En als daaruit zou hebben gebleken dat de gids verdacht was, had hij vast niet meer vrij rondgelopen nu en mogen helpen zoeken en Facebookvriendjes geweest met de ouders.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef Marrije het volgende:
Ik denk wel dat men wat heeft gevonden op die telefoons, maar als daauit zou hebben gebleken dat het een verdwaling zou zijn dan hadden we het allang geweten.
-edit-quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
Malaria zou kunnen maar ik neem aan dat de meiden daar tegen waren ingeënt.
Ik ben twee keer flink gedehydreerd geweest terwijl water voorhanden was (zware katers niet meegerekend).quote:Ik geloof niet in dehydratie. Ze hadden toegang tot meer dan voldoende water.
Nou dan, en probeer je dan in te beelden dat je het koud hebt, niets hebt gegeten. Ik snap niet dat je dat allemaal zo farfetched vindt, maar ok.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar lang nachtdiensten gedraaid (nee, geen wisselende diensten, alleen nachtdiensten) en deed daarnaast van alles. Ik heb 12 jaar op de internationale ambulance gewerkt. Reken maar dat ik alles weet van nachten doorhalen. Elke eerste dienst was dat standaard. Ik heb dat zelfs hoogzwanger gedaan.
Maar dan ga je er dus vanuit dat ze al die dagen dat ze geleefd hebben - hoeveel dat er ook zijn - constant vlakbij die rivier zijn gebleven? Terwijl ze daar geen bereik hadden (toch?) en waarschijnlijk verder zijn gaan lopen, zoekend naar de bewoonde wereld of telefoonbereik. Op een gegeven moment móet je die rivier dan toch gaan verlaten en als je maar één of twee kleine flesjes mee hebt kan je maar weinig meenemen voor onderweg.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel flesjes water denk jij dat er in een rivier zitten?![]()
Als ze niet uit die rivier hebben gedronken dan kunnen ze het niet langer dan 3 dagen volgehouden hebben.
De schoenen op de luchthaven en bij de bergbeek doen me sterk denken aan 'mijn' merk, Lowa. Maar er zijn ook andere merken die erop lijken. Het zijn niet die diepblauwe schoenen, daar is iedereen het denk ik wel over eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
of ie nou wel of niet van perry sport is..
als jij naar die fotos kijkt, welke schoen draagt kris bij de bergbeek?
Had ik ook inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:54 schreef Gorraay het volgende:
doen me sterk denken aan 'mijn' merk, Lowa.
Ik denk zeker dat als ze ziek zin geweest (bv een infectie), ze daar niet zo mee bezig waren. Bij een ongeval gaat het zo snel dat daar de tijd voor ontbreekt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:33 schreef Bozoe het volgende:
Betreft de afscheidsboodschap, ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant zou je denken dat je inderdaad een boodschap achterlaat voor je geliefden zodat ze weten wat er met je is gebeurd. Aan de andere kant is dat iets wat misschien helemaal niet in je opkomt omdat je zo bezig bent met het overleven.
Dat laatste ben ik het inderdaad mee eens, maar dat eerste twijfel ik persoonlijk aan. Je bent niet binnen 3 seconden (volgens mij) allebei ineens zo ziek dat je niet meer iets in je telefoon kunt typen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat als ze ziek zin geweest (bv een infectie), ze daar niet zo mee bezig waren. Bij een ongeval gaat het zo snel dat daar de tijd voor ontbreekt.
Of Lisanne was niet alleen de weg terug, maar ook haar vriendin kwijt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het inderdaad mee eens, maar dat eerste twijfel ik persoonlijk aan. Je bent niet binnen 3 seconden (volgens mij) allebei ineens zo ziek dat je niet meer iets in je telefoon kunt typen.
Maar wat ik me weer wel kan voorstellen is dat je tot het laatst zélf niet wilt geloven dat je dood gaat daar, dus dan daardoor niet bezig bent met een afscheidsboodschap.
(En/of ze wilden hun laatste restje batterij sparen voor noodoproepen).
Ja zou ook nog best kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of Lisanne was niet alleen de weg terug, maar ook haar vriendin kwijt.
En Kris niet alleen die beruchte weg, maar ook haar iPhone.
Precies dat ze tot het laatste moment geloofden nog gered te worden. Als je eenmaal het bewustzijn begint te verliezen is het te laat voor een afscheidsboodschap.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het inderdaad mee eens, maar dat eerste twijfel ik persoonlijk aan. Je bent niet binnen 3 seconden (volgens mij) allebei ineens zo ziek dat je niet meer iets in je telefoon kunt typen.
Maar wat ik me weer wel kan voorstellen is dat je tot het laatst zélf niet wilt geloven dat je dood gaat daar, dus dan daardoor niet bezig bent met een afscheidsboodschap.
(En/of ze wilden hun laatste restje batterij sparen voor noodoproepen).
Helemaal eens. Gewoon water is niet genoeg als je niet eet. Je moet mineralen in de vorm van zout binnenkrijgen anders gaat het niet helemaal goed. Overigens als je niet eet vinden er in je lichaam allerlei afbraakprocessen plaats die ook voor algeheel malaisegevoel kunnen zorgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
-edit-
[..]
Ik ben twee keer flink gedehydreerd geweest terwijl water voorhanden was (zware katers niet meegerekend).
Op mijn eerste dag in de jungle had ik chloortabletten bij me om rivierwater te zuiveren. Ik kreeg dorst, dronk water, had nog steeds dorst, dronk meer, en voelde me steeds slechter. Ik ben snel teruggelopen naar het kamp waar ik wat vruchtensap en zoute snacks nam.
Je weet ongetwijfeld meer van isotonische oplossingen en osmotische druk dan ik. Ik spreek alleen uit eigen ervaring: als je heel veel zweet is 'gewoon water' niet voldoende.
Op de volgende dagen nam ik suiker en zout mee op mijn wandelingen. Rivierwater met chloor, zout en suiker smaakt niet geweldig, maar het voldoet prima
De schoenen van Lisanne waren van Wildebeast, type Mangasi High.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Had ik ook inderdaad.
Denk eerder ook Wildebeast, net als Lisanne. Maar Lowa zou kunnen.
Juist! Als ze al van Kris zijn, dan had ze ze niet aan die dag. Ik heb al eerder gezegd dat vlak na de vermissing diverse mensen in de kamer zijn geweest, helemaal niet onmogelijk dat er iets is meegenomen. Hoeft nog niet eens een moordenaar te zijn maar bv een ordinaire dief. En werd het hem/haar later te heet onder de voeten en de spullen in de rivier gedumpt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
De schoenen van Lisanne waren van Wildebeast, type Mangasi High.
http://www.perrysport.nl/mangasi-high_100024987.html
Bij de blauwe schoenen met lichte zolen heb ik ernstig mijn twijfels of die van één van de dames geweest is.
Als dat zou kunnen. Geen uitslag meer van de Malarone of halve psychoses van de Lariam.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Behalve in de ambulance van Ouder.
Daar word je zo even geprikt, en dan kan je er de hele reis tegenaan. 8 weken kan je dan zonder voedsel, bietje uitrusten...
Ok, maar in de Wildebeast schoen zijn geďdentificeerde resten gevonden. Daar is zeker van wie ze droeg.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Juist! Als ze al van Kris zijn, dan had ze ze niet aan die dag. Ik heb al eerder gezegd dat vlak na de vermissing diverse mensen in de kamer zijn geweest, helemaal niet onmogelijk dat er iets is meegenomen. Hoeft nog niet eens een moordenaar te zijn maar bv een ordinaire dief. En werd het hem/haar later te heet onder de voeten en de spullen in de rivier gedumpt.
- zien deze brede schoenen er echt uit als voor een dame?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:54 schreef Grijzemassa het volgende:
een ordinaire dief. En werd het hem/haar later te heet onder de voeten en de spullen in de rivier gedumpt.
Jazeker de schoen van Lisanne is geďdentificeerd ahv menselijke resten. Maar dit ging toch over de schoen van Kris? Daar zijn geen resten in gevonden en die is alleen herkend door de ouders ahv het model/merkquote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:55 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ok, maar in de Wildebeast schoen zijn geďdentificeerde resten gevonden. Daar is zeker van wie ze droeg.
Ik moet zeggen dat mijn Martens er niet veel anders uitzien dan deze schoenen, maar op de laatste foto van Kris had zij schoenen aan zonder lichte zolen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- zien deze brede schoenen er echt uit als voor een dame?
- waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon de schoen van een Panamees die net zo lekker ging Club Medden?
Dat kan ik ahv de foto niet goed bepalen. Maar kan ook, dat ie van heel iemand anders is.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon de schoen van een Panamees die net zo lekker ging Club Medden?
Dat is eigenlijk ook waar ik aan dacht. Hij ging toch naar de watervallen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
Waarom niet de schoen van Alex Humphrey?
Er wordt hier gesproken over een mannenschoen van een Brits merk. (Ik kan dat niet beoordelen.)
De schoen ziet er ook meer verweerd uit dan de andere.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
Waarom niet de schoen van Alex Humphrey?
Er wordt hier gesproken over een mannenschoen van een Brits merk. (Ik kan dat niet beoordelen.)
De schoen ziet er ook meer verweerd uit dan de andere.
bergschoenen zien er ook niet typisch vrouwelijk uit, dus aan dat criterium hoeft de schoen wat mij betreft niet te voldoen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |