abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143905465
Wie doet dat? En wat vind je ervan?

Ik vind dat echt niet kunnen, af en toe vrijwillig geld aan je ouders geven is niet erg, maar ik vind niet dat ouders dat moeten verwachten...

Ik bedoel dus dat de ouders verwachten dat die geld zullen krijgen ofwel kunnen teren op het inkomen van het kind wanneer die een full time baan heeft en op zichzelf woont..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door GoldenHeart op 28-08-2014 01:36:22 ]
pi_143905728
Waarom geef je het geld aan je ouders dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143905819
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:41 schreef bijdehand het volgende:
Waarom geef je het geld aan je ouders dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143905900
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:46 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

SPOILER
Wat zeggen ze als je het aankaart? Wat zeg jij als zij het aankaarten? Interessant :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143905915
Wat wordt er precies kwalijk genomen dan? Iets specifieker kan geen kwaad lijkt me.
It's you my love, you who are the stranger
pi_143905993
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat zeggen ze als je het aankaart? Wat zeg jij als zij het aankaarten? Interessant :)
SPOILER
pi_143906062
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:57 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

SPOILER
Laat ze dan lekker stikken joh. Als ze zo verlegen zijn om geld moeten ze maar een extra baantje zoeken. Tevens is het reageren in spoilers irritant.
pi_143906147
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Laat ze dan lekker stikken joh. Als ze zo verlegen zijn om geld moeten ze maar een extra baantje zoeken. Tevens is het reageren in spoilers irritant.
SPOILER
pi_143906155
quote:

[..]

Vanaf nu zal ik geen spoilers meer gebruiken.
pi_143906169
quote:

[..]

Maar reageren in spoilers maakt ook dat mensen zonder account het topic niet kunnen lezen, dus ik snap TS wel.
pi_143906173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar reageren in spoilers maakt ook dat mensen zonder account het topic niet kunnen lezen, dus ik snap TS wel.
Wat is daar het praktisch nut van? Met code's enzo snap ik het wel, maar in dit geval... :P
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:10 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

SPOILER
Hm beetje raar dat ze zo doen dan. Zijn ze armlastig of zitten ze in de schuldsanering oid? :o
pi_143906191
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat is daar het praktisch nut van? Met code's enzo snap ik het wel, maar in dit geval... :P
Dat TS relatief persoonlijke info neer kan plempen zonder dat dit topic bovenaan in Google staat als iemand de juiste (of foute) trefwoorden invoert. ;)
pi_143906200
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:28 schreef GoldenHeart het volgende:

Ik vind dat echt niet kunnen, af en toe vrijwillig geld aan je ouders geven is niet erg, maar ik vind niet dat ouders dat moeten verwachten...

Ik bedoel dus dat de ouders verwachten dat die geld zullen krijgen ofwel kunnen teren op het inkomen van het kind wanneer die een full time baan heeft en op zichzelf woont..

SPOILER
SPOILER
Ohja en ik zit letterlijk in vergelijkbare situatie ja. Huidig schuld is nou 1000 en ik begin net :')
Irene is bae <3
pi_143906268
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:15 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

SPOILER
Ohja en ik zit letterlijk in vergelijkbare situatie ja. Huidig schuld is nou 1000 en ik begin net :')
Ook met de ouders? Met wat begin je net?
pi_143906280
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:23 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Ook met de ouders? Met wat begin je net?
Bijna dan. Me ma verwacht dat ik al mijn geld aan haar moet geven omdat ik hier ingeschreven sta :')_!

Met gokverslaving en al :r

En mijn studiefinanciering is eigenlijk voor haar bedoelt :')

Studie net jaartje 1 voorbij maar nu maakt ze het me wel heeeeel erg moeilijk :{
Irene is bae <3
pi_143906283
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]

Hm beetje raar dat ze zo doen dan. Zijn ze armlastig of zitten ze in de schuldsanering oid? :o
SPOILER
pi_143906293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:25 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Bijna dan. Me ma verwacht dat ik al mijn geld aan haar moet geven omdat ik hier ingeschreven sta :')_!

Studie net jaartje 1 voorbij maar nu maakt ze het me wel heeeeel erg moeilijk :{
Heb je gdmed.
pi_143906301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:25 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ga het huis uit en schijf je meteen in waar je gaat wonen!
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:25 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

SPOILER
Mijn god dan is het wel erg sneu :{
pi_143906319
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ga het huis uit en schijf je meteen in waar je gaat wonen!

[..]

Mijn god dan is het wel erg sneu :{
Weetje wat helemaal komisch is? Ze is nooit thuis :')

F*cking toeslagen etc..wilt ze vergokken maar ik heb dat dmv haar digid omgezet naar haar andere rekening die ik heb ( :') )

Lag anders allang op straat want rekening betalen? Daar doen we niet aan :')
Irene is bae <3
pi_143906357
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:29 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

F*cking toeslagen etc..wilt ze vergokken maar ik heb dat dmv haar digid omgezet naar haar andere rekening die ik heb ( :') )

Lag anders allang op straat want rekening betalen? Daar doen we niet aan :')
Waarom blijf je thuis wonen dan? ;(
pi_143906362
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom blijf je thuis wonen dan? ;(
Heb geen geld bro :{

Sowieso zit ik hier met me pa en zusje nog dus...maar het probleem zit een in dat het huurcontract op me ma's naam staat. Kan me pa dat overnemen zomaar?
Irene is bae <3
pi_143906370
Mijn moeder vroeg kostgeld, een week later was ik weg.
pi_143906372
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn moeder vroeg kostgeld, een week later was ik weg.
Kostgeld is wat anders.
pi_143906377
Dit zie je ook in bejaardentehuizen. Veel mensen vinden het zielig dat veel bejaarden geen bezoek meer krijgen (ook van hun eigen familie/kinderen niet). Maar men vergeet voor het gemak maar even dat veel ouders geen goede ouders zijn. Sterker nog, kindermishandeling is niets iets dat zelden gebeurd.

Bejaarden die vroeger hun kinderen hebben mishandelt verdienen geen bezoek, die moeten weg kwijlen in duisternis en eenzaamheid.
pi_143906378
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:37 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Kostgeld is wat anders.
Hoezo?
pi_143906388
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:36 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Sowieso zit ik hier met me pa en zusje nog dus...maar het probleem zit een in dat het huurcontract op me ma's naam staat. Kan me pa dat overnemen zomaar?
Jij studeert ook rechten dus dat kan je makkelijk zelf opzoeken :7
En je kan altijd lenen bij DUO. Je kan daar véél lenen. Ideaal voor mensen in jouw situatie.
pi_143906393
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En je kan altijd lenen bij DUO. Je kan daar véél lenen. Ideaal voor mensen in jouw situatie.
Fiscaal recht :{w
Irene is bae <3
pi_143906395
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Iemand die drie keer "me" gebruikt als bezittelijk voornaamwoord in drie zinnen studeert rechten? Mijn hemel.
pi_143906400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iemand die drie keer "me" gebruikt als bezittelijk voornaamwoord studeert rechten? Mijn hemel.
Moet toch snel typen mien jong

Ben druk aan het leren :P
Irene is bae <3
pi_143906403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:37 schreef theunderdog het volgende:
Dit zie je ook in bejaardentehuizen. Veel mensen vinden het zielig dat veel bejaarden geen bezoek meer krijgen (ook van hun eigen familie/kinderen niet). Maar men vergeet voor het gemak maar even dat veel ouders geen goede ouders zijn. Sterker nog, kindermishandeling is niets iets dat zelden gebeurd.

Bejaarden die vroeger hun kinderen hebben mishandelt verdienen geen bezoek, die moeten weg kwijlen in duisternis en eenzaamheid.
Die hebben het ergens verkloot.
pi_143906405
quote:
15s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:40 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Moet toch snel typen mien jong

Ben druk aan het leren :P
Waarvoor ben je aan het leren, als het collegejaar nog niet is begonnen?
pi_143906408
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoezo?
Je betaalt omdat je een baan hebt en omdat je er nog woont. Je draagt mee met de lasten (50 tot 150 p/m, of meer als je extra lasten bezorgt bovenop de lasten waardoor het dan een bovengemiddelde huishouden kostenpost is).

Mijn situatie gaat over structureel geld geven (maandelijks of zowat maandelijks) ookal ben ik het huis uit.
pi_143906411
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hebben het ergens verkloot.
Het is een kwalijke zaak dat wij oudere mensen per definitie als zielige, onschuldige mensjes zien.
pi_143906413
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:40 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Fiscaal recht :{w
Ik ook, schat.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iemand die drie keer "me" gebruikt als bezittelijk voornaamwoord in drie zinnen studeert rechten? Mijn hemel.
Spreek me er niet van ;(
pi_143906420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarvoor ben je aan het leren, als het collegejaar nog niet is begonnen?
Herkansing morgen die ik allang had gehaald, maar is afgekeurd omdat één of andere mongol gaat klagen dat de toets van tevoren al bekend was en hij nog gefaald heeft :r

De mocro :r
Irene is bae <3
pi_143906421
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ook, schat.

[..]

Spreek me er niet van ;(
Wat een toeval. Ik ook. Fiscalistentopic dit.
pi_143906422
quote:

pi_143906430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een toeval. Ik ook. Fiscalistentopic dit.
High five _O_
pi_143906431
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:41 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Je betaalt omdat je een baan hebt en omdat je er nog woont. Je draagt mee met de lasten (50 tot 150 p/m, of meer als je extra lasten bezorgt bovenop de lasten waardoor het dan een bovengemiddelde huishouden kostenpost is).

Mijn situatie gaat over structureel geld geven (maandelijks of zowat maandelijks) ookal ben ik het huis uit.
Ok, je ouders zijn afhankelijk geworden van jouw toelage? Dat is een put zonder bodem.
pi_143906433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is een kwalijke zaak dat wij oudere mensen per definitie als zielige, onschuldige mensjes zien.
Je kunt ze niet over 1 kam scheren.
pi_143906437
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok, je ouders zijn afhankelijk geworden van jouw toelage? Dat is een put zonder bodem.
Nee niet afhankelijk geworden. Ze zijn niet arm. Ze behoren netjes tot de middenklasse.
pi_143906439
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt ze niet over 1 kam scheren.
Dat doe ik ook niet, dat doen de mensen die ze als schatjes zien.
pi_143906443
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:45 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Nee niet afhankelijk geworden. Ze zijn niet arm. Ze behoren netjes tot de middenklasse.
Waarom dok je dan?
pi_143906455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet, dat doen de mensen die ze als schatjes zien.
Het ligt altijd aan die andere.
pi_143906607
Erg vreemde ouders! is niet gezond, misschien beter 'n ander plekje gaan zoeken?!
Ik ken zo'n mens persoonlijk die dat met haar dochter ook deedt, maar normaal eten? ho maar. Ook 'n lieve mantelzorgster die na overlijden even geld ging pinnen, je zou ze wat }:| maar dat deedt de rechter prima! ^O^

En kostgeld? is eigenlijk ook niet normaal, kijk, als je nou bv op jezelf hebt gewoond, door omstandigheden even thuis komt wonen is het misschien 'n beetje normaal dat je iets afdraagd in de kosten. Dan ligt het er nog 'n beetje aan hoeveel, wat niemand leuk vindt maar opzich normaal is als je 'n inkomen geniet. :)
pi_143906687
M'n oders vragen nooit wat maar als k goed geld heb geef k altijd wel deel aan ze is toch normaal lijkt me doen hun ook VOOr jou jaren lang
Ne mutlu Türküm diyene
pi_143906807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 03:38 schreef amenth het volgende:
M'n oders vragen nooit wat maar als k goed geld heb geef k altijd wel deel aan ze is toch normaal lijkt me doen hun ook VOOr jou jaren lang
Zou het niet eens willen.
pi_143906909
Dat ze er zomaar van uit gaan dat je ze geld geeft, klopt niet. Iets terug doen voor je ouders als ze er voor gezorgd hebben dat je nooit iets tekort kwam, is wat anders.

Ik heb het nu heel goed en ik kwam als kind niks te kort dus ben ik trots dat ik nu iets terug kan doen. Dat kan op allerlei manieren. Zo nu en dan neem ik ze mee uit eten. Als ik hoor dat ze ergens voor aan het sparen zijn dan koop ik het voor ze of ik boek een kort reisje voor ze en stuur ze er op uit. Merk zeker dat het gewaardeerd wordt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:19:28 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143907080
Als je ouders 52.000 euro bruto per jaar binnen harken hoef jij niks bij te dragen. Sterker nog. De meeste ouders blijven soms een beetje bijdragen aan hun kinderen, zoals te horen jouw schuld en je (gebrek aan) rijbewijs doormiddel van giften of renteloze leningen. Je wil je kinderen immers een goede start geven, toch?

Dat ze om geld bedelen is echt de omgekeerde wereld. Klinkt alsof ze kinderen hebben genomen als makkelijk pensioennetje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:27:00 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143907119
Hij betaalt helemaal niks. Wie de moeite neemt om die spoilers te lezen weet dat zijn ouders er alleen grapjes over maken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:35:05 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143907161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:27 schreef Lienekien het volgende:
Hij betaalt helemaal niks. Wie de moeite neemt om die spoilers te lezen weet dat zijn ouders er alleen grapjes over maken.
Dit was als een reactie op... wie?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:49:21 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143907248
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit was als een reactie op... wie?
Op alle reacties die ervan uitgaan dat TS betaalt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:51:22 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143907262
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Op alle reacties die ervan uitgaan dat TS betaalt.
Vooral en alleen Piet_Piraat dus.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:48:17 #54
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_143907781
Ik verdien beter dan mijn ouders. Buiten kostgeld koop ik soms (1-2 keer per jaar) luxe dingen voor m'n ouders, omdat ze dat zelf niet doen en ik vind dat ze dat verdienen. Ze zijn er ook altijd voor mij geweest, hebben veel opgeofferd voor mij.

Mochten ze dat ooit gaan verwachten echter, dan is het snel klaar.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_143908016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:48 schreef Tanin het volgende:
Ik verdien beter dan mijn ouders. Buiten kostgeld koop ik soms (1-2 keer per jaar) luxe dingen voor m'n ouders, omdat ze dat zelf niet doen en ik vind dat ze dat verdienen. Ze zijn er ook altijd voor mij geweest, hebben veel opgeofferd voor mij.

Mochten ze dat ooit gaan verwachten echter, dan is het snel klaar.
Dus je woont nog thuis en koopt voor hun verjaardag een cadeautje? Niet te vergelijken met de situatie van TS.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143908453
M'n ouders beginnen zo nu en dan in een vervelende bui over kostgeld. Maar aangezien m'n vader zo'n 85k bruto naar binnen harkt per jaar en bijna alles opmaakt aan uit de hand gelopen hobby's ga ik daar niet aan beginnen.

Voorbeelden hiervan is het hebben van een boot in een dure jachthaven waar ze hooguit een week per jaar mee op vakantie gaan en het hebben van veel te veel dure vishengels.
Soms...
pi_143908550
Mijn oom en tante hebben dit gedaan met hun kinderen. Kinderen werden van jongs af aan al gebrainwashed en zijn allen (4 kinderen) met een schuld van minimaal 20/30.000 euro het huis uitgegaan.
En nu vinden oom en tante het heel gek dat kinderen weigeren ooit nog contact met ze te hebben.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:41:30 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143908611
Ik vind niet dat je kan verwachten van je ouders dat je meebetaald / voor ze betaald.
Ben ook meer van de "zij kozen voor kinderen, moeten ze ook accepteren dat je voor die kinderen moet betalen" En dus vind ik kostgeld ook onzinnig.

Natuurlijk als je als kind goed betaald krijgt en je ouders het moeilijk hebben kan je ze altijd bijspringen, maar dan wel uit eigen beweging en niet omdat je ouders dat zo graag willen / het je verplichten.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:48:55 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143908754
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:41 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind niet dat je kan verwachten van je ouders dat je meebetaald / voor ze betaald.
Ben ook meer van de "zij kozen voor kinderen, moeten ze ook accepteren dat je voor die kinderen moet betalen" En dus vind ik kostgeld ook onzinnig.

Natuurlijk als je als kind goed betaald krijgt en je ouders het moeilijk hebben kan je ze altijd bijspringen, maar dan wel uit eigen beweging en niet omdat je ouders dat zo graag willen / het je verplichten.
En wat dacht je dan van bijspringen omdat het nodig is?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:50:00 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143908771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:48 schreef Lienekien het volgende:
En wat dacht je dan van bijspringen omdat het nodig is?
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:41 schreef Cue_ het volgende:

Natuurlijk als je als kind goed betaald krijgt en je ouders het moeilijk hebben kan je ze altijd bijspringen,
Dat kan natuurlijk ook als je minder goed betaald krijgt en je het samen probeert te redden.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:55:16 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143908871
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Dat kan natuurlijk ook als je minder goed betaald krijgt en je het samen probeert te redden.
Ik val meer over dat 'uit eigen beweging'. Je mag toch hopen dat je ouders bij je aankloppen voor hulp als het echt problematisch wordt. En dat lijkt me dan geen reden om die hulp te weigeren, omdat ze erom vragen i.p.v. dat ze hebben gewacht tot jij het aanbood.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:56:14 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143908899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:55 schreef Lienekien het volgende:

Ik val meer over dat 'uit eigen beweging'. Je mag toch hopen dat je ouders bij je aankloppen voor hulp als het echt problematisch wordt. En dat lijkt me dan geen reden om die hulp te weigeren, omdat ze erom vragen i.p.v. dat ze hebben gewacht tot jij het aanbood.
Dat ze bij je aankloppen voor hulp vind ik iets anders dan "dat ze het van je verwachten/willen/verplichten"
Natuurlijk kunnen ze het vragen en kan je dus uit eigen beweging die hulp geven.
pi_143908916
quote:

[..]

En je pa zegt er niets van? :')
pi_143908969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 03:38 schreef amenth het volgende:
Geven is één ding, maar als je ouders je praktisch proberen te dwingen om ze geld te geven terwijl ze zelf ruim verdienen, is een ander geval.
pi_143908995
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:27 schreef Lienekien het volgende:
Grapjes die zich wel erg vaak herhalen. Die grapjes lijken meer op hints.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:03:22 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143909043
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:00 schreef Cockwhale het volgende:
Grapjes die zich wel erg vaak herhalen. Die grapjes lijken meer op hints.
"in elk grapje zit een kern van waarheid" Zoals je wel eens hoort zeggen. En dat is zeker het geval bij een repeterende grap :Y
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:05:50 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143909096
Maaar!! nog een uurtje of 2 en dan ga ik alweer richting huis O+

[/twitter]
  Redactie Frontpage donderdag 28 augustus 2014 @ 10:07:34 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143909138
Dit is heel simpel. Wanneer je als toekomstige ouder niet bereid bent de investering te doen in een kind, dan moet je gewoon geen kind nemen. Een kind is geen investering waarvan je 1:1 een return kan verwachten. Kan je een kind niet betalen, neem er dan geen.

TS, dit is echt een bagger situatie, ik hoop dat je snel wat meer afstand tussen jezelf en je ouders kunt creëren en daarbij hoop ik dat zij inzien dat ze fout zitten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:21:10 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143909432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:07 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is heel simpel. Wanneer je als toekomstige ouder niet bereid bent de investering te doen in een kind, dan moet je gewoon geen kind nemen. Een kind is geen investering waarvan je 1:1 een return kan verwachten. Kan je een kind niet betalen, neem er dan geen.

TS, dit is echt een bagger situatie, ik hoop dat je snel wat meer afstand tussen jezelf en je ouders kunt creëren en daarbij hoop ik dat zij inzien dat ze fout zitten.
Of TS moet assertiever zijn als ze er weer over beginnen. Werkt heel goed bij 'hints': gewoon expliciet zeggen wat je denkt dat ze bedoelen en aangeven dat ze die verwachting niet moeten hebben.
pi_143909454
quote:
Overigens vind ik dat je 'vereenzamen' of niet, niet van de kinderen af kunt laten hangen. Die komen hooguit 1x per week. De rest van de tijd zul je zelf je vermaak moeten opzoeken. Doe dus vooral mee met die bingo-avond..
pi_143909469
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"in elk grapje zit een kern van waarheid" Zoals je wel eens hoort zeggen. En dat is zeker het geval bij een repeterende grap :Y
Daar geloof ik dus ook in, vandaar dit topic. Even voor de duidelijkheid: ik ben studerend en nog thuiswonend. De situatie gaat over de toekomst, als ik afgestudeerd heb etc en dan op mezelf woon.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:23:27 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143909478
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:23 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus ook in, vandaar dit topic. Even voor de duidelijkheid: ik ben studerend en nog thuiswonend. De situatie gaat over de toekomst, als ik afgestudeerd heb etc en dan op mezelf woon.
Mijn reactie: waar maak je je nu al druk om, dan?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:24:07 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143909489
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:23 schreef GoldenHeart het volgende:
De situatie gaat over de toekomst, als ik afgestudeerd heb etc en dan op mezelf woon.
Zeg dan maar tegen je ouders dat het nog afwachten is totdat je het huis af bent en of je uberhaupt wel werk krijgt.
Dat je je studieschuld nog moet aflossen en de zaken op orde moet krijgen.

DUs uberhaupt voordat ze iets kunnen krijgen ben je zo een 5 jaar verder :P
pi_143909602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn reactie: waar maak je je nu al druk om, dan?
Over de toekomst. Ik wil niet dat ze die verwachting hebben, ondanks dat ik steeds serieus en koel 'nee' zeg.
  Redactie Frontpage donderdag 28 augustus 2014 @ 10:30:41 #75
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143909623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of TS moet assertiever zijn als ze er weer over beginnen. Werkt heel goed bij 'hints': gewoon expliciet zeggen wat je denkt dat ze bedoelen en aangeven dat ze die verwachting niet moeten hebben.
Hij heeft al vermeldt dat zijn ouders dat gesprek niet aan willen gaan, maw: ze zijn niet voor rede vatbaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_143909629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

SPOILER
pi_143909651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hij heeft al vermeldt dat zijn ouders dat gesprek niet aan willen gaan, maw: ze zijn niet voor rede vatbaar.
SPOILER
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:32:36 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143909663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:31 schreef GoldenHeart het volgende:

Dit heeft niks met assertiviteit te maken, anders zijn de ouders compleet raar. Ik ga toch niet een grote mond tegen mijn ouders hebben. Ik zeg gewoon serieus en fatsoenlijk 'nee'. Het is ook steeds na mijn afwijzing, dat ze eerst even lopen te 'spuwen' ('ja jij bent raar en jij bent niet goed etc..') en vervolgens zeggen ze dat ze maar aan het dollen zijn.
Je kan ook zeggen "Nee, en ben er nu wel klaar met die 'grapjes' "
pi_143909690
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen "Nee, en ben er nu wel klaar met die 'grapjes' "
SPOILER
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:34:28 #80
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143909714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:33 schreef GoldenHeart het volgende:
Dan worden ze snel gefrustreerd. :') :')
Ja dus? Nu word jij gefrustreerd :')
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:38:18 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143909789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dan kan TS nog steeds gewoon zijn eigen plan trekken, als hij straks zijn baan en eigen onderkomen heeft.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:39:14 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143909814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:31 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Dit heeft niks met assertiviteit te maken, anders zijn de ouders compleet raar. Ik ga toch niet een grote mond tegen mijn ouders hebben. Ik zeg gewoon serieus en fatsoenlijk 'nee'. Het is ook steeds na mijn afwijzing, dat ze eerst even lopen te 'spuwen' ('ja jij bent raar en jij bent niet goed etc..') en vervolgens zeggen ze dat ze maar aan het dollen zijn.
Dit heeft niks te maken met een grote mond hebben, maar met volwassen worden en je realiseren dat jij gewoon een gelijkwaardige stem hebt in het geheel.
  Redactie Frontpage donderdag 28 augustus 2014 @ 10:46:25 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143909968
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit heeft niks te maken met een grote mond hebben, maar met volwassen worden en je realiseren dat jij gewoon een gelijkwaardige stem hebt in het geheel.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan kan TS nog steeds gewoon zijn eigen plan trekken, als hij straks zijn baan en eigen onderkomen heeft.
Het probleem is dat TS nu nog semi-afhankelijk is van zijn ouders omdat hij nog studeert. De afweging voor TS is ageren en wellicht buiten komen te staan, of het maar even laten gebeuren en zodra hij klaar is met studeren en een baan heeft het hazenpad kiezen.

Daarbij kan het zijn dat hij zichzelf als gelijke ziet, maar zijn ouders niet, wat moet hij dan? Ik kan me die situatie gelukkig niet voorstellen, maar die situaties doen zich voor.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:47:51 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143910003
Ik begrijp dit topic gewoon niet.
pi_143910056
TS kan de grapjes/hints misschien beter negeren, dan is de lol er snel vanaf.
Bijzonder gevoel voor 'humor' van de ouders trouwens.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:50:13 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143910067
hou eens op met die spoilers :(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143910191
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat ze bij je aankloppen voor hulp vind ik iets anders dan "dat ze het van je verwachten/willen/verplichten"
Natuurlijk kunnen ze het vragen en kan je dus uit eigen beweging die hulp geven.
Maar owee als je het niet wilt dan ben je een ondankbaar kind :')

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

En je pa zegt er niets van? :')
Die zit in dezelfde struggles als mij :{w

Mijn ma die vind dat de man al zijn geld moet geven omdat het gewoon zo hoort :')

ALLES HOOR JE DAT ALLES! De man die bestaat namelijk alleen om te werken en mag verder niks. Daarom zal ik nooit trouwen omdat ik "gierig" ben en niet alles aan mijn vrouw ga geven :9

Maarja haar hele familie is zo, want mijn ooms die zijn allemaal ondergeschikt aan hun vrouw en mogen dus bijna helemaal niks. De falers :{w

Maarja zal vast aan de cultuur liggen
Irene is bae <3
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:01:43 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143910291
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:55 schreef Jiang153 het volgende:
Maar owee als je het niet wilt dan ben je een ondankbaar kind :')
Dan maar een ondankbaar kind :+

Sorry, maar ik snap niet wat daar ondankbaar aan is. Want dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:07 schreef JeMoeder het volgende:

pi_143910299
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan maar een ondankbaar kind :+

Sorry, maar ik snap niet wat daar ondankbaar aan is. Want dit:

[..]

Ja zeg dat maar tegen die ouders :')
Irene is bae <3
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:03:25 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143910308
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:02 schreef Jiang153 het volgende:
Ja zeg dat maar tegen die ouders :')
Zou ik wel doen.
Ouders zijn niet van suiker. En zo wel, dan klopt er ook iets niet
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:12:21 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143910484
Als ouders nu al verwachten dat jij als kind straks voor hen zult zorgen zoals zij voor jou hebben gezorgd, dan zal dat wel een cultuurding zijn.

Mijn ouders hebben me ondersteund zolang ik bezig was zelfstandig te worden en daarna was de geldkraan dicht. En omgekeerd is er nooit uitgesproken dat zij van ons een verwachting hadden, want wij hebben als volwassen kinderen ons eigen leven en zo hoort het.

Neemt overigens niet weg dat ik wel een verantwoordelijkheid voel.
pi_143910530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:12 schreef Lienekien het volgende:
Als ouders nu al verwachten dat jij als kind straks voor hen zult zorgen zoals zij voor jou hebben gezorgd, dan zal dat wel een cultuurding zijn.

Mijn ouders hebben me ondersteund zolang ik bezig was zelfstandig te worden en daarna was de geldkraan dicht. En omgekeerd is er nooit uitgesproken dat zij van ons een verwachting hadden, want wij hebben als volwassen kinderen ons eigen leven en zo hoort het.

Neemt overigens niet weg dat ik wel een verantwoordelijkheid voel.
Zolang ze niet op straat liggen is het goed

EDIT:
In mijn geval alleen me pa.

Moeders kan wegblijven niet mijn probleem meer
Irene is bae <3
pi_143911297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:49 schreef hb64 het volgende:
TS kan de grapjes/hints misschien beter negeren, dan is de lol er snel vanaf.
Bijzonder gevoel voor 'humor' van de ouders trouwens.
Ben je serieus?
pi_143911424
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:45 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Tuurlijk. Waarom zou jij op belachelijke opmerkingen moeten reageren? Probeer het gespreksonderwerp te veranderen, ga er in ieder geval niet serieus op in.

Als dit soort 'grapjes' vaak herhaald worden dan is het al snel pesten, een beetje minderwaardig gedrag van je ouders.
pi_143911820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:49 schreef hb64 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Waarom zou jij op belachelijke opmerkingen moeten reageren? Probeer het gespreksonderwerp te veranderen, ga er in ieder geval niet serieus op in.

Als dit soort 'grapjes' vaak herhaald worden dan is het al snel pesten, een beetje minderwaardig gedrag van je ouders.
Dat boeit me echt niet. Het gaat me erom dat ik uiteindelijk niks hoef te betalen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:05:23 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143911906
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Dat boeit me echt niet. Het gaat me erom dat ik uiteindelijk niks hoef te betalen.
Je hoeft niks, dus dan zijn we snel klaar.
pi_143912020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn oom en tante hebben dit gedaan met hun kinderen. Kinderen werden van jongs af aan al gebrainwashed en zijn allen (4 kinderen) met een schuld van minimaal 20/30.000 euro het huis uitgegaan.
En nu vinden oom en tante het heel gek dat kinderen weigeren ooit nog contact met ze te hebben.
Hoe dan? Met de paplepel ingegoten gekregen om alles op afbetaling bij Wehkamp te bestellen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143912068
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp dit topic gewoon niet.
Want?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:12:28 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143912106
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:11 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Want?
Waar je je zo druk om maakt.
pi_143912279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar je je zo druk om maakt.
Is toch logisch adhv de OP?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:20:36 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143912339
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:18 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Is toch logisch adhv de OP?
Nee, is niet logisch. Je maakt je druk om een hypothetische situatie.

Tegen de tijd dat je (financieel) op eigen benen staat en het probleem dient zich dan aan omdat je ouders een beroep op je doen: dát is het moment waarop je iets moet.
pi_143912373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, is niet logisch. Je maakt je druk om een hypothetische situatie.

Tegen de tijd dat je (financieel) op eigen benen staat en het probleem dient zich dan aan omdat je ouders een beroep op je doen: dát is het moment waarop je iets moet.
Op dat moment wil ik juist NIET betalen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:22:36 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143912393
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:21 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Dus dan moet je dan assertief zijn.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:47:27 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143914727
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:28 schreef GoldenHeart het volgende:

[Spoiler]

TS zit in zo'n situatie.
[/spoiled]
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef GoldenHeart het volgende:
Dat is 'toekomst'-gerelateerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143918621
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe dan? Met de paplepel ingegoten gekregen om alles op afbetaling bij Wehkamp te bestellen?
:Y bij die ouders draait alles om status, nieuwe BMW, groot huis, dure spullen.....allemaal om de show. Van jongs af aan is dit er ingestampt bij hun kinderen, groot deel loon afstaan want papa en mama mogen wel wat terugkrijgen van wat ze hun kinderen allemaal ooit gegeven hebben enzo. En zo sloten hun kinderen leningen af, of auto op afbetaling meetekenen enzo.....
pi_143921880
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:29 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

wilt ze :')
pi_143923720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:49 schreef 16meter het volgende:

[..]

wilt ze :')
kekke grammarnazi
Irene is bae <3
pi_143924640
Misschien is het een soort dagdromen, mocht TS ooit rijk worden.
M'n moeder dacht ook dat ik na mn afstuderen snel rijk zou worden als arts en dan gingen we luxe uit eten en kreeg ze een sportautootje enzo.
Nu laat ik duidelijk merken dat we gewoon naar de lidl gaan, ik mn kleding in de aanbieding koop en een hypotheek er nog niet in zit, die droom is nu dus wel in duigen en zw benoemt het niet meer.
pi_143927967
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:21 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Mooi, je bent eruit. ^O^

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143928034
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mooi, je bent eruit. ^O^

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Irene is bae <3
pi_143928077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:17 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Milf donderdag 28 augustus 2014 @ 20:23:15 #112
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_143928280
Hou op :(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_143930476
Na weetje, ik snap het best ben jij boven de 21 en dop jij je eigen boontjes maar leef je nog wel gewoon onder hun dak dan snap ik best dat ze het wel tof zouden vinden als je zo nu en dan een keer de boodschappen uit jou zak betaald, een keer voor ze kookt, het huis poetst.. Ik denk dat je meer voor lief neemt, weet je wel niet waar dat inkomen van jou wel niet allemaal aan opgemaakt moet worden wanneer je vasten lasten zou hebben van op jezelf wonen?

Misschien maken jou ouders alleen zulke opmerkingen omdat ze het af en toe prettig vinden dat je iets voor ze terug doet. Jij kost trouwens voor hun ook gewoon gas, water, eleki, eten, drinken... Bovenop je zorgverzekering...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:52:07 #114
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_143932600
Ik vind het vanzelfsprekend dat je je ouders steun verleent (tot op zekere hoogte natuurlijk). Al helemaal als ze in de AOW zitten.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:04:36 #115
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_143933235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus je woont nog thuis en koopt voor hun verjaardag een cadeautje? Niet te vergelijken met de situatie van TS.
Het was in reactie op sommigen die het raar vonden dat men kostgeld betaald wanneer men thuis woont.
En een statement dat ik het normaal vind dat als je goed verdient je wat terug doet voor je ouders, je bent ze meestal aardig wat verschuldigd. Maar dat ze daar mijn inziens nooit vanuit mogen gaan.

Situatie van TS is uiteraard volledig anders, daar gaan die ouders er wel vanuit dat ze wat krijgen. Ik vind het dus vooral terecht dat TS niets koopt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:20:38 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143933970
Hoe bedoel je, dat TS niks koopt?
pi_143935801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:09 schreef x.Vira het volgende:
Na weetje, ik snap het best ben jij boven de 21 en dop jij je eigen boontjes maar leef je nog wel gewoon onder hun dak dan snap ik best dat ze het wel tof zouden vinden als je zo nu en dan een keer de boodschappen uit jou zak betaald, een keer voor ze kookt, het huis poetst.. Ik denk dat je meer voor lief neemt, weet je wel niet waar dat inkomen van jou wel niet allemaal aan opgemaakt moet worden wanneer je vasten lasten zou hebben van op jezelf wonen?

Misschien maken jou ouders alleen zulke opmerkingen omdat ze het af en toe prettig vinden dat je iets voor ze terug doet. Jij kost trouwens voor hun ook gewoon gas, water, eleki, eten, drinken... Bovenop je zorgverzekering...
Lees het topic goed door. Ze betalen nauwelijks wat (echte drukkende kosten). Zorgverzekering e.d. betaal ik zelf en kleding ook etc etc. Daarnaast leen ik elke maand van DUO (450).
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:26:29 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143936501
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:07 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Lees het topic goed door. Ze betalen nauwelijks wat (echte drukkende kosten). Zorgverzekering e.d. betaal ik zelf en kleding ook etc etc. Daarnaast leen ik elke maand van DUO (450).
Waarom leen je bij DUO als je bij je ouders woont?!
Resistance is futile.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:30:46 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143936653
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.
[..]
pi_143937175
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom leen je bij DUO als je bij je ouders woont?!
Voor die gokverslaving.
pi_143937293
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor die gokverslaving.
of voor die bitches op de hoek
Irene is bae <3
pi_143937317
Ow wacht TS loopt te kutten met de OP.
pi_143940448
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor die gokverslaving.
Gokverslaving was Jiang153, niet ik.
pi_143940457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Lees goed wat ik geschrevem had destijds: 'het komt ook omdat ik niet veel vraag'.

Studie betalen ze voor 40 procent, de rest betaal ik zelf via duo.
pi_143941643
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:36 schreef GoldenHeart het volgende:

Wanneer je goed in rekenen bent dan weet je precies wanneer weg te wezen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:56:14 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143942109
quote:

[..]

Lees goed wat ik geschrevem had destijds: 'het komt ook omdat ik niet veel vraag'.

"Alles wat mijn hartje begeert." "Mijn studie wordt door hen vergoed."

En nu is het "ze betalen nauwelijks wat".

Je bent op zijn minst een beetje wispelturig.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:38:39 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143942679
quote:

[..]

WTF?
Waarom leen je ¤ 450 per maand, je woont thuis nota bene!

En je zorgverzekering betaal je wel zelf, maar je krijgt waarschijnlijk ook zelf je zorgtoeslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:52:40 #128
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_143942835
quote:

[..]

Je zegt dat je zelf alles financieel gezien top hebt, maar je moet 450 euro per maand lenen van DUO? Wat is daar zo 'top' aan dan?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:17 #129
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143943280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:52 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Je zegt dat je zelf alles financieel gezien top hebt, maar je moet 450 euro per maand lenen van DUO? Wat is daar zo 'top' aan dan?
GMTA.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_143946939
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wanneer je goed in rekenen bent dan weet je precies wanneer weg te wezen.
Nee geen idee. Wat rekenen?
pi_143946959
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF?

En je zorgverzekering betaal je wel zelf, maar je krijgt waarschijnlijk ook zelf je zorgtoeslag.
Geen idee eigenlijk. Werd me geadviseerd door mijn ouders.
pi_143946992
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF?

Naar hoeveel zal ik het verlagen?
pi_143947401
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

The fuck... Ben je nu aan 't trollen?

Je enige bericht zegt iets compleet anders dan de andere. En nu zo'n vreemde reactie als deze?
Jij hebt overduidelijk totaal geen verstand van wat dingen in het leven nu kosten. Gebeurt wel eens vaker met mensen die thuis wonen, verder totaal geen verwijt hoor!

Ik ben het eigenlijk wel eens met sommige mensen in dit topic. Hoogstwaarschijnlijk gedraag je je een beetje kinderachtig en verdraai je de feiten een beetje, en ben je een volwassen mens die als een volwassen mens eet, drinkt, water, gas en licht verbruikt. Daarnaast betalen je ouders nog een (gedeelte) van de studie.

Aangezien je duidelijk nul verstand hebt van financiële zaken, gok ik erop dat je ouders je via een voorzichtige, omslachtige manier proberen te vertellen dat je geld kost dat hun allemaal lappen voor je, en hopen dat je 'zelf met het idee komt' om eens te delen in die lasten.

Dat denk ik in ieder geval, en verder dan een mening komt het niet als je van hak op tak blijft gaan in je berichtjes.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:59:36 #134
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143947410
quote:

[..]

Als je dit soort dingen doet op aanraden van je ouders -waarbij ik het frappant vindt dat je hun wel gebruikt wanneer je denkt dat jij er beter van wordt, maar als zij een bijdrage vragen dan 'heb je daar geen zin in'- en op een forum moet vragen naar wat je het moet aanpassen, dan vraag ik me af hoe je kunt zeggen dat t je nu financieel top gaat. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent.

Overigens lijk je me iemand die erg op de centen is, nare eigenschap in mijn ogen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_143947575
Aan de andere kant denk ik wel dat er nog wel meer mis is tussen jou en je ouders...

R&P / Avond/Nacht naar buiten verboden, evenals vakantie alleen
pi_143947671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ouders helpen kan op vele manieren. Als ze het even moeilijk hebben dan kan dat onder andere door financieel bij te springen. Maar als dat structureel voorkomt dan is er toch iets anders aan de hand en dan help je hun en jezelf niet door maar geld te geven.
quote:
give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime
Het is dan belangrijker om ze op een andere manier te helpen. Hoe vervelend dat op het begin ook moge zijn.
Every living creature on earth dies alone
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:10:39 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143955714
quote:

[..]

Als je hebt gescheten, roep je dan nog je moeder zodat ze je kont af kan vegen?
pi_143957340
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je hebt gescheten, roep je dan nog je moeder zodat ze je kont af kan vegen?
nee
pi_143957356
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je dit soort dingen doet op aanraden van je ouders -waarbij ik het frappant vindt dat je hun wel gebruikt wanneer je denkt dat jij er beter van wordt, maar als zij een bijdrage vragen dan 'heb je daar geen zin in'- en op een forum moet vragen naar wat je het moet aanpassen, dan vraag ik me af hoe je kunt zeggen dat t je nu financieel top gaat. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent.

Overigens lijk je me iemand die erg op de centen is, nare eigenschap in mijn ogen.
Nee ik doe mijn eigen zaken altijd zelf. Daar betrek ik hun niet bij.
pi_143957375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef Joetjah het volgende:

[..]

The fuck... Ben je nu aan 't trollen?

Je enige bericht zegt iets compleet anders dan de andere. En nu zo'n vreemde reactie als deze?
Jij hebt overduidelijk totaal geen verstand van wat dingen in het leven nu kosten. Gebeurt wel eens vaker met mensen die thuis wonen, verder totaal geen verwijt hoor!

Ik ben het eigenlijk wel eens met sommige mensen in dit topic. Hoogstwaarschijnlijk gedraag je je een beetje kinderachtig en verdraai je de feiten een beetje, en ben je een volwassen mens die als een volwassen mens eet, drinkt, water, gas en licht verbruikt. Daarnaast betalen je ouders nog een (gedeelte) van de studie.

Aangezien je duidelijk nul verstand hebt van financiële zaken, gok ik erop dat je ouders je via een voorzichtige, omslachtige manier proberen te vertellen dat je geld kost dat hun allemaal lappen voor je, en hopen dat je 'zelf met het idee komt' om eens te delen in die lasten.

Dat denk ik in ieder geval, en verder dan een mening komt het niet als je van hak op tak blijft gaan in je berichtjes.
Denk je?
pi_143957386
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja ik ben erg op mijn centen inderdaad. Dat heb je goed door. :o
pi_143957619
quote:

[..]

Welke opleiding doe je als ik vragen mag? Want normaal Nederlands kun je niet.
IT'er in hart en nieren
pi_143961761
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:25 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

SPOILER
Maak duidelijk dat je niet gediend bent van hun grappig bedoelde dollen.

Met dat inkomen mogen ze niet klagen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:13:23 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143972443
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:43 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Werd me geadviseerd door mijn ouders.
Gast, misschien wordt het eens tijd om niet zo vaag te lullen.

1. Wat betalen je ouders voor je?
2. Wat is je financiële situatie nou eigenlijk?

Je lult echt extreem vaag. Je hebt 'alles op orde' maar je leent wel 450 euro per maand. Wat bedoel je nou in godsnaam met 'alles op orde' hebben dan?

Hoe kan je verwachten dat mensen je helpen als je continu tegenstrijdige dingen verklaart en geen antwoord geeft op vragen? Wees gewoon eens duidelijk in je eigen topic. Godsamme.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_143973194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Gast, misschien wordt het eens tijd om niet zo vaag te lullen.

1. Wat betalen je ouders voor je?
2. Wat is je financiële situatie nou eigenlijk?

Je lult echt extreem vaag. Je hebt 'alles op orde' maar je leent wel 450 euro per maand. Wat bedoel je nou in godsnaam met 'alles op orde' hebben dan?

Hoe kan je verwachten dat mensen je helpen als je continu tegenstrijdige dingen verklaart en geen antwoord geeft op vragen? Wees gewoon eens duidelijk in je eigen topic. Godsamme.
Ze betalen alleen de basisdingen:

Eten, drinken, noodzakelijke spullen die vervangen moeten worden: haargel, portemonnee, tandenborstel, parfum, deoderant en deel van de totale schoolkosten (1600 euro van de 2700).

En :') 'zakgeld' :') eens in de 1,5maand 5-10 euro ofzo.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:32:13 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143973451
Waar gebruik jij dan die ¤ 450 per maand in hemelsnaam voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143974079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:32 schreef Leandra het volgende:
Waar gebruik jij dan die ¤ 450 per maand in hemelsnaam voor?
Zorgverzekering 18 eur (na aftrek zorgtoeslag), eigen risico, onverwachtse schooluitgaven (opeens voor een vak een extra boek aanschaffen ofzo..).

Heb in 1 studiejaar een schuld opgebouwd van 4000. Inmiddels afgelost en teruggedrongen (met overschot lenig) naar 1500 (die 1500 heb ij verbruikt)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:52:49 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143974467
18+30+50 voor maandelijks een onverwachts boek?

Je leent dus ¤ 350 teveel.
En kennelijk heb je geen baantje... begin daar eens mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143975936
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:52 schreef Leandra het volgende:
18+30+50 voor maandelijks een onverwachts boek?

Je leent dus ¤ 350 teveel.
En kennelijk heb je geen baantje... begin daar eens mee.
Lukt niet een baan.. ik vind dat een risico. Ik wil mijn studie er niet onder laten lijden. Ik sport er al naast..
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:31:51 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143976034
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:29 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Lukt niet een baan.. ik vind dat een risico. Ik wil mijn studie er niet onder laten lijden. Ik sport er al naast..
Oh, okay.... leg even uit wat er zo bijzonder aan jou en/of je opleiding is dat je geen bijbaantje zou kunnen hebben, terwijl duizenden anderen dat wel kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143976190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, okay.... leg even uit wat er zo bijzonder aan jou en/of je opleiding is dat je geen bijbaantje zou kunnen hebben, terwijl duizenden anderen dat wel kunnen.
Ik moet er gewoon meer tijd aan besteden dan gemiddeld, thats all
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:38:27 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143976263
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:36 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Ik moet er gewoon meer tijd aan besteden dan gemiddeld, thats all
Ah, Havo ---> HBO-P ---> WO

In theorie een optie, in praktijk over het algemeen geen verstandige route.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143976436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe heb je dat eruit gepuzzeld? Je weet het ook meteen. :P het kon ook vmbo -mbo - hbo zijn. :D
pi_143976452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is wel te doen, mits een dosis doorzettingsvermogen en motivatie.

Het hbo P heb ik afgesloten met een 8.4 gemiddeld.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:53:01 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143976705
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:43 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Hoe heb je dat eruit gepuzzeld? Je weet het ook meteen. :P het kon ook vmbo -mbo - hbo zijn. :D
Omdat je in de OP van het andere topic zegt voor WO-student te studeren.... die omschrijving alleen al was voldoende om te weten dat je geen VWO-materiaal bent.
Al even afgezien van het feit dat die route lastig zou combineren met jouw leeftijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143985966
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat je in de OP van het andere topic zegt voor WO-student te studeren.... die omschrijving alleen al was voldoende om te weten dat je geen VWO-materiaal bent.
Al even afgezien van het feit dat die route lastig zou combineren met jouw leeftijd.
Gelijk al een label plakken dat ik geen VWO materiaal ben door fout geschreven te hebben. Ik wil die post best een teruglezen, waar staat dat?

Jij doet zeker vmbo?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:21:11 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143991345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:24 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Gelijk al een label plakken dat ik geen VWO materiaal ben door fout geschreven te hebben. Ik wil die post best een teruglezen, waar staat dat?

Jij doet zeker vmbo?
Welk deel van "De OP van het andere topic" begrijp je niet?
Maar ik zal er even een linkje bij doen....

Oh, en de kans is groot dat ik ouder ben dan je ouders, dus nee... ik doe geen vmbo en heb ook geen vmbo gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144154055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk deel van "De OP van het andere topic" begrijp je niet?
Maar ik zal er even een linkje bij doen....

Oh, en de kans is groot dat ik ouder ben dan je ouders, dus nee... ik doe geen vmbo en heb ook geen vmbo gedaan.
Zelfde leeftijd.
pi_144154207
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mierenneukerij.. Typo.. ik typte te snel. Gelijk al labels plakken. :(

"Een eerstejaarsstudent wo-student"
  woensdag 3 september 2014 @ 23:47:53 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144156207
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:03 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Mierenneukerij.. Typo.. ik typte te snel. Gelijk al labels plakken. :(

"Een eerstejaarsstudent wo-student"
Nee, jij plakt geen labels hè, met je "Jij doet zeker vmbo?"

Eerstejaarsstudent Rechten: Studeert Rechten.
Eerstejaarsstudent Geneeskunde: Studeert Geneeskunde
Eerstejaarsstudent Economie: Studeert Economie
Eerstejaarsstudent WO-student: Studeert WO-student.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144156636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, jij plakt geen labels hè, met je "Jij doet zeker vmbo?"

Eerstejaarsstudent Rechten: Studeert Rechten.
Eerstejaarsstudent Geneeskunde: Studeert Geneeskunde
Eerstejaarsstudent Economie: Studeert Economie
Eerstejaarsstudent WO-student: Studeert WO-student.
Dat ben ik ook geweest.
  donderdag 4 september 2014 @ 00:16:44 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144157061
quote:
11s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat ben ik ook geweest.
Ik had van jou ook niet anders verwacht Piet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144157089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had van jou ook niet anders verwacht Piet ;)
Al die studies was niets voor mij.
  donderdag 4 september 2014 @ 00:23:41 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144157198
quote:
15s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Al die studies was niets voor mij.
Je had ook moeten beginnen met de studie WO-student, dan was het wel goedgekomen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144157258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je had ook moeten beginnen met de studie WO-student, dan was het wel goedgekomen :Y
Al op de lagere school vertelde de leraar: Hij kan het wel maar wil het niet.
  donderdag 4 september 2014 @ 00:29:19 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144157321
quote:
11s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Al op de lagere school vertelde de leraar: Hij kan het wel maar wil het niet.
Als je nu jong was geweest hadden ze je toch op school gehouden.... pas met een diploma van school, en het liefst studeren, of je de capaciteiten hebt boeit niet zo, als je maar kunt roepen dat je student bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144157346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je nu jong was geweest hadden ze je toch op school gehouden.... pas met een diploma van school, en het liefst studeren, of je de capaciteiten hebt boeit niet zo, als je maar kunt roepen dat je student bent.
Ben 3x van school gedonderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 00:30:40 ]
  donderdag 4 september 2014 @ 00:34:25 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144157422
quote:
15s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ben 3x van school gedonderd.
Dat kan tegenwoordig niet meer, tegenwoordig moet de school een andere school voor je zoeken _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144157502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan tegenwoordig niet meer, tegenwoordig moet de school een andere school voor je zoeken _O-
Dus eerst VWO, daarna MAVO, HAVO, toen HBO en uiteindelijk maar MBO dat kan niet meer?
  donderdag 4 september 2014 @ 01:20:27 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144158295
quote:
11s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dus eerst VWO, daarna MAVO, HAVO, toen HBO en uiteindelijk maar MBO dat kan niet meer?
Het HBO-MBO verhaal waarschijnlijk wel, want dan zul je inmiddels wel 18 zijn, maar de middelbare school mag je niet zomaar meer van school sturen, dan moeten ze een alternatief voor je hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144158644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het HBO-MBO verhaal waarschijnlijk wel, want dan zul je inmiddels wel 18 zijn, maar de middelbare school mag je niet zomaar meer van school sturen, dan moeten ze een alternatief voor je hebben.
HBO deed ik toen op mijn 18e, ook weggestuurd
pi_144158663
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:46 schreef GoldenHeart het volgende:
ondankbare kind
:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')