Af en toe moet even de bezem door de horlogeverzameling en verdwijnt er een en ander. Zodoende bied ik deze Meistersinger aan.
MeistersingerMeistersinger horloges zijn bekend om hun einzeiger: één wijzer. De indeling van de wijzerplaat is 12 uur, met halfuur, kwartier en 5 minutenmarkeringen aan de hand waarvan je dus door de wijzer kan zien hoe laat het is. Kort gezegd: geen secondewijzer. In dit geval een witte wijzer en zwarte wijzerplaat:
Het horlogeHet gaat om een handopwinder, dus geen batterijen. Eens in de paar dagen even een slinger geven (zou voor de meeste fokkers geen probleem moeten zijn) en hij kan weer vooruit. Voordeel tov een automaat is dat er nauwelijks onderhoud gepleegd moet worden (en zeker de eerstvolgende jaren niet). Door de zichtbodem is het uurwerkje zichtbaar:
![meister2.jpg]()
Het horloge is zo goed als nieuw. Ik heb een paar horloges en deze heb ik bijna nooit gedragen. Altijd veilig in een kistje gezeten

Gevolg is dus dat het bandje ook nog in nieuwstaat verkeert. Overigens heeft het horloge een doornsluiting (en dus geen vouw).
Diameter is een perfecte 43 mm, en dus niet de kleine variant (38 mm)
Wat zit erbij?Het horloge (jaja), poetsdoekje, leren etui, omdoos, kassabon met garantie (even naw-geblurred).
Kostda?Nieuwprijs van het horloge ligt op ¤ 798,- . Gegeven het feit dat het (hoewel in nieuwstaat verkerend) geen nieuw horloge is, vraag ik de helft plus een beetje: ¤ 450,-. Anders ruil ik hem wel ergens op in.
Contact, waar wat en hoe?Stuur gerust een PM, DM. Ik ben woonachtig in Amsterdam, afspreken is mogelijk, verzending (verzekerd) ook: splitten we de kosten. Vooraf de helft van de koopprijs, na ontvangst de rest.
Ik stoot ook een Breitling Superocean Steelfish af, maar dat lijkt mij voor fok een kleine kans op succes. Stel gerust vragen: incl alle toebehoren, vraagprijs ¤ 1300,-.