SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij doen aan baarden. En snorren. En ver fietsen. Tenzij je Ivo heet. Dan was het een ommetje en is dit 2 dagen niet geschoren.![]()
![]()
Oh,dit is het randonneurstopic... Zit ik verkeerd. Zoek het recreatieve wielrenners topic.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Alweer een vraagje![]()
Wat is een beetje een knap lampje voor op mijn fiets? Heb vernomen dat die dingen van de Hema waardeloos zijn? Ik wil graag een voorlamp die aardig wat licht opbrengt (overigens niet van plan een 24 uurs race te rijden). En maakt een achterlamp wat uit qua lichtopbrengst?
Alvast bedankt![]()
![]()
http://www.franekercouran(...)n-fietspad-te-weren/Laatste stuk klinkt primaquote:De Fietsersbond en de gemeente Franekeradeel doen vanaf woensdag 27 augustus een week lang een gezamenlijke proef met een maximumsnelheid op het fietspad. Hardfietsers, meer dan dertig kilometer per uur, worden daarbij verplicht de rijbaan te gebruiken![]()
![]()
Dat zou kelderman wel willen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:19 schreef poiuytr het volgende:
Rechtse kerel in de OP lijkt wel wat op keldergod.![]()
Dan craven?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
B&M Ixon geeft goed licht, genoeg voor op de vlakke weg.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:46 schreef Zornar het volgende:
Alweer een vraagje![]()
Wat is een beetje een knap lampje voor op mijn fiets? Heb vernomen dat die dingen van de Hema waardeloos zijn? Ik wil graag een voorlamp die aardig wat licht opbrengt (overigens niet van plan een 24 uurs race te rijden). En maakt een achterlamp wat uit qua lichtopbrengst?
Alvast bedankt![]()
Zo, door de 10K heen dit jaar
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nog steeds aan het revalideren van de knie klachten. Stomvervelend maar zal dit deze keer eens goed moeten doen. Denk nog een maand of twee voor het goed zit...hopen op een goede herfst en pijnvrij kunnen rijden. En volgend jaar maar eens echt gaan fietsen ofzo...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Hoezo? in de herfst kan je ook rijden hoor. Met je kutjequote:Op maandag 25 augustus 2014 20:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nog steeds aan het revalideren van de knie klachten. Stomvervelend maar zal dit deze keer eens goed moeten doen. Denk nog een maand of twee voor het goed zit...hopen op een goede herfst en pijnvrij kunnen rijden. En volgend jaar maar eens echt gaan fietsen ofzo...
Niet lullig bedoelt maar is een andere sport niet beter voor jou? Lees hier nu al behoorlijk tijd mee en post sinds jaar denk ik ook af en toe mee maar je lijkt altijd geblesseerd of pijntjes te hebben van het fietsen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nog steeds aan het revalideren van de knie klachten. Stomvervelend maar zal dit deze keer eens goed moeten doen. Denk nog een maand of twee voor het goed zit...hopen op een goede herfst en pijnvrij kunnen rijden. En volgend jaar maar eens echt gaan fietsen ofzo...![]()
Zoals? Zwemmen? Wat stel je voor?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Toevallig vandaag bij de lidl voor 7 euro een setje fietslampen gekocht. Vast niet zo fel als die chineese bouwlampen, maar er komt toch nog een behoorlijke bak licht af... Zeg maar net als een behoorlijke zaklamp.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:46 schreef Zornar het volgende:
Alweer een vraagje![]()
Alvast bedankt
Kan ik straks na mn clinics gewoon in schemer/donker naar huis fietsen![]()
![]()
Genoeg licht om obstakels op de weg te zien etc. in het donker? Want ik heb zo'n zelfde soort lamp (ziet er iig ongeveer hetzelfde uit) van de hema maar die is echt te zwak om in het donker mee te fietsen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Toevallig vandaag bij de lidl voor 7 euro een setje fietslampen gekocht. Vast niet zo fel als die chineese bouwlampen, maar er komt toch nog een behoorlijke bak licht af... Zeg maar net als een behoorlijke zaklamp.
Kan ik straks na mn clinic gewoon in schemer/donker naar huis fietsen![]()
Heb er nog niet mee gefietst, dus daar kan ik nog weinig zinnigs over zeggen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:14 schreef ratatat het volgende:
Genoeg licht om obstakels op de weg te zien etc. in het donker?![]()
Ik fiets gewoon met een normaal lampje. Meer licht is niet meer zien.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Simpele lampjes zijn handig als je timing niet handig is en je half uur in donker moet fietsen.
Flinke schijnwerper is toch best prettig om gewoon fullspeed door te kunnen fietsen in de polder.![]()
Dit, wil toch wel graag de putten en boomstronken aan zien komen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:25 schreef ddx het volgende:
Simpele lampjes zijn handig als je timing niet handig is en je half uur in donker moet fietsen.
Flinke schijnwerper is toch best prettig om gewoon fullspeed door te kunnen fietsen in de polder.
Maar eens even kijken wat ze in China hebben.
[ Bericht 4% gewijzigd door ratatat op 25-08-2014 22:37:56 ]![]()
Ben ik het niet mee eens, als fietsen je ding is dan moet je dat doen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt maar is een andere sport niet beter voor jou? Lees hier nu al behoorlijk tijd mee en post sinds jaar denk ik ook af en toe mee maar je lijkt altijd geblesseerd of pijntjes te hebben van het fietsen.
3 jaar geleden had ik al last van m'n knie na 20 min fietsen. Naar mate je benen sterker worden neemt dat steeds meer af, uren achter elkaar zonder pijn rijden is geen probleem. Soms weer wel, maar dat hoort misschien wel bij ouder worden. CapFab is ook niet meer de jongste dacht ik.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
6 weken om de achterstand in te lopenquote:
Goed bezig geweest
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ze zijn daar iig een stuk goedkoper dan de Nederlandse webshops voor precies dezelfde spullen.
¤39,95 (daar komen dan nog verzendkosten overheen):
http://www.led247.nl/moun(...)slamp-hoofdlamp.html
$26,80 inclusief alles:
http://www.aliexpress.com(...)ght-8/997303492.html![]()
![]()
Crappy foonfoto... En binnen want buiten is het viesbah, maar ook een stuk lichter.
Vind het voor een lamp van 7 euro best meevallen![]()
![]()
Bedankt voor de foto maar wss toch niet genoeg voor wat ik wil. Ben trouwens net eentje van 9800 lumen tegengekomen. Lijkt me toch een beetje overkill:quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:50 schreef muzas het volgende:
Crappy foonfoto... En binnen want buiten is het viesbah, maar ook een stuk lichter.
Vind het voor een lamp van 7 euro best meevallen![]()
![]()
Niet veel zicht, maar wel moddervet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:46 schreef Zornar het volgende:
Alweer een vraagje![]()
Alvast bedankt
People assume too much.![]()
Trouwens, ik ben nieuw hier in dit topic. Had zelf een topic geopend, maar deze is gesloten omdat deze inderdaad wel enigszins overeenkomt met dit topic
Even kort voorstellen:
Ik ben Ferry, 31 jaar uit Den Haag. Ik heb recentelijk een racefiets en een mountainbike aangeschaft en probeer hier wanneer mogelijk gebruik van te maken. Dus wie weet ben ik hier straks ook vaste topic-deelnemer
[ Bericht 3% gewijzigd door very op 26-08-2014 01:13:07 ]People assume too much.![]()
Thanksquote:Op maandag 25 augustus 2014 23:55 schreef Tommeke het volgende:
Welkom!
Meteen 2 fietsen aangeschaft, goed bezig
Ik had eerst een andere fiets, maar die heb ik retour gedaan (zie dit topic).
Maar aangezien de 2015 modellen net binnen kwamen, waren de 2014 modellen erg gunstig geprijsd. Met name de focus fietsen, daar die schijnbaar tegenvallende verkopen hadden gehad over 2014. Dus met een klein beetje bijleggen na teruggave van het geld van mijn vorige fiets, kon ik er twee kopen
People assume too much.![]()
Heeft niks met ouder worden te maken. Ben het wel met pjotr eens. Pijn is een signaal, hij rijdt zo zijn knieën aan gort. Terwijl hij die nog langer nodig heeft, ook voor belangrijkere dingen dan fietsen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:43 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, als fietsen je ding is dan moet je dat doen.
3 jaar geleden had ik al last van m'n knie na 20 min fietsen. Naar mate je benen sterker worden neemt dat steeds meer af, uren achter elkaar zonder pijn rijden is geen probleem. Soms weer wel, maar dat hoort misschien wel bij ouder worden. CapFab is ook niet meer de jongste dacht ik.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Als bijv je kraakbeen wegslijt, lijkt mij dat extra belasting niet echt handig is. Iig moet pijnvrij fietsen mogelijk zijn. Ik zou eens verder gaan kijken dan de huidige fysio, want veel heeft hij/zij nog niet bereikt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
wellicht een bike fitting
Ik had eerst die van eBay gekocht. Kwam na maand binnen, deed niks. Geld terug gekregen. Omdat het toen al hardje winter was die van led247 gekocht. Binnen week binnen en werkt perfect. Dat soort verlichting heb ik ook wel nodig, met minder licht kan je toch een stuk minder doorrijden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef ratatat het volgende:
Ze zijn daar iig een stuk goedkoper dan de Nederlandse webshops voor precies dezelfde spullen.
¤39,95 (daar komen dan nog verzendkosten overheen):
http://www.led247.nl/moun(...)slamp-hoofdlamp.html
$26,80 inclusief alles:
http://www.aliexpress.com(...)ght-8/997303492.htmlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
D1 was 22 km/uur toch? In Friesland heb je toch altijd tegenwindquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had eerst die van eBay gekocht. Kwam na maand binnen, deed niks. Geld terug gekregen. Omdat het toen al hardje winter was die van led247 gekocht. Binnen week binnen en werkt perfect. Dat soort verlichting heb ik ook wel nodig, met minder licht kan je toch een stuk minder doorrijden.
Is ook zo. Sowieso is de snelheidsbeleving in het donker heel anders. Maar om comfortabel 25kmh te fietsen vind ik wat licht wel nodig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
D1 was 22 km/uur toch? In Friesland heb je toch altijd tegenwindMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Zeker als het donker is op de weg omdat er geen lantaarnpalen staan is een grote lichtbundel wel handig ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is ook zo. Sowieso is de snelheidsbeleving in het donker heel anders. Maar om comfortabel 25kmh te fietsen vind ik wat licht wel nodig.
Reed laatst met 35 km/uur door het donker over een fietspad met boomwortels. Das niet heel leuk
Ik heb zondag nog een stukje gefietst. Bovenlangs zoetermeer. Zoetermeer hoor ik u denken, daar valt toch geen kut te zien? Nou, ik ben aangenaam verrast. Mooie polders, rustige wegen, veel schapen. Op een gegeven moment kom ik in de buurt van die skibaan, is volgens mij een vroegere vuilstort dus de vegetatie doet wat droog, mediteraan aan. Passeer ik achter elkaar een valkenier, een kudde berggeiten en daarna van die grotehoornkoeien. Net alsof je op safari bent. In Zoetermeer dus.
Dit boeit echt niemand.![]()
T is sowieso beter dan al die brol die je normaal spuit.quote:
Maar je hebt wel gelijk: het groene hart is mooi! Altijd zo'n mooi contrast als je een van de steden uitrijdt en dan ineens in het weiland staat.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Jup. Want zeker daar rond Zoetermeer, daar heb je eigenlijk ook nog constant de hoogbouw van Den Haag, Zoetermeer zelf en in de verte Rotterdam in beeld. En dan fiets je naast zo'n Sietske en Hielke kameleon sloot waar het water zo helder is dat je de bodem zietquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
T is sowieso beter dan al die brol die je normaal spuit.
Maar je hebt wel gelijk: het groene hart is mooi! Altijd zo'n mooi contrast als je een van de steden uitrijdt en dan ineens in het weiland staat.![]()
![]()
Ik loop nu bij een goeie fysio, helaas mannelijk, maar je kan niet alles hebbenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat CF het beste een jonge rondborstige PT in dienst neemt die hem psychologisch en sporttechnisch ondersteunt tijdens trainingen. Een stagiar bijvoorbeeld....en die heeft me een strak programma voorgeschreven om m'n knieen ed aan te pakken. Kort gezegd, volgens hem beweeg ik me buitengewoon kut als ik normaal rondloop, (quote: "Ik wil niet vervelend doen, maar je hebt geen idee hoe je moet bewegen") en zijn sommige delen van m'n lichaam, zoals de spieren rond m'n knieen te zwak voor de rest. Daardoor schiet ik inderdaad van het ene ding in het ander, fietsen is juist heel erg goed voor me. Als ik eerst goed dit programma afwerk. Dus was ik gisteren in de gym voor de knieoefeningen, en ga ik vanavond voor biceps en core training. En woensdag weer knieen.
En Kaas heeft ook gelijk, zo langzamerhand wordt ik wel erg moe tussen de oren van al het gedoe. Daarom ook ga ik deze winter absoluut niet stilzitten, op de vakantiefiets kan ik ook dwars door de sneeuw, als het maar niet regent.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:
Jaar gelden is er nog een foto gemaakt, kraakbeen zit er allemaal nog.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:32 schreef Patroon het volgende:
Als bijv je kraakbeen wegslijt, lijkt mij dat extra belasting niet echt handig is. Iig moet pijnvrij fietsen mogelijk zijn. Ik zou eens verder gaan kijken dan de huidige fysio, want veel heeft hij/zij nog niet bereikt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Jij fiets wel graag door de regen?quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Liever in de zon en met 25 graden maar je hebt het niet voor het uitkiezen. Harden the fuck up. En heb je ooit spijt gehad van een ritje door de regen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij fiets wel graag door de regen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hmm, ziet er uit als een degelijke lamp. Die hou ik zeker in gedachten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
B&M Ixon geeft goed licht, genoeg voor op de vlakke weg.Dan ben je gewoon een baasquote:Op maandag 25 augustus 2014 23:29 schreef very het volgende:
[..]
Niet veel zicht, maar wel moddervet!![]()
![]()
Door de regen fietsen is best leuk jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij fiets wel graag door de regen?Het is alleen kut als je in je gewone kleren op de fiets zit die niet nat mogen worden. In je fietskleding met een warme douche in het vooruitzicht is er eigenlijk niets mooier.
![]()
Zijn er nog renners hier die zondag een tocht van 150km en 1200hm willen fietsen vanuit Arnhem?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Liever in de zon en met 25 graden maar je hebt het niet voor het uitkiezen. Harden the fuck up. En heb je ooit spijt gehad van een ritje door de regen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:37 schreef Patroon het volgende:
Zijn er nog renners hier die zondag een tocht van 150km en 1200hm willen fietsen vanuit Arnhem?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kaas, Dop, is die mtb baan bij de bergse plas te doen op een crossfiets?
En is de baan van Ahoy 's avonds in de winter verlicht?![]()
Ben van plan om een Gabba aan te schaffen voor het voor en najaar, twijfel nu alleen om er één te halen zonder mouwen of met lange mouwen. Korte mouwen scheelt weer wat tientjes en heb al armstukken (geen idee of deze gevoerd zijn), gaat om deze: http://cyclewear.eu/armstukken-all-active-p-150.html
Wat zouden jullie kopen? Afritsbare is helemaal niet meer verkrijgbaar anders was de keus makkelijk.![]()
Gabba is mss wel een goed jack maar er zijn ook nog andere merken dan Castelli.
Vind dit ook wel een aardig jasje voor 8 tientjes.
http://cyclewear.eu/nalini-serenoa-jacket-black-p-3231.html![]()
Ik zou met lange mouwen kiezen. Armstukken draag ik eigenlijk alleen als ik weet dat ik ze ergens tijdens de rit, of in het geval van woon-werk de terugrit, uit kan doen. In het voor/najaar als de temperaturen zo laag zijn dat je ze de hele rit aanhoudt is een shirt of jack met lange mouwen veel comfortabeler.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:35 schreef poiuytr het volgende:
Ben van plan om een Gabba aan te schaffen voor het voor en najaar, twijfel nu alleen om er één te halen zonder mouwen of met lange mouwen. Korte mouwen scheelt weer wat tientjes en heb al armstukken (geen idee of deze gevoerd zijn), gaat om deze: http://cyclewear.eu/armstukken-all-active-p-150.html
Wat zouden jullie kopen? Afritsbare is helemaal niet meer verkrijgbaar anders was de keus makkelijk.![]()
Hij is echt technisch , het kan wel maar moet je echt een goede piloot zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas, Dop, is die mtb baan bij de bergse plas te doen op een crossfiets?
aan de andere kant als je het niet erg vind om soms van de fiets te gaan en een stukje te lopen , dan zou ik zeggen probeer het gewoon.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
zeker , het is in elk geval een rondje wat je de eerste keer gewoon moet verkennen om te kijken hoe je wil, en kan rijden, er zitten hele stukken in die zeker geschikt zijn voor de crosser.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan evt ook grote berg buitenom rijden. Bij de kleine berg heb je ook meerdere trails.
op Youtube staan ook wel wat filmpjes van de route
op de grote berg zitten een paar trappen en een steile klim denk dat daar de grootste problemen zitten voor de crosserIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan evt ook grote berg buitenom rijden. Bij de kleine berg heb je ook meerdere trails.Bedanktquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:00 schreef dop het volgende:
[..]
zeker , het is in elk geval een rondje wat je de eerste keer gewoon moet verkennen om te kijken hoe je wil, en kan rijden, er zitten hele stukken in die zeker geschikt zijn voor de crosser.
op Youtube staan ook wel wat filmpjes van de route![]()
![]()
Is dat niet zo'n jack die zo dicht is dat je nat wordt van het zweet? Opzich wil ik wel zo'n jack maar moet wel warm zijn ipv klam.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:41 schreef kaasplankje het volgende:
http://cyclewear.eu/nalini-serenoa-jacket-black-p-3231.htmlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #17 winterfietsen gezochtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:15 schreef Leonos het volgende:
Hoi !
Zijn deze wat?
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)no-tiagra-group.html
dat is een meer geschikt topic voor die vraag
even snel gekeken geld voor alle bij de fietsen dat je waarschijnlijk ook nog redelijk wat kwijt gaat zijn aan achterstallig onderhoud.
bij de zwarte trek kan ik zelfs op de foto al zien dat de kettingbladen zijn versletenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:41 schreef kaasplankje het volgende:
http://cyclewear.eu/nalini-serenoa-jacket-black-p-3231.htmlquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
http://cyclewear.eu/sport(...)ack-cyan-p-5408.html
Dees ook wel gesoigneerd.Dank deze week maar even beslissen welke het wordt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou met lange mouwen kiezen. Armstukken draag ik eigenlijk alleen als ik weet dat ik ze ergens tijdens de rit, of in het geval van woon-werk de terugrit, uit kan doen. In het voor/najaar als de temperaturen zo laag zijn dat je ze de hele rit aanhoudt is een shirt of jack met lange mouwen veel comfortabeler.![]()
Ze hebben verlichtingspalen dus ik neem aan dat die aan gaan als het donker is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En is de baan van Ahoy 's avonds in de winter verlicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |