"Alles wat mijn hartje begeert." "Mijn studie wordt door hen vergoed."quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 01:36 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Lees goed wat ik geschrevem had destijds: 'het komt ook omdat ik niet veel vraag'.
Studie betalen ze voor 40 procent, de rest betaal ik zelf via duo.
WTF?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:07 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Lees het topic goed door. Ze betalen nauwelijks wat (echte drukkende kosten). Zorgverzekering e.d. betaal ik zelf en kleding ook etc etc. Daarnaast leen ik elke maand van DUO (450).
Je zegt dat je zelf alles financieel gezien top hebt, maar je moet 450 euro per maand lenen van DUO? Wat is daar zo 'top' aan dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 01:36 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Lees goed wat ik geschrevem had destijds: 'het komt ook omdat ik niet veel vraag'.
Studie betalen ze voor 40 procent, de rest betaal ik zelf via duo.
GMTA.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:52 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Je zegt dat je zelf alles financieel gezien top hebt, maar je moet 450 euro per maand lenen van DUO? Wat is daar zo 'top' aan dan?
Nee geen idee. Wat rekenen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 04:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je goed in rekenen bent dan weet je precies wanneer weg te wezen.
Geen idee eigenlijk. Werd me geadviseerd door mijn ouders.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF?
Waarom leen je ¤ 450 per maand, je woont thuis nota bene!
En je zorgverzekering betaal je wel zelf, maar je krijgt waarschijnlijk ook zelf je zorgtoeslag.
Naar hoeveel zal ik het verlagen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF?
Waarom leen je ¤ 450 per maand, je woont thuis nota bene!
En je zorgverzekering betaal je wel zelf, maar je krijgt waarschijnlijk ook zelf je zorgtoeslag.
The fuck... Ben je nu aan 't trollen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Naar hoeveel zal ik het verlagen?
Als je dit soort dingen doet op aanraden van je ouders -waarbij ik het frappant vindt dat je hun wel gebruikt wanneer je denkt dat jij er beter van wordt, maar als zij een bijdrage vragen dan 'heb je daar geen zin in'- en op een forum moet vragen naar wat je het moet aanpassen, dan vraag ik me af hoe je kunt zeggen dat t je nu financieel top gaat. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik val meer over dat 'uit eigen beweging'. Je mag toch hopen dat je ouders bij je aankloppen voor hulp als het echt problematisch wordt. En dat lijkt me dan geen reden om die hulp te weigeren, omdat ze erom vragen i.p.v. dat ze hebben gewacht tot jij het aanbood.
Ouders helpen kan op vele manieren. Als ze het even moeilijk hebben dan kan dat onder andere door financieel bij te springen. Maar als dat structureel voorkomt dan is er toch iets anders aan de hand en dan help je hun en jezelf niet door maar geld te geven.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ze bij je aankloppen voor hulp vind ik iets anders dan "dat ze het van je verwachten/willen/verplichten"
Natuurlijk kunnen ze het vragen en kan je dus uit eigen beweging die hulp geven.
Het is dan belangrijker om ze op een andere manier te helpen. Hoe vervelend dat op het begin ook moge zijn.quote:give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime
Als je hebt gescheten, roep je dan nog je moeder zodat ze je kont af kan vegen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
neequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je hebt gescheten, roep je dan nog je moeder zodat ze je kont af kan vegen?
Nee ik doe mijn eigen zaken altijd zelf. Daar betrek ik hun niet bij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen doet op aanraden van je ouders -waarbij ik het frappant vindt dat je hun wel gebruikt wanneer je denkt dat jij er beter van wordt, maar als zij een bijdrage vragen dan 'heb je daar geen zin in'- en op een forum moet vragen naar wat je het moet aanpassen, dan vraag ik me af hoe je kunt zeggen dat t je nu financieel top gaat. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent.
Overigens lijk je me iemand die erg op de centen is, nare eigenschap in mijn ogen.
Denk je?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef Joetjah het volgende:
[..]
The fuck... Ben je nu aan 't trollen?
Je enige bericht zegt iets compleet anders dan de andere. En nu zo'n vreemde reactie als deze?
Jij hebt overduidelijk totaal geen verstand van wat dingen in het leven nu kosten. Gebeurt wel eens vaker met mensen die thuis wonen, verder totaal geen verwijt hoor!
Ik ben het eigenlijk wel eens met sommige mensen in dit topic. Hoogstwaarschijnlijk gedraag je je een beetje kinderachtig en verdraai je de feiten een beetje, en ben je een volwassen mens die als een volwassen mens eet, drinkt, water, gas en licht verbruikt. Daarnaast betalen je ouders nog een (gedeelte) van de studie.
Aangezien je duidelijk nul verstand hebt van financiële zaken, gok ik erop dat je ouders je via een voorzichtige, omslachtige manier proberen te vertellen dat je geld kost dat hun allemaal lappen voor je, en hopen dat je 'zelf met het idee komt' om eens te delen in die lasten.
Dat denk ik in ieder geval, en verder dan een mening komt het niet als je van hak op tak blijft gaan in je berichtjes.
Ja ik ben erg op mijn centen inderdaad. Dat heb je goed door.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen doet op aanraden van je ouders -waarbij ik het frappant vindt dat je hun wel gebruikt wanneer je denkt dat jij er beter van wordt, maar als zij een bijdrage vragen dan 'heb je daar geen zin in'- en op een forum moet vragen naar wat je het moet aanpassen, dan vraag ik me af hoe je kunt zeggen dat t je nu financieel top gaat. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent.
Overigens lijk je me iemand die erg op de centen is, nare eigenschap in mijn ogen.
Welke opleiding doe je als ik vragen mag? Want normaal Nederlands kun je niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 02:36 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb geen geld bro![]()
Sowieso zit ik hier met me pa en zusje nog dus...maar het probleem zit een in dat het huurcontract op me ma's naam staat. Kan me pa dat overnemen zomaar?
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 02:25 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]Maak duidelijk dat je niet gediend bent van hun grappig bedoelde dollen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dat inkomen mogen ze niet klagen.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Gast, misschien wordt het eens tijd om niet zo vaag te lullen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:43 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Werd me geadviseerd door mijn ouders.
Ze betalen alleen de basisdingen:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Gast, misschien wordt het eens tijd om niet zo vaag te lullen.
1. Wat betalen je ouders voor je?
2. Wat is je financiële situatie nou eigenlijk?
Je lult echt extreem vaag. Je hebt 'alles op orde' maar je leent wel 450 euro per maand. Wat bedoel je nou in godsnaam met 'alles op orde' hebben dan?
Hoe kan je verwachten dat mensen je helpen als je continu tegenstrijdige dingen verklaart en geen antwoord geeft op vragen? Wees gewoon eens duidelijk in je eigen topic. Godsamme.
Zorgverzekering 18 eur (na aftrek zorgtoeslag), eigen risico, onverwachtse schooluitgaven (opeens voor een vak een extra boek aanschaffen ofzo..).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:32 schreef Leandra het volgende:
Waar gebruik jij dan die ¤ 450 per maand in hemelsnaam voor?
Lukt niet een baan.. ik vind dat een risico. Ik wil mijn studie er niet onder laten lijden. Ik sport er al naast..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:52 schreef Leandra het volgende:
18+30+50 voor maandelijks een onverwachts boek?
Je leent dus ¤ 350 teveel.
En kennelijk heb je geen baantje... begin daar eens mee.
Oh, okay.... leg even uit wat er zo bijzonder aan jou en/of je opleiding is dat je geen bijbaantje zou kunnen hebben, terwijl duizenden anderen dat wel kunnen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:29 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Lukt niet een baan.. ik vind dat een risico. Ik wil mijn studie er niet onder laten lijden. Ik sport er al naast..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |