niet echt een stimulerende opmerking neequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Stuurde een smsje naar mn vriend dat ik het er heel moeilijk mee had en bang was om dik te worden en dat soort dingen, krijg ik terug; "Als je er niet aan begonnen was hoefde je ook niet te stoppen". Nou, da's godverdomme behulpzaam of niet dan Ben echt boos om die opmerking. Ipv dat hij me stuurt dat ik het wel kan, nog even volhouden, ben trots op je of iets in die trant.
Pfff.
Natuurlijk heeft hij gelijk, maar het is wel een lompe opmerkingquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, hij heeft wel gelijkroken voegt niks toe, het is niet dat mensen die niet roken iets missen namelijk.
Zou dat nog over gaan? Ik bijna 8 maanden maar af en toe bij een biertje komt dat gevoel van een pek, zou wel lekker zijn toch opquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:21 schreef Merlijn het volgende:
* Merlijn nu 61,862,400 seconden gestopt is met roken...
Valt me op dat er toch nog steeds momenten zijn dat ik best wel eentje zou willen opsteken..
Ik denk het niet. Hoewel ik er totaal geen behoefte aan heb, komt het toch af en toe eens bovendrijven. Maar aan de andere kant is het dan ook weer zo wegquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zou dat nog over gaan? Ik bijna 8 maanden maar af en toe bij een biertje komt dat gevoel van een pek, zou wel lekker zijn toch op
Is maar secondewerk iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:23 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hoewel ik er totaal geen behoefte aan heb, komt het toch af en toe eens bovendrijven. Maar aan de andere kant is het dan ook weer zo weg
Voor buitenstaanders kan het ook lastig zijn om te weten wat je wel of niet kan zeggen. Natuurlijk is dit niet iets wat je op zo'n moment wil horen, daar had hij misschien niet zo goed over nagedacht. Maar het kan wel heel lastig zijn om de juiste woorden te vinden, vooral als je zelf nooit gerookt hebt. Mijn vriendje is recentelijk gestopt en ik vind het wel moeilijk om te weten wat ik moet/kan zeggen en wanneer. Ik wil hem er ook niet steeds aan herinneren ofzo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:22 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij gelijk, maar het is wel een lompe opmerkingNiet iets dat dat je op zo'n moment wil horen.
Ook ik ben met Champix gestopt. Me aan de voorgeschreven termijnen gehouden. Maar toen ik zou moeten stoppen met roken volgens het schema rookte ik al niet meer. Ik heb toen bewust mijn laatste sigaret op het balkon opgestoken. Daarna heb ik nooit meer ergens een trekje van iets genomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Donderdag begonnen met Champix, na de zoveelste mislukte stoppoging.
Zonet weer bij de huisarts geweest, ze vond het opmerkelijk dat ik nu nóg meer zin heb om te roken en het ook weer lekker vind.
Verwacht ik teveel? Of moet het knopje in m'n hoofd nog om?
Stopdag staat nu op de 10e dag (zaterdag) gepland. Is het misschien handig om eerst nog een paar dagen Champix te gebruiken en dán pas een definitieve stopdag te plannen?
Nou dan hoop ik dat er in de komende dagen nog wat gaat veranderenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:43 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ook ik ben met Champix gestopt. Me aan de voorgeschreven termijnen gehouden. Maar toen ik zou moeten stoppen met roken volgens het schema rookte ik al niet meer. Ik heb toen bewust mijn laatste sigaret op het balkon opgestoken. Daarna heb ik nooit meer ergens een trekje van iets genomen.
Omdat de voldoening na een sigaret minder is door de Champix, rook je meer. Dat was bij mij tenminste zo. Na de laatste sigaret had ik er geen last meer van.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik dat er in de komende dagen nog wat gaat veranderen
Ik rook bijna de helft meer nu, drama
Oooh wat klinkt dat logisch jaquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:27 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Omdat de voldoening na een sigaret minder is door de Champix, rook je meer. Dat was bij mij tenminste zo. Na de laatste sigaret had ik er geen last meer van.
Lees eens een van de boeken van Allen Carr, gewoon onder het genot van een sigaret. Je gaat er anders naar kijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oooh wat klinkt dat logisch ja
Verder nog tips voor hulpmiddelen? Vitamines, homeopatisch etc?
Ik heb Champix toentertijd gecombineerd met het boek van Allan Carr. Was voor mij een ideale combinatie van body & mind.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Welk boek precies? Ik ben begonnen met "the easy way", en uiteindelijk gestopt met "the only way"...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Allen Carr is hier al twee keer gelezen...
Geen idee meer, zo'n algemeen boek dacht ik. Is alweer een aantal jaren terug.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:55 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Welk boek precies? Ik ben begonnen met "the easy way", en uiteindelijk gestopt met "the only way"...
beste tijd dus om het nog een keer te lezenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Geen idee meer, zo'n algemeen boek dacht ik. Is alweer een aantal jaren terug.
Ik heb het ook nog regelmatig (na 2,5 jaar), maar ik heb wel het geluk dat in mijn omgeving steeds meer mensen stoppen, of aan zo'n vulpen gaan zuigen, dus vaak komt het niet voor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zou dat nog over gaan? Ik bijna 8 maanden maar af en toe bij een biertje komt dat gevoel van een pek, zou wel lekker zijn toch op
Waterdrinken, douchen, sporten. Doelen stellen,een SilkQuit metertje op de computer installeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Bijna 2 jaar na het stoppen nog steeds last van het willen roken van een peuk. Niet gekoppeld aan het drinken van een biertje erbij, meer een kopje koffie of gewoon even willen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Uh... douchen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:26 schreef Thorical het volgende:
[..]
Waterdrinken, douchen, sporten. Doelen stellen,een SilkQuit metertje op de computer installeren.
Onder de douche kun je niet roken, een koude douche helpt ook wel eensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh... douchen?
Die moet je me uitleggen.
Heb nergens last van als ik bij andere rokers ben dat helpt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog regelmatig (na 2,5 jaar), maar ik heb wel het geluk dat in mijn omgeving steeds meer mensen stoppen, of aan zo'n vulpen gaan zuigen, dus vaak komt het niet voor.
Dan zal het voorlopig nog wel blijven. Agh is niet erg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Bijna 2 jaar na het stoppen nog steeds last van het willen roken van een peuk. Niet gekoppeld aan het drinken van een biertje erbij, meer een kopje koffie of gewoon even willen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Gisteravond geen laatste peuk gehad voor het slapen
Ik stond er nog bij stil, maar had zoiets van.. meh..
Vandaag ook de helft minder gerookt. Het begint nu vies te worden, en de drang wordt al minder.
Ik wou dat ik het vies vond/vind. Maar serieus, met al die hulpmiddelen en het nu vies vinden nog steeds doorroken? Nu wordt het misschien toch eens tijd om door te zetten en een klein beetje eigen bijdrage te leveren. Bedoel het echt niet rot, maar je mag er ook wel zelf iets voor doenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Gisteravond geen laatste peuk gehad voor het slapen
Ik stond er nog bij stil, maar had zoiets van.. meh..
Vandaag ook de helft minder gerookt. Het begint nu vies te worden, en de drang wordt al minder.
De drang is er nog wel, vandaar het doorroken. Ik stop zaterdag pas écht, m'n officiële stopdatum.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:35 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik wou dat ik het vies vond/vind. Maar serieus, met al die hulpmiddelen en het nu vies vinden nog steeds doorroken? Nu wordt het misschien toch eens tijd om door te zetten en een klein beetje eigen bijdrage te leveren. Bedoel het echt niet rot, maar je mag er ook wel zelf iets voor doen
Het ( valse) idee vd ontspanning mis ik wel eens maar verder... neuhquote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb roken ook nooit vies gevonden. Het lijkt me heerlijk om een peuk op te steken. Maar dat doe ik lekker niet ^^
Ik ervaar het gelukkig niet als een last. Ik vind het vooral achterlijk dat het zo komt op zetten af en toe haha.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:23 schreef Copycat het volgende:
Ik ben zo blij dat ik, zodra ik was gestopt, ook echt volledig klaar was met roken. Drank, stress, rokend gezelschap ... Een sigaret was/is nooit een gemis.
Een opluchting.
En nu?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De drang is er nog wel, vandaar het doorroken. Ik stop zaterdag pas écht, m'n officiële stopdatum.
Ik rook nu al de helft minder, dat is al positief. 1 ding tegelijk nu
Geen idee, er was iets met een wiki pagina ofzo. Als jij weet hoe het werkt ik ben gestopt op 25 februari 2014 dus gisteren 8 maandenquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:20 schreef MaJo het volgende:
Ik stond nog als stopper bij de 2012 stoppers, dat klopt niet dus meteen aangepastWaarom staan er geen 2014 stoppers in de OP
Iedereen kan zichzelf toevoegen op de wiki, ik heb het nu voor jou gedaan. Dan staat het pas in het volgende topic dus even doorposten hier met z'n allenquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Geen idee, er was iets met een wiki pagina ofzo. Als jij weet hoe het werkt ik ben gestopt op 25 februari 2014 dus gisteren 8 maanden
Dankjewelquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen kan zichzelf toevoegen op de wiki, ik heb het nu voor jou gedaan. Dan staat het pas in het volgende topic dus even doorposten hier met z'n allen
Jeej voor de geen drangquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb mezelf ook in de Wiki gezet.
Gisteren op visite geweest bij m'n binnen&ketting rokende tante, zonder ook maar een beetje drang om met haar mee te roken.
Ik heb een tas kleding van haar gekregen, wat gelijk de wasmachine inging. Wát een rookmeur hing daar in! Ik schaam me nu met terugwerkende kracht voor mezelf
Roken in huis was hier altijd not done, ivm klein kind.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jeej voor de geen drang![]()
En ik heb dat ook idd.
In dit huis mogen mensen nog gewoon roken in mijn nieuwe huis gaan ze maar buiten staan.. Stinkzooi
Kun je er niet met je ex over praten?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Roken in huis was hier altijd not done, ivm klein kind.
Nu roken ex en z'n vriendin opeens wél in huisDus zoon komt altijd meurend terug, dat rook ik zelfs toen ik nog rookte.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kun je er niet met je ex over praten?
Geen idee, ik heb in april ergens geroepen dat ik op dat moment de taak wel even op me wilde nemen om mensen erin te zetten en eventueel mensen uit de lijst te verplaatsen of verwijderen. Maar niemand gaf er gehoor aan, dus heb ik het lekker zo gelaten. En zelf zetten ze zich er ook niet in (ook als het gezegd wordt dat ze dat moeten doen) dus dan houdt het ook op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:20 schreef MaJo het volgende:
Ik stond nog als stopper bij de 2012 stoppers, dat klopt niet dus meteen aangepastWaarom staan er geen 2014 stoppers in de OP
gaat lekkerquote:411 dagen + 1 uur gestopt
¤1509,39 bespaart
6165 peuken niet gerookt
*Trots is*quote:Sinds 20 mei 2009:
1990 dagen rookvrij,
19.905 niet gerookte sigaretten
¤5.897.78 bespaard
82 dagen, 22:31:00 bespaard aan extra levensdagen!
Dan hoop ik dat je over een maand nog rookvrij bent. Ik ken een aantal mensen die ook dachten het zonder de champix te kunnen na een tijdje maar die nu weer volop roken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben al aan het afbouwen met de Champix, 's ochtends nog 1 pilletje en over een paar dagen elke ochtend een halve.
Ik heb het geld van beide verpakkingen al terug gekregen van de verzekering. Kwam er pas bij het declareren achter dat het óók nog eens van je eigen risico afgaat, gelukkig was de mijne al op.
Ik weet nu hoe het is om rookvrij te zijn. De vrijheid, geen gestress meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:10 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je over een maand nog rookvrij bent. Ik ken een aantal mensen die ook dachten het zonder de champix te kunnen na een tijdje maar die nu weer volop roken.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Die telt niet, dat was een testpeuk
Mag je best trots op zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Zie dit topic ineens in de AT langskomen en besef dat ik alweer langer dan 7 jaar gestopt ben
Toen ik stopte had ik bedacht dat ik na een maand een peuk zou mogen. Na een maand wilde ik er niet aan en had ik een half jaar in gedachten, na een half jaar nog halfzacht getwijfeld over een jaar. Nu 7 jaar verder.... Geen peuk meer aangeraaktquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
really.... ik heb nooit geen peuk meer aangeraakt na 13-9-13... ook geen " testpeuk"
maar goed zal wel aan mij liggen...
Je quote de verkeerde smiley mee, ik postte de verkeerdequote:
Kijk is toch mooi dat je ook meteen een voorbeeld kan zijn dan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde smiley mee, ik postte de verkeerde
Maar ben er ook wel trots op, vooral omdat ik de eerste was in de vriendengroep en tweede thuis. Nu rookt er eigenlijk niemand meer. Niet dat ik ooit moeilijk heb gedaan over roken in of om het huis, maar mensen gingen toch twijfelen. Was een behoorlijke kettingroker, dus men dacht als Duck het kan dan kan iedereen het
Ik ben gestopt omdat we graag een kindje wilde (na mn zwangerschap "mocht" ik wel weer rokenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Toen ik stopte had ik bedacht dat ik na een maand een peuk zou mogen. Na een maand wilde ik er niet aan en had ik een half jaar in gedachten, na een half jaar nog halfzacht getwijfeld over een jaar. Nu 7 jaar verder.... Geen peuk meer aangeraakt
Toch zou ik zo weer kunnen beginnen, als ik zou horen dat ik terminaal ben en nog maar een paar maanden te leven heb. Dan zou ik direct weer beginnen. Mijn overweging om te stoppen was dan ook hoofdzakelijk de gezondheidsrisico's en klein deel het stressen van geen peuken en geen vuur. Financieel heb ik er nooit wakker van gelegen.
Totdat de Champix is uitgewerkt en je weer 100 redenen kunt bedenken waarom 1 sigaretje niet zo erg is, je bent er immers toch vanaf. En 1 wordt 2, en 2 wordt 3, en 3 wordt 100...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik weet nu hoe het is om rookvrij te zijn. De vrijheid, geen gestress meer.
EN hoe erg ik heb gestonken, zowel uit m'n mond als m'n kleding/haar.
Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om ooit weer te gaan beginnen!
maar ze had n testpeuk en dat was vies dus...quote:Op zaterdag 1 november 2014 02:04 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Totdat de Champix is uitgewerkt en je weer 100 redenen kunt bedenken waarom 1 sigaretje niet zo erg is, je bent er immers toch vanaf. En 1 wordt 2, en 2 wordt 3, en 3 wordt 100...
Champix is niet voor niks een kuur van drie maanden, na twee weken ben je er echt nog niet klaar mee, hoe positief je ook tegenover het niet-roken staat.
Ik probeer je niet te demotiveren, ik probeer je te behoeden voor overmoedigheid.
bij mij is het echt de omgekeerde wereld blijkbaar... nooit infecties gehad, al die jaren van het roken niet. En nu weer net als toen ik kind was, constant ontstekingen en bijna non stop verkoudenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik kan nu verkouden zijn zonder gelijk infecties op mn longen te hebben...![]()
![]()
vind mijn leven n stuk beter zo!![]()
Herkenbaar, ik heb rondgekeken op internet en blijkbaar onderdrukt roken je afweersysteem. Als je stopt met roken kan je meer last krijgen van allergiën omdat je lichaam eigenlijk overdreven reageert op bijv. pollen, huisstofmijt of honden/katten. Dus die allergie had je als kind al maar door te roken onderdrukte je lichaam de signalen. Ik herken dat wel, ik had als kind veel last van ontstekingen (vooral keel maar ik denk ook bronchiën) maar toen ik ging roken had ik daar veel minder last van. Een soort van opluchtingquote:Op zaterdag 1 november 2014 12:01 schreef mirannie het volgende:
[..]
bij mij is het echt de omgekeerde wereld blijkbaar... nooit infecties gehad, al die jaren van het roken niet. En nu weer net als toen ik kind was, constant ontstekingen en bijna non stop verkouden
Vreemd dit. Ik heb juist veel minder infecties etc. sinds ik gestopt ben.quote:Op donderdag 13 november 2014 03:51 schreef Impressme het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb rondgekeken op internet en blijkbaar onderdrukt roken je afweersysteem. Als je stopt met roken kan je meer last krijgen van allergiën omdat je lichaam eigenlijk overdreven reageert op bijv. pollen, huisstofmijt of honden/katten. Dus die allergie had je als kind al maar door te roken onderdrukte je lichaam de signalen. Ik herken dat wel, ik had als kind veel last van ontstekingen (vooral keel maar ik denk ook bronchiën) maar toen ik ging roken had ik daar veel minder last van. Een soort van opluchtingMaar ik vergat even dat ik door het roken wel veel meer aan het hoesten was dus de allergische reactie was er wel maar ik kon hem beter "weghoesten". Debiel eigenlijk maar zo is het wel.
Ik ben nu ruim een jaar gestopt met roken en ik ben daar erg blij mee, maar de allergiën spelen wel een rol. Ik gebruik nu de allergie-spray van mijn partner en dat helpt. Ik piep niet meer in mijn neus en keel voornamelijk. Dit doe ik sinds een week en eerdaags ga ik naar de HA om wat meer info en een diagnose van hem. Ik heb al eerder op allergie laten prikken maar toen rookte ik nog.
Allergie-spray is ook vrij verkrijgbaar dus misschien nog een optie.
Welkom en goed bezig!!!quote:Op zondag 23 november 2014 18:26 schreef Ferenq het volgende:
Is er hier nog ruimte voor een ex-roker?
Vorige week zondagavond gestopt met roken, inmiddels dus (op een paar uur na) één week gestopt op dit moment. Totaal geen last van behoefte aan een sigaret, wel wordt ik 's nachts minstens 5 keer wakker terwijl ik normaal altijd als een blok in slaap val en pas wakker wordt wanneer de wekker gaat.
Ik heb 10 jaar gerookt waarvan de laatste 7 jaar 20/30 sigaretten per dag.
Komt me bekend voor, duurde wel een paar maanden voordat dat over wasquote:Op zondag 23 november 2014 18:26 schreef Ferenq het volgende:
wel wordt ik 's nachts minstens 5 keer wakker terwijl ik normaal altijd als een blok in slaap val en pas wakker wordt wanneer de wekker gaat.
Pfoe.... Ach....quote:Op zondag 23 november 2014 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Komt me bekend voor, duurde wel een paar maanden voordat dat over was
Appel.. zuur... bijtenquote:
Tuurlijk kan jij datquote:Op zondag 23 november 2014 18:28 schreef Ferenq het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik hoop dat ik hier nog even rond kan blijven hangen.
Bedanktquote:
Als je het al zes weken hebt volgehouden ben je al zo'n end. Elke dag zal nu een beetje makkelijker gaan. Echt het gaat lukken !!quote:Op maandag 24 november 2014 09:23 schreef tong80 het volgende:
Heb 32 jaar gerookt. Ben 6 weken geleden gestopt. Valt me zwaar, maar ik moet wel doorzetten nu. Werd er steeds vaker ziek van. Hoestte me kapot, vooral 's ochtends. Net weer bij de koffie was ik gewend een peuk te draaien. Bij meer situaties. Ik heb dan nog steeds de neiging. Is een automatisme geworden. Ging ook steeds meer roken. Stuk of 30/35 per dag. Hopen dat ik het volhoud.
Mooi.quote:Op maandag 24 november 2014 10:30 schreef mirannie het volgende:
11 maanden gestopt en EIN-DE-LIJK klachten vrij
Voel me nu eindelijk weer net zoals voor ik stopte.
Je bent al 6 weken gestopt, dat is meer dan een begin. Het is nu een kwestie van volhouden! Knap hoor, na 32 jaar gerookt te hebben!quote:Op maandag 24 november 2014 09:23 schreef tong80 het volgende:
Heb 32 jaar gerookt. Ben 6 weken geleden gestopt. Valt me zwaar, maar ik moet wel doorzetten nu. Werd er steeds vaker ziek van. Hoestte me kapot, vooral 's ochtends. Net weer bij de koffie was ik gewend een peuk te draaien. Bij meer situaties. Ik heb dan nog steeds de neiging. Is een automatisme geworden. Ging ook steeds meer roken. Stuk of 30/35 per dag. Hopen dat ik het volhoud.
Ik ga ervoor.quote:Op maandag 24 november 2014 15:06 schreef Ferenq het volgende:
[..]
Je bent al 6 weken gestopt, dat is meer dan een begin. Het is nu een kwestie van volhouden! Knap hoor, na 32 jaar gerookt te hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |