abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144104656

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officile website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
pi_144104715
wavetossed twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:48:21 RT: Reports of fighting in #Sloviansk after at least 2 months after liberated from pro #Russia terrorists #Ukraine http://t.co/1zHCv29J23 reageer retweet
pi_144104769
Staan ze al in Kiev?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:56:06 #4
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144104807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:53 schreef meth1745 het volgende:
wavetossed twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:48:21 RT: Reports of fighting in #Sloviansk after at least 2 months after liberated from pro #Russia terrorists #Ukraine http://t.co/1zHCv29J23 reageer retweet
En dat is front nummer vier.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144104814
quote:
Russian Investigators Seize Assets of Pro-Kiev Ukrainian Billionaire

Russian investigators have seized a Moscow office building belonging to a Ukrainian billionaire whose fierce anti-separatist policies have kept the eastern Ukrainian region he governs loyal to Kiev throughout the country's ongoing civil war.

The Investigative Committee — Russia's version of the FBI — said Tuesday that it had seized a building in central Moscow indirectly owned by Ukraine's fourth-richest citizen, Ihor Kolomoyskyi.

Justifying the decision, the committee's spokesman, Vladimir Markin, said "the profits from renting this building could be used by Kolomoyskyi to finance criminal activity in eastern Ukraine."

Kolomoyskyi, who according to Forbes is worth $2.1 billion, was appointed governor of his native Dnipropetrovsk region of Ukraine soon after Kiev's street revolution expelled pro-Russian President Viktor Yanukovych from power.

The oligarch swiftly moved to crush nascent pro-Russian separatist activity in the region, at a time when the neighboring Donetsk and Luhansk regions were becoming mired in an ongoing civil war. Kiev has accused Russia of organizing and supplying pro-Russian fighters in eastern Ukraine.

Markin said investigators had searched the building — on Povarskaya Ulitsa, near Arbat — and found and seized documents that will be used in a legal action against Kolomoyskyi, who is accused by Russia of murder, the use of illegal force and financing punitive raids in eastern Ukraine by battalions loyal to Kiev.

To curtail this financing, the Investigative Committee said it was tracing Kolomoyskyi's assets both inside and outside Russia with the aim of seizing them.

On Monday, a hotel complex belonging to Kolomoyskyi's bank, Privatbank, was seized in Crimea. In July, a Moscow court arrested Kolomoyskyi in absentia.
http://www.themoscowtimes.com/article/506293.html
pi_144105035
Wanneer je opgewonden raakt van een despoot als Poetin, zou ik toch echt overwegen om hulp te gaan zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:02:27 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144105042
nu even serieus:

het hele probleem is dat de oekrainse overheid baas wil/wou blijven spelen in de betreffende regio met separatisten/opstandelingen die pleiten/strijden voor meer autonomie.
Rusland/Poetin vind dat ze gelijk hebben en dat hun strijd/pleit rechtvaardig is, zodoende is er hulp vanuit Rusland, want het gaat hier om russen van origine. Die kan je als vaderland niet in de steek laten.

Ik begreep dat het baasje van oekraine zijn poot stijf hield en de opstandelingen wilde onderdrukken, met geweld, dit lokte meer geweld uit, en zo werd het ruzie.

Als Oekraine slim is laat ze de regio in hun waarde en maakt men afspraken over hoe verder.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144105065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Wanneer je opgewonden raakt van een despoot als Poetin, zou ik toch echt overwegen om hulp te gaan zoeken.
Ach, zijn gewoon kasthomo's.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144105073
quote:
Leuk voor je :)
pi_144105078
quote:
Het geilen op een bepaalde leider toont sowieso al aan dat je niet helemaal goed bent, maar geilen op Putin is inderdaad nog een niveau erger.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:04:14 #11
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144105111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:02 schreef sturmpie het volgende:
nu even serieus:

het hele probleem is dat de oekrainse overheid baas wil/wou blijven spelen in de betreffende regio met separatisten/opstandelingen die pleiten/strijden voor meer autonomie.
Rusland/Poetin vind dat ze gelijk hebben en dat hun strijd/pleit rechtvaardig is, zodoende is er hulp vanuit Rusland, want het gaat hier om russen van origine. Die kan je als vaderland niet in de steek laten.

Ik begreep dat het baasje van oekraine zijn poot stijf hield en de opstandelingen wilde onderdrukken, met geweld, dit lokte meer geweld uit, en zo werd het ruzie.

Als Oekraine slim is laat ze de regio in hun waarde en maakt men afspraken over hoe verder.
Het probleem is dat die 'seperatisten' voor een groot deel uit Russen bestaat, en dat Rusland even daarvoor al de Krim had geannexeerd.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:04:35 #12
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_144105128

In #Rostov region a column of #Russian army radio jamming unit were spotter heading for #Ukraine border.
pi_144105155
quote:
While the Kremlin has normally reveled in the release of pictures of Putin, many of them showing him hunting or fishing in a state of undress, officials in Moscow are said to be furious about the emergence of Mr Souza's photograph.

Political sources said the Kremlin was convinced that the Obama administration had approved the photograph's release in an attempt to smear Mr Putin. The prime minister's official spokesman was unavailable for comment, but Russian experts claimed that the young man dressed in a tight t-shirt with a camera slung around his neck was not Mr Putin.

Mr Souza, however, is categorical about the authenticity of the photograph. He told National Public Radio in the United States that the incident occurred when Reagan and Mikhail Gorbachev, the Soviet general secretary, toured Red Square in the Summer of 1988.

Mr Souza was a member of the delegation in his capacity as Reagan's official photographer.Reagan was led to a group of Russian tourists who had apparently been positioned in Red Square to unleash a series of pointed questions about America's human rights record.

Mr Souza says that a secret service officer told him the tourists were in fact "all KGB families."

"Now what is really interesting is a picture I have in my Reagan book," he said. "Off to the left is one of these tourists with a camera around his shoulder and it has been pointed out to me and verified that that was Putin."

"As soon as you see the picture you go: 'Oh my gosh, it really is him.'"

Experts in Moscow, however, are less convinced.

At the time of Reagan's visit, Mr Putin was serving as a mid-ranking KGB spy in the East German city of Dresden and as such was not important enough to be recalled to Moscow for such a job, unless he was already on holiday.

Perhaps more tellingly, the man in the photograph appears to have a thicker head of hair than Mr Putin ever did.

He also seems too thin. Mr Putin claimes that he put on a lot of weight while he was in Dresden because he drank 3.8 litres (6.5 pints) of beer a week.
http://www.telegraph.co.u(...)ercover-KGB-man.html
pi_144105205
Trouwens hoe zit het mij die troepen bij de Russische grens? Zitten er nog steeds 40.000 troepen daar te wachten??
pi_144105241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens hoe zit het mij die troepen bij de Russische grens? Zitten er nog steeds 40.000 troepen daar te wachten??
Zoals altijd? Gok eens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144105247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:04 schreef Goldenrush het volgende:
[ afbeelding ]
In #Rostov region a column of #Russian army radio jamming unit were spotter heading for #Ukraine border.
Hoe sterk zijn die jammers?
pi_144105269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef vigen98 het volgende:
Ja wat een luie zakken ook.
pi_144105293
Dus die troepen zijn daar nog gewoon? Zo ja dan is het gewoon afwachten totdat het invallen begint
pi_144105353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef vigen98 het volgende:
Dus die troepen zijn daar nog gewoon? Zo ja dan is het gewoon afwachten totdat het invallen begint
Lastig te zeggen ik zou me niet verbazen als er al wat meer over de grens zijn gegaan.
pi_144105373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Lastig te zeggen ik zou me niet verbazen als er al wat meer over de grens zijn gegaan.
Zal vast wel gebeurd zijn :P
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:11:36 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_144105407
Er is maar een Russische held _O_ Lebed _O_.

RIP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144105489
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:56 schreef DeJori het volgende:

[..]

En dat is front nummer vier.
niet zeker of het klopt, dit was het enige bericht. Al 22 minuten geen tweets waarin sloviansk wordt vermeld, zou denken dat zoiets groot nieuws zou zijn. .
pi_144105556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:11 schreef speknek het volgende:
Er is maar een Russische held _O_ Lebed _O_.

RIP.
Hij is wel held ja

pi_144105560
Opgeruimd, opbokken met die Poetinplaatjes.
pi_144105623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:15 schreef Specularium het volgende:
Opgeruimd, opbokken met die Poetinfielen
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:17:30 #26
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144105625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:15 schreef Specularium het volgende:
Opgeruimd, opbokken met die Poetinplaatjes.
_O_
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:17:50 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144105638
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:04 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het probleem is dat die 'seperatisten' voor een groot deel uit Russen bestaat, en dat Rusland even daarvoor al de Krim had geannexeerd.
wel reden om in die "russische" gebieden een verkiezing te houden waar de voorkeur van de bevolking ligt. het zijn meer dan 50% russische oekrainers. willen ze bij oekraine blijven, met bijvoorbeeld aangepaste autonomie, of wil men zich echt bij rusland voegen.
pi_144105668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe sterk zijn die jammers?
[======================== 80% ]

Op dit moment zijn de jammers tachtig procent sterk
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:19:28 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144105703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef vigen98 het volgende:
dat invallen ligt waarschijnlijk aan de agressie uit oekraine. als die de separatisten blijven bevechten zal een reactie uit rusland niet uitblijven. mother russia.
pi_144105724
Ukraine will not be able to meet all of its targets under $17 billion IMF loan program due to ongoing violence in the country's eastern region and a gas dispute with Russia, IMF says - @Reuters
pi_144105727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat invallen ligt waarschijnlijk aan de agressie uit oekraine. als die de separatisten blijven bevechten zal een reactie uit rusland niet uitblijven. mother russia.
hoe zit dat nou met dat dreigement van Poetsin om een nuke op Ukraine te gooien?
pi_144105738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:20 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

hoe zit dat nou met dat dreigement van Poetsin om een nuke op Ukraine te gooien?
Stop :')
pi_144105760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:20 schreef vigen98 het volgende:
Ukraine will not be able to meet all of its targets under $17 billion IMF loan program due to ongoing violence in the country's eastern region and a gas dispute with Russia, IMF says - @Reuters
Oh dat is toch een beetje hetzelfde als je hypotheek niet kunnen betalen? Gewoon claimen dat land als IMF zijnde. Fuck Poetzin
pi_144105840
National Security and Defense Council of Ukraine says Russian army is now concentrating presence in forests and ravines of Ukraine - @NSDC_ua
pi_144105872
http://www.finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=26400

"UK to press for Russian expulsion from Swift"

Dus nu niet alleen de landbouw, maar ook de FinTech.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:24:07 #36
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144105877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:23 schreef vigen98 het volgende:
National Security and Defense Council of Ukraine says Russian army is now concentrating presence in forests and ravines of Ukraine - @NSDC_ua
The Napalm solution :9
pi_144105925
Ergens heb ik het vermoeden dat het vannacht wel eens raak kan zijn. Of wordt er hier gewoon zoveel gespammed dat het interessant lijkt?
pi_144105955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:25 schreef b4kl4p het volgende:
Ergens heb ik het vermoeden dat het vannacht wel eens raak kan zijn. Of wordt er hier gewoon zoveel gespammed dat het interessant lijkt?
Dat van die Poetin plaatjes dat is spammen, verder word er gewoon nieuws gepost.

Wat zou er precies los moeten gaan vanavond dan??
pi_144105965
quote:
Dat waarschijnlijk niet anders zou je activiteit zien bij het Russische leger.
pi_144106001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat van die Poetin plaatjes dat is spammen, verder word er gewoon nieuws gepost.

Wat zou er precies los moeten gaan vanavond dan??
Nouja het is wachten op een full power attack natuurlijk. Het moet snel gaan omdat de EU en VS gewoon doorgaan met sancties opleggen, hoe sneller de klus geklaard is hoe beter.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:27:37 #42
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144106023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:20 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Putin kennende, bedoelt het goed, op de russische manier.
zoals Stalin zei: kill the problem, and there is no problem.
dreigen doet het altijd goed als je het tegen een kleintje hebt.
Putin heeft het iig niet hoog op met de oekrainse regering. Ik kan het me goed voorstellen.
Je ziet als Rus dat een stel wannabee-westerlingen-oekrainers, pro-russische opstandelingen met geweld onderdrukken. Rusland wordt zo als het ware uitgelokt om te reageren.
pi_144106032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:27 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nouja het is wachten op een full power attack natuurlijk. Het moet snel gaan omdat de EU en VS gewoon doorgaan met sancties opleggen, hoe sneller de klus geklaard is hoe beter.
full power attack? hoe zie je dat precies voor je?
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:28:20 #44
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144106048
quote:
imo
oekraine gaat praten met de rebellen om tot een vreedzame oplossing te komen.
pi_144106049
NATO members must increase military spending after years of cuts, Estonian prime minister says - @Reuters

Makkelijk praten heeft die gast :') En waar moet je het geld vandaan halen dan?
pi_144106065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]

imo
oekraine gaat praten met de rebellen om tot een vreedzame oplossing te komen.
Dat lijkt me het beste, gewoon autonomie geven aan het oosten.
pi_144106078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:28 schreef vigen98 het volgende:
NATO members must increase military spending after years of cuts, Estonian prime minister says - @Reuters

Makkelijk praten heeft die gast :') En waar moet je het geld vandaan halen dan?
Jongun, het is politiek. Die denken niet aan waar het vandaan moet komen, dat is voor de niet-graaiers, er moet gewoon iets gebeuren.
pi_144106099
http://www.breakingnews.c(...)s+%28Breakingnews%29

"Ukraine will not be able to meet all of its targets under $17 billion IMF loan program due to ongoing violence in the country's eastern region and a gas dispute with Russia"
pi_144106113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:
http://www.breakingnews.c(...)s+%28Breakingnews%29

"Ukraine will not be able to meet all of its targets under $17 billion IMF loan program due to ongoing violence in the country's eastern region and a gas dispute with Russia"
Heb ik al gepost :)
pi_144106129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:20 schreef vigen98 het volgende:
IMF moet gewoon de geldkraan dichtdraaien.
pi_144106137
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

full power attack? hoe zie je dat precies voor je?
Nou gewoon good'ol matryoshka. Troepen buildup ongezien tussen de separatisten en zoals aangegeven in ravijnen om zo onzichtbaar te zijn voor satalieten. Tweede konvooi vol met soldaten, En dan ineens tadaaa, ding in a box. Alles is voor Putin.
pi_144106139
quote:

Makkelijk praten heeft die gast En waar moet je het geld vandaan halen dan?
Wat dacht je van die 30 biljard die pj verdiend wordt?
pi_144106156
http://www.yenewyorkpost.(...)-ukraine-by-mistake/

"Russia says paratroopers entered Ukraine by mistake"

_O-
pi_144106187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:

_O-
Behoorlijk oud.
Wel grappig :P
pi_144106190
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:31 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou gewoon good'ol matryoshka. Troepen buildup ongezien tussen de separatisten en zoals aangegeven in ravijnen om zo onzichtbaar te zijn voor satalieten. Tweede konvooi vol met soldaten, En dan ineens tadaaa, ding in a box. Alles is voor Putin.
Ja diplomatiek ook zo verstandig dit... :')
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:32:38 #56
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144106194
quote:

[..]

Dat lijkt me het beste, gewoon autonomie geven aan het oosten.
ja idd
het zijn voornamelijk russen, die naast rusland wonen. niet verstandig om die de oorlog te verklaren,
pi_144106195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:

_O-
Dat kan best zo zijn, bewijs maar dat het niet zo is!
pi_144106196
quote:
Topic wordt vanzelf drukker naarmate er meer dreiging is.
pi_144106212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat dacht je van die 30 biljard die pj verdiend wordt?
En dat is waarom landen nu moeten bezuinigen? We hebben geen overschotten zoals China dat heeft.
pi_144106235
Ukrainian troops battling Russian tank contingent in the eastern city of Lugansk, Kiev says - @AFP

Man... Wat zijn die Oekraners dom om hun tanks achter te laten op veroverde basissen :o

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 17:34:38 ]
pi_144106253
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En dat is waarom landen nu moeten bezuinigen? We hebben geen overschotten zoals China dat heeft.
Pffffff, we hebben zo erg bezuinigt op defensie omdat wij niet hadden gedacht dat defensie nog zo noodzakelijk is.

Putin heeft alleen onze ogen weer geopend.
pi_144106305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pffffff, we hebben zo erg bezuinigt op defensie omdat wij niet hadden gedacht dat defensie nog zo noodzakelijk is.

Ja maak dat maar de Nederlandse regering maar wijs want veel geld voor defensie is er niet. 100 miljoen gaat binnen no time op.
pi_144106312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij hebben zelfs een vrouw als ministeres van defensie. Het enige waar zij goed voor is, is het kaal likken van de ballen van Obama.

Niets tegen vrouwen, in tegendeel ze wassen goed af. Maar op defensie moet gewoon een stoere bink zitten en geen barbiepopje. Tevens is het aantal tanks dat Nederland bezit op 10 afgeschoten vingers te tellen.
pi_144106326
Trouwens Nederland kan toch ook gewoon een deel van haar goudvoorraad verkopen zodat het niet meer hoeft te bezuinigen ?
pi_144106335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:33 schreef vigen98 het volgende:
Herverdeling van uitgaven. Bekend met dat concept?
pi_144106343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:35 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens Nederland kan toch ook gewoon een deel van haar goudvoorraad verkopen zodat het niet meer hoeft te bezuinigen ?
Dat kan niet, dat ligt allemaal in een kluis in de VS. Als het er nog ligt...
pi_144106358
"De Europese Unie overweegt een verbod voor Russische overheidsbedrijven om in Europa kapitaal te lenen of te vergaren. Ook is een voorstel ingediend om de Russische minister van Defensie, Sergej Sjoigu, een reisverbod voor de Europese Unie op te leggen.

Verder zijn er voorstellen ingediend voor een compleet exportverbod op militaire goederen, een verbod op het verkopen van geavanceerde energietechnologie aan Rusland en het weren van Rusland van culturele, economische en sportevenementen. "

bron
pi_144106369
Estland wil permanente NAVO-bases op haar grondgebied, dat zei de president van het land tegen journalisten. De militaire alliantie is van plan om zijn bases in Oost-Europa, dicht bij de grenzen van Rusland in te zetten. De verklaring komt twee dagen voor de NAVO-top in Wales.
pi_144106370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:36 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dat kan niet, dat ligt allemaal in een kluis in de VS. Als het er nog ligt...
offtopic: Hoe controleert de regering of ze ons goud nog wel hebben?
pi_144106375
quote:

[..]

Ja maak dat maar de Nederlandse regering maar wijs want veel geld voor defensie is er niet. 100 miljoen gaat binnen no time op.
Beter iets dan niets, het gaat altijd via stappen he. Je kan niet verwachten dat wij direct weer zoveel aan defensie gaan geven als voor de bezuinigingen.

Het gaat de goede kant op en wij nemen defensie weer serieus.
pi_144106415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:36 schreef Libertarisch het volgende:
"De Europese Unie overweegt een verbod voor Russische overheidsbedrijven om in Europa kapitaal te lenen of te vergaren. Ook is een voorstel ingediend om de Russische minister van Defensie, Sergej Sjoigu, een reisverbod voor de Europese Unie op te leggen.

Verder zijn er voorstellen ingediend voor een compleet exportverbod op militaire goederen, een verbod op het verkopen van geavanceerde energietechnologie aan Rusland en het weren van Rusland van culturele, economische en sportevenementen. "

bron
Weer flutsancties, en vooral op militaire goederen :') Frankrijk was juist blij dat ze opdrachten kregen van Rusland t.w.v miljarden voor schepen nu zijn ze bereid voor een kut land miljarden mis te lopen?
pi_144106416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

offtopic: Hoe controleert de regering of ze ons goud nog wel hebben?
Niet. Geen regering kan het goud terugvragen. Daarom geven ze opties uit op dat goud.
pi_144106454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:38 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Niet. Geen regering kan het goud terugvragen. Daarom geven ze opties uit op dat goud.
Oh :') Wat een debiel ook wie het heeft besloten om goud op te slaan in de VS :')
pi_144106461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef Automatisch het volgende:
Estland wil permanente NAVO-bases op haar grondgebied, dat zei de president van het land tegen journalisten. De militaire alliantie is van plan om zijn bases in Oost-Europa, dicht bij de grenzen van Rusland in te zetten. De verklaring komt twee dagen voor de NAVO-top in Wales.
Dit soort berichten klinken toch altijd wel eng.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:40:16 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_144106465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:35 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wij hebben zelfs een vrouw als ministeres van defensie. Het enige waar zij goed voor is, is het kaal likken van de ballen van Obama.

Niets tegen vrouwen, in tegendeel ze wassen goed af. Maar op defensie moet gewoon een stoere bink zitten en geen barbiepopje. Tevens is het aantal tanks dat Nederland bezit op 10 afgeschoten vingers te tellen.
De minister van defensie heeft geen zeggenschap over buitenlands beleid. Die is er vooral voor de cijfertjes (en die uit te leggen), maakt dus niet heel veel uit of het een man of een vrouw is. Als dat sowieso al uitmaakte (zie Thatcher, die Cameron nu al een tijdje opzichtig probeert te channelen).

Nederland heeft niks aan tanks, en als dit een conventionele oorlog met Rusland was had Rusland ook niks aan tanks, omdat we beschikking over hellfires en tomahawks hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144106472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh :') Wat een debiel ook wie het heeft besloten om goud op te slaan in de VS :')
De VS
pi_144106473
quote:
Provocatie.
pi_144106511
Het is afwachten nu, op donderdag is die NAVO top, en op vrijdag worden de Europese sancties bekend gemaakt.
pi_144106527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:41 schreef Automatisch het volgende:
Het is afwachten nu, op donderdag is die NAVO top, en op vrijdag worden de Europese sancties bekend gemaakt.
Maar welke sancties kunnen er nog gedaan worden dan??
pi_144106557
NSDC_ua twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:46:10 After an organized back down from Luhansk airport our sappers blew up the runway, making impossible to use it in the further reageer retweet
pi_144106600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:43 schreef b4kl4p het volgende:
NSDC_ua twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:46:10 After an organized back down from Luhansk airport our sappers blew up the runway, making impossible to use it in the further reageer retweet
sappers???
pi_144106622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

sappers???
Genie
pi_144106705
http://www.nytimes.com/ap(...)l?smid=tw-share&_r=1

"While Ukraine's leaders are trying to win the war against Russian-backed separatists in the east, they appear to be losing the battle to resurrect the country's battered economy."
pi_144106731
quote:
Niet zo vreemd in deze tijd. Kan me wel voorstellen dat de oost Europese landen nerveus worden van het agressieve Rusland.
pi_144106733
quote:
Dat geld kun je maar een keer uitgeven. Iets met structurele en incidentele uitgaven.

Dat leer je nog wel als je eenmaal het huis uit bent.
pi_144106808
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat geld kun je maar een keer uitgeven. Iets met structurele en incidentele uitgaven.

Dat leer je nog wel als je eenmaal het huis uit bent.
Goudvoorraad kun je beter nooit uitgeven zeker niet bij dreigende oorlog.
pi_144106837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:49 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Niet zo vreemd in deze tijd. Kan me wel voorstellen dat de oost Europese landen nerveus worden van het agressieve Rusland.
Dat zou wederom een escalatie zijn en een schending van afspraken. Het lijkt erop dat de Navo krampachtig zijn bestaansrecht weer terug wil pakken. Als je olie op het vuur wil gooien en de kans op een ongeluk dat uitmondt in een nucleair conflict wilt vergroten , moet je vooral dat soort stappen zetten.

Het westen moet gewoon erkennen dat het een fout was en een schending van afspraken dat de baltische staten bij de Navo zijn gekomen en die per direct uit de Navo zetten. Landen die grenzen aan Rusland , mogen wat mij betreft geen Navo landen zijn.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:54:05 #88
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144106860
oorlog met Rusland :')

de gedachte alleen al is te triest voor woorden.

als iemand oorlog wil met Rusland, dan mag ie van mij in een auto stappen, en zich te pletter rijden op een boom. het is precies het zelfde.
pi_144106885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat zou wederom een escalatie zijn en een schending van afspraken. Het lijkt erop dat de Navo krampachtig zijn bestaansrecht weer terug wil pakken. Als je olie op het vuur wil gooien en de kans op een ongeluk dat uitmondt in een nucleair conflict wilt vergroten , moet je vooral dat soort stappen zetten.

Het westen moet gewoon erkennen dat het een fout was en een schending van afspraken dat de baltische staten bij de Navo zijn gekomen en die per direct uit de Navo zetten. Landen die grenzen aan Rusland , mogen wat mij betreft geen Navo landen zijn.
:')

Dat beslissen die landen zelf wel.
pi_144106898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:54 schreef sturmpie het volgende:
oorlog met Rusland :')

de gedachte alleen al is te triest voor woorden.

als iemand oorlog wil met Rusland, dan mag ie van mij in een auto stappen, en zich te pletter rijden op een boom. het is precies het zelfde.
Mee eens je moet echt zelfmoord willen plegen zou je dat doen.
En zelf die mensen zouden het niet doen.
pi_144106904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar welke sancties kunnen er nog gedaan worden dan??
Verbod op het kopen van Russische staatsobligaties wordt genoemd. En nog een paar extra oligarchen op de zwarte lijst zetten.

Wat je verder nog kunt doen op het gebied van de financiele sector weet ik eigenlijk niet. Maar je komt nu wel heel dicht bij sancties tegen de energie/gassector van Rusland als je een stap verder wilt gaan.
pi_144106917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat beslissen die landen zelf wel.
Nee :) Want het is afgesproken dat NAVO niet mocht intrekken in ex sovjet gebied ;)
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:56:01 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_144106930
quote:

[..]

Er waren geen afspraken en de Baltische staten wilden zelf bij de NAVO uit haat voor Rusland. Of we ze hadden toe moeten laten is een tweede, maar de keuze is niet aan Rusland.
pi_144106933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee :) Want het is afgesproken dat NAVO niet mocht intrekken in ex sovjet gebied ;)
Toch hebben ze het gedaan. :P
pi_144106945
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Er waren geen afspraken en de Baltische staten wilden zelf bij de NAVO uit haat voor Rusland. Of we ze hadden toe moeten laten is een tweede, maar de keuze is niet aan Rusland.
Dit en niet anders.
pi_144106947
quote:

[..]

Oh jawel, er werd afgesproken dat NAVO niet in ex sovjet gebied mocht komen.
pi_144106955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit, want de NAVO is nergens binnengetrokken.
pi_144106961
Als wij militairen in de Baltische staten zetten, dan zal Poetin zich ongetwijfeld wel koest houden.

Net zoals wij ons ook koest houden op plekken waar Rusland militairen heeft.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:57:34 #99
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144106975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:54 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Mee eens je moet echt zelfmoord willen plegen zou je dat doen.
En zelf die mensen zouden het niet doen.
idd.
die afgetreden president van Oekraine is ook niet echt slim geweest om zich te verschansen achter een EU, met verwachtingen die ronduit naef zijn, zeer amateuristisch allemaal. jammer, het heeft veel levens gekost van oprechte oekrainse militairen.
pi_144106981
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit, want de NAVO is nergens binnengetrokken.
Je snapt me wel, ik bedoel dat ex sovjet landen geen NAVO lid mochten worden zo is dat afgesproken!
pi_144106991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:57 schreef Igen het volgende:
Als wij militairen in de Baltische staten zetten, dan zal Poetin zich ongetwijfeld wel koest houden.

Niemand kan rusland innemen.
Heb je dat land ooit gezien op een kaart?

Nooit met een oorlog tegen hun beginnen anders kun je alleen maar verliezen.
pi_144106993
quote:

[..]

Ach ja verdragen. Volgens mij had Rusland ook een verdrag om Oekrane te beschermen in ruil voor haar kernwapens? Van mij mogen die landen zelf weten bij welke club ze willen horen. Schijnbaar werkt diplomatie beter dan intimidatie en agressie. Die landen zijn er voor zichzelf en de burgers die daar wonen niet om Ruslands slaafje te zijn.
pi_144106995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hechten aan afspraken is echt helemaal uit de mode hoor, als het om het westen en Rusland gaat.
pi_144107002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:57 schreef Igen het volgende:

Ach wie is er nou bang voor ons kut legertje :')
pi_144107006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:43 schreef b4kl4p het volgende:
Bij sappers zal ik altijd aan het bazenspel Commandos moeten denken _O_

Anyway, ontopic, ze verwachten dus niet bepaald dat ze Lugansk op korte of zelfs middenlange termijn gaan terugkrijgen...
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:58:40 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_144107007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, Kohl heeft informeel wat tegen Gorbatsjov gezegd, maar de NAVO heeft nooit iets afgesproken met het Kremlin.
pi_144107012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je snapt me wel, ik bedoel dat ex sovjet landen geen NAVO lid mochten worden zo is dat afgesproken!
Tsja, ik ben groot voorstander van het zelfbeschikkingsrecht van landen. Rusland heeft niets te zeggen over een Polen of Oekraine.
pi_144107065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, Kohl heeft informeel wat tegen Gorbatsjov gezegd, maar de NAVO heeft nooit iets afgesproken met het Kremlin.
Maar er is wel degelijk vastgelegd dat er geen permanente NAVO-bases in oost-Europa zouden komen.
pi_144107077
quote:

[..]

Mogen wat jou betreft .... :'). Wat een haat jegens het Westen hier zeg. Die zit zo diep dat je een hele rits aan landen hun soevereiniteit wil afpakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 18:01:26 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:02:16 #110
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107104
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik ben groot voorstander van het zelfbeschikkingsrecht van landen. Rusland heeft niets te zeggen over een Polen of Oekraine.
Mag Hongarije zijn land dan ook terug?
pi_144107107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:00 schreef meth1745 het volgende:
Maar er is wel degelijk vastgelegd dat er geen permanente NAVO-bases in oost-Europa zouden komen.
Al stond het vastgelegd, ik zou het verdrag op nationale tv door mn bilspleet halen.
pi_144107119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mogen wat jou betreft .... :'). Wat een haat jegens het Westen hier zeg. Die zit zo diep dat je een hele rits aan landen hun soevereiniteit wil afpakken.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat Kremlin-trollen actief zijn op ons forum.

Zo'n verhaal als dat van Gabrunal kan iemand toch nooit serieus menen?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:03:20 #113
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107128
Poetin is goed bezig, beetje over zich heen laten lopen door de EU, tenminste een vent met ballen.
pi_144107132
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Als het dat op Russische wijze wil doen dus niet.
pi_144107134
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Hongarije uit de EU lijkt mij een uitstekend plan.
pi_144107142
quote:

[..]

Dit was ook vastgelegd. Rusland neemt het er net zo nauw mee als het westen.
http://en.wikipedia.org/w(...)_Security_Assurances
pi_144107144
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat Kremlin-trollen actief zijn op ons forum.

Zo'n verhaal als dat van Gabrunal kan iemand toch nooit serieus menen?
Doet me heel erg denken aan dat volk op youtube onder RT filmpjes inderdaad.
pi_144107145
ik kan michaelmoore niet serieus nemen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:04:00 #119
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107146
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het dat op Russische wijze wil doen dus niet.
Verdragje doorscheuren.....
pi_144107154
Poetin zal niet terugdeinzen voor Westerse agressie, dit is een door de NATO vooropgezet plan!
pi_144107156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ach wie is er nou bang voor ons kut legertje :')
Dat Rusland zo moeilijk doet over Navo-lidmaatschappen geeft duidelijk aan dat hij bang is.

Daarnaast gaat het erom dat je pro-actief handelt. Je moet schijt hebben aan afspraken, en de tegenpartij voor voldongen feiten zetten. Dat lijkt de manier te zijn om in de conflicten tussen Rusland en het westen je zin te krijgen.
pi_144107165
Wat ik me wel afvraag:

als de EU allerlei non-militaire sancties verstrakt dan zal Rusland wrs zeker niet ophouden met escaleren of stoppen met zich inmengen in het conflict. Poetin kan zich niet meer terugtrekken vanwege reputatieschade.

De enige mogelijkheid om een totale ramp te voorkomen is Oekraine die gaat inbinden. Zolang Oekraine niet inbindt blijft er gevochten worden.

Het is buigen of barsten, en ik denk niet dat Porosjenko wil buigen....
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:04:38 #123
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107166
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hongarije uit de EU lijkt mij een uitstekend plan.
Gewoon aan Rusland geven.
pi_144107169
quote:

[..]

Zoals ook heel duidelijk en meermalen is vastgelegd dat Rusland de onafhankelijkheid van Oekrane erkent en de Krim als onderdeel van dat land ziet.

Daar denk jij nu heel anders over...
pi_144107230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Gewoon aan Rusland geven.
Liever vandaag dan morgen.

En dat is geen grap.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:06:32 #126
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107235
Ben benieuwd wanneer wij Oekrane de schuld geven wat betreft dat vliegtuigje..... Ik heb zo het vermoeden dat het een doofpotje gaat worden, het kabinet heeft de kamer al flink voorgelogen.
pi_144107238
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is geen grap.
Waarom?
pi_144107245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:06 schreef betyar het volgende:
Ben benieuwd wanneer wij Oekrane de schuld geven wat betreft dat vliegtuigje..... Ik heb zo het vermoeden dat het een doofpotje gaat worden, het kabinet heeft de kamer al flink voorgelogen.
Ja is toch ook zo, ding is gewoon neergehaald door de Kiev overheid. Dat is die doofpot.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:07:13 #129
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107251
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is geen grap.
Van mij mag het, ik zie het probleem niet.
pi_144107252
quote:
Op basis waarvan vermoed je dit?
pi_144107264
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja is toch ook zo, ding is gewoon neergehaald door de Kiev overheid. Dat is die doofpot.
Heb je daar bewijs of serieuze aanwijzingen voor?
pi_144107270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ook niet.
pi_144107283
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs of serieuze aanwijzingen voor?
Voor deze bewering heb ik absoluut geen bewijs noch serieuze aanwijzing. Toch is het zo.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:08:23 #134
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144107285
quote:
_O-
Alles wat de Russische overheid verzint neem je blij aan.
Alle feiten gooi je weg als propaganda.

pi_144107292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:06 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Waarom?
Waarschijnlijk omdat het een van de zwakkere landen is.
pi_144107303
quote:

[..]

Complotdenken dat het vaak goed onder Oost-Europeanen.
pi_144107306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:08 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het een van de zwakkere landen is.
Dat zou een reden kunnen zijn... :o
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:08:58 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144107308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

waarmee dan ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:09:28 #139
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144107322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Heeft het land zelf er ook nog wat over te vertellen? Of is alleen Rusland relevant in jouw wereldbeeld.
pi_144107328
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:04 schreef Libertarisch het volgende:
Wat ik me wel afvraag:

als de EU allerlei non-militaire sancties verstrakt dan zal Rusland wrs zeker niet ophouden met escaleren of stoppen met zich inmengen in het conflict. Poetin kan zich niet meer terugtrekken vanwege reputatieschade.

De enige mogelijkheid om een totale ramp te voorkomen is Oekraine die gaat inbinden. Zolang Oekraine niet inbindt blijft er gevochten worden.

Het is buigen of barsten, en ik denk niet dat Porosjenko wil buigen....
Ik denk ook van niet.

Dus Oekrane wordt een puinzooi. Of Poetin staat straks inderdaad in Kiev, of het land wordt een failliete bende waarbij het halve land permanent door de separatisten als niet-erkend de-facto soeverein land wordt bestuurd.

Wat mij betreft moet er vooral worden geprobeerd om te voorkomen dat de chaos overslaat naar de EU/NAVO. En omgekeerd moeten wij ook voorzichtig zijn met Wit-Rusland en, ook al heet het misschien 'de laatste dictatuur van Europa', de stabiliteit van het land koesteren.
pi_144107332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Heeft het land zelf er ook nog wat over te vertellen? Of is alleen Rusland relevant in jouw wereldbeeld.
Hij is zelf Hongaar, maar blijkbaar eentje die 1956 niet bewust heeft meegemaakt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:09:56 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_144107333
quote:

[..]

Die zijn er dan ook niet; niet dat het veel uit zou maken, want Rusland heeft ook geen werk gemaakt van hun streven om verdere vrijheid en democratie te bewerkstelligen in hun land, samen te werken met de OSCE en stabiliteit en integriteit van hun buurlanden te bevorderen
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:10:17 #143
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107342
quote:

[..]

quote:
Vraag
5. L) Klopt het er een schriftelijke overeenkomst is tussen Oekrane, Belgi, Nederland en/of Australi over het openbaar maken van het onderzoek naar de toedracht? Klopt het dat elk land de openbaarmaking daarvan kan blokkeren door een non-disclosure-overeenkomst?

Antwoord kabinet:
Neen. [...]
Er is geen sprake van een non-disclosure overeenkomst. Dit zou ook strijdig zou zijn met de voorschriften over de rapportage zoals neergelegd in Deel 4
“Reporting” van de ‘Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation’ van
ICAO (ICAO DOC 9756 part IV). De onderzoekende staat (in dit geval Nederland) dient de staten die betrokken zijn geweest bij het onderzoek en via hen ook de operator van het toestel en de producent van het toestel, het ontwerp van het eindrapport toe te zenden en hen uit te nodigen voor commentaar. Indien binnen 60 dagen na toezending van het ontwerprapport commentaar wordt ontvangen, zal de onderzoekende staat het ontwerp eindrapport daarop aanpassen f de commentaren toevoegen aan het eindrapport.
OM sloot deal over onderzoek MH17
quote:
Onderdeel van de afspraak is dat de ondertekenaars de baas blijven over de informatie die ze zelf inbrengen. Ze kunnen dus een veto uitspreken over het openbaar maken van hun eigen gegevens. Dergelijke afspraken worden vaker gemaakt in internationale onderzoeken waarin gevoelige informatie van bijvoorbeeld inlichtingendiensten wordt gedeeld.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:11:24 #144
323876 michaelmoore
pi_144107372
Rusland zal worden geweerd van grote internationale Sport evenementen. !!!!!!!

dus geen WK2018
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:11:38 #145
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107382
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is zelf Hongaar,
Sinds wanneer ligt Schijndel in Hongarije?

quote:
maar blijkbaar eentje die 1956 niet bewust heeft meegemaakt.
Dat was mijn opa, mijn vader was toen slechts 6 jaar oud.
pi_144107409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

dus geen WK2018
Wie zegt dit?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:12:51 #147
323876 michaelmoore
pi_144107426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Wie zegt dit?
nieuws
pi_144107428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Sinds wanneer ligt Schijndel in Hongarije?
Sinds wanneer is een woonplaats hetzelfde als een nationaliteit?

En als je geen Hongaar bent, dan ben je landverrader. Want je loyaliteit ligt overduidelijk niet bij Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 18:13:32 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:12:58 #149
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

_O-
Alles wat de Russische overheid verzint neem je blij aan.
Alle feiten gooi je weg als propaganda.

Propaganda en leugens van beide kanten, gezien het gros hier de berichtgeving uit Kiev slikken als zoete koek is het wel waar?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:13:35 #150
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zolang Orban en Jobbik veel zetels halen hebben ze in mijn ogen helemaal niks te vertellen.
pi_144107455
quote:
Ik denk ook gewoon dat Oekrane het vliegtuig heeft neergehaald, waarom denk ik dit? Weten jullie nog dat ze een zogenaamde opname hadden van rebellenleiders die zeiden dat ze een vliegtuig hadden neergehaald? Die video bleek gepload te zijn 1 dag voordat MH17 neerstortte, en er werd meteen naar Rusland gewezen terwijl niemand nog wist dat het was neergehaald.
pi_144107456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:03 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dit was ook vastgelegd. Rusland neemt het er net zo nauw mee als het westen.
http://en.wikipedia.org/w(...)_Security_Assurances
dat heeft de VS eerst gebroken.
McCain en de VS senaat zaten vorig jaar al te dreigen met economische sancties als Yanukovich het verdrag met Europa niet tekende.

Merkwaardig genoeg geeft google me die resultaten niet meer terug, enkele maanden geleden waren er hopen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:13:55 #153
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144107463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

dus geen WK2018
Tja, daar gaat de FIFA over, en niet de EU, of de NAVO. Het is maar een beperkt aantal landen dat de Sancties tegen Rusland steunt. Deze landen kunnen hoogstens het WK boycotten, het WK verbieden kunnen ze niet.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:14:33 #154
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En als je geen Hongaar bent, dan ben je landverrader. Want je loyaliteit ligt overduidelijk niet bij Nederland.
Ik ben geboren in Schijndel woon nu in Gemonde. :')

Vertel eens, menneke, wat heb jij voor Nederland gedaan tot nu toe?
pi_144107496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Tja, daar gaat de FIFA over, en niet de EU, of de NAVO. Het is maar een beperkt aantal landen dat de Sancties tegen Rusland steunt. Deze landen kunnen hoogstens het WK boycotten, het WK verbieden kunnen ze niet.
Moeten alle EU landen aan die sancties houden?
pi_144107510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ja, FIFA kan wel leuk gaan doen maar het gros van zijn inkomsten wordt gewoon in Europa verdiend. De facto een failliet fifa wanneer ze deze wens zouden negeren.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:16:46 #157
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144107535

De Grijze landen doen niet mee aan sancties tegen Rusland.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:17:23 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_144107550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

dat heeft de VS eerst gebroken.
McCain en de VS senaat zaten vorig jaar al te dreigen met economische sancties als Yanukovich het verdrag met Europa niet tekende.

Merkwaardig genoeg geeft google me die resultaten niet meer terug, enkele maanden geleden waren er hopen.
Parlementarirs die iets roepen = verdrag breken?
pi_144107569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ben geboren in Schijndel woon nu in Gemonde. :')

Vertel eens, menneke, wat heb jij voor Nederland gedaan tot nu toe?
Ik ben net afgestudeerd, dus tot nu toe nog niks.

Maar ik sta tenminste niet te juichen voor Hongaarse neonazi's (zoals jij deed toen die een EU-vlag uit het raam gooiden).
pi_144107578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat betekenen die donker groene landen?
pi_144107587
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Die zijn er dan ook niet; niet dat het veel uit zou maken, want Rusland heeft ook geen werk gemaakt van hun streven om verdere vrijheid en democratie te bewerkstelligen in hun land, samen te werken met de OSCE en stabiliteit en integriteit van hun buurlanden te bevorderen
Je reageerde op een post die over Estland gaat dat permanente basissen vraagt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:49 schreef Tukker87 het volgende:

Reactie:
quote:

[..]

jouw reactie:
quote:

[..]

dinsdag 2 september 2014 @ 18:19:08 #162
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144107604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ben net afgestudeerd, dus tot nu toe nog niks.

Maar ik sta tenminste niet te juichen voor Hongaarse neonazi's (zoals jij deed toen die een EU-vlag uit het raam gooiden).
Oke, terug in je luier en aan mama's tiet gaan hangen. Kom maar terug als je wat ervaring hebt opgedaan.
pi_144107609
quote:
[ afbeelding ]

Dat zijn dus deze landen:

Beweging van Niet-Gebonden Landen.

Zie je dat Rusland op dit kaartje ook niet blauw is? ;)
pi_144107614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O_
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:20:08 #165
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144107624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Moeten alle EU landen aan die sancties houden?
We hebben het over het WK in 2018, en er zijn veel meer landen bij betrokken. De FIFA kan dat niet zomaar veranderen. Dit zou ook een wig drijven tussen landen, omdat veel andere landen een WK elders weer zouden boycotten. KOrtom het einde van de FIFA, of geen WK in 2018. POlitiek en sport moet je in dit geval gescheiden houden en daarom denk ik niet dat het WK2018 in gevaar komt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:20:30 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_144107634
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Je reageerde op een post die over Estland gaat dat permanente basissen vraagt:

[..]

Reactie:

[..]

jouw reactie:

[..]

Ja ze zijn er niet. Ze komen er wellicht omdat het verdrag nietig is omdat Rusland niet de territoriale integriteit van een Oost Europees land heeft geerd.
pi_144107636
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Parlementarirs die iets roepen = verdrag breken?
quote:
Respect Ukrainian independence and sovereignty within its existing borders.
Refrain from the threat or use of force against Ukraine.
Refrain from using economic pressure on Ukraine in order to influence its politics.
Seek United Nations Security Council action if nuclear weapons are used against Ukraine.
Refrain from the use of nuclear arms against Ukraine.
Consult with one another if questions arise regarding these commitments.[12][13]
Daar hebben zowel de VS als Rusland en de EU zich schuldig aan gemaakt.
pi_144107637
quote:

[..]

En dat blauwe dan?
pi_144107643
quote:
[ afbeelding ]

Je wist nog niet waar bepaalde landen lagen? _O-
pi_144107649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

We hebben het over het WK in 2018, en er zijn veel meer landen bij betrokken. De FIFA kan dat niet zomaar veranderen. Dit zou ook een wig drijven tussen landen, omdat veel andere landen een WK elders weer zouden boycotten. KOrtom het einde van de FIFA, of geen WK in 2018. POlitiek en sport moet je in dit geval gescheiden houden en daarom denk ik niet dat het WK2018 in gevaar komt.
Ligt er helemaal aan hoe deze situatie afloopt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:22:10 #171
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144107674
quote:

[..]

EU.
pi_144107678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar slaat dat laatste nou weer op.... _O-
pi_144107689
Ligt het aan mij of doet nu.nl het niet?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:23:30 #174
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144107713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je wist nog niet waar bepaalde landen lagen? _O-
Ik wil met het kaartje maar aangeven, dat het maar een beperkt deel van de wereld is dat de sancties tegen Rusland steunt.
pi_144107720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Daar hebben zowel de VS als Rusland en de EU zich schuldig aan gemaakt.
Rusland heeft de eerste drie punten al afgewerkt.
pi_144107736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik wil met het kaartje maar aangeven, dat het maar een beperkt deel van de wereld is dat de sancties tegen Rusland steunt.
En nu?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:24:22 #177
323876 michaelmoore
pi_144107738
quote:
[ afbeelding ]

Denk jij dat ??
USA heeft veel invloed in de wereld zeker bij echte economien
Zuid Korea, Japan , de rest is niet echt belangrijk, allemaal goedkope hoeren net als in rusland

Dictatoriale landen vallen altijd in armoede terug
pi_144107765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hopelijk niet, ik wil verdomme gewoon voetbal
pi_144107776
Wel mazzel voor Rusland dat Somali geen sancties oplegt.
pi_144107805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Want?

Of was dit sarcasme? :P
pi_144107808
quote:
De rest van de wereld is een armoe bende lol. Hoe moeten die in staat zijn sancties op te leggen.
pi_144107831
quote:
Suriname wel :D geen bananen meer naar Rusland
pi_144107840
quote:

[..]

Ja. Het is een klassiek conflict tussen oost en west, net als in de Koude Oorlog. De derdewereldlanden doen niet mee.
pi_144107852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?

Of was dit sarcasme? :P
Klein beetje.
pi_144107865
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klein beetje.
:P
pi_144107879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef b4kl4p het volgende:
Suriname wel geen bananen meer naar Rusland
pi_144107925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef Igen het volgende:
Ja. Het is een klassiek conflict tussen oost en west, net als in de Koude Oorlog. De derdewereldlanden doen niet mee.
Derdewereldlanden doen niet mee? Een derdewereldland heeft dit conflict in het bestaan geroepen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:30:14 #188
323876 michaelmoore
pi_144107937
quote:
of Zimbabwe
pi_144107944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Derdewereldlanden doen niet mee? Een derdewereldland heeft dit conflict in het bestaan geroepen.
Oekrane?
pi_144107988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of Zimbabwe
Zimbabwe kan Rusland misschien besmetten met hyperinflatie.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:32:00 #191
323876 michaelmoore
pi_144107997
quote:

[..]

Mali ??
pi_144108001
quote:

[..]

Nee, het is ontstaan doordat beide machtsblokken Oekrane naar zich toe willen trekken.
pi_144108054
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:32 schreef Igen het volgende:
Nee, het is ontstaan doordat beide machtsblokken Oekrane naar zich toe willen trekken.
Doelde natuurlijk (de toekomst van) Rusland. Officieel is het -door zijn BNP- geen derdewereldland maar het scheurt er dicht tegen aan op vele vlakken.
pi_144108061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch is een land met een lage geboortecijfer, veel armoede en waar mannen nauwelijks ouder worden dan 65 wel een derde wereld land.
pi_144108062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:08 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Voor deze bewering heb ik absoluut geen bewijs noch serieuze aanwijzing. Toch is het zo.
loos gelul dus.
pi_144108120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Doelde natuurlijk (de toekomst van) Rusland. Officieel is het -door zijn BNP- geen derdewereldland maar het scheurt er dicht tegen aan op vele vlakken.
Rusland is per definitie geen derdewereldland, want derdewereldlanden zijn de landen die niet onder de Westerse of in de Russische wereld vallen. Vandaar ook derde wereld.
pi_144108175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Rusland is per definitie geen derdewereldland, want derdewereldlanden zijn de landen die niet onder de Westerse of in de Russische wereld vallen. Vandaar ook derde wereld.
Ah jawel, maar Rusland valt wel onder de maatstaven van een derde wereld land.

Armoede, slecht onderwijs, slechte gezondheidszorg, lage geboortecijfer, hoge sterftecijfer enz.
pi_144108204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:36 schreef Igen het volgende:
Er zijn meerder definities te geven en klaarblijkelijk is die historische definitie van jou niet die ik gebruikte. Deze wel

derdewereldland

• een land dat zich in een schier uitzichtloze staat van onderontwikkeling bevindt.
pi_144108243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er zijn meerder definities te geven en klaarblijkelijk is die historische definitie van jou niet die ik gebruikte. Deze wel

derdewereldland

• een land dat zich in een schier uitzichtloze staat van onderontwikkeling bevindt.
Ook bij die definitie past Rusland naar mijn idee niet echt. Daarvoor is het niveau er toch te hoog.
pi_144108273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

derdewereldland

Alleen is jouw definitie in deze context niet zo relevant.

Want de landen die niet meedoen aan de sancties, dat zijn niet zozeer de arme landen, maar de "derdewereldlanden" in de historische betekenis, dus de landen die geen partij voor het westen of voor Rusland willen kiezen.

Dat zij niet meedoen voor de sancties moet je dus ook niet opvatten als steun voor Rusland. Het is meer een "Jullie twee machtsblokken zoeken het maar lekker zelf uit met jullie geruzie".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 18:42:06 ]
pi_144108290
jezus lees je eens in man

eerste wereld waren de westerse kapitalistische landen, tweede wereld de communistische landen

derde wereld waren de schooiers die daar niet bij hoorden.
pi_144108297
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook bij die definitie past Rusland naar mijn idee niet echt. Daarvoor is het niveau er toch te hoog.
Er zou eigenlijk gewoon een 4de wereldlanden moeten komen, voor landen als Nigeria, Irak, Syrie enz.

Kunnen we rustig Rusland als derde wereldland neerzetten.
pi_144108314
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:42 schreef b4kl4p het volgende:

eerste wereld waren de westerse kapitalistische landen, tweede wereld de communistische landen

pi_144108315
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ze zijn er niet. Ze komen er wellicht omdat het verdrag nietig is omdat Rusland niet de territoriale integriteit van een Oost Europees land heeft geerd.
Nee, dit gaat over de Treaty on Conventional Armed Forces in Europe.
pi_144108352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:41 schreef Igen het volgende:
Alleen is jouw definitie in deze context niet zo relevant.

Want de landen die niet meedoen aan de sancties, dat zijn niet zozeer de arme landen, maar de "derdewereldlanden" in de historische betekenis, dus de landen die geen partij voor het westen of voor Rusland willen kiezen.

Dat zij niet meedoen voor de sancties moet je dus ook niet opvatten als steun voor Rusland. Het is meer een "Jullie twee machtsblokken zoeken het maar lekker zelf uit met jullie geruzie".
Klopt ook zeker. M'n opmerking was gewoon een sneer jegens Rusland(liefhebbers) en geen poging een relatie te herleiden tussen Rusland en de derde wereld.
pi_144108363
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:44:30 #207
323876 michaelmoore
pi_144108364
Ik denk dat CUBA ook de Sancties niet zal steunen, en Noord Korea ook niet, en Iran niet en Syrie niet.
meer criminele landen weet ik ff niet
pi_144108370
quote:

De definitie zoals men die pakweg dertig jaar terug hanteerde is wellicht niet helemaal meer van toepassing op de huidige tijd.
pi_144108374
quote:

Communistische landen? Jij denkt dat die bestaan? Of wacht, jij denkt zeker ook dat die ooit bestaan hebben _O-
pi_144108386
quote:
Dat is nu niet meer relevant, derde wereld landen zijn nu gewoon landen die onderontwikkeld, arm zijn.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:46:25 #211
323876 michaelmoore
pi_144108409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is nu niet meer relevant, derde wereld landen zijn nu gewoon landen die onderontwikkeld, arm zijn.
definitie: minder dan een Dollar per dag aan inkomsten en veel goedkope hoeren.

O dan is Rusland ook een derde wereldland
pi_144108431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
een definitie: minder dan een Dollar per dag aan inkomsten
pi_144108480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

definitie: minder dan een Dollar per dag aan inkomsten en veel goedkope hoeren.

O dan is Rusland ook een derde wereldland
Laten we het niet overdrijven, in Rusland kun je in principe heel goed leven.
pi_144108484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rusland heeft zowel veel armoede, het is dan ook een huge ass land, maar ook gewoon dikke high tech. Dat het er allemaal niet zo gelikt uitziet zoals de VS dat is ook maar een kwestie van smaak.

Geen derde wereld land dus.
pi_144108486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:42 schreef theunderdog het volgende:
Er zou eigenlijk gewoon een 4de wereldlanden moeten komen, voor landen als Nigeria, Irak, Syrie enz.

Kunnen we rustig Rusland als derde wereldland neerzetten.
En dan nog eentje voor Rusland zijn bondgenoten ''de 2 5de diebielen'': N-Korea & Iran.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:49:50 #216
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_144108515
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus jij denkt echt dat wij meer last hebben van de tegensancties dan Rusland van de onze, en van de backlash van de door hun eigen gemaakte sancties?
Of wij meer last hebben dan Rusland, daar geloof ik ook niet in. Maar we hebben er wl last van. In Belgi bv zijn de meeste perenkwekers gewoon failliet na deze zomer ... (driekwart van hun oogst gaat blijkbaar naar Rusland)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_144108537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:48 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Rusland heeft zowel veel armoede, het is dan ook een huge ass land, maar ook gewoon dikke high tech. Dat het er allemaal niet zo gelikt uitziet zoals de VS dat is ook maar een kwestie van smaak.

Ik vind van wel, en ik vind dat de VS ook daaronder geplaatst mag worden.

Dat de VS een defensie heeft op opgewonden van te raken is compleet irrelevant.
pi_144108540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:48 schreef b4kl4p het volgende:

Huge ass land met relatief weinig inwoners zou nou niet echt een rede voor zoveel armoede moeten zijn, toch?
pi_144108566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Of wij meer last hebben dan Rusland, daar geloof ik ook niet in. Maar we hebben er wl last van. In Belgi bv zijn de meeste perenkwekers gewoon failliet na deze zomer ... (driekwart van hun oogst gaat blijkbaar naar Rusland)
Neuh, keldering van de Roebel nog niet gezien?
pi_144108567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dan nog eentje voor Rusland zijn bondgenoten ''de 2 5de diebielen'': N-Korea & Iran.
Ik zou Iran toch wel boven Irak, Syrie plaatsen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:52:29 #221
323876 michaelmoore
pi_144108604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Laten we het niet overdrijven, in Rusland kun je in principe heel goed leven.
ja 10% van de bevolking wel, ik vind het een rotland om te zijn , alleen de metros zijn mooi
pi_144108618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
Ik zou Iran toch wel boven Irak, Syrie plaatsen.
Die landen bestaan eigenlijk niet meer.
pi_144108626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die landen bestaan eigenlijk niet meer.
True...
pi_144108627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Huge ass land met relatief weinig inwoners zou nou niet echt een rede voor zoveel armoede moeten zijn, toch?
Nouja wat noem jij armoede? Ze hebben nog net een dak boven het hoofd, en sterven niet van de honger.

Verder zijn er gewoon plekken waar zware high tech wordt onderzocht op VS niveau. Dus qua wapentuig hoeven ze niet onder te doen.

Dat Rusland meer inzet op brute kracht, anders dan precisie is ook maar een keuze.
pi_144108648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja 10% van de bevolking wel, ik vind het een rotland om te zijn , alleen de metros zijn mooi
Nee hoor, vrijwel iedereen kan er goed leven. Het is niet zoals West-Europa nee, maar het is ook geen hell hoor.
pi_144108660
Waarschijnlijke uitkomst van dit conflict:

-Oost-Oekraine+Krim als Novorossiya bij Rusland
-Rest Oekraine in puin
-Zeer gespannen verhoudingen tussen het westen en Rusland
-NAVO militairen aan de Russische grens
-Sterke achteruitgang wereldeconomie
pi_144108662
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:53 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nouja wat noem jij armoede? Ze hebben nog net een dak boven het hoofd, en sterven niet van de honger.

Verder zijn er gewoon plekken waar zware high tech wordt onderzocht op VS niveau. Dus qua wapentuig hoeven ze niet onder te doen.

Dat Rusland meer inzet op brute kracht, anders dan precisie is ook maar een keuze.
Qua niveau loopt het toch wel achter hoor.
pi_144108671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:53 schreef b4kl4p het volgende:

Ben wel benieuwd naar die zware high tech - iets anders dan raketten.
pi_144108699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:54 schreef Libertarisch het volgende:
Waarschijnlijke uitkomst van dit conflict:

-Oost-Oekraine+Krim als Novorossiya bij Rusland
-Rest Oekraine in puin
-Zeer gespannen verhoudingen tussen het westen en Rusland
-NAVO militairen aan de Russische grens
-Sterke achteruitgang wereldeconomie
In hoeverre komt het westen over dat laatste heen?
pi_144108711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou de russen hebben ook gewoon cyberwarfare fabrieken staan daar, en die zitten echt niet met sub7.exe te proberen de VS te hacken.
pi_144108773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:56 schreef b4kl4p het volgende:
Nou de russen hebben ook gewoon cyberwarfare fabrieken staan daar, en die zitten echt niet met sub7.exe te proberen de VS te hacken.
Als ik aan ''zware high-tech'' denk, dan zie ik toch wel wat anders voor me. Ik bedoel, heb je enig idee wat het Westen allemaal aan het ontwikkelen is?
pi_144108783
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah jawel, maar Rusland valt wel onder de maatstaven van een derde wereld land.

Armoede, slecht onderwijs, slechte gezondheidszorg, lage geboortecijfer, hoge sterftecijfer enz.
Slecht onderwijs???? In Rusland?? Hahahaha
pi_144108800
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als ik aan ''zware high-tech'' denk, dan zie ik toch wel wat anders voor me. Ik bedoel, heb je enig idee wat het Westen allemaal aan het ontwikkelen is?
Nee, jij wel? Ik hoop een tijdmachine :9~
pi_144108801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vertel?
pi_144108803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de impact op de economie gaat zijn.

Maar als Rusland geisoleerd wordt en onze gas+olie voorraden worden afgekneld zullen we op andere manieren aan die energiebronnen moeten zien te komen.

Als IS vervolgens grote delen van het MO in handen krijgt wordt het helemaal spannend wat energie toevoer betreft.

Geen idee op dit moment hoe het opgelost gaat worden.
pi_144108823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ook.

Bij spoorwegtechniek is het paradepaartje van de Russen bijvoorbeeld een vierdelige goederenlocomotief met hakkersturing, als vaste combinatie met doorloopgang in het midden zodat bij een defect de machinist niet naar buiten de kou in hoeft.

In het Westen maken we daarentegen hogesnelheidstreinen met koolborstelloze draaistroommotoren, die echter kortsluiting maken door opwaaiende sneeuw en dan stilvallen.

Het westen is meer high-tech, maar high-tech is niet altijd de beste oplossing in elke situatie.
pi_144108839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:58 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de impact op de economie gaat zijn.

Maar als Rusland geisoleerd wordt en onze gas+olie voorraden worden afgekneld zullen we op andere manieren aan die energiebronnen moeten zien te komen.

Als IS vervolgens grote delen van het MO in handen krijgt wordt het helemaal spannend wat energie toevoer betreft.

Geen idee op dit moment hoe het opgelost gaat worden.
Wij kunnen vast wel aan alternatieve energie komen, zeker wat gas betreft.
pi_144108900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij kunnen vast wel aan alternatieve energie komen, zeker wat gas betreft.
Het gaat ongetwijfeld een impact geven. Zoals alles in dit hele spelletje.

Als alternatieve energie zo makkelijk was, waarom gebruiken we dan Russisch gas?
Als Rusland z'n gas net zo makkelijk aan China kwijt kon, waarom deed Rusland dat dan niet?
Als Rusland z'n appels en tomaten net zo makkelijk ergens anders kon kopen, waarom kocht Rusland ze dan bij ons?
Als wij onze tomaten net zo goed ergens anders konden verkopen, waarom verkochten we ze dan aan Rusland?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:01:31 ]
pi_144108926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beter dan pakweg Rusland lijkt me. De basis is hier veel meer op orde.
pi_144108961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:58 schreef b4kl4p het volgende:
Nee, jij wel? Ik hoop een tijdmachine
WARPdrive ook goed? :7
pi_144108963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Als alternatieve energie zo makkelijk was, waarom gebruiken we dan Russisch gas?
Als Rusland z'n gas net zo makkelijk aan China kwijt kon, waarom deed Rusland dat dan niet?
Als Rusland z'n appels en tomaten net zo makkelijk ergens anders kon kopen, waarom kocht Rusland ze dan bij ons?
Als wij onze tomaten net zo goed ergens anders konden verkopen, waarom verkochten we ze dan aan Rusland?
Natuurlijk gaat het impact hebben, maar je moet wel weten dat de hoeveelheid gas dat wij van Rusland kregen helemaal niet zoveel was.
pi_144108972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

WARPdrive ook goed? :7
Ligt eraan wat het doet? :P
pi_144108988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat het makkelijk is zal volgens mij ook niemand beweren. Het is niet heel snel te realiseren en het is kostbaar maar het kan wel.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:03:20 #244
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_144109008
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_144109038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het impact hebben, maar je moet wel weten dat de hoeveelheid gas dat wij van Rusland kregen helemaal niet zoveel was.
Voor Nederland is de impact zeer beperkt inderdaad. We haalden vooral gas uit Rusland voor de handel. Leuk maar niet essentieel voor onze economie. Pakweg Slowakije heeft dan een veel groter probleem.
pi_144109039
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beter dan pakweg Rusland lijkt me. De basis is hier veel meer op orde.
De basis is hier sowieso 10 x beter dan dat van Rusland, maar ik ben toch wel benieuwd in hoeverre het nadelig voor ons gaat zijn.

Stel nu dat het inderdaad zo gaat, en ISIS krijgt macht over het Midden Oost. Waar moeten wij dan onze energievoorraad vandaan halen?

Klopt het overigens dat wij niet echt meer afhankelijk zijn van olie?
pi_144109117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:02 schreef b4kl4p het volgende:
Ligt eraan wat het doet?

Zie de titel ^O^

Maar verder ook (en vooral) robotica, AI, kwantumtechnologie, cloakabilities, memory inplants, Force Field etc

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:13:08 ]
pi_144109134
quote:

[..]

Landen die grenzen aan Rusland , mogen wat mij betreft geen Navo landen zijn.
En waarom dan niet? Omdat Rusland dan wel eens boos kan worden? Wat een lulkoek man. Maar goed, dat zijn we wel van jou gewend.
pi_144109212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De basis is hier sowieso 10 x beter dan dat van Rusland, maar ik ben toch wel benieuwd in hoeverre het nadelig voor ons gaat zijn.

Stel nu dat het inderdaad zo gaat, en ISIS krijgt macht over het Midden Oost. Waar moeten wij dan onze energievoorraad vandaan halen?
q
Dat laatste verwacht ik niet direct. Maar aan de andere kant van de grote plas is ook redelijk wat te halen aan brandstoffen.
quote:
Klopt het overigens dat wij niet echt meer afhankelijk zijn van olie?
Voor vervoer en de petrochemische industrie zijn we nog wel erg afhankelijk van olie. Wat niet wil zeggen dat we daar niet in kunnen voorzien zonder Rusland of het Midden-Oosten.
pi_144109359
quote:
Decision time at the IMF on Ukraine

At the forthcoming Ukrainian official donors' meeting scheduled for September, one has to hope that G-7 policymakers stop pretending and face up to the questions that they should have been asking when Ukraine's $17 billion International Monetary Fund (IMF) stand-by program was approved last May. Should the IMF, as opposed to the official donors, continue to be the primary source of Ukraine's external financing at the risk of further undermining the IMF's credibility as a conditions-based lender and as a provider of a seal of good housekeeping? Should the private sector continue be given a free ride at the expense of the international taxpayer by forestalling debt restructuring, thereby compounding the moral hazard problem currently plaguing the global financial system?

These questions would appear to be all the more pertinent now that Ukraine's IMF program is veering seriously off course, its external financing needs are continuing to increase, and its domestic and external political situations are becoming all the more difficult. For particularly in light of the IMF's recent unfortunate Greek lending experience, policymakers should be pondering the appropriateness of using the IMF as a convenient slush fund to achieve understandable geopolitical ends, without appropriate parliamentary oversight of the use of taxpayers' money and at the cost of seriously undermining the IMF as a lending institution.

While arguably last May one could have given Ukraine's IMF stand-by program the benefit of the doubt, this can no longer be the case. Largely due to more serious hostilities in eastern Ukraine than was anticipated, it now appears that Ukraine's GDP will decline by more of the order of 10 percent in 2014 rather than by the 5 percent that initially had been assumed in the IMF program. Also in question has to be Ukraine's prospects for economic recovery in 2015.

At the same time, as capital flight has accelerated, the country's official international reserves have been depleted and the Ukrainian currency now has depreciated by more than 30 percent since the start of the year. This has brought the currency to a level that the IMF itself considers to be dangerous for the solvency of the Ukrainian banking system.

A slumping domestic economy and a weakening currency have highly compromised the country's public finances and have increased its external borrowing needs. So too have rapidly rising nonperforming bank loans and delays in domestic natural gas price increases. As a result, it now appears that the overall budget deficit could be as high as 12 percent of GDP in 2014, the public debt to GDP ratio could rise to over 85 percent by 2018, and the country's external financing needs might have increased by more than $10 billion.

As if the country's present economic plight was not bad enough, two basic considerations cloud its longer-run outlook. The first is Russia's attitude towards Ukraine where Russian President Vladimir Putin has amply demonstrated that his country has both the political willingness and the means to destabilize the Ukrainian economy. Short of actually invading the country, Russia can do so by turning off Ukraine's natural gas supply, by closing its all important market to Ukrainian exports, and by insisting on early repayment of its loan now that Ukraine's public debt to GDP ratio has exceeded 60 percent.

The second factor clouding Ukraine’s economic outlook is its compromised domestic political situation that could impede the adoption of the economic reforms needed to put the country on a better long-term growth path and to keep it in compliance with its IMF program. This is particularly the case now that, for understandable reasons of needing to confront the Russian external threat in the East, Ukrainian President Petro Poroshenko has had to strike a deal with those same oligarchs who have impeded meaningful economic reform to combat corruption in the past.

As official donors gather next month to map out their Ukrainian policy approach, there can be little question that for obvious geopolitical reasons Ukraine has to be kept economically afloat. However, what does need to be questioned is how this might be best done without making yet another end-run around domestic parliaments, without further compromising the IMF as a lending institution, and without letting private-sector lenders off the hook with use of international taxpayers' money.

At a minimum, one has to hope that the main burden of additional external financial support to Ukraine be borne by official bilateral creditors, rather than by the IMF, and that this is done with explicit approval of the respective elected legislatures. One also has to hope that a meaningful part of additional external support to Ukraine is provided by a rescheduling of its external private-sector obligations.

Lachman is a resident fellow at the American Enterprise Institute. He was formerly a deputy director in the IMF's Policy Development and Review Department and the chief emerging market economic strategist at Salomon Smith Barney.

http://thehill.com/blogs/(...)kraine#ixzz3CBAEyenZ
pi_144109483
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

q
Dat laatste verwacht ik niet direct. Maar aan de andere kant van de grote plas is ook redelijk wat te halen aan brandstoffen.

[..]

Voor vervoer en de petrochemische industrie zijn we nog wel erg afhankelijk van olie. Wat niet wil zeggen dat we daar niet in kunnen voorzien zonder Rusland of het Midden-Oosten.
Er is volgens mij niets waarmee ze ons echt heel veel pijn kunnen doen, en dan bedoel ik echt de armoede indrukken.

Daarvoor is onze basis te goed.
pi_144109614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is volgens mij niets waarmee ze ons echt heel veel pijn kunnen doen, en dan bedoel ik echt de armoede indrukken.

Daarvoor is onze basis te goed.
Voor Rusland geldt dat zeker. Als tegelijk het MO ook valt, dan hebben we wel een probleem. Maar dat is geen erg realistisch scenario.
pi_144109642
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor Rusland geldt dat zeker. Als tegelijk het MO ook valt, dan hebben we wel een probleem. Maar dat is geen erg realistisch scenario.
In hoeverre hebben wij een probleem als dat wel zou gebeuren?
pi_144109688
quote:
Toch vraag ik mij af in hoeverre dat niet onze intentie was. Het kan toch niet zulke naeve politiek van onze kant geweest zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:18:52 ]
pi_144109723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Toch vraag ik mij af in hoeverre dat niet onze intentie was. Het kan toch niet zulke naeve politiek van onze kant geweest zijn?
Dit is offtopic, maar chaos in het Midden-Oosten is zeker in ons voordeel.

Dat kun je zien aan het gedrag van de NAVO/VS doorheen de geschiedenis. Een keertje is een foutje/naviteit, meerdere keren is opzet.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:20:21 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144109737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:33 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Onderhoud aan nukes? :')

Vlad shoulden't we do some repairing?
No it's good like this just drop them off over EU then they can repair.
nee onderhoud aan de raketten staat er toch :') :') :') :')

en ja natuurlijk vind er ook onderhoud aan de nukes plaats, je wil namelijk dat ze het doen als je ze een keer moet gooien en je wil ook liever niet dat ze in de bunker exploderen enzo

het is verder prima dat je er geen verstand van hebt en niet goed kunt lezen maar je hoeft dat niet zo te etaleren man :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144109772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:20 schreef sp3c het volgende:
nee onderhoud aan de raketten staat er toch

en ja natuurlijk vind er ook onderhoud aan de nukes plaats, je wil namelijk dat ze het doen als je ze een keer moet gooien en je wil ook liever niet dat ze in de bunker exploderen enzo

het is verder prima dat je er geen verstand van hebt en niet goed kunt lezen maar je hoeft dat niet zo te etaleren man
Hoe ben jij in godsnaam mod geworden _O-. Toen hyves nog bestond, met voornamelijk een populatie van 13 jarige meisjes, zag ik nog minder emoticons in de gemiddelde post _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:22:16 ]
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:22:15 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144109801
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe ben jij in godsnaam mod geworden _O-
gewoon ja zeggen als ze het vragen
pi_144109844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In hoeverre hebben wij een probleem als dat wel zou gebeuren?
Tja, dat is lastig in te schatten.
pi_144109846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:22 schreef sp3c het volgende:
gewoon ja zeggen als ze het vragen
Ongeacht 80+ notes?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:23:10 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:23:20 #261
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_144109902
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat is lastig in te schatten.
Naja, het enige dat wij moeten doen is gewoon door ontwikkelen, en op die manier zullen we altijd op nummer een staan.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:24:35 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144109916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ongeacht 80+ notes?

SPOILER
80 is niet zo veel

maar das een andere discussie
pi_144109923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, het enige dat wij moeten doen is gewoon door ontwikkelen, en op die manier zullen we altijd op nummer een staan.
Altijd weet ik niet maar we hebben wel veruit het beste uitgangspunt gelukkig.
pi_144109979
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd weet ik niet maar we hebben wel veruit het beste uitgangspunt gelukkig.
Mwau, als wij blijven ontwikkelen kun je toch wel stellen dat wij altijd nummer een zullen blijven.

Want onze basis is sowieso het beste, we kunnen dus alleen ingehaald worden als wij jaren en jaren stil blijven staan terwijl de rest zich gaat ontwikkelen.
pi_144110029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:
Betwijfel ik. Als andere landen dezelfde staatsinrichting gaan hanteren dan kunnen ze het op basis van populatie-aantal beter gaan doen. Meer hersenen betekent simpelweg meer innovatie. Nu is het wel zo dat er geen land is dat nog in de buurt komt, maar de potentie is er wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 19:27:47 ]
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:27:56 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110070
gaat het hier trouwens nog steeds over wie de beste is?

dat is een vraag die niet echt te beantwoorden is namelijk, iedereen koopt/ontwikkeld materiaal dat het beste geschikt is voor zijn/haar situatie

en dan hangt nog van de oorlog in kwestie af welke keuze de beste is

in Afghanistan is Russisch materiaal beter, op de Balkan wil je er niet dood in gevonden worden
pi_144110095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Betwijfel ik. Als andere landen dezelfde staatsinrichting gaan hanteren dan kunnen ze het op basis van populatie beter gaan doen. Meer hersenen betekent simpelweg meer innovatie. Nu is het wel zo dat er geen land is dat nog in de buurt komt, maar de potentie is er wel.
Mwau, dat is wel erg simplistisch bekeken hoor.

Want het westen in totaal komt toch al aardig in de buurt van de populatie van China. En Rusland heeft veel inwoners, maar vooral veel achterlijke inwoners.
pi_144110115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:
in Afghanistan is Russisch materiaal beter
mits je schijt hebt aan burgerslachtoffers.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:29:43 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

stiekem heeft iedereen dat
pi_144110186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo is Russisch materiaal beter in Afghanistan?
pi_144110254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
Mwau, dat is wel erg simplistisch bekeken hoor.

Want het westen in totaal komt toch al aardig in de buurt van de populatie van China. En Rusland heeft veel inwoners, maar vooral veel achterlijke inwoners.
Ik zei daarom dat ze eerst dezelfde staatsinrichting (waarmee ik bedoel: een grote middelklasse, vrijheden, investeren in onderwijs, infrastructuur, etc) moeten hanteren. Vanaf dat punt gaat het gewoon om aantallen (die dus opgeleid zijn).

Ik maak me wat dat betreft wel zorgen over de VS. Braindrain. Een land dat vooral zijn denkkracht uit het buitenland (India en China) haalt/haalde terwijl juist die landen nu zelf ook veel ruimte beginnen te krijgen voor de eigen intelligente.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:32:28 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoezo is Russisch materiaal beter in Afghanistan?
helikopters bv zijn veel krachtiger waardoor ze op grotere hoogten kunnen opereren om maar wat te noemen
pi_144110292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef sp3c het volgende:
stiekem heeft iedereen dat
Uiteraard. Er naar (kunnen) handelen is een tweede. Anders waren Afghanistan en Irak ook niet zo'n zware klus geweest.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:33:00 #275
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144110298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

sappers???
Sappeur of mineur.

Genie _O_ _O_ _O_

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_144110388
quote:

[..]

Sancties zijn oorlog, als Rusland's economie eronder lijdt, dan mag je erop rekenen dat ze het Westen terugpakken, en het MO is daar een uitstekende plaats voor. Ze hebben daar vrienden genoeg die acties kunnen uitvoeren.
pi_144110421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:
Sancties zijn oorlog, als Rusland's economie eronder lijdt, dan mag je erop rekenen dat ze het Westen terugpakken, en het MO is daar een uitstekende plaats voor. Ze hebben daar vrienden genoeg die acties kunnen uitvoeren.
Je bedoeld Assad en die apen in Iran?
pi_144110459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zei daarom dat ze eerst dezelfde staatsinrichting (waarmee ik bedoel: een grote middelklasse, vrijheden, investeren in onderwijs, infrastructuur, etc) moeten hanteren. Vanaf dat punt gaat het gewoon om aantallen (die dus opgeleid zijn).

Ik maak me wat dat betreft wel zorgen over de VS. Braindrain. Een land dat vooral zijn denkkracht uit het buitenland (India en China) haalt/haalde terwijl juist die landen nu zelf ook veel ruimte beginnen te krijgen voor de eigen intelligente.
1: Die zaken staan niet los van de intelligentie van een bepaalde bevolking.

Ik wil niet graag generaliseren, maar overdreven politiek-correct zijn hoeft ook niet. Je kunt best concluderen dat landen die anno 2014 nog niet een bepaalt niveau van vrijheden hebben achterlijk zijn. En van die landen is dus ook de bevolking achterlijk, revolutie komt immers van de bevolking.

Nee de basis van het westen ligt in zoverre voor op andere landen dat ik vrijwel zeker weet dat wij die voorsprong zullen behouden. Let op: zolang wij ons door blijven ontwikkelen en niet jaren en jaren stil gaan staan !

2: Klopt, maar dat komt vast wel goed. Je hebt ook genoeg intelligente mensen in de VS, wetenschappers enz.

Verder moet je niet vergeten dat het in de VS altijd al op veel fronten een chaos is geweest. Ze richten zich vooral op hun defensie. Dat er relatief veel Amerikanen niet normale gezondheidszorg krijgen en in armoede leven interesseert hun weinig tot niets.

Zolang ze maar nummer 1 op wereldtoneel blijven, Murica !
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:38:48 #279
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_144110522
quote:

[..]

En wat is het belang van het Midden Oosten daarbij? Als het MO de oliekraan dicht draait zijn ze daar over een paar jaar allemaal dood van de honger.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:39:38 #280
323876 michaelmoore
pi_144110564
quote:

[..]

Klets niet joh , denkk je dat HAMAS zich laat omkopen om zo een gevaarlijke raket naar nederland te sturen
pi_144110621
quote:

[..]

Hoe zie je dat concreet voor je? Overschat je de macht van de Russen niet weer stevig?
pi_144110628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:37 schreef theunderdog het volgende:
1: Die zaken staan niet los van de intelligentie van een bepaalde bevolking.

Ik wil niet graag generaliseren, maar overdreven politiek-correct zijn hoeft ook niet. Je kunt best concluderen dat landen die anno 2014 nog niet een bepaalt niveau van vrijheden hebben achterlijk zijn. En van die landen is dus ook de bevolking achterlijk, revolutie komt immers van de bevolking.

Nee de basis van het westen ligt in zoverre voor op andere landen dat ik vrijwel zeker weet dat wij die voorsprong zullen behouden. Let op: zolang wij ons door blijven ontwikkelen en niet jaren en jaren stil gaan staan !
Intelligentie komt pas na de wil/het verlangen voor vrijheid inderdaad. Ten minste, intelligentie in de zin van; ontwikkelde geesten die recht op vrij onderwijs gekend hebben. Veel (het gros vd) landen zal daar binnen 200 jaar nog niet komen. Maar er zijn er een paar die kans maken zich tot op behoorlijk niveau te ontwikkelen. Voor de rest: eens.
pi_144110713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Intelligentie komt pas na de wil/het verlangen voor vrijheid inderdaad. Ten minste, intelligentie in de zin van; ontwikkelde geesten die recht op vrij onderwijs gekend hebben. Veel (het gros vd) landen zal daar binnen 200 jaar nog niet komen. Maar er zijn er een paar die kans maken zich tot op behoorlijk niveau te ontwikkelen. Voor de rest: eens.
Oh ik zeg ook niet dat buiten het westen er geen ontwikkelingen plaats kunnen vinden he. Ik verwacht redelijk veel van China.

Maar China dat ons gaat inhalen met alle basis dat wij nu al hebben? dan moeten wij bijna vanaf nu tot de tijd dat China ons gaat inhalen stilstaan qua ontwikkeling.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:43:05 #284
323876 michaelmoore
pi_144110719
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat concreet voor je? Overschat je de macht van de Russen niet weer stevig?
ze krijgen steun van Cuba he en de ISIS
pi_144110747
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:
Alsof Rusland die macht niet al lang had aangewend op het moment dat we het land (Syri) van een van Rusland zn billenmaatjes naar de tering hielpen.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:44:00 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110763
hoe gaat het eigenlijk met dit oorlogje, gebeurt er nog wat?

en wat vind EUmaidanpr er eigenlijk van, dat wil Baajguardian altijd graag weten
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:44:44 #287
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_144110790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef sp3c het volgende:
hoe gaat het eigenlijk met dit oorlogje, gebeurt er nog wat?

en wat vind EUmaidanpr er eigenlijk van, dat wil Baajguardian altijd graag weten
Stfu.
pi_144110828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bedoeld Assad en die apen in Iran?
Ik bedoel het soort groeperingen dat aanslagen pleegt. Ze hebben decennia lang dat soort mensen opgeleid en gefinancierd.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:46:17 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110851
aanslagen plegen doet het leuk in het nieuws maar daar heeft een groot land niet echt heel erg veel last van
pi_144110854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik bedoel het soort groeperingen dat aanslagen pleegt. Ze hebben decennia lang dat soort mensen opgeleid en gefinancierd.
Het westen ook.
pi_144110875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Stfu.
Wat heb jij dan?
pi_144110893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
Oh ik zeg ook niet dat buiten het westen er geen ontwikkelingen plaats kunnen vinden he. Ik verwacht redelijk veel van China.

Maar China dat ons gaat inhalen met alle basis dat wij nu al hebben? dan moeten wij bijna vanaf nu tot de tijd dat China ons gaat inhalen stilstaan qua ontwikkeling.
Zal er ook aan liggen hoe goed ze blijven in het stelen van informatie haha. Ik kan het niet zeggen. Wel zie je daar al meer mensen afstuderen dan in de EU. En dan geen studies als vrijetijdsstudies.

Vergeet India ook niet trouwens. Die gaat ook als een speer.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:47:55 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144110915
de pro russen tweeter mag ook maar dat vind baajguardian niet zo erg, die zal hij sowieso kennen
pi_144110959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zal er ook aan liggen hoe goed ze blijven in het stelen van informatie haha. Ik kan het niet zeggen. Wel zie je daar al meer mensen afstuderen dan in de EU. En dan geen studies als vrijetijdsstudies.

Vergeet India ook niet trouwens. Die gaat ook als een speer.
1: Ach afkijken, we kijken constant van elkaar af.

Het westen is hartstikke innovatief hoor.

2: Joah, ook wel een leuk landje ja.

Vooral met al die vrouwenverkrachtingen.
pi_144110985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:45 schreef meth1745 het volgende:
Hoeveel doden denk jij dat het Westen gaat tolereren van die groeperingen?
pi_144111154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:48 schreef theunderdog het volgende:
1: Ach afkijken, we kijken constant van elkaar af.

Het westen is hartstikke innovatief hoor.

2: Joah, ook wel een leuk landje ja.

Vooral met al die vrouwenverkrachtingen.
Zeker. Maar wij hebben meer dat gestolen kan worden. Vandaar dat ik het aangaf.
India is nog een puinzooi op vele vlakken, maar het heeft een doel dat het nastreeft.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:53:50 #297
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_144111186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoeveel hebben ze er getolereerd van de Rode Brigades, de CCC, de Rote Armee Fraction, de IRA, de UVF, de Bende van Nijvel, Carlos de Jakhals, ... en andere terroristische organisaties in de jaren '70 & '80 ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_144111226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker. Maar wij hebben meer dat gestolen kan worden. Vandaar dat ik het aangaf.
India is nog een puinzooi op vele vlakken, maar het heeft een doel dat het nastreeft.
Joah dat wel.
pi_144111239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoeveel hebben ze er getolereerd van de Rode Brigades, de CCC, de Rote Armee Fraction, de IRA, de UVF, de Bende van Nijvel, Carlos de Jakhals, ... en andere terroristische organisaties in de jaren '70 & '80 ?
Ah, organisaties binnen je eigen grenzen. Ja dat is een stuk lastiger.
pi_144111245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wie spreekt er over Westerse doden? Blaas enkele lokale leiders op en ze beginnen elkaar daar af te maken. Het is niet bepaald een stabiele regio, genoeg mogelijkheden om te stoken daar. Een olieterminal opblazen, dat soort zaken. Niet rechtstreeks natuurlijk, ze vinden wel iemand die dat wil doen. Keus genoeg tegenwoordig.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:55:46 #301
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_144111266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat kan je niet echt vergelijken met de omvang van IS. Je kan rekenen op een genocide met >500.000 doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')