abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143889036
quote:
Waarom zegt deze gast alles contra van de mensen boven mij en die van jouw filmpjes? Puur omdat dit op een bank gebeurt?

1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_143889256
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zit er al langer aan te denken om dat te gaan doen. Bijv. 5-3-1 met progressief zwaarder wordende gewichten, ipv 5x5 met hetzelfde gewicht.
Je kan ook een 5x3 pakken of overgaan op Sheiko. Iig hogere gewichten, minder reps pakken voor training van je CNS als je daar op blijft hangen.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:38:42 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143889507
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:19 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Waarom zegt deze gast alles contra van de mensen boven mij en die van jouw filmpjes? Puur omdat dit op een bank gebeurt?

Omdat, zeker als beginner, dat erg slecht voor je rug kan zijn. Bij die incline gebruik je veel meer dan alleen je buikspieren. Ik zou daarom beginnen met wat degenen hierboven zeggen, en zoals aangegeven in de filmpjes die ik plaatste.
pi_143889529
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Omdat, zeker als beginner, dat erg slecht voor je rug kan zijn. Bij die incline gebruik je veel meer dan alleen je buikspieren. Ik zou daarom beginnen met wat degenen hierboven zeggen, en zoals aangegeven in de filmpjes die ik plaatste.
Mét of zonder de bank?
-Harry Jekkers
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:40:59 #80
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143889557
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:39 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Mét of zonder de bank?
Je kan het met bank doen, maar dan met de techniek zoals in de eerdere filmpjes. Het gaat er om dat je je buikspieren isoleert, zonder al te veel hulp van je rug e.d.
pi_143889696
Om nog even terug te komen op deadlift grip.
Ik zelf doe ondertussen een paar maanden ongeveer hook grip ipv mixed en dat bevalt goed.
Ook geen double overhand meer dus, alles hook grip. Ook de opwarmsetjes.
Bij m'n deadlift voelt grip totaal niet als een probleem en zowel rackpulls met meer gewicht en shrugs met 100kg is prima te doen. Het enige wat er gebeurt is dat m'n duim het niet zo fijn vindt :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_143889855
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan het met bank doen, maar dan met de techniek zoals in de eerdere filmpjes. Het gaat er om dat je je buikspieren isoleert, zonder al te veel hulp van je rug e.d.
Oké zal het de volgende keer proberen, thanks!! =) ♥
-Harry Jekkers
pi_143891102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:45 schreef Beach het volgende:
Om nog even terug te komen op deadlift grip.
Ik zelf doe ondertussen een paar maanden ongeveer hook grip ipv mixed en dat bevalt goed.
Ook geen double overhand meer dus, alles hook grip. Ook de opwarmsetjes.
Bij m'n deadlift voelt grip totaal niet als een probleem en zowel rackpulls met meer gewicht en shrugs met 100kg is prima te doen. Het enige wat er gebeurt is dat m'n duim het niet zo fijn vindt :P
Voor gripstrength gewoon na elke workout 3 sets 1 rep pullup hangs doen. Gewoon hangen totdat je vingers dood willen gaan (en dan nog wat meer). Als je daarna nog een pen of een glaasje water kan vasthouden heb je niet lang genoeg vastgehouden. Farmerwalks helpen ook enorm, maar daar moet je de ruimte maar voor hebben.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:59:46 #84
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_143892067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:30 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Voor gripstrength gewoon na elke workout 3 sets 1 rep pullup hangs doen. Gewoon hangen totdat je vingers dood willen gaan (en dan nog wat meer). Als je daarna nog een pen of een glaasje water kan vasthouden heb je niet lang genoeg vastgehouden. Farmerwalks helpen ook enorm, maar daar moet je de ruimte maar voor hebben.
Er zijn betere manieren om grip te verbeteren.

Bij pull up hangs ben je beperkt tot je eigen lichaamsgewicht, 66kg in mijn geval, wat ver onder het gewicht ligt wat je kan deadliften. Dan wordt het meer een grip uithoudingsvermogen i.p.v. grip kracht.

Mijn inziens zou ik kiezen voor deadlift holds op je laatste rep of rackpulls. Voor low rep werk kan je ook een hookgrip overwegen wat carry-over heeft (hey, yuri) naar oly lifts. High rep werk met een hookgrip gaat te pijnlijk worden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:34:43 #85
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_143898899
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:54 schreef fathank het volgende:

[..]

als je dat 3x doet ben je nog lang niet warm imho.

Ik ben een van de weinigen hier die een uitgebreide warm up doet volgens mij maar ik zou niet zonder kunnen. Dan ben ik nog zo stijf als een hark. 10/15 min. lichte cardio, wat bodyweight oefeningen, dynamisch stretchen etc. Dan komt er pas een barbell uit het rack en ga ik rustig beginnen met betreffende oefeningen. Niet gelijk 100 kg laden maar rustig opbouwen. Na 20 minuten komt misschien m'n eerste werkset eruit.
Same here :)

Zeker omdat ik sochtends mn benen train moet echt alles goed warm zijn, vooral de ruggegraat krijgt veel aandacht, daar moet het vocht echt ff goed doorheen stromen.
Ik doe ook allerley dynamische oefeningen en stretches, squats, jumping jacks, jumps
In het rek beginnen met een lege stang en langzaam in stappen naar mn werkgewicht werken
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_143901741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:59 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Er zijn betere manieren om grip te verbeteren.

Bij pull up hangs ben je beperkt tot je eigen lichaamsgewicht, 66kg in mijn geval, wat ver onder het gewicht ligt wat je kan deadliften. Dan wordt het meer een grip uithoudingsvermogen i.p.v. grip kracht.

Mijn inziens zou ik kiezen voor deadlift holds op je laatste rep of rackpulls. Voor low rep werk kan je ook een hookgrip overwegen wat carry-over heeft (hey, yuri) naar oly lifts. High rep werk met een hookgrip gaat te pijnlijk worden.
lol
If not now, then when.
pi_143901915
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja, dan moet je wat hoger. Zoals je het beschrijft squat je je DL omhoog. Een goed hulpje hiervoor is dat je schenen recht op de vloer moeten blijven, dus 90 graden tov de vloer. En zorg dat je schouders boven de bar zijn, wat je doet door je heupen wat hoger te houden.
Mwah, Richard Hawthorne raadde dat ook aan (rechte schenen), maar dat fuckte met mijn deadlift toen ik nog conventional deed. Dus toen ging ik weer terug naar schenen richting de stang brengen terwijl je de heupen wel gewoon in een goede positie blijft houden.

Verschilt per persoon I guess.
If not now, then when.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:39:21 #88
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_143902038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mwah, Richard Hawthorne raadde dat ook aan (rechte schenen), maar dat fuckte met mijn deadlift toen ik nog conventional deed. Dus toen ging ik weer terug naar schenen richting de stang brengen terwijl je de heupen wel gewoon in een goede positie blijft houden.

zo doe ik het ook. Als ik dan eenmaal sta, laat ik me achterover leunen, daardoor komen schenen wat rechter maar sta ik nog steeds goed. Bar hangt dan meer aan mijn armen en het dwingt me meer een hipdrive te gebruiken ipv eerste stukje omhoog squaten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:50:14 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143904474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je ontwikkeld je eigen stijl. Maar rechte schenen is een hulp om weg te blijben van je bar squaten bij een DL. Kijk maar naar 90% van de DL filmpjes die je ziet met goede form. Ja ze starten met hun schenen naar de bar, maar op het moment net voor de bar van de grond komt gaat de reet omhoog en de schenen recht op de vloer. En dat is precies wat je wil om grote gewichtn van de grond te krijgen.

Ook weer niet teveel want dan maak je je DL een SLDL. :P
  donderdag 28 augustus 2014 @ 01:00:42 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:06:21 #91
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143909110
Ik zag eergisteren dus een kerel met +200kg een soort halve DLs doen, waar zijn rom boven startte. Zag er echt niet uit, met een ziekelijk bolle rug e.d.

Kom ik net een filmpje tegen van een oefening genaamd 'American Deadlift'. Vraag me toch af of hij niet die aan het doen was, of gewoon niet wist hoe hij moet deadliften.

Sowieso gaar filmpje ook :') _O-
Deathlift or Die.
pi_143909376
Lekker tegen je lul aan beuken met een bar. Goed hoor.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:18:05 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143910613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:06 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zag eergisteren dus een kerel met +200kg een soort halve DLs doen, waar zijn rom boven startte. Zag er echt niet uit, met een ziekelijk bolle rug e.d.

Kom ik net een filmpje tegen van een oefening genaamd 'American Deadlift'. Vraag me toch af of hij niet die aan het doen was, of gewoon niet wist hoe hij moet deadliften.

Nooit van gehoord. Ik denk dat dit filmpje de bedoeling wat duidelijker is.

Het lijkt vooral om de heup beweging te gaan. Lijkt mij dat kettlebell swings beter werken.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:25:46 #94
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143910778
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Ik denk dat dit filmpje de bedoeling wat duidelijker is.

Het lijkt vooral om de heup beweging te gaan. Lijkt mij dat kettlebell swings beter werken.
Ik vraag me ook af of hij daadwerkelijk die American Deadlifts aan het doen was hoor :') Maar ik moest er aan denken bij dat filmpje.
Deathlift or Die.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:51:01 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143911471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:25 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of hij daadwerkelijk die American Deadlifts aan het doen was hoor :') Maar ik moest er aan denken bij dat filmpje.
Ik heb laatst deze gelezen.

Wat op zich een aardig boek is, altijd leuk om te lezen over the old days. Maar daar kwam ook een DL met ronde rug in voor. Ik heb er geen aandacht aan besteed, ik was niet van plan het te doen. Maar het werd nogal hoog aangeraden.

Hoewel ik denkt dat 99% die met een ronde rug lift gewoon slechte form heeft.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:13:05 #96
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_143912126
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat op zich een aardig boek is, altijd leuk om te lezen over the old days. Maar daar kwam ook een DL met ronde rug in voor. Ik heb er geen aandacht aan besteed, ik was niet van plan het te doen. Maar het werd nogal hoog aangeraden.

Ome Arnold voerde m ook uit met ronde rug toch?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:26:36 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143912510
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:13 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Ome Arnold voerde m ook uit met ronde rug toch?
Konstantin ook, en nog een paar. Maar die reken ik tot de overige 1%.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:31:21 #98
69994 seto
-|||--------|||-
pi_143912663
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ronde bovenrug of onderrug?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:32:25 #99
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143912687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:31 schreef seto het volgende:

[..]

Ronde bovenrug of onderrug?
Hele rug, voor zover ik begreep. Ik zal het nog eens terug lezen, ik heb er niet veel aandacht aan besteed.
pi_143913336
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:06 schreef Ethanolic het volgende:

Backsnaps?
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')