abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138558843
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??

De OP zal ik niet te lang maken, maar ik zal mijn leven kort en krachtig schetsen:
*jongen van onlangs 19 jaar.

*Pestperiode gehad op de basisschool, evenals eerste en tweede klas

* vanaf de derde klas was ik de best presterende leerling van de school en op dit moment volg ik een hbo opleiding waar ik een cijfergemiddelde heb van een 8,5

*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.

*Buiten school heb ik geen vrienden, omdat de mensen uit mijn klas niet mensen zijn met wie ik mijzelf goed zie opschieten buiten school, want zij hebben andere "uitgaansplekken " dan ik, zij gaan namelijk het liefst snachts naar discotheken en vinden dat geweldig, terwijl dat niet iets is wat ik dan weer leuk vind om te doen...

*Wat doe ik zoal dagelijks? Vaak thuis met ouders praten en lachen en dagelijks studeren en films kijken en mijzelf actueel houden met wat kranten lezen en thats it. verder geen hobby's ---> is nu al sinds mijn eindexamenjaar (vorig jaar), want sindsdien ben ik veel meer gaan studeren.

*tot nu toe geen vriendin gehad of iets dergelijks met een meisje. Ik leer ook geen meisjes kennen of iets dergelijks door het voorgaande *.

*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.

*Ik denk nu zo van ja laat alles maar gaan zoals het ni gaat en na mijn studie (over 3jr) dan ga ik even 6mnd tot 12mnd voorbereiden en alles regelen om op mezelf te gaan en dan ga ik wel genieten. Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.

ik ben overigens niet een liefhebber van discos en kroegen etc in de late avonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door GoldenHeart op 06-04-2014 01:03:58 ]
pi_138558914
Misschien moet je dan een hobby zoeken en dat eventueel combineren met sociale contacten. Ga sporten ofzo.
pi_138558922
Als je trouwens de beste leerling van je school was waarom ben je dan hbo gaan doen?
pi_138558984
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:00 schreef ulq het volgende:
Als je trouwens de beste leerling van je school was waarom ben je dan hbo gaan doen?
Pitje lager gekozen ivm dat ik in dat jaar vaak ziek werd. Ik ga volgend jaar via de p route hogerop.
pi_138559006
Gewoon wat sociale contacten opdoen, niks ernstigs.
pi_138559097
Waarom vraag je aan ons of je leven slecht is? Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Je deelt je leven in zoals jij wilt. Als jij niet graag uitgaat dan doe je dat niet, als je graag veel studeert dan doe je dat, zo simpel is het.
Uit de OP klinkt het alsof je het naar je zin hebt zoals je je leven nu leeft, dan is het toch goed?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138559111
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:04 schreef Xetran het volgende:
Gewoon wat sociale contacten opdoen, niks ernstigs.
Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
pi_138559155
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom vraag je aan ons of je leven slecht is? Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Je deelt je leven in zoals jij wilt. Als jij niet graag uitgaat dan doe je dat niet, als je graag veel studeert dan doe je dat, zo simpel is het.
Uit de OP klinkt het alsof je het naar je zin hebt zoals je je leven nu leeft, dan is het toch goed?
Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....

Maarja aan de andere kant, ben ik niet saai? Ik heb ook wel behoefte aan echte vrienden en natuurlijk een vriendin.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie beoordeling is over mijn leven.
  zondag 6 april 2014 @ 01:10:28 #9
67670 Skv
Cynist.
pi_138559159
Gast, ga uit huis en bouw je leven op. Met alleen cijfers red je het niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138559181
Nee is niet slecht. Wanneer je vroegtijdig van school gaat is je leven pas slecht
pi_138559215
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....

Maarja aan de andere kant, ben ik niet saai? Ik heb ook wel behoefte aan echte vrienden en natuurlijk een vriendin.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie beoordeling is over mijn leven.
Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?

Anderen kunnen jouw leven niet goed beoordelen want iedereen vindt andere dingen belangrijk in het leven.
pi_138559266
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Gast, ga uit huis en bouw je leven op. Met alleen cijfers red je het niet.
Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.

uit huis ga ik na mn studie.
pi_138559270
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:11 schreef hENKIE8 het volgende:
Nee is niet slecht. Wanneer je vroegtijdig van school gaat is je leven pas slecht
:P
pi_138559288
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:15 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

:P
me ook keihard uitlachen gewoon:'(
pi_138559297
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:12 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?

Anderen kunnen jouw leven niet goed beoordelen want iedereen vindt andere dingen belangrijk in het leven.
Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.

Ik wil gaan sporten, maar dan sportschool of gewoon thuis met fitnss materialen (die ik ga aanschaffe dan)
pi_138559312
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:16 schreef hENKIE8 het volgende:

[..]

me ook keihard uitlachen gewoon:'(
nee hoor. Als het een serieuze post is: ok ben het ermee eens!!
pi_138559313
Als je zelf maar gelukkig met je leven bent, wat maakt het dan uit wat andere mensen denken.
pi_138559328
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.

Ik wil gaan sporten, maar dan sportschool of gewoon thuis met fitnss materialen (die ik ga aanschaffe dan)
Dat sporten noemde ik zodat je mensen kon leren kennen. Bij de sportschool kan dat ook wel, maar is minder gemakkelijk dan bij een club lijkt me.
pi_138559348
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

nee hoor. Als het een serieuze post is: ok ben het ermee eens!!
nee maakt niet uit .maar was wel serieus opzich.als je studeert kan je iig een baan vinden die je leuk lijkt (denk ik) dus heb je het nu misschien wat minder maar later beter
pi_138559419
Nope, je bent gewoon een beetje een loner. Als je gaat sporten, doe dat dan buitenshuis, zodat je wat mensen leert kennen. Contacten leggen is nooit verkeerd, ook al komen er geen vriendschappen uit. Je bent misschien een beetje verwend, maar dat is ook niet per se slecht.
Your opinion of me is none of my business.
  PR en moderator zondag 6 april 2014 @ 01:26:26 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_138559456
Klinkt als een gewoon normaal doorsnee leven.
Voor de meerderheid is het vaak wel eens somber :')
Dan breng je daar verandering in en dan is het weer een tijd oké.
Fuck the EBU.
  zondag 6 april 2014 @ 01:36:53 #22
424509 Wilgekatje
niet uit de wilg te kijken
pi_138559634
Hm nee het leven is meer dan werk/studie, maar dat maakt jouw leven nog niet slecht. Alleen studeren gaat echter niet volstaan om gelukkig te worden, al is een goede/leuke studie wel handig natuurlijk en helpt het later bij het vinden van een leukere en beter betaalde baan.

Heb je verder geen interesses ofzo?
Dingen die je boeien? Politiek, wetenschap, kunstzinnige dingen? Daar heb je ook verenigingen en clubs van, waar je een keer een open avond van kunt bezoeken.
Stel je houdt van gamen: sluit je aan bij één van de tig facebook clubs rondom gamen en nodig mensen uit of ga naar meetings. Dat geldt voor welke hobby dan ook. Films kun je ook samen kijken, zelfs daar heb je clubs e.d. van.

Als je gaat sporten, niet thuis doen, maar ergens anders waar je onder de mensen komt. Heb je ook een uitje. Of je vrienden maakt weet ik niet, maar als je niets met andere mensen doet kún je ze niet eens maken.
pi_138559806
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
Je hebt toch dingen om op te bouwen, of niet dan? Ga gewoon naar buiten man :')
pi_138559914
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:
Waarom vraag je aan ons of je een slecht leven hebt? Je hebt een heel doorsnee leven op je gebrek aan sociale contacten na. Wil jij sociale contacten, dan kun je die gaan proberen op te bouwen. Als je happy bent zo en het niet mist, dan doe je dat lekker niet. Het is geen verplichting.
  zondag 6 april 2014 @ 02:08:28 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138559997
Ja, je bent verdoemd ;(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_138560024
Als anderen moet vragen of jouw leven slecht is dan heb mis je waarschijnlijk zelf al iets in het leven. Dus je geeft eigenlijk het antwoord al zelf door deze vraag te stellen.
pi_138560029
Ik heb precies het tegenovergestelde leven van jouw:
- ouders niet in beeld (1 overleden).
- meerdere bijbaantjes gehad
- jaartje gaan backpacken
- zit bij een studentenvereniging
- wil zo veel hobby's (surfen, motor rijden maar geen geld)
- haal met moeite mijn studiepunten op het hbo (vooral werk en uitgaan ernaast).

Maar je leven mislukt? Totaal niet!
Je bent 19, hoeveel mensen ook zeggen je moet genieten enz. (in de periode 19 t/m 22 kan je heel veel doen).

Je geeft aan hoge cijfers te halen, maar op sociaal vlak niet tevreden te zijn. Sociale intelligentie is ook iets wat je moet leren, ervaring moet opdoen en het herhalen van scenario's.

Soms lijkt het net of sommige mensen van jouw leeftijd alles op orde hebben, maar geloof me niet iedereen heeft bij het eerste meisje gelijk de juiste klik/boodschap over gebracht. Ga uit en leer verschillende mensen/meiden kennen, en stel er niet te hoge verwachtingen aan. Wanneer je contacten opdoet met mensen, moet je iets uitstralen van "he, die heeft wat/ daar kan ik mee lachen/iets van leren".

In jouw geval is het misschien belangrijk om eerst jezelf te leren kennen en stel daarbij de vragen "wat wil ik?", "waar beleef ik lol in?". Op het moment dat jij je hobby's, leuke activiteiten hebt gevonden, straal je dit uit en kan je deze ervaringen uitwisselen met mensen. Op deze manier ontstaan gemeenschappelijke interesses en vrienden.

Probeer ook het verleden achter je te laten, niet iedereen van de basisschool staat er nu zo goed voor als jij, en mag je best trots op zijn.

Een paar goede punten voor jou kunnen zijn:
- Van de zomervakantie een maand backpacken in Azie (doen veel mensen alleen).
- Bijbaantje waarbij sociaal contact voorop staat (pas wel op, in de schoolperiode kan dit veel energie/planning vergen).
- Ga bij een studentenvereniging
- Installeer Tinder, ga naar feestjes en probeer contact met meisjes te oefenen
- Doe dingen waar je jezelf trots door voelt en onafhankelijk wordt (dagje alleen met de trein naar een andere stad en daar wat gaan eten, rustig rondkijken enz.)
- Hoe lastig het ook klinkt, kijk vooral vooruit.
- Zoek uit welke hobby bij je past.
pi_138560229
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 02:11 schreef faf het volgende:
Ik heb precies het tegenovergestelde leven van jouw:
- ouders niet in beeld (1 overleden).
- meerdere bijbaantjes gehad
- jaartje gaan backpacken
- zit bij een studentenvereniging
- wil zo veel hobby's (surfen, motor rijden maar geen geld)
- haal met moeite mijn studiepunten op het hbo (vooral werk en uitgaan ernaast).

Maar je leven mislukt? Totaal niet!
Je bent 19, hoeveel mensen ook zeggen je moet genieten enz. (in de periode 19 t/m 22 kan je heel veel doen).

Je geeft aan hoge cijfers te halen, maar op sociaal vlak niet tevreden te zijn. Sociale intelligentie is ook iets wat je moet leren, ervaring moet opdoen en het herhalen van scenario's.

Soms lijkt het net of sommige mensen van jouw leeftijd alles op orde hebben, maar geloof me niet iedereen heeft bij het eerste meisje gelijk de juiste klik/boodschap over gebracht. Ga uit en leer verschillende mensen/meiden kennen, en stel er niet te hoge verwachtingen aan. Wanneer je contacten opdoet met mensen, moet je iets uitstralen van "he, die heeft wat/ daar kan ik mee lachen/iets van leren".

In jouw geval is het misschien belangrijk om eerst jezelf te leren kennen en stel daarbij de vragen "wat wil ik?", "waar beleef ik lol in?". Op het moment dat jij je hobby's, leuke activiteiten hebt gevonden, straal je dit uit en kan je deze ervaringen uitwisselen met mensen. Op deze manier ontstaan gemeenschappelijke interesses en vrienden.

Probeer ook het verleden achter je te laten, niet iedereen van de basisschool staat er nu zo goed voor als jij, en mag je best trots op zijn.

Een paar goede punten voor jou kunnen zijn:
- Van de zomervakantie een maand backpacken in Azie (doen veel mensen alleen).
- Bijbaantje waarbij sociaal contact voorop staat (pas wel op, in de schoolperiode kan dit veel energie/planning vergen).
- Ga bij een studentenvereniging
- Installeer Tinder, ga naar feestjes en probeer contact met meisjes te oefenen
- Doe dingen waar je jezelf trots door voelt en onafhankelijk wordt (dagje alleen met de trein naar een andere stad en daar wat gaan eten, rustig rondkijken enz.)
- Hoe lastig het ook klinkt, kijk vooral vooruit.
- Zoek uit welke hobby bij je past.
installeer tinder, ga backpacken in Azie. _O- echte levensverbeteraars dit
pi_138560346
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 02:48 schreef hENKIE8 het volgende:

[..]

installeer tinder, ga backpacken in Azie. _O- echte levensverbeteraars dit
Kom jij dan met voorstellen die jongen te helpen.
Net of het zo leuk is om alleen op vakantie te gaan op Mallorca.

En Tinder is wel een kei makkelijke manier om meiden aan te spreken.
pi_138560375
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 03:13 schreef faf het volgende:

[..]

Kom jij dan met voorstellen die jongen te helpen.
Net of het zo leuk is om alleen op vakantie te gaan op Mallorca.

En Tinder is wel een kei makkelijke manier om meiden aan te spreken.
mijn leven is wss nog waardelozer dan van ts maar ik ga dus echt niet backpacken in Azië. Heb ik niet eens tijd voor. En als ik tinder nodig heb voor een vriendin blijf ik liever alleen :')
pi_138560939
Jouw leven is helemaal niet slecht en zeker niet dramatisch. Je lijkt eerder vast te zitten in een bepaalde "state of mind". Heel herkenbaar trouwens. Probeer jezelf niet als slachtoffer te zien! Zo van "het overkomt mij allemaal en ik kan er niks aan doen", maar doe iets! Als je ontevreden bent (over je leven of een deel daarvan), dan kan alleen jij die verandering initiëren. Dat kost tijd, veel energie en moeite, maar dat is het op den duur wel waard natuurlijk.

Even voor de duidelijkheid: dit is geen kritiek, maar ik probeer je alleen een schop onder je kont te geven en je duidelijk te maken dat jij je eigen leven leidt.

Succes!
pi_138561645
Je hebt geen slecht leven als je het als positief ervaart. Echter je sociale ontwikkeling loopt achter. Wil je iets met je studie bereiken dan zul je daar ook wat meer tijd in moeten steken. Betekent niet dat je elke dag met vrienden moet afspreken of moet gaan stappen. Er is ook een tussenweg.

Misschien een baantje nemen (al is t maar 1 of 2x in de week een aantal uur), (tteam)sporten (kan ook recreatief) of aan andere sociale activiteiten deelnemen. (filmclub ofzo)
pi_138562022
Je klinkt een beetje als iemand met een bovengemiddeld IQ, wie weet zelfs een hoog IQ. Dat zou het pesten ook verklaren en het gebrek aan aansluiting met je klasgenoten. Mijn advies is dan ook je IQ eens te laten meten. Blijkt die idd hoog dan kan je via Mensa mensen leren kennen met een gelijke manier van denken en meer gelijke interesses.
pi_138562294
Dankjewel allemaal voor het tijdnemen om te reageren in mijn topic.

Het is absoluut niet zo dat ik mijzelf als een slachtoffer zie.

Overigens ben ik totaal niet de type die van uitgaan en studentenverenigingen houd. Dat laatste is me wat te geforceerd allemaal qua sociale contacten. En met het uitgaan betreft ben ik geen drinker en een persoon dat snachts buiten hangt, en qua interesses zal ik ook niet de personen treffen die bij mij zullen passen..

Echter heb ik het wel gepoogd om uit te gaan, maar ik vond het echt niks..

Zelf ben ik van plan om te gaan sporten, maar ben nog aan het overwegen om het of thuis te doen of bij de sportschool.
  zondag 6 april 2014 @ 10:39:27 #35
424509 Wilgekatje
niet uit de wilg te kijken
pi_138562375
Als je op zoek bent naar soortgenoten, probeer dan te bedenken wie je zelf bent. Heb je echt geen hobby's of interesses behalve films?
pi_138562406
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:39 schreef Wilgekatje het volgende:
Als je op zoek bent naar soortgenoten, probeer dan te bedenken wie je zelf bent. Heb je echt geen hobby's of interesses behalve films?
Tenissen, golfen en krachttraining en cardio.

Echter ben ik niet aan het forceren om vrienden te maken... grotendeels vind ik dat het vanzelf moet gaan, ook van twee kanten.

Ik heb vorig jaar nog op een competetief sport gezeten, maar ben ermee gestopt ivm tijdgebrek voor school.
  zondag 6 april 2014 @ 10:47:26 #37
67670 Skv
Cynist.
pi_138562510
quote:

[..]

Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.

Jezus Christus zeg. Jij kan het leven duidelijk nog niet aan. Financieel volledig afhankelijk van je ouders, geen vrienden, geen sociaal leven, geen vriendin. En bang om op eigen benen te staan? Get up and live.
pi_138562583
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 10:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Jezus Christus zeg. Jij kan het leven duidelijk nog niet aan. Financieel volledig afhankelijk van je ouders, geen vrienden, geen sociaal leven, geen vriendin. En bang om op eigen benen te staan? Get up and live.
bang om op eigen benen te staan? Nee ik ga liever zonder schulden naar mijn huis, zonder dat ik de lasten hoef te betalen van een lening.
  zondag 6 april 2014 @ 10:54:24 #39
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_138562642
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 10:47 schreef Skv het volgende:

[..]

idd

En uit huis gaan vormt je. Je krijgt je eigen leven, meer verantwoordelijkheden maar je kan dan ook lekker maten uitnodigen om diep in de nacht mee te hangen, of een meisje meebrengen. Dat is toch allemaal comfortabeler wanneer je een eigen woning hebt, dit maakt je veel gelukkiger dan als een loser thuis te hangen (om zo naast school jezelf niet verder te ontwikkelen, ook op sociaal gebied niet). Althans in mijn ogen.
  zondag 6 april 2014 @ 11:00:15 #40
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_138562760
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 10:50 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

bang om op eigen benen te staan? Nee ik ga liever zonder schulden naar mijn huis, zonder dat ik de lasten hoef te betalen van een lening.
gast! Zie het als een investering en werk er ook een beetje bij! Dan kom je prima rond!

Ik heb ook nog een kleine studieschuld maar ondertussen heb ik wel het volgende bereikt:

- 5 jaar op kamers gezeten (nu samen wonend) en gebruikt als sociale hang plaats met vrienden
- zo nu en dan een meisje meenemen om in je eigen teretorium plezier mee te hebben
- een Hbo en een master studie afgerond
- Nu een leuk netwerk aan mensen opgebouwd zowel binnen als buiten de studie
- een leuke baan dat de investering van een beetje studieschuld dubbel en dwars waard was, die baan heb ik niet alleen gekregen door mijn hbo en master papieren te tonen. Nee ook doordat ik zelfstandig ben geworden en veel op sociaal gebied actief was/ben

In andere woorden het gaat om het totaal pakket. Thuis hangen tot aan het einde van je studie vind ik persoonlijk een doodzonde. Een dergelijke studenten periode kun je maar 1 keer goed meemaken.

Soms moet je even je eigen comfort zone doorbreken om echt gelukkig te worden! Jij had dit topic niet geopend als je niet aan je eigen geluk twijfelde.
  zondag 6 april 2014 @ 11:01:16 #41
67670 Skv
Cynist.
pi_138562783
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 10:50 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Je bent dus bang voor een lening. Wake up dude, met alleen cijfers kom je tegenwoordig niet meer aan een baan. En een studielening betaal je gedurende 20 jaar af. Je komt zo wel echt bijzonder sneu over om eerlijk te zijn.
  zondag 6 april 2014 @ 11:02:36 #42
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_138562811
quote:

[..]

Nu heb je nog stuffie en je lening. Na je studie ben je werkloos en heb je helemaal geen inkomen. Misschien kun je een cursus Nederlands gaan doen naast je studie?
pi_138563083
Nu je op Fok! zit zal het alleen maar slechter met je gaan.
  zondag 6 april 2014 @ 11:50:38 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138563819
Paar dingen TS:

Op jezelf wonen wil niet perse zeggen dat je schulden opbouwt. Het klinkt alsof je ouders toch vrijwel alles zouden betalen..

Je bent gewoon een grote schijtlaars die het bij zijn ouders thuis VEEL te makkelijk heeft. Daar kun je zelf niet zoveel aan doen, eigenlijk zouden je ouders je flink aan het werk moeten zetten en kostgeld vragen. Nu doe je buiten je schoolwerk werkelijk geen zak, zelfs voor het idee over fitness overweeg je om dat lekker makkelijk thuis te doen :'). Jezus man, ook na je opleiding zul je niet ineens een survivor zijn. Ooit moet je leren koken, schoonmaken, financien doen en voor jezelf zorgen.

Ik stel voor dat je deze tijd gebruikt om zo rap mogelijk aan de vrouw en vrienden te raken. De vrouw zodat er iemand voor je zorgt als je dan eindelijk opkrast bij je ouders. En vrienden om dat zwarte gat op te vullen want op dit moment zijn je ouders je beste vrienden.
Resistance is futile.
pi_138564466
TS, als je niet je best gaat doen om aan te pappen met je huidige studiegenootjes, ga je straks in de problemen komen als je bij een bedrijf binnen wilt komen. Zie het als een investering, als je later goede contacten hebt wordt het leven een stuk makkelijker.
pi_138565413
Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd anderen je leven te laten beoordelen. De vraag is: Ben jij er gelukkig mee?

Ik zou er zelf doodongelukkig van worden om twee redenen: 1) Ik zou me eenzaam voelen als ik alleen mijn ouders als intieme relatie zou hebben, aangezien je niet echt close contact hebt met je studievrienden en 2) ik zou me heel afhankelijk voelen. Ik werk als sinds mn 15e en zou niet anders willen, het geeft me namelijk een gevoel van zelfstandigheid en dat ik ook iets kan doen in deze maatschappij behalve geld vangen van mijn ouders en te studeren. Daarnaast is werken ook een sociaal component dat weer terug komt op het eerste gedeelte.

Prima dat je hard wil werken voor school en je leven zo goed mogelijk wilt hebben na je studie (geen schulden bv), maar ik denk dat je je sociale ontwikkeling/component in je leven niet moet vergeten. Wordt wel een hele grote stap als je van "alles van papa en mama zodat ik kan studeren" naar "alles zelf doen, voor het eerst gaan werken (staat ook kut op je cv trouwens) en niet eenzaam worden als je weg bent bij je ouders".

Sporten is ook een goed idee, maar doe dat dan eens met iemand anders (dus in een teamsport of een sport waar je training volgt met andere mensen). Je mag best introvert zijn en op jezelf gekeerd zijn, maar ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen als je studie wegvalt.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
  PR en moderator zondag 6 april 2014 @ 13:25:37 #47
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_138566602
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:49 schreef StrawberrySwing het volgende:
Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd anderen je leven te laten beoordelen. De vraag is: Ben jij er gelukkig mee?

Ik zou er zelf doodongelukkig van worden om twee redenen: 1) Ik zou me eenzaam voelen als ik alleen mijn ouders als intieme relatie zou hebben, aangezien je niet echt close contact hebt met je studievrienden en 2) ik zou me heel afhankelijk voelen. Ik werk als sinds mn 15e en zou niet anders willen, het geeft me namelijk een gevoel van zelfstandigheid en dat ik ook iets kan doen in deze maatschappij behalve geld vangen van mijn ouders en te studeren. Daarnaast is werken ook een sociaal component dat weer terug komt op het eerste gedeelte.

Prima dat je hard wil werken voor school en je leven zo goed mogelijk wilt hebben na je studie (geen schulden bv), maar ik denk dat je je sociale ontwikkeling/component in je leven niet moet vergeten. Wordt wel een hele grote stap als je van "alles van papa en mama zodat ik kan studeren" naar "alles zelf doen, voor het eerst gaan werken (staat ook kut op je cv trouwens) en niet eenzaam worden als je weg bent bij je ouders".

Sporten is ook een goed idee, maar doe dat dan eens met iemand anders (dus in een teamsport of een sport waar je training volgt met andere mensen). Je mag best introvert zijn en op jezelf gekeerd zijn, maar ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen als je studie wegvalt.
Dit is wel echt een hele goede post.
Dat bij je ouders blijven wonen zonder te werken alleen maar om te studeren kan nog eens aardig wat problemen gaan opleveren aan het eind van je studie als je dán pas 'de wijde wereld in gaat'.
Een studieschuld af moeten lossen met een paar tientjes per maand (naar draagkracht) is dan een kleiner probleem.
Fuck the EBU.
pi_138571409
Je hoeft niet meteen je leven om te gooien. Ik zou beginnen met een bijbaantje te zoeken ;).
pi_138571472
Het antwoord op je vraag is: je leven moet nog beginnen
pi_138832143
Dat ik geen vriendin en vrienden heb, zit mij echt diep... vooral het eerste..

ik heb ook nooit fatsoenelijk met meisjes om kunnen gaan, want het botst altijd... want de meisjes die ik tref die kijken meestal jaloers of hatelijk.. en vervolgens hebben ze altijd commentaar terwijl ik niet eens contact met hun heb (buiten school)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')