En dat zegt iemand die op een ander site beweert in Barcelona te wonen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:10 schreef El_Matador het volgende:
Het spijt me echt, maar jij hebt een medische achtergrond? .Ik neem niks zomaar aan, maar nu zeker niet.
Nee, dank je. Weer iets uitgesloten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:21 schreef Bozoe het volgende:
Oeps, ik zie dat de foto's nogal groot zijn uitgevallen. Excuses.
of ie nou wel of niet van perry sport is..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:16 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Het filiaalketen Perry Sport had toch verklaard dat zij als enige de schoen (of beide schoenen van Kris en Lisanne) verkopen? Dan moet iemand dit toch wel kunnen uitdokteren of het om dezelfde schoen gaat? Is die schoen met lichte zool nu wel of niet van Perry Sport?
Ik ben toch bijzonder benieuwd waar je dat vandaan gehaald hebt. Ik heb -helaas- nooit in Barcelona gewoond. Wel in Madrid.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die op een ander site beweert in Barcelona te wonen?![]()
Wacht even, ik geef met snel gegooglede links je ongelijk aan en als antwoord ga je mijn kennis in twijfel trekken? Ik toon aan dat je stellige "kan niet"-opmerkingen nergens op slaan.quote:Die vindt dat wij in aanbidding moeten luisteren en alles aannemen wat hij zegt omdat hij claimt geoloog te zijn?
Geloof is geen (medische) wetenschap.quote:Daarnaast zeg ik niet in dehydratie te geloven, niet wat de symptomen zijn van dehydratie.
Ziekte acht ik ook een kleine kans in een gebied waar alles snel stroomt, snel vergaat (in de kleine kans van een lijk stroomopwaarts).quote:Hoe vaak heb jij eigenlijk uit een rivier gedronken? Ik vaak zat en ben er nooit ziek van geraakt.
quote:De vele mensen in reallife programma's zoals Naked and Afraid ook niet. Ik zag daar toevallig afgelopen nacht nog een aflevering van. Opgenomen in Cosa Rica. Die mensen, ook geen overgewicht, zij verre van zelfs, hebben 8 dagen zonder eten gedaan, zonder hallucinaties of andere ernstige effecten. O ja.. en ze dronken rechtstreeks uit de rivier.
Niet met vele dagen maar lichte hallucinaties wel meegemaakt ja. Ook door slaapgebrek, honger. Niet door stress, maar ik geloof het zo.quote:Hoeveel dagen heb jij achter elkaar zonder eten gezeten? Heb jij er ervaring mee?
Hoeveel flesjes water denk jij dat er in een rivier zitten?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:30 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet voor je opgezocht hoeveel liter je moet hebben (en dat is zonder de andere effecten als honger, infecties en stress) maar het zal zo'n 2,5 per dag zijn. 5 flesjes water per persoon is 10 flesjes per persoon per dag.Dat maakt de kans op flash floods weer groter. Water dan wel dehydratatie speelt (zeker 's nachts) een enorme rol. Waar je uiteraard vrij bent "in te geloven". Het heeft alleen weinig met geloof te maken.
Wie heeft het over "niet"?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel flesjes water denk jij dat er in een rivier zitten?![]()
Als ze niet uit die rivier hebben gedronken dan kunnen ze het niet langer dan 3 dagen volgehouden hebben.
Oh vreemd, bij mij zie je dan het appje klaar staan maar met een tekentje dat het niet verzonden is (soort klokje). Zodra er verbinding is zie je 1 vinkje, is de app ontvangen dan 2 vinkjes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:20 schreef Bozoe het volgende:
Ik lees al een tijdje met jullie mee. Een aantal topics terug hebben jullie het gehad over de iPhone van Kris. Ze zou nog een bericht hebben gestuurd naar haar vriend. Ik heb zelf een iPhone en ik vroeg mij af of het mogelijk is om een Whatsapp te sturen terwijl je geen bereik hebt en zo ja, of het berichtje dan later aankomt.
Zie onderstaande screenshots. Indien er geen bereik is (WiFi of 3G) dan is het met mijn iPhone niet mogelijk om het bericht via Whatsapp te versturen. Misschien kaart ik nu weer iets aan wat al veelvuldig besproken is maar ik kon het niet laten :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
schoenen met een donkere zool, draagt Krisquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
of ie nou wel of niet van perry sport is..
als jij naar die fotos kijkt, welke schoen draagt kris bij de bergbeek?
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:37 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Oh vreemd, bij mij zie je dan het appje klaar staan maar met een tekentje dat het niet verzonden is (soort klokje). Zodra er verbinding is zie je 1 vinkje, is de app ontvangen dan 2 vinkjes.
Verder was er nog discussie over de foto's, dat die misschien door de vinder van de rugzak zijn genomen. Zou kunnen, maar dat betekent dan dat diegene tussen 1:00 en 4:00 snachts een rits fotos heeft gemaakt.
Een kind die in een half uur alle fotos vol schiet begrijp ik. Maar welke persoon gaat dan drie uur lang fotos schieten in de nacht?
geen ideequote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:37 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Oh vreemd, bij mij zie je dan het appje klaar staan maar met een tekentje dat het niet verzonden is (soort klokje). Zodra er verbinding is zie je 1 vinkje, is de app ontvangen dan 2 vinkjes.
Verder was er nog discussie over de foto's, dat die misschien door de vinder van de rugzak zijn genomen. Zou kunnen, maar dat betekent dan dat diegene tussen 1:00 en 4:00 snachts een rits fotos heeft gemaakt.
Een kind die in een half uur alle fotos vol schiet begrijp ik. Maar welke persoon gaat dan drie uur lang fotos schieten in de nacht?
Bij mij ontstond er ook twijfel of het wel of niet mogelijk is, vandaar dat ik het even getest heb. Ik heb eerst vliegtuigmodus ingeschakeld, daarna WiFi en 3G uitgeschakeld om te zien of er nog verschil zit tussen de opties. Dit was niet het geval. Ik zal binnenkort nog eens kijken in een "real-life" situatie waarin ik geen internetverbinding heb. Dat komt bij mijn provider helaas dagelijks voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:37 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik heb het ook zeker meegemaakt en dat al na 1 nacht doorhalen met voldoende eten en drinken. Werk ook veel nachtdiensten en in de ochtend om 8:30 terugfietsen doe ik met extra focus en geen muziek in. Je maakt namelijk allerlei rare foutjes, ziet mensen/dingen enzo over het hoofd, je kan ook veel minder goed geluid en licht verdragen. En je wordt ook labiel: sneller emotioneel, depressieve gevoelens/gedachtes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:30 schreef El_Matador het volgende:
Niet met vele dagen maar lichte hallucinaties wel meegemaakt ja. Ook door slaapgebrek, honger. Niet door stress, maar ik geloof het zo.
Hallucinaties ook dan nog in brede, lekenzin. Niet per se de medische strakste definitie.
Desorientatie, verloren, stress, paniekaanvallen, honger, slaapgebrek, belachelijke dagtemperaturen met een hoge vochtigheid, enge beesten om je heen, verlangen naar je ouders (die niet op 8000 maar op nog geen 18 km van je vandaan waren), spijt, angsten, vitamine- en mineralengebrek.
tja...misschien is die met witte zool wel van perry?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:39 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
schoenen met een donkere zool, draagt Kris
ik heb snel op Perry gekeken: geen een schoen met een lichte zool, maar zegt ook niet alles
ik zou het alleen raar vinden, als dit filiaal bevestigd heeft dat het om hun verkochte schoen gaat, want dan vraag ik me af, op basis dan van welke foto is dit dan bepaald? zij zien toch ook 2 verschillende schoenen??????
Was jij het niet die zei dat we de juiste woorden moesten gebruiken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:30 schreef El_Matador het volgende:
Hallucinaties ook dan nog in brede, lekenzin. Niet per se de medische strakste definitie.
Ja, maar daar zijn dus allerlei gradaties in. En niet pas na jouw beroemde 8 weken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was jij het niet die zei dat we de juiste woorden moesten gebruiken?
HallucinátioL. hallucinátie waanvoorstelling, zinsbegoocheling; doordat het betreffende perceptieve deel van het c.z.s. werkzaam is ook zonder dat indrukken van buitenaf worden opgenomen, neemt de lijder dingen waar, die er niet zijn, doch die hij onvoorwaardelijk voor werkelijkheid houdt; het meest komen gehoors~s voor, waarbij de lijder o.a. voetsappen, sluipen, bedreigingen en bevelen hoort; minder vaak komen gezichts~, gevoels~, reuk~ od smaak~s voor; ~s gaan altijd gepaard met een toestand van * bewustzijnsdaling en komen voor bij verschillende psychosen, alcoholisme, hartzwakte, chronische vergiftiging door verdovende middelen, enz.; z.o. acoasma, auditio, fonisme,fotisme, hallucinose, illusio, katatonie, obessio, paranoia, parorasis, phonema, visioen, waan.
Bron: Zakwoordenboek der geneeskunde, 22ste druk.
Oftewel; Concentratie problemen. Geen hallucinaties.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:45 schreef Poolbal het volgende:
Wat ik dan ook heb is niet zozeer hallucinaties als in dat je dingen ziet, maar wel dat je ze denkt te zien. Dingen als "huh wat was dat?" en "riep nou iemand mijn naam?"
Of als de dame(s) ergens sporen heeft achtergelaten die meer licht op de zaak werpen. Op de telefoons zal wel niets staan/het kan niet teruggehaald worden, anders hadden we dat wel gehoord.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:49 schreef Coelho het volgende:
We gaan er nooit achter komen wat er exact gebeurd is, tenzij er ergens iemand opstaat die direct betrokken zou zijn geweest bij hun verdwijning en dood. Maar gezien alle verhalen is dat scenario m.i. het meest onwaarschijnlijk.
Je concentratie neemt natuurlijk óók af. Je hele cognitie gaat achteruit bij slaap- en voedingsgebrek. Trouwens ook als je het heel koud hebt. Maar dit is absoluut wel het begin van hallucinaties: je hersenen gaan dingen op hun eigen manier interpreteren "riep iemand nou mijn naam?" "zag ik dat nou goed?"quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oftewel; Concentratie problemen. Geen hallucinaties.
8 weken gaan niet over hallucinaties, maar over hoe lang een mens zonder voedsel kan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar daar zijn dus allerlei gradaties in. En niet pas na jouw beroemde 8 weken.
Ik heb 12 jaar lang nachtdiensten gedraaid (nee, geen wisselende diensten, alleen nachtdiensten) en deed daarnaast van alles. Ik heb 12 jaar op de internationale ambulance gewerkt. Reken maar dat ik alles weet van nachten doorhalen. Elke eerste dienst was dat standaard. Ik heb dat zelfs hoogzwanger gedaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:56 schreef Poolbal het volgende:
Ik zou zeggen probeer het een keer uit: haal een nacht door. Echt de volgende dag pas om 21:00 naar bed gaan. Je zal merken hoe labiel je bent, en dat terwijl je comfort en eten en drinken hebt.
Agree.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef Marrije het volgende:
Ik denk wel dat men wat heeft gevonden op die telefoons, maar als daauit zou hebben gebleken dat het een verdwaling zou zijn dan hadden we het allang geweten.
Lijkt me heel zwaar inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar lang nachtdiensten gedraaid (nee, geen wisselende diensten, alleen nachtdiensten) en deed daarnaast van alles. Ik heb 12 jaar op de internationale ambulance gewerkt. Reken maar dat ik alles weet van nachten doorhalen. Elke eerste dienst was dat standaard. Ik heb dat zelfs hoogzwanger gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |