abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:12:01 #226
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143991067
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Boeiend (jouw verhaal)

Ik denk dat die techneuten gingen voor snelheid, niet voor geluid :-)
zelfde verhaal als de '14 piemel- en de '12 getrapte neus: het boeit de ontwerpers geen keutel hoe het uitziet, als het aërodynamisch maar efficiënt werkt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143997893
Gewoon de v10 weer terug maakte toch het mooiste geluid. Ik ben bang dat we toch moeten doen met de huidige v6. Je hoor wel door de v6 meer banden geluid maar ik heb liever herrie van de motoren.
Ik begrijp ook niet dat teams dit hebben goedgekeurd ik denk dat de teams dit moesten doen. Dat heb ik bij meer regels. Het lijkt wel als de FIA nieuwe regels wil invoeren dat de teams daar weinig over te zeggen hebben. En ik vindt het helemaal krom dat de gp2 wel nog met de v8 rijden die meer geluid maken.

En maar zeuren dat de formule1 te veel kost de v6 hebben miljoenen ontwikkeling gekost en daar hoor je ze niet over.

De verschil hoor je hier echt goed. met de v8 tegenover de v6.
pi_143998198
Vergeet niet dat (motor)fabrikanten een aardige vinger in de pap hebben. Zij voelen meer voor de v6-turbomotor, omdat deze techniek dichter bij (personen)auto-industrie ligt. Het vasthouden aan de v8/v10-techniek zou ervoor kunnen zorgen dat bepaalde fabrikanten met F1 willen stoppen of dat het moeilijker is om nieuwe fabrikanten aan te trekken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:15:53 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_143998505
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:06 schreef zoem het volgende:
Vergeet niet dat (motor)fabrikanten een aardige vinger in de pap hebben. Zij voelen meer voor de v6-turbomotor, omdat deze techniek dichter bij (personen)auto-industrie ligt. Het vasthouden aan de v8/v10-techniek zou ervoor kunnen zorgen dat bepaalde fabrikanten met F1 willen stoppen of dat het moeilijker is om nieuwe fabrikanten aan te trekken.
Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10. Één van mijn reisgenoten naar Spa was eerder gegaan, vond het toen helemaal fantastisch en was enthousiast om weer mee te gaan, maar nu is dat gewoon over. En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_143999576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:58 schreef Breaker.Faker het volgende:

...

De verschil hoor je hier echt goed. met de v8 tegenover de v6.
En het speciale aan het V8 geluid is niet eens het moment van langsrijden want dat is toch letterlijk oorverdovend maar juist het vooraf- en achterafgeluid zorgt er voor dat je er veel meer beleving van de snelheid en de hele show hebt.
Wie dit leest is gek
pi_144002145
Mercedes wisten een winnende kaart te hebben met dit concept die zeggen niks.

Verder konden de fabrikanten de ontwikkelingen gebruiken voor hen normale auto;s EN ze hebben nu veel meer invloed op het succes van de auto.
.
pi_144003604
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zeker in Spa-Francorchamps had het oude geluid een grote meerwaarde voor de beleving van de race omdat je daar altijd maar een klein deel van de baan kunt zien, door de bomen.
Deze meerwaarde was nu voor 90% weg.
Als je dan op zaterdag aan kwam lopen door het dorpje en je hoorde in de verte tussen de heuvels dat VT3 al begonnen was en dat je dus klaarblijkelijk te laat was omdat het daags ervoor in de kroeg weer veel te gezellig was en dat je daarom dus 's ochtends later op stond dan eigenlijk de planning was.

Volgens mij zou je ze nu niet eens meer horen rijden als je in dat dorpje loopt wel? :@

Jammer wel, ik heb ze dan nog niet in het echt gehoord, maar het is gewoon kut.
Dat de pinnacle of motorsport zoals de Formule 1 zich graag profileert minder herrie maakt dan de opstart klasses is natuurlijk te debiel voor woorden.

Buiten dat hoort F1 helemaal niet milieuvriendelijk te zijn. F1 moet een hoop herrie zijn en benzinedampen en een hoop herrie en de geur van verbrand rubber en een hoop herrie.

Flikker godverdomme een eind op met milieuvriendelijk in de F1 :r }:| :(!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144005066
Geniet er nog maar ff van, want over 15 jaar is het volledig elektrisch.
pi_144006695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Geniet er nog maar ff van, want over 15 jaar is het volledig elektrisch.
Dat nog liever dan dat geknor van nu.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:52:44 #235
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_144006906
Gewoon nog lekker van andere klassen blijven genieten. GT racerij blijft wel nog altijd lekker klinken O-)
  zondag 31 augustus 2014 @ 02:00:10 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144011449
Krijgen we dit gezanik nu wéér? -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar het is vooral jammer, een stuk belevenis is weg. Je lijf trilde bij de toerenjankers helemaal mee, nu heb je nog geeneens oordopjes meer nodig ;(
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar het rauwe gejank was echt veel mooier en natuurlijk veel harder. Ik heb ook niemand meer met oordoppen of vingers in de oren gezien.
Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:09 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, we moeten echt z o terug naar de v8/v10 :(

Dit vind ik echt helemaal niets.

Racen moet gewoon om pure snelheid gaan, omzouten met die milieumaatregelen in de F1.
Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gooi er dan een andere techniek in, zonder een slechtere motor te maken. Die hybride systemen zijn helemaal in, dan combineer je dat toch met een V8? Of om het geluid toch nog wat te laten klinken (verloren gaat er sowieso wat) een V10.
En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.

quote:
En ik weet zeker dat er duizenden fans er precies zo over denken, het is alleen jammer dat we de gevolgen aan de regels hiervan pas in 2016 zullen ervaren, en ik hoop echt ten zeerste dat die gevolgen er ook komen.
Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.

Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_144013660
Dat laatste ben ik het ook zeker mee eens, alleen heft Bernie op deze manier wel een hoge standaard gezet, moderne circuits, veilig en goede voorzieningen. Als je zag wat er mid 00's allemaal nog bij Donington Park moest gebeuren? Dat circuit was helemaal blijven hangen in de 70's. Wat ook wel z'n charmes heeft, daar niet van.

Maar feit is wel dat het raar is dat de organisatoren van een circuit moeten betalen aan F1 en niet andersom. De F1 huurt toch een circuit af met al zijn hebben en houwen? Bizar dat er dan zulke bedragen over tafel gaan van organisator op F1. Eigenlijk is het hele concept 'oganisator' van een gp al een foute insteek. Er word gewoon verhuurd.

Bovendien zou het ook nog eens makkelijker voor Bernie worden om meerdere landen + circuits aan te doen in een kortere periode. Kortere huurcontracten bij nieuwe circuits, langlopende contracten bij de klassiekers op de kalender.

Ik hoop echt dat als die man weg is, dat er een hoop gaat veranderen, ten goede... maar denk dat we daar niet te hard op moeten hopen -O-
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:37:06 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144013871
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér? -O-

[..]

[..]

Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...

[..]

Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.

[..]

En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.

[..]

Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.

Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
over zaniken gesproken -O- -O-
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:15:09 #239
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_144014728
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér? -O-

[..]

[..]

Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...

Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.
In 2011 was ik er ook en hoorde je ze bij Les Combes in de ankers gaan, voor Pouhon knetteren bij het naverbranden, oorverdovend hard Pouhon uitaccelereren, 4 knallen van het terugschakelen voor Fagnes, en 15 tellen later 10 volle seconden huilend omhoog naar Blancinmont.
Dat is nu ALLEMAAL weg.
Nu zie je een F1 maar hoort een Porsche supercup langsrijden.
Wie dit leest is gek
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:20:20 #240
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144014787
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér? -O-

[..]


[..]

Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...

[..]
lees mijn post eens beter. Daar staat in dat je lijf trilde door de toerenjankers, en in vergelijking zeg ik dat je nog geen oordopjes nodig zou hebben. Maar het is nogal moeilijk te begrijpen voor je dat het geluid een deel van de belevenis is, ongeacht dat je zegt dat je het wel snapt.
Vertel me eens hoevaak je al eens een GP-weekend hebt bijgewoond?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144015852
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 07:45 schreef Meike26 het volgende:

Maar feit is wel dat het raar is dat de organisatoren van een circuit moeten betalen aan F1 en niet andersom. De F1 huurt toch een circuit af met al zijn hebben en houwen? Bizar dat er dan zulke bedragen over tafel gaan van organisator op F1. Eigenlijk is het hele concept 'oganisator' van een gp al een foute insteek. Er word gewoon verhuurd.

Dat komt omdat de circuits tegen elkaar worden uitgespeeld en omdat er een hoop landen zijn die er grof geld voor over hebben om een GP te hebben. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat er geld van de overheid bij moet om een GP te organiseren gezien het geld wat er in de F1 omgaat.
pi_144016686
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:34 schreef Geralt het volgende:

Jammer wel, ik heb ze dan nog niet in het echt gehoord, maar het is gewoon kut.
Dat de pinnacle of motorsport zoals de Formule 1 zich graag profileert minder herrie maakt dan de opstart klasses is natuurlijk te debiel voor woorden.

Buiten dat hoort F1 helemaal niet milieuvriendelijk te zijn. F1 moet een hoop herrie zijn en benzinedampen en een hoop herrie en de geur van verbrand rubber en een hoop herrie.

Flikker godverdomme een eind op met milieuvriendelijk in de F1 :r }:| :(!
Vergeet het geluid van carburateurs en de geur van oververhitte trommelremmen niet.

Formule 1 draait nou eenmaal om de snelste technologie, en die verandert dus om sneller te worden. Dat leidt de ene keer tot mooie dingen, de andere keer tot de meest afschuwelijke vleugels en schoorstenen. De brandstofinjectie is ook niet de kop ingedrukt uit romantische overwegingen, net als de aerodynamica. Ik vind het wel grappig dat ze geen energie meer verspillen aan het produceren van geluid, maar het allemaal in snelheid stoppen.

Als je stilstand en nostalgie prefereert boven vooruitgang, dan is F1 gewoon niet jouw sport.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144016752
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je stilstand en nostalgie prefereert boven vooruitgang, dan is F1 gewoon niet jouw sport.
Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.

Tevens is het te debiel voor woorden dat de lagere klasses meer herrie maken.
Als ze dan al iets hadden willen doen voor het milieu had dat dan bij alle klasses aangepakt en niet alleen bij de top.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144017136
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik prefereer een oorverdovend geluid bij de top van motorsport en niet een geluid waarbij je nog prima met elkaar kunt praten als je naast de baan staat en het veld raast voorbij.

Tevens is het te debiel voor woorden dat de lagere klasses meer herrie maken.
Als ze dan al iets hadden willen doen voor het milieu had dat dan bij alle klasses aangepakt en niet alleen bij de top.

:)
De top van de motorsport zou over de nieuwste technologie met de snelste auto's moeten gaan. Niet over het hardste geluid .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144017466
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daarom zeg ik verderop ook dat het 'm vooral zit in de halve minuut er voor en de halve minuut er na. Die zijn nu weg.
In 2011 was ik er ook en hoorde je ze bij Les Combes in de ankers gaan, voor Pouhon knetteren bij het naverbranden, oorverdovend hard Pouhon uitaccelereren, 4 knallen van het terugschakelen voor Fagnes, en 15 tellen later 10 volle seconden huilend omhoog naar Blancinmont.
Dat is nu ALLEMAAL weg.
Nu zie je een F1 maar hoort een Porsche supercup langsrijden
Elke versnelling terug die je kon voelen in je maag, om vervolgens als ie al lang uit zicht was hem nog een halve minuut te kunnen volgen _O_
Dit jaar zag ik ze pas toen ze recht voor mijn neus reden :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:35:40 #246
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144017870
Waarom begin ik zo de indruk te krijgen dat users hier die nog nooit een F1 in levende lijve op volle snelheid voorbij hebben zien (en horen!) komen de andere groep die wel al op circuit zijn geweest (en hun onvrede uiten) de zanikers noemt :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144018254
Als je geluid wilt ga eens keertje naar Assen naar de MotoGP of World Superbikes.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_144018325
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat nog liever dan dat geknor van nu.
Nou, ik denk eigenlijk dat er dan wordt gezeurd dat het geluid van de V6 een stuk beter was.
  FOK!fotograaf zondag 31 augustus 2014 @ 12:57:13 #249
842 Zorro
Z
pi_144018573
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:00 schreef twiFight het volgende:
Krijgen we dit gezanik nu wéér? -O-

[..]

[..]

Dat er een stuk beleving in zit snap ik. Maar ik vind het wel eindeloos ironisch dat mensen er heengaan (zgn.) vanwege het harde geluid, om vervolgens oordoppen in te moeten doen omdat het te luid is. Serieus mensen, echt...

[..]

Wat hebben milieumaatregelen met snelheid te maken? En waarom zou een V8/V10 daar bij helpen? Deze post mist echt alle mogelijke context. De raceklasse gaat niet om één regel, maar om de gehele formule die bepaalt wat de auto's mogen. En voor het geval je het nog niet door hebt, zelfs met een V0 kun je sneller dan een V12, als het moet.

[..]

En hoeveel V8 en V10 autos denk jij dat Mercedes en Renault verkopen dan? Honderden miljoenen uitgeven aan motoren die nog niet eens in 1% van de autos van zo'n bedrijf zitten is nogal zinloos.

[..]

Ik ook. Zijn we eindelijk van dat gezanik af. Ga lekker naar een vliegveld toe, als je graag geluid wil hebben. Racerij gaat om racerij en daar is geluid maar een uiterst miniscuul onderdeel van, eentje die een auto bovendien niet sneller over een circuit helpt. Racerij gaat om met het materieel dat je hebt als eerste over de lijn te komen; als je herrie wilt dan organiseer je maar Formule Zigeunerkamp.

Overigens zijn bezoekersaantallen zeker dalend, maar 1. we zijn nog lang niet uit de crisis en 2. entreeprijzen zijn soms achterlijk duur vanwege de hoge prijzen die circuits de F1 moeten betalen (waarvan ik de logica overigens nog steeds niet snap).
_O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_144019392
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')