Wij hebben vrijdag ook bij Les Combes geparkeerd. Stond idd helemaal vol met tenten, maar je mocht er gewoon tussen parkeren met je parkeerkaart.. Gezellig zooitje daar, als ik ooit naar de race ga zetten we daar een tent opquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:25 schreef Sinister-D- het volgende:
das de campingHebben ze die ook open gegooid voor te parkeren? Ga volgende keer naar de parking bij de Stavelot bocht....
Of heb je een kaart gekocht voor een overnachting op de camping missschien![]()
De tent is ook een oplossing die hier overwogen wordt, mocht er ooit een tweede keer komen in de nabije toekomst, om vervolgens op maandag pas weg te gaan. Enkel het weer houdt dat een beetje tegen, erg fijn is het niet altijdquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wij hebben vrijdag ook bij Les Combes geparkeerd. Stond idd helemaal vol met tenten, maar je mocht er gewoon tussen parkeren met je parkeerkaart.. Gezellig zooitje daar, als ik ooit naar de race ga zetten we daar een tent op
200pk (= 150 kW), maar inderdaad een stuk minder dan die andere klassen. WSR 3.5 is ongeveer 530 pk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:46 schreef Fer het volgende:
Ik wist van de GP2 en de WSR3.5 dat het best een bak vermogen was, maar 150pk is een stuk minder dan deze 2 klassen of F1.
Aye, en mensen het maar raar vinden dat GP2 qua tijden niet ver van F1 afligt. Het is appels met ADHD vergelijken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:44 schreef LWD-Godius het volgende:
Kwam er onlangs achter dat GP2 wagens een 4.0 liter V8 620pk motor hebben.
Dat was ik ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:17 schreef twiFight het volgende:
Zo, nu de rust wedergekeerd is. Na de vorige race met het ongeluk van Raikkonen was er ene user die het toch echt niet vond kunnen dat Raikkonen met volle snelheid de baan weer opkwam en andere coureurs in de weg zat.
Vettel ging niet met volle snelheid weer de baan op, niemand hoefde voor Vettel aan de kant en Vettel kegelde dan ook niemand van de baan af met zijn actie.quote:Hij had moeten wachten tot het veld voorbij was en achteraan moeten sluiten. Nu raakte Vettel al vrij snel van de baan na een poging Hamilton in te halen. Had Vettel nu ook het hele veld eerst voorbij laten gaan voordat hij weer de baan op mocht?
Met je eens (ja gebeurt ook wel eensquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ik ook.
[..]
Vettel ging niet met volle snelheid weer de baan op, niemand hoefde voor Vettel aan de kant en Vettel kegelde dan ook niemand van de baan af met zijn actie.
En met deze situatie had ik dat dubbel zeker willen zien. Maar goed, de regie zoog de hele race al. Rijden er twee coureurs voorbij die in gevecht zijn en waarbij een inhaalactie komt, volgen ze twee coureurs die daar achter zitten waar meer dan een seconde tussen zitquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Het moment van opgave van Lotterer is door 'n amateur wél vastgelegd, gelukkig heeft de regisseur dat volledig gemist
vooral vervelendquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
Zeker in Spa-Francorchamps had het oude geluid een grote meerwaarde voor de beleving van de race omdat je daar altijd maar een klein deel van de baan kunt zien, door de bomen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepuntquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef nils7 het volgende:
Voor diegene die in Spa zijn geweest ehm hoe vonden jullie 't geluid?
tja dit was toch beterquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepunt
Tijdens de GP2 zat ik al op de tribune, maar kon ik wel de start horen. De formule 1 hoorde ik enkel als ze afremden voor Rivage, waar ik zat dus
Rechte stuk als in oude pitstraight, of Kemmel (van Radillon tot Les Combes)?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua geluid was langs het rechte stuk bij Eau Rouge tijdens de GP3 het hoogtepunt
ironisch genoeg is de v6t+ers sneller dan een v8quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:09 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, we moeten echt z o terug naar de v8/v10
Dit vind ik echt helemaal niets.
Racen moet gewoon om pure snelheid gaan, omzouten met die milieumaatregelen in de F1.
Boeiend (jouw verhaal)quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:24 schreef Fer het volgende:
Duidelijk dat iedere techeut in de F1 had kunnen vertellen dat door ERS-H alle herrie wordt omgezet in electriciteit voor MGU-K en de wagens een klap stiller zouden zijn.
Maar ja, zoals overal buitelen de schreeuwers en commerciëlen over elkaar heen of het i4 of v6 moest worden, niemand die aan de gevolgen van ERS-H heeft gedacht.
Kemmel natuurlijkquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rechte stuk als in oude pitstraight, of Kemmel (van Radillon tot Les Combes)?
Kemmel is idd een goeie galmbaknooit gedacht dat ik voor de GP2 daar met oordopjes zou moeten lopen
zelfde verhaal als de '14 piemel- en de '12 getrapte neus: het boeit de ontwerpers geen keutel hoe het uitziet, als het aërodynamisch maar efficiënt werkt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Boeiend (jouw verhaal)
Ik denk dat die techneuten gingen voor snelheid, niet voor geluid :-)
Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10. Één van mijn reisgenoten naar Spa was eerder gegaan, vond het toen helemaal fantastisch en was enthousiast om weer mee te gaan, maar nu is dat gewoon over. En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:06 schreef zoem het volgende:
Vergeet niet dat (motor)fabrikanten een aardige vinger in de pap hebben. Zij voelen meer voor de v6-turbomotor, omdat deze techniek dichter bij (personen)auto-industrie ligt. Het vasthouden aan de v8/v10-techniek zou ervoor kunnen zorgen dat bepaalde fabrikanten met F1 willen stoppen of dat het moeilijker is om nieuwe fabrikanten aan te trekken.
En het speciale aan het V8 geluid is niet eens het moment van langsrijden want dat is toch letterlijk oorverdovend maar juist het vooraf- en achterafgeluid zorgt er voor dat je er veel meer beleving van de snelheid en de hele show hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
...
De verschil hoor je hier echt goed. met de v8 tegenover de v6.
Als je dan op zaterdag aan kwam lopen door het dorpje en je hoorde in de verte tussen de heuvels dat VT3 al begonnen was en dat je dus klaarblijkelijk te laat was omdat het daags ervoor in de kroeg weer veel te gezellig was en dat je daarom dus 's ochtends later op stond dan eigenlijk de planning was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zeker in Spa-Francorchamps had het oude geluid een grote meerwaarde voor de beleving van de race omdat je daar altijd maar een klein deel van de baan kunt zien, door de bomen.
Deze meerwaarde was nu voor 90% weg.
Dat nog liever dan dat geknor van nu.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Geniet er nog maar ff van, want over 15 jaar is het volledig elektrisch.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar het is vooral jammer, een stuk belevenis is weg. Je lijf trilde bij de toerenjankers helemaal mee, nu heb je nog geeneens oordopjes meer nodig
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar het rauwe gejank was echt veel mooier en natuurlijk veel harder. Ik heb ook niemand meer met oordoppen of vingers in de oren gezien.
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:09 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, we moeten echt z o terug naar de v8/v10
Dit vind ik echt helemaal niets.
Racen moet gewoon om pure snelheid gaan, omzouten met die milieumaatregelen in de F1.
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10.
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.quote:En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.
over zaniken gesprokenquote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.
[..]
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.
[..]
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.
Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
lees mijn post eens beter. Daar staat in dat je lijf trilde door de toerenjankers, en in vergelijking zeg ik dat je nog geen oordopjes nodig zou hebben. Maar het is nogal moeilijk te begrijpen voor je dat het geluid een deel van de belevenis is, ongeacht dat je zegt dat je het wel snapt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Dat komt omdat de circuits tegen elkaar worden uitgespeeld en omdat er een hoop landen zijn die er grof geld voor over hebben om een GP te hebben. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat er geld van de overheid bij moet om een GP te organiseren gezien het geld wat er in de F1 omgaat.quote:Op zondag 31 augustus 2014 07:45 schreef Meike26 het volgende:
Maar feit is wel dat het raar is dat de organisatoren van een circuit moeten betalen aan F1 en niet andersom. De F1 huurt toch een circuit af met al zijn hebben en houwen? Bizar dat er dan zulke bedragen over tafel gaan van organisator op F1. Eigenlijk is het hele concept 'oganisator' van een gp al een foute insteek. Er word gewoon verhuurd.
Vergeet het geluid van carburateurs en de geur van oververhitte trommelremmen niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:34 schreef Geralt het volgende:
Jammer wel, ik heb ze dan nog niet in het echt gehoord, maar het is gewoon kut.
Dat de pinnacle of motorsport zoals de Formule 1 zich graag profileert minder herrie maakt dan de opstart klasses is natuurlijk te debiel voor woorden.
Buiten dat hoort F1 helemaal niet milieuvriendelijk te zijn. F1 moet een hoop herrie zijn en benzinedampen en een hoop herrie en de geur van verbrand rubber en een hoop herrie.
Flikker godverdomme een eind op met milieuvriendelijk in de F1![]()
![]()
!
Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je stilstand en nostalgie prefereert boven vooruitgang, dan is F1 gewoon niet jouw sport.
De top van de motorsport zou over de nieuwste technologie met de snelste auto's moeten gaan. Niet over het hardste geluid .quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.
Tevens is het te debiel voor woorden dat de lagere klasses meer herrie maken.
Als ze dan al iets hadden willen doen voor het milieu had dat dan bij alle klasses aangepakt en niet alleen bij de top.
Elke versnelling terug die je kon voelen in je maag, om vervolgens als ie al lang uit zicht was hem nog een halve minuut te kunnen volgenquote:Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.
In 2011 was ik er ook en hoorde je ze bij Les Combes in de ankers gaan, voor Pouhon knetteren bij het naverbranden, oorverdovend hard Pouhon uitaccelereren, 4 knallen van het terugschakelen voor Fagnes, en 15 tellen later 10 volle seconden huilend omhoog naar Blancinmont.
Dat is nu ALLEMAAL weg.
Nu zie je een F1 maar hoort een Porsche supercup langsrijden
Nou, ik denk eigenlijk dat er dan wordt gezeurd dat het geluid van de V6 een stuk beter was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat nog liever dan dat geknor van nu.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér?
[..]
[..]
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...
[..]
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.
[..]
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.
[..]
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.
Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
lees mijn post eens beter. Daar staat in dat je lijf trilde door de toerenjankers, en in vergelijking zeg ik dat je nog geen oordopjes nodig zou hebben. Maar het is nogal moeilijk te begrijpen voor je dat het geluid een deel van de belevenis is, ongeacht dat je zegt dat je het wel snapt.
Vertel me eens hoevaak je al eens een GP-weekend hebt bijgewoond?
quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
Hartstikke goed, maar ik heb er geen 200 euro meer voor over om er bij te zijn en bekijk het dan wel op tv.quote:Op maandag 1 september 2014 02:29 schreef SiGNe het volgende:
Mja, je kan er over blijven klagen maar dat helpt verder toch niet.
En dat de F1 de top van de motorsport is, wie zegt dat het dat nu niet meer is?
actieve vering, ABS, diffusors in de achterbumper, etc.. allemaal technieken in gewone personenauto's die uit de F1 komen en dat ga je straks ook weer krijgen met de ERS-Turbo's.
Geheel electrisch kan ook maar dan heb je weer kans op "range-anxiety", angst dat je met een lege accu stil komt te staan..
Kijk eens naar de huidige supercars: McLaren P1, Porsche 918, Ferrari Laferrari (wat een KUTnaam trouwens, had 'm F70 genoemd (of F150 zoals ie eerst genoemd zou worden)), allemaal hybride sportwagens.. straks zie je dat ook meer in de personenwagens terug.
je hebt mijn vraag vermeden: hoe vaak ben je eens op een GP weekend geweest.quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
Concertje van my bloody valentine.quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
quote:Op maandag 1 september 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je hebt mijn vraag vermeden: hoe vaak ben je eens op een GP weekend geweest.
Je kunt wel liggen klappen hier alsof je het allemaal zo goed weet,maar imho kun jij net niets ervan vertellen zolang je het geluid zelf niet hebt meegemaakt. Want 1 ding is duidelijk van de commentaren van de users die dat wel al gedaan hebben.....
En nogmaals: ik adviseer je mijn post nog eens beter te lezen , want blijkbaar heb je het nog niet goed begrepen. Ik praat nergens over het sportieve aspect, je moet mij niet vertellen dat de v8/10 ouderwetse nest was, sterker nog: ik verdedig de keus voor een nieuwe motor ook regelmatig tov andere personen, maar dat terzijde. Ik roep nergens "loller geluid einz!! brommertjes!" er werd mij naar een mening gevraagd en die gaf ik, maar blijkbaar mag dat van de betweters ook al niet meer.
En voor de rest vertel ik je dat je niet meer tegen iemand moet zeggen waar ze al dan niet naar mogen kijken, ik (of andere personen) bepaal altijd nog zelf welke sport ik kijk, en wat ik daarvan vind. Daar heb ik geen betweters voor nodig.
![]()
Volgens jou zitten de tribunes vol met mensen die er niks te zoeken hebben, want ik heb alleen maar klagende mensen gehoord langs het circuit in de kroegjes en op de campings als het geluid ter sprake kwamquote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
SPOILER: CopypastaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mocht tinypic nog steeds verschrikkelijk traag zijn morgen zet ik die plaatjes op een andere site...
[ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2014 14:41:40 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ligt er ook maar net aan op welk circuit je komt. De discussie is natuurlijk weer opgelaaid hier door degenen die in Spa waren. Ik kan me voorstellen dat je daar door de afstand van de baan wel wat beleving mist. Ik was zelf in Jerez en Montreal dit jaar en daar was de beleving anders dan de voorgaande jaren, maar omdat je zo dicht op de baan zit eigenlijk wel prettiger. In de gesprekken die ik voerde op de tribunes bleek wel dat iedereen deze vooruitgang wel begreep. Zeker als je nu langs de baan staat en de wind rond zo'n wagen hoort op het rechte stuk en het bijzondere niet te omschrijven geluid tijdens het remmen. Het geluid is een deel van de sport, maar de mensen komen toch voor het hele circus. En in het voorprogramma waren er dan ook voor de liefhebber wat jankende Ferrari's en F1 auto's uit vervlogen tijden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom begin ik zo de indruk te krijgen dat users hier die nog nooit een F1 in levende lijve op volle snelheid voorbij hebben zien (en horen!) komen de andere groep die wel al op circuit zijn geweest (en hun onvrede uiten) de zanikers noemt
Nee ik heb het opgelaaid door te vragen aan diegene die in Spa waren hoe het wasquote:Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan op welk circuit je komt. De discussie is natuurlijk weer opgelaaid hier door degenen die in Spa waren. Ik kan me voorstellen dat je daar door de afstand van de baan wel wat beleving mist. Ik was zelf in Jerez en Montreal dit jaar en daar was de beleving anders dan de voorgaande jaren, maar omdat je zo dicht op de baan zit eigenlijk wel prettiger. In de gesprekken die ik voerde op de tribunes bleek wel dat iedereen deze vooruitgang wel begreep. Zeker als je nu langs de baan staat en de wind rond zo'n wagen hoort op het rechte stuk en het bijzondere niet te omschrijven geluid tijdens het remmen. Het geluid is een deel van de sport, maar de mensen komen toch voor het hele circus. En in het voorprogramma waren er dan ook voor de liefhebber wat jankende Ferrari's en F1 auto's uit vervlogen tijden.
En gelukkig zijn we nu ook af van traction control en op een paar cilinders minder pruttelende motoren. Ook niet bepaald een fijn geluid. En oordopjes ook niet meer nodig gehad.
Die er wel waren hadden geen discussie.quote:Op maandag 1 september 2014 16:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ik heb het opgelaaid door te vragen aan diegene die in Spa waren hoe het was
Alleen niet bij Ziggo. Nu wel.quote:
Staat ook in de OPquote:
Heeft ie het nou over busstops ipv lesmo's of hoor ik dat verkeerd?quote:
Dus ik kan ontslag nemen? Heb nog een halve voor Singapore en verder niks meer...quote:
Ik lees de OP'squote:Op dinsdag 2 september 2014 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ik kan ontslag nemen? Heb nog een halve voor Singapore en verder niks meer...
ik heb ook een aantal jaar het gevoel gehad dat ik het voor niets deed, en op het moment dat ik eens een weekend oversloeg kwam er een stortvloed met vragen waarom er geen nieuwe OP wasquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ik kan ontslag nemen? Heb nog een halve voor Singapore en verder niks meer...
Omdat streamsquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik heb ook een aantal jaar het gevoel gehad dat ik het voor niets deed, en op het moment dat ik eens een weekend oversloeg kwam er een stortvloed met vragen waarom er geen nieuwe OP was
Ik waardeer het wel hoor. Zelf lees ik het gewoon niet altijd even goed. Ik kijk vooral naar de uitzendtijden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ik kan ontslag nemen? Heb nog een halve voor Singapore en verder niks meer...
Lotterer heeft bedankt omdat hij geen FP1 mag rijden. Caterham wil deze laten rijden door Roberto Mehri zodat hij ervaring kan opdoen, omdat hij nog geen superlicentie heeft. Dus waarschijnlijk rijdt Kobayashi weer in Monza.quote:
dat dacht ik ookquote:Op woensdag 3 september 2014 19:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
....
Ik dacht dat je ook een superlicentie nodig hebt om FP1 te rijden.
Dag Frijnsquote:Op woensdag 3 september 2014 19:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lotterer heeft bedankt omdat hij geen FP1 mag rijden. Caterham wil deze laten rijden door Roberto Mehri zodat hij ervaring kan opdoen, omdat hij nog geen superlicentie heeft. Dus waarschijnlijk rijdt Kobayashi weer in Monza.
Ik dacht dat je ook een superlicentie nodig hebt om FP1 te rijden.
Echt absurd dit inderdaad. Van alle Nederlanders die ooit in de buurt van de F1 hebben rondgelopen moet Frijns toch wel de persoon zijn die de meeste teleurstellingen te verwerken heeft gehad.quote:
Tja, Frijns heeft geen 300.000 euro die Caterham vraagt om een wedstrijd te mogen rijden. Dus als niemand anders met dat bedrag over de brug komt dan mag Kobayashi gewoon weer omdat hij wel voor dit seizoen betaald heeft.quote:
Als je niet al een abo hebt of met de vorige actie hebt meegedaanquote:Op woensdag 3 september 2014 22:24 schreef WEST het volgende:
sport1 is nu nog 3 maand voor 5 euro. kan je mooi de rest van het seizoen uitzingen daarmee![]()
ik welquote:Op woensdag 3 september 2014 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je niet al een abo hebt of met de vorige actie hebt meegedaan
Ergo: Niemand.
Dat doe ik met de voetbal ookquote:Op woensdag 3 september 2014 23:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb begin dit jaar een Stop1 & Go abbo gewonnen via Radio Veronica. Volgend jaar weer een poging wagen![]()
Tablet aan tv hangen met mini-hdmi kabeltje en ik heb gewoon F1 op tv![]()
*wel wat schokkerig af en toe, maar wel gratis en dan went het wat sneller..
Dat is zijn eigen schuldquote:Op woensdag 3 september 2014 21:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echt absurd dit inderdaad. Van alle Nederlanders die ooit in de buurt van de F1 hebben rondgelopen moet Frijns toch wel de persoon zijn die de meeste teleurstellingen te verwerken heeft gehad.
yep, de eerste oefensessie....daarna stapt Kobyashi weer achter het stuur:quote:Op donderdag 4 september 2014 09:15 schreef Fiorano het volgende:
Roberto Merhi rijdt een FP in de Caterham as weekend
Zoals hierboven al werd aangegeven.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:55 schreef Sjarkiee het volgende:
[..]
yep, de eerste oefensessie....daarna stapt Kobyashi weer achter het stuur:
Caterham heeft bevestigd dat Kamui Kobayashi dit weekend, tijdens de Grand Prix van Italië in Monza, terugkeert op de grid. De Japanner werd twee weken geleden in België eenmalig vervangen door de Duitser André Lotterer, omdat de Brits-Maleisische renstal graag de mening van een andere coureur over de auto wilde horen.
Kobayashi zal wel tot de tweede vrije training moeten wachten, voordat hij weer achter het stuur van de Caterham CT05 mag kruipen. In de eerste oefensessie wordt de wagen bestuurd door Roberto Merhi, die momenteel tweede staat in het Formule Renault 3.5-kampioenschap. Voor de 23-jarige Spanjaard wordt het zijn eerste optreden tijdens een Formule 1-weekend.
Dat Kobayashi op Spa-Francorchamps plaats moest maken voor Lotterer, lijkt hij niet erg te vinden. "Ik ben werknemer van het Caterham F1 Team en ik zal de beslissingen van het team altijd respecteren. Maar ik ben terug in de auto en ik kijk ernaar uit om weer te kunnen racen", reageert de Japanner, die zijn rentree maakt naast Marcus Ericsson.
Bron: gpupdate.nl
Ik hou gewoon vast aan mijn abonnement wat ik al jaren heb en tevreden over ben.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:24 schreef WEST het volgende:
sport1 is nu nog 3 maand voor 5 euro. kan je mooi de rest van het seizoen uitzingen daarmee![]()
leeft die nog wel dan..., hij zit helemaal onder het asfaltquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig trouwens. Monza heeft ook Google Street View. Je zou verwachten dat een racebaan ook door een Street View-auto is gedaan, maar blijkbaar hebben ze het met de hand gefotografeerd. Of de chauffeur heeft een kiekje voor thuis gemaakt, dat kan natuurlijk ook...
[ afbeelding ]
http://goo.gl/maps/vxTNi
Tsja, land van de maffia hè..... voor je het weet slaap je met de vissen of lig je onder een laagje asfaltquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:16 schreef WEST het volgende:
[..]
leeft die nog wel dan..., hij zit helemaal onder het asfalt
quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:19 schreef Sjarkiee het volgende:
[..]
Tsja, land van de maffia hè..... voor je het weet slaap je met de vissen of lig je onder een laagje asfalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |