quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uitleg?
Wat zie ik hier precies?
Peshmerga blijkbaar volgens die gast.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wie heeft dat nu in handen dan? ISIS??
Hmm, slechte zaak.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Peshmerga blijkbaar volgens die gast.
--
Irakese leger had er iig 4 besteld.
Ja echt hequote:
Ja man lekker salafisten verdelgen met thermobarisch geschut, ik vind het wel prachtig eigenlijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat soort groepen met zulk zwaar geschut...
Naaaahhhh mann
Inderdaad, de luchtaanvallen van het Iraakse leger waren ook zo lekker effectief.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja man lekker salafisten verdelgen met thermobarisch geschut, ik vind het wel prachtig eigenlijk.
Zoals Baas Bashar ook zegt, soms moet je kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, de luchtaanvallen van het Iraakse leger waren ook zo lekker effectief.
Alleen maar doden aan salafistische kant, totaal geen burgerdoden....
Ohnee, wacht..
Het Iraakse leger kiest niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zoals Baas Bashar ook zegt, soms moet je kiezen tussen twee kwaden.
Nee. Alleen als er geen andere mogelijkheden zijn. Zo is het bombarderen van ISIS belangrijker dan het voorkomen van enkele burgerslachtoffers omdat je weet dat als ISIS sterk blijft zij massamoord zullen plegen tegen nog veel meer mensen.quote:
Het Iraakse leger heeft meer burgerslachtoffers gemaakt dan ISIS doden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee. Alleen als er geen andere mogelijkheden zijn. Zo is het bombarderen van ISIS belangrijker dan het voorkomen van enkele burgerslachtoffers omdat je weet dat als ISIS sterk blijft zij massamoord zullen plegen tegen nog veel meer mensen.
Er word hard aan gewerkt om die achterstand in the halen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het Iraakse leger heeft meer burgerslachtoffers gemaakt dan ISIS doden.
Vind je?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er word hard aan gewerkt om die achterstand in the halen.
Bron ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk doen wij dat.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:45 schreef Knipoogje het volgende:
Het is IS, niet ISIS. Tjeez, alleen Nederland noemt het nog ISIS volgens mij.
omdat we in Nederland al een woord IS hebben, anders krijg je is isquote:
quote:
Massa executies niet gezien?quote:
Staan wel wat dubieuze dingen in hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)staat-radicaliseren/
Wel belangrijk om dit goed te beseffen.
Nee hoor, de sjiitische milities doen ook gewoon aan misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Staan wel wat dubieuze dingen in hoor.
Valt wel mee.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, de sjiitische milities doen ook gewoon aan misdaden tegen de menselijkheid.
Denken dat ISIS het enige kwaad is is erg onnozel.
Dat is wel het ergste nieuws van de dagquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:45 schreef Knipoogje het volgende:
Het is IS, niet ISIS. Tjeez, alleen Nederland noemt het nog ISIS volgens mij.
Zij zijn niet echt te vergelijken met andere groepen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ISIS het enige kwaad is? klopt ja.
Ik vergelijk ook niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij zijn niet echt te vergelijken met andere groepen.
Daar had ik het ook over, ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS voert ook massa executies uit.
Wat een lullig dingquote:Op zondag 31 augustus 2014 14:55 schreef vigen98 het volgende:
[ [url=[quote]Op zondag 31 augustus 2014 14:55 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Geef eens een keer een bron voor al die onzinuitspraken van jequote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
twitter:
nice!quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Montana_ir het volgende:
Leger Irak trekt Noordelijke stad Amerli binnen
Gepubliceerd: Zon 31 aug 2014
Iraakse militairen zijn zondag de Noord-Iraakse stad Amerli binnengetrokken. Ze worden gesteund door sjiitische milities. Amerli is al langer dan twee maanden in handen van Islamitische Staat (IS voorheen ISIS).
http://mobiel.nu.nl/buite(...)d-amerli-binnen.html
Oh, nu snap ik je.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar had ik het ook over, ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.
quote:Duitsland levert raketten aan Koerden in Noord-Irak
Duitsland levert antitankraketten en machinegeweren aan de Koerden in Noord-Irak. Die moeten op die manier worden gesteund in hun strijd tegen Islamitische Staat (IS).
Dit heeft het kernkabinet onder leiding van bondskanselier Angela Merkel zondagavond besloten.
Wapenleveranties aan oorlogsgebieden zijn in Duitsland hevig omstreden, mede vanwege het verleden van de Tweede Wereldoorlog die 75 jaar geleden begon.
Voorstanders wijzen erop dat het bij de strijd tegen IS om een uitzonderlijke situatie gaat.
Door: ANP
Waarom dat niet geven aan sjiitische milities.quote:
Die zijn al vrij goed uitgerust, de Peshmerga (nog) niet. En aan milities geven ze sowieso niets, dan geven ze zoiets aan het Iraakse leger.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom dat niet geven aan sjiitische milities.
Koerden willen voornamelijk hun eigen gebieden beschermen.
Wapens geven aan de Peshmerga slaat nergens op.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die zijn al vrij goed uitgerust, de Peshmerga (nog) niet. En aan milities geven ze sowieso niets, dan geven ze zoiets aan het Iraakse leger.
Als ze daarmee de IS buiten Iraaks-Koerdistan kunnen houden is dat alleen maar mooi, is dat gebied in ieder geval jihadistvrij. Verder helpt de Peshmerga ook het Iraakse leger om Turkmeense stadjes te zuiveren en steden als Jalawla. In het zuidoostelijke gebied wat onder de PUK valt is nog veel terrein te winnen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wapens geven aan de Peshmerga slaat nergens op.
Ze zullen nooit effectief ISIS bestrijden.
Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat het helemaal niets is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze daarmee de IS buiten Iraaks-Koerdistan kunnen houden is dat alleen maar mooi, is dat gebied in ieder geval jihadistvrij. Verder helpt de Peshmerga ook het Iraakse leger om Turkmeense stadjes te zuiveren en steden als Jalawla. In het zuidoostelijke gebied wat onder de PUK valt is nog veel terrein te winnen.
Baghdad heeft dat goedgekeurd. De meeste wapens en hulpmiddelen die nu binnen zijn gekomen zijn alsnog niet genoeg voor zelfs een klein oorlog.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat het helemaal niets is.
Maar we moeten niet verwachten dat de Peshmerga echt als doel heeft ISIS te bestrijden. Ze zullen hun eigen gebieden beschermen en het Iraakse leger helpen op bepaalde punten.
Maar meer ook niet, dus er massaal wapens/munitie naar toe sturen vind ik zonde.
En dat laatste is maar goed ook.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:14 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Baghdad heeft dat goedgekeurd. De meeste wapens en hulpmiddelen die nu binnen zijn gekomen zijn alsnog niet genoeg voor zelfs een klein oorlog.
http://mobiel.nu.nl/buite(...)d-amerli-binnen.htmlquote:
Hier staat dat ze binnengetrokken zijn, dat is toch niet hetzelfde als bevrijd??quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://mobiel.nu.nl/buite(...)d-amerli-binnen.html
+
Verschillende TV-kanalen zenden bijna de hele dag live uut Amerli
+
Amerli werd omsingeld. Dat is nu gebroken. In die zin zat er ook geen ISIS IN Amerli, maar de dorpen er om heen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier staat dat ze binnengetrokken zijn, dat is toch niet hetzelfde als bevrijd??
Prachtig nieuws, maar het bevrijden van een stad is in mijn ogen wel nog wat anders.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Amerli werd omsingeld. Dat is nu gebroken. In die zin zat er ook geen ISIS IN Amerli, maar de dorpen er om heen.
ontzetquote:
Ik hoop toch dat ISIS die stad niet meer terugkrijgt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:17 schreef Peunage het volgende:
Ach ja, onzet/bevrijd. Gaat er om dat de inwoners weer enigzins normaal kunnen leven. Helden hebben het maanden volgehouden.
Kwam ook door de voedseldroppingsquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:17 schreef Peunage het volgende:
Ach ja, onzet/bevrijd. Gaat er om dat de inwoners weer enigzins normaal kunnen leven. Helden hebben het maanden volgehouden.
Die zijn druk met Libanon bezig nu het lijkt dat Nusrah en andere al-qaida salafisten definitief een klein voetje aan de grond hebben in Noord-Libanon. Zie de recente ambush op soldaten van het Libanese leger rondom grensplaatsje Arsal (waar ook sjitische dorpen zitten en dus Hizbullah).quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
Hezbollah moet zich gaan bemoeien in Irak.
Maar dat zal de VS wel niet leuk vinden.
Ik weet het, het ziet er allemaal niet zo goed uit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die zijn druk met Libanon bezig nu het lijkt dat Nusrah en andere al-qaida salafisten definitief een klein voetje aan de grond hebben in Noord-Libanon. Zie de recente ambush op soldaten van het Libanese leger rondom grensplaatsje Arsal (waar ook sjitische dorpen zitten en dus Hizbullah).
Klopt, het lijkt erop en Hizbullah houdt er (langer) rekening mee dat er een extra front dreigt te ontstaan in de Syrische strijd in Noord-Libanon. Ook het FSA werkt er namelijk samen om met Nusrah Hizbullah te bevechten, en Nusrah dan ook weer het Libanese leger zoals de recente ambush. Ook hebben ze een soennitisch Libanese soldaat onthoofd. Dus het lijkt op een definitieve spillover van de Syrische strijd, hoewel de aanslagen in en rondom Beiroet voorlopig wel zijn teruggedrongen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:39 schreef theunderdog het volgende:
Ik weet het, het ziet er allemaal niet zo goed uit.
Hezbollah is "on to it".quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die zijn druk met Libanon bezig nu het lijkt dat Nusrah en andere al-qaida salafisten definitief een klein voetje aan de grond hebben in Noord-Libanon. Zie de recente ambush op soldaten van het Libanese leger rondom grensplaatsje Arsal (waar ook sjitische dorpen zitten en dus Hizbullah).
Salafisten neuken hun allemaal de moeder.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt, het lijkt erop en Hizbullah houdt er (langer) rekening mee dat er een extra front dreigt te ontstaan in de Syrische strijd in Noord-Libanon. Ook het FSA werkt er namelijk samen om met Nusrah Hizbullah te bevechten, en Nusrah dan ook weer het Libanese leger zoals de recente ambush. Ook hebben ze een soennitisch Libanese soldaat onthoofd. Dus het lijkt op een definitieve spillover van de Syrische strijd, hoewel de aanslagen in en rondom Beiroet voorlopig wel zijn teruggedrongen.
amana koyum abe, sktirlanquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Salafisten neuken hun allemaal de moeder.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
amana koyum abe, sktirlan
[ afbeelding ]
Waz met deze zemmel?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
amana koyum abe, sktirlan
[ afbeelding ]
Kwalijke saeck.quote:
quote:
En je punt is?quote:Op maandag 1 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:
En terwijl er grapjes over worden gemaakt, is ISIS bezig met het veroveren van delen in Libanon.
Wij maken grapjes, ISIS bezet.
Het is kanker en dat moet je bestrijden met straling. Nuken dus.quote:Op maandag 1 september 2014 00:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ISIS gaande is, en niemand kan er iets aan doen.
Hoe wil je dat doen en tegelijkertijd onschuldige slachtoffers minimaliseren?quote:Op maandag 1 september 2014 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is kanker en dat moet je bestrijden met straling. Nuken dus.
Iedereen in de zandbak is schuldig.quote:Op maandag 1 september 2014 00:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen en tegelijkertijd onschuldige slachtoffers minimaliseren?
Welke delen in Libanon ?quote:Op maandag 1 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:
En terwijl er grapjes over worden gemaakt, is ISIS bezig met het veroveren van delen in Libanon.
Nee die zegt het niet goed. Wij kunnen ISIS niet verslaan, omdat wij hen alleen kunnen verslaan door de mensenrechten keihard aan onze laars te lappen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Iedereen in de zandbak is schuldig.
Geintje natuurlijk. UpsideDown hierboven zegt het goed.
Misschien dat Israël wel zin krijgt, indien het te heet onder haar voeten wordt.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee die zegt het niet goed. Wij kunnen ISIS niet verslaan, omdat wij hen alleen kunnen verslaan door de mensenrechten keihard aan onze laars te lappen.
Een replublikeinse neoncon zou ik het nog zien doen, maar Obama niet.
Waarom Israël?quote:Op maandag 1 september 2014 00:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien dat Israël wel zin krijgt, indien het te heet onder haar voeten wordt.
Als de haatbaarden van ISIS bij Israël op de deur staan te bonken, dan wil Israël misschien wel flink ingrijpen.quote:
Alsof ISIS ook maar enigszins een serieuze dreiging voor ISIS kan vormen..quote:Op maandag 1 september 2014 00:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als de haatbaarden van ISIS bij Israël op de deur staan te bonken, dan wil Israël misschien wel flink ingrijpen.
Welke delen van Libanon is door Isis verovert ?quote:Op maandag 1 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:
Dat zeg ik toch niet. Leer nou eens lezen. Godverdomme.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alsof ISIS ook maar enigszins een serieuze dreiging voor ISIS kan vormen..![]()
Ja, via terreuraanvallen misschien, maar verder. I
"aan de voordeur bonken"quote:Op maandag 1 september 2014 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Leer nou eens lezen. Godverdomme.
Ik was in de war met Al Nusra.quote:Op maandag 1 september 2014 00:47 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Welke delen van Libanon is door Isis verovert ?
Okequote:Op maandag 1 september 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik was in de war met Al Nusra.
Als ze te dichtbij komen naar Israëls zin.quote:Op maandag 1 september 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"aan de voordeur bonken"
Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Tja, voordeur kun je op die manier nogal erg breed trekken he.quote:Op maandag 1 september 2014 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ze te dichtbij komen naar Israëls zin.
Ik reageerde zo omdat jij meteen metquote:Op maandag 1 september 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, voordeur kun je op die manier nogal erg breed trekken he.
Kun je gaan schreeuwen dat ik beter moet leren lezen, maar iets concreter formuleren zou ook prettig zijn.
okquote:Op maandag 1 september 2014 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik reageerde zo omdat jij meteen metaan kwam zetten.
En dan nog... al zou ik bedoelen dat IS dreigen Israël aan te vallen, dan nog zeg ik daarmee niet dat Israël ze niet zal verslaan.quote:
Lijkt mij stug.quote:Op maandag 1 september 2014 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dan nog... al zou ik bedoelen dat IS dreigen Israël aan te vallen, dan nog zeg ik daarmee niet dat Israël ze niet zal verslaan.
Misschien is dat wel het zetje om Israël even goed te laten huishouden in de regio.
Netanyahu heeft zijn onvoorwaardelijke steun al aan Jordanië gegeven, mocht IS daar aanvallen.quote:
Dan moeten maar Poetin, Merkel, en Cameron ISIS vernietigen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee die zegt het niet goed. Wij kunnen ISIS niet verslaan, omdat wij hen alleen kunnen verslaan door de mensenrechten keihard aan onze laars te lappen.
Een replublikeinse neoncon zou ik het nog zien doen, maar Obama niet.
Neequote:Op maandag 1 september 2014 01:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan moeten maar Poetin, Merkel, en Cameron ISIS vernietigen.
Jaja, maar Israël gaat Jordanië niet mogen platbombarderen natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 01:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Netanyahu heeft zijn onvoorwaardelijke steun al aan Jordanië gegeven, mocht IS daar aanvallen.
Waarom niet? Rusland was allang begonnen met bombardementen dacht ik en Duitsland doet straks wapenleveranties.quote:
Dat is ook niet nodig.quote:Op maandag 1 september 2014 01:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar Israël gaat Jordanië niet mogen platbombarderen natuurlijk.
Nee maar ze vallen wel uiteen terug tot guerilla's zodra de poep de ventilator slaat en NAVO komt bombarderen. In het eigenbelang.quote:Op maandag 1 september 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ISIS is geen guerrilla groepje meer.
Zodra ze aanvallen zal dat vanuit Irak zijn en zal Israël samen met Jordanië IS aanvallen. Ik zie niet in waarom Jordanië dan plat moet.quote:Op maandag 1 september 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ISIS is geen guerrilla groepje meer.
Is Koning Hoessein daar nog aan de macht?quote:Op maandag 1 september 2014 01:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zodra ze aanvallen zal dat vanuit Irak zijn en zal Israël samen met Jordanië IS aanvallen. Ik zie niet in waarom Jordanië dan plat moet.
Ah zo, maar dan verandert er nog niets. Irak gaat Israël geen toestemming geven tot het klakkeloos platbombarderen van ISIS in Irak.quote:Op maandag 1 september 2014 01:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zodra ze aanvallen zal dat vanuit Irak zijn en zal Israël samen met Jordanië IS aanvallen. Ik zie niet in waarom Jordanië dan plat moet.
Wat een loser die Chaudary.quote:Op maandag 1 september 2014 02:54 schreef Aloulou het volgende:
Heerlijke trollendiscussie tussen twee yosti's. Ik moet zeggen, die Chaudary is hinderlijk maar hij geeft die FOX news presentator Sean Hannity wel koekje van eigen deegWat een troll-actie zeg en wat irriteert die mongool Hannity zich rot aan hem, toch elke keer happen enzo
![]()
Hoezo zijn dit trollen?quote:Op maandag 1 september 2014 02:54 schreef Aloulou het volgende:
Heerlijke trollendiscussie tussen twee yosti's. Ik moet zeggen, die Chaudary is hinderlijk maar hij geeft die FOX news presentator Sean Hannity wel koekje van eigen deegWat een troll-actie zeg en wat irriteert die mongool Hannity zich rot aan hem, toch elke keer happen enzo
![]()
Natuurlijk gaat dat nooit gebeuren, geen enkel land in het westen zal ooit een kalifaat/shariastaat worden.quote:Op maandag 1 september 2014 12:22 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand die denkt dat GB ooit een shariastaat wordt, pfff. Zal never nooit gebeuren.
Isis wordt ook de pan in gehakt. Mark my words.quote:Op maandag 1 september 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat nooit gebeuren, geen enkel land in het westen zal ooit een kalifaat/shariastaat worden.
ISIS en andere groeperingen moeten lekker hun focus op het Midden-Oosten houden.
Nee hoor, ISIS heeft zijn kalifaat allang uitgeroepen en veel soennieten hebben er vrede mee of zijn er zelfs blij mee.quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Isis wordt ook de pan in gehakt. Mark my words.
De wereld is er alleen niet blij mee.quote:Op maandag 1 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, ISIS heeft zijn kalifaat allang uitgeroepen en veel soennieten hebben er vrede mee of zijn er zelfs blij mee.
Irak moet gewoon verdeelt worden.
Dus?quote:Op maandag 1 september 2014 12:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De wereld is er alleen niet blij mee.
Dat zul je wel zien.quote:Op maandag 1 september 2014 12:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Wie moet ISIS stoppen dan?
Nee ik niet, zou niet weten wie hen in de pan moeten hakken.quote:Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ze de pan in gehakt worden. Jij niet?
Hij heeft totaal geen verstand van die regioquote:Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ze de pan in gehakt worden. Jij niet?
Jij kan echt alleen maar bitchen he?quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij heeft totaal geen verstand van die regio
I call bullshit when i see itquote:Op maandag 1 september 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij kan echt alleen maar bitchen he?
quote:Irak herovert noordelijke stad Suleiman Bek
Iraakse regeringstroepen hebben maandag samen met de strijders van de autonome Koerdische regio, de peshmerga's, de plaats Suleiman Bek heroverd.
Suleiman Bek, circa 160 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad, viel twee maanden geleden in handen van soennitische extremisten van Islamitische Staat (IS voorheen ISIS).
De plaats werd bevrijd met steun van de Iraakse luchtmacht volgens zegslieden in Bagdad. De regeringstroepen en peshmerga's zetten hun opmars voorts, zeiden ze. Aan de strijd tegen IS doen ook vrijwilligers mee.
Zondag doorbraken de Koerdische strijders en Iraakse soldaten het beleg van de plaats Amerli, ook ten noorden van Bagdad. Daar belaagden IS-strijders de etnisch Turkmeense bevolking die er van de buitenwereld was afgesneden.
Bron: nu.nl
Johquote:Op maandag 1 september 2014 12:22 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand die denkt dat GB ooit een shariastaat wordt, pfff. Zal never nooit gebeuren.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:04 schreef Montana_ir het volgende:
Amerli: lijken van Isis beesten.
https://m.facebook.com/st(...)refsrc=http%3A%2F%2F
Dat kalifaat zal alleen nooit internationaal erkent worden, en zal dus gewoon een natte droom blijven.quote:Op maandag 1 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, ISIS heeft zijn kalifaat allang uitgeroepen en veel soennieten hebben er vrede mee of zijn er zelfs blij mee.
Want?quote:Op maandag 1 september 2014 19:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat kalifaat zal alleen nooit internationaal erkent worden, en zal dus gewoon een natte droom blijven.
Jaen dan wordt het afgepakt en zijn ze hun uitkering kwijtquote:Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Mensen die naar het kalifaat willen afreizen hoeven alleen hun paspoort te laten zien.
Die hebben nu avontuurtjes met de 72 maagden...quote:Op maandag 1 september 2014 19:04 schreef Montana_ir het volgende:
Amerli: lijken van Isis beesten.
https://m.facebook.com/st(...)refsrc=http%3A%2F%2F
Ik bedoel zonder enige vorm van erkenning werkt het gewoon niet, het is en blijft gewoon een stuk land wat gestolen is van Syrie en Irak, waar ze vroeg of laat toch weer weggejaagd worden.quote:Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Mensen die naar het kalifaat willen afreizen hoeven alleen hun paspoort te laten zien.
Niet als Irak verdeelt gaat worden...quote:Op maandag 1 september 2014 20:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik bedoel zonder enige vorm van erkenning werkt het gewoon niet, het is en blijft gewoon een stuk land wat gestolen is van Syrie en Irak, waar ze vroeg of laat toch weer weggejaagd worden.
quote:Op maandag 1 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Brussel-Molenbeek geweest? Geloof me, dit is absoluut niet zo raar hoor.quote:Op maandag 1 september 2014 20:22 schreef SeLang het volgende:
We moeten nodig België bombarderen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 september 2014 22:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Irak hoort niet verdeelt te worden! Irak is 1
Zo'n 15.000 ''man'' je kunt ze vergelijken met ons leger alleen veel slechter getraind en gewapend.quote:Op maandag 1 september 2014 22:07 schreef LoveProfuzion het volgende:
Hoe groot is dat IS leger/manschappen nu ongeveer? Moet ik dan denken aan 10000den of veel meer?
Irak en Syrie moeten verdeeld worden in: Koerdistan, Assyrie, Sjitisch deel, Soennitisch/Isis deel en een stuk land voor de Yezidi's en Druzen.quote:Op maandag 1 september 2014 22:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Irak hoort niet verdeelt te worden! Irak is 1
quote:Op maandag 1 september 2014 22:08 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Irak en Syrie moeten verdeeld worden in: Koerdistan, Assyrie, Sjitisch deel, Soennitisch/Isis deel en een stuk land voor de Yezidi's en Druzen.
Denk wel wat meer. Er staan er ook een aantal 1000 te springen om vanuit Europa de oversteek te maken. Ze hebben alleen nog net niet genoeg haatzaai stoffen in hun hoofd.quote:Op maandag 1 september 2014 22:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zo'n 15.000 ''man'' je kunt ze vergelijken met ons leger alleen veel slechter getraind en gewapend.
100.000 en groeiende (zo'n 6000 a 7000 per maand nu).quote:Op maandag 1 september 2014 22:07 schreef LoveProfuzion het volgende:
Hoe groot is dat IS leger/manschappen nu ongeveer? Moet ik dan denken aan 10000den of veel meer?
Bagiyeeeeeequote:
Jij wil serieus beweren dat Irak een land is dat eenheid laat zien?quote:
Voor Saddam moet je kijkenquote:Op maandag 1 september 2014 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil serieus beweren dat Irak een land is dat eenheid laat zien?
In de tijd van Saddam waren de Koerden de lul, nu met ISIS is vrijwel iedereen de lul die het niet met hen eens is...
Ja jonge, die tijd is voorbij.quote:Op maandag 1 september 2014 22:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Voor Saddam moet je kijkenJaren 60 bijvoorbeeld.
Mattie, ISIS heeft het hart van het overgebleven Assyrische gebied ingenomen en de hele bevolking is gevlucht. Ik praat over Qarakosh en omgeving. Assyriërs zijn keihard ontworteld...quote:Op maandag 1 september 2014 22:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Assyrische Rijk, zo machtig, zo mooi
Ja we hebben geen wapens om te vechtenquote:Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mattie, ISIS heeft het hart van het overgebleven Assyrische gebied ingenomen de hele bevolking is gevlucht. Ik praat over Qarakosh en omgeving. Assyriërs zijn keihard ontworteld...
Weet je nog vroeger in 1915? Toen vochten de Assyriërs nog terug en stonden zij bekend als ware krijgers. Nu valt het allemaal erg tegen. Zelfde met de Armenen in Kessab, die lieten ook de Alawieten het vuile werk opknappen...
Jullie zijn allemaal vertrokken naar Södertalje, Los Angeles en Hengelo...quote:Op maandag 1 september 2014 22:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja we hebben geen wapens om te vechten
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GW2Y420140901quote:(Reuters) - Kurdish peshmerga fighters and Shi'ite militiamen paraded through Amerli on Monday, a day after breaking the two-month siege of the northern town by Sunni Islamist militants.
The scenes in Amerli and the surrounding area of Suleiman Beg offered a window into the teamwork among Kurdish fighters, the Iraqi army and Shi'ite militias and into Iran's role in directly assisting their campaign against Islamic State (IS) forces.
An Iranian adviser to Iraqi police was spotted on the road near Amerli and Kurdish officers spoke of Iranians advising Iraqi fighters on targeting the Islamists.
The swift end to the Islamic State's encirclement of the Shi'ite Turkmen town of 15,000 came on Sunday amid a push by Kurdish peshmerga, Shi'ite militias and Iraqi troops, after U.S. air strikes late Saturday hit IS positions.
Shi'ite militias, who battled U.S. troops during their occupation of Iraq, played a song in Amerli on Monday that taunted the extremist Islamic State with the line: "The Americans couldn't beat us and you think you can?"
The town was filled with Kurdish peshmerga and fighters from the largest Shi'ite militias - the Badr Organization, Asaib Ahl al-Haq, Kata'ib Hezbollah and cleric Muqtada Sadr's followers.
Militia fighters spoke of a new alliance with the Kurds, who had been shaken by the Islamic State's offensive on Kurdish-controlled territories last month. They were then helped by U.S. air strikes that forced IS to retreat.
"I’m totally confident that the failure of the peshmerga to stop the Islamic State's advance towards areas around Arbil forced the Kurds to review their wrong policy of refusing to cooperate with us," said a fighter from Asaib Ahl al-Haq.
"Without our help, it will be difficult for them to stop Islamic State fighters alone.”
Militia and Kurdish fighters on Monday entered the nearby community of Suleiman Beg, an Islamic State stronghold since earlier this year.
Peshmerga planted their flag on top of a building and Asaib Ahl Haq fighters chanted "Ya Hussein", the name of a revered Shi'ite religious figure. The militia men skirted around the buildings and lobbed dynamite into houses to clear them of any explosives left by the Islamic State.
"The peshmerga just came now and raised their flag. We have been here (in the area) for eight days," said one Asaib Ahl al-Haq fighter.
IRANIAN INFLUENCE
The influence of Iran was evident in Suleiman Beg. With Asaib Ahl al-Haq, which is funded by Iran and recognizes Iran's Supreme Leader Ali Khamenei as its spiritual guide, were two men who spoke Farsi and dressed in beige uniforms different from their colleagues' green camouflage.
Asked if he was Iranian, one of the Farsi speakers said: "We are liberating Suleiman Beg."
Asked if the Iraqis' could have made their recent gains without Iranian support, he answered: "No."
By a convoy of armored police vehicles, a man speaking Farsi described himself as coming from Iran and said he was there to help with training police.
A peshmerga commander in Suleiman Beg acknowledged the part played by Iranians in the assault on Islamic State positions. "The Iranians had a role in this. They supplied weapons and helped with the military planning," he said on condition of anonymity.
"They trained the Shi'ite forces. There are Iranians here in another base: three or four of them. They are guiding the peshmerga in firing heavy artillery. They don't speak Kurdish - they have a translator."
On Saturday, a senior member of the Kurdish party, the Patriotic Union of Kurdistan, told Reuters the Iraqi military, Kurds and Iranian advisers had joint operation centers.
Speaking in Khanaqin in Diyala province, PUK member Mala Bakhtiar said the Iranians did not participate in actual fighting but provided expertise.
"There is logistical help and cooperation," Bakhtiar said. "If there is a need, we meet with them and discuss the issues."
The defeat of the IS in Amerli and Suleiman Beg was a major victory for the Iraqi government, security forces and militias after weeks of setbacks.
Shi'ite militia fighters were firing automatic weapons in the air in celebration on a road to Amerli.
Outgoing Prime Minister Nuri al-Maliki, due to step down this month when a new government is formed, flew to Amerli and saluted the military and the militia fighters, whom he called Mujahideen (holy warriors).
“Our enemy is retreating and our security forces backed by volunteers are advancing to purge further towns,” Maliki told a cheering crowd.
Ordinary people in Amerli rejoiced at their escape from IS. "We were steadfast until the end," said 66-year-old resident Amin Samin Mohammed. "We never intended to leave."
(Additional reporting by Ahmed Rasheed; Writing by Ned Parker; Editing by Andrew Roche)
Ok, in Syrië zijn er wel redelijk talrijke Assyrische milities.quote:Op maandag 1 september 2014 22:22 schreef vigen98 het volgende:
Yup klopt ook... Ik denk ook eens dat sommige van de jongere Assyrische generatie niet eens weten dat er een Assyrische Rijk bestond
quote:Op maandag 1 september 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ok, in Syrië zijn er wel redelijk talrijke Assyrische milities.
Wat de immigratie betreft, wat mij betreft zijn jullie welkom hoor (want mooie vrouwen).
Ik deel die mening.quote:Op maandag 1 september 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ok, in Syrië zijn er wel redelijk talrijke Assyrische milities.
Wat de immigratie betreft, wat mij betreft zijn jullie welkom hoor (want mooie vrouwen).
Nou nouquote:Op maandag 1 september 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets, wees maar trots op je mooie vrouwen..![]()
Read more: http://www.al-monitor.com(...)e.html#ixzz3C6C2KboFquote:PKK forces outshine peshmerga in fight against IS
MAKHMOUR, Iraq — Ahmed Mohammed was staring at the corpses of two fighters from the Islamic State (IS), dumped in a natural ditch just a short distance from the town of Makhmour, about 50 kilometers (30 miles) from Iraqi Kurdistan’s capital city, Erbil.
“We killed seven of them, but just brought back these two bodies to boost up people’s morale here,” said Mohammed, a nom de guerre, with his AK-47 rifle hanging on his shoulder.
He was a member of a fighting force in Makhmour affiliated with the Kurdistan Workers Party (PKK), a rebel group whose guerrillas have honed their skills fighting the Turkish military, NATO’s second-largest, for Kurdish rights for around three decades.
And there was acknowledgement here of their abilities.
“They have very skilled snipers,” said an assistant to a senior Iraqi Kurdish military official in the area. “They shot these [IS] guys.”
Just a few yards away, male and female combatants had gathered, wearing the traditional gray uniforms that PKK fighters typically wear. They were mostly residents of a refugee camp inhabited by Kurdish refugees who had escaped Turkish military operations in their area around two decades ago.
“There are 30 to 40 guerrillas here,” said Hussein Rebar, a camp resident and one of the leaders of the fighters here.
The “guerrillas” Hussein was referring to were battle-hardened fighters who had arrived in Makhmour from the Qandil Mountains that straddles the Iraqi-Iranian-Turkish border areas to the east.
Hussein, like others, was unwilling to pinpoint them, simply saying in a low tone that they were fighting in the camp that lies a few miles to the east.
“They attacked the camp this morning, but our fighters repelled them and destroyed two of their cars,” Hussein said. The vast majority of camp residents fled on the night of Aug. 6 when they heard the news of IS’ assault.
The PKK has reportedly relied on Makhmour camp, with a population of over 10,000 people, as a base for recruitment. But the PKK and its affiliates’ participation in the fight against IS is not only limited to Makhmour.
“Our forces are in Sinjar, Makhmour and Kirkuk,” Demhat Agid, a PKK spokesman based in the Qandil mountain range, told Al-Monitor.
In an acknowledgement of the PKK fighters’ contribution to retaking Makhmour from the Islamist militants on Aug. 10, Iraqi Kurdistan’s President Massoud Barzani paid a visit to the camp on Aug. 13 and met with senior commanders there.
The unexpected and quick defeat of the Kurdish peshmerga forces in Sinjar, which was until recently populated mainly by followers of the ancient Yazidi Mesopotamian faith, prompted the Syrian Kurdish People’s Protection Units (YPG) to jump into the scene. The YPG has been successfully battling IS and other radical jihadist forces in northern Syria for about two years. The YPG and its parent organization, the Democratic Union Party (PYD), are widely believed to be affiliated with the PKK.
“After IS stormed Sinjar and the peshmerga withdrew from there, a security vacuum emerged and the Yazidis faced the threat of a huge massacre. So, we decided to move in,” said Redur Khalil, YPG’s spokesman, in a phone interview with Al-Monitor from Syria’s Kurdish region.
The YPG and PKK have even formed a special force, the Sinjar Defense Units, to defend Sinjar.
When tens of thousands of Yazidi civilians were trapped on Sinjar Mountain drawing international attention, it appeared to be mainly YPG forces who managed to clear a corridor through IS-held territory stretching all the way from the Syrian border to the mountain. Images of YPG and PKK fighters rescuing the horrified Yazidis have gone viral on Kurdish social media accounts, gaining the group a lot of sympathy and respect among Kurds.
And it is not only PKK and its affiliates that are taking part in fending off the existential threat that IS is posing to Iraqi Kurdistan.
Fighters from Iranian Kurdish opposition groups based in Iraqi Kurdistan have also rushed to the front lines and played a significant role in wresting control of the Gwer area, just some 40 kilometers (25 miles) from Erbil. Some of these fighters fought against Iranian forces in the early years following the 1979 revolution in Iran.
“Given IS’ attacks and threats it posed, we considered it our duty to help the people and government of Iraqi Kurdistan,” Mohammad Saleh Qaderi, a senior official in the Kurdistan Democratic Party of Iran, told Al-Monitor.
Access to Iranian Kurdish fighters has been very limited and many of them are now said to have withdrawn from the fronts in an attempt by Iraqi Kurdish authorities to not upset their powerful neighbor, Iran.
For the time being, Iraqi Kurds appear to need all the help they can get to ward off the IS threat. Despite the newfound unity, Kurdish parties from different parts of the region have had a long history of internal rivalries and bloody conflicts among themselves. But the IS threat has created a loose alliance among different Kurdish groups. Such alliances in the oft-shifting and mercurial world of Middle East politics are not uncommon when dramatic events at times push rivals overnight into each other’s arms.
The PKK presence on Iraqi Kurdistan’s soil could have long-term repercussions. The PKK is on the terrorist organization list of the United States, the European Union and Turkey, countries with which Iraqi Kurdistan’s government is on good terms. The Turkish Kurdish group entered the northern edges of Iraqi Kurdistan’s territories in the late 1980s and has stayed there. Intermittent rounds of fighting have erupted between the PKK and Iraqi Kurdish groups ever since. The PKK and Iraq’s Kurdistan Democratic Party (KDP), led by Barzani, have been particularly locked in a struggle for years for the domination of the Kurdish political scene in the Middle East.
As to the future of the PKK’s presence in the areas where it is currently fighting, the group’s spokesman Demhat Agid said, “When there are no more [IS] attacks left, then the issue [of our presence] needs to be discussed and a decision will be made in that regard.”
Turkey has been unexpectedly silent toward the PKK and PYD’s involvement in the fight against IS in Iraqi Kurdistan, but it is not clear how Turkey would react if the PKK and YPG maintained their presence in Iraqi Kurdistan if and when the conflict was over.
For the moment, PKK and YPG forces do not plan to leave the battleground in northern Iraq.
“IS changed the borders set by colonialists and changed the region’s geographical map,” said Khalil, the YPG spokesman. “Therefore, our presence [in response to that] should not be seen as an encroachment on any country.”
Hopelijk maken ze gehakt van ISIS.quote:Op maandag 1 september 2014 22:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Read more: http://www.al-monitor.com(...)e.html#ixzz3C6C2KboF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 september 2014 23:25 schreef theunderdog het volgende:
Foto,s van een Iraakse soldaat die iemand van ISIS klappen heeft gegeven.
12+
https://twitter.com/TheIr(...)279775416321/photo/1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt wel een Japanner.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mishandelen is wel zwaar onnodig, schiet hem gewoon door zijn kop en klaar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 02:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een Oezbeek (hoogst waarschijnlijk).
Dezelfde vraag kun je over alle buitenlanders bij IS stellen. Dit is niet de eerste Aziaat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:14 schreef mig72 het volgende:
Waarom zou een Aziaat voor ISIS vechten? Zeker dat dit niet is gefotosoept? Lambieke zou uit zijn dak gaan om een topic te oprnen in BNW.
Want een Aziaat kan geen moslim zijn? Sterker nog, een groot deel van Azië is moslim.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:14 schreef mig72 het volgende:
Waarom zou een Aziaat voor ISIS vechten? Zeker dat dit niet is gefotosoept? Lambieke zou uit zijn dak gaan om een topic te oprnen in BNW.
ideologie gaat dwars door achtergrond en etniciteitquote:Op dinsdag 2 september 2014 03:14 schreef mig72 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:14 schreef mig72 het volgende:
http://www.thedailybeast.(...)t-lines-in-iraq.htmlquote:ZUMAR, Iraq — The role of American Special Operations Forces in Iraq has remained hidden even while the U.S. air war expands. As momentum against ISIS picks up, they may be emerging from the shadows. In a pitched battle on Monday, Kurdish Peshmerga, backed by American airpower and what appeared to be U.S. troops, struck at ISIS positions in the strategic crossroads of Zumar.
Scenes from Monday’s battle provide a tentative but valuable glimpse into the evolving role of special operations troops and how that might be playing out on the ground in Iraq.
Kurdish forces had once held Zumar but lost control of the town in early August in the same ISIS offensive that drove tens of thousands of Yazidis into the mountains, fleeing massacres at the hands of the Islamist militants. As ISIS advanced, besieging religious minorities and driving the Kurds into retreat, President Obama expand the military mission in the country and authorized airstrikes against the group. The effect of U.S. airpower has been clear, pushing ISIS back and allowing Kurdish and Iraqi security forces to regain territory. The airstrikes have had another important consequence: providing a psychological boon to the anti-ISIS forces in Iraq that’s allowed them to regain some of the initiative in battle.
Over the past several days, Kurdish Peshmerga forces have massed in the thousands around the northern approaches to Zumar. Heavy equipment including rockets and mortars were positioned for the assault. Kurdish political and officials also told The Daily Beast that they would be utilizing weapons that had been flown in from countries including the United States and Germany, during the offensive.
At sunrise on September 1, trucks and vehicles packed the highway west of the Kurdish city of Erbil, capital of the autonomous Kurdish region, heading toward Zumar. In one direction The Daily Beast observed large numbers of Kurdish Peshmerga. In the other direction drove countless numbers of Iraqi refugees, fleeing the fighting with their families and personal belongings. “The fighting is too heavy. We’re looking for safety,” said Hassar, a resident of a small village near Zumar, as he sped away in a small sedan loaded with his family.
The battle began in the early hours of the morning with American airstrikes hitting ISIS positions in and around Zumar. Shortly after the bombs stopped falling Peshmerga infantry units began their advance. Initial reports indicated that the Kurdish fighters were advancing with light resistance, but that quickly changed as ISIS mortar and rocket fire began to rain down.
At the last checkpoint before the battle raging ahead, a little more than a five-minute drive from our position, my Kurdish security team got news from the front line that the fighting would be heavier than expected. Not only had the mutual shelling intensified, but word came that ISIS had reinforced its positions overnight with fighters from Syria.
As the fighting raged we sat and baked in the sun waiting to be brought closer. Then, the news came that our escort, a Peshmerga intelligence official, had been ambushed in route to pick us up. He had escaped, but two of his deputies were killed in the assault. By this time, Kurdish forces had opened up their second line of offense, moving in from both the northeast and northwest, attempting to envelop ISIS fighters in a pincer movement.
My Kurdish contact and I decided to approach the battle from western side of the Mosul Dam reservoir, the strategic dam that had been captured by ISIS before U.S. airstrikes allowed Kurdish and Iraqi military forces to retake it.
At around 10 a.m., the Peshmerga halted our movement. Fearing that the situation was changing rapidly, we asked the Kurdish security element accompanying us what was happening. “We don’t know,” they said, “we just got information that you cannot move forward.” Repeated calls were met with the same firm statement that we could not move forward.
Stuck out in the open with no clear sense of what was occurring in the battle that required us to be stopped, we made contact with high-level Peshmerga ministries, both in Erbil and on the ground in Zumar. “Yes, we want to let you in, but we can’t,” said one high-level Kurdish government official. “We have visitors, you’ll see them,” he stated. As we tried to decipher his cryptic response our answer came: multiple armored Toyotas swept down the mountain, passing within feet of us. The Toyotas were packed with what appeared to be bearded Western Special Operations Forces. I watched the trucks pass and saw for myself the crews inside them. They didn’t wear any identifying insignia but they were visibly Western and appeared to match all the visual characteristics of American special operations soldiers.
Contacts in the Kurdish intelligence service and Peshmerga leadership confirmed what we saw. “Yes,” one commander replied to our questions. “German and American forces are on the ground here. “They are helping to support us in the attack.”
“There are no U.S. troops on the ground in or around Zumar.” The Pentagon told The Daily Beast on Monday night. Captain Rick Haupt, a spokesman for U.S. Central Command, which has control over military operations in the Middle East, denied that U.S. troops were involved in the fighting but confirmed U.S. aircraft “performed one strike destroying several vehicles in the vicinity of Zumar” on Monday.
Kurdish officials told The Daily Beast a different story. Ranking members of the Kurdish military and intelligence service said that one team of U.S. Special Operations was on the ground in Zumar along with several German counterparts, working in conjunction with Peshmerga units. According to the Kurdish sources, U.S. and German special operations teams had taken up positions in Zumar that allowed them to coordinate with U.S. aircraft.
If American troops were active in the fighting in Zumar, as they appeared to be on Monday, and as Kurdish officials stated, it would mark a significant break with U.S. official policy. Even as President Obama has avoided getting the military more involved in Iraq, the mission has gradually expanded. U.S. airstrikes began as a policy to break the siege on Yazidis and prevent ISIS from attacking Americans in Erbil but have grown to “support Iraqi security forces and Kurdish defense forces” in their fight against ISIS.
By the end of the day on Monday, Kurdish officials announced they had full control of Zumar. Security in the town appeared to be tenuous at best, though, with continued reports of potential suicide bombers. These same officials estimated that roughly 100 ISIS fighters had been killed, with 38 captured. In an interview with The Daily Beast, General Yusuf, of the Peshmerga Ministry, stated that several foreign fighters were among those captured, including Afghan and Lebanese nationals.
With recent victories under their belt the Kurds appear poised to keep pressing the fight against ISIS and retaking territory they lost in early August. Something has changed in Iraq since the U.S. got involved. It may be the air war alone that opened the way for the recent Kurdish offensive or it may be the presence of elite ground forces. Even the air war may be relying on a small number of unacknowledged operators who are hidden in the shadows of the battle picking off ISIS targets.
As the air war in Iraq has expanded, U.S. ground forces have officially been kept far from the fighting, acting in an advisory role in secure locations in Erbil and Baghdad. Bringing special operations forces closer to the front lines could make them far more effective but greatly increases the odds of an American casualty. Positioned closer to the front, even at a distance from active ground fighting, troops can call in precision airstrikes and quickly bring in firepower that can sway the momentum of battle.
As the White House continues to mull over it options, the mounting successes of special operations forces, who have helped begin to turn the tide in Iraq, may provide a blueprint for a broader strategy.
Hij was een journalist. En hij is onthoofd omdat een paar terroristen psychopathische sadisten zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef IR1907 het volgende:
Was Sotloff een soldaat,spion ? Waarom is hij onthoofd ?
Wraak denk ik.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef IR1907 het volgende:
Was Sotloff een soldaat,spion ? Waarom is hij onthoofd ?
Mensen die staan te springen om ongecensureerde video's mogen wat mij betreft wel preventief worden opgesloten.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:31 schreef schoolstudent het volgende:
Zeker weer zo'n gecensureerde video.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mensen die staan te springen om ongecensureerde video's mogen wat mij betreft wel preventief worden opgesloten.
Kan niet begrijpen dat mensen die dat soort dingen doen in hun botte koppen nog het idee hebben ook dat ze oprecht gelovigen zijnquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij was een journalist. En hij is onthoofd omdat een paar terroristen psychopathische sadisten zijn.
Hun gedrag is volslagen gestoord. Bij veel Moslim-extremisten is er nog wel iets te volgen van de achterliggende benadering, maar deze lui lijken vooral te genieten van het zo gruwelijk mogelijk vermoorden van hun medemens. Het is een soort bloedorgie waarbij religie als een excuus wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan niet begrijpen dat mensen die dat soort dingen doen in hun botte koppen nog het idee hebben ook dat ze oprecht gelovigen zijn
Bijzonder. Wat is daar de gangbare theorie achter?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:43 schreef Mani89 het volgende:
Weer weggeschakeld op het moment supreme.
http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
Ook deze man blijft opvallend rustig.
Wie zegt dat ik er om sta te springen? Was mijn punt niet eens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mensen die staan te springen om ongecensureerde video's mogen wat mij betreft wel preventief worden opgesloten.
Beetje overdreven lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bij dat andere filmpje ook niet. Dat heeft een reden, als je de onthoofding helemaal zag zouden westerse media het filmpje niet uitzenden, nu wel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:01 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb de beelden gezien (door op de link te klikken die hierboven is gepost), maar de daadwerkelijke onthoofding is niet te zien. Dat vind ik toch wel erg frappant voor een executie video. Ik heb genoeg beelden van ISIS voorbij zien komen waar ze in één shot 200 mensen executeren, maar deze video is bewerkt en gefilmd vanuit verschillende camera standpunten. Dit is niet hun "stijl", om het zo maar even te zeggen. De vent met het mes lijkt mij overigens wel dezelfde als bij het filmpje over James Foley.
Media kunnen zelf ook filmpjes bewerken zodat ze op tv kunnen worden getoond.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij dat andere filmpje ook niet. Dat heeft een reden, als je de onthoofding helemaal zag zouden westerse media het filmpje niet uitzenden, nu wel.
Knippen, plakken en censureren.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij dat andere filmpje ook niet. Dat heeft een reden, als je de onthoofding helemaal zag zouden westerse media het filmpje niet uitzenden, nu wel.
Ja, lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de laatste 80% van het filmpje nog steeds niet uitgezonden wordt door de mediaquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kwestie van 5 minuten werk inderdaad. Kan me niet voorstellen dat dat hun motivatie zou zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:04 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Knippen, plakken en censureren.
Het kan voor IS begrippen een keurig gekuiste video zijn, maar voor westerse media nog veel te gruwelijk en not done.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de laatste 80% van het filmpje nog steeds niet uitgezonden wordt door de media
Dumpert heeft het wel bijv. Als je het helemaal ziet zou het niet op dumpert staan denk ik.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de laatste 80% van het filmpje nog steeds niet uitgezonden wordt door de media
Dit inderdaad. Door het niet helemaal te laten zien trekt zo'n filmpje veel meer kijkers, precies wat de ISIS wil.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het ISIS om het aantal views gaat?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Door het niet helemaal te laten zien trekt zo'n filmpje veel meer kijkers, precies wat de ISIS wil.
De media kan zelf ook gewoon aan censuur doen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Door het niet helemaal te laten zien trekt zo'n filmpje veel meer kijkers, precies wat de ISIS wil.
Het gaat hun om het schokeffect, en zoveel mensen moeten gechoqueerd raken jaquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:14 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het ISIS om het aantal views gaat?
Ja, ze willen het zo aan het westen laten zien. Misplaatste arrogantie heet dat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:14 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Doel van ISIS is toch angst zaaien? Dan is het aantal views zeker belangrijk voor hun.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:14 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Waarom ? Ze hebben toch de daad niet gepleegd ! ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
???quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:18 schreef Smoofie het volgende:
Gelukkig bezuingen we op het leger in Europa.
Hij leeft eigenlijk nog of hij is gewoon neergeschoten en post-mortem onthoofd. ISIS is namelijk niet zo wreed.quote:
Westerse media kunnen ook gewoon editen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat wist/weet ik, maar dan nog snap ik um niet.quote:
Nou, we kunnen niet ff IS bombarderen, want dan is het defensie budget meteen voor het jaar weg.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat wist/weet ik, maar dan nog snap ik um niet.
Wat heeft dat allemaal met dit conflict te maken?
Ik vroeg toch: "wat is het dan?". Ik vroeg niet "wat is fake dan".quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fake, in scene gezet, vals, namaak, niet echt.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nou, we kunnen niet ff IS bombarderen, want dan is het defensie budget meteen voor het jaar weg.
Oh, ok... het is een psyopquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vroeg toch: "wat is het dan?". Ik vroeg niet "wat is fake dan".
Dus is het nep?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:21 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb geen onthoofding gezien in ieder geval.
Beetje?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is een beetje een (te) simpele redenatie, dat snap ik.
Precies, een psyop.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:27 schreef sneakydesert het volgende:
Mensen in Amerika gaan natuurlijk weer moord en brand schreeuwen, en door de maatschappelijke druk zullen er meer acties van de VS komen. En door meer acties zal er over een weekje weer een video door ISIS worden vrijgegeven met een "onthoofding". Een vicieuze cirkel dus.
Zodat ze weer kunnen bombarderen? Oh wacht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen om de Foley video en deze tot nep te bestempelen.
Dat ik zeg dat ik geen onthoofding heb gezien betekent niet dat het nep hoeft te zijn. Ik zeg alleen dat ik geen onthoofding heb gezien.quote:
Ook redenen om niet te twijfelen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen om de Foley video en deze tot nep te bestempelen.
Nee, maar Europa heeft er ook nauwelijks meer de middelen voor, ook al zouden ze het wel willen. Beetje een soort bloedzuiger is het, zuigend zodat de US of A alles maar oplost , terwijl wij er toch aanzienlijk meer last van kunnen krijgen, kijkend naar het aantal Europese Jihadgangers.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje?
Het platbombarderen van terroristen is eigenlijk nooit echt een missie van Europa geweest. Voor dat soort zaken hadden en hebben we de VS.
Vroeger konden wij alleen wel voor ondersteunen zorgen, en dat gaat nu al een stuk lastiger. Maar goed dankzij mijn grote vriend Putin zijn de ogen weer geopend.
Geen idee waarom je mij quotte met die mededeling.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:27 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat ik zeg dat ik geen onthoofding heb gezien betekent niet dat het nep hoeft te zijn. Ik zeg alleen dat ik geen onthoofding heb gezien.
Dan heb ik waarschijnlijk de verkeerde gequote, excuus.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen idee waarom je mij quotte met die mededeling.
Ik heb ook geen daadwerkelijke onthoofding gezien en mijn favoriete kleur ns blauw
Zoals ik al zei: de ogen zijn geopend .quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar Europa heeft er ook nauwelijks meer de middelen voor, ook al zouden ze het wel willen. Beetje een soort bloedzuiger is het, zuigend zodat de US of A alles maar oplost , terwijl wij er toch aanzienlijk meer last van kunnen krijgen, kijkend naar het aantal Europese Jihadgangers.
Ik twijfel er niet meer aan dat dit nep is nee.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook redenen om niet te twijfelen.
Maar wat zijn de voornaamste argumenten?
BREAKING AND DEVELOPINGquote:
Op Bestgore staat ie nog niet hoorquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:34 schreef schoolstudent het volgende:
[..]
Check Bestgore en Liveleak.
Goede argumenten wel, je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet meer aan dat dit nep is nee.
Echte onthoofdingsvideo's van IS zijn zeer bruut en genadeloos ranzig. Dit is meer een Hollywood productie. Het wegdraaien van het beeld is gedaan omdat men vandaag de dag nog steeds geen onthoofding kan faken zodat het er uitziet zoals het in het echt gaat.
Zes a zeven keer door iemand zijn keel heen raggen met een mes levert altijd bloed op. In deze video's geen druppel.
Er is tot op heden geen raw footage van de Foley onthoofding beschikbaar. Zo niet IS.
Aha ok dus de slachtoffers zouden nog leven.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet meer aan dat dit nep is nee.
Echte onthoofdingsvideo's van IS zijn zeer bruut en genadeloos ranzig. Dit is meer een Hollywood productie. Het wegdraaien van het beeld is gedaan omdat men vandaag de dag nog steeds geen onthoofding kan faken zodat het er uitziet zoals het in het echt gaat.
Zes a zeven keer door iemand zijn keel heen raggen met een mes levert altijd bloed op. In deze video's geen druppel.
Er is tot op heden geen raw footage van de Foley onthoofding beschikbaar. Zo niet IS.
Dit is het broertje van de weapons of mass destruction leugen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Goede argumenten wel, je hebt helemaal gelijk.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
BREAKING AND DEVELOPING
NOTE: Liveleak will not be showing any new beheading video released by Islamic State
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=04c_1409679526#YjqzXpscXR0Xu3Zr.99
[ afbeelding ]
Dan kom ik enkel bij afbeeldingen uit. Dumpert een lege page?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:34 schreef Smoofie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
Ik zie het filmpje gewoon op dumpert hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
[..]
Dan kom ik enkel bij afbeeldingen uit. Dumpert een lege page?
link?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zie het filmpje gewoon op dumpert hoor.
Aan knopje aanzetten bovenaan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
[..]
Jezus gast, je kan toch wel iets zelf?quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
[..]
Als jij dat denkt. Ik denk dat de USA geen enkele intentie heeft om weer troepen te sturen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is het broertje van de weapons of mass destruction leugen.
De slachtoffers zijn mediamensen.... en misschien zelfs wel in dienst van...quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha ok dus de slachtoffers zouden nog leven.
Ik zag in deze video het slachtoffer zijn been strekken en misschien ook aanspannen van spieren in bovenlichaam en gezicht?
Nah maar wie heeft die video's dan gemaakt? Kan me geen andere partij dan IS voorstellen, de daden zijn gruwelijk genoeg. Meer dan genoeg beelden
Nu lukt het inderdaad wel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jezus gast, je kan toch wel iets zelf?
Googelen of gewoon een pagina teruglezen want daar stond de link al aan.
Nu, rechtsboven klikken en NSFW uitzetten...
Edit: op die dumpert pagina ldo
Ja alsof het verdoofd is oid.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De slachtoffers zijn mediamensen.... en misschien zelfs wel in dienst van...
Het been strekte pas na een aantal keer goed halen.... tijdens die halen geen kick.
Er wordt gedaan alsof IS geheel achterlijk is. Dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:40 schreef sneakydesert het volgende:
Het kan best dat ISIS dit filmpje heeft gemaakt en dat het echt is, maar dit lijkt meer op een video productie dan de algemenere filmpjes waar allah hakbar wordt geschreeuwd door mannen met baarden die heel bloederig mensen hun kelen door snijden. Dit is totaal anders, en doordat het zo anders is heb ik mijn twijfels.
quote:Saudi Arabia intensifies crackdown on extremist groups
Eighty eight people are arrested days after imam is jailed for glorifying al-Qaida and Isis
Saudi Arabia is intensifying its high-profile crackdown on extremists against a background of growing alarm about jihadis in Iraq and Syria. it announced the arrest of 88 people, days after an imam was jailed for glorifying al-Qaida and the leader of Islamic State (Isis).
Scores of alleged militants have been imprisoned in recent weeks as the authorities have condemned Isis and warned, as King Abdullah told foreign envoys at the weekend, that terrorism needs to be fought "with force, reason and speed".
The government in Riyadh is rattled by the advances made by the jihadis and embarrassed by the fact Saudi nationals are estimated to make up the second biggest contingent of Arab foreign fighters in the ranks of the organisation, about 2,500 compared to 3,000 from Tunisia.
The Saudi interior ministry said it had arrested 88 people accused of preparing attacks at home and abroad. Three were Yemenis, one of unknown nationality and the remainder Saudis. Of those, 59 had previously been detained for membership of a "deviant group" – the usual term for al-Qaida. All had been under surveillance before being detained in the last few days, Al-Arabiya TV reported.
Saudi media are reporting almost daily on the discovery of signs of support for Isis – most recently in slogans scrawled on the walls of schools in the al-Naseem neighbourhood of Riyadh.
Having in effect defeated al-Qaida in a concerted anti-terrorist campaign in 2004, the government fears the consequences of fighters returning from the battlefields of Syria and Iraq and the enthusiasm they command at home.
It rejects accusations that it is responsible for creating the group because of Saudi promotion of fundamentalist doctrine and anti-Shia sectarianism over many decades. But the Saudis, Qataris and other Gulf states played a key role in backing Islamist brigades fighting to overthrow Syria's president, Bashar al-Assad, some of which later morphed into Isis.
"Isis could not have come about without the Gulf states turning a blind eye to funding," said Toby Matthiesen, a Gulf expert at the University of Cambridge. "It's this ad hoc mentality where they do something and don't think of the consequences. They felt they occupied the moral high ground. They wanted Assad to go but now are confronted with people who want to take over Mecca and Medina on the basis of Salafi Wahhabi ideology. Monarchs don't fit into that. Potentially there are a lot of Isis supporters in Saudi. It is a really tricky situation for them. And they are under heavy pressure from the west to show they are fighting Isis."
The anti-Isis campaign is also being pursued diplomatically, with the Saudis urging allies to shore up those threatened. Crown Prince Salman, the defence minister, was in Paris on Monday, seeking $3bn (£1.8bn) worth of weapons to help Lebanon's army fight a growing threat from jihadis in Syria.
The Saudi government now bans its citizens from fighting abroad, donating money or sympathising with militant ideologies. Last week the grand mufti urged young people to ignore calls to jihad from people representing deviant principles.
On Monday 17 men in Saudi Arabia were sentenced to jail terms ranging from two and a half years to 26 for following extremist ideology, planning to fight in Iraq, coordinating the travel of "misled" members of society and trying to turn public opinion against the state.
Last week a Riyadh court sentenced an imam to five years in prison after he was convicted of glorifying takfiri organisations that accuse others of apostasy. The unnamed imam was found guilty of inciting against the state in a sermon which was widely distributed on social networking sites. He also urged mothers to raise their children to be advocates of jihad and promoters of virtue. "Many Muslim lions have gone to Syria to fight the tyrant [Assad] and defend Islam," he said. He also praised the work of Abu Bakr al-Baghdadi, the leader of Isis.
If the Saudi government is alarmed, popular understanding of Isis seems limited. In a film circulating on social media a preacher named Sheikh Fawzan explains that the group is the creation of "Crusaders, Zionists and Safawis" (a pejorative term for Iranians and other Shia Muslims).In May, the interior ministry said it had dismantled a major terrorist organisation with 62 members and links to extremist elements in Syria and Yemen that was plotting attacks against government facilities and foreign interests.
Wat de exacte intentie is kan ik alleen maar naar gissen. Zeker weten doe je het niet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als jij dat denkt. Ik denk dat de USA geen enkele intentie heeft om weer troepen te sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |