Is geloof ik nog maar net aangelegd of ik moet er naast zitten.quote:
bereid je dan maar vast voor op donderdagquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Is geloof ik nog maar net aangelegd of ik moet er naast zitten.
Vorige week maandag weer een keer mijn 26er uit de schuur gehaald.
Echt wat een verschil met mijn huidige 29er, dat rijdt echt zoveel lekkerder.
Was na 1 uur fietsen echt helemaal kapot, terwijl ik normaal dan pas los begin te komen.
Verschil tussen alu/ carbon, 26/29, 13,5kg/ 11,5kg voel je echt zo goed, op het begin voel je het verschil niet zo goed. Nu ik gewend ben aan de 29er zou ik echt never terug willen.
Collega van mij heeft ook een 27,5 gekocht.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:44 schreef amp25 het volgende:
ik zie steeds meer 29ers te koop staan wordt het dan toch de 27.5 inch de mtb![]()
![]()
Allebei net niet hoor je minstens even vaakquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Collega van mij heeft ook een 27,5 gekocht.
Het beste van beide zeggen ze wel eens
Mooie kleurencombinatie vind ik dat altijd oranje en zwart. KTM heeft dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:39 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, de fiets hangt ook eindelijk in mn schuur![]()
Hing eerst nog bij mn ouders.
[ afbeelding ]
29er past in de auto dus kom daar denk ik mee tenzij ik afspraken heb dan neem ik m'n oude bak mee. Zin in stuk mtben, deze week keer rustweekje inlassen en 4 dagen niks doen qua sporten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
bereid je dan maar vast voor op donderdag
1,5 uur zal je vast op de fiets zitten!
Ben benieuwd of je nog wat PR gaat zetten, ik zal goed voorfietsen en ken de singletracks behoorlijk goed, dus als je me kan volgen.....
Denk voornamelijk eigen voorkeur een grote rol speelt. Begin nu eindelijk, nu ik meer op de fiets zit goed te wennen aan de 29.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Allebei net niet hoor je minstens even vaak
Yep vond de kleuren ook wel gaaf. Niet te overdreven fel, maar toch net genoeg om het zwart te breken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:45 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie kleurencombinatie vind ik dat altijd oranje en zwart. KTM heeft dat dacht ik ook.
Hoe de zitbuis overloopt aan de achterkant vind ik alleen niet echt mooi.
Zat net al bij Park tool te kijken (de website die onder handige links staat in de OP )quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
Hier ook nog steeds blij met mijn keuze voor de 27,5.
mede reden ervoor dat ik met mijn 1.78 het gevoel heb dat ik tussen 2 wielen zit op een 29er.
Ook op Haaksbergen op de technische singletracks ben ik blij met mijn fietsje
@Crazy M, mooie fiets hoor. smoelt goed met dat oranje erin.
ketting reinig tooltje zou ik via ebay kopen.
Heb je er met 5 euro in.. zijn toch wel andere prijzen als bijv een NL webshop.
@Poiytr, je bent dus goed uitgerust! Hoop dat we het tempo erin kunnen krijgen.
Vorige week direct na het werk was niet zo'n succes.
Al was dat meer klimmen en vraagt toch wel wat anders van je lichaam als gewone singletracks knallen.
We zullen zien, heb er in ieder geval zin in!
ben ok paraat in chaam welke afstand pak jij ik ben van plan die 80 te pakkenquote:Op maandag 29 september 2014 13:24 schreef robskem het volgende:
Afgelopen zondag tourtocht middelbeers gereden, vorige week diesen en as zondag chaam. Die tourtochten bevallen me wel.
Echt mooi stuk gefietst gisteren kerel, jammer dat het zo vroeg donker wordt laatste weken anders hadden er nog mooi 45/60 minuten bij aan kunnen plakken. Je hebt goed voorgereden iig, bijna op alle segmenten PR gereden. Kreeg op de terugweg ook last van kramp in de kuit, gelukkig niet zo ernstig als jouquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren met Poiytr direct uit het werk een rondje Haaksbergen gefietst.
We waren beiden mooi op tijd op de afgesproken plek.
Om 17:45 gingen we op pad voor een gedeelte van de route, de complete route (58km) zat er niet in omdat het al snel donker word.
Aangezien ik de route bijna elke week fiets ben ik voorop gegaan.
Elke singletrack zijn we volle bak gegaan, ik wilde Poiytr natuurlijk voorblijven en hem ook wat PR bezorgen.
Nou dat is gelukt! heb op heel veel segmenten een snellere tijd neergezet en op veel plekken staan we nu best netjes in het klassement.
Op mijn snelste plekje uiteraard weer volle bak gegaan en daar heb ik Poiytr ook een lekkere plek bezorgd, 6de van de 782 mensen
Had nog IETS harder gekund, 1 bochtje remde ik net wat teveel, anders hadden we misschien 4de kunnen staan
We hebben echt heerlijk gefietst, had op 2/de gigantische kramp in mijn rechterbeen.
Even een stukje rustig aan gedaan en daarna ging het weer aardig.
Vol aanzetten toen maar met mijn linkerbeen gedaan.
Ook dat ging goed, want daarna weer een hoop PR neergezet (vanaf track KOEKOEKSBRUG)
Kortom, lekker weer, goed gezelschap, mooie snelle route.. top avondje!
http://www.strava.com/activities/202369366
ik leek wel een speenvarken toen die kramp erin schootquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Echt mooi stuk gefietst gisteren kerel, jammer dat het zo vroeg donker wordt laatste weken anders hadden er nog mooi 45/60 minuten bij aan kunnen plakken. Je hebt goed voorgereden iig, bijna op alle segmenten PR gereden. Kreeg op de terugweg ook last van kramp in de kuit, gelukkig niet zo ernstig als jou
Kon gisteren echt goed merken dat 4 dagen rust mijn lichaam goed hadden gedaan. Dit jaar echt om de 2dagen wezen fietsen, afgezien van mijn blessure. Was geloof ik sinds afgelopen winter voor het eerst dat ik zolang niks heb gedaan qua sporten.
Binnenkort Tecklenburg samen fietsen en wellicht nog keer Hellendoorn gps bestandje van me
als je kramp krijgt betekent eingelijk maar een ding je drinkt te weining meer drinkenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:25 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ik leek wel een speenvarken toen die kramp erin schoot
Als het goed is zijn de beide routes in Nijmegen gewoon te doen. De Zevenheuvelenweg komt nergens (dicht) in de buurt van de routes door de bossen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef Marco001 het volgende:
Mij is altijd geleerd om uit te gaan van een bidon per uur. (dus 0.5 liter/uur)
Weet iemand trouwens of je tijdens de zevenheuvelenloop ook gewoon de mtb route van Nijmegen kan doen? Mijn vader gaat die loop doen en ik wou eigenlijk wel eens mee om daar te gaan biken.
Top!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het goed is zijn de beide routes in Nijmegen gewoon te doen. De Zevenheuvelenweg komt nergens (dicht) in de buurt van de routes door de bossen.
Mijn bidon is 0.7 liter by the way.
klinkt goed! wel tof om aan zo'n evenement mee te doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:20 schreef Pro_Shifty het volgende:
Afgelopen zondag, Gulbergen24 gereden met vrienden. Echt ontzettend leuk evenement.
Gulbergen24 is een 24 uurs mtb race de 24 uur lang over het hoogste punt van Brabant gaat (Gulbergen, Razop). Ik deed met vrienden mee aan de Fun klasse. Wij waren met een team van 5 personen en dat houd in dat wij de 24 uur met 5 personen gaan fietsen.
Start was op 27 september 2014, 13.00 uur.
Het ging vanaf het begin echt ontzettend goed in ons team. We konden aardig tempo houden en reden met de beste mee in het begin. We hebben op een gegeven moment boven een aantal sport teams gereden, al wisten wij dat we dit geen 24 uur vol konden houden.
Gedurende de nacht stonden we op de 2e plaats van de 53 teams, wat uiteraard zeer goed is. Echter mag je in de funklasse gebruik maken van 12 personen in je team. De teams die voor het podium gingen rijden in de funklasse hadden dus ook meer man als onze 5 personen. We hadden dus net teveel verval in onze ronde tijden tijdens de nacht om voor het podium te gaan.
In de loop van de ochtend waren wij terug gevallen tot de 4e/5e plaats. We hadden redelijk wat voorsprong op de nummer 6 dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken. Na nog verschillende uren werd ons ook duidelijk dat de 5e plek het hoogst haalbare was. Waar we natuurlijk ontzettend tevreden mee waren.
Eindresultaat:
Funklasse:
5e plaats (53 teams)
24 uur en 1 minuut gefietst
73 ronden gefietst
19.45 min gemiddeld per ronde (7.7km per ronde)
562.1 km gefietst
23.4 km/uur gemiddeld
Zeer tevreden uiteraard. Misschien dat we de volgende keer nog een extra lid toevoegen aan ons team. We hebben het namelijk toch wel zwaar gehad op momenten.
Een podium plek zit er zeker in.
Het kan nooit kwaad om ergens in het seizoen ook even wat rust te pakken, en als je conditie nu goed is zal dat niet ineens wegzakken hoor. 1-2 keer in het weekend fietsen is dan voldoende om het op peil te houden en je kunt inderdaad ook nog hardlopen, spinnen, tacxen of die training op de wielerbaan pakken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
Helaas is het nu weer vroeg donker, 2x fietsen in de week zal er niet meer inzitten.
Word dus wat meer de toertochten in de buurt pakken en evt een avondje maar gaan hardlopen ofzo.
Vind het ook wel weer zonde dat mijn conditie minder zou worden.. ben nu best fit al zeg ik zelf
Beetje op peil houden is zeker de bedoeling,quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het kan nooit kwaad om ergens in het seizoen ook even wat rust te pakken, en als je conditie nu goed is zal dat niet ineens wegzakken hoor. 1-2 keer in het weekend fietsen is dan voldoende om het op peil te houden en je kunt inderdaad ook nog hardlopen, spinnen, tacxen of die training op de wielerbaan pakken.
In dat geval kun je ook eens een tweedehands racefiets overwegen, zodat je bijv met lampjes op s avonds een trainingsrondje kunt doen.
Daar word je goed en scherp van, goed voor je reflexen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:59 schreef faston het volgende:
zou je 's avonds niet snel een afdaling, boomwortel, etc fout inschatten waardoor je op je plaat gaat? En volgens mij mag je na zonsondergang het bos niet meer in.
De eerste keer dat ik ging mtb-en in het donker dacht ik dat ik mijn snelheid erg veel zou moeten aanpassen maar dit valt echt mee. Je neemt gewoon meer risico want de snelheid is hetzelfde, ofja misschien net wat langzamer maar het scheelt niet veel. Tenzij je natuurlijk een afdaling in zuid-limburg gaat doen dan raad ik je aan om chill naar beneden te gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:59 schreef faston het volgende:
zou je 's avonds niet snel een afdaling, boomwortel, etc fout inschatten waardoor je op je plaat gaat? En volgens mij mag je na zonsondergang het bos niet meer in.
Volgende keer een gil geven als je hier in de buurt fietstquote:Op zondag 12 oktober 2014 13:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vanochtend de routes Holten en Hellendoorn gereden. Holten is niet echt leuk, veel asfalt, fietspaden en rechte bospaden, ook niet echt goed uitgepeild, ben nog een keer verkeerd gereden. Hellendoorn is wel een leuke route alleen was die al erg nat van de regen van gisteren.
http://www.strava.com/activities/206297798
Zit de hele week nog in de buurt, we zitten in Holten in een huisje. Misschien dat ik van de week Haaksbergen ook nog een keer fiets. Maar het kan ook zijn dat ik Holten-Hellendoorn nog 1 of 2 keer doe, is wel het makkelijkste.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:44 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Volgende keer een gil geven als je hier in de buurt fietst
Die Holten route is inderdaad geen zak aan. Aankomende maanden gaan ze daar dacht ik beginnen met onderhoud en aanpassingen, weet wel zeker dat het dan een feest gaat worden om daar te mogen fietsen. Hellendoorn is met paar dagen regen garant voor modderplassen (die uitgestippelde route), beter ga je daar buiten de route fietsen.
Goed bezig geweest iig mannen.
Als je daar in de buurt bent moet je lemele eigenlijk keer fietsen als je die al niet gedaan hebt. Dat is samen met Haaksbergen de leukste route van Overijssel. Als je GPS of tel gebruikt kan ik je ook GPS file sturen van Hellendoorn buiten de route. Alleen maar hoogtemeters maken en mooie paden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Zit de hele week nog in de buurt, we zitten in Holten in een huisje. Misschien dat ik van de week Haaksbergen ook nog een keer fiets. Maar het kan ook zijn dat ik Holten-Hellendoorn nog 1 of 2 keer doe, is wel het makkelijkste.
Chainsuck!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:36 schreef Crazy-M het volgende:
Wilde van de 3de versnelling voor, terug naar de 2de. Liep gelijk ketting helemaal vast. Losgemaakt, daarna nog een keer geprobeerd en wederom vast.
daar heb ie gelijk inquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Chainsuck!
In deze context spreekt men overigens over buitenblad en middenblad
kan zeggen, niet fijnquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:29 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb nooit last van chainsuck trouwens
Bij chainsuck NOOIT doortrappen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:55 schreef Crazy-M het volgende:
Eerst probeer je dan los te duwen door kracht te zetten,
echt doortrappen lukt niet, zit vast. Ketting was op voorblad naar boven gekropen, alsof de ketting rond het tandwiel wou. Dus geprobeerd om kracht te zetten naar achter waardoor ketting los ging, dat lukte echter alleen toen ik al stilstond. Maar goed, eerst eens schoonmaken en kijken of ik al iets kan zien.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Bij chainsuck NOOIT doortrappen.
Dan draai je de boel alleen maar verder vast tussen kettingblad, frame en derailleur.
Lemele kan ik beter een keer doen vanuit huis, dat scheelt maar 20 minuten vanuit mijn woonplaats of vanuit Holten. Dus het wordt dan nu Haaksbergen, daar moet ik vanuit huis dik anderhalf uur voor rijden, is nu maar een half uurtje rijden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als je daar in de buurt bent moet je lemele eigenlijk keer fietsen als je die al niet gedaan hebt. Dat is samen met Haaksbergen de leukste route van Overijssel. Als je GPS of tel gebruikt kan ik je ook GPS file sturen van Hellendoorn buiten de route. Alleen maar hoogtemeters maken en mooie paden.
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
Owja, mijn balhoofd kraakt als een gek.
afgelopen woensdag draaide het stuur niet eens meer uit zichzelf.
Even met wat water gespoeld en er kwam toch een hoop rotzooi uit dat kleine randje.
Daarna draaide hij weer soepel, gisteren dus ook..
Van de week toch ff de voorvork eruit halen, en de lagers opnieuw invetten.
Moet ik daar nog speciaal merk of type lagervet voor gebruiken??
i know.. maar dat laat de portemonnee ff niet toequote:Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.
balhoofdlagers zijn meestal vrij no-name en universeel, hooguit gebruiken sommige merken iets goedkopere spullen om de inkoopkosten te drukken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.
Ik heb de fiets nog maar een half jaar, om dan al de balhoofdlagers te gaan vervangen lijkt me wel aardig snel.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
balhoofdlagers zijn meestal vrij no-name en universeel, hooguit gebruiken sommige merken iets goedkopere spullen om de inkoopkosten te drukken.
T is een compleet gesloten lager waaraan weinig te smeren valt, wat je best om het jaar / 2 jaar in zn geheel vervangt. 2 stuks, onder en boven, 10-¤ per lagertje. Dus dat zijn de kosten ook niet echt toch??
Uiteraard vergroot je de levensduur van je lagers door de vork niet te nauw af te stellen (dus je stuurvoorbouw niet zo strak op de bovenbuis te klemmen met de topcap dat je lagers worden fijngeknepen)
mja lostrekken is idd dan beste, echt kracht kun je toch niet zetten met je voeten als de ketting vast zit.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
en idd never nooit niet doortrappen bij chainsuck.
De ketting zit dan klem en trap je zo echt niet los!
Gewoon ff afstappen, deze lostrekken en weer erop leggen.
Heb dit ook 1x gehad toen ik net ervoor een tak in de Derrie had gehad en deze verbogen was.
Nadat de derrie weer opnieuw afgesteld was nooit meer last van gehad.
2 veel voorkomende maten: 1 1/4" en 1 1/8" voor de lagers. Er zit een schuin kantje aan het lager, dat is bijna altijd 45 graden maar bij sommige merken cups ook 30 graden. Zowel de maat van het lager als de schuinte staan vaak op de zijkant iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Misschien dat het duidelijk word als ik deze eruit heb, dat er wat maten of types opstaan waar ik dan verder op kan zoeken.
Stuurvoorbouw zit nu niet uber strak geklemd btw
dit zijn idd de maten die ook vermeld staan op de site van bulls bij de specificatiesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
2 veel voorkomende maten: 1 1/4" en 1 1/8" voor de lagers. Er zit een schuin kantje aan het lager, dat is bijna altijd 45 graden maar bij sommige merken cups ook 30 graden. Zowel de maat van het lager als de schuinte staan vaak op de zijkant idd
Voor het afstellen: stuurpen losjes erop, topcap aandraaien tot de speling weg is (rem inknijpen en voorwiel heen en weer rijden & op de grond stuiteren om te checken)
Niet zo strak aandraaien dat je stuur stroef van links naar rechts gaat. Als dat goed staat, bouten van je stuurpen vast zetten, topcap zo laten zoals ie is.
Tot wanneer ben je nog in Holten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:43 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vandaag maar weer het zelfde rondje gedaan als zondag, Holten + Hellendoorn. Dit keer zonder verkeerd te rijden. Scheelde 7,5 km.Het was al weer aardig op gedroogd, er waren maar een paar plekken waar nog echt water stond waar ik niet om heen kon.
Donderdagochtend ga ik Haaksbergen rijden denk ik. Heeft iemand daarvan voor mij een route in Strava. Ik ga hem puur gebruiken voor wanneer ik verkeerd rij. Alleen kan je bij Strava geen gpx omzetten in een route.Een activiteit omzetten in een route kan dan wel weer. Dus als iemand hem voor mij heeft?
We gaan vrijdagochtend weer naar huis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Tot wanneer ben je nog in Holten?
http://www.strava.com/activities/129378106
Dit is het complete rondje hoe ik 'm in het voorjaar heb gefietst.
Geen idee of je punten kunt aangeven in de route maar ze hebben nieuw stuk aangelegd wat ik van Sander begreep 2 weken terug, moet je zeker niet missen. Sander was daar alleen niet meer zo spraakzaam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is hoe het was en wat ook in mijn Strava log zit hierboven.
http://www.strava.com/activities/202429026
Dit is met dat nieuwe stuk erin alleen maar de helft van de route.
http://www.strava.com/routes/1063204quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
We gaan vrijdagochtend weer naar huis.
Volgens mij kan je alleen van je eigen activiteit een route maken, of zit ik nou verkeerd te kijken?
Zou je er een route van kunnen maken en de link daarvan posten?
Ik ga er van uit dat ik niet mis rij, dus dat nieuwe stuk zal ik ook wel vinden, het is puur voor nood wanneer ik wel verkeerd rij.
kan je je mtb wel weggooien?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Marco001 het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen uit de regio Leeuwarden? Ik woon daar sinds kort namelijk vlakbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |