Das goed nieuwsquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:45 schreef Perrin het volgende:
Belgische arts blijkt niet besmet met ebola
Wat jij schrijft is een wijdverbreide mythe, die helaas veel mensen geloven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het is op de aarde redelijk druk, eens in de zoveel tijd volgt er een flinke epidemie om de bevolkingsgrootte in te dammen. In de middeleeuwen hadden we de pest en door de jaren heen zijn er vele minder grootscheepse epidemieën geweest.
Naast dat de bevolkingsgrootte afneemt, blijven de sterken (die de ziekte overleven) over, zodat de zwakke genen gefilterd worden. Het is allemaal gewoon natuur.
Je moet hopen dat jij en je geliefden een dergelijk lot bespaard blijft, verder hoort het bij het leven.
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is een wijdverbreide mythe, die helaas veel mensen geloven.
http://nos.nl/artikel/692951-ebolawijk-in-liberia-weer-open.htmlquote:Ebolawijk in Liberia weer open
In de Liberiaanse hoofdstad Monrovia is de blokkade van een sloppenwijk waarin veel mensen met ebola wonen, opgeheven. Vorige week woensdag werd de wijk West Point van de buitenwereld afgesloten, om verspreiding van het virus tegen te gaan.
Het voedsel en water in de wijk van 50.000 inwoners raakten langzaam op. Ook is het volgens de autoriteiten inmiddels een stuk rustiger in de wijk. Daarom is het volgens de regering in Liberia waarschijnlijker dat inwoners zich nu wel door artsen zullen laten controleren.
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...quote:Sudan bans reporting on Ebola
The Sudanese authorities have prohibited local media from covering any news related to the Ebola virus.Press sources who asked not to be mentioned for security reasons confirmed to APA on Saturday that the security authorities have circulated warning to all media outlets not to publish any news or articles related to the transmission of the Ebola virus in Sudan.
The prohibition came after local media reported on some suspected cases of Ebola in the west of Sudan.
The Minister of Health Affairs for the Darfur Regional Authority, Firdos Abdel Rahman Yousif denied reports of the deadly Ebola virus disease in El Geneina, capital of West Darfur State.
The Sudan News Agency quoted the minister as saying the suspected case had come from Abeche in Chad.
The patient suffered from hemorrhagic fever, began taking treatment from the health center, and was then transferred to a hospital in El Geneina, she claimed.
http://en.starafrica.com/news/sudan-bans-reporting-on-ebola.html
Ze zouden voorlichting moeten starten. Maar nee, ze ontkennen liever dat het gebeurt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...
quote:Zweites Testergebnis erwartet: Ebola-Verdachtsfall in Leipziger Klinik
Neuer Ebola-Verdacht: Ein Geschäftsmann aus Leipzig ist krank von einer Reise zurückgekehrt. Indes breitet sich das tödliche Virus in Afrika weiter aus. Und auch die Spannungen nehmen zu.
Ein Patient mit Ebola-Verdacht ist am Leipziger Klinikum St. Georg aufgenommen worden. Er habe sich etwa fünf Wochen in Ebola-Gebieten in Liberia und insbesondere auch in der Hauptstadt Monrovia aufgehalten, teilte das Klinikum am Sonntag mit. Der 45 Jahre alte, deutsche Geschäftsmann sei vor sechs Tagen mit hohem Fieber aus Afrika zurückgekehrt. Ein erster Test auf Ebola sei negativ verlaufen.
http://www.n24.de/n24/Nac(...)ipziger-klinik-.html
wel slimquote:Op zondag 31 augustus 2014 20:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon net doen alsof er niks aan de hand is, maar of dat zo slim is...
quote:Another Nigerian tests positive for ebola
Port Harcourt - The widow of a doctor who died from Ebola in Nigeria's oil city of Port Harcourt has also tested positive for the virus, the state government said on Sunday.
Rivers State health commissioner Sampson Parker said test results showed the woman had the disease, which claimed the life of her husband, Ike Enemuo, on August 22.
Enemuo fell ill and died after treating an official from the ECOWAS regional bloc who travelled to Port Harcourt after having contact with a Liberian man who brought the virus into Nigeria.
The doctor was the sixth to die from the virus in Nigeria and the first outside Lagos, raising fears about the spread of the haemmorhagic fever just as it was thought to have been contained.
http://www.iol.co.za/news(...)1743614#.VAODKFYxH8t
Veel besmettelijke ziektes zijn ontstaan als dierenziektes die door een mutatie op mensen konden werken. Daarnaast is het nodig dat als die ziekte ontstaat, hij niet uitsterft doordat zijn host sterft zonder dat hij de ziekte doorgeeft aan een grotere populatie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.
niet voordat ze weten of het daadwerkelijk werkt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Veel besmettelijke ziektes zijn ontstaan als dierenziektes die door een mutatie op mensen konden werken. Daarnaast is het nodig dat als die ziekte ontstaat, hij niet uitsterft doordat zijn host sterft zonder dat hij de ziekte doorgeeft aan een grotere populatie.
Met overbevolking heeft het dus weinig te maken, wel met een bevolkingsdichtheid die nodig is voor vatbaarheid en een nauw samenzijn van mens en dier. Daarnaast, hoe meer mensen er zijn met nauw dierencontact, hoe meer kansen tot mutatie. Aan de andere kant is in de huidige westerse maatschappij het contact tussen mens en dier flink afgenomen omdat boeren een heel klein percentage van de bevolking vormen.
On topic: hoe lang totdat die medicijnen in grotere hoeveelheden op de markt komen? Wellicht te laat voor West-Afrika, maar toch fijn om achter de hand te hebben.
Voordat een medicijn het hele traject van testen en keuren doorlopen heeft ben je jaaaaren verder. Dus 'op de markt' zal je het niet snel zienquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
On topic: hoe lang totdat die medicijnen in grotere hoeveelheden op de markt komen? Wellicht te laat voor West-Afrika, maar toch fijn om achter de hand te hebben.
En 'werken' is ook maar een zeer relatief begrip in de geneesmiddelenwereld. Stel dat een strain ebola die compleet onbehandeld blijft een mortaliteit van 90% heeft en bij patiënten die medicijn X krijgen 85%, dat is een significant verschil en dus wordt er dan gezegd dat het 'werkt'.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet voordat ze weten of het daadwerkelijk werkt.
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.quote:Op maandag 1 september 2014 10:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voordat een medicijn het hele traject van testen en keuren doorlopen heeft ben je jaaaaren verder. Dus 'op de markt' zal je het niet snel zien.
Voordat je iets kan zeggen over de werkzaamheid van het medicijn moet je wel eerlijke vergelijkingen kunnen maken, dus niet vergelijken tussen mensen die in hun rieten hutje dood liggen te gaan van simpele uitdroging omdat ze niet verzorgd worden met mensen die de allerbeste zorg krijgen die de westerse wereld kan bieden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Tel daarbij op dat die Spaanse man hetzelfde middel kreeg plus goede zorg in een groot westers ziekenhuis en toch overleed. Die man was dan wel weer wat ouder, maar dan nog.quote:Op maandag 1 september 2014 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.
Mensen gaan dood aan ebola omdat het virus zich zo aggressief vermenigvuldigd in de cellen dat er veel interne bloedingen ontstaan, als je een patient naar een high tech modern ziekenhuis in de vs haalt en hem daar zeg goed behandeld aan zijn interne bloedingen en ook nog een experimenteel middel geeft en die ene patient overleeft kan je niet zomaar de conclusie trekken dat het aan het medicament ligt.
http://nos.nl/artikel/693439-toch-geen-ebola-in-zweden.htmlquote:Een man die afgelopen weekend in quarantaine is geplaatst in de Zweedse hoofdstad Stockholm heeft geen ebola. Uit tests blijkt dat hij niet besmet is met het dodelijke virus.
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 17:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigdquote:Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.quote:Op maandag 1 september 2014 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigd
http://www.theafricarepor(...)ney-goes-global.html
nee dat is hygienequote:Op maandag 1 september 2014 18:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.quote:Op maandag 1 september 2014 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is hygiene
ik pak dat geld daar simpelweg niet aan, is toch geen zak waard
maar zij doen dat wel, continu
maar Ebola is NU.quote:Op maandag 1 september 2014 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar Ebola is NU.
Niet in de middeleeuwen
dan is jouw kleine vermoeden niet juistquote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.
Maar goed, ik heb een klein vermoeden dat het aantal nieuwe gevallen door het aanpakken van geld nihil is.
En wat is de bron van deze vermeende feitelijke constatering?quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenenquote:Op maandag 1 september 2014 18:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.
Niet anders dan een dollarbiljet.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
Zelfs in dat scenario is de kans al aanzienlijk kleiner wanneer de geldgever niet al enige tijd besmet is en er niet duidelijk stront aan het geld zit. Toegegeven, het is mogelijk, maar dan zal toch degene die het geld aanneemt op zijn minst een wond moeten hebben of het geld of de handen direct in de mond moeten steken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
jawel , heel anders, totaal andersquote:Op maandag 1 september 2014 18:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet anders dan een dollarbiljet.
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.quote:Op maandag 1 september 2014 18:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Las vanmorgen een artikel van iemand die in Sierra Leone woonde, dat de kinderen bijvoorbeeld de lolly's delen. Dat zal hier bijvoorbeeld niet snel gebeuren. Ik laat het in ieder geval niet toe. Lolly's delen, speeksel, ebola. Recipe for disaster....
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-moneyquote:Op maandag 1 september 2014 18:51 schreef Monolith het volgende:
Ga je nog een serieuze bron aandragen waarin het aantal gevallen van ebola door het aannemen van geld wordt vermeld? Ik lees enkel slappe speculatie.
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.quote:Op maandag 1 september 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-money
438 stuks en een hondjequote:Op maandag 1 september 2014 19:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...quote:Op maandag 1 september 2014 18:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.
Staat tegenover dat speeksel niet ideaal is om het virus te verspreiden. Ook zit er op zo'n lolly maar een beetje speeksel. Niet het grootste risico, lijkt me, maar wel groot genoeg om te vermijden tijdens een uitbraak natuurlijk.
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.quote:
was uit een officiële publicatie, aantallen zijn niet te maken , wel bewezen is dat het verspreidingseffect van Ebola door smerig geld erg groot isquote:Op maandag 1 september 2014 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.
doop jij op een receptie niet je bitterbal drie keer in de saus dan??quote:Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...
Nee, alleen al omdat ik vegetariër ben.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doop jij op een receptie niet je bitterbal drie keer in de saus dan??
Dat vind ik wel raar, vies zijn van je eigen kinderen. Je bent toch een gezin, je deelt alles. Toen mijn kinderen kleiner waren haalden ze wel eens iets 'lekkers' uit hun mond om mij erop te tracteren. "Moet je proeven papa!". Dat heb ik ze wel afgeleerd, maar ik vind dat niet vies.quote:Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...
Ik kan me niet herinneren dat ze dat ooit gedaan hebben, maar als ze het wel ooit eens doen zal ik vriendelijk bedanken en zeggen dat ze het lekker zelf op mogen eten...quote:Op maandag 1 september 2014 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik wel raar, vies zijn van je eigen kinderen. Je bent toch een gezin, je deelt alles. Toen mijn kinderen kleiner waren haalden ze wel eens iets 'lekkers' uit hun mond om mij erop te tracteren. "Moet je proeven papa!". Dat heb ik ze wel afgeleerd, maar ik vind dat niet vies.
Dat en de kans is groot dat je weet wat er in je gezin omgaat.quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Grappig, net vandaag een eerste hulp/cpr cursus gehad. Heel basic hoor, niet eens met oefeningen, cursusleider raffelde het even af. Maar er werd wel wat grappigs gezegd in een filmpje over exposure to blood and bodily fluids. Dat je goed moest wassen spoelen en desinfecteren als je contact had gehad met bloed van iemand die niet uit je directe familie kwam. Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
Ja, maar sowieso. Wel uren aan het poesje van je vriendin likken, maar het vies vinden als ze jou met blote handen een boterham geeft. Is gewoon niet logisch.quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Grappig, net vandaag een eerste hulp/cpr cursus gehad. Heel basic hoor, niet eens met oefeningen, cursusleider raffelde het even af. Maar er werd wel wat grappigs gezegd in een filmpje over exposure to blood and bodily fluids. Dat je goed moest wassen spoelen en desinfecteren als je contact had gehad met bloed van iemand die niet uit je directe familie kwam. Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
http://www.nrc.nl/ik/2014/09/02/ebola/quote:Een Liberiaanse deelneemster aan onze ‘summer course’ voelt zich niet lekker. Bij ons gaan alarmbellen rinkelen: het zal toch geen ebola zijn? De docent geeft haar geld om in de namiddag met een taxi naar de huisartsenpost te gaan.
We wachten op bericht, maar horen niets meer. Wij vermoeden dat de dame meteen is onderworpen aan protocollen bij verdenking op ebola en nu door medici in ruimtepakken wordt onderzocht.
Vanmorgen zit de studente weer gewoon in de klas. De huisartsenpost had haar weggestuurd. Ze kon niet ter plekke de rekening à 100 euro betalen, dus kon ze niet geholpen worden.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/ik/2014/09/02/ebola/
Blijkbaar niet dusquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens helpen ze je in NL toch eerst voordat je moet betalen?
quote:We've seen outbreaks of Ebola before. This is the first epidemic spreading widely through many countries, and it is spiraling out of control," said Frieden, who recently returned from a trip to the region. "It's bad now, much worse than the numbers show. It's going to get even worse in the very near future."
Apart, ikw eet dat ik in Singapore mijn creditcard moest trekken voordat ze verder gingen maar in de eu is me dat nog nooit gebeurd.quote:
Als je een donker persoon bent is dat blijkbaar andersquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart, ikw eet dat ik in Singapore mijn creditcard moest trekken voordat ze verder gingen maar in de eu is me dat nog nooit gebeurd.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Goldenrush het volgende:
Het virus maakt nu zo'n mutatie door dat tests niet meer kunnen aanwijzen of het wel/niet ebola is.
http://www.volkskrant.nl/(...)tting-bij-dier.dhtmlquote:
quote:Het Science-onderzoek wijst ook uit dat het virus meer genetische variatie vertoont dan in eerdere uitbraken. Dat komt doordat de keten van overdracht van mens op mens ongebruikelijk lang is (sinds februari), zegt viroloog Ron Fouchier van Erasmus MC in Rotterdam, zelf niet betrokken bij de studie. Die grote genetische variatie is een nadeel omdat het onder meer gaat om gebiedjes in het genoom die gebruikt worden voor diagnostiek. Daardoor zullen sommige tests niet goed werken, aldus Fouchier. 'Dat is zorgelijk, want diagnose is cruciaal om patiënten in quarantaine te kunnen brengen.'
De snelle evolutie van het virus kan de ontwikkeling van geneesmiddelen of vaccins (zoals het experimentele ZMapp) bemoeilijken. 'Genetische variatie van het virus is zelden gunstig voor de werkzaamheid van vaccins', aldus Fouchier. 'Wat deze uitbraak ons leert, is dus in eerste instantie dat we nog harder ons best moeten doen om het zo snel mogelijk te stoppen.'
Ah, betreft deze paper zo te lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:57 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tting-bij-dier.dhtml
[..]
Wel iets minder stellig dan jij stelde, maar toch.quote:Genomic surveillance elucidates Ebola virus origin and transmission during the 2014 outbreak
In its largest outbreak, Ebola virus disease is spreading through Guinea, Liberia, Sierra Leone, and Nigeria. We sequenced 99 Ebola virus genomes from 78 patients in Sierra Leone to ~2,000x coverage. We observed a rapid accumulation of interhost and intrahost genetic variation, allowing us to characterize patterns of viral transmission over the initial weeks of the epidemic. This West African variant likely diverged from Middle African lineages ~2004, crossed from Guinea to Sierra Leone in May 2014, and has exhibited sustained human-to-human transmission subsequently, with no evidence of additional zoonotic sources. Since many of the mutations alter protein sequences and other biologically meaningful targets, they should be monitored for impact on diagnostics, vaccines, and therapies critical to outbreak response.
En ook dat het virus minder dodelijk en minder besmettelijk wordtquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:03 schreef LXIV het volgende:
Niet alleen bemoeilijkt genetische variatie de detectie en vaccinering van het virus, het vergroot ook de kans dat het virus steeds besmettelijker wordt. Een meer-besmettelijke variant besmet immers meer mensen, die op hun beurt ook weer mensen besmetten.
Minder dodelijk is logisch. Dat vergroot de besmettingskans namelijk. Het virus heeft er ook niks aan als zijn gastheer sterft. Minder besmettelijk zie ik niet gebeuren. Wat is het voordeel van het minder besmettelijke virus tov het meer besmettelijke.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ook dat het virus minder dodelijk en minder besmettelijk wordt
Het beste wat we kunnen doen is Afrika volledig af te sluiten van de rest van de wereld. Dat is eenvoudig genoeg als je maar wil. En dan gewoon 100 jaar wachten, het virus uit laten woeden en kijken wat er resteert.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Goldenrush het volgende:
Het virus maakt nu zo'n mutatie door dat tests niet meer kunnen aanwijzen of het wel/niet ebola is.
Mutaties kunnen allerlei richtingen op.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Minder dodelijk is logisch. Dat vergroot de besmettingskans namelijk. Het virus heeft er ook niks aan als zijn gastheer sterft. Minder besmettelijk zie ik niet gebeuren. Wat is het voordeel van het minder besmettelijke virus tov het meer besmettelijke.
Natuurlijk, dat gebeurt willekeurig. Alleen zal een mutatie die het virus minder besmettelijk maakt minder kans hebben om doorgegeven te worden, omdat het minder besmettelijk is. Daarom is dat een eigenschap die het voortbestaan van het virus verkleint.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mutaties kunnen allerlei richtingen op.
Wat een logica....quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
Die video is echt ziek, ik mag hopen dat dit slechts een enkel geval is.quote:Ebola Patient Flees Clinic In Search For Food
Chaotic scenes as an infected man wanders into a Monrovia market to look for food are captured on video.
http://news.sky.com/story(...)c-in-search-for-food
Jean-Marie, ben jij het?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beste wat we kunnen doen is Afrika volledig af te sluiten van de rest van de wereld. Dat is eenvoudig genoeg als je maar wil. En dan gewoon 100 jaar wachten, het virus uit laten woeden en kijken wat er resteert.
youtube versie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:53 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die video is echt ziek, ik mag hopen dat dit slechts een enkel geval is.
quote:MSF team overwhelmed
In Monrovia, Liberia, for example, new Ebola management centres with adequate isolation facilities and qualified staff are urgently needed. The queue of patients continues to increase in front of MSF’s ever growing ELWA 3 centre, which now contains 160 beds. It is estimated that 800 additional beds are needed in Monrovia alone. The MSF team is overwhelmed and cannot offer more than palliative care.
Every day we have to turn sick people away because we are too full”, said Stefan Liljegren, the MSF coordinator at ELWA 3. “I have had to tell ambulance drivers to call me before they arrive with patients, no matter how unwell they are, since we are often unable to admit them.
MSF's care centres in Liberia and Sierra Leone are overcrowded with suspected Ebola patients. People continue to become ill and are dying in their villages and communities. In Sierra Leone, highly infectious bodies are rotting in the streets.
http://www.msf.org/articl(...)y-needed-ebola-fight
Ik zie de voorbijgangers allemaal afstand houden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
youtube versie.
1 voorbijganger en 1 MSF medewerker zie je gewoon face to face praten met die Ebola patient. Ook niet echt slim, met name van die MSF medewerker, die zou toch wel beter moeten weten.
http://nos.nl/artikel/693882-minister-nl-kan-meer-tegen-ebola.htmlquote:Minister: NL kan meer tegen ebola
Minister Schippers van Volksgezondheid erkent dat Nederland meer zou kunnen doen aan de bestrijding van ebola. "Het is zo dat er meer kan gebeuren", zei ze in het vragenuur in de Tweede Kamer.
Schippers zou bijvoorbeeld gehoor willen geven aan een oproep om meer hulpverleners van organisaties als Artsen zonder Grenzen naar West-Afrika te laten gaan, maar dan moet wel gegarandeerd zijn dat zij naar Nederland kunnen terugkeren.
Crux
"Want daar zit internationaal de crux. Als wij mensen vragen om daar actief te zijn, moeten wij zorgen dat de repatriëring gegarandeerd is als zij eventueel besmet raken", benadrukte zij.
De minister voert momenteel overleg met haar collega's van Defensie en Buitenlandse Zaken over de manier waarop die repatriëring geregeld zou kunnen worden, zonder dat ze het virus in Nederland verspreiden. Ze wil hier eventueel afspraken over maken met andere landen.
Lezen blijft een kunst.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:48 schreef Pietverdriet het volgende:
"Westen doet te weinig tegen ebola"
Sure, maken decennialang een puinhoop van hun land en dan is het de schuld van het westen als daar problemen van komen.
Wat een trieste ellende moet het daar zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
youtube versie.
1 voorbijganger en 1 MSF medewerker zie je gewoon face to face praten met die Ebola patient. Ook niet echt slim, met name van die MSF medewerker, die zou toch wel beter moeten weten.
Het beeld van het in een auto gedumpt worden door mannen in gele pakken met allerlei apparatuur helpt ook niet echt mee met de beeldvorming van goede bedoelingenquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen blijft een kunst.
[..]
Wat een trieste ellende moet het daar zijn.
quote:Ebola situation in Port Harcourt, Nigeria
Situation assessment - 3 September 2014
The Minister of Health of Port Harcourt, Nigeria, has now reported 3 confirmed cases of Ebola virus disease in Port Harcourt, the country’s oil hub. Additional suspected cases are being investigated.
Background on the Port Harcourt index case
Ebola virus was imported into Nigeria via an infected air traveller, who entered Lagos on 20 July and died 5 days later. One close contact of the Lagos case fled the city, where he was under quarantine, to seek treatment in Port Harcourt.
The close contact was treated, from 1 to 3 August, at a Port Harcourt hotel, by what would turn out to be the city’s index case. This case was a male physician who developed symptoms of weakness and fever on 11 August and died of Ebola on 22 August. His infection was confirmed on 27 August by the virology laboratory at Lagos University Teaching Hospital.
The male physician in Port Harcourt is therefore indirectly linked to Nigeria’s first case.
The case history of the index case in Port Harcourt is important, as it reveals multiple high-risk opportunities for transmission of the virus to others.
After onset of symptoms, on 11 August, and until 13 August, the physician continued to treat patients at his private clinic, and operated on at least two. On 13 August, his symptoms worsened; he stayed at home and was hospitalized on 16 August.
Prior to hospitalization, the physician had numerous contacts with the community, as relatives and friends visited his home to celebrate the birth of a baby.
Once hospitalized, he again had numerous contacts with the community, as members of his church visited to perform a healing ritual said to involve the laying on of hands. During his 6 day period of hospitalization, he was attended by the majority of the hospital’s health care staff.
On 21 August, he was taken to an ultrasound clinic, where 2 physicians performed an abdominal scan. He died the next day.
The additional 2 confirmed cases are his wife, also a doctor, and a patient at the same hospital where he was treated. Additional staff at the hospital are undergoing tests.
Given these multiple high-risk exposure opportunities, the outbreak of Ebola virus disease in Port Harcourt has the potential to grow larger and spread faster than the one in Lagos.
The response
Nigerian health workers and WHO epidemiologists are monitoring more than 200 contacts. Of these, around 60 are considered to have had high-risk or very high-risk exposure.
The highest-risk exposures occurred in family members and in health care workers and patients at the facility where the index case was hospitalized. Church members who visited the index case while he was hospitalized are also considered at high risk.
The government, supported by WHO, UNICEF, and MSF (Doctors without Borders), has introduced a number of emergency measures. More will be introduced later this week.
An Ebola Emergency Operations Centre has been activated, with support from the US Centers for Disease Control and Prevention. A mobile laboratory, with RT-PCR diagnostic capacity, is set up and functional.
A 26-bed isolation facility for the management of Ebola cases is in place, with plans for possible expansion. WHO has 15 technical experts on the ground.
Twenty-one contact-tracing teams are at work; they have good training, provided by WHO, and adequate transportation, thanks to government support. Two decontamination teams are equipped and operational, as is a burial team.
Port Harcourt is the capital of Rivers State. WHO, together with the Rivers State Port Health Service, has assessed public health measures at airport gates and other points of entry. Screening is under way at domestic and international airport gates.
Social mobilization efforts have been stepped up, initially targeting key community and religious leaders.
However, civil unrest, security issues, and public fear of Ebola create serious problems that could hamper response operations. Military escorts are needed for movements into the isolation and treatment centre.
http://www.who.int/mediacentre/news/ebola/3-september-2014/en/
Wordt gevonden met google adwordsquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
youtube versie.
Gaat steeds sneller nu, laatste update stonden we nog op 1552 doden. Dit is de grootste stap in het aantal doden per update sinds de Ebola uitbraak begon. Ik ga er van uit dat de WHO vanavond de rest van de cijfers ook update zodat we ook weten hoe het per land er voor staat.twitter:Reuters twitterde op woensdag 03-09-2014 om 18:49:42World Health Organization head says West Africa Ebola death toll has reached more than 1,900: WHO spokesperson reageer retweet
Als de lijn doorzet ( wat ik verwacht) zitten we eind van de maand op 5000 doden ( of liever, tussen de 4000 en 6000)quote:Op woensdag 3 september 2014 19:13 schreef YazooW het volgende:
Gaat steeds sneller nu, laatste update stonden we nog op 1552 doden. Dit is de grootste stap in het aantal doden per update sinds de Ebola uitbraak begon. Ik ga er van uit dat de WHO vanavond de rest van de cijfers ook update zodat we ook weten hoe het per land er voor staat.twitter:Reuters twitterde op woensdag 03-09-2014 om 18:49:42World Health Organization head says West Africa Ebola death toll has reached more than 1,900: WHO spokesperson reageer retweet
Als je dat leest dan denk je toch weer bij jezelf: 'erg snugger zijn die Afrikanen niet'quote:
Wellicht bij een gigantische 'viral load', met andere woorden: iemand niest en kucht de hele dag in je gezicht. Dus het direct oplopen.quote:
Iedere Liberiaan met een verkoudheidje wordt meteen als een potentiele Ebola patient gezien. Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant is het verhaal hierbob\ven wel een beetje overtrokken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/ik/2014/09/02/ebola/
Lekker realistische docu zegquote:Op woensdag 3 september 2014 21:24 schreef LXIV het volgende:
Als je wil weten waarom Ebola in Monrovia (Liberia) zich zo snel kan verspreiden moet je deze docu kijken:De poep en het bloed vloeien door de straten, terwijl mensen er met hun blote voeten door heen lopen, onderwijl kauwend op een krijgerstrofee (het rauwe hart van een gedode vijand).
Dan hoeft dat virus niet airborne te worden
http://nos.nl/artikel/694424-beloofd-ebolavaccin-nog-in-canada.htmlquote:Beloofd ebola-vaccin nog in Canada
Het experimenteel Canadees ebola-vaccin dat naar de getroffen Afrikaanse landen zou gaan, ligt nog altijd in een laboratorium in de stad Winnipeg. Canada zei half augustus dat tot duizend doses van het vaccin worden gedoneerd.
Volgens Canadese wetenschappers zijn er nog een hoop vragen over de opslag en over hoe het middel moet worden vervoerd. Het vaccin moet gekoeld blijven, omdat het anders zijn werking verliest.
Het ministerie van Volksgezondheid in Canada zegt dat met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) hard wordt gewerkt om het vervoer te regelen. De bedoeling is om het vaccin zo snel mogelijk in de getroffen landen te krijgen, laat een woordvoerder weten. Een mogelijke datum is nog niet genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |