Dan ga ik er maar eens aan beginnen. Moet ook nog wat dingen kopen zoals voedingsshirts. En ik moet nog bedenken wat ik aan wil in het ziekenhuis.quote:Op maandag 1 september 2014 12:13 schreef Fee-nix het volgende:
Ik stuur inderdaad ook een kaartje naar de HA, stelt hij op prijs. En ik geef een kaartje mee naar de school van mijn oudste en de psz van mijn jongste, gewoon omdat ik dat leuk vind. Verloskundige is ook een goede, die was ik nog vergeten, thnx!
Vluchttas ga ik bijna aan beginnen nu (33 wk zwanger). Heb de eerste spulletjes al gewassen (nachthemden, voedingsbeha's, voedingstops).
O en LT ik vind t ook (zeker als je alleen bent) een goed idee om hem alvast te hebben staan, hoor! Beter mee verlegen, dan om verlegen.
Nou tijden zijn veranderd. Maar toen mijn dochter geboren werd (2012) hebben we haar bij 10 wk zwangerschap ingeschreven. En toen ik weer moest werken was er bij geen van beiden plaats. Gelukkig na 2 weken wel. Maar we waren dus nog maar precies op tijd.quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kinderdagverblijf.. serieus? ik weet niet eens of die van mij daar heen gaat, en ook nog niet naar welke. Over zulke dingen heb ik nog niet eens nagedacht
Ik denk dat ze maar naar kinderdagverblijf opa en oma tagliatelle gaat spelenquote:Op maandag 1 september 2014 12:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Nou tijden zijn veranderd. Maar toen mijn dochter geboren werd (2012) hebben we haar bij 10 wk zwangerschap ingeschreven. En toen ik weer moest werken was er bij geen van beiden plaats. Gelukkig na 2 weken wel. Maar we waren dus nog maar precies op tijd.
Maar met minder kot is het nu idd niet zo'n probleem meer en is er overal wel plek...
Ja nouquote:Op maandag 1 september 2014 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
LT, je stuurt dat kaartje natuurlijk ook alleen als je kind al staat ingeschreven bij een KDV en/of je al een kind op dat KDV heb zitten he
Dat geeft ook niks, die paar kleren kun je er last minute wel in gooienquote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef Hilmo het volgende:
Qua supermarkten en geboortekaartjes; onze supermarkten hangen graag het kaartje op als je zo'n doos komt halen, dus reken maar wat extra dan
Ooh trouwens, hebben de kaartjes besteld (70 stuks) en heb de tekst vandaag doorgegeven. Ben benieuwd naar het resultaat
Vluchttas begon mijn man weken geleden al over, maar ik had toen én de babywas nog niet gedaan (ik neem een pakje 50 mee en 56), én zelf draag ik alle kleren nog die ik erin wil doen (zoveel heb ik niet wat me past), en toiletspullen heb ik nog nodig. Ik heb wel een paklijst gemaakt, maar het daadwerkelijke pakken vind ik toch moeilijk. En ik wil nog helemaal niet kiezen wat het eerste pakje(s) wordt![]()
Kleiner dan 50 zou ik niet doen, tenzij ze aan het eind schatten dat het een kindje van 2,5 kg wordt ofzo. V was ook heel klein, heeft eerste anderhalve dag in 50 doorgebracht. Leek niet mooi, maar hij had wat aan en was warm. ( lag toch het merendeel van de tijd onder een deken)quote:Op maandag 1 september 2014 12:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar eens aan beginnen. Moet ook nog wat dingen kopen zoals voedingsshirts. En ik moet nog bedenken wat ik aan wil in het ziekenhuis.
Ik heb overigens alleen kleertjes vanaf maat 50, moet ik ook kleiner in huis hebben voor het geval dat het een kabouter is?
nou ja, juist dan wel, want als je dan naar het ZKH moet is het ook vaak wel echt een gevalletje spoedquote:Op maandag 1 september 2014 12:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Bij een thuisbevalling zou ik het misschien ook wel minder snel doen ja... of toch niet volledig inpakken.
Ja oke, maar dan zou ik het daarop inpakken. En dan ga je je ook niet meer omkleden zeg maar. Dat bedoelde ik meerquote:Op maandag 1 september 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, juist dan wel, want als je dan naar het ZKH moet is het ook vaak wel echt een gevalletje spoed
Dus ik zal er ook echt wel aan moeten geloven, maar nog heel eventjes niet, vind dat nog te tastbaar![]()
Juist bij een thuisbevalling zou ik zorgen dat die tas echt klaarstaat vanaf 37 weken. Als je hals over kop wegmoet is het een kwestie van meepakken en gaan.quote:Op maandag 1 september 2014 12:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Bij een thuisbevalling zou ik het misschien ook wel minder snel doen ja... of toch niet volledig inpakken.
Kratjesquote:Op maandag 1 september 2014 12:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
bed op klossendat kan bij mij niet eens
oh die kraamzorg intake mens gaat zeuren als ze hier binnenkomt. for sure.
+1.quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
ik hecht trouwens nog steeds geen fluit waarde aan het allereerste pakje. Ik zal wel compleet ontaard zijn. Of het komt nog.
Hm bij mij is het net andersomquote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Juist bij een thuisbevalling zou ik zorgen dat die tas echt klaarstaat vanaf 37 weken. Als je hals over kop wegmoet is het een kwestie van meepakken en gaan.
Vanaf levensvatbaar die tas klaar hebben is echt niet nodig, als je voor de 36 weken bevalt ben je niet 1,2,3 het ziekenhuis uit en heeft je partner tijd zat om wat spullen op te halen.
Belangrijkste om bij je te hebben zijn je zwangerschapskaart en stickers van het ziekenhuis.
Ik ook niet hoor. Anders had ik misschien ook iets harder kunnen piepen over in de vluchttas enzo. Maar als je er wel veel waarde aan hecht dan kan het net vervelend zijn....quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
ik hecht trouwens nog steeds geen fluit waarde aan het allereerste pakje. Ik zal wel compleet ontaard zijn. Of het komt nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |