Voordat je iets kan zeggen over de werkzaamheid van het medicijn moet je wel eerlijke vergelijkingen kunnen maken, dus niet vergelijken tussen mensen die in hun rieten hutje dood liggen te gaan van simpele uitdroging omdat ze niet verzorgd worden met mensen die de allerbeste zorg krijgen die de westerse wereld kan bieden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar blijkbaar is het wel zo ver dat ze het willen gebruiken op patiënten als drug in testfase? Met zover ik door heb redelijk positieve resultaten.
Tel daarbij op dat die Spaanse man hetzelfde middel kreeg plus goede zorg in een groot westers ziekenhuis en toch overleed. Die man was dan wel weer wat ouder, maar dan nog.quote:Op maandag 1 september 2014 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan je pas concluderen met veel behandelde patienten.
Mensen gaan dood aan ebola omdat het virus zich zo aggressief vermenigvuldigd in de cellen dat er veel interne bloedingen ontstaan, als je een patient naar een high tech modern ziekenhuis in de vs haalt en hem daar zeg goed behandeld aan zijn interne bloedingen en ook nog een experimenteel middel geeft en die ene patient overleeft kan je niet zomaar de conclusie trekken dat het aan het medicament ligt.
http://nos.nl/artikel/693439-toch-geen-ebola-in-zweden.htmlquote:Een man die afgelopen weekend in quarantaine is geplaatst in de Zweedse hoofdstad Stockholm heeft geen ebola. Uit tests blijkt dat hij niet besmet is met het dodelijke virus.
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het opduiken van een dodelijke ziekte lijkt mij niet te correleren met hoeveel mensen er zijn. In de Middeleeuwen was er toch ook echt geen sprake van overbevolking.
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 17:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gek genoeg was dit dus wel het geval. Zeker in de late middeleeuwen was er sprake van overbevolking. Ook al woonden er toen veel minder mensen: de landbouwtechnieken uit die tijd konden amper de bevolking voeden. Met ziektes en hongersnoden enzo als gevolg.
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigdquote:Op maandag 1 september 2014 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Epidemieën hebben ook voor een groot deel simpelweg met hygiëne te maken.
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.quote:Op maandag 1 september 2014 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja heb je dat geld wel eens gezien in West-Afirca, en iedereen wil je daar de hand schudden en je vriend zijn, en als je dat niet doet zijn ze beledigd
http://www.theafricarepor(...)ney-goes-global.html
nee dat is hygienequote:Op maandag 1 september 2014 18:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt voor je volstrekt irrelevante reactie.
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.quote:Op maandag 1 september 2014 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is hygiene
ik pak dat geld daar simpelweg niet aan, is toch geen zak waard
maar zij doen dat wel, continu
maar Ebola is NU.quote:Op maandag 1 september 2014 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging in de middeleeuwen niet bepaald om het aannemen van geld. Het was wel even van wat andere orde wat betreft het gebrek aan hygiëne.
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar Ebola is NU.
Niet in de middeleeuwen
dan is jouw kleine vermoeden niet juistquote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik reageerde echter op een post over ziekte in de middeleeuwen.
Maar goed, ik heb een klein vermoeden dat het aantal nieuwe gevallen door het aanpakken van geld nihil is.
En wat is de bron van deze vermeende feitelijke constatering?quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.quote:Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is jouw kleine vermoeden niet juist
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenenquote:Op maandag 1 september 2014 18:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo lang dat geld niet wordt aangegeven door een al duidelijk zichtbaar ziek persoon, die liefst nog net daarvoor zijn vingers in zijn anus heeft gestoken, en de andere persoon het geld niet aanpakt met open wonden op de handen en/of het meteen in de mond stopt lijkt zijn kleine vermoeden aardig juist.
Niet anders dan een dollarbiljet.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
Zelfs in dat scenario is de kans al aanzienlijk kleiner wanneer de geldgever niet al enige tijd besmet is en er niet duidelijk stront aan het geld zit. Toegegeven, het is mogelijk, maar dan zal toch degene die het geld aanneemt op zijn minst een wond moeten hebben of het geld of de handen direct in de mond moeten steken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of naar het toilet gaan en vervolgens afrekenen
heb je dat geld daar wel eens aangepakt ?/ gezien
briefje van 10 Dalasi ??
Dat 30 keer per dag van eigenaar wisselt
jawel , heel anders, totaal andersquote:Op maandag 1 september 2014 18:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet anders dan een dollarbiljet.
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.quote:Op maandag 1 september 2014 18:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Las vanmorgen een artikel van iemand die in Sierra Leone woonde, dat de kinderen bijvoorbeeld de lolly's delen. Dat zal hier bijvoorbeeld niet snel gebeuren. Ik laat het in ieder geval niet toe. Lolly's delen, speeksel, ebola. Recipe for disaster....
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-moneyquote:Op maandag 1 september 2014 18:51 schreef Monolith het volgende:
Ga je nog een serieuze bron aandragen waarin het aantal gevallen van ebola door het aannemen van geld wordt vermeld? Ik lees enkel slappe speculatie.
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.quote:Op maandag 1 september 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.slideee.com/slide/dirty-money-stopping-ebola-on-money
438 stuks en een hondjequote:Op maandag 1 september 2014 19:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet ik het herhalen? Daar staan gewoon wat algemeenheden over geld en virussen en bacteriën, ik lees geen concrete aantallen besmettingen met ebola.
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...quote:Op maandag 1 september 2014 18:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gebeurt hier (in NL) vaak zat. IJsjes, glazen, lepels worden gedeeld, iemand neemt een hap van een ander zijn broodje, noem maar op.
Staat tegenover dat speeksel niet ideaal is om het virus te verspreiden. Ook zit er op zo'n lolly maar een beetje speeksel. Niet het grootste risico, lijkt me, maar wel groot genoeg om te vermijden tijdens een uitbraak natuurlijk.
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.quote:
was uit een officiële publicatie, aantallen zijn niet te maken , wel bewezen is dat het verspreidingseffect van Ebola door smerig geld erg groot isquote:Op maandag 1 september 2014 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf ook inziet dat je maar wat uit je nek aan het zwetsen was.
doop jij op een receptie niet je bitterbal drie keer in de saus dan??quote:Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...
Nee, alleen al omdat ik vegetariër ben.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doop jij op een receptie niet je bitterbal drie keer in de saus dan??
Dat vind ik wel raar, vies zijn van je eigen kinderen. Je bent toch een gezin, je deelt alles. Toen mijn kinderen kleiner waren haalden ze wel eens iets 'lekkers' uit hun mond om mij erop te tracteren. "Moet je proeven papa!". Dat heb ik ze wel afgeleerd, maar ik vind dat niet vies.quote:Op maandag 1 september 2014 19:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik wellicht een uitzondering. Ik deel zelden dat soort dingen. Voorbeeld: Zelfs als mijn eigen kinderen een stuk banaan over laten, snijd ik het afgehapte stukje af...
Ik kan me niet herinneren dat ze dat ooit gedaan hebben, maar als ze het wel ooit eens doen zal ik vriendelijk bedanken en zeggen dat ze het lekker zelf op mogen eten...quote:Op maandag 1 september 2014 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik wel raar, vies zijn van je eigen kinderen. Je bent toch een gezin, je deelt alles. Toen mijn kinderen kleiner waren haalden ze wel eens iets 'lekkers' uit hun mond om mij erop te tracteren. "Moet je proeven papa!". Dat heb ik ze wel afgeleerd, maar ik vind dat niet vies.
Dat en de kans is groot dat je weet wat er in je gezin omgaat.quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Grappig, net vandaag een eerste hulp/cpr cursus gehad. Heel basic hoor, niet eens met oefeningen, cursusleider raffelde het even af. Maar er werd wel wat grappigs gezegd in een filmpje over exposure to blood and bodily fluids. Dat je goed moest wassen spoelen en desinfecteren als je contact had gehad met bloed van iemand die niet uit je directe familie kwam. Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
Ja, maar sowieso. Wel uren aan het poesje van je vriendin likken, maar het vies vinden als ze jou met blote handen een boterham geeft. Is gewoon niet logisch.quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Grappig, net vandaag een eerste hulp/cpr cursus gehad. Heel basic hoor, niet eens met oefeningen, cursusleider raffelde het even af. Maar er werd wel wat grappigs gezegd in een filmpje over exposure to blood and bodily fluids. Dat je goed moest wassen spoelen en desinfecteren als je contact had gehad met bloed van iemand die niet uit je directe familie kwam. Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
http://www.nrc.nl/ik/2014/09/02/ebola/quote:Een Liberiaanse deelneemster aan onze ‘summer course’ voelt zich niet lekker. Bij ons gaan alarmbellen rinkelen: het zal toch geen ebola zijn? De docent geeft haar geld om in de namiddag met een taxi naar de huisartsenpost te gaan.
We wachten op bericht, maar horen niets meer. Wij vermoeden dat de dame meteen is onderworpen aan protocollen bij verdenking op ebola en nu door medici in ruimtepakken wordt onderzocht.
Vanmorgen zit de studente weer gewoon in de klas. De huisartsenpost had haar weggestuurd. Ze kon niet ter plekke de rekening à 100 euro betalen, dus kon ze niet geholpen worden.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/ik/2014/09/02/ebola/
Blijkbaar niet dusquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens helpen ze je in NL toch eerst voordat je moet betalen?
quote:We've seen outbreaks of Ebola before. This is the first epidemic spreading widely through many countries, and it is spiraling out of control," said Frieden, who recently returned from a trip to the region. "It's bad now, much worse than the numbers show. It's going to get even worse in the very near future."
Apart, ikw eet dat ik in Singapore mijn creditcard moest trekken voordat ze verder gingen maar in de eu is me dat nog nooit gebeurd.quote:
Als je een donker persoon bent is dat blijkbaar andersquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart, ikw eet dat ik in Singapore mijn creditcard moest trekken voordat ze verder gingen maar in de eu is me dat nog nooit gebeurd.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Goldenrush het volgende:
Het virus maakt nu zo'n mutatie door dat tests niet meer kunnen aanwijzen of het wel/niet ebola is.
http://www.volkskrant.nl/(...)tting-bij-dier.dhtmlquote:
quote:Het Science-onderzoek wijst ook uit dat het virus meer genetische variatie vertoont dan in eerdere uitbraken. Dat komt doordat de keten van overdracht van mens op mens ongebruikelijk lang is (sinds februari), zegt viroloog Ron Fouchier van Erasmus MC in Rotterdam, zelf niet betrokken bij de studie. Die grote genetische variatie is een nadeel omdat het onder meer gaat om gebiedjes in het genoom die gebruikt worden voor diagnostiek. Daardoor zullen sommige tests niet goed werken, aldus Fouchier. 'Dat is zorgelijk, want diagnose is cruciaal om patiënten in quarantaine te kunnen brengen.'
De snelle evolutie van het virus kan de ontwikkeling van geneesmiddelen of vaccins (zoals het experimentele ZMapp) bemoeilijken. 'Genetische variatie van het virus is zelden gunstig voor de werkzaamheid van vaccins', aldus Fouchier. 'Wat deze uitbraak ons leert, is dus in eerste instantie dat we nog harder ons best moeten doen om het zo snel mogelijk te stoppen.'
Ah, betreft deze paper zo te lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:57 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tting-bij-dier.dhtml
[..]
Wel iets minder stellig dan jij stelde, maar toch.quote:Genomic surveillance elucidates Ebola virus origin and transmission during the 2014 outbreak
In its largest outbreak, Ebola virus disease is spreading through Guinea, Liberia, Sierra Leone, and Nigeria. We sequenced 99 Ebola virus genomes from 78 patients in Sierra Leone to ~2,000x coverage. We observed a rapid accumulation of interhost and intrahost genetic variation, allowing us to characterize patterns of viral transmission over the initial weeks of the epidemic. This West African variant likely diverged from Middle African lineages ~2004, crossed from Guinea to Sierra Leone in May 2014, and has exhibited sustained human-to-human transmission subsequently, with no evidence of additional zoonotic sources. Since many of the mutations alter protein sequences and other biologically meaningful targets, they should be monitored for impact on diagnostics, vaccines, and therapies critical to outbreak response.
En ook dat het virus minder dodelijk en minder besmettelijk wordtquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:03 schreef LXIV het volgende:
Niet alleen bemoeilijkt genetische variatie de detectie en vaccinering van het virus, het vergroot ook de kans dat het virus steeds besmettelijker wordt. Een meer-besmettelijke variant besmet immers meer mensen, die op hun beurt ook weer mensen besmetten.
Minder dodelijk is logisch. Dat vergroot de besmettingskans namelijk. Het virus heeft er ook niks aan als zijn gastheer sterft. Minder besmettelijk zie ik niet gebeuren. Wat is het voordeel van het minder besmettelijke virus tov het meer besmettelijke.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ook dat het virus minder dodelijk en minder besmettelijk wordt
Het beste wat we kunnen doen is Afrika volledig af te sluiten van de rest van de wereld. Dat is eenvoudig genoeg als je maar wil. En dan gewoon 100 jaar wachten, het virus uit laten woeden en kijken wat er resteert.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:52 schreef Goldenrush het volgende:
Het virus maakt nu zo'n mutatie door dat tests niet meer kunnen aanwijzen of het wel/niet ebola is.
Mutaties kunnen allerlei richtingen op.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Minder dodelijk is logisch. Dat vergroot de besmettingskans namelijk. Het virus heeft er ook niks aan als zijn gastheer sterft. Minder besmettelijk zie ik niet gebeuren. Wat is het voordeel van het minder besmettelijke virus tov het meer besmettelijke.
Natuurlijk, dat gebeurt willekeurig. Alleen zal een mutatie die het virus minder besmettelijk maakt minder kans hebben om doorgegeven te worden, omdat het minder besmettelijk is. Daarom is dat een eigenschap die het voortbestaan van het virus verkleint.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mutaties kunnen allerlei richtingen op.
Wat een logica....quote:Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef nixxx het volgende:
Vond het beetje gek, maar de gedachte erachter is vast dat je toch wel besmet bent met iets dat in je gezin zit.
Die video is echt ziek, ik mag hopen dat dit slechts een enkel geval is.quote:Ebola Patient Flees Clinic In Search For Food
Chaotic scenes as an infected man wanders into a Monrovia market to look for food are captured on video.
http://news.sky.com/story(...)c-in-search-for-food
Jean-Marie, ben jij het?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beste wat we kunnen doen is Afrika volledig af te sluiten van de rest van de wereld. Dat is eenvoudig genoeg als je maar wil. En dan gewoon 100 jaar wachten, het virus uit laten woeden en kijken wat er resteert.
youtube versie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:53 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die video is echt ziek, ik mag hopen dat dit slechts een enkel geval is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |