Nee, ken ik nietquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:53 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
![]()
Ken je deze Piet? Heeft met eten te maken, vandaar dat ik het aan jou vraag![]()
Van het ei tot en met de appels
Dit betekent: Van voor_ tot hoofdgerecht
Beter een luis in de pot dan helemaal geen vlees.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De blikken van de lijsttrekkers naar pim fortuin in het verkiezingsdebat waren kippen die naar onweer keken. Totaal overdonderd en met stomheid geslagenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:59 schreef UncleFunk het volgende:
Van "als een kip naar het onweer kijken" had ik nog nooit gehoord. Het betekent dat iemand ergens verbaasd naar staat te kijken.
Ad Melkertquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De blikken van de lijsttrekkers naar pim fortuin in het verkiezingsdebat waren kippen die naar onweer keken. Totaal overdonderd en met stomheid geslagen
Prof. Dr Suurbeckje noemen we hem thuisquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ad Melkertman, man, man wat was die vent een slechte verliezer
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prof. Dr Suurbeckje noemen we hem thuis
seeeeeeeeeeker.....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ignorius Hemmus Rossemuller kan er ook wat van
[ afbeelding ]
Nou ja, ging natuurlijk om de uitdrukking die was ook gewoon leuk, had ik ook nogquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef Kingstown het volgende:
Zelfs een onschuldig en potentieel leuk topic weet PV weer te laten ontsporen met z'n immer repeterende "linkse mensen zijn boe" mantra.
Exit.
deze uitdrukking dusquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:59 schreef UncleFunk het volgende:
Van "als een kip naar het onweer kijken" had ik nog nooit gehoord. Het betekent dat iemand ergens verbaasd naar staat te kijken.
Das passt wie die Faust aufs Augequote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef Kingstown het volgende:
Zelfs een onschuldig en potentieel leuk topic weet PV weer te laten ontsporen met z'n immer repeterende "linkse mensen zijn boe" mantra.
Exit.
Ja nou King is exit, maar ik zit te wachten op uitlegquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das passt wie die Faust aufs Auge
Kent u die uitdrukking?
Dat zijn dingen die niet bij elkaar passen, of dat past hier niet bij.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja nou King is exit, maar ik zit te wachten op uitleg![]()
Nee ik ken die uitdrukking niet, dus wat betekent het?
Gezegend zijn de eenvoudigen van geestquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef Kingstown het volgende:
Exit.
Ja en de betekenis zou omgekeerd geraakt zijn met verloop van tijd. Het wàs niet passen/ongepast en nu is het min of meer past goed in elkaar aan het worden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das passt wie die Faust aufs Auge Kent u die uitdrukking?
"Viele Kochs bederben den Brei" is eerder zoiets als twee kapiteins op één schip. Als zich teveel mensen ergens mee bemoeien komt er niets goeds uit.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:58 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja en de betekenis zou omgekeerd geraakt zijn met verloop van tijd. Het wàs niet passen/ongepast en nu is het min of meer past goed in elkaar aan het worden.
Doen de scholen niet meer aan spreekwoorden doornemen?
Niet dat het dan altijd goed gaat. Met Duits hadden we het spreekwoord Viele Kochs bederben den Brei. De leraar beweerde dat het de equivalent zou zijn van vele varkens maken de spoeling doen.
Ga dan weg uit dit topic.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"Viele Kochs bederben den Brei" is eerder zoiets als twee kapiteins op één schip. Als zich teveel mensen ergens mee bemoeien komt er niets goeds uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |