12 km op een nuchtere maag moet volgens mij wel gewoon kunnen, maar goed opvattingen over voeding verschillen per sport hier op het forumquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:25 schreef very het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar dat het niet raadzaam is deze maaltijd pas op werk en dus NA een half uur fietsen te nemen wist ik niet {
Als het tempo te hoog ligt om de inspanning puur op vetverbranding te kunnen uitvoeren stapt je lichaam over op het verbranden van spieren. Verder kan je na je training op nuchtere maag last hebben van vermoeidheid, hoofdpijn, misselijkheid en de neiging zelfs het papier in het printerhok te consumeren, ook niet ideaal als je nog een hele dag moet werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat voor een nadelige effecten bedoel je?
De conclusie is dan ook dat nuchter trainen een groter trainingseffect heeft op het duurvermogen dan trainen na een maaltijd. De vraag is of nuchter trainen bij al goed getrainde duursporters ook effectiever is voor het ontwikkelen van het duurvermogen. Een bekend nadeel van nuchter trainen is dat sommige sporters er een knallende hoofdpijn van kunnen krijgen maar ook dat het lang duurt voordat je van zo'n training hersteld bent. Twee keer trainen op één dag waarbij de eerste training een nuchtere training is lijkt niet goed mogelijk te zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat voor een nadelige effecten bedoel je?
Of je eetpatroon aanpassen. Ik ben van 94 naar 79 teruggegaan in ~3/4-1 jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef very het volgende:
Hmm...ik vind het allemaal maar lastige materie
Ik weeg momenteel 113(!) kilo. Het liefst breng ik dat terug naar 95 a 100.
Fietsen alleen gaat niet genoeg zijn, gok ik. Ik wissel ook af met zwemmen, en daar wil ik nog joggen en skeeleren aan toevoegen. Misschien ook maar eens flink minderen met bier drinken
Ik weet niet wat erger isquote:
Krachttraining en cardioquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef very het volgende:
Hmm...ik vind het allemaal maar lastige materie
Ik weeg momenteel 113(!) kilo. Het liefst breng ik dat terug naar 95 a 100.
Fietsen alleen gaat niet genoeg zijn, gok ik. Ik wissel ook af met zwemmen, en daar wil ik nog joggen en skeeleren aan toevoegen. Misschien ook maar eens flink minderen met bier drinken
Vanochtend zei de weegschaal 66,3kg. Begin steeds droger te worden...quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vanochtend zei de weegschaal 66,3kg. Begin steeds droger te worden...
38 kilo lichter? Dat klopt hopelijk niet?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:28 schreef Questular het volgende:
pfffff 6 cm korter en 38 kilo lichter :p
Hij hequote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
38 kilo lichter? Dat klopt hopelijk niet?
Voeding is echt enorm belangrijk, veel mensen beginnen veel te sporten maar passen hun voeding niet aan (frisdrank/bier/multivrucht crap) en vragen zich dan af waaron ze niet afvallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben tijdje terug gestopt met alcohol drinken. Chips/snoep at ik toch al nooit, drinken overgegaan van bier/melk/frisdrank naar spa rood.
Ging toen wel hard ineens
Net zo belangrijk als het sporten zelf. Al die collega's met hun suffe dieten en het voornemen naar de sportschool te gaan (wat ze 2 weken volhouden), dat heeft echt nooit resultaat en dan zit je 6 weken van die ranzige shakes weg te stoppenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Voeding is echt enorm belangrijk, veel mensen beginnen veel te sporten maar passen hun voeding niet aan (frisdrank/bier/multivrucht crap) en vragen zich dan af waaron ze niet afvallen.
Sowieso naar de sportschool gaanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso, allerlei shakes enzo terwijl je nauwelijks sport
Haha bekend fenomeenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen jaar viel ik na een duurrit altijd de koelkast aan. Worst, chips, snoep etc alles ging er in op een zondagmiddag. Sinds ik dat wat minder doe gaat het wel beter.
Daarom zorgen dat er alleen gezonde dingen in je koelkast staanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen jaar viel ik na een duurrit altijd de koelkast aan. Worst, chips, snoep etc alles ging er in op een zondagmiddag. Sinds ik dat wat minder doe gaat het wel beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |