abonnement Unibet Coolblue
pi_144391957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik word hier ook niet warm van. Het feit dat er Rolex op staat zegt me niks. Het komt een beetje door het design denk ik, want, vrij veel merken hebben een klok als dit, maar dan staat er gewoon een ander merknaampje op, maar qua design lijkt 't wel allemaal gekopieerd.

Het design van Rolex wordt inderdaad heel veel gekopieerd. Het is gewoon een tijdloos design wat ook bijvoorbeeld de speedmaster heeft. Veel merken willen daarop meeliften.

quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Afschrijving op nieuwe horloges is altijd extreem hoog. Als je een Rolex koopt van 6.000, dan is de eerste 1.000 al afgeschreven op het moment dat je de deur van de juwelier uit bent. Bij vintage klokjes heeft de eerste eigenaar de afschrijving al betaald en heb je er een stuk minder last van. Ook worden die niet meer bijgemaakt, dus het aantal in omloop kan alleen maar afnemen.
Een stalen sportmodel van Rolex heeft niet zo'n grote afschrijving omdat er normaal gesproken veel vraag naar is.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:55 schreef SeLang het volgende:
Wat ik ook een beetje jammer vind aan Rolex (los van de styling, wat natuurlijk persoonlijk is), is dat je relatief veel geld betaalt voor een massaproduct. Van geen enkel horloge rollen er jaarlijks zoveel uit de fabriek als Rolex (ca 1 miljoen per jaar). Weliswaar is het een mooie kwaliteit maar voor hetzelfde geld kun je ook iets kopen wat exclusief is en daardoor leuker om te hebben.
Rolex produceert inderdaad erg veel. Zo goed als elk horloge dat je hier in het topic vindt is massaproductie en een soort van lopende bandwerk.
Horloges die volledig met de hand gemaakt worden heb ik hier nog niet voorbij zien komen.
Juist de kwaliteit bij zulke grote aantallen behouden is erg knap. Ik kan me geen enkel merk bedenken met een stalen model dat echt exclusief is. Misschien dat JLC met bepaalde modellen behoorlijk in de buurt komt qua productieaantallen.
pi_144391988
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Veel te druk

[..]

Sorry ik bedoelde ook de 2de hands waarde. Blijft die vrij hoog en stabiel, of schrijf je veel meer af dan bij andere merken?
Bij een Rolex schrijf je relatief weinig af tov van andere merken. Op een stalen model heel erg weinig zelfs. Zeker als je hem voor een jaar of 5 hebt, is de waarde vaak hoger dan de aanschafprijs.
pi_144393444
Iemand enig idee welk horloge dit is:



Plaatje van internet, persoon onbekend.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:19:27 #204
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_144393601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef rapelsen het volgende:
Iemand enig idee welk horloge dit is:

[ afbeelding ]

Plaatje van internet, persoon onbekend.
Lijke me een breitling cockpit: http://www.chrono24.com/e(...)ferenceNumber=a49350$32&manufacturerIds=32
pi_144395203
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Victorinox-servicecentrum in NL is volgens mij Peter Klemann in Haarlem.
Ik heb vandaag gebeld en ik ga morgen even langs. :)
pi_144395292
Mocht iemand hier een mooie 1601 tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen. Op Rolexforums.com zie ik dat mensen ze voor 1750 Euro in originele conditie met originele doos/boekjes tegenkomen, die prijs (tot max 1900) heb ik er ook voor over.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 september 2014 @ 19:19:26 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144397296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:26 schreef Fisherman het volgende:

Rolex produceert inderdaad erg veel. Zo goed als elk horloge dat je hier in het topic vindt is massaproductie en een soort van lopende bandwerk.
Horloges die volledig met de hand gemaakt worden heb ik hier nog niet voorbij zien komen.
Juist de kwaliteit bij zulke grote aantallen behouden is erg knap. Ik kan me geen enkel merk bedenken met een stalen model dat echt exclusief is. Misschien dat JLC met bepaalde modellen behoorlijk in de buurt komt qua productieaantallen.
Niet echt exclusief, maar als ik ¤7.000 ga uitgeven voor een horloge dan vind ik dat er toch wel een verschil is tussen enerzijds Rolex die er ca 1.000.000 per jaar maakt en anderzijds bijvoorbeeld JLC (ca 35.000) of Glashütte Original (ca 10.000) om maar iets te noemen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144398787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet echt exclusief, maar als ik ¤7.000 ga uitgeven voor een horloge dan vind ik dat er toch wel een verschil is tussen enerzijds Rolex die er ca 1.000.000 per jaar maakt en anderzijds bijvoorbeeld JLC (ca 35.000) of Glashütte Original (ca 10.000) om maar iets te noemen.
Rolex is niet exclusief. De twee andere merken die je noemt zijn het met die productieaantallen ook niet. Je betaalt gewoon voor de kwaliteit, het afwerkingsniveau en natuurlijk de productiekosten.
Overigens meen ik een keer gelezen te hebben dat JLC wel op 70000 zit per jaar.
Het blijft massaproductie.
Kijk je naar vintage, dan zal JLC en GO eerder exclusief worden dan Rolex met deze aantallen.

Als je het hebt over exclusief, dan heb je het wat mij betreft over productieaantallen van max 200 tot 500 per jaar. Dan kom je bij hele andere merken uit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 september 2014 @ 20:01:34 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144398924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:56 schreef Fisherman het volgende:

Als je het hebt over exclusief, dan heb je het wat mij betreft over productieaantallen van max 200 tot 500 per jaar. Dan kom je bij hele andere merken uit.
Mee eens. Daarom schreef ik ook:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet echt exclusief,
Maar er lopen dus wel 30x zoveel mensen met een Rolex dan met een JLC, dus de JLC is dan relatief exclusief. Dat is toch leuker als je veel geld ervoor hebt betaald.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144399700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mee eens. Daarom schreef ik ook:

[..]

Maar er lopen dus wel 30x zoveel mensen met een Rolex dan met een JLC, dus de JLC is dan relatief exclusief. Dat is toch leuker als je veel geld ervoor hebt betaald.
Mocht relatieve exclusiviteit een rol spelen, dan kan dat inderdaad beter voelen. Persoonlijk vind ik JLC een mooi merk voor dress horloges, maar ze schrijven nogal veel af. Ook GO doet dat overigens.
Dan kies ik toch liever voor waarde vastheid en minder exclusiviteit.
Bij echt exclusieve horloges zou dat minder van belang zijn, omdat deze ook nog eens vaak in opdracht gemaakt worden. Dan zijn ze wat persoonlijker en emotionele waarde is niet in geld uit te drukken.
pi_144408511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar dat maakt 't nog niet mooi in mijn ogen.
Maar omdat andere merken het design kopieren maakt het in jouw ogen wel minder mooi, aparte benadering.

Verder ook bijzonder hoeveel mensen een merk niet mooi vinden in plaats van een model.

Ook typisch dat wanneer Rolex een totaal andere kant kan opgaan dat het in de ogen van sommigen nog steeds niet mooi blijft. Ieder een eigen mening

  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 08:46:37 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144412712
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Maar omdat andere merken het design kopieren maakt het in jouw ogen wel minder mooi, aparte benadering.

Verder ook bijzonder hoeveel mensen een merk niet mooi vinden in plaats van een model.

Ook typisch dat wanneer Rolex een totaal andere kant kan opgaan dat het in de ogen van sommigen nog steeds niet mooi blijft. Ieder een eigen mening

[ afbeelding ]
Die vind ik wel erg mooi! ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 09:00:53 #213
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_144412926
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Maar omdat andere merken het design kopieren maakt het in jouw ogen wel minder mooi, aparte benadering.

Verder ook bijzonder hoeveel mensen een merk niet mooi vinden in plaats van een model.

Ook typisch dat wanneer Rolex een totaal andere kant kan opgaan dat het in de ogen van sommigen nog steeds niet mooi blijft. Ieder een eigen mening

[ afbeelding ]
Huh? Nee? Niet omdat andere merken het kopiëren. Ik vind het gewoon geen mooi model, dus ik snap niet dat andere merken dat model kopieren.

Het wordt dan een beetje allemaal hetzelfde model alleen steeds een ander merknaampje er op. Ik heb ook niet gezegd dat ik rolex als merk niet mooi vind. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het lijkt wel een beetje alsof jij leest dat ik Rolex niet mooi vindt en je daar een beetje gepikeerd door bent.

Het model wat je hier nu post vind ik wél mooi maar is dan ook totaal anders dan het model waar we t steeds over hebben gehad.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 11 september 2014 @ 09:14:31 #214
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144413097
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Maar omdat andere merken het design kopieren maakt het in jouw ogen wel minder mooi, aparte benadering.

Verder ook bijzonder hoeveel mensen een merk niet mooi vinden in plaats van een model.

Ook typisch dat wanneer Rolex een totaal andere kant kan opgaan dat het in de ogen van sommigen nog steeds niet mooi blijft. Ieder een eigen mening

[ afbeelding ]
Dat is gewoon een foto van een mooi horloge met het merk Rolex er op geshopt :+
Maar wel apart dat ze al een eeuw dezelfde modellen maken en nu dus ook overstappen op het kopiëren van mooie horloges.
  donderdag 11 september 2014 @ 09:22:17 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144413207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die vind ik wel erg mooi! ^O^
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144423215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het model wat je hier nu post vind ik wél mooi maar is dan ook totaal anders dan het model waar we t steeds over hebben gehad.
De nieuwe cellini lijn verchilt op zich niet zo heel veel met de oysterkasten van de DJ en DD lijn qua uiterlijk.

Ach ja smaken verschillen hoor. Van Breitling ben ik bijvoorbeeld alleen gecharmeerd van de navitimer lijn. Overigens wel de modellen met de normale meten dus tot 42mm.
Ze hebben tegenwoordig met de B01 best een aardig uurwerk erin zitten. Zeker niet op het niveau van Omega met de 9300, maar bijvoorbeeld op het niveau van de longines met het voor hun speciaal gemaakte colomwiel eta uurwerk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:00:40 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144423549
Smaken verschillen inderdaad. Breitling doet echt pijn aan m'n ogen, hoe mooi ze misschien ook zijn gemaakt. Veel te druk voor mij. Ik hou meer van een klassiek uiterlijk. Maar veel complicaties vind ik dan weer wel tof. En maanfase is bij mij verplicht :Y) (terwijl de meeste mensen dat dan weer niets kan schelen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144423683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:00 schreef SeLang het volgende:
Smaken verschillen inderdaad. Breitling doet echt pijn aan m'n ogen, hoe mooi ze misschien ook zijn gemaakt. Veel te druk voor mij. Ik hou meer van een klassiek uiterlijk. Maar veel complicaties vind ik dan weer wel tof. En maanfase is bij mij verplicht :Y) (terwijl de meeste mensen dat dan weer niets kan schelen).
Gelukkig maar! :-) Anders kon ik niet steeds op zoek gaan naar wat nieuws. Ik vind Tag Heuer en Breitling bijvoorbeeld helemaal niks. Krijg er bijna ADHD van als ik er naar kijk. Veel te veel informatie, ik hou meer van een cleane wijzerplaat.

Overigens ook een mooie 1601 gezien, alleen zitten er geen boekjes bij en komt hij van buiten de EU. Zal wel het nodige kosten aan importkosten denk ik?

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1407048693/
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:08:41 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144423779
Ik heb zelf trouwens een relatief goedkoop horloge (maar wel met maanfase :P )
De wijzerplaat vind ik zelf erg mooi



....maar het uurwerk is niet mooi afgewerkt. Wat mij betreft hadden ze de achterkant beter dicht kunnen laten :{. Maar goed, dat zie ik toch niet want ik heb hem altijd om.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 16:19:28 #220
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144424065
Best mooi klokje, kost dat?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:29:22 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144424434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:19 schreef ook_gek het volgende:
Best mooi klokje, kost dat?
Omgerekend ongeveer ¤720 in 2006.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 16:30:23 #222
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144424473
Niet eens zo heel erg duur. Maar het uurwerk lijkt zo klein?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144424571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:08 schreef SeLang het volgende:
Ik heb zelf trouwens een relatief goedkoop horloge (maar wel met maanfase :P )
De wijzerplaat vind ik zelf erg mooi

[ afbeelding ]

....maar het uurwerk is niet mooi afgewerkt. Wat mij betreft hadden ze de achterkant beter dicht kunnen laten :{. Maar goed, dat zie ik toch niet want ik heb hem altijd om.

[ afbeelding ]
Is toch ook wel behoorlijk druk aan de ogen.
Maanfase vind ik op zich best fraai, maar hij moet dan wel mooi uitgevoerd zijn. Dat vind ik aan bovenstaand horloge wat minder. Een van de mooiste maanfases vind ik persoonlijk die van de Bethune:
pi_144424677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:30 schreef ook_gek het volgende:
Niet eens zo heel erg duur. Maar het uurwerk lijkt zo klein?
Ik denk dat het een caliber is voor vrouwen modellen, maar ik kan me vergissen.
Dan kan je beter inderdaad een dichte achterkant hebben. Dit doet voor mij zeker afbreuk aan het geheel. Eigenlijk alleen het gevoel van een te klein uurwerk in een te grote kast vind ik niets. Tudor heeft ook zon model met een erg klein uurwerk erin. Die heeft dan wel weer een dichte achterkant, maar het voelt niet zo lekker wat mij betreft.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:40:59 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144424836
Ik denk dat ze een klein caliber hebben gekozen omdat ze een eigen complicatie hebben gebouwd boven op een standaard caliber en het toch allemaal nog in de kast moet passen. Dichte kast was beter geweest.

En die De Bethune is prachtig inderdaad maar die kreeg ik niet mee voor 700 euro :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144425013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:40 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat ze een klein caliber hebben gekozen omdat ze een eigen complicatie hebben gebouwd boven op een standaard caliber en het toch allemaal nog in de kast moet passen. Dichte kast was beter geweest.

En die De Bethune is prachtig inderdaad maar die kreeg ik niet mee voor 700 euro :D
Haha, nee ik denk idd dat je daarvoor nog niet eens de maanfase los krijgt ;-).

Houd er wel rekening mee dat een gecompliceerde module op den duur kuren kan gaan vertonen.
Dit hebben niet alleen goedkopere horloges, maar ook de duurdere zoals bijvoorbeeld een IWC perpetual calendar caliber. Of een dergelijke module te repareren is en of het dat waard is, is een ander verhaal. Het kan zijn dat ze dan alleen een volledig nieuwe module monteren, wat natuurlijk de nodige kosten met zich meebrengt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:52:04 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144425246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha, nee ik denk idd dat je daarvoor nog niet eens de maanfase los krijgt ;-).

Houd er wel rekening mee dat een gecompliceerde module op den duur kuren kan gaan vertonen.
Dit hebben niet alleen goedkopere horloges, maar ook de duurdere zoals bijvoorbeeld een IWC perpetual calendar caliber. Of een dergelijke module te repareren is en of het dat waard is, is een ander verhaal. Het kan zijn dat ze dan alleen een volledig nieuwe module monteren, wat natuurlijk de nodige kosten met zich meebrengt.
Als ie stuk gaat dan koop ik waarschijnlijk gewoon een andere. Dat is het voordeel van een goedkoop horloge. Maar hij loopt nu dus al 7 jaar als een tiet. En dan stuiter ik ermee op de fiets over hobbelige wegen e.d. want het is mijn enige horloge. Maar hij loopt nog steeds even nauwkeurig als in het begin.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 16:57:49 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144425454
De vraag is trouwens wat ik dan zou kopen. Wat is een mooie maanfase voor <¤5000 ? (nieuw)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144425730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:57 schreef SeLang het volgende:
De vraag is trouwens wat ik dan zou kopen. Wat is een mooie maanfase voor <¤5000 ? (nieuw)
pi_144426062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef Sinergie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat vind ik persoonlijk niet echt een mooie maanfase. Zeker met die puisten aan de zijkant.
Als 2e hands een optie is, dan een JLC Master moon
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 17:23:55 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144426310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk niet echt een mooie maanfase. Zeker met die puisten aan de zijkant.
Als 2e hands een optie is, dan een JLC Master moon
2de hands is geen optie. De JLC Master moon is prachtig (zelfs een paar keer om gehad) maar wat ik daaraan jammer vind is dat de maanfase niet "vrij" is in de zin dat er nog een wijzertje voor zit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 17:34:49 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144426630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:57 schreef SeLang het volgende:
De vraag is trouwens wat ik dan zou kopen. Wat is een mooie maanfase voor <¤5000 ? (nieuw)
Mont Blanc?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144427646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb vandaag gebeld en ik ga morgen even langs. :)
Peter Klemann, fijne horlogerie. Was de rit van 3u wel waard. :P
pi_144429969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Peter Klemann, fijne horlogerie. Was de rit van 3u wel waard. :P
Zit hier om de hoek. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144431060
deze is wel erg fraai:


  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 20:32:14 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144433235
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:47 schreef Fisherman het volgende:
deze is wel erg fraai:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is prachtig! Niet eerder gezien. Ik zou zelf trouwens gaan voor een van de varianten met witte wijzerplaat.
Zoiets als dit is inderdaad wel helemaal mijn ding kwa styling en complicaties.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144433791
Iemand wel eens wat bij creationwatches besteld? Ik twijfel om daar een mooie Seiko vandaan te halen voor een leuke prijs, alleen ben nog niet zo zeker. Hoe zit het met import kosten en belasting etc.?
pi_144433821
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die is prachtig! Niet eerder gezien. Ik zou zelf trouwens gaan voor een van de varianten met witte wijzerplaat.
Zoiets als dit is inderdaad wel helemaal mijn ding kwa styling en complicaties.
Ik vind hem zelf ook zeer geslaagd. Heeft qua wijzerplaat wel wat weg van Glashutte Original met hun nieuwe layout. Zeker de maanfase.
Het is ook een nieuw in eigen huis opgebouwd uurwerk.
Nog een leuke link over dit uurwerk:

http://www.horloge.info/nieuws/Pequignet-maakt-eigen-uurwerk/380

Gelukkig gaan steeds meer merken eigen uurwerken fabriceren. De laatste jaren gaat het hard.
Natuurlijk zijn Omega en Breitling daar bekende voorbeelden van.
Maar wat te denken van Cartier, Maurice Lacroix en MontBlanc.

Cartier heeft het trouwens wel heel erg goed voor elkaar, ze ontwikkelen razendsnel nieuwe eigen calibers. Daarvoor hebben ze geloof ik wel een aantal jonge specialisten in huis gehaald.

Het enige nadeel van deze grote vooruitgang, is dat het natuurlijk mede door ontwikkelkosten allemaal een stukje duurder wordt.
pi_144434128
Weet iemand waar dit merk te krijgen is?

http://www.wainer.ch/vari(...)52&model=56&series=2

Gezien in het blaadje van Baselworld en wil er graag zo een hebben.

pi_144437142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind hem zelf ook zeer geslaagd. Heeft qua wijzerplaat wel wat weg van Glashutte Original met hun nieuwe layout. Zeker de maanfase.
Het is ook een nieuw in eigen huis opgebouwd uurwerk.
Nog een leuke link over dit uurwerk:

http://www.horloge.info/nieuws/Pequignet-maakt-eigen-uurwerk/380

Gelukkig gaan steeds meer merken eigen uurwerken fabriceren. De laatste jaren gaat het hard.
Natuurlijk zijn Omega en Breitling daar bekende voorbeelden van.
Maar wat te denken van Cartier, Maurice Lacroix en MontBlanc.

Cartier heeft het trouwens wel heel erg goed voor elkaar, ze ontwikkelen razendsnel nieuwe eigen calibers. Daarvoor hebben ze geloof ik wel een aantal jonge specialisten in huis gehaald.

Het enige nadeel van deze grote vooruitgang, is dat het natuurlijk mede door ontwikkelkosten allemaal een stukje duurder wordt.
Geldt idd voor Omega, bij elke Baselword gaan de prijzen weer omhoog. Ik heb ook het idee dat ze hun marges gewoon willen verhogen. Als je kijkt naar de nieuwe Speedmasters bijvoorbeeld, dan kosten die nu zo'n 700 Euro meer dan vorig jaar en het enige zichtbare verschil is een extra strapje en een luxere doos.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144438276
1e automatic



O+
  donderdag 11 september 2014 @ 23:26:05 #242
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144441323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:47 schreef Fisherman het volgende:
deze is wel erg fraai:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dit is nou fantastisch! Alleen die prijs nieuw is 7000 en in Nederland staat er een gebruikte voor 3500 te koop. Net boven mijn budget maar zeer zeker een mooi horloge!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 12 september 2014 @ 07:41:30 #243
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_144445565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:42 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand wel eens wat bij creationwatches besteld? Ik twijfel om daar een mooie Seiko vandaan te halen voor een leuke prijs, alleen ben nog niet zo zeker. Hoe zit het met import kosten en belasting etc.?
Vorige maand nog. Een seiko besteld, Levertijd was ongeveer 8 dagen en moest 24 euro bij betalen aan de deur. Horloge was 96 euro bij CW.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_144462626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:15 schreef BredeBroeder het volgende:
1e automatic

[ afbeelding ]

O+
Mooi dingetje! Lekker cleane plaat, daar hou ik wel van. Ook dauphinewijzers is mooi classy. Heb je eigen foto's?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:35:10 #245
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144468059
ik heb deze klok op het oog.

weet iemand of dit een redelijke koop is voor zo rond de 200 - 250 euro?

ik weet enkel dat sicura een relatie heeft met breitling, verder weet ik er weinig van.

de lelijke band haal ik er uiteraard af.





[ Bericht 14% gewijzigd door SugeLucky op 12-09-2014 22:24:38 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:51:46 #246
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144468846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef SugeLucky het volgende:
Weet iemand of dit een goede koop is en wat een redelijke prijs is?
Dat hangt toch van het eindbod af en een prijs is redelijk zolang jij het voor over hebt. Stel dat ze 400 vragen en iemand anders hier zegt dat hij maar 250 waard is, zou je hem dan laten liggen?
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:57:10 #247
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144469073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat hangt toch van het eindbod af en een prijs is redelijk zolang jij het voor over hebt. Stel dat ze 400 vragen en iemand anders hier zegt dat hij maar 250 waard is, zou je hem dan laten liggen?
Nou ik heb geen behoefte om het dubbele te betalen bijvoorbeeld. Dan wacht ik wel tot er weer eens 1 te koop staat.
pi_144470891

:9~
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_144471140
quote:
Mijn god wat een kampgeval :')
pi_144471174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:42 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Mijn god wat een kampgeval :')
wat is er mis met deze bad boy? :7
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:45:27 #251
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144471274
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:43 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat is er mis met deze bad boy? :7
de wijzerplaat is groen
pi_144471314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:45 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

de wijzerplaat is groen
ja, dat vind ik juist mooi passen met het goud.
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:48:46 #253
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144471403
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:46 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

ja, dat vind ik juist mooi passen met het goud.
dat geeft hem juist een beetje een tentzeil uiterlijk. met blauw, zwart of wit zou het wat beter ogen. Echter zie ik deze liever in stalen uitvoering
pi_144471504
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:48 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

dat geeft hem juist een beetje een tentzeil uiterlijk. met blauw, zwart of wit zou het wat beter ogen. Echter zie ik deze liever in stalen uitvoering
Ik vind hem eerder een royale uitstraling hebben met dat prachtig tintje groen in combinatie met het goud. Zwart zou een goede tweede keuze zijn voor mij. Blauw is voor mij wat "cliché", die combinatie zie je vaak. Wit vind ik afgrijselijk.
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:52:21 #255
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_144471557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef SugeLucky het volgende:
ik heb deze klok op het oog.

weet iemand of dit een redelijke koop is voor zo rond de 200 - 250 euro?

ik weet enkel dat sicura een relatie heeft met breitling, verder weet ik er weinig van.

de lelijke band haal ik er uiteraard af.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
http://the-watching.blogs(...)breitling-story.html
quote:
During the 1970ies a new type of watch was developed, the quartz watch. This meant that an accurate quartz watch could be produced for less cost and time than a mechanical watch and suddenly almost everybody could afford a watch that kept good time. Breitling, being a firm that produced advanced mechanical watches, unwillingly began producing quartz watches alongside its mechanical ones. But the firm finally, perhaps due to the reluctance of following the times, closed in 1979. The same year Willy Breitling passed away from disease.

A saviour came to Breitlings rescue, the same year as the firm closed, and was taken over by Ernest Schneider, the CEO of Sicura. A pilot himself, Ernest was convinced that the Breitling brand was worth the effort of saving as it had always stood for excellent quality and had the potential to keep doing so. The CEO´s first act was to produce three new models, the Jupiter, Mars and Pluto chronographs, after conferring with other pilots. In 1984 the wind of change had begun for mechanical watches, as they gained popularity once more, and the firm produced the first one since 1979.

After long consideration, Ernest decided that the Sicura brand would step down because of Breitlings greater potential. Some of the Breitling watches produced after 1979 share similar features with Sicura watches from the same period and therefore looks somewhat alike.
Die link met Breitling betekent dus niet dat een Sicura kwalitatief vergelijkbaar zou zijn. Zoek even op eBay (via de optie waarmee je ook geëindigde veilingen kunt zien). De prijs is niet bijzonder scherp. wel een leuk ding, als de kast RVS is (en niet verchroomd). Kroon bij je voorbeeld is het chroomlaagje al kwijt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:03:59 #256
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144472072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:52 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

http://the-watching.blogs(...)breitling-story.html

[..]

Die link met Breitling betekent dus niet dat een Sicura kwalitatief vergelijkbaar zou zijn. Zoek even op eBay (via de optie waarmee je ook geëindigde veilingen kunt zien). De prijs is niet bijzonder scherp. wel een leuk ding, als de kast RVS is (en niet verchroomd). Kroon bij je voorbeeld is het chroomlaagje al kwijt.
thanks voor de info!

ik had inderdaad al gekeken bij geeindigde veilingen. daar werden er 2 aangeboden in veel slechtere conditie.
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:22:33 #257
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_144472849
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:03 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

thanks voor de info!

ik had inderdaad al gekeken bij geeindigde veilingen. daar werden er 2 aangeboden in veel slechtere conditie.
Even de listing gezocht... Het is een handwinder (blêch) met (90% zeker) verchroomde kast (en RVS caseback). 38 mm zonder kroon zou die moeten zijn. Ik denk dat de verkoper de crownguards vrolijk heeft meegemeten (hetgeen niet echt gebruikelijk is). Ik zou er de vraagprijs zeker niet voor over hebben.
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:42:03 #258
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_144473575
Heb een nieuw horloge, loopt op licht:

Citizen Men's CA0295-58E Eco-Drive Nighthawk

  zaterdag 13 september 2014 @ 00:34:05 #259
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144475595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:22 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Even de listing gezocht... Het is een handwinder (blêch) met (90% zeker) verchroomde kast (en RVS caseback). 38 mm zonder kroon zou die moeten zijn. Ik denk dat de verkoper de crownguards vrolijk heeft meegemeten (hetgeen niet echt gebruikelijk is). Ik zou er de vraagprijs zeker niet voor over hebben.
ok duidelijk. deze heb ik overigens ook nog op het oog. deze is wel rvs en self winding. echter kan ik hier niet zo direct een prijs of andere listing van terugvinden.

  zaterdag 13 september 2014 @ 00:45:01 #260
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_144475951
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

ok duidelijk. deze heb ik overigens ook nog op het oog. deze is wel rvs en self winding. echter kan ik hier niet zo direct een prijs of andere listing van terugvinden.

[ afbeelding ]
Lompe redial (self winding te dicht op logo) en re-lume uit de losse pols. hoort er zó uit te zien: http://bbwatches.info/bulovadiveblacknylon.php - Vernacheld dus. Vragen ze er nog voor?
  zaterdag 13 september 2014 @ 00:50:03 #261
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144476087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:45 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Lompe redial (self winding te dicht op logo) en re-lume uit de losse pols. hoort er zó uit te zien: http://bbwatches.info/bulovadiveblacknylon.php - Vernacheld dus. Vragen ze er nog voor?
ja die bedoel ik. daar staat echter geen prijs bij. die ik postte is bieden vanaf 500 dollar. volgens mij heeft die knakker hem zelf overgeschilderd,
  zaterdag 13 september 2014 @ 00:51:05 #262
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_144476113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:50 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

ja die bedoel ik. daar staat echter geen prijs bij. die ik postte is bieden vanaf 500 dollar. volgens mij heeft die knakker hem zelf overgeschilderd,
Gewoon links laten liggen dus!
  zaterdag 13 september 2014 @ 00:59:26 #263
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144476336
bedankt, ik ga mezelf maar in slaap huilen nu.
pi_144479554
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Mooi dingetje! Lekker cleane plaat, daar hou ik wel van. Ook dauphinewijzers is mooi classy. Heb je eigen foto's?
Zal ze maken wanneer die binnen is :)
pi_144479726
quote:
Geheel van goud is niet helemaal mijn ding. Vandaar mijn keuze voor een staal-gouden.
Heb je misschien nog eigen foto's?
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:25:40 #266
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144484255
Deze diver vind ik ook zo moooi en goed betaalbaar.

Omega Seamaster 300, watcho variant want die is stukken goedkoper.

pi_144485819
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:25 schreef SugeLucky het volgende:
Deze diver vind ik ook zo moooi en goed betaalbaar.

Omega Seamaster 300, watcho variant want die is stukken goedkoper.

[ afbeelding ]
Die ziet er wel heel erg als nieuw uit zeg. Een beetje te nieuw voor een horloge van die leeftijd. Zit de stalen band erbij? Ik weet niet of daar nog makkelijk aan te komen is. Een duiker zonder metalen band kan wat mij betreft niet. Tenzij het natuurlijk een legeruitvoering is.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:27:21 #268
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144485994
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:21 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die ziet er wel heel erg als nieuw uit zeg. Een beetje te nieuw voor een horloge van die leeftijd. Zit de stalen band erbij? Ik weet niet of daar nog makkelijk aan te komen is. Een duiker zonder metalen band kan wat mij betreft niet. Tenzij het natuurlijk een legeruitvoering is.
dat is de watcho editie. die hebben een jaar of 10 geleden de nieuwe 'oude' stock van omega opgekocht en vervolgens de seamaster 300 modellen die er niet meer uitzagen voorzien van een nieuw crystal, bezel en wijzerplaat en opnieuw op de markt gebracht. het zijn gewoon de originele omega onderdelen en is exact hetzelfde als de oude seamaster, de klok ziet er enkel weer als nieuw uit en kost zeker de helft minder.

ze komen bijna allemaal met stalen band ja. echter heb ik hem liever zonder stalen band aangezien ik een voorstander ben van nato straps bij divers.

overigens is het gewoon een plaatje van google.

[ Bericht 1% gewijzigd door SugeLucky op 13-09-2014 16:06:32 ]
pi_144490079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
ze komen bijna allemaal met stalen band ja. echter heb ik hem liever zonder stalen band aangezien ik een voorstander ben van nato straps bij divers.

Het kan een kwestie van smaak zijn. Echter zijn er ook die een nato monteren, omdat ze blijkbaar bang zijn om een kras op de band te krijgen.
Over smaak valt niet te twisten, maar dat laatste is wat mij betreft volkomen onbegrijpelijk. Naast dat ik het er goedkoop uit vind zien, heb je na een paar jaar door onvermijdelijke krasjes een gloednieuwe band, naast een gebruikte kast.

Overigens kan die Omega net zoals de SMP 300 qua uiterlijk best een plattere band verdragen. Dat komt voornamelijk door de draai in de lugs. Als je van die dikke lugs hebt, dan ziet het er echt niet uit door het verschil in dikte.
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:13:36 #270
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144501739
Nieuw in dit interessante topic. Vandaag een Meistersinger No3 2007 Limited gekocht.

Heel erg blij mee, aangestoken door mijn vader die een Pangea DayDate heeft.
pi_144501960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:42 schreef Joran-Joran het volgende:
Heb een nieuw horloge, loopt op licht:

Citizen Men's CA0295-58E Eco-Drive Nighthawk

[ afbeelding ]
the mouse and the mask

horloge ziet er goed uit
pi_144508609
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:13 schreef VarkensHart het volgende:
Nieuw in dit interessante topic. Vandaag een Meistersinger No3 2007 Limited gekocht.[ afbeelding ]

Heel erg blij mee, aangestoken door mijn vader die een Pangea DayDate heeft.
Mooi ding hoor. Ook een lekkere dikke kroon zo te zien.
  zondag 14 september 2014 @ 12:12:47 #273
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144510662
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mooi ding hoor. Ook een lekkere dikke kroon zo te zien.
Ja, echt een prachtig robuust horloge. Prachtig die ene wijzer. Had al een jaar een Meistersinger klok aan de muur, nu moest het er maar eens van komen.
  zondag 14 september 2014 @ 14:07:58 #274
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_144513504
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  zondag 14 september 2014 @ 14:43:29 #275
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144514416
knoop doorgehakt. van de week heb ik een afspraak voor dit horloge.



pi_144517749
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:43 schreef SugeLucky het volgende:
knoop doorgehakt. van de week heb ik een afspraak voor dit horloge.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf ding. Ga je dan nog een setje matchende wijzers halen? Of laat je hem in deze staat?
  zondag 14 september 2014 @ 16:35:05 #277
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144517845
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:32 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gaaf ding. Ga je dan nog een setje matchende wijzers halen? Of laat je hem in deze staat?
thanks!

daar twijfel ik over. dit zijn de originele omega wijzers maar dan vernieuwd inderdaad. als ik ergens oude wijzers op de kop kan tikken in goede staat, dan is dat wel een optie inderdaad
pi_144519026
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:35 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

thanks!

daar twijfel ik over. dit zijn de originele omega wijzers maar dan vernieuwd inderdaad. als ik ergens oude wijzers op de kop kan tikken in goede staat, dan is dat wel een optie inderdaad
Je zou contact op kunnen nemen met de heer Schweitzer. Grote kans dat hij ze gewoon heeft liggen.
  zondag 14 september 2014 @ 17:46:36 #279
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144519935
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je zou contact op kunnen nemen met de heer Schweitzer. Grote kans dat hij ze gewoon heeft liggen.
thanks. zal in de toekomst eens kijken.
pi_144523876
quote:
Smaakniveau stijgt hier, ook met die MS een paar posts hoger! :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144523926
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:43 schreef SugeLucky het volgende:
knoop doorgehakt. van de week heb ik een afspraak voor dit horloge.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Klassieker! Is er nog een optie om hem op een andere band te kopen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 september 2014 @ 20:16:23 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144525583
Even een crosspost:

quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2014 19:28 schreef eriksd het volgende:
Het gaat om een Tudor Grantour, Omega Aqua Terra Co-Ax op leer, Breitling Chronomat Evolution staal/goud en een Maurice Lacroix Masterpiece reserve de marche.

Als ik tijd heb zal ik wel een advertentie plaatsen maar ik ben voornemens ze volgende week naar Burger te brengen om daar in een keer te verkopen.
Mocht er hier nog eventuele belangstelling voor zijn, let me know. Anders laat ik de advertentie lekker zitten, is weer zo'n gedoetje. :7
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144529442
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:16 schreef eriksd het volgende:
Even een crosspost:

[..]

Mocht er hier nog eventuele belangstelling voor zijn, let me know. Anders laat ik de advertentie lekker zitten, is weer zo'n gedoetje. :7
kkan je fotos van tudor en omega pmen? En je vraagprijs?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 september 2014 @ 21:37:35 #284
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144531120
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Klassieker! Is er nog een optie om hem op een andere band te kopen?
Er zit ook nog een mesh band bij
  maandag 15 september 2014 @ 18:11:20 #285
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144557042
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Smaakniveau stijgt hier, ook met die MS een paar posts hoger! :7
Je bedoelt die van mij? Thanks!
pi_144557171
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:11 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Je bedoelt die van mij? Thanks!
^O^
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144559036


Prachtig klokkie, zo weinig geld :) In totaal ben ik er 110,- voor kwijt.

Mooi automatisch mechanisme, alleen het lederen bandje piept wel echt erg :{

pi_144560068
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:16 schreef eriksd het volgende:
Even een crosspost:

[..]

Mocht er hier nog eventuele belangstelling voor zijn, let me know. Anders laat ik de advertentie lekker zitten, is weer zo'n gedoetje. :7
Ik heb misschien wel interesse in de Maurice Lacroix....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 15 september 2014 @ 19:40:21 #289
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_144560383
Weet iemand waar en of deze nog te repareren is? Zo te zien is de wijzer eraf en batterij op, en is de leren band uitgedroogd. Moet ik hiervoor naar de Beijenkorf waar hij vandaan komt?


En als ik weer geld heb wil ik deze wel kopen, supergoedkoop en good looking
http://www.zalando.nl/softech-horloge-grijs-tc252e00h-c11.html
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 15 september 2014 @ 19:59:26 #290
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144561283
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 19:40 schreef Woods het volgende:
Weet iemand waar en of deze nog te repareren is? Zo te zien is de wijzer eraf en batterij op, en is de leren band uitgedroogd. Moet ik hiervoor naar de Beijenkorf waar hij vandaan komt?
te repareren zal ie nog wel zijn. tis meer de vraag wat het kost en of je het er voor over hebt denk ik
  maandag 15 september 2014 @ 21:18:58 #291
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144565286
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig klokkie, zo weinig geld :) In totaal ben ik er 110,- voor kwijt.

Mooi automatisch mechanisme, alleen het lederen bandje piept wel echt erg :{

[ afbeelding ]
Mooi klokkie!
Mooi simpel en stijlvol
  maandag 15 september 2014 @ 21:23:25 #292
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_144565552
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:59 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

te repareren zal ie nog wel zijn. tis meer de vraag wat het kost en of je het er voor over hebt denk ik
Hij kostte ¤130 en kost dat nog steeds. Ligt aan de reparatieprijs dus ja.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 15 september 2014 @ 21:43:43 #293
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_144566699
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:23 schreef Woods het volgende:

[..]

Hij kostte ¤130 en kost dat nog steeds. Ligt aan de reparatieprijs dus ja.
Als je dat softech horloge mooi vindt, zou ik denk ik eerder die kopen dan de reparatie laten uitvoeren. Moet ook zeggen dat ik dat kapotte horloge niet bepaald mooi vind.
pi_144568564
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 19:40 schreef Woods het volgende:
Weet iemand waar en of deze nog te repareren is? Zo te zien is de wijzer eraf en batterij op, en is de leren band uitgedroogd. Moet ik hiervoor naar de Beijenkorf waar hij vandaan komt?
[ afbeelding ]

En als ik weer geld heb wil ik deze wel kopen, supergoedkoop en good looking
http://www.zalando.nl/softech-horloge-grijs-tc252e00h-c11.html
Ik vind beiden niks, maar zou een nieuwe kopen ipv die oude te repareren. Is het niet waard lijkt me.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144568670
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig klokkie, zo weinig geld :) In totaal ben ik er 110,- voor kwijt.

Mooi automatisch mechanisme, alleen het lederen bandje piept wel echt erg :{

[ afbeelding ]
Prachtig horloge! Klassiek en simpel, voor weinig geld. Goede koop! Bandje kan je zo vervangen door een betere. Ben zelf altijd wel fan van Hirsch voor de wat klassiekere klokjes. Hij oogt wat groter dan een standaard dresswatch, of lijkt dat zo? Wat is de diameter?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144569330
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Prachtig horloge! Klassiek en simpel, voor weinig geld. Goede koop! Bandje kan je zo vervangen door een betere. Ben zelf altijd wel fan van Hirsch voor de wat klassiekere klokjes. Hij oogt wat groter dan een standaard dresswatch, of lijkt dat zo? Wat is de diameter?
42 zonder 44mm met kroon :)
  maandag 15 september 2014 @ 22:42:26 #297
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144570017
DIt horloge wil ik ook ooit nog hebben, wat een beauty
  maandag 15 september 2014 @ 23:47:55 #298
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144573114
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig klokkie, zo weinig geld :) In totaal ben ik er 110,- voor kwijt.

Mooi automatisch mechanisme, alleen het lederen bandje piept wel echt erg :{

[ afbeelding ]
Erg mooi horloge! En zeker voor dat geld! Dit kan een hele mooie opvolger worden van m'n dagelijks horloge!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:09:26 #299
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_144576406
volgende week ga ik het volgende horloge kopen;



Op dit moment in mijn bezit:
World domination is my middle name.
pi_144577713
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

42 zonder 44mm met kroon :)
Ah juist ja, dat is toch een aanzienlijk formaat. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')