SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik heb je per ongeluk gerapporteerd bij de modjesquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Drankjes![]()
Vandaag duo halve marathon gedaan. Ik ben gesloopt. Mijn benen haten mij
Wow, wat goed!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Drankjes![]()
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Drankjes![]()
Vinden ze vast niet ergquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik heb je per ongeluk gerapporteerd bij de modjes
Maar wat ik eigenlijk wilde doen:![]()
Fijn dat je gewicht zo lekker stabiel is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:21 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Wow, wat goed!
Hier (na bijna drie weken verplichte rust om te genezen na auto-ongeluk) nog steeds hetzelfde gewicht. Dat valt me best mee.
Dank hahaquote:
Damn! Heldquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Drankjes![]()
Daar zit ik met de FatSecret app ook mee ja. Als ik afweeg hoeveel beleg ik op mijn brood doe, kom ik bijna altijd lager uit dan wat zij als 1 portie rekenen. Sindsdien voer ik in zo'n geval een halve of driekwart portie in (of gewoon het aantal gram dat ik op mijn brood doe).quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:14 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gebruik trouwens zo'n app en af en toe de eetmeter van het voedingscentrum maar wat rekenen zij allebei bizarre porties?
Ik heb de afgelopen dagen eens bijgehouden hoeveel ik op mijn brood doe maar wat bij hen 1 belegje is, zijn er bij mij altijd minstens 2.... Het zelfde met hun 'opscheplepels' en zo
Ja dat heb ik nu ook gedaan maar ik heb geen zin om elke keer te gaan wegen natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Daar zit ik met de FatSecret app ook mee ja. Als ik afweeg hoeveel beleg ik op mijn brood doe, kom ik bijna altijd lager uit dan wat zij als 1 portie rekenen. Sindsdien voer ik in zo'n geval een halve of driekwart portie in (of gewoon het aantal gram dat ik op mijn brood doe).
Ja, daar verbaasde ik me ook overquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu ook gedaan maar ik heb geen zin om elke keer te gaan wegen natuurlijk
Maar goed, het ging me er ook meer om dat ik niet zo goed snap waarom zij 15 gram hagelslag per boterham rekenen. Weet je hoe bizar veel dat is!
Dat doe ik ook.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik blijf wel afwegen want de porties worden stiekem anders steeds groter.
Ik blijf mijn porties rijst/aardappelen/pasta wel afwegen, want anders worden die porties bij mij ook steeds groter ja.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik blijf wel afwegen want de porties worden stiekem anders steeds groter.
Net een omelet met groente gegeten.
Even laten zakken en dan sporten.
Mississipi Mud Pie?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:26 schreef Myraela het volgende:
Brownies. Alles met chocolade snappen ze wel.
Een portie is over het algemeen gewoon 15 gram volgens mij, een eetlepel dus, voorgesneden beleg zit ook rond de 15 gram geloof ik, als je alles wil weten moet je gewoon wegenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu ook gedaan maar ik heb geen zin om elke keer te gaan wegen natuurlijk
Maar goed, het ging me er ook meer om dat ik niet zo goed snap waarom zij 15 gram hagelslag per boterham rekenen. Weet je hoe bizar veel dat is!
Met beleg deed ik het ook wel, nu eet ik gewoon geen broodquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik blijf mijn porties rijst/aardappelen/pasta wel afwegen, want anders worden die porties bij mij ook steeds groter ja.
Maar ik doelde meer op dingen als de hoeveelheid pindakaas/hagelslag/kaas etc. voor op brood. Daarvan pak ik altijd wel ongeveer hetzelfde, dus dat ga ik niet steeds per boterham afwegen want dan blijf ik bezig
Dit heb ik ook heel erg jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:30 schreef Myraela het volgende:
En als ik iets niet lekker genoeg vind, dan eet ik het gewoon niet.
+1000quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Weet je dat dat ook iets is wat in dat boek het geheim van slanke mensen terugkomt?
Dat slanke mensen schijnbaar veel beter hun keuzes maken, en veel eerder stoppen met eten. En als je er dan op gaat letten met een etentje, dan is het ook echt zo. Al een ijsje gehad die dag? Dan geen mwah toetje bij een restaurant bijvoorbeeld.
En dat is denk ik ook wat mij nu de afgelopen weken het meeste geholpen heeft. Een filmpje kijken op de bank? Hoeven niet perse chips bij. Nog even de pan leegeten? Ehm, heb ik wel echt honger?
Ik ben ineens heel gedisciplineerd geworden, en pak het ook weer op als ik een paar dagen het iets heb laten schieten.
Help, ik ben goed bezig!![]()
![]()
![]()
Knapquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:56 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is juist een van de dingen die ik het afgelopen jaar echt heb geleerd: stoppen met eten als het niets meer toevoegt
Niet dat dat altijd lukt als ik op de bank hang met een snack, maar over het algemeen gaat het heel goed
Vrijdag hadden we een buffet/bbq situatie op een feest. Dan hoor ik daarna iedereen van pfff ik heb zoveel gegeten! Maar ik neem gewoon 1 bordje, dan even niets om te kijken of ik echt nog honger heb of gewoon wat lekkers wil en dan eventueel nog een kleine aanvulling. Werkt echt prima
Zaterdag weinig gegeten, wel uit geweest (alleen water en 2 rivella gedronken). Dus toen s nachts iedereen naar de shoarma tent. Ik had ook een klein frietje besteld (ik had ook echt honger) maar toen ik er een beetje van op had heb ik het weg gegooid. Ik had genoeg gehad en ik weet dat als je het voor je neus laat staan je toch nog een frietje pakt, en nog een, en nog eenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Knapdat soort dingen maken het verschil.
Moet ik ook echt weer op gaan letten.
"heeft u ook een portie worteltjes alstublieft?"quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar goed, geen friet eten was beter geweest maar gek genoeg hadden ze geen boterham met slankie smeerkaas
Ach een paar frietjes is niet zo heel erg. Als je het maar niet elke week doet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
Maar goed, geen friet eten was beter geweest maar gek genoeg hadden ze geen boterham met slankie smeerkaas
Ja ze hadden pita kaas maar wist zo snel ook niet wat beter zou zijn? En mijn vriend was van 'pak gewoon friet'...quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ach een paar frietjes is niet zo heel erg. Als je het maar niet elke week doet.
Bij ons hebben ze ook belegde broodjes, maar ik vraag me altijd af of een broodje "gezond" zoveel beter is
Nah ligt er denk ik aan hoeveel frietjes je op hebt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja ze hadden pita kaas maar wist zo snel ook niet wat beter zou zijn? En mijn vriend was van 'pak gewoon friet'...
Bij zulke opties gewoon kiezen waar je trek in hebt. En sowieso eigenlijk, ik zou ook de salade niet kiezen in zo'n tent als ik daar na het stappen heen zou gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja ze hadden pita kaas maar wist zo snel ook niet wat beter zou zijn? En mijn vriend was van 'pak gewoon friet'...
Wat fijn!quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:56 schreef appelsap het volgende:
Vandaag maar eens gaan shoppen omdat ik geen broek meer aan mijn kont heb.
3 nieuwe broeken gekocht in maat 40!
Ben van plan om morgen weer te gaan sporten, na 4 weken niet. Hopelijk gaat het goed.
Ik snap je D wel, maar er zijn heel veel maaltijden die net zo weinig werk zijn en een stuk gezonder. Probeer dat soort dingen gewoon in huis te hebben voor als je dit soort avonden hebt. Zo heb ik altijd een zak wokgroente en een bak zelfgemaakte pastasaus in de vriezer. Stuk verantwoorder en lekkerder dan suikersaus uit een potje en net zo snel klaar. Gewoon de volgende keer dat je dat maakt een beetje extra makenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:11 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 kipfilet en 1 pindakaas met nootjes; stuk komkommer
T: peer of witte druiven, heb het allebei liggen maar geen idee waar ik straks zin in heb
D: chicken tonight met zilvervliesrijst
Mijn D is niet het meest verantwoorde ooit, maar even een snelle en makkelijke en altijd-nog-beter-dan-friet maaltijd, aangezien manlief voor het eerst in 6 weken weer gaat werken (onderwijs) en graag een relaxed avondje wil.
Nou eet ik niet heel veel broodbeleg, maar een portie pindakaas is toch al snel 15 gram... Net als een plak cervelaat of ardenner. Geldt vast niet voor alles, maar voor mij klopt het redelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik blijf mijn porties rijst/aardappelen/pasta wel afwegen, want anders worden die porties bij mij ook steeds groter ja.
Maar ik doelde meer op dingen als de hoeveelheid pindakaas/hagelslag/kaas etc. voor op brood. Daarvan pak ik altijd wel ongeveer hetzelfde, dus dat ga ik niet steeds per boterham afwegen want dan blijf ik bezig
We hebben normaal ook wel extra pastasaus of chili oid in de vriezer zitten. Alleen gaan er de komende weken weer wat meer momenten zijn dat man en ik apart van elkaar eten en de voorraad in de vriezer was wat weinig, dus vandaar nu even een keer chicken tonight. Maar we gaan de komende tijd weer wat extra voorraad bij maken, dus dan is het hopelijk niet al te vaak meer nodig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap je D wel, maar er zijn heel veel maaltijden die net zo weinig werk zijn en een stuk gezonder. Probeer dat soort dingen gewoon in huis te hebben voor als je dit soort avonden hebt. Zo heb ik altijd een zak wokgroente en een bak zelfgemaakte pastasaus in de vriezer. Stuk verantwoorder en lekkerder dan suikersaus uit een potje en net zo snel klaar. Gewoon de volgende keer dat je dat maakt een beetje extra maken
[..]
Nou eet ik niet heel veel broodbeleg, maar een portie pindakaas is toch al snel 15 gram... Net als een plak cervelaat of ardenner. Geldt vast niet voor alles, maar voor mij klopt het redelijk.
Heb overigens vanochtend maar weer eens gewogen en hang nog steeds rond die 75. Oke, eerlijk is eerlijk, vanmorgen op 75,8, maar toch... ik ben stabiel. Dat was niet de bedoeling, al weet ik wel waar het van komt. De kleine gewoontes: Handje cruesli door m'n yoghurt 's ochtends, tl suiker op m'n aardbeien, jus op m'n aardappels, voor twee dagen koken en het in 1,5 dag opeten. De teugels moeten dus echt weer even strak. Dat gaat hopelijk makkelijker nu vriendlief ook weer aan het werk is, maar dat maakt het ook aantrekkelijker om na het werk even snel iets te eten te halen.
Vandaag ga ik in ieder geval een pruimentaartzoalsmijnmamahemmaakt bakken. Lijstje dus:
O: 3 volkoren, aardbeien, suiker, 200 ml lv yoghurt, handje cruesli
. Plan voor morgen: ander beleg, aardbeien in de yoghurt, geen suiker, geen cruesli.
T: Banaan.
L: 4 volkoren. 30+kaas en kipfilet. Plan voor morgen: Niks kaas én kipfilet. Kiezen!
T: Pakje melbatoastjes met 1/3 komkommer en beetje peper en zout. Cup-a-soupje als alternatief voor peper en zout.
D: Geen idee, eet alleen. Heb allerlei dingen in huis, maar ga ook nog een taart bakken. Iets magers en simpels dus. Gepofte aardappel met lekker veel komkommer en een chipolataworstje ofzo.
T: Eén stukje zelfgebakken pruimentaart. Plan voor morgen: Nog een stukje mee als tussendoor, vriendlief een stuk en de rest in de diepvries voor als de schoonouders weer eens op bezoek komen. Ben al weken deze taart aan het plannen, maar mama heeft pas deze week het familierecept teruggevonden. Gelukkig bestaat hij vooral uit pruimen
quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:56 schreef appelsap het volgende:
Vandaag maar eens gaan shoppen omdat ik geen broek meer aan mijn kont heb.
3 nieuwe broeken gekocht in maat 40!
Ben van plan om morgen weer te gaan sporten, na 4 weken niet. Hopelijk gaat het goed.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:19 schreef Sarabi het volgende:
Sportschool opgezegd
Nouja blijft er meer geld over voor mijn andere sporten
Hoe maak jij die broccolisoep? En hoeveel calorieën zitten er per portie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:34 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
S: 15 minuten dansen
O: magere yoghurt
L: broccolisoep
S: 20 min Shred
T: augurkjes
D: broccolisoep met gerookte ham
T: watermeloen
de soep ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:39 schreef Sarabi het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)lisoep-met-rauwe-ham
Wat ga je vanavond maken?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:52 schreef Sarabi het volgende:
Als lunch was ie lekkermaar miste wel de ham erbij.
Maar die is voor vanavond.
Dank je! Ik was het moeilijk doen van wachtwoorden opvragen zat dus dan maar een nieuwe usernamequote:
Je moet ook gewoon je wachtwoord onthouden!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Dank je! Ik was het moeilijk doen van wachtwoorden opvragen zat dus dan maar een nieuwe username
haha! ja ik had er toen 1 van fok gekregen en op mijn laptop laten staan.. alleen ging mijn laptop weer raar doen (nu eindelijk een hele nieuwe) en toen kon ik nergens meer wat vinden.. maar deze ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon je wachtwoord onthouden!haha
Klinkt als een goed plan! Overigens is Durum één van de betere wereldgerechten qua kcals. Wij nemen minder kip (1 kipfilet met twee personen ipv de belachelijke hoeveelheid die erop staat) en nemen dan een extra paprika. Lactosevrije yoghurt bij de sausmix en tadaa! Dan kom ik, geloof ik, op zo'n 550 kcals uit ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
We hebben normaal ook wel extra pastasaus of chili oid in de vriezer zitten. Alleen gaan er de komende weken weer wat meer momenten zijn dat man en ik apart van elkaar eten en de voorraad in de vriezer was wat weinig, dus vandaar nu even een keer chicken tonight. Maar we gaan de komende tijd weer wat extra voorraad bij maken, dus dan is het hopelijk niet al te vaak meer nodig.
Wat betreft de vleeswaren, die zitten per plak vaak tussen de 10 en 15 gram inderdaad. Alleen kwam ik bij pindakaas bij de keren dat ik het afwoog echt niet aan de 15 gram. Eerder 10 eigenlijk. Maar ik doe er expres geen hele dikke laag op, vind een beetje minder net zo lekker eigenlijk. En dan plakjes komkommer erop
Mijn lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 casselerib, 1 coburger ham, een tomaat, kopje soep uit de kantine
T: peer of witte druiven
D: Knorr Wereldgerecht Turkse Durum. Blijft lekker![]()
Drink je toch niet mee?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
Lijstje:
O: 1 volkoren boterham met slankie smeerkaas
T: klein beetje couscous van gister
L: 2 volkoren met slankie, 1 met appelstroop
T: oikosje
D: zelfgemaakte vega roti
S: baantjes zwemmen
Er komt zo wel een vriendin en die wil perse wijn drinken. Maar ik geef geen fuck om wijn en ik heb geen zin om te drinken (ik vind het zulke loze calorieën ook...) Maar ze heeft iets te vieren... blegh
Ohh, dat is niet handig neequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:30 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
haha! ja ik had er toen 1 van fok gekregen en op mijn laptop laten staan.. alleen ging mijn laptop weer raar doen (nu eindelijk een hele nieuwe) en toen kon ik nergens meer wat vinden.. maar deze ga ik onthouden![]()
Nooit tegen je zin in drinken..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
Lijstje:
O: 1 volkoren boterham met slankie smeerkaas
T: klein beetje couscous van gister
L: 2 volkoren met slankie, 1 met appelstroop
T: oikosje
D: zelfgemaakte vega roti
S: baantjes zwemmen
Er komt zo wel een vriendin en die wil perse wijn drinken. Maar ik geef geen fuck om wijn en ik heb geen zin om te drinken (ik vind het zulke loze calorieën ook...) Maar ze heeft iets te vieren... blegh
Gewoon water in een wijnglas, net zo gezellig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga ook niet drinken, maar het word echt een dingetje. Ze is er al 2 dagen over bezig
Die staan al op mijn boodschappenlijstjequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:12 schreef eleusis het volgende:
Deze, mensenWasa: Delicate Thin Crisp.
Er zitten kruiden op, dus het smaakt apart, en het weegt niets.
[ afbeelding ]
Hooooi!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die staan al op mijn boodschappenlijstjecan't wait.
Welkom terug trouwens!
Krijg je geen honger na je O & L?
Jaaa ik weet het, maar dat is zo'n gedoe met op tijd eruit halen en laten drogen. Een broodtrommel zal ook wel helpen, en ongesneden brood kopen en dan du moment plakken brood snijden, maar dat begint al weer op koken te lijken, en ik vind al deze overhead al enorm frustrerend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Myraela het volgende:
Ik bewaar m'n brood gewoon in de vriezer.Anders kan ik ook telkens alles weggooien.
ja! 6,7 kilo in 5 weken .. ik ben erg tevredenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ohh, dat is niet handig nee
Maar gelukkig ben je ook zonder Fok lekker bezig geweest!
ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:17 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hooooi!
Nee, overdag heb ik echt praktisch nooit honger gek genoeg! Ik moet echt opletten om te lunchen of fruit te eten, anders vergeet ik dat gewoon. Mijn kcals zitten altijd in de avond: chips, zoutjes... Daar hak ik snel 1000 kcal naar binnen. En ik gedraag me als een kleuter als ik het niet kan krijgen...
Ik zeg trouwens wel beschuitje maar dan bedoel ik een ambachtelijke beschuit, dus niet zo'n dun klein beschuitje van Bolletje hoor, maar een vrij groot en hard ding. Ik kies ze niet echt om af te vallen, maar omdat ik de enige hier ben die anders bruin brood eet, dus bruin brood komt niet snel op, en dat vind ik na 2 dagen dan zo vreselijk klef? En weggooien is zonde. Maar beschuit kun je eeuwig bewaren.
[ afbeelding ]
En je brood 's avonds bevroren smeren en dan in de koelkast leggen? Dan hoef je het de volgende ochtend alleen maar mee te pakken. Ik maak zelf altijd portiezakjes van 3 boterhammen in de vriezer en ik vries vleeswaar in porties (per 2 plakjes) in. Dan hoef ik 's ochtends alleen maar een zakje brood en een pakje vleeswaar mee te nemen (en eventueel een bevroren boterham van wat pindakaas/kaas/whatever te voorzien als ik daar zin in heb) en ik ben weg. Zo heb ik nooit oud brood, en omdat ik zoveel verschillende soorten beleg in de vriezer heb liggen kan ik altijd iets anders kiezen dus het verveelt nooit en ik ben er 's ochtends zo goed als geen tijd mee kwijtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Jaaa ik weet het, maar dat is zo'n gedoe met op tijd eruit halen en laten drogen. Een broodtrommel zal ook wel helpen, en ongesneden brood kopen en dan du moment plakken brood snijden, maar dat begint al weer op koken te lijken, en ik vind al deze overhead al enorm frustrerend.Iets uit de la pakken en iets erop smeren is het maximale wat ik wil investeren, zeker 's ochtends...
Wij gooien altijd wel 2 kipfilets in dat gerechtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan! Overigens is Durum één van de betere wereldgerechten qua kcals. Wij nemen minder kip (1 kipfilet met twee personen ipv de belachelijke hoeveelheid die erop staat) en nemen dan een extra paprika. Lactosevrije yoghurt bij de sausmix en tadaa! Dan kom ik, geloof ik, op zo'n 550 kcals uit ofzo.
[..]
Drink je toch niet mee?![]()
Is toch ook geen gekke hoeveelheid?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:18 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij gooien altijd wel 2 kipfilets in dat gerecht![]()
En dan verder nog een ui, rode paprika, groene appel en klein blikje mais. En magere yoghurt voor het sausje. Alles bij elkaar misschien niet het meest laag in de kcals, maar wel lekker.
En heb verder vandaag ook gewoon netjes gegeten, dus past nog prima binnen het dagtotaal.
Dat dacht ik eerst ook niet, maar hoor wel vaker van mensen die op hun eten letten dat ze dan toch maar 1 kipfilet in een tweepersoons gerecht doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is toch ook geen gekke hoeveelheid?
Wij zijn ook echte vleeseters, maar voegen ook veel groente toe.
Het ligt ook wel aan het gerecht maar meestal is het hier toch een stuk vlees per persoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook niet, maar hoor wel vaker van mensen die op hun eten letten dat ze dan toch maar 1 kipfilet in een tweepersoons gerecht doen.
Maar we maken van de week bv. ook nog een keer bami en daar maken we dan een vierpersoons hoeveelheid van en daar gooien we ook 2 kipfilets in
Check.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het ligt ook wel aan het gerecht maar meestal is het hier toch een stuk vlees per persoon.
Dat zijn ook echt niet de dingen waarop ik wil (en moet) op letten.
Het probleem zit niet in mijn normale maaltijden maar het snacken.
Ik had vandaag komkommer net tzazikiquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:31 schreef appelsap het volgende:
Iemand nog tips voor tussendoortjes? Ik ben alles een beetje zat aan het raken.
Eieren, noten, yoghurt, fruit, soep
Enig wat ik nog lekker vind zijn de mueslirepen van wat natural.
Heb nu voor de afwisseling maar een keer bolletje brosse eierkoek, maar dat is natuurlijk niet echt een goede keuze.
Zelfde met broodbeleg. Ik heb echt negens zin in en alles is het net niet ofzo.
Voor op brood vind ik filet american met ui lekker. Of filet american met ketchup, mosterd, augurk, tabasco en ui.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:31 schreef appelsap het volgende:
Iemand nog tips voor tussendoortjes? Ik ben alles een beetje zat aan het raken.
Eieren, noten, yoghurt, fruit, soep
Enig wat ik nog lekker vind zijn de mueslirepen van wat natural.
Heb nu voor de afwisseling maar een keer bolletje brosse eierkoek, maar dat is natuurlijk niet echt een goede keuze.
Zelfde met broodbeleg. Ik heb echt negens zin in en alles is het net niet ofzo.
Truequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:15 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
En je brood 's avonds bevroren smeren en dan in de koelkast leggen? Dan hoef je het de volgende ochtend alleen maar mee te pakken. Ik maak zelf altijd portiezakjes van 3 boterhammen in de vriezer en ik vries vleeswaar in porties (per 2 plakjes) in. Dan hoef ik 's ochtends alleen maar een zakje brood en een pakje vleeswaar mee te nemen (en eventueel een bevroren boterham van wat pindakaas/kaas/whatever te voorzien als ik daar zin in heb) en ik ben weg. Zo heb ik nooit oud brood, en omdat ik zoveel verschillende soorten beleg in de vriezer heb liggen kan ik altijd iets anders kiezen dus het verveelt nooit en ik ben er 's ochtends zo goed als geen tijd mee kwijt
Nou... Vorige week tijdens het congres heb ik niet volledig gevast en sinds ik thuis ben was het ook moeilijk, maar mede door verjaardag en veel zooi in huis. Ook die drie kwartier hardlopen op een vastdag was geen goed plan, dat kostte me te veel energie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:02 schreef appelsap het volgende:
Wat is de planning voor jouw vastdag BE? Bevalt het vasten nog?
Ik zag trouwens nog een foto van jou langskomen. Wat is jouw gezicht smal geworden!! Echt heel anders, en je ziet er goed uit.
Ik snap best dat je het moeilijk hebt, maar om je trainingsdoel te benoemen is toch niet zo raar? Wat wil je dan dat erop staat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik had de laatste weken vaak het brood met wat slasaus besmeren, en dan tomaat erop. Philadelphia met plakjes komkommer, eens een likje mosterd. Of augurk erbij op?
Ik zou vandaag een nieuw schema bij mijn sportschool krijgen. En mijn instructeur weet dat ik het moeilijk heb als het op afvallen aankomt. Staat er op mijn nieuwe schema als trainingsdoel afvallen. Ik had het er echt even moeilijk mee. Toen ik aan het einde van de training er wat van zei heeft hij wel het schema weggegooid, en ging hij een nieuwe schrijven voor mij.
Het was wel een pittig schema, een kwartier op de loopband met 1 tempo en verschillende helllingen. Die hield ik nog niet vol. De rest wel, maar het was best pittig.
Dat heb ik ook lang gehad. Met als gevolg dat ik uiteindelijk nog best lang doorliep in die oude kleding omdat ik toch niet was afgevallen en daardoor nog steeds niks nieuws kochtquote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:27 schreef laiveneertiekje het volgende:
appelsap, herkenbaar hoor. Ik begin nu wel meer kleding te kopen(meeste was nog van voor eerste zwangerschap, of vooral praktisch), maar denk nu ook nog wel eens dat ik het maar niet moet doen, zonde als ik straks misschien wel afval, en het niet meer past. Daar probeer ik mij nu ook maar overheen te zetten.
Ik vind het zo grappig om te lezen hoe jij je jezelf 'op je kop geeft' als je vindt dat je andere keuzes had moeten maken (zoals je bv gisteren schreef dat je van jezelf moet kiezen tussen kaas en kipfilet, en nu dan aangeeft hoe je dat gedaan hebt). Knap als je van jezelf weet waar de schoen wringt en het dan zo op kan lossen!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het moeilijk hebt, maar om je trainingsdoel te benoemen is toch niet zo raar? Wat wil je dan dat erop staat?
Overigens zou ik wel even kijken welke slasaus je op je brood smeert. Het is echt niet allemaal slecht, maar er zit wel heel veel verschil in. Vooral de hoeveelheid suiker valt mij vaak nogal tegen...
Heb gisteravond overigens geen zelfgebakken pruimentaart meer genomen, hij was simpelweg nog niet afgekoeld toen ik naar bed ging. Vanochtend wel een half puntje bij het ontbijt.
O: 2 volkoren kapjes met kipfilet, 1/2 punt zelfgebakken pruimentaart. da's een boterham minder, geen aardbeien met suiker en geen yoghurt met cruesli
T: Even afwachten wat er in de kantoorfruitmand ligt dadelijk.
L: 4 volkoren 30+kaas. goed voornemen na gisteren was, broodbeleg kiezen en niks dubbelop. Kipfilet naar de ochtend verplaatst, kaas bij de lunch gelaten.
T: PruimentaartHeb één afgepaste punt mee naar m'n werk, de rest is voor vriendlief en de collega's morgen.
D: Pasta, broccoli, 1 fijngesneden plak ham, lactosevrije roomkaas.
S: Uur paardrijden. Misschien twee uur, nog even afwachten hoe laat ik thuis ben enzo.
Shoot!
Daarom ben ik gestopt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:11 schreef Sarabi het volgende:
Zoals altijd als ik met Jillian begin kom ik aanstom
Begrijp ik wel hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daarom ben ik gestopt.Uiteindelijk zal ik daar overheen moeten, maar op dit moment kan ik het nog niet hebben om de weegschaal niet naar beneden te zien gaan.
Jups, da's zo'n dikke plak ham. Ik vind die reepjes ontzettend veel te duur, dan snij ik wel zelfquote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig om te lezen hoe jij je jezelf 'op je kop geeft' als je vindt dat je andere keuzes had moeten maken (zoals je bv gisteren schreef dat je van jezelf moet kiezen tussen kaas en kipfilet, en nu dan aangeeft hoe je dat gedaan hebt). Knap als je van jezelf weet waar de schoen wringt en het dan zo op kan lossen!
En handig om toch van een zelfgebakken taart te kunnen genieten door het bij 1 punt te houden en de rest weg te geven. Ligt ie je tenminste ook niet meer aan te kijken...
Die plak ham bij het avondeten, is dat zo'n dikke plak? Want 1 dunne plak vleeswaar is wellicht wat weinig...
Niet weggooien, weggeven! Het is zo veel fijner om iemand anders er blij mee te maken dan om het weg te gooien. Voelt een stuk minder vervelend én je helpt er iemand meequote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daarom ben ik gestopt.Uiteindelijk zal ik daar overheen moeten, maar op dit moment kan ik het nog niet hebben om de weegschaal niet naar beneden te zien gaan.
Met shoppen met ik overigens ook het tegenovergestelde van een hoop hier. Ik hou van winkelen.![]()
Mijn kast ligt nog vol met kleding die 1 a 2 maten te klein is. En eens in de zoveel tijd probeer ik mezelf er weer eens in te proppen. Mijn manier van "meten" of ik ook echt smaller begin te worden. Ik heb ook al weer een aantal broeken die ik weer pas.![]()
Veel zijn zelfs gewoon nieuwe dingen. Gekocht, te klein en vervolgens toch bewaard met de gedachte van "ooit pas ik daarin"
En ik heb nu ook een broek die wat losjes zit, vind ik echt niet mooi. Voel ik me dan ook niet lekker in. Dus draag ik dan ook alleen hooguit thuis. Enige wat ik mezelf nog moet leren is om grote kleding weg te gooien. Misschien is dat een goede manier om niet weer "ongemerkt" dikker te worden.
Ik heb juist dat m'n omgeving het eerder ziet dan ik... Precies andersom dus.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begrijp ik wel hoor.
Ik vind het ook echt niet leuk maar ik hou dit voor ogen:
[ afbeelding ]
en dat de kilo's dan ook wel zullen volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tink89 op 27-08-2014 10:23:33 ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, da's zo'n dikke plak ham. Ik vind die reepjes ontzettend veel te duur, dan snij ik wel zelf![]()
En ja, ik geef mezelf op m'n kop. Juist omdat ik weet hoe moeilijk het is om die laatste paar kilo's te doen en dan op gewicht te blijven. Er kruipt nu heel langzaam in een half jaartje toch een kilo bij. Over drie jaar is dat wel mooi zes kilo die er eerst af waren. Dat proces stop ik dus nu, en niet over 5,5 jaar... Hoop ik dan.
Die taart is wel echt een uitdaging. Het is niet vaak pruimenseizoen en dan nog minder vaak pruimentaartbaktijd. Vind deze taart echt heel lekker, maar hij is gewoon niet goed voor me. Het lastige is dat ik door mijn melkissues bijna nooit mezelf op een gebakje oid kan trakteren in de stad. Als ik er echt trek in heb, moet ik dus zelf bakken en dan is het meteen een hele taart.
[..]
Niet weggooien, weggeven! Het is zo veel fijner om iemand anders er blij mee te maken dan om het weg te gooien. Voelt een stuk minder vervelend én je helpt er iemand mee
[..]
Ik heb juist dat m'n omgeving het eerder ziet dan ik... Precies andersom dus.
Heb net besloten om mezelf en jullie weer even te motiveren met een voor-en-na-vergelijking:Je ziet er goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dan inderdaad nog moet bedenken dat jij voor bijna elk gebakje waar je zin in hebt zelf een taart moet bakken, dan vind ik het helemaal knap dat je al die moeite kan doen en dan toch bijna die hele taart kan weerstaan en maar 1 punt neemt!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:27 schreef applemoose het volgende:
Wow Thinkwat een goede motivatie foto's zeg
o : Twee pruimen, Alpro Soya yoghurt en hennepzaad
l : drie boterhammen met sandwichspread en tartex
t : Appeltaart want ik ben jaaaaarig! Appeltaart met drie soorten appels in een speculaasdeeg met spijs. Als je het doet...
d : We gaan uit eten met mijn ouders in een pannenkoekenrestaurant.
Ik zag op de kaart een groentencurry staan, dus ik gok dat dat hem word. ( ik lust geen pannenkoeken, maar dit was de enige optie in hun dorp)
Mijn te grote kleding en dus de kleren die ik gedragen heb is niet echt meer weggeef waardig hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:16 schreef Tink89 het volgende:
Niet weggooien, weggeven! Het is zo veel fijner om iemand anders er blij mee te maken dan om het weg te gooien. Voelt een stuk minder vervelend én je helpt er iemand mee
Ik vond het in het begin ook lastig om de weegschaal omhoog te zien gaan wanneer ik weer wat intensiever ging sporten. Maar omdat ik tegelijkertijd door het sporten ook extra motivatie had om netjes te eten, merkte ik binnen 2 weken al dat mijn kleding anders/beter begon te zitten en kon die weegschaal me ineens niet zo heel veel meer schelen omdat ik daadwerkelijk smaller werd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met shoppen met ik overigens ook het tegenovergestelde van een hoop hier. Ik hou van winkelen.![]()
Mijn kast ligt nog vol met kleding die 1 a 2 maten te klein is. En eens in de zoveel tijd probeer ik mezelf er weer eens in te proppen. Mijn manier van "meten" of ik ook echt smaller begin te worden. Ik heb ook al weer een aantal broeken die ik weer pas.![]()
Veel zijn zelfs gewoon nieuwe dingen. Gekocht, te klein en vervolgens toch bewaard met de gedachte van "ooit pas ik daarin"
En ik heb nu ook een broek die wat losjes zit, vind ik echt niet mooi. Voel ik me dan ook niet lekker in. Dus draag ik dan ook alleen hooguit thuis. Enige wat ik mezelf nog moet leren is om grote kleding weg te gooien. Misschien is dat een goede manier om niet weer "ongemerkt" dikker te worden.
Ik hoorde laatst van iemand dat zij haar gedragen kleding niet meer in zo'n bak doet, maar meeneemt naar de H&M. Schijnbaar krijg je korting op je aankoop als je daar zo'n tas oude kleding inlevert...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn te grote kleding en dus de kleren die ik gedragen heb is niet echt meer weggeef waardig hoor.Ik doe het wel in zo'n bak, dan kunnen ze het uitzoeken. Maar het meeste is te gedragen (en kwaliteit ala H&M) om vrienden nog blij mee te maken.
Op m'n zwaarst heb ik me niet meer gewogen, maar het hoogste getal dat ik ooit op de weegschaal bij mijn moeder gezien heb, was 117 kilo. Ik ben begonnen met tellen op 120, maar ik denk dat ik zwaarder geweest ben. Op de foto van afgelopen zaterdag weeg ik 75 kilo. Dat is niet mijn beste gewicht ooit. Ergens begin dit jaar was ik nog 3 kilo lichter, maar toen zat ik absoluut niet lekker in mijn vel en was ik veel ziek.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:30 schreef Myraela het volgende:
Echt een mooi verschil. Hoeveel kilo was dat nou?
Jups, klopt. Weet niet meer of het nou ¤ 5 of 10% was, maar korting krijg je in ieder geval.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:37 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand dat zij haar gedragen kleding niet meer in zo'n bak doet, maar meeneemt naar de H&M. Schijnbaar krijg je korting op je aankoop als je daar zo'n tas oude kleding inlevert...
Ik heb juist geen motivatie nodig om netjes te gaan eten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:33 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik vond het in het begin ook lastig om de weegschaal omhoog te zien gaan wanneer ik weer wat intensiever ging sporten. Maar omdat ik tegelijkertijd door het sporten ook extra motivatie had om netjes te eten, merkte ik binnen 2 weken al dat mijn kleding anders/beter begon te zitten en kon die weegschaal me ineens niet zo heel veel meer schelen omdat ik daadwerkelijk smaller werd.
Misschien dat je je aan zo'n redenatie vast kan houden?
Op de een of andere manier ben ik bang dat het mij toch niet gaat lukken, en al helemaal niet als het er zo zwart op wit staat. Mijn vorige trainingsdoel was bbb, ik wilde vooral mijn beenspieren versterken, aangezien ik daar vaak last van had. Ik sport ook niet met als primaire doel om af te vallen, maar om lekkerder in mijn lijf te zitten. Als mijn gewicht daarmee ook omlaag gaat is dat nu mooi meegenomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het moeilijk hebt, maar om je trainingsdoel te benoemen is toch niet zo raar? Wat wil je dan dat erop staat?
Overigens zou ik wel even kijken welke slasaus je op je brood smeert. Het is echt niet allemaal slecht, maar er zit wel heel veel verschil in. Vooral de hoeveelheid suiker valt mij vaak nogal tegen...
Heb gisteravond overigens geen zelfgebakken pruimentaart meer genomen, hij was simpelweg nog niet afgekoeld toen ik naar bed ging. Vanochtend wel een half puntje bij het ontbijt.
O: 2 volkoren kapjes met kipfilet, 1/2 punt zelfgebakken pruimentaart. da's een boterham minder, geen aardbeien met suiker en geen yoghurt met cruesli
T: Even afwachten wat er in de kantoorfruitmand ligt dadelijk.
L: 4 volkoren 30+kaas. goed voornemen na gisteren was, broodbeleg kiezen en niks dubbelop. Kipfilet naar de ochtend verplaatst, kaas bij de lunch gelaten.
T: PruimentaartHeb één afgepaste punt mee naar m'n werk, de rest is voor vriendlief en de collega's morgen.
D: Pasta, broccoli, 1 fijngesneden plak ham, lactosevrije roomkaas.
S: Uur paardrijden. Misschien twee uur, nog even afwachten hoe laat ik thuis ben enzo.
Shoot!
Wie weet mocht er ooit nog een meet komtquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vond ze nog best saai.Maar mijn stiefvader eet geen vis of knoflook. En we zijn allemaal op dieet dus geprobeerd dingen zonder vet deeg, veel olie of vet vlees te verzinnen.
Voor de rest is iedereen welkom.Volgende maand ga ik een meeting voor een andere SC doen. En daar een picknick voor maken. Vind ik leuk om eens voor meerdere en andere mensen te koken.
Je O? Ik ben nou even heel benieuwd hoe jouw dagindeling eruit ziet...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:40 schreef Sarabi het volgende:
Netjes Strawberry!
Net een dutje gedaan dus mijn O is komen te vervallen
Zal je tandarts blij mee zijn, die visademquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net als lunch 100 gram kibbeling op.![]()
Wilde thuis eigenlijk in de middag nog een tussendoortje eten, maar ik moet straks naar de tandarts dus dat doe ik maar niet. Dus lijstje voor vandaag is een beetje kort, maar de tapas voor vanavond maken dat vast wel goed.
O: Optimel vla, muesli
L: 100 gram kibbeling
A: Tapas.Gehaktballetje tomatensaus, garnalen, gemarineerde kip, tomaatjes met mozzarella, courgette met roomkaas, champignons met roomkaas, volkoren tortilla chips met salsa en baba ganoush.
Ik had een pre-O vanwege het sporten en daarna zou een late O komen (of T net hoe je het wil zien).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je O? Ik ben nou even heel benieuwd hoe jouw dagindeling eruit ziet...
Haha, misschien was dat de reden waarom die me zo snel de stoel weer uitwerkte. We hoefde niet te wachten en drie minuten later stond ik al weer buiten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:47 schreef Tink89 het volgende:
Zal je tandarts blij mee zijn, die visadem![]()
Dit. Al mag ik gelukkig geloof ik veel sneller weer aan de slag dan jij. Juist dat sporten zorgt ervoor dat ik (ongeacht wat de weegschaal zegt, of wat er verder gebeurt) best lekker in mijn vel zit. En die positieve flow werkt dan weer door wanneer ik eetkeuzes maak.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:33 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik wil ook weer kunnen sportenHet is zo lastig om af te vallen als je alleen je eten maar aan kunt passen. En strak wordt het dan al helemaal niet
Waar heeft ie last van?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:54 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat moet vanmiddag naar de dierenarts. Zenuwen door me hele lichaam heen. Het zal allemaal vast meevallen, maar totdat ik dat vanmiddag bij de dierenarts hoor ben ik een nerveus wrak.Met als gevolg dat ik het liefst mijn gezicht vol wil proppen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:55 schreef rhubarbje het volgende:
Gisteren ben ik geslaagd voor mijn studie, dus gingen we uit eten. Braaf de salade besteld maar daarna wel iets te veel cocktails op
Nu durf ik niet op de weegschaal
Hij loopt alsof die pijn heeft en ik mag niet aan zijn buik zitten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:45 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Waar heeft ie last van?
Ach, dan ga je toch een paar dagen niet op de weegschaal. Op zo'n avondje mag het wel hoor. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:55 schreef rhubarbje het volgende:
Gisteren ben ik geslaagd voor mijn studie, dus gingen we uit eten. Braaf de salade besteld maar daarna wel iets te veel cocktails op
Wat mankeert je kat? Balen zeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:54 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat moet vanmiddag naar de dierenarts. Zenuwen door me hele lichaam heen. Het zal allemaal vast meevallen, maar totdat ik dat vanmiddag bij de dierenarts hoor ben ik een nerveus wrak.Met als gevolg dat ik het liefst mijn gezicht vol wil proppen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:55 schreef rhubarbje het volgende:
Als je dan inderdaad taart eet, laat dan die banaan lekker zitten. Die appel is dan de verstandigere optie. Kleine beetjes helpen ookquote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Goedemorgen!
O: 2 volkoren crackers; 1 slankie smeerkaas, 1 hagelslag; beker melk
T: taart (traktatie collega en ik heb zooooo'n zin in taart)
L: 2 volkoren bth met kaas en komkommer; kopje soep
T: appel of banaan
D: gekookte aardappels/broccoli/boerengehaktschnitzel (gemarineerd ipv gepaneerd)
De hagelslag had vanochtend niet per se gehoeven, maar moest voor het eerst sinds weken weer eens snel thuis ontbijten en ik had zo snel even niks anders gezien wat handig en beter en snel was. En 2 crackers met smeerkaas had ik geen zin in
En gisteren dus mooi twee uur gesport ipv één. Vandaag heb ik de rest van m'n taart mee naar m'n werk. Dat wordt delen en dus hooguit nog een ieniemieniepuntje voor mezelf. Ben er best trots op dat ik van een hele pruimentaart uiteindelijk twee punten gehad heb.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je O? Ik ben nou even heel benieuwd hoe jouw dagindeling eruit ziet...
[..]
Zal je tandarts blij mee zijn, die visadem![]()
Ik ga zo m'n taart eten. Zit er al de hele tijd naar uit te kijken en heb er inmiddels zoooo'n trek in. Misschien dat ik dan vanavond wel een extra uurtje ga paardrijden, maar ik wacht nog even af of ik daar niet te moe voor ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je dan inderdaad taart eet, laat dan die banaan lekker zitten. Die appel is dan de verstandigere optie. Kleine beetjes helpen ook
[..]
En gisteren dus mooi twee uur gesport ipv één. Vandaag heb ik de rest van m'n taart mee naar m'n werk. Dat wordt delen en dus hooguit nog een ieniemieniepuntje voor mezelf. Ben er best trots op dat ik van een hele pruimentaart uiteindelijk twee punten gehad heb.
Als je niet zo gemotiveerd bent vandaag, check dan vooral de spoiler even niet.Die taartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik denk dat ik dan inderdaad maar voor de appel ga vanmiddag![]()
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:55 schreef rhubarbje het volgende:
En nog een keer gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:17 schreef rhubarbje het volgende:
Whaha toch maar op de weegschaal geklommen, 200 gram lichter, nieuwe ATL
Wazige zooi
Ik vind dit een erg karig lijstje, zelfs ondanks het ijs en de radler.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:31 schreef eleusis het volgende:
Lijstje van gister, spijtige T door borrel op werk waar ik lastig onderuit kwam, in kcal gelukkig wel een beetje gecompenseerd door fysieke arbeid en skippen van een avond-T.
O: geen, kwam pas om 12:00 uit bed
L: 3 volkorenbeschuiten met linesse + een plakje kip
S: de hele middag zware rommel versjouwen
T: vanilleijsje :\ + een Radler 2%
D: penne met zelfgemaakte saus uit Jamie Oliver receptenboek
T: streng!
Dubbel gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:17 schreef rhubarbje het volgende:
Whaha toch maar op de weegschaal geklommen, 200 gram lichter, nieuwe ATL
Wazige zooi
Nee, hij is nog geen 2 jaar oud.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:10 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Hopelijk is het niks ernstigs.. is het al een oudje? sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:08 schreef rhubarbje het volgende:
Even een motivator voor iedereen (is maar een flauw grapje)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
MI van een hamster bij de Mac![]()
AwhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fijn dat alles weer goed komtquote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:07 schreef Myraela het volgende:
Kat is weer thuis.Hij had koorts, en heeft pijn in zijn rug. Maar niets wat een pijnstiller en ontstekingsremmer niet kan verhelpen. Gelukkig.
Nu mag die het lekkerste plekje op bed uitzoeken en snoepjes eten.
Tevens was hij netjes op gewicht, om het maar een beetje ontopic te houden.
Dat zal vast een opluchting zijn!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:07 schreef Myraela het volgende:
Kat is weer thuis.Hij had koorts, en heeft pijn in zijn rug. Maar niets wat een pijnstiller en ontstekingsremmer niet kan verhelpen. Gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkig valt het mee!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:07 schreef Myraela het volgende:
Mee eens wel! Beetje een raar dagje door het laat opstaan en laat doorwerken. Heel laat avond gegeten ook, en daarna niet echt zin in iets... Maar idd, ik had een fruitje kunnen doen. Zal ik nu wel even doen ter compensatie danquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:43 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik vind dit een erg karig lijstje, zelfs ondanks het ijs en de radler.
In beschuit, linesse en kip zit amper iets qua kcal. En ik mis fruit, dat zou nog een mooie T geweest zijn.
Wat een opluchting.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:07 schreef Myraela het volgende:
Trotsquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:40 schreef Patoshik het volgende:
Maar verder was het wel leuk en gezellig.
Louis, wat een held.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Trots
Ik vond nog een mooie quote.
"The meal isn't over when I'm full. The meal is over when I hate myself." - Louis CK
Sterkte, jij bikkel!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:39 schreef Patoshik het volgende:
Pfoe. Weer van introductie kamp...
Eerste dag: 30+ km lopen (geen enkele plek op m'n voet is blaar vrij) en allerlei spellen zoals een berg oprennen.
Tweede dag: 05.00 6 km hardlopen en daarna 70+ km fietsen
Derde dag: 02.00 dropping, 6+ km wandelen, 's middags allerlei spellen die ook pittig waren. En zwemmen in het kanaal.
Ik heb wel genoeg beweging gehad de afgelopen dagen. Helaas kan ik de komende dagen/week/weken ook niet bewegen want al m'n blaren zijn los gegaan en allemaal open wonden van meer dan 2 cm.
En morgen een sport test. Wat een drama wordt dat. Ik kan helemaal niet meer lopen..
Dat klinkt lekker! Heb je iets van een recept?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:49 schreef Sarabi het volgende:
D: pittige rijsttaart met krab (en heel veel groente)
Held!!! Kan me voorstellen dat je blaren hebt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:39 schreef Patoshik het volgende:
Eerste dag: 30+ km lopen (geen enkele plek op m'n voet is blaar vrij) en allerlei spellen zoals een berg oprennen.
Derde dag: 02.00 dropping, 6+ km wandelen, 's middags allerlei spellen die ook pittig waren. En zwemmen in het kanaal.
Ik heb wel genoeg beweging gehad de afgelopen dagen. Helaas kan ik de komende dagen/week/weken ook niet bewegen want al m'n blaren zijn los gegaan en allemaal open wonden van meer dan 2 cm.
En morgen een sport test. Wat een drama wordt dat. Ik kan helemaal niet meer lopen..
hoe lang heb je erover gedaan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:09 schreef marcb1974 het volgende:
Kom hier zelden meer, maar,
bijna min 30. mijn broek is 7 maten kleiner ondertussen. En blijf maar horen dat ik zoveel ben afgevallen
Sinds kerst 2012. En het afvallen is nog maar een bijproduct van mijn sporten. Echt diëten doe ik nog niet, wel beter letten op wat ik eet.quote:
top!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Sinds kerst 2012. En het afvallen is nog maar een bijproduct van mijn sporten. Echt diëten doe ik nog niet, wel beter letten op wat ik eet.
Lekker dan tochquote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:15 schreef Ole het volgende:
[..]
top!
Dat is de manier waarop ik het ook doe. Ben nu een jaar bezig met intensief sporten en ongeveer 17 kwijt. Deze manier is voor mij tot nu toe het best gebleken.
3-4 keer per week. Waarvan 1keer met fysio ( pittig!) en 2keer zelf. Meestal een uur. En verder loop ik veel meer dan eerst omdat ik minder last heb van mijn rug nu.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lekker dan toch
Hoe vaak en lang sport jij nu per week?
Dat is lekker bezig zijn ermee ja. Doet je rug ook minder pijn door het vele bewegen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:56 schreef Ole het volgende:
[..]
3-4 keer per week. Waarvan 1keer met fysio ( pittig!) en 2keer zelf. Meestal een uur. En verder loop ik veel meer dan eerst omdat ik minder last heb van mijn rug nu.
Wowquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:39 schreef Patoshik het volgende:
Dat is wel vervelend ja, mijn vriend let ook niet echt op dus helaas heb ik daar ook niets aan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:17 schreef applemoose het volgende:
Ik woon samen met mijn intensief sportende vrienddie werkt met een personal trainer dus die kan best veel eten op een dag. Best lastig om daar een compromis in te vinden omdat ik echt een gezelligheidseter ben.
Hij kon toen gebruik maken van een openingsaanbieding en sport best voordelig met een trainer. Toen ik ging was het normale tarief er weer,129 euro. En dat was me wat te gortig.
Dus vanmiddag gaat mijn sportfiets naar de fietsenmaker en hoop ik daar wat uurtjes op te maken
Dat is wel veel....quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:22 schreef applemoose het volgende:
ja, 129 per maand. En ik zou dat met liefde betalen als ik wat meer financiële zekerheid had of een dag extra zou werken per week. Maar ik weet niet of mijn contract verlengd gaat worden.
Krijg je een ontgroening?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:03 schreef xuryah het volgende:
Vandaag kennismakingsdag met mn nieuwe klas en opleiding.
Ik ben echt zo zenuwachtig... ik kan niks eten.
En vanavond mogen mn vriend en ik uit eten op kosten van zijn baas.
Ik zoek nog een lekker en gezellig restaurant in Den Haag, iemand een idee?
Dan zal die wel al vol zijn voor vanavondquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:13 schreef applemoose het volgende:
waar hou je van?
Little V is erg tof, op het Rabijn Maarsenplein, maar wel erg hip dus het zit altijd wel vol.
Oke top! Ik ben er wel enthousiast over, nu mijn vriend nogquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:28 schreef applemoose het volgende:
Wij hebben gisteravond zonder reservering bij Little V gegeten, maar dan zaten we wel aan een grote tafel met meer mensen. Als je belt kun je vast wel een plekje krijgen.
Dat is ook zeker zoquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:39 schreef applemoose het volgende:
Maar het zou me waard zijn omdat je, zoals ik bij hem zie, veel meer vooruitgang hebt als dat je zelfstandig sport. En je moet verantwoording afleggen als je niet gaat. Je bent dan veel minder snel geneigd om niet te gaan.
Whoops ik zie jouw berichtje nu pas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:24 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Krijg je een ontgroening?
In Den Haag.. Toen ik nog in de randstad woonde kwam ik daar wel vaak.. Wat voor eetgelegenheid zoek je?
SOms krijg je op scholen een ontgroening.. Dan laten ze studenten wat grappige dingen doen (zichzelf voor paal laten zetten) maar dat zal wel meevallen..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef xuryah het volgende:
[..]
Whoops ik zie jouw berichtje nu pas.
Ontgroening? Wat voor ontgroening?
Ik ben zo zenuwachtig omdat ik heel verlegen en onzeker ben en daardoor heel slecht ben in nieuwe contacten maken. Echt kut.. dus ik ben een beetje bang.
Zo begon het hier ook!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Myraela het volgende:
M'n vriend en ik moeten onszelf weer even een beetje hervatten. Niet omdat we echt teveel eten, maar wel omdat het langzaam weer begon te komen dat we steeds vaker een uitzondering maken.
De kibbeling op de markt, en radler bij m'n moeder, de kipkrokant van gisteren bij de lunch, dat soort dingen. Qua kcal pas ik ze allemaal prima in, dus dat is het probleem niet, maar zo begint het elke keer. En deze keer wil ik het gewoon direct in de kiem smoren.
Dus vandaag, zaterdag, zondag en maandag ga ik even weer goed streng zijn. Geen uitzonderingen meer mogelijk. Dinsdag heb ik een diner met andere foodbloggers en dan wil ik niet te moeilijk doen. Het is een goed restaurant, dus geen vreetschuur vol met patat en enorme stukken vlees. Dus het zal uiteindelijk ook wel meevallen zolang ik maar op de wijntjes let.
Ja ik ben sinds mn puberteit heel onzeker en verlegen door vervelende dingen die ik heb meegemaakt. Heb geen makkelijke jeugd gehad zegmaar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:18 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
SOms krijg je op scholen een ontgroening.. Dan laten ze studenten wat grappige dingen doen (zichzelf voor paal laten zetten) maar dat zal wel meevallen...
O hier kom je helemaal niet onzeker over..Heeft het een reden dat je zo onzeker bent? Als je jezelf bent is het vaak al goed en zal het wel meevallen denk ik? Of ben je zo verlegen dat je ook niet durft te praten als mensen jou aanspreken en dat soort dingen?
Er zullen meer mensen zijn die vanmorgen hun ontbijt niet weg kregenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik ben sinds mn puberteit heel onzeker en verlegen door vervelende dingen die ik heb meegemaakt. Heb geen makkelijke jeugd gehad zegmaar.
En ik werd altijd gepest vanaf de basisschool omdat ik volgens hun dik was. Terwijl ik helemaal niet dik was achteraf. Niet eens stevig.
Kwam meer doordat ik lang en breed gebouwd ben waarschijnlijk. Maar ik zie mezelf altijd als dik en lelijk. En nu ga ik dus de opleiding voeding en dietetiek doen en ik verwacht allemaal dunne 17 jarige meisjes in mn klas.. terwijl ik zelf 22 ben en niet slank.
Zit in therapie om van mn onzekerheid heen te komen, maar dat is erg lastig.. ik heb nooit mezelf mogen zijn, dus vind het moeilijk om mezelf te zijn en om in mn kracht te staan.
Maar dit is weer een goede oefening.
Zit nu in de trein.. of eigenlijk sta ikben zo zenuwachtig haha. Pfffffff......
Sorry voor mn shit verhaal
Oh en ik durf wel te praten als iemand tegen mij praat hoor. Maar ik vind het moeilijk om zelf op iemand af te stappen.
Er zullen vast wel oudere meiden in je klas zitten.. en ja in iedere klas zitten vaak ook wat arrogantere meiden, maar vaak zijn die ook onzeker (dat heb ik in het verleden vaak gemerkt).. Gewoon jezelf zijn en aan je toekomst denken! Als dit is wat je het liefst doet moet je er 100% voor gaan! en ja dat van de lengte ken ik.. ik zie het tegenwoordig juist altijd maar als een voordeel dat ik lang ben (en wat voller) .. als ik klein en vol was geweest had ik het een stuk erger gevonden denk ik..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik ben sinds mn puberteit heel onzeker en verlegen door vervelende dingen die ik heb meegemaakt. Heb geen makkelijke jeugd gehad zegmaar.
En ik werd altijd gepest vanaf de basisschool omdat ik volgens hun dik was. Terwijl ik helemaal niet dik was achteraf. Niet eens stevig.
Kwam meer doordat ik lang en breed gebouwd ben waarschijnlijk. Maar ik zie mezelf altijd als dik en lelijk. En nu ga ik dus de opleiding voeding en dietetiek doen en ik verwacht allemaal dunne 17 jarige meisjes in mn klas.. terwijl ik zelf 22 ben en niet slank.
Zit in therapie om van mn onzekerheid heen te komen, maar dat is erg lastig.. ik heb nooit mezelf mogen zijn, dus vind het moeilijk om mezelf te zijn en om in mn kracht te staan.
Oh en ik durf wel te praten als iemand tegen mij praat hoor. Maar ik vind het moeilijk om zelf op iemand af te stappen.
ik had een diëtiste die verre van slank was. Ik vond dat wel een verademing.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik ben heel erg gepest als kind, tot in het ziekenhuis geslagen aan toe. En ik heb het begin van mijn huidige opleiding echt aangegrepen om een nieuwe start te maken. En natuurlijk ben ik wel eens onzeker en heb ik dagen dat ik minder lekker in mijn vel zit. Maar ik word wel serieus genomen vanwege mijn resultaten, mijn doorzettingsvermogen én ik werd tijdens het afstuderen onderscheiden vanwege mijn sociale en leuke houding en heb ik leuke vriendinnen en een leuke tijd om op terug te kijken. Ik heb echt geleerd om vooruit te kijken in plaats van altijd maar naar het verleden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Vandaag in Trouw:quote:
Dat is wel waar. Maakt niet uit waarvoor ik bij de dokter kom, het is altijd te verwijten aan het feit dat ik dik ben. Daardoor ga ik eigenlijk maar nooit meer naar de huisarts.quote:"Diverse studies tonen aan dat zwaardere vrouwen de dokterspraktijk ervaren als een vijandige omgeving. Ze komen er voor medisch advies en hulp, maar ze voelen zich bekritiseerd en gestraft voor hun gewicht. Ze hebben het gevoel dat ze zich moeten schamen, dat hun kwalen aan zichzelf te wijten zijn en komen vervolgens niet meer terug."
http://www.npr.org/blogs/(...)-too-good-to-be-truequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Maakt niet uit waarvoor ik bij de dokter kom, het is altijd te verwijten aan het feit dat ik dik ben. Daardoor ga ik eigenlijk maar nooit meer naar de huisarts.
Voor de rest weet ik niet echt wat ik van zo'n heel verhaal moet denken. Dat een hoog bmi niet direct ongezond is was al bekend. En dat het "gezonde" bmi vanaf 25 wat laag ligt ook. Maarja, misschien geef ik er allemaal gewoon wat minder om omdat ik nooit vanuit gezondheidsoverwegingen ben gaan afvallen. Ik vind het gewoon mooier om slank te zijn.
En zouden ze het over overgewicht hebben >25 of obesitas >30 ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
http://www.npr.org/blogs/(...)-too-good-to-be-true
Dit spreekt het weer tegen. Word er moedeloos van, al die tegenstrijdige berichten met alles.
ach, ik ken iemand die slank is, prima BMI maar dan wel weer vet% te hoog. Als je gespierd bent zegt BMI helemaal niks.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Maakt niet uit waarvoor ik bij de dokter kom, het is altijd te verwijten aan het feit dat ik dik ben. Daardoor ga ik eigenlijk maar nooit meer naar de huisarts.
Voor de rest weet ik niet echt wat ik van zo'n heel verhaal moet denken. Dat een hoog bmi niet direct ongezond is was al bekend. En dat het "gezonde" bmi vanaf 25 wat laag ligt ook. Maarja, misschien geef ik er allemaal gewoon wat minder om omdat ik nooit vanuit gezondheidsoverwegingen ben gaan afvallen. Ik vind het gewoon mooier om slank te zijn.
Tof!quote:Op zondag 31 augustus 2014 09:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
Woei, ik had vanmorgen een jurkje uit de kast getrokken die ik even niet aan had gehad. Even vergeleken met een foto van maart, en wat een verschil!
En het maffe is dat het in kilo's eigenlijk maar weinig scheelt.
veel plezier op je optredenquote:Op zondag 31 augustus 2014 09:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tof!
Goed om af en toe te doen als je weinig verschil ziet op de weegschaal.
Vandaag voor een Jillianvrij dagje gekozen
Straks optreden en daarna relaxen op een verjaardag.
Deze eerste week ging goed. Een cheatdag gehad maar dat moet kunnen (al merkte ik wel dat ik me er niet beter van ga voelen).
Resultaat 1 kilo minder dus laten we zo door gaan.
Oeh leuk!quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:00 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben weer helemaal uitgerust en pijn vrij na kamp. De meeste blaren zijn weg alleen tussen m'n tenen doen nog wel zeer.
Nu zijn we (vriend+ik) weer aan het oppassen op een huis dus we wonen weer 2 weken 'op onszelf'. Lekker rustig aan en in het hoofd.
En dan morgen voor het eerst naar school, zin in!
Jij ook veel succes en plezier! Hopen dat je het goed kan vinden met je klasgenoten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:20 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oeh leuk!
En succes morgen op je eerste schooldagik heb ook mn eerste dag morgen!
Welke opleiding ga jij doen?
Dankjewelquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:19 schreef xuryah het volgende:
Succes en veel plezier met je optreden Sarabi!
Thanks!quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:02 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Jij ook veel succes en plezier! Hopen dat je het goed kan vinden met je klasgenoten.En gewoon lekker jezelf zijn hoor! Ik stuur je even een DM.
Goed om te horen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjewelhet was een leuk optreden.
Uiteindelijk ook nog goed weer gehad.
Nu snel door naar de verjaardag van mijn neefje.
quote:Op maandag 1 september 2014 08:33 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend stiekem een keer extra gewogen. En ik zit nu precies op een rond getal. Nog één ons naar beneden en dan zit ik niet meer in de drie cijfers.
Dat is wel de bedoeling.quote:Op maandag 1 september 2014 08:37 schreef Ruby88 het volgende:
Dat kan deze week dus nog lukken, misschien?
Minder drinken en wat zouter eten kan hier meteen een kilo of twee schelen... Niet meteen paniekeren dusquote:Op maandag 1 september 2014 09:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Myraela, spannend, ik duim voor je dat het gaat lukken.
Bij mij geeft de weegschaal even wat meer aan. En ik snap niet heel goed waarom. Ok, de afgelopen weken dronk ik overdag slecht, maar gisteren heb ik wel goed gedronken. Eten zou wel wat beter kunnen als ik kritisch kijk, maar het is niet zoveel teveel dat het het hele hoge getalletje kan verklaren.
En ik kan me ook niet voorstellen dat ik ineens zoveel spieren extra heb gekweekt.
Kortom, ik baal ervan, heb even de neiging gehad als een klein kind te gaan roepen dat het mij nooit gaat lukken, maar dat gaat ook niet helpen. Vandaag dus maar weer terug naar het "strakke" schema en vanmiddag nog even een stuk wandelen.
Dat sowieso. En ik heb ook helemaal geen zin om mij nu weer met van alles vol te gaan proppen. Het ging alleen zo mooi omlaag, en nu ineens weer omhoog. Dat is gewoon stom.quote:Op maandag 1 september 2014 10:04 schreef applemoose het volgende:
Als je je volpropt voel je je nog veel slechter dan als je die kilo accepteert. Die kilo is toch vocht wat je vasthoud of zo.
Het gaat om de lange lijn. De schommelingen omhoog zijn altijd kut, maar als je lekker doorgaat dan gaat het vanzelf weer naar beneden.quote:Op maandag 1 september 2014 10:15 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat sowieso. En ik heb ook helemaal geen zin om mij nu weer met van alles vol te gaan proppen. Het ging alleen zo mooi omlaag, en nu ineens weer omhoog. Dat is gewoon stom.
Mooi lijstjequote:Op maandag 1 september 2014 09:24 schreef applemoose het volgende:
O: kwark, hennepzaad, honing en een vijg
T: appel
L: drie boterhammen met sandwichspread
D: rijst met zalm en een aubergine smoor
T: cappuccino met macademiamelk
S: shred
Mooi lijstje hoor, al zou ik iets anders maken met de spinazie. Er zijn zo veel lekkere recepten met spinazie. Deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 1 september 2014 12:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zal een lijstje voor vandaag(deels planning dus doen):
O: 2 boterhammen, kaas en pindakaas, kopje espresso
T: nectarine, stukje wilde perzik
L: 3 boterhammen, tomaat, kipfilet en appelstroop
T: of stuk fruit, of nog een boterham. Dat weet ik nog niet zeker
D: waarschijnlijk deze, omdat de spinazie op moet. http://www.ah.nl/allerhan(...)etjes-in-romige-saus. Wel hoog in kcal, normaal zit ik echt veel lager.
Bakje yoghurt als toetje
Verder drink ik alleen water of thee. Op mijn werk pak ik bij de lunch vaak nog wel een beker halfvolle melk. Als ik het even niet volhou qua trek in zoet, dan neem ik 1 blokje tony chocolonelly chocolade.
Hmmmmmm jouw D klinkt heeel lekker. Maar wel heel hoog in kcal inderdaad. Misschien zelf een kleinere portie nemen?quote:Op maandag 1 september 2014 12:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zal een lijstje voor vandaag(deels planning dus doen):
O: 2 boterhammen, kaas en pindakaas, kopje espresso
T: nectarine, stukje wilde perzik
L: 3 boterhammen, tomaat, kipfilet en appelstroop
T: of stuk fruit, of nog een boterham. Dat weet ik nog niet zeker
D: waarschijnlijk deze, omdat de spinazie op moet. http://www.ah.nl/allerhan(...)etjes-in-romige-saus. Wel hoog in kcal, normaal zit ik echt veel lager.
Bakje yoghurt als toetje
Verder drink ik alleen water of thee. Op mijn werk pak ik bij de lunch vaak nog wel een beker halfvolle melk. Als ik het even niet volhou qua trek in zoet, dan neem ik 1 blokje tony chocolonelly chocolade.
quote:Op maandag 1 september 2014 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Inderdaad een leuke motivatie, post natuurlijk even een foto van mij in feestoutfit met mooi haar enzo tegen die tijd, maar tot dan nog even streng. Vandaag:
O: 3 volkoren met aardbeien, 250 ml lv yoghurt, frambozen geen suiker![]()
T: Zo even de kantoorfruitmand plunderen. Banaan of kiwi dus. Melbatoastjes, de fruitschaal was er nog niet.
L: 4 volkoren met lv kruidenroomkaas, soort philadelphia. 1/2 komkommer. + twee takjes rode besjes
T: Ligt een beetje aan het weer. Als het grijs blijft, dan een cup-a-soupje met melbatoastjes. Anders iets fruitigs. Een banaan of twee kiwi's
D: Nog geen idee, We hebben genoeg opties én gaan boodschappen doen, dus we zien wel. Als ik naar de inhoud van de koelkast kijk, zou het wel eens tuinbonen-champignon-risotto kunnen worden, met een visje.
Shoot!
Waarom heb je niks in huis? Als je niet ontbijt, een minilunch hebt en vervolgens aangewezen bent op een schoolkantine, is het ontzettend moeilijk om goede keuzes te maken. Dat lukt dan bijna niemand hoor... Maak voor jezelf wat pastasalade, gewoon een paar boterhammen, een omelet of een gezonde eimuffin ofzo. Er zijn zó veel opties! Ik vind het eerlijk gezegd wat makkelijk om te zeggen 'm'n lijstje is kut, ik weet het niet, ik heb geen zin om erover na te denken'. Volgens mij kom je er met die instelling niet... [/preekmodus]. Hoe kunnen we je helpen om het beter te doen? Heb je tips nodig voor lunch en ontbijt, een schop onder je kont of iets anders?quote:Op maandag 1 september 2014 13:18 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje van vandaag is echt kut.
O: geen
L: 3 volkoren cracottes met slankie sambal en kipfilet
T: op school, geen idee wat ik mee moet nemen, heb heel weinig in huis
D: ik ben pas half 8 thuis van school, dus vriend kookt en ik moet bedenken wat, maar heb geen inspiratie en ook gewoon geen zin om er over na te denken. Maar als ik t aan mn vriend overlaat is het waarschijnlijk niet zo gezond
S: hoop dat ik nog energie heb om te gaan fitnessen vandaag na het eten (dat wordt dan namelijk pas om half 10 ofzo..)
T: yoghurt ofzoiets
Ik vind het lastig om aan het idee te wennen dat ik weer naar school moet. Nou is de eerste dag ook echt kut, want van half 4 tot half 7. Dan kom ik ook niet in een normaal ritme.
En ik vind t lastig om te bedenken wat voor eten ik allemaal mee kan nemen naar school.
Als ik zo laat les heb, is het ook handiger om er voor te gaan sporten. Maar dan moet ik in mn eentje en ik vind het lastig om mezelf daar toe te zetten..
Hoeveel kcals kom je uit? Ik vind het wat weinig...quote:Op maandag 1 september 2014 13:19 schreef Myraela het volgende:
Het is inderdaad voornamelijk de mascarpone. Je kunt gewoon een light roomkaas gebruiken. En natuurlijk minder olie, 5 eetlepels om wat gehaktballetjes te bakken is achterlijk.
O: Optimel, muesli
L: 2 volkoren boterhammen, zelfgemaakte sambal en kaas.
T: Vijg
A: Restje bulgur, wortel en gemarineerde kip erbij.
Ik had het nog niet ingevoerd, maar het zijn er 1100, dus je hebt wel gelijk. Ik neem er nog een paprika met wat kruiden roomkaas bij.quote:Op maandag 1 september 2014 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Hoeveel kcals kom je uit? Ik vind het wat weinig...
Ik vermoed dat ik er niet eens olie voor ga gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2014 13:19 schreef Myraela het volgende:
Het is inderdaad voornamelijk de mascarpone. Je kunt gewoon een light roomkaas gebruiken. En natuurlijk minder olie, 5 eetlepels om wat gehaktballetjes te bakken is achterlijk.
O: Optimel, muesli
L: 2 volkoren boterhammen, zelfgemaakte sambal en kaas.
T: Vijg
A: Restje bulgur, wortel en gemarineerde kip erbij.
Hoe doe jij het met boodschappen/planning qua avondeten? Wij bedenken voor de hele week avondeten, halen ook maar 1 keer in de week boodschappen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:18 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje van vandaag is echt kut.
O: geen
L: 3 volkoren cracottes met slankie sambal en kipfilet
T: op school, geen idee wat ik mee moet nemen, heb heel weinig in huis
D: ik ben pas half 8 thuis van school, dus vriend kookt en ik moet bedenken wat, maar heb geen inspiratie en ook gewoon geen zin om er over na te denken. Maar als ik t aan mn vriend overlaat is het waarschijnlijk niet zo gezond
S: hoop dat ik nog energie heb om te gaan fitnessen vandaag na het eten (dat wordt dan namelijk pas om half 10 ofzo..)
T: yoghurt ofzoiets
Ik vind het lastig om aan het idee te wennen dat ik weer naar school moet. Nou is de eerste dag ook echt kut, want van half 4 tot half 7. Dan kom ik ook niet in een normaal ritme.
En ik vind t lastig om te bedenken wat voor eten ik allemaal mee kan nemen naar school.
Als ik zo laat les heb, is het ook handiger om er voor te gaan sporten. Maar dan moet ik in mn eentje en ik vind het lastig om mezelf daar toe te zetten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |