abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145482530
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:36 schreef Crazy-M het volgende:
Wilde van de 3de versnelling voor, terug naar de 2de. Liep gelijk ketting helemaal vast. Losgemaakt, daarna nog een keer geprobeerd en wederom vast.
Chainsuck! :N

In deze context spreekt men overigens over buitenblad en middenblad ;)
pi_145482586
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Chainsuck! :N
In deze context spreekt men overigens over buitenblad en middenblad ;)
daar heb ie gelijk in ;)
weet zelf nog niet of het aan de hoeveelheid modder lag of aan de ketting :P morgen als ik optijd ben even controleren en de tandwielen schoonborstelen.

Weet wel dat begin dit jaar de fietsenmaker al zei ketting en tandwielen nog ongeveer een kleine 500 a 1000km mee konden, volgens mij kom ik nu wel dicht tegen de 500.
Achter begint hij ook al moeite te krijgen met schakelen tussen de laatste 2 bladen. dus denk dat het wel met elkaar te maken heeft.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145482600
Ik heb nooit last van chainsuck trouwens :D
pi_145482857
quote:
6s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:29 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb nooit last van chainsuck trouwens :D
kan zeggen, niet fijn :P
Denk je even terug te schakelen, blokkeert alles. Eerst probeer je dan los te duwen door kracht te zetten, maar in slijk verlies je snel snelheid dus moet je snel uitklikken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145482984
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:55 schreef Crazy-M het volgende:
Eerst probeer je dan los te duwen door kracht te zetten,
Bij chainsuck NOOIT doortrappen.
Dan draai je de boel alleen maar verder vast tussen kettingblad, frame en derailleur.
pi_145483857
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Bij chainsuck NOOIT doortrappen.
Dan draai je de boel alleen maar verder vast tussen kettingblad, frame en derailleur.
echt doortrappen lukt niet, zit vast. Ketting was op voorblad naar boven gekropen, alsof de ketting rond het tandwiel wou. Dus geprobeerd om kracht te zetten naar achter waardoor ketting los ging, dat lukte echter alleen toen ik al stilstond. Maar goed, eerst eens schoonmaken en kijken of ik al iets kan zien.

ben helaas niet technisch genoeg om alles uit elkaar te halen qwa fietsen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:07:08 #207
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145484005
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als je daar in de buurt bent moet je lemele eigenlijk keer fietsen als je die al niet gedaan hebt. Dat is samen met Haaksbergen de leukste route van Overijssel. Als je GPS of tel gebruikt kan ik je ook GPS file sturen van Hellendoorn buiten de route. Alleen maar hoogtemeters maken en mooie paden.
Lemele kan ik beter een keer doen vanuit huis, dat scheelt maar 20 minuten vanuit mijn woonplaats of vanuit Holten. Dus het wordt dan nu Haaksbergen, daar moet ik vanuit huis dik anderhalf uur voor rijden, is nu maar een half uurtje rijden.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145488234
Haaksbergen is tof om te fietsen, al zullen er op een paar stukken wel flink wat modder liggen.
afgelopen woensdag lag er redelijk wat blad op de tracks, volle bak fietsen was geen optie.
Maar neemt niet weg dat het geweldig mooie aangelegde singletracks zijn.
Hier kan je je wel ff vermaken als je de hele route gaat fietsen.
Wel aardig wat asfalt, hier kan je dan weer ff bijkomen.
De omgeving leent zich gewoon niet voor 1 lange route door alleen bos.

Maar goed, ik fiets er vaak met veel plezier :)

Zelf zondag de vlearmoestocht van Neede gedaan
Heb er de 55km gepakt en naar de startplek gefietst, zodoende op 71km uitgekomen.
mijn langste rit ever :)
Ook dit jaar nu boven de 2500km uitgekomen, dit had ik echt noooooit gedacht.
Vorig jaar november begonnen, maar dat ik het zo tof zou vinden.... :)

De tocht zelf was wel aardig, het gedeelte bij de Needse berg was erg mooi uitgezet.
Hoop paden en kleine klimmetjes die ik nog niet eerder gefietst had.
De rest van de tocht waren veel bospaden en ook aardig wat van die vervloekte slootkanten.
Was aardig nat, dus loodzwaar door het gras en overal de zuigende grond.

Toen ik thuis was lekker gedouched en de hele dag niet meer van de bank afgekomen..
Ik was dood :P

http://www.strava.com/activities/206317647

Owja, mijn balhoofd kraakt als een gek.
afgelopen woensdag draaide het stuur niet eens meer uit zichzelf.
Even met wat water gespoeld en er kwam toch een hoop rotzooi uit dat kleine randje.
Daarna draaide hij weer soepel, gisteren dus ook..
Van de week toch ff de voorvork eruit halen, en de lagers opnieuw invetten.
Moet ik daar nog speciaal merk of type lagervet voor gebruiken??
pi_145488301
en idd never nooit niet doortrappen bij chainsuck.
De ketting zit dan klem en trap je zo echt niet los!
Gewoon ff afstappen, deze lostrekken en weer erop leggen.

Heb dit ook 1x gehad toen ik net ervoor een tak in de Derrie had gehad en deze verbogen was.
Nadat de derrie weer opnieuw afgesteld was nooit meer last van gehad.
pi_145488777
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
Owja, mijn balhoofd kraakt als een gek.
afgelopen woensdag draaide het stuur niet eens meer uit zichzelf.
Even met wat water gespoeld en er kwam toch een hoop rotzooi uit dat kleine randje.
Daarna draaide hij weer soepel, gisteren dus ook..
Van de week toch ff de voorvork eruit halen, en de lagers opnieuw invetten.
Moet ik daar nog speciaal merk of type lagervet voor gebruiken??
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.
pi_145488945
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.
i know.. maar dat laat de portemonnee ff niet toe :P
(mocht het nodig zijn, gebeurd het wel hoor... maar liever heb ik het zo gefixt :) )
pi_145496696
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb al vaker gelezen dat de balhoofdlager bij Bulls "slecht " is en je deze het best gelijk kan vervangen.
balhoofdlagers zijn meestal vrij no-name en universeel, hooguit gebruiken sommige merken iets goedkopere spullen om de inkoopkosten te drukken.
T is een compleet gesloten lager waaraan weinig te smeren valt, wat je best om het jaar / 2 jaar in zn geheel vervangt. 2 stuks, onder en boven, 10-¤ per lagertje. Dus dat zijn de kosten ook niet echt toch??

Uiteraard vergroot je de levensduur van je lagers door de vork niet te nauw af te stellen (dus je stuurvoorbouw niet zo strak op de bovenbuis te klemmen met de topcap dat je lagers worden fijngeknepen)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_145521407
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
balhoofdlagers zijn meestal vrij no-name en universeel, hooguit gebruiken sommige merken iets goedkopere spullen om de inkoopkosten te drukken.
T is een compleet gesloten lager waaraan weinig te smeren valt, wat je best om het jaar / 2 jaar in zn geheel vervangt. 2 stuks, onder en boven, 10-¤ per lagertje. Dus dat zijn de kosten ook niet echt toch??
Uiteraard vergroot je de levensduur van je lagers door de vork niet te nauw af te stellen (dus je stuurvoorbouw niet zo strak op de bovenbuis te klemmen met de topcap dat je lagers worden fijngeknepen)
Ik heb de fiets nog maar een half jaar, om dan al de balhoofdlagers te gaan vervangen lijkt me wel aardig snel.
Heb er nu 2.500 km mee gefietst, uiteraard ook vaak zat door het zand/modder.

Ga het morgen even loshalen en kijken hoe de lagers eraan toe zijn.
voor 20 euro nieuwe lagers is geen geld, voor de helft heb je net een tube met lagervet :)
Alleen zijn er weer zoveel verschillende types op de markt dat ik geen idee heb welke ik zou moeten hebben.

Misschien dat het duidelijk word als ik deze eruit heb, dat er wat maten of types opstaan waar ik dan verder op kan zoeken.

Stuurvoorbouw zit nu niet uber strak geklemd btw, met het herplaatsen zal ik eraan denken!
pi_145521430
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
en idd never nooit niet doortrappen bij chainsuck.
De ketting zit dan klem en trap je zo echt niet los!
Gewoon ff afstappen, deze lostrekken en weer erop leggen.
Heb dit ook 1x gehad toen ik net ervoor een tak in de Derrie had gehad en deze verbogen was.
Nadat de derrie weer opnieuw afgesteld was nooit meer last van gehad.
mja lostrekken is idd dan beste, echt kracht kun je toch niet zetten met je voeten als de ketting vast zit.
En je haalt er de spanning af. Vanavond maar eens naar de ketting en de tandwielen kijken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145521945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:52 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]
Misschien dat het duidelijk word als ik deze eruit heb, dat er wat maten of types opstaan waar ik dan verder op kan zoeken.

Stuurvoorbouw zit nu niet uber strak geklemd btw
2 veel voorkomende maten: 1 1/4" en 1 1/8" voor de lagers. Er zit een schuin kantje aan het lager, dat is bijna altijd 45 graden maar bij sommige merken cups ook 30 graden. Zowel de maat van het lager als de schuinte staan vaak op de zijkant idd


Voor het afstellen: stuurpen losjes erop, topcap aandraaien tot de speling weg is (rem inknijpen en voorwiel heen en weer rijden & op de grond stuiteren om te checken)
Niet zo strak aandraaien dat je stuur stroef van links naar rechts gaat. Als dat goed staat, bouten van je stuurpen vast zetten, topcap zo laten zoals ie is. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_145522463
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
2 veel voorkomende maten: 1 1/4" en 1 1/8" voor de lagers. Er zit een schuin kantje aan het lager, dat is bijna altijd 45 graden maar bij sommige merken cups ook 30 graden. Zowel de maat van het lager als de schuinte staan vaak op de zijkant idd
Voor het afstellen: stuurpen losjes erop, topcap aandraaien tot de speling weg is (rem inknijpen en voorwiel heen en weer rijden & op de grond stuiteren om te checken)
Niet zo strak aandraaien dat je stuur stroef van links naar rechts gaat. Als dat goed staat, bouten van je stuurpen vast zetten, topcap zo laten zoals ie is. :)
dit zijn idd de maten die ook vermeld staan op de site van bulls bij de specificaties

"Tapered Steerer - Semi geïntegreerd balhoofdlager met een binnendiameter van 1 1/8 inch boven en 1,5 inch onder zorgen voor een hoge rijstabiliteit en excellente balhoofdstijfheid."

Heb foto's gezien van een copperhead 29s die dezelfde lagers heeft, deze zijn gewoon "open" en hebben geen afdichting. Vuil komt er zo in.





Kan deze wel weer gaan invetten, maar dan zijn ze binnen no time weer smerig
hoeveel graden ze zijn moet ik thuis ff checken.

Dan nog gaan zoeken naar andere lagers, op het mountainbike forum komen ze wel met zoveel verschillende types en prijzen.. geen idee waar ik goed aan doe.
- Ritchey
- FSA
- Cane Creek
- KCNC
- Hope

wat is wijsheid !?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Flipmoehoe op 14-10-2014 10:29:57 ]
pi_145535818
zou dit een goede zijn?
de maten lijken me overeen te komen met de specificatie van mijn fiets.

http://www.mantel.com/gia(...)W109MzM4MiNzdGFydDY=
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:43:08 #218
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145545016
Vandaag maar weer het zelfde rondje gedaan als zondag, Holten + Hellendoorn. Dit keer zonder verkeerd te rijden. Scheelde 7,5 km. :') Het was al weer aardig op gedroogd, er waren maar een paar plekken waar nog echt water stond waar ik niet om heen kon.

Donderdagochtend ga ik Haaksbergen rijden denk ik. Heeft iemand daarvan voor mij een route in Strava. Ik ga hem puur gebruiken voor wanneer ik verkeerd rij. Alleen kan je bij Strava geen gpx omzetten in een route. :{ Een activiteit omzetten in een route kan dan wel weer. Dus als iemand hem voor mij heeft? *O*
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145550671
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:43 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vandaag maar weer het zelfde rondje gedaan als zondag, Holten + Hellendoorn. Dit keer zonder verkeerd te rijden. Scheelde 7,5 km. :') Het was al weer aardig op gedroogd, er waren maar een paar plekken waar nog echt water stond waar ik niet om heen kon.
Donderdagochtend ga ik Haaksbergen rijden denk ik. Heeft iemand daarvan voor mij een route in Strava. Ik ga hem puur gebruiken voor wanneer ik verkeerd rij. Alleen kan je bij Strava geen gpx omzetten in een route. :{ Een activiteit omzetten in een route kan dan wel weer. Dus als iemand hem voor mij heeft? *O*
Tot wanneer ben je nog in Holten?

http://www.strava.com/activities/129378106
Dit is het complete rondje hoe ik 'm in het voorjaar heb gefietst.

Geen idee of je punten kunt aangeven in de route maar ze hebben nieuw stuk aangelegd wat ik van Sander begreep 2 weken terug, moet je zeker niet missen. Sander was daar alleen niet meer zo spraakzaam :P



Dit is hoe het was en wat ook in mijn Strava log zit hierboven.

http://www.strava.com/activities/202429026
Dit is met dat nieuwe stuk erin alleen maar de helft van de route.

Als je van Holten komt is die parkeerplaats waar ik altijd start geloof ik ook makkelijkste plek. Gelijk aan de route. Op het begin ~2km warm draaien voordat de singletracks beginnen ;) Als je van dat punt begint is het rond km 21, meen me te herinneren dat er iets van een ijzeren hek bij de ingang van dat bospad is.

[ Bericht 5% gewijzigd door poiuytr op 14-10-2014 22:34:24 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:34:07 #220
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145550918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Tot wanneer ben je nog in Holten?
http://www.strava.com/activities/129378106
Dit is het complete rondje hoe ik 'm in het voorjaar heb gefietst.
Geen idee of je punten kunt aangeven in de route maar ze hebben nieuw stuk aangelegd wat ik van Sander begreep 2 weken terug, moet je zeker niet missen. Sander was daar alleen niet meer zo spraakzaam :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is hoe het was en wat ook in mijn Strava log zit hierboven.
http://www.strava.com/activities/202429026
Dit is met dat nieuwe stuk erin alleen maar de helft van de route.
We gaan vrijdagochtend weer naar huis.
Volgens mij kan je alleen van je eigen activiteit een route maken, of zit ik nou verkeerd te kijken?
Zou je er een route van kunnen maken en de link daarvan posten?
Ik ga er van uit dat ik niet mis rij, dus dat nieuwe stuk zal ik ook wel vinden, het is puur voor nood wanneer ik wel verkeerd rij.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145551097
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
We gaan vrijdagochtend weer naar huis.
Volgens mij kan je alleen van je eigen activiteit een route maken, of zit ik nou verkeerd te kijken?
Zou je er een route van kunnen maken en de link daarvan posten?
Ik ga er van uit dat ik niet mis rij, dus dat nieuwe stuk zal ik ook wel vinden, het is puur voor nood wanneer ik wel verkeerd rij.
http://www.strava.com/routes/1063204

Alstublieft. Dat nieuwe gedeelte is nog niet officieel in de route opgenomen. Geen idee of je teller op de fiets hebt maar als je start op hetzelfde punt waar ik ben begonnen is het rond km 21 ongeveer, je komt van een grind fietspad.
pi_145557834
het is geen nieuw stuk hoor, dat stuk zit al vanaf het begin in de route.
Is alleen afgesloten geweest ivm het aanleggen van een vistrap.
Hele bos hebben ze daar overhoop gehaald, de oude bordjes staan er nog gewoon van hoe je moet fietsen.

Alleen het bordje waar je dus links het bos in moet, daar staat hij nu rechtdoor zodat je de verharde weg blijft volgen.
Het is idd na een km of 20 als je hetzelfde beginpunt aanhoud.

Als je op de buursestraat uitkomt, dan ben je te ver ;)

nog iemand tips voor mijn balhoofdlagers? de link die ik plaatste, zou die kunnen passen?
(ga vandaag ook nog ff bij de FM informeren, wat zij ervoor vragen incl. plaatsen)
Heb namelijk geen tools om de evt vastzittende lagers eruit en de nieuwe erin te plaatsen.
pi_145579197
Zijn er hier trouwens ook mensen uit de regio Leeuwarden? Ik woon daar sinds kort namelijk vlakbij. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_145583891
Niet dat ik weet ;)

Zit op het randje Achterhoek / Twente / Duitsland :)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:58:25 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145585067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Marco001 het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen uit de regio Leeuwarden? Ik woon daar sinds kort namelijk vlakbij. ;)
kan je je mtb wel weggooien?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')