ben ik gewoon kleinzerig
Ik denk eigenlijk dat je een goede warming up moet doen, en dan moet beslissen of het gaat of niet. Tijdens de wedstrijd voel je het vanwege verhoogde hartslag, warmere spieren en adrenaline waarschijnlijk niet meer zo erg.
Zijn er eigenlijk meer mensen die het opgevallen is dat zijn of haar garmin sinds de nieuwe site de weersinformatie niet meer weergeeft? Doe ik iets fout?
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op woensdag 3 september 2014 13:55 schreef Ynske het volgende: Zijn er eigenlijk meer mensen die het opgevallen is dat zijn of haar garmin sinds de nieuwe site de weersinformatie niet meer weergeeft? Doe ik iets fout?
Ik denk dat jij iets fout doet. Bij mij staat onder de rondetijden gewoon het weer.
k ben aan t denken om een weegschaal te kopen. en dan dingen meer bij te houden, meer inzicht geven etc. en moet zo lachen om sommige dingen, compleet met WiFi om op de Apple product te gebruiken en hoe kan dat ding nu meten hoeveel vet/bot etc weegt door je voeten?
Op woensdag 3 september 2014 14:30 schreef Ynske het volgende: k ben aan t denken om een weegschaal te kopen. en dan dingen meer bij te houden, meer inzicht geven etc. en moet zo lachen om sommige dingen, compleet met WiFi om op de Apple product te gebruiken en hoe kan dat ding nu meten hoeveel vet/bot etc weegt door je voeten?
Het stuurt een stroompje door je voeten, en vet heeft een andere isolatiewaarde dan spieren. Maar dat is verder niet heel betrouwbaar, want hoeveel water je hebt gedronken bijv. verstoort het beeld al heel erg.
Voor het fell runnen. Noodfluitjes zijn verplicht, en omdat ik via een crew prijsvraag hier een giftcard had gewonnen voor een 'allerhande shitzooi site' (www.dx.com) en ze deze daar hadden heb ik 'm maar gekocht! Club kleuren ook nog eens. En dat voor gratis. Hopen dat ik 't 3.5m lange parachutetouw nooit nodig heb
Op vakantie en mijn hardloopschoenen vergeten Gelukkig komt een vriend van me een nachtje langs en die neemt mijn schoenen mee. Dat is wel heel lief.
De wifi is hier echt heel brak. Ik hoop dat iedereen die van het weekend heeft gelopen er veel plezier in heeft gehad en dat het goed is gegaan.
Het is dat ik het topic nog even open, anders ging ik de mijne ook vergeten Kleding wel braaf ingepakt
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Ik laat de mijne trouwens maar thuis. Koffer zit vol Maandag wel weer hardlopen als ik thuis ben ofzo.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Trails zijn veelal trails ( nee, echt?), dus aangelegde paden enzo, vindbare routes.
Fells zijn voornamelijk geen echte aangelegde paden. Dus gewoon dwars over de hei/door de heuvels. Je maakt dan veel gebruik van de natuurlijk ontstane paden door stroompjes enzo. Vaak geen duidelijke routes en kaartlezen is daarbij ook vaak, zeker bij de langere races, een essentieel onderdeel. Veel van deze races zijn ook gebaseerd op 'checkpoints', en daar moet je je melden. het maakt dan niet zoveel uit hoe je er komt, aangezien er geen direct pad is wat er heen leidt.
Voor het fell runnen. Noodfluitjes zijn verplicht, en omdat ik via een crew prijsvraag hier een giftcard had gewonnen voor een 'allerhande shitzooi site' (www.dx.com) en ze deze daar hadden heb ik 'm maar gekocht! Club kleuren ook nog eens. En dat voor gratis. Hopen dat ik 't 3.5m lange parachutetouw nooit nodig heb
Tof ding
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Het stuurt een stroompje door je voeten, en vet heeft een andere isolatiewaarde dan spieren. Maar dat is verder niet heel betrouwbaar, want hoeveel water je hebt gedronken bijv. verstoort het beeld al heel erg.
niet de moeite waard dus, als ik het goed begrijp
Op woensdag 3 september 2014 14:39 schreef SiIk het volgende: Ik laat de mijne trouwens maar thuis. Koffer zit vol Maandag wel weer hardlopen als ik thuis ben ofzo.
Nee, ik zou gewoon een goede digitale weegschaal kopen, die heb je al vanaf 20 euro of zo bij de Blokker. Nog belangrijker dan de kwaliteit van de weegschaal is hoe je hem neerzet. Niet op laminaat, of tapijt, of scheve ondergrond. Het beste is een houten plank eronder. Tja, het samenwonen met een lichte roeier heeft zo zijn perks
Trails zijn veelal trails ( nee, echt?), dus aangelegde paden enzo, vindbare routes.
Fells zijn voornamelijk geen echte aangelegde paden. Dus gewoon dwars over de hei/door de heuvels. Je maakt dan veel gebruik van de natuurlijk ontstane paden door stroompjes enzo. Vaak geen duidelijke routes en kaartlezen is daarbij ook vaak, zeker bij de langere races, een essentieel onderdeel. Veel van deze races zijn ook gebaseerd op 'checkpoints', en daar moet je je melden. het maakt dan niet zoveel uit hoe je er komt, aangezien er geen direct pad is wat er heen leidt.
Weer wat geleerd! Hoog padvindersgehalte mijns inziens, maar dan gecombineerd met hardlopen. Zijn er foto's van mensen die hardlopend een heuvel afstorten terwijl ze kaartlezen?