Alvast kussens of voedingskussen als scheidingslijn gebruiken en wijzend schreeuwen MIJN HELFT!quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:30 schreef Risu het volgende:
Lekker zeg. Alhoewel.. Lastig met bedden verschonen dus.. Daar heb ik ook al een hekel aan. (Zegt de huisvrouw)
Ik heb een vent die 's nachts het midden van het bed opzoekt. Ben vanaf nu wel aan het terugduwen hoor. Moet straks wel wat meer ruimte.
De kleur zelf is gewoon een te lichte grijs. Maar we gaan morgen al kijken naar een donkerdere. En dan wordt het waarschijnlijk meteen 2 tinten donkerder, misschien zelfs 3.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:27 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Mag ik je adviseren het nog een keer te verven?Hier hetzelfde na een laag. Na laag 2 is het pas goed grijs
Kingsize dekstalquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:32 schreef NotTheSame het volgende:
![]()
![]()
![]()
180x200 is gewoon ook best wel een flink bed vind ik.
Risu, de oplossing hier: het voedingskussen midden in het bed leggen als erfafscheiding. Nooit geen last meer van rondzwervende man in bed.
ik vind dat een aardige kingsize dekstalquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Kingsize dekstaldie had ik gemist. Tis wel een flink bed ja, maar ik heb ook een flinke vent, dus je moet wat. Denk aan zoeits: [ afbeelding ] sterker nog, volgens mij is dit gewoon ons bed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen hebben wij die lelijke tv-standaard eraf gehaald, want bij een groot bed moest ik perse ook een 26" tv aan de wand hebben hangen.
ist ook wel, in onze maatquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind dat een aardige kingsize dekstal
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:41 schreef NotTheSame het volgende:
Lijkt veel op de onze (foto is huge vandaar spoiler):met die achterwand ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en die belichting? Dát is pas een dekstal!
ja en die van ons een ikea nummertjequote:Op zondag 31 augustus 2014 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
potverdorie man, daar lijkt ons bed een amateuristische wannabee bij
Neenee, die mochten ze in de showroom houdenquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
met die achterwand ook?en die belichting? Dát is pas een dekstal!
hehehe.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:45 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Neenee, die mochten ze in de showroom houden.
nog nooit gezien, alles wat 200 breed is bij ikea is ook 200 lang.. ze verkopen die lange dekens ook niet geloof ik. Bij zo'n mega unit (lits-jumeaux? heet dat?) is 220 dan ineens wel weer een optie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ikea heeft die maat toch wel, crumpette? Ze verkopen in elk geval 240x220!
Wel 240x220 inderdaad, maar geen 200x220 :-/ Hebben wij ook een hele tijd gehad. Hema ook niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ikea heeft die maat toch wel, crumpette? Ze verkopen in elk geval 240x220!
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:49 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben een Ikea Malm van 160x200 met 1 220x200 dekbed er op
En we zijn beide groot, dus wij touwtrekken wel eens om het dekbed
Ik wacht tot hij slaaptquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]trok steevast aan het kortste eind
daarom wou hij zo nodig 2 dekens.
ik had 260x220 veel gezelliger gevonden, maargoed!
das ook nog zoiets,quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb het momenteel te heet voor dekbed, omdat ik nu met iets aan moet slapen wegens brandende tepels. Dus hij heeft geluk
nee nou ja, ik slaap normaal altijd naakt, (ofja, in een slip) maar sinds ik zwanger ben verdragen mijn tepels geen enkele vorm van frictie meerquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
das ook nog zoiets,heeft het altijd veel warmer. zo kunnen we wel allebei een verschillende dikte deken erop doen.
brandende tepelsdat lijkt me niks
oh dat probleem heb ik nog niet.. want zelfde slaapsituatie. Had al wel bedacht dat ik dan gewoon een yoga-croptopje aandoe als mijn tetten gaan lekken oid. Is nog bijna niks, maar je kunt er wel compressen indoen en helemaal kapotwassen, yay.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee nou ja, ik slaap normaal altijd naakt, (ofja, in een slip) maar sinds ik zwanger ben verdragen mijn tepels geen enkele vorm van frictie meerDus een dekbed wat er langs schuurt is echt vreselijk
ja maar nu liggen er alleen de zomerdekentjes he, dat is niet zo impressive.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:03 schreef AwayTL het volgende:
Ben ik dan de enige die nog steeds benieuwd is naar die twee megadekens op bed?...
Dat glijdt er toch net zo mooi weer af via de zijkant.
Ik ben nog steeds voor een pic.
Ja OMG, een donzen dekbed wordt mijn volgende investeringquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan beamen dat 180 bij 210 heerlijk is.. Met een enorm donzen dekbed.
In een hotel in Boston hadden we trouwens een bed dat nog veel groter was..
OMG doen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja OMG, een donzen dekbed wordt mijn volgende investering
Na de bevalling, dat wel
Ik wacht wel tot het koud wordt.. We zitten nog wel even samen in het topicquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:04 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja maar nu liggen er alleen de zomerdekentjes he, dat is niet zo impressive.maar het past allemaal best hoor!
en DaD, idd, donsdat hebben wij ook.
nee johquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:03 schreef AwayTL het volgende:
Ben ik dan de enige die nog steeds benieuwd is naar die twee megadekens op bed?...
Dat glijdt er toch net zo mooi weer af via de zijkant.
Ik ben nog steeds voor een pic.
ehh, ik vind van niet? immers, "vederlicht" ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:07 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot het koud wordt.. We zitten nog wel even samen in het topic.
Dons. Is dat zon zware? Dat krijg ik er ammenooitniet door hier.
+1 op de bed-opmaak. Zo dus, Away!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee johwij hebben ook 2 2persoons. En dan allebei zo een beetje jn je eigen deken gedraaid ♡
![]()
en als ik het opmaak s morgens dan vouw jk die dekens dubbel. Gaat prima. Maar toegegeven, ik slaap ondereen dunne zomerdeken, lief heeft altijd de winterdeken erop en als het dan winter is klikt ie nog het herfstdeel eropen het dan nog koud hebben eh
En idd sq, eigk is een groot bed altijd win
het reguleert veel beter dan synthetisch. Dat wordt namelijk echt mufheetquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:12 schreef Crumpette het volgende:
dons is ook warm hoor, ik heb het namelijk altijd kouden doet het voor mij ook goed.
Lief!quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga m'n dekstal eens opzoeken denk ik...![]()
Vlindur, had ik jou trouwens al gefeliciteerd? Zo nee, bij deze: Van harte meissie![]()
![]()
![]()
! Ik ga duimen voor een plakker!
buhquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het reguleert veel beter dan synthetisch. Dat wordt namelijk echt mufheet
Ons zomerdekbed is ook dons, heerlijk dat gekraakquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:16 schreef Crumpette het volgende:
Ik krijg spontaan zin om naar bed te gaan ook echt
Vlindur gefeliciteerd![]()
Rawedni ook!![]()
hopelijk allemaal plakkers hier![]()
^^ Wat zij zegt! Wij hebben alleen nog wel beddengoed in 200 x 200, dat is wel iets krap. Maar het is zo'n uitgave, dekbed + minstens 2 overtrekken in 1x.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:58 schreef mignonne het volgende:
Wij hebben ook 180 x 200, we zijn allebei nie lang, wel breedmaar echt, die ruimte is zoooo fijn met de kindjes ♡♡
quote:Op maandag 1 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Loj al verlof! Voor mij lijkt het nog steeds ver weg, gelukkig is het echt niet zo
Zelfs mijn walvisnieuwsbrief vindt dat ik op "babymoon" moet. Mag dat woord plz uit de taal verbannen worden?
eeeeeuhm geen idee meer eigkquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:09 schreef Crumpette het volgende:
[..]
+1 op de bed-opmaak. Zo dus, Away!
mignonne, ging jouw kraam dan ook al die lakens verschonen elke dag?daar begon de bed-discussie mee nl
![]()
ik denk dat ik zoiets ook zag onder de douche van de week.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
Rady, ik merk dat mijn tetten "iets" doen omdat er af en toe van die wittige korreltjes op mijn tepels zittenklinkt heel smerig, maar volgens mij zijn dat miniscule beetjes aangekoekte melk
oh jij maakt nu pas de vluchttas? Mijn zus loopt al weken achter mn broek dat ik mijn vluchttas klaar moest maken. vooral na afgelopen weekquote:Op maandag 1 september 2014 08:31 schreef Hilmo het volgende:
Gefeliciteerd met de wisseldagen allemaal! En werkse voor wie moet werken.
Ik geniet zo van mijn verlof. Ben echt blij dat ik met 6 weken al moest, anders was ik deze week pas met verlof gegaan. Pff, moet er niet aan denken en de tijd vliegt voorbij (na een paar opstartdagen dat ik me verveelde)
En vandaag 36 weken, wooow!Tijd voor vluchttas pakken, eventueel bevalbad nu echt boeken enz.
Vanmiddag VK en ik ben benieuwd, ik heb ook zoveel vragen in de afgelopen weken genoteerd en ben zo benieuwd hoe hij ligt en hoe hij gegroeid is. En ik wil mijn twijfels over ziekenhuis of thuisbevalling bespreken.
quote:Op maandag 1 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Loj al verlof! Voor mij lijkt het nog steeds ver weg, gelukkig is het echt niet zo
Zelfs mijn walvisnieuwsbrief vindt dat ik op "babymoon" moet. Mag dat woord plz uit de taal verbannen worden?
hoe ist met jou en de antibiotica?quote:Op maandag 1 september 2014 11:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
oh jij maakt nu pas de vluchttas? Mijn zus loopt al weken achter mn broek dat ik mijn vluchttas klaar moest maken. vooral na afgelopen weekMaar ik ben... goh.. lui? ik weet gewoon niet waar ik dat ding moet laten. Heb al wel de maxi cosi klaarstaan
Ik blijf ook 3/4 nachten in het ziekenhuis dus mijn vluchttas wordt enorm
![]()
Succes bij de VK!!
Wij zijn nog niet uit over de naam..quote:Op maandag 1 september 2014 11:14 schreef JufMariska het volgende:
[..]Walvisnieuwsbrief *veegt koffie van toetsenbord*
Vandaag stukken beter geloof ik, dus ik ga zo rap rap rap doen wat ik wilde doen afgelopen dagen en er niet aan toe kwam. Gister was het bagger. thee zetten was zelfs te veelquote:Op maandag 1 september 2014 11:15 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hoe ist met jou en de antibiotica?
same here, en daarna kreeg ik de hikquote:Op maandag 1 september 2014 11:14 schreef JufMariska het volgende:
[..]Walvisnieuwsbrief *veegt koffie van toetsenbord*
Kinderdagverblijf had het wel gewaardeerd merkte ik later (wij hadden er te weinig per ongeluk, dus niet gedaan). Verder eigenlijk geen idee. Ik heb alleen werk van mij en vriend gedaan (en dan zowel naar personeelszaken als naar de afdeling waar je werkt). verder hoorde ik van vriendinnen dat die een kaart naar de zwangerschapsgym hadden gedaan en naar de huisarts. Maar volgens mij hoeft dat allemaal niet hoor..quote:Op maandag 1 september 2014 11:21 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Zijn er nog instanties die ik een gb-kaart moet sturen overigens? Wat is normaal?
Dan ga ik er maar eens aan beginnen. Moet ook nog wat dingen kopen zoals voedingsshirts. En ik moet nog bedenken wat ik aan wil in het ziekenhuis.quote:Op maandag 1 september 2014 12:13 schreef Fee-nix het volgende:
Ik stuur inderdaad ook een kaartje naar de HA, stelt hij op prijs. En ik geef een kaartje mee naar de school van mijn oudste en de psz van mijn jongste, gewoon omdat ik dat leuk vind. Verloskundige is ook een goede, die was ik nog vergeten, thnx!
Vluchttas ga ik bijna aan beginnen nu (33 wk zwanger). Heb de eerste spulletjes al gewassen (nachthemden, voedingsbeha's, voedingstops).
O en LT ik vind t ook (zeker als je alleen bent) een goed idee om hem alvast te hebben staan, hoor! Beter mee verlegen, dan om verlegen.
Nou tijden zijn veranderd. Maar toen mijn dochter geboren werd (2012) hebben we haar bij 10 wk zwangerschap ingeschreven. En toen ik weer moest werken was er bij geen van beiden plaats. Gelukkig na 2 weken wel. Maar we waren dus nog maar precies op tijd.quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kinderdagverblijf.. serieus? ik weet niet eens of die van mij daar heen gaat, en ook nog niet naar welke. Over zulke dingen heb ik nog niet eens nagedacht
Ik denk dat ze maar naar kinderdagverblijf opa en oma tagliatelle gaat spelenquote:Op maandag 1 september 2014 12:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Nou tijden zijn veranderd. Maar toen mijn dochter geboren werd (2012) hebben we haar bij 10 wk zwangerschap ingeschreven. En toen ik weer moest werken was er bij geen van beiden plaats. Gelukkig na 2 weken wel. Maar we waren dus nog maar precies op tijd.
Maar met minder kot is het nu idd niet zo'n probleem meer en is er overal wel plek...
Ja nouquote:Op maandag 1 september 2014 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
LT, je stuurt dat kaartje natuurlijk ook alleen als je kind al staat ingeschreven bij een KDV en/of je al een kind op dat KDV heb zitten he
Dat geeft ook niks, die paar kleren kun je er last minute wel in gooienquote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef Hilmo het volgende:
Qua supermarkten en geboortekaartjes; onze supermarkten hangen graag het kaartje op als je zo'n doos komt halen, dus reken maar wat extra dan
Ooh trouwens, hebben de kaartjes besteld (70 stuks) en heb de tekst vandaag doorgegeven. Ben benieuwd naar het resultaat
Vluchttas begon mijn man weken geleden al over, maar ik had toen én de babywas nog niet gedaan (ik neem een pakje 50 mee en 56), én zelf draag ik alle kleren nog die ik erin wil doen (zoveel heb ik niet wat me past), en toiletspullen heb ik nog nodig. Ik heb wel een paklijst gemaakt, maar het daadwerkelijke pakken vind ik toch moeilijk. En ik wil nog helemaal niet kiezen wat het eerste pakje(s) wordt![]()
Kleiner dan 50 zou ik niet doen, tenzij ze aan het eind schatten dat het een kindje van 2,5 kg wordt ofzo. V was ook heel klein, heeft eerste anderhalve dag in 50 doorgebracht. Leek niet mooi, maar hij had wat aan en was warm. ( lag toch het merendeel van de tijd onder een deken)quote:Op maandag 1 september 2014 12:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar eens aan beginnen. Moet ook nog wat dingen kopen zoals voedingsshirts. En ik moet nog bedenken wat ik aan wil in het ziekenhuis.
Ik heb overigens alleen kleertjes vanaf maat 50, moet ik ook kleiner in huis hebben voor het geval dat het een kabouter is?
nou ja, juist dan wel, want als je dan naar het ZKH moet is het ook vaak wel echt een gevalletje spoedquote:Op maandag 1 september 2014 12:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Bij een thuisbevalling zou ik het misschien ook wel minder snel doen ja... of toch niet volledig inpakken.
Ja oke, maar dan zou ik het daarop inpakken. En dan ga je je ook niet meer omkleden zeg maar. Dat bedoelde ik meerquote:Op maandag 1 september 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, juist dan wel, want als je dan naar het ZKH moet is het ook vaak wel echt een gevalletje spoed
Dus ik zal er ook echt wel aan moeten geloven, maar nog heel eventjes niet, vind dat nog te tastbaar![]()
Juist bij een thuisbevalling zou ik zorgen dat die tas echt klaarstaat vanaf 37 weken. Als je hals over kop wegmoet is het een kwestie van meepakken en gaan.quote:Op maandag 1 september 2014 12:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Bij een thuisbevalling zou ik het misschien ook wel minder snel doen ja... of toch niet volledig inpakken.
Kratjesquote:Op maandag 1 september 2014 12:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
bed op klossendat kan bij mij niet eens
oh die kraamzorg intake mens gaat zeuren als ze hier binnenkomt. for sure.
+1.quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
ik hecht trouwens nog steeds geen fluit waarde aan het allereerste pakje. Ik zal wel compleet ontaard zijn. Of het komt nog.
Hm bij mij is het net andersomquote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Juist bij een thuisbevalling zou ik zorgen dat die tas echt klaarstaat vanaf 37 weken. Als je hals over kop wegmoet is het een kwestie van meepakken en gaan.
Vanaf levensvatbaar die tas klaar hebben is echt niet nodig, als je voor de 36 weken bevalt ben je niet 1,2,3 het ziekenhuis uit en heeft je partner tijd zat om wat spullen op te halen.
Belangrijkste om bij je te hebben zijn je zwangerschapskaart en stickers van het ziekenhuis.
Ik ook niet hoor. Anders had ik misschien ook iets harder kunnen piepen over in de vluchttas enzo. Maar als je er wel veel waarde aan hecht dan kan het net vervelend zijn....quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
ik hecht trouwens nog steeds geen fluit waarde aan het allereerste pakje. Ik zal wel compleet ontaard zijn. Of het komt nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |