abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143630039
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

bergschoenen zien er ook niet typisch vrouwelijk uit, dus aan dat criterium hoeft de schoen wat mij betreft niet te voldoen.
Die schoen was toch herkend door haar ouders?
Een aantal hier denken het beter te weten dan de ouders.

Over het opnieuw beginnen over uitgekauwde onderwerpen gesproken -O-
pi_143630301
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat vind ik een flauwe opmerking. Je moet wel haast blind zijn als je niet ziet dat die schoenen niet hetzelfde zijn. Op het moment dat de ouders van Kris de schoen moesten identificeren, hadden ze de laatste foto van Kris nog niet gezien. Zal dus wel dat Kris soortgelijke schoenen had, maar die had ze niet aan op de dag van de vermissing.
pi_143630468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

bergschoenen zien er ook niet typisch vrouwelijk uit, dus aan dat criterium hoeft de schoen wat mij betreft niet te voldoen.
Die schoen was toch herkend door haar ouders?
Lees even terug als je wil. Hebben we gisteravond besproken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:34:16 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143633292
quote:
12s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees even terug als je wil. Hebben we gisteravond besproken.
maar toen was ik er niet dus doe nu ff mn zegje.
Denk namelijk dat die ook best van kris kan zijn.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:36:45 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143633399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

nu men heeft geopperd dat het erop lijkt dat iemand expres eea heeft neergelegd vind ik dit wel een kanshebber
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:39:56 #256
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143633555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef Rubella het volgende:

[..]

Malaria: alleen pillen zorgen voor voldoende bescherming in malariagebieden. J Het gedeelte waar het hier om gaat is geen malariagebied en er wordt alleen bescherming (= Deet) aangeraden. Inenten is vooralsnog echt niet mogelijk.
Volgens dit kaartje is er weinig risico in Chiriquí (waar Boquete ligt) en geen risico in Bocas del Toro (achter de Mirador). Ik heb in twee regio's in Azië meegemaakt dat de actuele GGD-kaartjes er naast zaten, dus ik neem het hier ook niet al te letterlijk. Op de provinciegrens staat geen muur die muggen tegenhoudt ;)

Bron: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-panama/
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143635821
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Volgens dit kaartje is er weinig risico in Chiriquí (waar Boquete ligt) en geen risico in Bocas del Toro (achter de Mirador). Ik heb in twee regio's in Azië meegemaakt dat de actuele GGD-kaartjes er naast zaten, dus ik neem het hier ook niet al te letterlijk. Op de provinciegrens staat geen muur die muggen tegenhoudt ;)

[ afbeelding ]

Bron: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-panama/
Ook met pillen ben je niet volledig beschermt (sterker nog, ik heb juist zéér slechte ervaring met malariatabletten). Maar ik zie het malariascenario niet zo goed voor me. Als onderweg een van hen een heftige malaria-aanval heeft gekregen is het toch juist zeer onwaarschijnlijk dat ze van het pad af zijn geweken? En een gebied waar de kans op malaria al zo klein is (als je Boquete en malaria googlet komt daar uit naar voren dat er geen malariarisico is in de regio).... is het dan aannemelijk dat ze eerst zijn verdwaalt oid en vervolgens ook nog het ongeluk hebben getroffen in de bush een malaria-aanval te krijgen...? Is het niet veel waarschijnlijker dat er iets anders is gebeurt?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:23:34 #258
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143637074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:45 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ook met pillen ben je niet volledig beschermt (sterker nog, ik heb juist zéér slechte ervaring met malariatabletten). Maar ik zie het malariascenario niet zo goed voor me. Als onderweg een van hen een heftige malaria-aanval heeft gekregen is het toch juist zeer onwaarschijnlijk dat ze van het pad af zijn geweken? En een gebied waar de kans op malaria al zo klein is (als je Boquete en malaria googlet komt daar uit naar voren dat er geen malariarisico is in de regio).... is het dan aannemelijk dat ze eerst zijn verdwaalt oid en vervolgens ook nog het ongeluk hebben getroffen in de bush een malaria-aanval te krijgen...? Is het niet veel waarschijnlijker dat er iets anders is gebeurt?
Heb je malaria gehad ondanks tabletten, of slechte ervaring met bijwerkingen van de tabletten? Ik heb weloverwogen afgezien van die tabletten ;)

Malaria ligt zeker niet voor de hand, maar de risicoprofielen zijn niet gericht op toeristen die de nacht doorbrengen in een vochtige jungle zonder beschutting en klamboe. In die uitzonderlijke situatie neemt de kans op besmetting door muggenbeten aanzienlijk toe. Daarbij kun je ook denken aan dengue. Ik las net ergens dat dat in Boquete voorkomt.
pi_143637540
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Heb je malaria gehad ondanks tabletten, of slechte ervaring met bijwerkingen van de tabletten? Ik heb weloverwogen afgezien van die tabletten ;)

Malaria ligt zeker niet voor de hand, maar de risicoprofielen zijn niet gericht op toeristen die de nacht doorbrengen in een vochtige jungle zonder beschutting en klamboe. In die uitzonderlijke situatie neemt de kans op besmetting door muggenbeten aanzienlijk toe. Daarbij kun je ook denken aan dengue. Ik las net ergens dat dat in Boquete voorkomt.
Een andere gemene is Chikungunya. Ook dit wordt door muggen overgebracht en lijkt erg op dengue. Op het moment luidt men daar de noodklok voor in Panama.
Maar terugkomend op het malaria scenario; het kan. Zeker als je zo onbeschermd bent al L&K en midden in de jungle slaapt.
En Domnivoor: stoer zonder tabletten! Ik durfde het toch diverse keren echt niet aan.
pi_143637680
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Heb malaria gehad ondanks de (nogal dure..) tabletten, maar juist DOOR de tabletten kreeg ik de symptonen niet op tijd door, pas toen het van het één op het andere moment heel heftig werd, en toen moest ik nog 9 uur rijden richting ziekenhuis.... sta je dan...

Zonder tabletten waren de symptonen wel duidelijk, kan je dus eerder reageren (helaas werkte toen de malaria sneltest tot 2 maal toe foutief waardoor ik zo eigenwijs was niet naar de stad te gaan - "gaat wel over joh, moet werken" :') ). Die eerste situatie was veruit de heftigste en gevaarlijkste, zou dus zelf nooit iemand zomaar die dingen aanraden, goed inlezen. Wat deed jou tegen pillen besluiten?

Welke malaria zit trouwens in deze regio? 't Is wel zo dat wij als blanke westerlingen natuurlijk veel heftiger op malaria en andere tropenziektes reageren.
pi_143637916
Maar dan nog... mijn ervaring met malaria is wel: je voelt je al niet helemaal fit... dingen die je moet doen, doe je. Als je dan nog een wandeling gaat doen, besluit je op een gegeven moment terug te keren omdat je je niet lekker voelt lijkt me. Als het heel plotseling escaleert, probeer je samen terug te gaan met de kracht die je nog hebt. Helder denken kun je waarschijnlijk dan niet, maar ze waren met zijn tweetjes en de kans dat ze het op precies hetzelfde moment kregen acht ik niet heel waarschijnlijk. En sowieso ga je dan niet van het pad af toch? Of je bent helemaal 'out' (in welk geval de ander hulp probeert te halen), of je bent zwak en probeert tóch mee te gaan voor hulp lijkt me, als je de kracht nog kunt opbrengen. De andere optie is dat ze het dan in de bush hebben gehad.. maar dat leidt weer tot het eerste mysterie... hoe kwamen ze dan in de bush terecht?
pi_143637934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:41 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Heb malaria gehad ondanks de (nogal dure..) tabletten, maar juist DOOR de tabletten kreeg ik de symptonen niet op tijd door, pas toen het van het één op het andere moment heel heftig werd, en toen moest ik nog 9 uur rijden richting ziekenhuis.... sta je dan...

Zonder tabletten waren de symptonen wel duidelijk, kan je dus eerder reageren (helaas werkte toen de malaria sneltest tot 2 maal toe foutief waardoor ik zo eigenwijs was niet naar de stad te gaan - "gaat wel over joh, moet werken" :') ). Die eerste situatie was veruit de heftigste en gevaarlijkste, zou dus zelf nooit iemand zomaar die dingen aanraden, goed inlezen. Wat deed jou tegen pillen besluiten?

Welke malaria zit trouwens in deze regio? 't Is wel zo dat wij als blanke westerlingen natuurlijk veel heftiger op malaria en andere tropenziektes reageren.
Ja, met malaria tabletten heb ik ook een haat liefde verhouding. Soms is het risico gewoon te groot omdat er malaria tropica heerst en dan moet je wel als je je vakantie niet in het water wil laten vallen.
Overigens heerst er in Midden Amerika malaria tertiana en tropica volgens de JOHO site.

Bron: http://www.joho.nl/gezondheid/malaria/
pi_143638078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:47 schreef blondetrien het volgende:
Maar dan nog... mijn ervaring met malaria is wel: je voelt je al niet helemaal fit... dingen die je moet doen, doe je. Als je dan nog een wandeling gaat doen, besluit je op een gegeven moment terug te keren omdat je je niet lekker voelt lijkt me. Als het heel plotseling escaleert, probeer je samen terug te gaan met de kracht die je nog hebt. Helder denken kun je waarschijnlijk dan niet, maar ze waren met zijn tweetjes en de kans dat ze het op precies hetzelfde moment kregen acht ik niet heel waarschijnlijk. En sowieso ga je dan niet van het pad af toch? Of je bent helemaal 'out' (in welk geval de ander hulp probeert te halen), of je bent zwak en probeert tóch mee te gaan voor hulp lijkt me, als je de kracht nog kunt opbrengen. De andere optie is dat ze het dan in de bush hebben gehad.. maar dat leidt weer tot het eerste mysterie... hoe kwamen ze dan in de bush terecht?
Nee, ik vind het malaria scenario pas later in de tijd aannemelijk. Maar kan het niet zijn dat ze gewoon een verkeerd pad zijn ingeslagen na de Mirador. Meestal is de meest simpele verklaring de juiste.
pi_143639533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja, met malaria tabletten heb ik ook een haat liefde verhouding. Soms is het risico gewoon te groot omdat er malaria tropica heerst en dan moet je wel als je je vakantie niet in het water wil laten vallen.
Overigens heerst er in Midden Amerika malaria tertiana en tropica volgens de JOHO site.

Bron: http://www.joho.nl/gezondheid/malaria/
Juist met tropica is het gevaarlijk de symptonen te missen. Maar zou kunnen inderdaad (verkeerde pad). Een van de gidsen heeft in een interview aangegeven dat na de mirador het onduidelijker en moeilijker wordt (maar hoe zit het dan met die eerste noodoproep niet lang daarop?).
pi_143639724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:21 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Juist met tropica is het gevaarlijk de symptonen te missen. Maar zou kunnen inderdaad (verkeerde pad). Een van de gidsen heeft in een interview aangegeven dat na de mirador het onduidelijker en moeilijker wordt (maar hoe zit het dan met die eerste noodoproep niet lang daarop?).
Dat zou precies passen in een verdwaal scenario. L&K beseften dat ze niet meer zelf een pad terug konden vinden naar de bewoonde wereld en gingen hulp inroepen.
pi_143640185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat zou precies passen in een verdwaal scenario. L&K beseften dat ze niet meer zelf een pad terug konden vinden naar de bewoonde wereld en gingen hulp inroepen.
Maar het statement van de ouders, die het pad hebben nagelopen, was dat je op dit punt niet verdwaalt kon zijn, toch? Of was dat slechts tot de Mirador?
pi_143640272
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:34 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Maar het statement van de ouders, die het pad hebben nagelopen, was dat je op dit punt niet verdwaalt kon zijn, toch? Of was dat slechts tot de Mirador?
Ik denk dat ze niet zo ver gekomen zijn. Eens, het eerste gedeelte is recht toe recht aan, maar hierna wordt het toch andere koek. Zie de diverse filmpjes maar in de OP.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:37:56 #268
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143640336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:41 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heftig blondetrien.
Voor mij was de afweging simpel:
- Mijn zus werd behoorlijk ziek van die pillen.
- En Thailand heeft goede medische zorg als je malaria krijgt.
Als ik naar Panama ga, zal ik een nieuwe afweging maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:37 schreef Rubella het volgende:

Een andere gemene is Chikungunya. Ook dit wordt door muggen overgebracht en lijkt erg op dengue. Op het moment luidt men daar de noodklok voor in Panama.
Nooit van gehoord eerlijk gezegd. Ik zal het noteren op mijn Panama-lijstje.
quote:
En Domnivoor: stoer zonder tabletten! Ik durfde het toch diverse keren echt niet aan.
Ik durfde de bijwerkingen niet aan ;)
pi_143641417
Ik ben wel benieuwd op welke manier Kris op die bewuste middag nog contact heeft gehad met haar vriend. Ergens waar ze dus blijkbaar nog wel bereik hadden?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143643127
Ouder1 zei:
Waarom neem je pas iets aan nadat ik zeg dat ik uit de zorg kom?
Ik ben 12 jaar nachthoofd geweest, heb trainingen gegeven aan brandweer en ambulance personeel en heb naast die nachtdiensten (7 op 7 af) op de internationale ambulance gezeten.

Eerlijk is eerlijk Ouder1, nu ik weet dat jij ervaringsdeskundige in de zorg hebt neem ik idd op dat vlak eerder dingen van je aan dan voordat ik dat wist.
Datzelfde geldt voor Mata zijn vakgebied.

Ik zeg al tijden dat de waarheid uit de rugzak zal komen.
Zodra er bekend is of er idd nog wel of niet geprobeerd is te bellen (of sms-en) naar het thuisfront/geliefden en er wel of niet een afscheidsboodschap is achtergelaten.
Het ontbreken van beiden bij verdwalen gaat er bij mij niet in.

Wat ik me echter net ook bedacht is dat het eigenlijk veel simpeler kan!

-er zat een flesje water in de rugzak meegenomen natuurlijk vanaf de hostel.Die zat nog halfvol toen de rugzak werd gevonden.
Mocht blijken (zijn die resultaten al bekend?) dat daar puur water in zit dan is het voor mij onmogelijk dat kris en Lisanne nog 10 of 11 dagen geleefd hebben.
Dat water hadden ze dan natuurlijk al lang opgedronken!
Mijn conclusie: bij puur water zijn de meiden op 1 april al overleden
Of vergeet ik iets?
pi_143643580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:48 schreef jackie12 het volgende:
Ouder1 zei:
Waarom neem je pas iets aan nadat ik zeg dat ik uit de zorg kom?
Ik ben 12 jaar nachthoofd geweest, heb trainingen gegeven aan brandweer en ambulance personeel en heb naast die nachtdiensten (7 op 7 af) op de internationale ambulance gezeten.

Eerlijk is eerlijk Ouder1, nu ik weet dat jij ervaringsdeskundige in de zorg hebt neem ik idd op dat vlak eerder dingen van je aan dan voordat ik dat wist.
Datzelfde geldt voor Mata zijn vakgebied.

Ik zeg al tijden dat de waarheid uit de rugzak zal komen.
Zodra er bekend is of er idd nog wel of niet geprobeerd is te bellen (of sms-en) naar het thuisfront/geliefden en er wel of niet een afscheidsboodschap is achtergelaten.
Het ontbreken van beiden bij verdwalen gaat er bij mij niet in.

Wat ik me echter net ook bedacht is dat het eigenlijk veel simpeler kan!

-er zat een flesje water in de rugzak meegenomen natuurlijk vanaf de hostel.Die zat nog halfvol toen de rugzak werd gevonden.
Mocht blijken (zijn die resultaten al bekend?) dat daar puur water in zit dan is het voor mij onmogelijk dat kris en Lisanne nog 10 of 11 dagen geleefd hebben.
Dat water hadden ze dan natuurlijk al lang opgedronken!
Mijn conclusie: bij puur water zijn de meiden op 1 april al overleden
Of vergeet ik iets?

Ik heb een paar keer gelezen dat er rivierwater in zat maar of dat officieël bekend gemaakt is weet ik eigenlijk niet. Want dat maakt idd alle verschil
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:00:04 #272
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143643712
Het maakt veel uit of er kraanwater in zat. Maar ze kunnen die tas, om welke reden dan ook, op de eerste dag al zijn kwijtgeraakt.
Bijvoorbeeld: ze zetten de tas neer op een rotsblok, gaan bij de rivier zitten, en worden ontvoerd door iemand die de tas niet gezien heeft.
Je moet dan nog wel een verklaring bedenken voor de telefoon- en cameragegevens.
pi_143651096
Net voordat dit drama zich in Panama voltrok, hoorde ik een interview met David Paulides. Deze man heeft een aantal boeken geschreven over vreemde vermissingen. Deze case in Panama kan er zo bij.
pi_143652128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb 12 jaar lang nachtdiensten gedraaid (nee, geen wisselende diensten, alleen nachtdiensten) en deed daarnaast van alles. Ik heb 12 jaar op de internationale ambulance gewerkt. Reken maar dat ik alles weet van nachten doorhalen. Elke eerste dienst was dat standaard. Ik heb dat zelfs hoogzwanger gedaan.
Een nacht doorhalen heb ik eigenlijk ook geen moeite mee. Dat doe ik zowat elke week (studentenjob in de horeca).
Het is heel anders als je niets te doen hebt, maar in de auto zit te zitten en daar moe van wordt (ja, ik word meer moe/lui van nietsdoen dan van te werken), maar van jezelf niet MAG slapen. En ik denk dat dat vergelijkbaar is wanneer je in de jungle zit, met enge geluiden en je niet durft te slapen. Dan ga je toch wel dingen zien of horen die er niet zijn, daar ben ik van overtuigd. Of je dat nu wel of niet "hallucinatie" noemt boeit mij verder ook weinig. Maar dat het alleen maar je oogspieren zijn die vermoeid worden ofzoiets, daar geloof ik toch ook niet in.
pi_143653508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:04 schreef Injetta het volgende:
Ik ben wel benieuwd op welke manier Kris op die bewuste middag nog contact heeft gehad met haar vriend. Ergens waar ze dus blijkbaar nog wel bereik hadden?
Goeie vraag.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 21 augustus 2014 @ 01:22:07 #276
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143653576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:
Ik denk dat ze niet zo ver gekomen zijn. Eens, het eerste gedeelte is recht toe recht aan, maar hierna wordt het toch andere koek. Zie de diverse filmpjes maar in de OP.
Dat vind ik nog het punt dat het meeste hoofdbrekens geeft om een mogelijk scenario aan op te hangen: het zeer wisselende terrein.

Toch krijg ik de indruk na veel op beeld gezien te hebben, dat het veel weg heeft van een tropisch bos. De jungle in Laos van die bekende video, herken ik er niet zo in.

Toegegeven, je loopt vaak door een smalle geul en het is geen picknick, maar het pad blijft duidelijk. Alleen bij de grote rivier is het dan niet zo duidelijk of je nog even naar links of rechts moet voor of na de oversteek.

Maar het is geen labyrinth van driesprongen, y-splitsingen en t-splitsingen die elkaar opvolgen.

Op deze bekende onderzoekskaart heb ik ook nog even met groen alle paddocks omcirkeld die met een pictogram zijn aangegeven.

Dus ja, je loopt door het tropisch bos, danwel de jungle... maar trekt ook langs of door de nodige paddocks, die je toch een ander gevoel ook geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 21-08-2014 02:10:53 ]
pi_143653721
Ik mis in de OP 2 dingen:
1) er staat een screenshot van een animatie van de vondst van de rugzak, is er ook een volledig filmpje van?
2) Waar is die film van ongeveer een half uur dat ze over het pad lopen?
thnx
pi_143653737
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie vraag.
's Middags? Dat bericht moet dus in principe tijdens de wandeling gestuurd zijn dan (als je er van uit gaat dat de tijden van de foto's kloppen)?
pi_143653772
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:30 schreef Poolbal het volgende:
Ik mis in de OP 2 dingen:
1) er staat een screenshot van een animatie van de vondst van de rugzak, is er ook een volledig filmpje van?
Niezo spannend:
http://article.wn.com/vie(...)n_Kremers_and_Froon/

quote:
2) Waar is die film van ongeveer een half uur dat ze over het pad lopen?
thnx
Welke bedoel je? Telemetro?

Of deze?

[ Bericht 17% gewijzigd door El_Matador op 21-08-2014 01:44:05 ]

pi_143653790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:31 schreef blondetrien het volgende:

[..]

's Middags? Dat bericht moet dus in principe tijdens de wandeling gestuurd zijn dan (als je er van uit gaat dat de tijden van de foto's kloppen)?
Om 14:00 Panamese (da's 21:00 Nederlandse) tijd schijnt de vriend van Kris het bericht ontvangen te hebben. Het bericht kan niet op dat moment verstuurd zijn want Kris stond toen in de 1e quebrada, waar je geen bereik hebt.

pi_143653950
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om 14:00 Panamese (da's 21:00 Nederlandse) tijd schijnt de vriend van Kris het bericht ontvangen te hebben. Het bericht kan niet op dat moment verstuurd zijn want Kris stond toen in de 1e quebrada, waar je geen bereik hebt.
Vreemd... spijtig dat daar zo weinig over bekend is dan.. juist dat soort informatie zou toch prima via de telefoon te achterhalen moeten zijn zou je denken...
pi_143653980
De laatste keer dat er vanuit Nederland contact met hen is geweest, was dinsdagmiddag lokale tijd. Kris Kremers had toen contact met haar vriend.

"Ze hadden het toen erg naar hun zin", vertelt de vader van Kris, Hans Kremers, "ze waren heel vrolijk en heel enthousiast over wat ze allemaal meemaakten en ze hadden er erg veel zin in." Er was geen enkel signaal dat er wat aan de hand zou zijn.
bron:
http://nos.nl/artikel/632(...)vrouwen-hoopvol.html

Het is lange tijd onduidelijk geweest waar K&L gewandeld hadden, of ze de mirador bereikt hadden enz.
In dit contact met haar vriend heeft Kris het daar dus niet over gehad. Vind ik vreemd, als het contact dinsdamiddag om 14.00 uur was. Zo'n wandeling, het uitzicht op de mirador, de jungle, dat vertel je dan toch?
pi_143653989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:44 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Vreemd... spijtig dat daar zo weinig over bekend is dan.. juist dat soort informatie zou toch prima via de telefoon te achterhalen moeten zijn zou je denken...
Ben ik met je eens, ik denk dat het te maken heeft met wat ik vanmorgen zei:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?

pi_143654009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:46 schreef Grijzemassa het volgende:

In dit contact met haar vriend heeft Kris het daar dus niet over gehad. Vind ik vreemd, als het contact dinsdamiddag om 14.00 uur was. Zo'n wandeling, het uitzicht op de mirador, de jungle, dat vertel je dan toch?
"Hey schatje, ben lekker aan het wandelen, mis je, x"?

pi_143654031
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Hey schatje, ben lekker aan het wandelen, mis je, x"?
pi_143654035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

:?
pi_143654062
quote:

[..]

Kannietbestaatniet?

pi_143654067
quote:

[..]

Je bedoelt dat dat het bericht van haar vriend kon zijn? De vader vertelde dat Kris vertelde over hoe het beviel en alles ging, maar niets over de wandeling dus
pi_143654072
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ik denk dat het te maken heeft met wat ik vanmorgen zei:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
Het nalaten van checken van de data die ze hebben? Denk jij dat de tijd van de foto wel klopt, maar die van het bericht niet, of...?

(sowieso zijn die berichttijden niet altijd even betrouwbaar geloof ik... maar dat is wederom na te gaan met de data van de telefoon lijkt me.... mits ze die eindelijk zouden vrijgeven aan de ouders....)
pi_143654094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Het nalaten van checken van de data die ze hebben? Denk jij dat de tijd van de foto wel klopt, maar die van het bericht niet, of...?

(sowieso zijn die berichttijden niet altijd even betrouwbaar geloof ik... maar dat is wederom na te gaan met de data van de telefoon lijkt me.... mits ze die eindelijk zouden vrijgeven aan de ouders....)
Ik denk dat het berichtje verstuurd is net na 13:00 toen ze nog op de Mirador stonden en ~45 min later, lopend over het pad hadden ze geen bereik meer (althans als ze dezelfde provider hadden als Hans Kremers). Dus om 14:00 precies kan niet, maar misschien een klein tijdsverschilletje.

Ik heb berichten van Whatsapp pas weken later ontvangen nadat ze verzonden waren.

pi_143654115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je bedoelt dat dat het bericht van haar vriend kon zijn? De vader vertelde dat Kris vertelde over hoe het beviel en alles ging, maar niets over de wandeling dus
"Hey schatje, ben lekker aan het wandelen, mis je, x"

"Ze hadden het toen erg naar hun zin"
"ze waren heel vrolijk en heel enthousiast"
"ze hadden er erg veel zin in"

Zit er in principe allemaal in verwerkt.. of "ben lekker aan het wandelen, supermooi hier"... kan alsnog echt een klein berichtje zijn geweest waaruit je weinig duidelijkheid haalt, niet iedereen is altijd even specifiek/uitgebreid. :P
pi_143654134
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat het berichtje verstuurd is net na 13:00 toen ze nog op de Mirador stonden en ~45 min later, lopend over het pad hadden ze geen bereik meer (althans als ze dezelfde provider hadden als Hans Kremers). Dus om 14:00 precies kan niet, maar misschien een klein tijdsverschilletje.

Ik heb berichten van Whatsapp pas weken later ontvangen nadat ze verzonden waren.
Vind ik toch moeilijk te geloven dat ze dan niets over de wandeling en de mirador, waar ze dan dus zouden staan, vertelde
pi_143654148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef blondetrien het volgende:

[..]

"Hey schatje, ben lekker aan het wandelen, mis je, x"

"Ze hadden het toen erg naar hun zin"
"ze waren heel vrolijk en heel enthousiast"
"ze hadden er erg veel zin in"

Zit er in principe allemaal in verwerkt.. of "ben lekker aan het wandelen, supermooi hier"... kan alsnog echt een klein berichtje zijn geweest waaruit je weinig duidelijkheid haalt, niet iedereen is altijd even specifiek/uitgebreid. :P
Precies.

"Ik sta nu op 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W en we gaan even doorwandelen op het pad. Als ik geen bereik meer heb en ik verdwaal, is dit het laatste wat je hoort, xxx"

Zou ook kunnen, maar dat lijkt me sterk. :+

pi_143654188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:59 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Vind ik toch moeilijk te geloven dat ze dan niets over de wandeling en de mirador, waar ze dan dus zouden staan, vertelde
Nouja, de wandeling zou dan benoemt zijn toch? En misschien de details bewaard voor een later moment?
pi_143654197
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

"Ik sta nu op 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W en we gaan even doorwandelen op het pad. Als ik geen bereik meer heb en ik verdwaal, is dit het laatste wat je hoort, xxx"

Zou ook kunnen, maar dat lijkt me sterk. :+
Als je op het punt staat het regenwoud in te lopen en net van een spectaculair uitzicht aan het genieten bent, tja zou kunnen dat je niets van dat alles opnoemt. Ik vind het alleen helemaal niet aannemelijk. Veel aannemelijker is het dat ze nog niet begonnen waren aan de wandeling.
pi_143654214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:02 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Nouja, de wandeling zou dan benoemt zijn toch? En misschien de details bewaard voor een later moment?
de wandeling is zeker niet benoemd in dat gesprek aangezien het lange tijd onduidelijk was of ze aan het Pianista pad begonnen waren
pi_143654215
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je op het punt staat het regenwoud in te lopen en net van een spectaculair uitzicht aan het genieten bent, tja zou kunnen dat je niets van dat alles opnoemt. Ik vind het alleen helemaal niet aannemelijk. Veel aannemelijker is het dat ze nog niet begonnen waren aan de wandeling.
Waarom is dat nou aannemelijker, zonder dat je ook maar weet wat er gezegd werd?

En als je aan een wandeling gaat beginnen en een berichtje stuurt:
- waarom is dat logischer?
- waarom zou je dan juist niet zeggen waar je heen gaat?
- hoe rijm je dat met de geclaimde 14:00?

pi_143654287
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom is dat nou aannemelijker, zonder dat je ook maar weet wat er gezegd werd?

En als je aan een wandeling gaat beginnen en een berichtje stuurt:
- waarom is dat logischer?
- waarom zou je dan juist niet zeggen waar je heen gaat?
- hoe rijm je dat met de geclaimde 14:00?
Ik heb op gelezen, weet niet of dat waar is, dat het laatste contact van Kris met haar vriend vanuit de beautysalon was, waar Kris een massage kreeg. K&L hebben ook wel verteld dat ze gingen wandelen. Maar dat het contact op de mirador was, zonder iets daarover te vertellen gaat er bij mij niet in. Nee ik weet niet wat het bericht inhield, maar jij ook niet. Dus waar baseer jij je conclusies dan op.
pi_143654289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je op het punt staat het regenwoud in te lopen en net van een spectaculair uitzicht aan het genieten bent, tja zou kunnen dat je niets van dat alles opnoemt. Ik vind het alleen helemaal niet aannemelijk.
Dat ligt toch helemaal aan wat voor persoon je bent? Dat is niet zonder dat je iemand kent te beredeneren, en zelfs als je iemand kent blijft het lastig.. sommige mensen zijn sowieso al wat korter van stof via de sms/whatsapp.
pi_143654297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb op gelezen, weet niet of dat waar is, dat het laatste contact van Kris met haar vriend vanuit de beautysalon was, waar Kris een massage kreeg. K&L hebben ook wel verteld dat ze gingen wandelen. Maar dat het contact op de mirador was, zonder iets daarover te vertellen gaat er bij mij niet in. Nee ik weet niet wat het bericht inhield, maar jij ook niet. Dus waar baseer jij je conclusies dan op.
Welke "conclusies"? Ik post slechts een mogelijk berichtje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')