abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:16:12 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143741371
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:18:16 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143741420
Sorry, was niet de bedoeling om topic te sluiten.

Weet niet maa af en toe een drankje is helemaal niet erg. Je moet ook blijven genieten van het leven hoor.

Wart goed van jou Isa!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143741497
Vandaag zeker met een drankje :Y
pi_143743760
Ik vind alcohol in de meeste gevallen iets makkelijks om te laten staan, dus dan laat ik het liever staan. maar soms hoort een wijntje er gewoon bij. O+
pi_143744696
BE, wat goed zeg!

En ik drink weinig, maar als ik zin heb pak ik ook wel een wijntje. Eerder kreeg ik dan wel vaak zo'n vreetkick van chips, dus misschien binnenkort eens kijken of dat nog zo is..

Vanmorgen lekker wezen sporten. en voor volgende week heb ik een afspraak staan voor een nieuw schema.

Ik had gisteren wel te weinig gedronken, vanmorgen zomaar een kilo zwaarder. Alleen besef ik mij nu tijdens het typen dat ik na het sporten vanmorgen nog bijna niets weer gedronken heb. :@
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:35:23 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143750950
Loop in de Efteling en heb weliswaar broodjes met kipkerrie als lunch gehad (zelf meegebracht), maar ook een heerlijke meegebrachte maaltijdsalade als diner. Nu wel buikpijn en rotgevoel. Geen idee waar het van komt. Heb geen lactose binnengekregen volgens mij... Hoe dan ook: nog even naar fata morgana, aquanura en de tweede keer Ravelijn en dan naar huis. Lekker slapen en hopen dat het morgen beter is :{
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143752909
Drankjes :9

Vandaag duo halve marathon gedaan. Ik ben gesloopt. Mijn benen haten mij :o
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:21:46 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143754963
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik heb je per ongeluk gerapporteerd bij de modjes :')

Maar wat ik eigenlijk wilde doen: _O_ _O_
pi_143757151
quote:

Wow, wat goed!

Hier (na bijna drie weken verplichte rust om te genezen na auto-ongeluk) nog steeds hetzelfde gewicht. Dat valt me best mee. :)
pi_143758937
quote:

_O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_143764487
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik heb je per ongeluk gerapporteerd bij de modjes :')

Maar wat ik eigenlijk wilde doen: _O_ _O_
Vinden ze vast niet erg ;)
Maar bedankt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:21 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Wow, wat goed!

Hier (na bijna drie weken verplichte rust om te genezen na auto-ongeluk) nog steeds hetzelfde gewicht. Dat valt me best mee. :)
Fijn dat je gewicht zo lekker stabiel is.

quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

_O_
Dank haha

Misschien is het voor mensen wat die kunnen hardlopen en fietsen en eens een langere route willen doen. Enige wat je nodig hebt is een maatje die ook kan hardlopen en fietsen. Wij hebben de Vormrunners duomarathon in Putten gedaan en de natuur was daar echt prachtig. Mooie route leuke stops tussendoor en absoluut niet competitief.

Lijf voelt ondertussen alweer beter. Nog beetje stijf. Nu even niet hardlopen en dan woensdag weer de Beekloop. Had er niet helemaal bij stilgestaan dat die zo dicht bij elkaar lagen bij het inschrijven haha.
pi_143805589
quote:

Damn! Held :D
pi_143805645
Ik kom ook weer even posten. Paar weken niet kunnen sporten en wel gewoon snacken, biertjes en wijntjes enzo... 1,5 a 2 kg erbij :@ Zal wel deels vocht zijn, want wel veel beweging gehad.
De vakantie is voorbij, er zijn geen slechte dingen meer in huis en ik mag weer gaan sporten! Dus het gewicht moet weer omlaag.

Lijstje
O: muesli met yoghurt
L: andijviestamp met worst
D: 2 bth met ham en zuivelspread
T: druiven
T: ?
pi_143805665
Goedemorgen! c_/

Lijstje voor vandaag:

O: Havermout
L: Drie volkoren boterhammen met kaas en een gekookt ei
T: Appel
D: Varkenskarbonade, courgette, rijst (dat is wat ik in huis heb iig, nog even kijken hoe ik het opleuk met kruiden of zo)
pi_143805782
Thinkpink, wat goed zeg! En het klinkt wel heel leuk. Kun je dat met een gewone fiets doen of heb je een racefiets nodig?

Ruby, fijn dat je gewicht stabiel is gebleven. mag ik vragen wat er gebeurt is qua ongeluk, of wil je het daar liever niet over hebben?

Ik was na donderdag zwaarder, maar vanmorgen zat ik nog maar 2 ons boven het laagste gewicht van dit jaar. Ik merk dat ik de afgelopen dagen wat begon te twijfelen of ik het allemaal wel kon, en daar ook wat naar begon te eten. Dit gewicht geeft hopelijk even weer het zetje in de rug om het weer goed te herpakken. Niet dat er al echt iets heel erg mis was qua eten de afgelopen dagen, maar het kan netter.

Het is hier heerlijk weer nu zo te zien, dus ik denk dat ik zo nog even een stukje ga lopen met de kinderen. Heb ik mijn beweging van vandaag ook weer gehad.
pi_143806016
Weer een goed weekend achter de rug. O+ Zaterdag 's middags een paar uurtjes langs een festival gegaan. Niets gegeten of gedronken daar, gewoon thuis gezonde opties genomen. Op tijd terug om langs mijn moeder te gaan en voor haar te koken.

En gisterenavond was er in de stad ook wat muziek. Voordat ik weg ging een grote kom soep gegeten, met twee boterhammen. En daar heb ik het netjes bij cola light gehouden. O+ Jett Rebel was tof. O+

Volgende week dinsdag heb ik een tof bloggers dinertje bij een onwijs leuk restaurant. Dus mijn bedoeling is om tot die tijd in ieder geval geen uitzonderingen te maken, zodat ik daar in ieder geval gewoon kan genieten.
pi_143806388
Ik kan hier vast ook wel terecht voor ander advies.
Ik ben woensdag jarig en ik werk dan gewoon. Op kantoor wil ik natuurlijk trakteren, maar het zijn allemaal best wel een beetje lastpakken wat betreft eten. Ze lunchen allemaal steevast met drie boterhammen met kaas, een krentenbol en een glaasje melk. Niets mis mee, maar ik weet gewoon dat ik niet met iets avontuurlijks moet komen. Ik heb met mijn sandwichspread en hummus al een verschuiving gemaakt in het lunch-beeld van het bedrijf :P En dat ik geen melk drink was helemaal gek.

Ik heb een keer zandkoekjes met Earl Grey thee voor ze gebakken en die vond ik na het werk bijna onaangetast terug.

Wat is nu een goede traktatie waar iedereen gelukkig van word? In mijn repertoire :
- Koffietaart
- Appeltaart met spijs
- Cake met peer, bitterkoekjes en amaretto.
- Pecan-taart met stroperige caramel. Gegarandeerde kiezenbreker.

En dan ook nog even mijn lijstje voor vandaag :

O : Banaan, hennepzaad en soya yoghurt
L : Drie boterhammen, twee met sandwichspread, 1 met smeerkaas.
T : Kopje left over stoofpot van afgelopen zaterdag. Alleen maar groentes en een beetje bouillon maar hij is zooo lekker.
D : Dumplings/ Won Ton soep. Dumplings gevuld met vega tonijn, gember en bosui. Soep word denk ik bouillon met paksoy, edamame en andere veggies.
T : kopje thee met een stukje tony chocolonely. De reep is gewoon nog niet op, hij heeft het weekend doorstaan :D
pi_143806730
Brownies. Alles met chocolade snappen ze wel.
pi_143806886
Appeltaart lijkt me ook een goeie Hollandse binnenkomer :Y

Ik haal altijd goedkope euroshopper koeken. Vind ik zelf vies dus er er niet van maar de collega's vreten ze allemaal op. :P .
Kwak
pi_143807062
Appel notentaart :9
pi_143807388
Zelfgebakken appeltaart is altijd wel een succes, toch? Of anders misschien een gewone cake, zonder bitterkoekjes, amaretto en dat soort exotische rariteiten. :)

En Laiveneertiekje, een aanrijding met een auto. Niks wat niet gaat genezen hoor, maar ik moet voorlopig heel rustig aan doen, en ik mag absoluut niet sporten. Dus ik hang veel op de bank met kranten en boeken en thee. En speculaasjes.
pi_143807518
Morning :W
De scholen zijn weer begonnen *O* dus ik mag weer overblijfjuf gaan spelen.
Eindelijk weer iets van ritme.

Vanmiddag ga ik weer 30 Day Shred van Jillian doen.
Heb toch het idee dat het meer resultaat geeft dan Ripped (wat ik misschien daarna dan weer ga doen maar wil even een kickstart).
En vanavond weer de eerste buikdanstraining.
pi_143808214
Ruby, dan heb je ook een flinke klap gemaakt dus. Ik heb bijna 4 jaar geleden een auto ongeluk gehad, maar kwam er wonder boven wonder met alleen veel spierpijn en rugklachten af. Mijn rug is nog wel een hele tijd een zwakke plek gebleven, pas het afgelopen jaar is dat voor mijn gevoel over.

Zo, ik heb ruim een uur gewandeld, laat de regen nu maar komen. :P
pi_143808385
Spannend.. morgen op introductiekamp met school. (haha, dit klinkt zo 'jong').

Veel sportkleren en blarenpleisters mee waren de dingen die op het papier stonden dus ik heb wel een idee wat we gaan doen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Patoshik op 25-08-2014 11:48:06 ]
pi_143808994
Ik ben ook weer terug! :)
Volgens mij heb ik wel redelijk goed gegeten (op marshmallows en bananen met hagelslag in t kampvuur en nog wat meer chocola na dan).
Ben benieuwd wat mn weegschaal morgen gaat aangeven :P
pi_143809853
Nieuwe ATL! *O*
Stress werkt echt altijd zo goed :') ;(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143810757
Oh hai :W

Ik heb me deze week niet durven wegen :@
Begin van de week had ik een flink opgezette buik vanwege de periodieke stonden en voelde ik me een vet varken. En eind van de week vertelde de dokter mij dat ik nog flink wat langer rust moet houden vanwege zwaar gekneuse knieën en dat het weken, maar ook maanden kan duren voordat de pijn weg is en ik weer normaal kan/mag sporten -O- En dat werd dus ook gevolgd door een "fuck it, dit gaat nooit meer goedkomen" vreetweekend, waar ik nu dus wel spijt van heb, want mijn broek zit te strak en nu voel ik me dus weer een vet varken :(
Aangezien ik het dus vooral van mijn eten moet hebben, zal ik toch (wederom) wat strenger moeten zijn. En proberen tussendoor een paar keer een korte avondwandeling te maken of zo, om toch nog iets van beweging te krijgen...

Lijstje voor vandaag:
O: optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 kipfilet en 1 pindakaas met nootjes; stuk komkommer
T: peer of witte druiven, heb het allebei liggen maar geen idee waar ik straks zin in heb
D: chicken tonight met zilvervliesrijst

Mijn D is niet het meest verantwoorde ooit, maar even een snelle en makkelijke en altijd-nog-beter-dan-friet maaltijd, aangezien manlief voor het eerst in 6 weken weer gaat werken (onderwijs) en graag een relaxed avondje wil.
pi_143810842
Ik gebruik trouwens zo'n app en af en toe de eetmeter van het voedingscentrum maar wat rekenen zij allebei bizarre porties?
Ik heb de afgelopen dagen eens bijgehouden hoeveel ik op mijn brood doe maar wat bij hen 1 belegje is, zijn er bij mij altijd minstens 2.... Het zelfde met hun 'opscheplepels' en zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143811024
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:14 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gebruik trouwens zo'n app en af en toe de eetmeter van het voedingscentrum maar wat rekenen zij allebei bizarre porties?
Ik heb de afgelopen dagen eens bijgehouden hoeveel ik op mijn brood doe maar wat bij hen 1 belegje is, zijn er bij mij altijd minstens 2.... Het zelfde met hun 'opscheplepels' en zo
Daar zit ik met de FatSecret app ook mee ja. Als ik afweeg hoeveel beleg ik op mijn brood doe, kom ik bijna altijd lager uit dan wat zij als 1 portie rekenen. Sindsdien voer ik in zo'n geval een halve of driekwart portie in (of gewoon het aantal gram dat ik op mijn brood doe).
pi_143811130
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Daar zit ik met de FatSecret app ook mee ja. Als ik afweeg hoeveel beleg ik op mijn brood doe, kom ik bijna altijd lager uit dan wat zij als 1 portie rekenen. Sindsdien voer ik in zo'n geval een halve of driekwart portie in (of gewoon het aantal gram dat ik op mijn brood doe).
Ja dat heb ik nu ook gedaan maar ik heb geen zin om elke keer te gaan wegen natuurlijk
Maar goed, het ging me er ook meer om dat ik niet zo goed snap waarom zij 15 gram hagelslag per boterham rekenen. Weet je hoe bizar veel dat is!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143811180
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nu ook gedaan maar ik heb geen zin om elke keer te gaan wegen natuurlijk
Maar goed, het ging me er ook meer om dat ik niet zo goed snap waarom zij 15 gram hagelslag per boterham rekenen. Weet je hoe bizar veel dat is!
Ja, daar verbaasde ik me ook over :D

En ik weeg niet elke keer hoor, ik heb ooit eens gewogen hoeveel ik van bepaalde soorten beleg daadwerkelijk op mijn brood doe en dat getal hou ik nu aan.
pi_143812206
Ik blijf wel afwegen want de porties worden stiekem anders steeds groter.

Net een omelet met groente gegeten.
Even laten zakken en dan sporten.
pi_143812459
Gewoon een kilo afgevallen tijdens de vakantie :o *O* Na het wegen nog even flink naar de wc geweest. Ik ben blij *O*
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:09 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143812551
Gisteren was mijn jongste jarig en ondanks de taart en de hapjes geen gekke verschuiving nog gezien vanmorgen. Goede keuzes gemaakt dus met uiteindelijk als avondeten een zeer magere zoete aardappel-soep. :s)
Nu vandaag weer vast-dagje, dus net mijn kwark met aardbeien op. :9

En vanmorgen even een lekkere boost aan mezelf met een zeeeeeer lekker stukje hardlopen.
'Zou 20-2-10 lukken' werd 'hmmm, dit loopt wel erg lekker, 30 mins non-stop moet lukken' werd 'wow, maar eens zien hoe ver ik kom' werd 'laat ik maar stoppen, te veel meteen is ook niet slim'. :D
(En al op de fiets naar huis dacht ik 'damn, had ik niet toch die laatste 15 minuten ook erbij moeten proberen te lopen'. :o )
Uiteindelijk dus gewoon 'zomaar' 45 minuten non- stop gelopen terwijl ik de afgelopen weken vrijwel alleen maar heb gewandeld en niet heb hardgelopen op 1 klein 2km stukje vorige week zaterdag na. *O* Best aardig in shape dus, dat lijf van mij.
pi_143813674
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:54 schreef Sarabi het volgende:
Dat doe ik ook. :Y

Ik heb nu het weekend niet alles in m'n app ingevoerd. Pas achteraf. En dan merk ik toch dat het lastiger in te schatten is dan je zou denken.

Ik dacht dat ik de zaterdag een beetje hoog zat door het avondeten. Maar toen zat ik op een totaal van 1550. En gisteren dacht ik dat een goede dag was en toen zat ik net niet aan de 1000 kcal. Dus ik blijf het maar gewoon netjes invullen. Dan heb ik in ieder geval duidelijkheid.

Anyhow, lijstje voor vandaag:

O: Optimel vla, muesli
L: Sla, tomaten, augurk, rode ui, yoghurtdressing en croutons.
T: Magere yoghurt, diepvries rood fruit en lijnzaad
A: Bulgur met geroosterde paprika, gegrilde courgette en een yoghurt knoflook saus.
pi_143813787
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:54 schreef Sarabi het volgende:

Net een omelet met groente gegeten.
Even laten zakken en dan sporten.
Ik blijf mijn porties rijst/aardappelen/pasta wel afwegen, want anders worden die porties bij mij ook steeds groter ja.

Maar ik doelde meer op dingen als de hoeveelheid pindakaas/hagelslag/kaas etc. voor op brood. Daarvan pak ik altijd wel ongeveer hetzelfde, dus dat ga ik niet steeds per boterham afwegen want dan blijf ik bezig :P
pi_143813982
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:26 schreef Myraela het volgende:
Brownies. Alles met chocolade snappen ze wel.
Mississipi Mud Pie? :P

En even over het bovenstaande..ik denk dat portie controle bij mij echt één van de belangrijkste dingen is wat betreft eten. Blijkbaar komt bij mij de stop heel erg laat :)
pi_143814106
Dat is juist een van de dingen die ik het afgelopen jaar echt heb geleerd: stoppen met eten als het niets meer toevoegt
Niet dat dat altijd lukt als ik op de bank hang met een snack, maar over het algemeen gaat het heel goed

Vrijdag hadden we een buffet/bbq situatie op een feest. Dan hoor ik daarna iedereen van pfff ik heb zoveel gegeten! Maar ik neem gewoon 1 bordje, dan even niets om te kijken of ik echt nog honger heb of gewoon wat lekkers wil en dan eventueel nog een kleine aanvulling. Werkt echt prima
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143814668
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Een portie is over het algemeen gewoon 15 gram volgens mij, een eetlepel dus, voorgesneden beleg zit ook rond de 15 gram geloof ik, als je alles wil weten moet je gewoon wegen :).. Gaat vanzelf wennen :D
pi_143814718
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik blijf mijn porties rijst/aardappelen/pasta wel afwegen, want anders worden die porties bij mij ook steeds groter ja.

Maar ik doelde meer op dingen als de hoeveelheid pindakaas/hagelslag/kaas etc. voor op brood. Daarvan pak ik altijd wel ongeveer hetzelfde, dus dat ga ik niet steeds per boterham afwegen want dan blijf ik bezig :P
Met beleg deed ik het ook wel, nu eet ik gewoon geen brood :) helemaal makkelijk.
pi_143814766
Weet je dat dat ook iets is wat in dat boek het geheim van slanke mensen terugkomt?

Dat slanke mensen schijnbaar veel beter hun keuzes maken, en veel eerder stoppen met eten. En als je er dan op gaat letten met een etentje, dan is het ook echt zo. Al een ijsje gehad die dag? Dan geen mwah toetje bij een restaurant bijvoorbeeld.

En dat is denk ik ook wat mij nu de afgelopen weken het meeste geholpen heeft. Een filmpje kijken op de bank? Hoeven niet perse chips bij. Nog even de pan leegeten? Ehm, heb ik wel echt honger?

Ik ben ineens heel gedisciplineerd geworden, en pak het ook weer op als ik een paar dagen het iets heb laten schieten.

Help, ik ben goed bezig! :o *O* :s) :@
pi_143815113
@laiveneertiekje ( wat is eigenlijke en laiveneertiekje?), wat goed!

Ik heb voor mezelf ook echt in kaart moeten brengen wat mijn grootste snoep momenten zijn.
Dat is over het algemeen als ik honger heb omdat ik te lang niets gegeten heb ķf als ik zoet broodbeleg heb gegeten. Dan dipt mijn suikerspiegel heel snel en dan ga ik lopen snaaien.

Dus een paar weken geleden hadden we een festival en in plaats van ons onder te dompelen in festival voer waardoor je binnen drie minuten weer honger hebt, hebben we in de lokale supermarkt kruisbessen gehaald, broodjes en guacemole voor op brood. Ook lekker, maar je zit wel super vol daarna.

Een ander snoeppunt was als ik op mijn vorige baan al om 12 uur mijn lunch at omdat de pauzes raar vielen vanwege drukte, en pas om half 7 de deur uit liep. Dan moet ik gewoon echt even wat eten, en ook wel iets vullends, want anders ga ik echt op zoek naar eten.

Dus nu probeer ik dat moment te ondervangen door altijd iets mee te nemen, altijd wat te eten voordat ik boodschappen ga doen, van tevoren een duidelijk lijstje maken van wat ik die avond ergens eet als ik op visite ga en ga zo maar door.

En ik straf mezelf ook door niet al te ernstig te balen als het wel een keer fout gaat. Dat is dan jammer, maar ik heb periodes gehad waarin ik dacht dat ik alles gelijk maar alles overboord kon gooien.
pi_143815157
En wat ik mezelf ook heb moeten leren is dat je je bord niet leeg hoeft te eten. Je groeit natuurlijk (of bij ons thuis was dat in ieder geval zo) op met de gedachte dat je altijd je bord leeg moet eten. Maar daar ben ik gewoon mee gestopt.

En als ik iets niet lekker genoeg vind, dan eet ik het gewoon niet. Vroeger at ik eerst de minder lekkere dingen en bewaarde ik het lekkerste voor het laatst. Met als gevolg dat ik vaak al vol zat, maar toch niet wilde stoppen want het lekkerste moest nog komen.

Oh, met de kleine notitie dat ik wel een makkelijke groente eter ben. Als je niet van de groenten bent dan zul je toch dingen moeten eten die je liever zou laten staan. :')
pi_143815217
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:30 schreef Myraela het volgende:

En als ik iets niet lekker genoeg vind, dan eet ik het gewoon niet.
Dit heb ik ook heel erg ja
Ik probeer steeds af te wegen of ik iets (om wat voor reden dan ook) de calorieën waard vind
Bleek dat ik een hoop dingen at die ik op zich wel oke vond maar niet eens mega lekker en die kei slecht waren!
Nu spaar ik het liever op voor 1 heerlijk maar slecht ding :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143815298
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Weet je dat dat ook iets is wat in dat boek het geheim van slanke mensen terugkomt?

Dat slanke mensen schijnbaar veel beter hun keuzes maken, en veel eerder stoppen met eten. En als je er dan op gaat letten met een etentje, dan is het ook echt zo. Al een ijsje gehad die dag? Dan geen mwah toetje bij een restaurant bijvoorbeeld.

En dat is denk ik ook wat mij nu de afgelopen weken het meeste geholpen heeft. Een filmpje kijken op de bank? Hoeven niet perse chips bij. Nog even de pan leegeten? Ehm, heb ik wel echt honger?

Ik ben ineens heel gedisciplineerd geworden, en pak het ook weer op als ik een paar dagen het iets heb laten schieten.

Help, ik ben goed bezig! :o *O* :s) :@
+1000

Same here :)
pi_143818486
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:56 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is juist een van de dingen die ik het afgelopen jaar echt heb geleerd: stoppen met eten als het niets meer toevoegt
Niet dat dat altijd lukt als ik op de bank hang met een snack, maar over het algemeen gaat het heel goed

Vrijdag hadden we een buffet/bbq situatie op een feest. Dan hoor ik daarna iedereen van pfff ik heb zoveel gegeten! Maar ik neem gewoon 1 bordje, dan even niets om te kijken of ik echt nog honger heb of gewoon wat lekkers wil en dan eventueel nog een kleine aanvulling. Werkt echt prima
Knap :Y dat soort dingen maken het verschil.
Moet ik ook echt weer op gaan letten.

Lijstje/planning tot nu toe:

O: yoghurt
L: omelet (2 eieren, 100gr groente)
S: shred
D: paella
S: buikdanstraining
pi_143818733
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Knap :Y dat soort dingen maken het verschil.
Moet ik ook echt weer op gaan letten.

Zaterdag weinig gegeten, wel uit geweest (alleen water en 2 rivella gedronken). Dus toen s nachts iedereen naar de shoarma tent. Ik had ook een klein frietje besteld (ik had ook echt honger) maar toen ik er een beetje van op had heb ik het weg gegooid. Ik had genoeg gehad en ik weet dat als je het voor je neus laat staan je toch nog een frietje pakt, en nog een, en nog een

Maar goed, geen friet eten was beter geweest maar gek genoeg hadden ze geen boterham met slankie smeerkaas :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143819332
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar goed, geen friet eten was beter geweest maar gek genoeg hadden ze geen boterham met slankie smeerkaas :P
"heeft u ook een portie worteltjes alstublieft?"
pi_143819490
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
Ach een paar frietjes is niet zo heel erg. Als je het maar niet elke week doet.

Bij ons hebben ze ook belegde broodjes, maar ik vraag me altijd af of een broodje "gezond" zoveel beter is ;)
pi_143819531
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ach een paar frietjes is niet zo heel erg. Als je het maar niet elke week doet.

Bij ons hebben ze ook belegde broodjes, maar ik vraag me altijd af of een broodje "gezond" zoveel beter is ;)
Ja ze hadden pita kaas maar wist zo snel ook niet wat beter zou zijn? En mijn vriend was van 'pak gewoon friet'...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143822150
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja ze hadden pita kaas maar wist zo snel ook niet wat beter zou zijn? En mijn vriend was van 'pak gewoon friet'...
Nah ligt er denk ik aan hoeveel frietjes je op hebt.
Broodje gezond is ook nooit heel erg mager.

Kijk een beetje op tegen de training van vanavond.
Heb nu al spierpijn van het sporten vanmiddag.
pi_143822369
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Bij zulke opties gewoon kiezen waar je trek in hebt. En sowieso eigenlijk, ik zou ook de salade niet kiezen in zo'n tent als ik daar na het stappen heen zou gaan. :')
pi_143822699
Er was ook geen schade op de weegschaal dus ik had er ook geen spijt van of zo
Ik ben ook niet mega streng hoor, dan hou ik het niet vol

Mijn nieuwe strategie is 'is dit de calorieën waard?'. En verder gewoon proberen zo gevarieerd en gezond mogelijk te eten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143834191
Vandaag maar eens gaan shoppen omdat ik geen broek meer aan mijn kont heb.
3 nieuwe broeken gekocht in maat 40! :D
Ben van plan om morgen weer te gaan sporten, na 4 weken niet. Hopelijk gaat het goed.
pi_143838952
Maat 40 appelsap! Slankie!

Goedemorgen trouwens :W
Net een kwartier gedanst en nu alvast de broccolisoep voor vanavond aan het maken.
Verder vanmiddag (of morgenmiddag even kijken of het zo blijft regenen) de sportschool opzeggen, 3 sportverenigingen werd een beetje duur.
pi_143838987
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:56 schreef appelsap het volgende:
Ben van plan om morgen weer te gaan sporten, na 4 weken niet. Hopelijk gaat het goed.
Wat fijn!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143839534
Goedemorgen!

Ik ben terug! Ik had problemen met inloggen en nu maar een nieuw account aangemaakt!
Ik ben nog steeds Roos ;) ben druk bezig geweest afgelopen weken en niet zonder resultaat! Ik begon rond 21 juli met jullie mee te praten en ben zo gemotiveerd geraakt! In het begin ging het heel snel.. en ik ben nu van ongeveer 93 kilo op een 86,5! :)
Laatste anderhalve week gaat het een stuk minder snel maar ik ben erg tevreden!
Vanaf nu kom ik weer mee posten al is het onder een nieuwe naam aangezien mijn oude opeens niet meer werkt..
pi_143839740
Welkom terug Roos! :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:31:33 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143839747
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:11 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 kipfilet en 1 pindakaas met nootjes; stuk komkommer
T: peer of witte druiven, heb het allebei liggen maar geen idee waar ik straks zin in heb
D: chicken tonight met zilvervliesrijst

Mijn D is niet het meest verantwoorde ooit, maar even een snelle en makkelijke en altijd-nog-beter-dan-friet maaltijd, aangezien manlief voor het eerst in 6 weken weer gaat werken (onderwijs) en graag een relaxed avondje wil.
Ik snap je D wel, maar er zijn heel veel maaltijden die net zo weinig werk zijn en een stuk gezonder. Probeer dat soort dingen gewoon in huis te hebben voor als je dit soort avonden hebt. Zo heb ik altijd een zak wokgroente en een bak zelfgemaakte pastasaus in de vriezer. Stuk verantwoorder en lekkerder dan suikersaus uit een potje en net zo snel klaar. Gewoon de volgende keer dat je dat maakt een beetje extra maken :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Nou eet ik niet heel veel broodbeleg, maar een portie pindakaas is toch al snel 15 gram... Net als een plak cervelaat of ardenner. Geldt vast niet voor alles, maar voor mij klopt het redelijk.

Heb overigens vanochtend maar weer eens gewogen en hang nog steeds rond die 75. Oke, eerlijk is eerlijk, vanmorgen op 75,8, maar toch... ik ben stabiel. Dat was niet de bedoeling, al weet ik wel waar het van komt. De kleine gewoontes: Handje cruesli door m'n yoghurt 's ochtends, tl suiker op m'n aardbeien, jus op m'n aardappels, voor twee dagen koken en het in 1,5 dag opeten. De teugels moeten dus echt weer even strak. Dat gaat hopelijk makkelijker nu vriendlief ook weer aan het werk is, maar dat maakt het ook aantrekkelijker om na het werk even snel iets te eten te halen.

Vandaag ga ik in ieder geval een pruimentaartzoalsmijnmamahemmaakt bakken. Lijstje dus:

O: 3 volkoren, aardbeien, suiker |:( , 200 ml lv yoghurt, handje cruesli |:( . Plan voor morgen: ander beleg, aardbeien in de yoghurt, geen suiker, geen cruesli.
T: Banaan.
L: 4 volkoren. 30+kaas en kipfilet. Plan voor morgen: Niks kaas én kipfilet. Kiezen!
T: Pakje melbatoastjes met 1/3 komkommer en beetje peper en zout. Cup-a-soupje als alternatief voor peper en zout.
D: Geen idee, eet alleen. Heb allerlei dingen in huis, maar ga ook nog een taart bakken. Iets magers en simpels dus. Gepofte aardappel met lekker veel komkommer en een chipolataworstje ofzo.
T: Eén stukje zelfgebakken pruimentaart. Plan voor morgen: Nog een stukje mee als tussendoor, vriendlief een stuk en de rest in de diepvries voor als de schoonouders weer eens op bezoek komen. Ben al weken deze taart aan het plannen, maar mama heeft pas deze week het familierecept teruggevonden. Gelukkig bestaat hij vooral uit pruimen :Y)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143839779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Welkom terug Roos! :)
Dank je :)
pi_143840034
Wat goed, Appelsap, maat 40!

Lijstje:
O: Havermout
T: Speculaasje bij de thee
L: 3 volkoren, kaas en een gekookt ei
T: appel, banaan
D: Courgette, paprika, chipolataworstje, aardappelen
pi_143840151
mijn lijst :

O:yoghurt
T: mandarijn/appel
L: 3 boterhammen met filet americain
T: ?
D: macaronischotel
S: zwemmen, ben zo blij dat ik een paar weken geleden de stap heb durven nemen :) Nu standaard eens in de week banen zwemmen
pi_143840351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snap je D wel, maar er zijn heel veel maaltijden die net zo weinig werk zijn en een stuk gezonder. Probeer dat soort dingen gewoon in huis te hebben voor als je dit soort avonden hebt. Zo heb ik altijd een zak wokgroente en een bak zelfgemaakte pastasaus in de vriezer. Stuk verantwoorder en lekkerder dan suikersaus uit een potje en net zo snel klaar. Gewoon de volgende keer dat je dat maakt een beetje extra maken :)

[..]

Nou eet ik niet heel veel broodbeleg, maar een portie pindakaas is toch al snel 15 gram... Net als een plak cervelaat of ardenner. Geldt vast niet voor alles, maar voor mij klopt het redelijk.

Heb overigens vanochtend maar weer eens gewogen en hang nog steeds rond die 75. Oke, eerlijk is eerlijk, vanmorgen op 75,8, maar toch... ik ben stabiel. Dat was niet de bedoeling, al weet ik wel waar het van komt. De kleine gewoontes: Handje cruesli door m'n yoghurt 's ochtends, tl suiker op m'n aardbeien, jus op m'n aardappels, voor twee dagen koken en het in 1,5 dag opeten. De teugels moeten dus echt weer even strak. Dat gaat hopelijk makkelijker nu vriendlief ook weer aan het werk is, maar dat maakt het ook aantrekkelijker om na het werk even snel iets te eten te halen.

Vandaag ga ik in ieder geval een pruimentaartzoalsmijnmamahemmaakt bakken. Lijstje dus:

O: 3 volkoren, aardbeien, suiker |:( , 200 ml lv yoghurt, handje cruesli |:( . Plan voor morgen: ander beleg, aardbeien in de yoghurt, geen suiker, geen cruesli.
T: Banaan.
L: 4 volkoren. 30+kaas en kipfilet. Plan voor morgen: Niks kaas én kipfilet. Kiezen!
T: Pakje melbatoastjes met 1/3 komkommer en beetje peper en zout. Cup-a-soupje als alternatief voor peper en zout.
D: Geen idee, eet alleen. Heb allerlei dingen in huis, maar ga ook nog een taart bakken. Iets magers en simpels dus. Gepofte aardappel met lekker veel komkommer en een chipolataworstje ofzo.
T: Eén stukje zelfgebakken pruimentaart. Plan voor morgen: Nog een stukje mee als tussendoor, vriendlief een stuk en de rest in de diepvries voor als de schoonouders weer eens op bezoek komen. Ben al weken deze taart aan het plannen, maar mama heeft pas deze week het familierecept teruggevonden. Gelukkig bestaat hij vooral uit pruimen :Y)
We hebben normaal ook wel extra pastasaus of chili oid in de vriezer zitten. Alleen gaan er de komende weken weer wat meer momenten zijn dat man en ik apart van elkaar eten en de voorraad in de vriezer was wat weinig, dus vandaar nu even een keer chicken tonight. Maar we gaan de komende tijd weer wat extra voorraad bij maken, dus dan is het hopelijk niet al te vaak meer nodig.

Wat betreft de vleeswaren, die zitten per plak vaak tussen de 10 en 15 gram inderdaad. Alleen kwam ik bij pindakaas bij de keren dat ik het afwoog echt niet aan de 15 gram. Eerder 10 eigenlijk. Maar ik doe er expres geen hele dikke laag op, vind een beetje minder net zo lekker eigenlijk. En dan plakjes komkommer erop :9

Mijn lijstje voor vandaag:

O: beker melk; optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 casselerib, 1 coburger ham, een tomaat, kopje soep uit de kantine
T: peer of witte druiven
D: Knorr Wereldgerecht Turkse Durum. Blijft lekker :9 :@
pi_143840364
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:56 schreef appelsap het volgende:
*O*
pi_143840431
Nou ik had vanmorgen een boterham met smeerkaas en ik heb hem gewogen. Ik doe er 9 gram op, terwijl mijn foodtrackerding er al 8 op een toastje doet en 15 op een boterham
Dat zou het dubbele zijn!

En ik doe nu echt niet weinig er op omdat ik aan het diëten ben. Dat leek me juist niet slim. Ik wil weten hoeveel het is terwijl ik het gewoon een lekkere hoeveelheid vind
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143840949
Sportschool opgezegd :(
Nouja blijft er meer geld over voor mijn andere sporten
pi_143841530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:19 schreef Sarabi het volgende:
Sportschool opgezegd :(
Nouja blijft er meer geld over voor mijn andere sporten
:) als je maar blijft bewegen :)
pi_143843492
Morgen ga ik "tapas" voor mijn moeder maken. O+ Op de planning staan:

Gekruide krieltjes
Tortilla chips
Courgette rolletjes
Caprese spies
Gevulde champignons
Geroosterde kikkererwten
Salsa
Baba ganoush
Gehaktballetjes in tomatensaus
Garnalen
Gemarineerde kip

Heb geprobeerd de wat gezondere opties te kiezen en niet te gaan voor vette salami of iets. Toch is het niet ideaal. Maar als ik gewoon niet teveel pak is het geen ramp. O+ Vond het wel gezellig om een avondje hapjes te maken.

Vandaag ook een raar lijstje want we hebben geen brood in huis, morgenavond boodschappen doen dus ik heb geen zin om speciaal voor brood te gaan.

O: Optimel vla, muesli, lijnzaad
L: Gebakken champignons met sambal en ketjap
T: 2 volkoren crackers met pindakaas
A: Forel met rosti van zoete aardappel
pi_143845015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:39 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

:) als je maar blijft bewegen :)
Dat sowieso :) 2x in de week buikdanstraining en elke dag Jillian.
pi_143845064
Lijstje:

S: 15 minuten dansen
O: magere yoghurt
L: broccolisoep
S: 20 min Shred
T: augurkjes
D: broccolisoep met gerookte ham
T: watermeloen
pi_143845204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:34 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

S: 15 minuten dansen
O: magere yoghurt
L: broccolisoep
S: 20 min Shred
T: augurkjes
D: broccolisoep met gerookte ham
T: watermeloen
Hoe maak jij die broccolisoep? En hoeveel calorieën zitten er per portie?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143845650
quote:
de soep ziet er heerlijk uit!
pi_143845694
Als lunch was ie lekker :Y maar miste wel de ham erbij.
Maar die is voor vanavond.
pi_143847068
Mijn lijstje van vandaag:

O: blijkbaar was ik nog erg moe van het kamperen.. Dus ontbijt overgeslagen :@
L: flinke salade met kip en yoghurtdressing
T: perzik/banaan/appel/watermeloen/smoothie
D: gevulde chinese kool rolletjes met gehakt en veel groenten
S: krachttraining en cardio @gym
T: yoghurt/kwark met aardbeien
pi_143847286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:52 schreef Sarabi het volgende:
Als lunch was ie lekker :Y maar miste wel de ham erbij.
Maar die is voor vanavond.
Wat ga je vanavond maken?

ik zie het al!..
pi_143847487
En welkom terug Roosje :)
pi_143847621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef xuryah het volgende:
En welkom terug Roosje :)
Dank je! Ik was het moeilijk doen van wachtwoorden opvragen zat dus dan maar een nieuwe username :)
pi_143848264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Dank je! Ik was het moeilijk doen van wachtwoorden opvragen zat dus dan maar een nieuwe username :)
Je moet ook gewoon je wachtwoord onthouden! :P haha ;)
pi_143848540
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon je wachtwoord onthouden! :P haha ;)
haha! ja ik had er toen 1 van fok gekregen en op mijn laptop laten staan.. alleen ging mijn laptop weer raar doen (nu eindelijk een hele nieuwe) en toen kon ik nergens meer wat vinden.. maar deze ga ik onthouden :) ^O^
pi_143849331
Lijstje:

O: 1 volkoren boterham met slankie smeerkaas
T: klein beetje couscous van gister
L: 2 volkoren met slankie, 1 met appelstroop
T: oikosje
D: zelfgemaakte vega roti
S: baantjes zwemmen

Er komt zo wel een vriendin en die wil perse wijn drinken. Maar ik geef geen fuck om wijn en ik heb geen zin om te drinken (ik vind het zulke loze calorieën ook...) Maar ze heeft iets te vieren... blegh
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:56:11 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143849347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

We hebben normaal ook wel extra pastasaus of chili oid in de vriezer zitten. Alleen gaan er de komende weken weer wat meer momenten zijn dat man en ik apart van elkaar eten en de voorraad in de vriezer was wat weinig, dus vandaar nu even een keer chicken tonight. Maar we gaan de komende tijd weer wat extra voorraad bij maken, dus dan is het hopelijk niet al te vaak meer nodig.

Wat betreft de vleeswaren, die zitten per plak vaak tussen de 10 en 15 gram inderdaad. Alleen kwam ik bij pindakaas bij de keren dat ik het afwoog echt niet aan de 15 gram. Eerder 10 eigenlijk. Maar ik doe er expres geen hele dikke laag op, vind een beetje minder net zo lekker eigenlijk. En dan plakjes komkommer erop :9

Mijn lijstje voor vandaag:

O: beker melk; optimel yoghurt met granola en blauwe bessen
L: 3 volkoren bth; 2 casselerib, 1 coburger ham, een tomaat, kopje soep uit de kantine
T: peer of witte druiven
D: Knorr Wereldgerecht Turkse Durum. Blijft lekker :9 :@
Klinkt als een goed plan! Overigens is Durum één van de betere wereldgerechten qua kcals. Wij nemen minder kip (1 kipfilet met twee personen ipv de belachelijke hoeveelheid die erop staat) en nemen dan een extra paprika. Lactosevrije yoghurt bij de sausmix en tadaa! Dan kom ik, geloof ik, op zo'n 550 kcals uit ofzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
Lijstje:

Er komt zo wel een vriendin en die wil perse wijn drinken. Maar ik geef geen fuck om wijn en ik heb geen zin om te drinken (ik vind het zulke loze calorieën ook...) Maar ze heeft iets te vieren... blegh
Drink je toch niet mee? :s)
pi_143849374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:30 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

haha! ja ik had er toen 1 van fok gekregen en op mijn laptop laten staan.. alleen ging mijn laptop weer raar doen (nu eindelijk een hele nieuwe) en toen kon ik nergens meer wat vinden.. maar deze ga ik onthouden :) ^O^
Ohh, dat is niet handig nee :P
Maar gelukkig ben je ook zonder Fok lekker bezig geweest! ^O^
pi_143849418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
Lijstje:

Nooit tegen je zin in drinken.. :N
Kun je het haar niet uitleggen?
pi_143849540
Ik ga ook niet drinken, maar het word echt een dingetje. Ze is er al 2 dagen over bezig :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:05:51 #86
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_143849713
Even weer meelezen. Na een paar maanden van vervetting ga ik er weer tegenaan. Ten opzichte van mijn ATH is er nog steeds 10kg af. Nu nog een keer 10kg graag. Gelukkig hebben we heel augustus de zon niet gezien, dus heb ik mijn bierbuik bijna niet hoeven te etaleren. Maar ik voel hem weer zitten.

Ik heb lekkere überdunne wasa-crackers gevonden die wel een lekkere T zijn met een beetje smeerkaas en een plakje kip. Al heb ik al twee dagen niet echt trek in een T gelukkig, maar ja, dat is weer de roes van de motivatie en de vergezichten.

Verder eh:

O: 2 volkorenbeschuiten met Linesse en een plakje kip
T: glaasje sinaasappelsap
L: 2 volkorenbeschuiten met Linesse en een plakje vlees
T: een handje druiven en een suikervrij salmiakdropje
D: pasta pesto
T: twee überdunne wasa-crackers met een beetje Linesse en een plakje kip...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_143849863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga ook niet drinken, maar het word echt een dingetje. Ze is er al 2 dagen over bezig :')
Gewoon water in een wijnglas, net zo gezellig.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:12:42 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_143849976
Deze, mensen :9 Wasa: Delicate Thin Crisp.
Er zitten kruiden op, dus het smaakt apart, en het weegt niets. :9

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_143850017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:12 schreef eleusis het volgende:
Deze, mensen :9 Wasa: Delicate Thin Crisp.
Er zitten kruiden op, dus het smaakt apart, en het weegt niets. :9

[ afbeelding ]
Die staan al op mijn boodschappenlijstje *O* can't wait.

Welkom terug trouwens!
Krijg je geen honger na je O & L?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:17:43 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_143850174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die staan al op mijn boodschappenlijstje *O* can't wait.

Welkom terug trouwens!
Krijg je geen honger na je O & L?
Hooooi! :W

Nee, overdag heb ik echt praktisch nooit honger gek genoeg! Ik moet echt opletten om te lunchen of fruit te eten, anders vergeet ik dat gewoon. Mijn kcals zitten altijd in de avond: chips, zoutjes... Daar hak ik snel 1000 kcal naar binnen. En ik gedraag me als een kleuter als ik het niet kan krijgen...

Ik zeg trouwens wel beschuitje maar dan bedoel ik een ambachtelijke beschuit, dus niet zo'n dun klein beschuitje van Bolletje hoor, maar een vrij groot en hard ding. Ik kies ze niet echt om af te vallen, maar omdat ik de enige hier ben die anders bruin brood eet, dus bruin brood komt niet snel op, en dat vind ik na 2 dagen dan zo vreselijk klef? En weggooien is zonde. Maar beschuit kun je eeuwig bewaren.

pi_143850307
Ik bewaar m'n brood gewoon in de vriezer. :@ Anders kan ik ook telkens alles weggooien. :')
pi_143850311
Dat beschuit ziet er beter uit :Y

En dat avond snacken + kleuter is heel herkenbaar :D
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:30:05 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_143850697
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Myraela het volgende:
Ik bewaar m'n brood gewoon in de vriezer. :@ Anders kan ik ook telkens alles weggooien. :')
Jaaa ik weet het, maar dat is zo'n gedoe met op tijd eruit halen en laten drogen. Een broodtrommel zal ook wel helpen, en ongesneden brood kopen en dan du moment plakken brood snijden, maar dat begint al weer op koken te lijken, en ik vind al deze overhead al enorm frustrerend. :') Iets uit de la pakken en iets erop smeren is het maximale wat ik wil investeren, zeker 's ochtends...
pi_143851621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ohh, dat is niet handig nee :P
Maar gelukkig ben je ook zonder Fok lekker bezig geweest! ^O^
ja! 6,7 kilo in 5 weken .. ik ben erg tevreden :)
pi_143851935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hooooi! :W

Nee, overdag heb ik echt praktisch nooit honger gek genoeg! Ik moet echt opletten om te lunchen of fruit te eten, anders vergeet ik dat gewoon. Mijn kcals zitten altijd in de avond: chips, zoutjes... Daar hak ik snel 1000 kcal naar binnen. En ik gedraag me als een kleuter als ik het niet kan krijgen...

Ik zeg trouwens wel beschuitje maar dan bedoel ik een ambachtelijke beschuit, dus niet zo'n dun klein beschuitje van Bolletje hoor, maar een vrij groot en hard ding. Ik kies ze niet echt om af te vallen, maar omdat ik de enige hier ben die anders bruin brood eet, dus bruin brood komt niet snel op, en dat vind ik na 2 dagen dan zo vreselijk klef? En weggooien is zonde. Maar beschuit kun je eeuwig bewaren.

[ afbeelding ]
ziet er lekker uit!
pi_143852223
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jaaa ik weet het, maar dat is zo'n gedoe met op tijd eruit halen en laten drogen. Een broodtrommel zal ook wel helpen, en ongesneden brood kopen en dan du moment plakken brood snijden, maar dat begint al weer op koken te lijken, en ik vind al deze overhead al enorm frustrerend. :') Iets uit de la pakken en iets erop smeren is het maximale wat ik wil investeren, zeker 's ochtends...
En je brood 's avonds bevroren smeren en dan in de koelkast leggen? Dan hoef je het de volgende ochtend alleen maar mee te pakken. Ik maak zelf altijd portiezakjes van 3 boterhammen in de vriezer en ik vries vleeswaar in porties (per 2 plakjes) in. Dan hoef ik 's ochtends alleen maar een zakje brood en een pakje vleeswaar mee te nemen (en eventueel een bevroren boterham van wat pindakaas/kaas/whatever te voorzien als ik daar zin in heb) en ik ben weg. Zo heb ik nooit oud brood, en omdat ik zoveel verschillende soorten beleg in de vriezer heb liggen kan ik altijd iets anders kiezen dus het verveelt nooit en ik ben er 's ochtends zo goed als geen tijd mee kwijt :)
pi_143852346
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan! Overigens is Durum één van de betere wereldgerechten qua kcals. Wij nemen minder kip (1 kipfilet met twee personen ipv de belachelijke hoeveelheid die erop staat) en nemen dan een extra paprika. Lactosevrije yoghurt bij de sausmix en tadaa! Dan kom ik, geloof ik, op zo'n 550 kcals uit ofzo.

[..]

Drink je toch niet mee? :s)
Wij gooien altijd wel 2 kipfilets in dat gerecht :@
En dan verder nog een ui, rode paprika, groene appel en klein blikje mais. En magere yoghurt voor het sausje. Alles bij elkaar misschien niet het meest laag in de kcals, maar wel lekker. :D
En heb verder vandaag ook gewoon netjes gegeten, dus past nog prima binnen het dagtotaal.
pi_143852388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:18 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Wij gooien altijd wel 2 kipfilets in dat gerecht :@
En dan verder nog een ui, rode paprika, groene appel en klein blikje mais. En magere yoghurt voor het sausje. Alles bij elkaar misschien niet het meest laag in de kcals, maar wel lekker. :D
En heb verder vandaag ook gewoon netjes gegeten, dus past nog prima binnen het dagtotaal.
Is toch ook geen gekke hoeveelheid?
Wij zijn ook echte vleeseters, maar voegen ook veel groente toe.
pi_143852522
Knorr Durum! :9
Ik probeer niet al te vaak uit pakjes te koken, maar daarvoor maak ik graag een uitzondering!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:24:08 #100
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_143852528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Is toch ook geen gekke hoeveelheid?
Wij zijn ook echte vleeseters, maar voegen ook veel groente toe.
Dat dacht ik eerst ook niet, maar hoor wel vaker van mensen die op hun eten letten dat ze dan toch maar 1 kipfilet in een tweepersoons gerecht doen.
Maar we maken van de week bv. ook nog een keer bami en daar maken we dan een vierpersoons hoeveelheid van en daar gooien we ook 2 kipfilets in :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')