Wij hebben vrijdag ook bij Les Combes geparkeerd. Stond idd helemaal vol met tenten, maar je mocht er gewoon tussen parkeren met je parkeerkaart.. Gezellig zooitje daar, als ik ooit naar de race ga zetten we daar een tent opquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:25 schreef Sinister-D- het volgende:
das de campingHebben ze die ook open gegooid voor te parkeren? Ga volgende keer naar de parking bij de Stavelot bocht....
Of heb je een kaart gekocht voor een overnachting op de camping missschien![]()
De tent is ook een oplossing die hier overwogen wordt, mocht er ooit een tweede keer komen in de nabije toekomst, om vervolgens op maandag pas weg te gaan. Enkel het weer houdt dat een beetje tegen, erg fijn is het niet altijdquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wij hebben vrijdag ook bij Les Combes geparkeerd. Stond idd helemaal vol met tenten, maar je mocht er gewoon tussen parkeren met je parkeerkaart.. Gezellig zooitje daar, als ik ooit naar de race ga zetten we daar een tent op
200pk (= 150 kW), maar inderdaad een stuk minder dan die andere klassen. WSR 3.5 is ongeveer 530 pk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:46 schreef Fer het volgende:
Ik wist van de GP2 en de WSR3.5 dat het best een bak vermogen was, maar 150pk is een stuk minder dan deze 2 klassen of F1.
Aye, en mensen het maar raar vinden dat GP2 qua tijden niet ver van F1 afligt. Het is appels met ADHD vergelijken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:44 schreef LWD-Godius het volgende:
Kwam er onlangs achter dat GP2 wagens een 4.0 liter V8 620pk motor hebben.
Dat was ik ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:17 schreef twiFight het volgende:
Zo, nu de rust wedergekeerd is. Na de vorige race met het ongeluk van Raikkonen was er ene user die het toch echt niet vond kunnen dat Raikkonen met volle snelheid de baan weer opkwam en andere coureurs in de weg zat.
Vettel ging niet met volle snelheid weer de baan op, niemand hoefde voor Vettel aan de kant en Vettel kegelde dan ook niemand van de baan af met zijn actie.quote:Hij had moeten wachten tot het veld voorbij was en achteraan moeten sluiten. Nu raakte Vettel al vrij snel van de baan na een poging Hamilton in te halen. Had Vettel nu ook het hele veld eerst voorbij laten gaan voordat hij weer de baan op mocht?
Met je eens (ja gebeurt ook wel eensquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ik ook.
[..]
Vettel ging niet met volle snelheid weer de baan op, niemand hoefde voor Vettel aan de kant en Vettel kegelde dan ook niemand van de baan af met zijn actie.
En met deze situatie had ik dat dubbel zeker willen zien. Maar goed, de regie zoog de hele race al. Rijden er twee coureurs voorbij die in gevecht zijn en waarbij een inhaalactie komt, volgen ze twee coureurs die daar achter zitten waar meer dan een seconde tussen zitquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Het moment van opgave van Lotterer is door 'n amateur wél vastgelegd, gelukkig heeft de regisseur dat volledig gemist
vooral vervelendquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
Zeker in Spa-Francorchamps had het oude geluid een grote meerwaarde voor de beleving van de race omdat je daar altijd maar een klein deel van de baan kunt zien, door de bomen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepuntquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
tja dit was toch beterquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepunt
Tijdens de GP2 zat ik al op de tribune, maar kon ik wel de start horen. De formule 1 hoorde ik enkel als ze afremden voor Rivage, waar ik zat dus
Rechte stuk als in oude pitstraight, of Kemmel (van Radillon tot Les Combes)?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepunt
ironisch genoeg is de v6t+ers sneller dan een v8quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:09 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, we moeten echt z o terug naar de v8/v10
Dit vind ik echt helemaal niets.
Racen moet gewoon om pure snelheid gaan, omzouten met die milieumaatregelen in de F1.
Boeiend (jouw verhaal)quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef Fer het volgende:
Duidelijk dat iedere techeut in de F1 had kunnen vertellen dat door ERS-H alle herrie wordt omgezet in electriciteit voor MGU-K en de wagens een klap stiller zouden zijn.
Maar ja, zoals overal buitelen de schreeuwers en commerciëlen over elkaar heen of het i4 of v6 moest worden, niemand die aan de gevolgen van ERS-H heeft gedacht.
Kemmel natuurlijkquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rechte stuk als in oude pitstraight, of Kemmel (van Radillon tot Les Combes)?
Kemmel is idd een goeie galmbaknooit gedacht dat ik voor de GP2 daar met oordopjes zou moeten lopen
zelfde verhaal als de '14 piemel- en de '12 getrapte neus: het boeit de ontwerpers geen keutel hoe het uitziet, als het aërodynamisch maar efficiënt werkt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Boeiend (jouw verhaal)
Ik denk dat die techneuten gingen voor snelheid, niet voor geluid :-)
Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10. Één van mijn reisgenoten naar Spa was eerder gegaan, vond het toen helemaal fantastisch en was enthousiast om weer mee te gaan, maar nu is dat gewoon over. En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:06 schreef zoem het volgende:
Vergeet niet dat (motor)fabrikanten een aardige vinger in de pap hebben. Zij voelen meer voor de v6-turbomotor, omdat deze techniek dichter bij (personen)auto-industrie ligt. Het vasthouden aan de v8/v10-techniek zou ervoor kunnen zorgen dat bepaalde fabrikanten met F1 willen stoppen of dat het moeilijker is om nieuwe fabrikanten aan te trekken.
En het speciale aan het V8 geluid is niet eens het moment van langsrijden want dat is toch letterlijk oorverdovend maar juist het vooraf- en achterafgeluid zorgt er voor dat je er veel meer beleving van de snelheid en de hele show hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
...
De verschil hoor je hier echt goed. met de v8 tegenover de v6.
Als je dan op zaterdag aan kwam lopen door het dorpje en je hoorde in de verte tussen de heuvels dat VT3 al begonnen was en dat je dus klaarblijkelijk te laat was omdat het daags ervoor in de kroeg weer veel te gezellig was en dat je daarom dus 's ochtends later op stond dan eigenlijk de planning was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zeker in Spa-Francorchamps had het oude geluid een grote meerwaarde voor de beleving van de race omdat je daar altijd maar een klein deel van de baan kunt zien, door de bomen.
Deze meerwaarde was nu voor 90% weg.
Dat nog liever dan dat geknor van nu.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Geniet er nog maar ff van, want over 15 jaar is het volledig elektrisch.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar het is vooral jammer, een stuk belevenis is weg. Je lijf trilde bij de toerenjankers helemaal mee, nu heb je nog geeneens oordopjes meer nodig
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar het rauwe gejank was echt veel mooier en natuurlijk veel harder. Ik heb ook niemand meer met oordoppen of vingers in de oren gezien.
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:09 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, we moeten echt z o terug naar de v8/v10
Dit vind ik echt helemaal niets.
Racen moet gewoon om pure snelheid gaan, omzouten met die milieumaatregelen in de F1.
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10.
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.quote:En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.
over zaniken gesprokenquote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.
[..]
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.
[..]
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.
Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
lees mijn post eens beter. Daar staat in dat je lijf trilde door de toerenjankers, en in vergelijking zeg ik dat je nog geen oordopjes nodig zou hebben. Maar het is nogal moeilijk te begrijpen voor je dat het geluid een deel van de belevenis is, ongeacht dat je zegt dat je het wel snapt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Dat komt omdat de circuits tegen elkaar worden uitgespeeld en omdat er een hoop landen zijn die er grof geld voor over hebben om een GP te hebben. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat er geld van de overheid bij moet om een GP te organiseren gezien het geld wat er in de F1 omgaat.quote:Op zondag 31 augustus 2014 07:45 schreef Meike26 het volgende:
Maar feit is wel dat het raar is dat de organisatoren van een circuit moeten betalen aan F1 en niet andersom. De F1 huurt toch een circuit af met al zijn hebben en houwen? Bizar dat er dan zulke bedragen over tafel gaan van organisator op F1. Eigenlijk is het hele concept 'oganisator' van een gp al een foute insteek. Er word gewoon verhuurd.
Vergeet het geluid van carburateurs en de geur van oververhitte trommelremmen niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:34 schreef Geralt het volgende:
Jammer wel, ik heb ze dan nog niet in het echt gehoord, maar het is gewoon kut.
Dat de pinnacle of motorsport zoals de Formule 1 zich graag profileert minder herrie maakt dan de opstart klasses is natuurlijk te debiel voor woorden.
Buiten dat hoort F1 helemaal niet milieuvriendelijk te zijn. F1 moet een hoop herrie zijn en benzinedampen en een hoop herrie en de geur van verbrand rubber en een hoop herrie.
Flikker godverdomme een eind op met milieuvriendelijk in de F1![]()
![]()
!
Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je stilstand en nostalgie prefereert boven vooruitgang, dan is F1 gewoon niet jouw sport.
De top van de motorsport zou over de nieuwste technologie met de snelste auto's moeten gaan. Niet over het hardste geluid .quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.
Tevens is het te debiel voor woorden dat de lagere klasses meer herrie maken.
Als ze dan al iets hadden willen doen voor het milieu had dat dan bij alle klasses aangepakt en niet alleen bij de top.
Elke versnelling terug die je kon voelen in je maag, om vervolgens als ie al lang uit zicht was hem nog een halve minuut te kunnen volgenquote:Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.
In 2011 was ik er ook en hoorde je ze bij Les Combes in de ankers gaan, voor Pouhon knetteren bij het naverbranden, oorverdovend hard Pouhon uitaccelereren, 4 knallen van het terugschakelen voor Fagnes, en 15 tellen later 10 volle seconden huilend omhoog naar Blancinmont.
Dat is nu ALLEMAAL weg.
Nu zie je een F1 maar hoort een Porsche supercup langsrijden
Nou, ik denk eigenlijk dat er dan wordt gezeurd dat het geluid van de V6 een stuk beter was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat nog liever dan dat geknor van nu.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.
[..]
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.
[..]
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.
Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |