Ik word er nu niet heel veel geruster op..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zal hier in het Westen zijn. In Afrika is die kans maar 30%, geloof ik. Bij sommige voorgaande epidemieën nog minder, als ik mij het Wikipedia-artikel goed kan herinneren. Dus ja, het is heel dodelijk en er is vooralsnog niets aan te doen.
Dat we nu pas zoeken naar een vaccin geeft overigens ook maar aan dat er van alles mis is met het verdienmodel van de farmaceutische industrie. Dit is verreweg de dodelijkste ziekte die er bestaat, maar omdat het in het Westen niet voorkomt, is er nooit hard gewerkt aan een vaccin. Nu er dreiging is, wordt er pas veel werk verzet.
Ik zou mij niet te druk maken. Een doorbraak bij het ontwikkelen van een vaccin zou ik niet teveel op hopen. Maar zonder mutaties van het virus, wat Perrin aangaf, heb ik voldoende vertrouwen in de stand van de medische wetenschap en de slagvaardigheid van onze calamiteitenplannen om ervoor te zorgen dat het aantal besmettingen beperkt blijft.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik word er nu niet heel veel geruster op..
Ook. Maar het nadeel en voordeel van griep is dat het heel makkelijk muteert. In onze huidige mondiale samenleving vliegen de verschillende griepvirussen de wereld over en herkent ons lichaam tientallen verschillende mutaties. Om dodelijk te worden moet het virus eerst op een afgelegen plek een paar keer muteren en zich dan pas verspreiden. Die afgelegen gebieden zijn er tegenwoordig niet meer. Overigens moet het afweersysteem wel reageren als je verzwakt bent is griep een echte killer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Want zelfs met de Mexicaanse griep viel het mee in het westen.
Komt dat allemaal door hygiëne?
Ja, zoals nu in Afrika zal het hier niet gaan, daar ben ik ook wel van overtuigd.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou mij niet te druk maken. Een doorbraak bij het ontwikkelen van een vaccin zou ik niet teveel op hopen. Maar zonder mutaties van het virus, wat Perrin aangaf, heb ik voldoende vertrouwen in de stand van de medische wetenschap en de slagvaardigheid van onze calamiteitenplannen om ervoor te zorgen dat het aantal besmettingen beperkt blijft.
Het is besmettelijk, maar voordat er symptomen zichtbaar zijn valt de mate van besmettelijkheid best mee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo valt dat wel mee? ik had gelezen dat gewoon fysiek contact al genoeg kon wezen, of het overdragen van speeksel enz.
Dankje man !quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het is besmettelijk, maar voordat er symptomen zichtbaar zijn valt de mate van besmettelijkheid best mee.
Nog maar een keer deze:
http://forum.fok.nl/topic/2119256/8/25#142882288
Geen zin om het hele ding nog eens neer te zetten als het zo ook kan.
Ik neem even aan dat dit een grapje is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
Dat we nu pas zoeken naar een vaccin geeft overigens ook maar aan dat er van alles mis is met het verdienmodel van de farmaceutische industrie. Dit is verreweg de dodelijkste ziekte die er bestaat, maar omdat het in het Westen niet voorkomt, is er nooit hard gewerkt aan een vaccin. Nu er dreiging is, wordt er pas veel werk verzet.
Ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dankje man !
Maar als ik het dus goed begrijp kunnen we in het westen door hygiëne, condoomgebruik, letten op symptomen het virus erg goed in toom houden?
Alleen, dan moet dus ook echt iedereen dat doen .quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja.
Zo lang mensen zich aan de voorschriften houden en naar de dokter luisteren zal een eventuele besmetting hier zich niet zo snel kunnen verspreiden.
Hangt er vanaf of ebola zich door de lucht verspreidt net als verkoudheid of alleen bij bepaald contact met besmette objecten/mensen net als bijv. koortslip.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dankje man !
Maar als ik het dus goed begrijp kunnen we in het westen door hygiëne, condoomgebruik, letten op symptomen het virus erg goed in toom houden?
Dat laatste is dus precies het probleem, en toch precies wat ik zeg?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat dit een grapje is.
Er wordt al jaren gezocht naar middelen tegen ebola. Alleen al om zo ver te komen met de ontwikkeling van een middel als ZMapp is jaren aan onderzoek en ontwikkeling nodig, om nog maar niet te spreken over alle tijd die men kwijt is geweest aan de middelen die uiteindelijk niet bleken te werken of niet geschikt waren voor menselijk gebruik.
Er wordt al sinds 1967 onderzoek gedaan naar dit type virus, toen het marburg virus opdook in Duitsland. Dit was indertijd een heel erg nieuw soort virus, ebola en marburg zijn, voor zover bekend, nog steeds de enige twee filovirussen die er bestaan.
Het feit dat er nooit een middel tegen gevonden is wil nog niet zeggen dat er nooit naar gezocht is. Dit is echter een heel moeilijk virus om te bestrijden en het feit dat uitbraken relatief zeldzaam en klein zijn helpt ook niet bij het onderzoek.
Had je het niet over "verdienmodel van de farmaceutische industrie" ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat laatste is dus precies het probleem, en toch precies wat ik zeg?
Nee, dat hoeft niet, kijk naar HIV, dat is vrij moeilijk te krijgenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
Om een echte pandemie te worden moet de ziekte ten eerste heel erg besmettelijk zijn. Met ebola valt dat wel mee.
quote:'Aantal ebolapatiënten groeit ongekend snel'
Afgelopen week telde het hoogste aantal nieuwe besmettingen met ebola sinds het dodelijke virus in West-Afrika om zich heen greep.
Dat maakte de Wereldgezondheidsorganisatie van de Verenigde Naties (WHO) vrijdag bekend, aldus AP.
In zeven dagen tijd zijn er meer dan 500 gevallen gemeld, bij uitstek het grootste aantal sinds de uitbraak. De meerderheid van de patiënten is Liberiaan, maar ook in de buurlanden Guinee en Sierra Leone zijn meer besmettingen geconstateerd dan ooit.
De explosieve stijging duidt erop dat de epidemie steeds gevaarlijker vormen aanneemt. De WHO waarschuwde donderdag dat de uitbraak in West-Afrika nog gaat verergeren en eventueel 20.000 slachtoffers kan raken.
Van de 3000 besmette slachtoffers zijn inmiddels 1500 overleden. Ebola heeft zich verspreid over Guinee, Liberia, Sierra Leone en Nigeria.
Door: NU.nl/Novum
Dat laatste is idd een belangrijk deel van het probleem, maar zeker niet precies wat je zei:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat laatste is dus precies het probleem, en toch precies wat ik zeg?
Dik gedrukte zegt iets heel anders, nl dat er nooit hard aan gewerkt is en mensen er nooit hun best voor hebben gedaan, wat ik persoonlijk nogal een belediging vind richting iedereen die sinds 1967 met deze virussen gewerkt heeft.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
I stand corrected. Naar mijn mening heeft de farmaceutische industrie en een deel van de overheden te weinig aandacht gehad voor dit virus. Dat doet niets af aan de inzet van mensen die al die jaren wel naar een vaccin hebben gezocht.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat laatste is idd een belangrijk deel van het probleem, maar zeker niet precies wat je zei:
[..]
Dik gedrukte zegt iets heel anders, nl dat er nooit hard aan gewerkt is en mensen er nooit hun best voor hebben gedaan, wat ik persoonlijk nogal een belediging vind richting iedereen die sinds 1967 met deze virussen gewerkt heeft.
Een epidemie is er niet om de bevolkingsgrootte in te dammen, het is gewoon een gevolg van de juiste omstandigheden. Het helpt ook niet tegen overbevolking. Als de sterkste mensen overblijven zit de bevolking binnen een paar generaties weer op/over het oude pijl.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het is op de aarde redelijk druk, eens in de zoveel tijd volgt er een flinke epidemie om de bevolkingsgrootte in te dammen. In de middeleeuwen hadden we de pest en door de jaren heen zijn er vele minder grootscheepse epidemieën geweest.
Naast dat de bevolkingsgrootte afneemt, blijven de sterken (die de ziekte overleven) over, zodat de zwakke genen gefilterd worden. Het is allemaal gewoon natuur.
Je moet hopen dat jij en je geliefden een dergelijk lot bespaard blijft, verder hoort het bij het leven.
Das goed nieuwsquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:45 schreef Perrin het volgende:
Belgische arts blijkt niet besmet met ebola
Wat jij schrijft is een wijdverbreide mythe, die helaas veel mensen geloven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het is op de aarde redelijk druk, eens in de zoveel tijd volgt er een flinke epidemie om de bevolkingsgrootte in te dammen. In de middeleeuwen hadden we de pest en door de jaren heen zijn er vele minder grootscheepse epidemieën geweest.
Naast dat de bevolkingsgrootte afneemt, blijven de sterken (die de ziekte overleven) over, zodat de zwakke genen gefilterd worden. Het is allemaal gewoon natuur.
Je moet hopen dat jij en je geliefden een dergelijk lot bespaard blijft, verder hoort het bij het leven.
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is een wijdverbreide mythe, die helaas veel mensen geloven.
http://nos.nl/artikel/692951-ebolawijk-in-liberia-weer-open.htmlquote:Ebolawijk in Liberia weer open
In de Liberiaanse hoofdstad Monrovia is de blokkade van een sloppenwijk waarin veel mensen met ebola wonen, opgeheven. Vorige week woensdag werd de wijk West Point van de buitenwereld afgesloten, om verspreiding van het virus tegen te gaan.
Het voedsel en water in de wijk van 50.000 inwoners raakten langzaam op. Ook is het volgens de autoriteiten inmiddels een stuk rustiger in de wijk. Daarom is het volgens de regering in Liberia waarschijnlijker dat inwoners zich nu wel door artsen zullen laten controleren.
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...quote:Sudan bans reporting on Ebola
The Sudanese authorities have prohibited local media from covering any news related to the Ebola virus.Press sources who asked not to be mentioned for security reasons confirmed to APA on Saturday that the security authorities have circulated warning to all media outlets not to publish any news or articles related to the transmission of the Ebola virus in Sudan.
The prohibition came after local media reported on some suspected cases of Ebola in the west of Sudan.
The Minister of Health Affairs for the Darfur Regional Authority, Firdos Abdel Rahman Yousif denied reports of the deadly Ebola virus disease in El Geneina, capital of West Darfur State.
The Sudan News Agency quoted the minister as saying the suspected case had come from Abeche in Chad.
The patient suffered from hemorrhagic fever, began taking treatment from the health center, and was then transferred to a hospital in El Geneina, she claimed.
http://en.starafrica.com/news/sudan-bans-reporting-on-ebola.html
Ze zouden voorlichting moeten starten. Maar nee, ze ontkennen liever dat het gebeurt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...
quote:Zweites Testergebnis erwartet: Ebola-Verdachtsfall in Leipziger Klinik
Neuer Ebola-Verdacht: Ein Geschäftsmann aus Leipzig ist krank von einer Reise zurückgekehrt. Indes breitet sich das tödliche Virus in Afrika weiter aus. Und auch die Spannungen nehmen zu.
Ein Patient mit Ebola-Verdacht ist am Leipziger Klinikum St. Georg aufgenommen worden. Er habe sich etwa fünf Wochen in Ebola-Gebieten in Liberia und insbesondere auch in der Hauptstadt Monrovia aufgehalten, teilte das Klinikum am Sonntag mit. Der 45 Jahre alte, deutsche Geschäftsmann sei vor sechs Tagen mit hohem Fieber aus Afrika zurückgekehrt. Ein erster Test auf Ebola sei negativ verlaufen.
http://www.n24.de/n24/Nac(...)ipziger-klinik-.html
wel slimquote:Op zondag 31 augustus 2014 20:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...
quote:Another Nigerian tests positive for ebola
Port Harcourt - The widow of a doctor who died from Ebola in Nigeria's oil city of Port Harcourt has also tested positive for the virus, the state government said on Sunday.
Rivers State health commissioner Sampson Parker said test results showed the woman had the disease, which claimed the life of her husband, Ike Enemuo, on August 22.
Enemuo fell ill and died after treating an official from the ECOWAS regional bloc who travelled to Port Harcourt after having contact with a Liberian man who brought the virus into Nigeria.
The doctor was the sixth to die from the virus in Nigeria and the first outside Lagos, raising fears about the spread of the haemmorhagic fever just as it was thought to have been contained.
http://www.iol.co.za/news(...)1743614#.VAODKFYxH8t
Veel besmettelijke ziektes zijn ontstaan als dierenziektes die door een mutatie op mensen konden werken. Daarnaast is het nodig dat als die ziekte ontstaat, hij niet uitsterft doordat zijn host sterft zonder dat hij de ziekte doorgeeft aan een grotere populatie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.
niet voordat ze weten of het daadwerkelijk werkt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Veel besmettelijke ziektes zijn ontstaan als dierenziektes die door een mutatie op mensen konden werken. Daarnaast is het nodig dat als die ziekte ontstaat, hij niet uitsterft doordat zijn host sterft zonder dat hij de ziekte doorgeeft aan een grotere populatie.
Met overbevolking heeft het dus weinig te maken, wel met een bevolkingsdichtheid die nodig is voor vatbaarheid en een nauw samenzijn van mens en dier. Daarnaast, hoe meer mensen er zijn met nauw dierencontact, hoe meer kansen tot mutatie. Aan de andere kant is in de huidige westerse maatschappij het contact tussen mens en dier flink afgenomen omdat boeren een heel klein percentage van de bevolking vormen.
On topic: hoe lang totdat die medicijnen in grotere hoeveelheden op de markt komen? Wellicht te laat voor West-Afrika, maar toch fijn om achter de hand te hebben.
Voordat een medicijn het hele traject van testen en keuren doorlopen heeft ben je jaaaaren verder. Dus 'op de markt' zal je het niet snel zienquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
On topic: hoe lang totdat die medicijnen in grotere hoeveelheden op de markt komen? Wellicht te laat voor West-Afrika, maar toch fijn om achter de hand te hebben.
En 'werken' is ook maar een zeer relatief begrip in de geneesmiddelenwereld. Stel dat een strain ebola die compleet onbehandeld blijft een mortaliteit van 90% heeft en bij patiënten die medicijn X krijgen 85%, dat is een significant verschil en dus wordt er dan gezegd dat het 'werkt'.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet voordat ze weten of het daadwerkelijk werkt.
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.quote:Op maandag 1 september 2014 10:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voordat een medicijn het hele traject van testen en keuren doorlopen heeft ben je jaaaaren verder. Dus 'op de markt' zal je het niet snel zien.
Voordat je iets kan zeggen over de werkzaamheid van het medicijn moet je wel eerlijke vergelijkingen kunnen maken, dus niet vergelijken tussen mensen die in hun rieten hutje dood liggen te gaan van simpele uitdroging omdat ze niet verzorgd worden met mensen die de allerbeste zorg krijgen die de westerse wereld kan bieden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Tel daarbij op dat die Spaanse man hetzelfde middel kreeg plus goede zorg in een groot westers ziekenhuis en toch overleed. Die man was dan wel weer wat ouder, maar dan nog.quote:Op maandag 1 september 2014 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.
Mensen gaan dood aan ebola omdat het virus zich zo aggressief vermenigvuldigd in de cellen dat er veel interne bloedingen ontstaan, als je een patient naar een high tech modern ziekenhuis in de vs haalt en hem daar zeg goed behandeld aan zijn interne bloedingen en ook nog een experimenteel middel geeft en die ene patient overleeft kan je niet zomaar de conclusie trekken dat het aan het medicament ligt.
http://nos.nl/artikel/693439-toch-geen-ebola-in-zweden.htmlquote:Een man die afgelopen weekend in quarantaine is geplaatst in de Zweedse hoofdstad Stockholm heeft geen ebola. Uit tests blijkt dat hij niet besmet is met het dodelijke virus.
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 17:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigdquote:Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.quote:Op maandag 1 september 2014 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigd
http://www.theafricarepor(...)ney-goes-global.html
nee dat is hygienequote:Op maandag 1 september 2014 18:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.quote:Op maandag 1 september 2014 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is hygiene
ik pak dat geld daar simpelweg niet aan, is toch geen zak waard
maar zij doen dat wel, continu
maar Ebola is NU.quote:Op maandag 1 september 2014 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar Ebola is NU.
Niet in de middeleeuwen
dan is jouw kleine vermoeden niet juistquote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.
Maar goed, ik heb een klein vermoeden dat het aantal nieuwe gevallen door het aanpakken van geld nihil is.
En wat is de bron van deze vermeende feitelijke constatering?quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenenquote:Op maandag 1 september 2014 18:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.
Niet anders dan een dollarbiljet.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
Zelfs in dat scenario is de kans al aanzienlijk kleiner wanneer de geldgever niet al enige tijd besmet is en er niet duidelijk stront aan het geld zit. Toegegeven, het is mogelijk, maar dan zal toch degene die het geld aanneemt op zijn minst een wond moeten hebben of het geld of de handen direct in de mond moeten steken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
jawel , heel anders, totaal andersquote:Op maandag 1 september 2014 18:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet anders dan een dollarbiljet.
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.quote:Op maandag 1 september 2014 18:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Las vanmorgen een artikel van iemand die in Sierra Leone woonde, dat de kinderen bijvoorbeeld de lolly's delen. Dat zal hier bijvoorbeeld niet snel gebeuren. Ik laat het in ieder geval niet toe. Lolly's delen, speeksel, ebola. Recipe for disaster....
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-moneyquote:Op maandag 1 september 2014 18:51 schreef Monolith het volgende:
Ga je nog een serieuze bron aandragen waarin het aantal gevallen van ebola door het aannemen van geld wordt vermeld? Ik lees enkel slappe speculatie.
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.quote:Op maandag 1 september 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-money
438 stuks en een hondjequote:Op maandag 1 september 2014 19:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...quote:Op maandag 1 september 2014 18:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.
Staat tegenover dat speeksel niet ideaal is om het virus te verspreiden. Ook zit er op zo'n lolly maar een beetje speeksel. Niet het grootste risico, lijkt me, maar wel groot genoeg om te vermijden tijdens een uitbraak natuurlijk.
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.quote:
was uit een officiële publicatie, aantallen zijn niet te maken , wel bewezen is dat het verspreidingseffect van Ebola door smerig geld erg groot isquote:Op maandag 1 september 2014 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.
doop jij op een receptie niet je bitterbal drie keer in de saus dan??quote:Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |