Kut...ik doe eigenlijk altijd pas op mijn werk eten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zeker niet goed om dat elke dag te doen. Daarmee breek je meer af dan je opbouwd. Op nuchtere maag trainen is namelijk zeer belastend en vraagt langer herstel van je lichaam. Ik zou het max 1a2x per week doen. Zodra ik weer richting de wedstrijden ga en de trainingen intensiever worden, doe ik het niet eens meer, omdat je er ook roofbouw mee pleegt, je wil juist wat opbouwen.
Nu is jouw ritje maar 25min, maar even ontbijten is veel gezonder.
Dat dacht ik eerst ook. Is vooral een kwestie van gewenning. Rustig de tijd nemen en t gaat steeds makkelijkerquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:37 schreef very het volgende:
[..]
Kut...ik doe eigenlijk altijd pas op mijn werk eten.
Ik sta 10 minuten van te voren op, kleed me aan en fiets naar werk. Ik krijg als ik net wakker ben echt niets door mijn strot
het is ook vooral dat ik dan weer 10 minuten eerder mijn nest uit moet haha...en ik ben nogal een nachtmensquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook. Is vooral een kwestie van gewenning. Rustig de tijd nemen en t gaat steeds makkelijker
Denk dat hij bedoelt dat je over de 10k bent gegaan ?quote:
Hij heeft zijn statistieken naast die van Kano gelegd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Denk dat hij bedoelt dat je over de 10k bent gegaan ?
Maargoed dat had je zelf ook al door / gepost op strava
Mja jij begint ook te fietsen als andere mensen nog slapenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik eet ook altijd pas op m'n werk
Och. Ik fiets terug als andere mensen nog werkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:39 schreef ddx het volgende:
[..]
Mja jij begint ook te fietsen als andere mensen nog slapen
Of ik mn wekker nou om 6, 7 of 8 uur zet ik vind het allemaal even kut, dus dan beter maar zo vroeg mogelijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och. Ik fiets terug als andere mensen nog werken
Dus ook nuchter richting werk? Merk je zelf iets van dat je meer afbreekt dan opbouwt?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik eet ook altijd pas op m'n werk
Dat ga je echt niet merken als je 20km fietst hoor, je hebt de avond ervoor als het goed is ook al gegetenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:55 schreef very het volgende:
[..]
Dus ook nuchter richting werk? Merk je zelf iets van dat je meer afbreekt dan opbouwt?
Ja, maar velgen maken ook verschil.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:49 schreef Questular het volgende:
Mischien een domme vraag maar is er verschil in "flexibiliteit" als het op banden merken aankomt?
Hmm...wisselende adviezenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:06 schreef ddx het volgende:
Dat ga je echt niet merken als je 20km fietst hoor, je hebt de avond ervoor als het goed is ook al gegeten
Je spieren kunnen slechts 300-400gram glycogeen opslaan en je lever 100gram. Je glycogeenvoorraad is na een nacht slapen uitgeput.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat ga je echt niet merken als je 20km fietst hoor, je hebt de avond ervoor als het goed is ook al gegeten
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Deze brengt ook de spijsvertering op gang.
Leuk. Vroegah als nieuweling nog mee gekoerst.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:01 schreef muzas het volgende:
Best vet; zat vanmorgen even bij niki terpstra (en nog 3 anderen) in het wiel. Reden best wel door
Dat wist ik wel, maar dat het niet raadzaam is deze maaltijd pas op werk en dus NA een half uur fietsen te nemen wist ik niet {quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Deze brengt ook de spijsvertering op gang.
Wat voor een nadelige effecten bedoel je?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt ervan af. Als je niet als een malle aan het stoempen bent wel, bij een te hoge inspanning kan trainen op een nuchtere maag zelfs nadelig effect hebben.
12 km op een nuchtere maag moet volgens mij wel gewoon kunnen, maar goed opvattingen over voeding verschillen per sport hier op het forumquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:25 schreef very het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar dat het niet raadzaam is deze maaltijd pas op werk en dus NA een half uur fietsen te nemen wist ik niet {
Als het tempo te hoog ligt om de inspanning puur op vetverbranding te kunnen uitvoeren stapt je lichaam over op het verbranden van spieren. Verder kan je na je training op nuchtere maag last hebben van vermoeidheid, hoofdpijn, misselijkheid en de neiging zelfs het papier in het printerhok te consumeren, ook niet ideaal als je nog een hele dag moet werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat voor een nadelige effecten bedoel je?
De conclusie is dan ook dat nuchter trainen een groter trainingseffect heeft op het duurvermogen dan trainen na een maaltijd. De vraag is of nuchter trainen bij al goed getrainde duursporters ook effectiever is voor het ontwikkelen van het duurvermogen. Een bekend nadeel van nuchter trainen is dat sommige sporters er een knallende hoofdpijn van kunnen krijgen maar ook dat het lang duurt voordat je van zo'n training hersteld bent. Twee keer trainen op één dag waarbij de eerste training een nuchtere training is lijkt niet goed mogelijk te zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat voor een nadelige effecten bedoel je?
Of je eetpatroon aanpassen. Ik ben van 94 naar 79 teruggegaan in ~3/4-1 jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef very het volgende:
Hmm...ik vind het allemaal maar lastige materie
Ik weeg momenteel 113(!) kilo. Het liefst breng ik dat terug naar 95 a 100.
Fietsen alleen gaat niet genoeg zijn, gok ik. Ik wissel ook af met zwemmen, en daar wil ik nog joggen en skeeleren aan toevoegen. Misschien ook maar eens flink minderen met bier drinken
Ik weet niet wat erger isquote:
Krachttraining en cardioquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef very het volgende:
Fietsen alleen gaat niet genoeg zijn, gok ik. Ik wissel ook af met zwemmen, en daar wil ik nog joggen en skeeleren aan toevoegen. Misschien ook maar eens flink minderen met bier drinken
Vanochtend zei de weegschaal 66,3kg. Begin steeds droger te worden...quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vanochtend zei de weegschaal 66,3kg. Begin steeds droger te worden...
38 kilo lichter? Dat klopt hopelijk niet?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:28 schreef Questular het volgende:
pfffff 6 cm korter en 38 kilo lichter :p
Hij hequote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
38 kilo lichter? Dat klopt hopelijk niet?
Voeding is echt enorm belangrijk, veel mensen beginnen veel te sporten maar passen hun voeding niet aan (frisdrank/bier/multivrucht crap) en vragen zich dan af waaron ze niet afvallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben tijdje terug gestopt met alcohol drinken. Chips/snoep at ik toch al nooit, drinken overgegaan van bier/melk/frisdrank naar spa rood.
Ging toen wel hard ineens
Net zo belangrijk als het sporten zelf. Al die collega's met hun suffe dieten en het voornemen naar de sportschool te gaan (wat ze 2 weken volhouden), dat heeft echt nooit resultaat en dan zit je 6 weken van die ranzige shakes weg te stoppenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Voeding is echt enorm belangrijk, veel mensen beginnen veel te sporten maar passen hun voeding niet aan (frisdrank/bier/multivrucht crap) en vragen zich dan af waaron ze niet afvallen.
Sowieso naar de sportschool gaanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso, allerlei shakes enzo terwijl je nauwelijks sport
Haha bekend fenomeenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen jaar viel ik na een duurrit altijd de koelkast aan. Worst, chips, snoep etc alles ging er in op een zondagmiddag. Sinds ik dat wat minder doe gaat het wel beter.
Daarom zorgen dat er alleen gezonde dingen in je koelkast staanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen jaar viel ik na een duurrit altijd de koelkast aan. Worst, chips, snoep etc alles ging er in op een zondagmiddag. Sinds ik dat wat minder doe gaat het wel beter.
Mooi he, daar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:18 schreef So_Surreal het volgende:
Nog wat foto's van zondag bij het IJsel/Markermeer bij het vogeleiland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nagenoeg zelfde stats hier. Ongeveer zelfde lengte, 67kg en iets onder de 12% lichaamsvet. Maar ik let dan ook totaal niet op m`n voeding. Ik eet naast ontbijt en avondeten nog 3 keer per dag 2 broodjes of 4 boterhammen met beleg, tussendoor ook gewoon cola, koekjes, een marsje o.i.d als ik er zin in hebquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:27 schreef Patroon het volgende:
1m79. Heb nog steeds wat buikvet, maar met duurritten en aanpassing van voeding wordt dat steeds beter. Van wedstrijden rijden val je echt niet af, veel te kort en intensief. At nogal vaak wat chips enzo. Vet % 13,9. Dat was vorig jaar zomer 9,6%. (gemeten met huidplooimeting)
Dat is alvast geen eten. Maar 1 keer per 2 weken of zo kan geen kwaad.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:43 schreef very het volgende:
Ja, maar die kapsalons en fernandes dan?
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef very het volgende:
Wat Kano zegt, eetpatroon moet je dan aanpassen en je moet bewust gaan eten, je zult dan zien dat je binnen één maand belachelijk snel gaat afvallen i.c.m. veel sporten. Ik at altijd heel veel brood met "verkeerd" beleg (veel kaas, boterhamworst, salami etc) als avondeten dan vaak pasta of aardappels met groentes waardoor ik daags veel te veel koolhydraten binnenkreeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je eetpatroon aanpassen. Ik ben van 94 naar 79 teruggegaan in ~3/4-1 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |