Pitje lager gekozen ivm dat ik in dat jaar vaak ziek werd. Ik ga volgend jaar via de p route hogerop.quote:Op zondag 6 april 2014 01:00 schreef ulq het volgende:
Als je trouwens de beste leerling van je school was waarom ben je dan hbo gaan doen?
Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.quote:Op zondag 6 april 2014 01:04 schreef Xetran het volgende:
Gewoon wat sociale contacten opdoen, niks ernstigs.
Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....quote:Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom vraag je aan ons of je leven slecht is? Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Je deelt je leven in zoals jij wilt. Als jij niet graag uitgaat dan doe je dat niet, als je graag veel studeert dan doe je dat, zo simpel is het.
Uit de OP klinkt het alsof je het naar je zin hebt zoals je je leven nu leeft, dan is het toch goed?
Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?quote:Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....
Maarja aan de andere kant, ben ik niet saai? Ik heb ook wel behoefte aan echte vrienden en natuurlijk een vriendin.
Ik ben vooral benieuwd wat jullie beoordeling is over mijn leven.
Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.quote:Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Gast, ga uit huis en bouw je leven op. Met alleen cijfers red je het niet.
quote:Op zondag 6 april 2014 01:11 schreef hENKIE8 het volgende:
Nee is niet slecht. Wanneer je vroegtijdig van school gaat is je leven pas slecht
Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.quote:Op zondag 6 april 2014 01:12 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?
Anderen kunnen jouw leven niet goed beoordelen want iedereen vindt andere dingen belangrijk in het leven.
Dat sporten noemde ik zodat je mensen kon leren kennen. Bij de sportschool kan dat ook wel, maar is minder gemakkelijk dan bij een club lijkt me.quote:Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.
Ik wil gaan sporten, maar dan sportschool of gewoon thuis met fitnss materialen (die ik ga aanschaffe dan)
nee maakt niet uit .maar was wel serieus opzich.als je studeert kan je iig een baan vinden die je leuk lijkt (denk ik) dus heb je het nu misschien wat minder maar later beterquote:Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
nee hoor. Als het een serieuze post is: ok ben het ermee eens!!
Je hebt toch dingen om op te bouwen, of niet dan? Ga gewoon naar buiten manquote:Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
Waarom vraag je aan ons of je een slecht leven hebt? Je hebt een heel doorsnee leven op je gebrek aan sociale contacten na. Wil jij sociale contacten, dan kun je die gaan proberen op te bouwen. Als je happy bent zo en het niet mist, dan doe je dat lekker niet. Het is geen verplichting.quote:Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:
Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
installeer tinder, ga backpacken in Azie.quote:Op zondag 6 april 2014 02:11 schreef faf het volgende:
Ik heb precies het tegenovergestelde leven van jouw:
- ouders niet in beeld (1 overleden).
- meerdere bijbaantjes gehad
- jaartje gaan backpacken
- zit bij een studentenvereniging
- wil zo veel hobby's (surfen, motor rijden maar geen geld)
- haal met moeite mijn studiepunten op het hbo (vooral werk en uitgaan ernaast).
Maar je leven mislukt? Totaal niet!
Je bent 19, hoeveel mensen ook zeggen je moet genieten enz. (in de periode 19 t/m 22 kan je heel veel doen).
Je geeft aan hoge cijfers te halen, maar op sociaal vlak niet tevreden te zijn. Sociale intelligentie is ook iets wat je moet leren, ervaring moet opdoen en het herhalen van scenario's.
Soms lijkt het net of sommige mensen van jouw leeftijd alles op orde hebben, maar geloof me niet iedereen heeft bij het eerste meisje gelijk de juiste klik/boodschap over gebracht. Ga uit en leer verschillende mensen/meiden kennen, en stel er niet te hoge verwachtingen aan. Wanneer je contacten opdoet met mensen, moet je iets uitstralen van "he, die heeft wat/ daar kan ik mee lachen/iets van leren".
In jouw geval is het misschien belangrijk om eerst jezelf te leren kennen en stel daarbij de vragen "wat wil ik?", "waar beleef ik lol in?". Op het moment dat jij je hobby's, leuke activiteiten hebt gevonden, straal je dit uit en kan je deze ervaringen uitwisselen met mensen. Op deze manier ontstaan gemeenschappelijke interesses en vrienden.
Probeer ook het verleden achter je te laten, niet iedereen van de basisschool staat er nu zo goed voor als jij, en mag je best trots op zijn.
Een paar goede punten voor jou kunnen zijn:
- Van de zomervakantie een maand backpacken in Azie (doen veel mensen alleen).
- Bijbaantje waarbij sociaal contact voorop staat (pas wel op, in de schoolperiode kan dit veel energie/planning vergen).
- Ga bij een studentenvereniging
- Installeer Tinder, ga naar feestjes en probeer contact met meisjes te oefenen
- Doe dingen waar je jezelf trots door voelt en onafhankelijk wordt (dagje alleen met de trein naar een andere stad en daar wat gaan eten, rustig rondkijken enz.)
- Hoe lastig het ook klinkt, kijk vooral vooruit.
- Zoek uit welke hobby bij je past.
Kom jij dan met voorstellen die jongen te helpen.quote:Op zondag 6 april 2014 02:48 schreef hENKIE8 het volgende:
[..]
installeer tinder, ga backpacken in Azie.echte levensverbeteraars dit
mijn leven is wss nog waardelozer dan van ts maar ik ga dus echt niet backpacken in Azië. Heb ik niet eens tijd voor. En als ik tinder nodig heb voor een vriendin blijf ik liever alleenquote:Op zondag 6 april 2014 03:13 schreef faf het volgende:
[..]
Kom jij dan met voorstellen die jongen te helpen.
Net of het zo leuk is om alleen op vakantie te gaan op Mallorca.
En Tinder is wel een kei makkelijke manier om meiden aan te spreken.
Tenissen, golfen en krachttraining en cardio.quote:Op zondag 6 april 2014 10:39 schreef Wilgekatje het volgende:
Als je op zoek bent naar soortgenoten, probeer dan te bedenken wie je zelf bent. Heb je echt geen hobby's of interesses behalve films?
Jezus Christus zeg. Jij kan het leven duidelijk nog niet aan. Financieel volledig afhankelijk van je ouders, geen vrienden, geen sociaal leven, geen vriendin. En bang om op eigen benen te staan? Get up and live.quote:Op zondag 6 april 2014 01:15 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.
uit huis ga ik na mn studie.
bang om op eigen benen te staan? Nee ik ga liever zonder schulden naar mijn huis, zonder dat ik de lasten hoef te betalen van een lening.quote:Op zondag 6 april 2014 10:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg. Jij kan het leven duidelijk nog niet aan. Financieel volledig afhankelijk van je ouders, geen vrienden, geen sociaal leven, geen vriendin. En bang om op eigen benen te staan? Get up and live.
iddquote:Op zondag 6 april 2014 10:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg. Jij kan het leven duidelijk nog niet aan. Financieel volledig afhankelijk van je ouders, geen vrienden, geen sociaal leven, geen vriendin. En bang om op eigen benen te staan? Get up and live.
gast! Zie het als een investering en werk er ook een beetje bij! Dan kom je prima rond!quote:Op zondag 6 april 2014 10:50 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
bang om op eigen benen te staan? Nee ik ga liever zonder schulden naar mijn huis, zonder dat ik de lasten hoef te betalen van een lening.
Je bent dus bang voor een lening. Wake up dude, met alleen cijfers kom je tegenwoordig niet meer aan een baan. En een studielening betaal je gedurende 20 jaar af. Je komt zo wel echt bijzonder sneu over om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 6 april 2014 10:50 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
bang om op eigen benen te staan? Nee ik ga liever zonder schulden naar mijn huis, zonder dat ik de lasten hoef te betalen van een lening.
Nu heb je nog stuffie en je lening. Na je studie ben je werkloos en heb je helemaal geen inkomen. Misschien kun je een cursus Nederlands gaan doen naast je studie?quote:Op zondag 6 april 2014 01:15 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.
uit huis ga ik na mn studie.
Dit is wel echt een hele goede post.quote:Op zondag 6 april 2014 12:49 schreef StrawberrySwing het volgende:
Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd anderen je leven te laten beoordelen. De vraag is: Ben jij er gelukkig mee?
Ik zou er zelf doodongelukkig van worden om twee redenen: 1) Ik zou me eenzaam voelen als ik alleen mijn ouders als intieme relatie zou hebben, aangezien je niet echt close contact hebt met je studievrienden en 2) ik zou me heel afhankelijk voelen. Ik werk als sinds mn 15e en zou niet anders willen, het geeft me namelijk een gevoel van zelfstandigheid en dat ik ook iets kan doen in deze maatschappij behalve geld vangen van mijn ouders en te studeren. Daarnaast is werken ook een sociaal component dat weer terug komt op het eerste gedeelte.
Prima dat je hard wil werken voor school en je leven zo goed mogelijk wilt hebben na je studie (geen schulden bv), maar ik denk dat je je sociale ontwikkeling/component in je leven niet moet vergeten. Wordt wel een hele grote stap als je van "alles van papa en mama zodat ik kan studeren" naar "alles zelf doen, voor het eerst gaan werken (staat ook kut op je cv trouwens) en niet eenzaam worden als je weg bent bij je ouders".
Sporten is ook een goed idee, maar doe dat dan eens met iemand anders (dus in een teamsport of een sport waar je training volgt met andere mensen). Je mag best introvert zijn en op jezelf gekeerd zijn, maar ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen als je studie wegvalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |