abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143520892
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap het niet?

Plinio Montenegro was op 4 april op de Mirador (en rond de Baru) als onderdeel van de private zoektocht naar de meiden, die foto's heeft ie geupload op zijn eigen Facebook.

Dat heeft toch niet met de door Kris gemaakte foto van Lisanne op 1 april ~13:00 te maken?
Hij maakte met hetzelfde mooie weer de foto, de dagen erna was het veel slechter weer.

Hij is volgens mij op 1 april ook daar geweest, en is daar de meiden tegen gekomen die good morning tegen hem zeiden en toevallig hebben ze dezelfde foto gemaakt van het uitzicht.
pi_143520900
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:11 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat kan ik alleen met je eens zijn. Met de kennis van nu had men eigenlijk veel sneller een groter gebied moeten uitkammen. Maar zou dat niet aan het ontbreken van menskracht hebben kunnen liggen?
Mankracht zat om uitgebreid op totaal verkeerde plekken te zoeken.

Latijns-Amerika ken jij ook, je weet hoe lui men hier is over het algemeen. En is het geen luiheid, dan wel straatje schoonvegen.

Van de gidsen verwachten dat ze in een dicht bos gaan zoeken vind ik wat ver gaan, die lui hebben al zoveel gevonden, en allemaal in hun vrije tijd/als vrijwilliger.

De Panamese Prutsers hebben niet alleen kort na de verdwijning gefaald, maar vooral in de maanden erna. Terecht dat de ouders een advocaat in de arm genomen hebben. M.i. had dat al vanaf dag 1 moeten gebeuren, maar je kan de families moeilijk kwalijk nemen dat ze dat niet gedaan hebben. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143521015
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij maakte met hetzelfde mooie weer de foto, de dagen erna was het veel slechter weer.

Hij is volgens mij op 1 april ook daar geweest, en is daar de meiden tegen gekomen die good morning tegen hem zeiden en toevallig hebben ze dezelfde foto gemaakt van het uitzicht.
Het is daar vaak mooi weer, maar de lichtval van Plinio's foto is anders dan die van Kris. Het is ook heiiger op de dag dat Plinio die foto maakte.

Kan zijn dat die al op 3 april gemaakt is, en pas op 4 april geupload, samen met zijn foto's van de Baru. Het lijkt me nogal een flinke wandeling om op dezelfde dag zowel op de Mirador als op de top van de Baru gestaan te hebben, zelfs voor een ervaren gids.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:16:33 #54
163650 Greys
pi_143521038
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap het niet?

Plinio Montenegro was op 4 april op de Mirador (en rond de Baru) als onderdeel van de private zoektocht naar de meiden, die foto's heeft ie geupload op zijn eigen Facebook.

Dat heeft toch niet met de door Kris gemaakte foto van Lisanne op 1 april ~13:00 te maken?
Er wordt gedacht dat een van die foto's, met bijjjjjna hetzelfde standpunt en met bijna elk blaadje op dezelfde plek als de foto waarop Lisanne staat, misschien op 1 april gemaakt kan zijn en niet op 4 april. En pas later geupload. Omdat hij ook degene was die zei dat hij ze misschien was tegengekomen. Dus misschien heeft hij TOEN die ene foto al gemaakt en is die al dan niet per ongeluk geupload bij de zoektocht-pics van 4 april.

Als ik het goed verwoord, tenminste.
En dat zou (!) dan weer kunnen betekenen dat hij ze wel gezien heeft, toen hij twijfelde of het ze waren.

Maar ik neem aan dat onderzoekers uit de metadata (of hoe heet dat ook alweer? :@ ) van een foto kunnen trekken en dat als er getwijfeld wordt, ze dat al gedaan hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143521079
Overigens vandaag weer een artikel in El Siglo.

http://elsiglo.com/cronic(...)o-holandesa/23796463
De advocaat van de familie gaat een contra expertise door Nederlandse deskundigen op de botten laten uitvoeren.
pi_143521159
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Er wordt gedacht dat een van die foto's, met bijjjjjna hetzelfde standpunt en met bijna elk blaadje op dezelfde plek als de foto waarop Lisanne staat, misschien op 1 april gemaakt kan zijn en niet op 4 april. En pas later geupload. Omdat hij ook degene was die zei dat hij ze misschien was tegengekomen. Dus misschien heeft hij TOEN die ene foto al gemaakt en is die al dan niet per ongeluk geupload bij de zoektocht-pics van 4 april.

Dat lijkt me moeilijk uit te sluiten, maar ik zie niet waarom Plinio's foto op 1 april gemaakt "moet" zijn. Kan ook 2 dagen later zijn geweest. Die blaadjes groeien niet zo snel in 2 daagjes, zeker niet als het niet regent tussendoor.

Enige optie zou zijn hem per Facebook direct te vragen.

zondag 17 augustus 2014 @ 19:19:00 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521177
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je gelijk in ja.
Wat zou kunnen is dat ze niet zoveel mensen beschikbaar hebben (of stellen...) misschien en dat men daarom misschien voornamelijk gezocht heeft langs de rivier.
Aan de andere kant zijn we nu al zó lang na de vermissing dat je zou zeggen dat men inmiddels ook wel eens gezocht zou moeten kunnen hebben in de jungle. Hoop dat de ouders daarop aangedrongen hebben en anders alsnog aandringen.

(Behalve als blijkt dat er al lang uitgebreid gezocht is verder van de rivier af, dan neem ik alles terug uiteraard).
Alles wat gevonden is, is gevonden door toevallige voorbijgangers of vrijwilligers.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143521182
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Op zijn Facebook stond dé foto, bij een foto van een bloem en een plantje. Die maak je ook niet als je druk aan het zoeken bent naar vermisten
pi_143521249
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:17 schreef Rubella het volgende:
Overigens vandaag weer een artikel in El Siglo.

http://elsiglo.com/cronic(...)o-holandesa/23796463
De advocaat van de familie gaat een contra expertise door Nederlandse deskundigen op de botten laten uitvoeren.
Gracias.

Dit is interessant:

"Tenemos información que ‘están plantando huesos y pruebas, algo que es un delito y que nos preocupa’, sostuvo."

"We hebben informatie dat er botten en bewijzen worden neergelegd, iets wat een delict is en ons zorgen baart, hield hij vol"

zondag 17 augustus 2014 @ 19:20:53 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521252
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Op zijn Facebook stond dé foto, bij een foto van een bloem en een plantje. Die maak je ook niet als je druk aan het zoeken bent naar vermisten
Op zijn FB staan heel veel foto's. Ook van de 1e en 2e kabelbrug, van dolfijnen, van het opwachten van toeristen, van zijn kinderen etc..
pi_143521262
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mankracht zat om uitgebreid op totaal verkeerde plekken te zoeken.

Latijns-Amerika ken jij ook, je weet hoe lui men hier is over het algemeen. En is het geen luiheid, dan wel straatje schoonvegen.

Van de gidsen verwachten dat ze in een dicht bos gaan zoeken vind ik wat ver gaan, die lui hebben al zoveel gevonden, en allemaal in hun vrije tijd/als vrijwilliger.

De Panamese Prutsers hebben niet alleen kort na de verdwijning gefaald, maar vooral in de maanden erna. Terecht dat de ouders een advocaat in de arm genomen hebben. M.i. had dat al vanaf dag 1 moeten gebeuren, maar je kan de families moeilijk kwalijk nemen dat ze dat niet gedaan hebben. :)
Tsja, straatje schoonvegen is inderdaad niet vreemd. Maar aan de andere kant iets meer hadden ze natuurlijk wel kunnen doen. Het is triest dat alle aanwijzingen door vrijwillgers en gidsen gevonden zijn en niemand van het officiële zoekteam.
Hoe was overigens de aanpak van die verdwenen Engelsman? Volgens mij hebben ze daar dan helemaal niets aan gedaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:21:17 #62
163650 Greys
pi_143521276
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me moeilijk uit te sluiten, maar ik zie niet waarom Plinio's foto op 1 april gemaakt "moet" zijn. Kan ook 2 dagen later zijn geweest. Die blaadjes groeien niet zo snel in 2 daagjes, zeker niet als het niet regent tussendoor.

Enige optie zou zijn hem per Facebook direct te vragen.
Ik denk dat iemand (ouders, politie) dat dus al lang gedaan heeft.

Want uit zijn originele foto is dat tenslotte gewoon makkelijk te halen, op welke datum en tijdstip hij gemaakt is :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:21:47 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521301
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gracias.

Dit is interessant:

"Tenemos información que ‘están plantando huesos y pruebas, algo que es un delito y que nos preocupa’, sostuvo."

"We hebben informatie dat er botten en bewijzen worden neergelegd, iets wat een delict is en ons zorgen baart, houdt hij vol"
Dat zei hij donderdag of vrijdag al. Die contra-expertise is juist "nieuw" (al was dat nieuws elders al lang beschikbaar).
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:22:32 #64
163650 Greys
pi_143521336
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Alles wat gevonden is, is gevonden door toevallige voorbijgangers of vrijwilligers.
Ja dat is op zijn minst vreemd (of héél erg kloterig toeval voor de zoekers).

Want het sluit niet uit dat er geen officiële zoektochten in de jungle zijn geweest.
Maar erg waarschijnlijk voelt dat niet, idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143521369
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Tsja, straatje schoonvegen is inderdaad niet vreemd. Maar aan de andere kant iets meer hadden ze natuurlijk wel kunnen doen. Het is triest dat alle aanwijzingen door vrijwillgers en gidsen gevonden zijn en niemand van het officiële zoekteam.
Hoe was overigens de aanpak van die verdwenen Engelsman? Volgens mij hebben ze daar dan helemaal niets aan gedaan.
Precies. Het geeft niet de indruk dat ze het toerisme erg willen redden in Boquete. Hoeveel (Nederlandse) toeristen zouden Boquete niet mijden door deze zaak? Onmogelijk te bepalen, maar ik denk wel dat mensen die deze zaak (met terecht veel aandacht in de media) volgen, zich 2 keer bedenken of ze daar wel heen moeten gaan.

Zelfs voor Latijns-Amerikaanse standaarden is het extreem amateuristisch aangepakt door de Prutsers. Was het niet door de vrijwilligers, waren de families nooit zover gekomen.

zondag 17 augustus 2014 @ 19:23:43 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521399
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat is op zijn minst vreemd (of héél erg kloterig toeval voor de zoekers).

Want het sluit niet uit dat er geen officiële zoektochten in de jungle zijn geweest.
Maar erg waarschijnlijk voelt dat niet, idd.
Er zijn officiële zoektochten geweest :Y Ook met uit NL ingevlogen vrijwilligers en hun honden..

Maar wáár dat exact was..
pi_143521465
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is daar vaak mooi weer, maar de lichtval van Plinio's foto is anders dan die van Kris. Het is ook heiiger op de dag dat Plinio die foto maakte.

Kan zijn dat die al op 3 april gemaakt is, en pas op 4 april geupload, samen met zijn foto's van de Baru. Het lijkt me nogal een flinke wandeling om op dezelfde dag zowel op de Mirador als op de top van de Baru gestaan te hebben, zelfs voor een ervaren gids.
Dit was de bron waarvan ik dacht dat hij ze op 1 april gezien kon hebben, maar volgens jou was hij ergens anders.

Ik zie dit als een feit dat hij op 1 april de route heeft gelopen, maar alleen twijfelde of de meiden het Kris en Lisanne waren.

Op de dag van de zoekaktie was het niet zo mooi weer volgens mij.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:26:17 #68
163650 Greys
pi_143521549
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Het geeft niet de indruk dat ze het toerisme erg willen redden in Boquete.
Ik heb, vast volkomen onterecht, juist het gevoel dat zij juist dénken dat ze het toerisme op deze manier redden :@

Niet al teveel vinden, niet al teveel zoeken, zo kunnen we het blijven houden op 'verdwalen, kan iedereen overkomen'. (Disclaimer: ik denk ook dat het verdwalen wás, maar na schrikken van iemand of iets).

Want stel je voor dat er meer gevonden wordt, bv een bot waar - ik noem maar iets - een messteek in te zien is. (Ik draaf even door, maar met een doel :+ ). Dan mijd je de plek als toerist eerder dan wanneer het wellicht verdwalen is. Dan denken toeristen misschien toch 'als ik me maar heel goed voorbereid zal het bij mij zo'n vaart niet lopen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143521567
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er zijn officiële zoektochten geweest :Y Ook met uit NL ingevlogen vrijwilligers en hun honden..

Je moet ook niet vergeten dat dit gebied behoorlijk groot is en erg ruig. Je kunt het waarschijnlijk ook niet helemaal doorzoeken, maar iets meer buiten de paden had wel gekund.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:27:13 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521591
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:24 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit was de bron waarvan ik dacht dat hij ze op 1 april gezien kon hebben, maar volgens jou was hij ergens anders.

Ik zie dit als een feit dat hij op 1 april de route heeft gelopen, maar alleen twijfelde of de meiden het Kris en Lisanne waren.

[ afbeelding ]

Naar mijn herinnering dacht hij ook dat hij ze gezien had maar was hij niet zeker. Wat is de bron dat Plinio elders was op 1 april?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:27:38 #71
163650 Greys
pi_143521613
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik met 'in de jungle'. Ik had iets uitgebreider moeten doortypen idd ;)
Ik bedoelde 'verder van de rivier af, in een groter gebied' etc.

Ik weet ook niet zoals ik zei of ze niet inmiddels wél al het hele gebied officieel doorzocht hebben, heb slechts het gevoel van niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143521623
quote:

[..]

Ik zie dit als een feit dat hij op 1 april de route heeft gelopen, maar alleen twijfelde of ze het Kris en Lisanne waren.

[ afbeelding ]

OK dank.

Als ik het goed begrijp is dus de bron uiteindelijk het Volkskrantartikel. Wetende dat journalisten niet de beste speurders zijn (understatement van het jaar), weet ik niet hoe betrouwbaar die "good morning" is.

Maar als Kris en Lisanne beiden door Plinio zijn gezien, op die dag, op die trail, dan is er natuurlijk wel iets vaags aan de hand. Dan zou Plinio zijn "getuigenis" moeten openbaren/delen met de families.

zondag 17 augustus 2014 @ 19:28:20 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521650
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Rubella het volgende:

[..]

Je moet ook niet vergeten dat dit gebied behoorlijk groot is en erg ruig. Je kunt het waarschijnlijk ook niet helemaal doorzoeken, maar iets meer buiten de paden had wel gekund.
Ik persoonlijk weet niet eens waar ze wél geweest zijn ;)
pi_143521683
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Naar mijn herinnering dacht hij ook dat hij ze gezien had maar was hij niet zeker. Wat is de bron dat Plinio elders was op 1 april?
Plinio was waarschijnlijk met een andere groep toeristen op stap. Er waren immers geen gidsen meer beschikbaar voor L&K. Waar hij precies naar toe is geweest, dat is misschien elders te achterhalen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:29:51 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521722
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OK dank.

Als ik het goed begrijp is dus de bron uiteindelijk het Volkskrantartikel. Wetende dat journalisten niet de beste speurders zijn (understatement van het jaar), weet ik niet hoe betrouwbaar die "good morning" is.

Maar als Kris en Lisanne beiden door Plinio zijn gezien, op die dag, op die trail, dan is er natuurlijk wel iets vaags aan de hand. Dan zou Plinio zijn "getuigenis" moeten openbaren/delen met de families.
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heft dan (al was hij niet zeker)? En de ouders lezen/lazen vast ook de NL krant wel :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:30:07 #76
163650 Greys
pi_143521734
quote:

[..]

Ik zie hem dat niet zeggen? :@ Waar dan?
Of bedoel je dit?

quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:16 schreef El_Matador het volgende:
Daarmee bedoelt ie volgens mij echt niet dat hij op 1 april ergens anders was ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:30:30 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521749
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:29 schreef Rubella het volgende:

[..]

Plinio was waarschijnlijk met een andere groep toeristen op stap. Er waren immers geen gidsen meer beschikbaar voor L&K. Waar hij precies naar toe is geweest, dat is misschien elders te achterhalen.
Ja, eens. Maar iemand zei dat iemand anders had gezegd dat Plinio elders was die dag???
pi_143521762
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb, vast volkomen onterecht, juist het gevoel dat zij juist dénken dat ze het toerisme op deze manier redden :@

Niet al teveel vinden, niet al teveel zoeken, zo kunnen we het blijven houden op 'verdwalen, kan iedereen overkomen'. (Disclaimer: ik denk ook dat het verdwalen wás, maar na schrikken van iemand of iets).

Want stel je voor dat er meer gevonden wordt, bv een bot waar - ik noem maar iets - een messteek in te zien is. (Ik draaf even door, maar met een doel :+ ). Dan mijd je de plek als toerist eerder dan wanneer het wellicht verdwalen is. Dan denken toeristen misschien toch 'als ik me maar heel goed voorbereid zal het bij mij zo'n vaart niet lopen'.
Ik volg je.

Het probleem is vooral die Ana Belfon. Een bewezen corrupt baasje dat werkte onder een gruwelijke dictator. Zij heeft bevolen om alles via persconferenties naar buiten te brengen en zo de families niet als eerste aanspreekpunt te houden.

De oproep van de ouders van die Alan Humphrey is tekenend; "ga niet backpacken in Boquete". En terecht; als je verdwaalt, ben je aan de goden overgeleverd, want op de "professionele" zoekacties van Sinapruts en Betzaida Pityforyou hoef je niet te rekenen als argeloze backpacker...

zondag 17 augustus 2014 @ 19:32:02 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143521811
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik volg je.

Het probleem is vooral die Ana Belfon. Een bewezen corrupt baasje dat werkte onder een gruwelijke dictator. Zij heeft bevolen om alles via persconferenties naar buiten te brengen en zo de families niet als eerste aanspreekpunt te houden.

De oproep van de ouders van die Alan Humphrey is tekenend; "ga niet backpacken in Boquete". En terecht; als je verdwaalt, ben je aan de goden overgeleverd, want op de "professionele" zoekacties van Sinapruts en Betzaida Pityforyou hoef je niet te rekenen als argeloze backpacker...
Ik vind dit gebash niet echt nodig :N
Daarnaast: de locals (incl gidsen) hebben wél erg hun best gedaan, en de ouders waarderen dat zéér :Y
pi_143521870
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:29 schreef Rubella het volgende:
Er waren immers geen gidsen meer beschikbaar voor L&K.
Dat vind ik ook zo'n vaag punt. Is dat echt zo of zijn dat de media(vertalingen) die dat beweren?

Het lijkt me echt overdreven om voor een makkelijk wandelingetje van 2,5 uur heen en 2 uur terug een gids te boeken.

De opmerkingen achteraf van de gidsen van "ja, die Europeanen denken dat het een soort Veluwe is" is m.i. vooral uit eigenbelang, niet zozeer dat je echt die Mirador niet kan bereiken zonder gids.

Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 19:33:27 #81
163650 Greys
pi_143521889
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, eens. Maar iemand zei dat iemand anders had gezegd dat Plinio elders was die dag???
Ik denk dat Ping de post van Mata verkeerd las/interpreteerde.
Zie post #76.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:36:07 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522026
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n vaag punt. Is dat echt zo of zijn dat de media(vertalingen) die dat beweren?

Het lijkt me echt overdreven om voor een makkelijk wandelingetje van 2,5 uur heen en 2 uur terug een gids te boeken.

De opmerkingen achteraf van de gidsen van "ja, die Europeanen denken dat het een soort Veluwe is" is m.i. vooral uit eigenbelang, niet zozeer dat je echt die Mirador niet kan bereiken zonder gids.
Ik herinner me ook dat ze eea aan dagtrips hadden geboekt bij gidsen, maar dat er op 1 april niemand vrij was. Geen man/vrouw overboord want de Pianista (vóór de Mirador/CD) is ook niet zo eng: veel mensen, veel bewoning eyc. Wel een paar mogelijkheden om mis te lopen, maar dan is er nog niks aan de hand. Dat ze dus zonder gids gingen en met weinig proviand en extra kleding is niet ZO raar.. Was makkelijk overdag te doen en zonder echt in gevaar te komen..
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:37:06 #83
430880 mig72
De Professional
pi_143522069
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind dit gebash niet echt nodig :N
Daarnaast: de locals (incl gidsen) hebben wél erg hun best gedaan, en de ouders waarderen dat zéér :Y
Ik denk dat ie het over de autoriteiten heeft toch?
pi_143522102
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gracias.

Dit is interessant:

"We hebben informatie dat er botten en bewijzen worden neergelegd, iets wat een delict is en ons zorgen baart, hield hij vol"
Dit is opmerkelijk inderdaad.

-Door wie worden er botten en bewijzen neergelegd? Hoe komt die persoon/komen die personen hieraan? Wie heeft er baat bij? Waarom wordt hiervoor gekomen?
- Bewijzen neergelegd: dichtgeknoopte
broekje van Kris?
- Waarom alles langs de rivier?

Ik geloof nog niet in een misdrijf nog tot zover en ik geloof ook niet dat alles door de rivier is mee gespoeld en ik geloof ook niet dat door aasgieren o.i.d. dingen zijn verspreid
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:37:53 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522105
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk dat Ping de post van Mata verkeerd las/interpreteerde.
Zie post #76.
Daarvoor zei iemand het ook al meen ik.. Terwijl ik me ook herinner iets gelezen te hebben over Plinio die ze mogelijk tegen het middaguur tegengekomen was maar er niet zeker over was.. Kan best dat hij het mis had, maar qua tijdlijn is hij 1 vd enigen die gelijk kan hebben..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-08-2014 19:43:12 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:39:50 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522198
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

Klopt. Dan nog mag je ze wat mij betreft best bekritiseren, maar dat "vuile naampjes bedenken" vind ik niet nodig.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:40:36 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522230
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:37 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

-Door wie worden er botten en bewijzen neergelegd? Hoe komt die persoon/komen die personen hieraan? Wie heeft er baat bij? Waarom wordt hiervoor gekomen?
broekje van Kris?

Ik geloof nog niet in een misdrijf nog tot zover en ik geloof ook niet dat alles door de rivier is mee gespoeld en ik geloof ook niet dat door aasgieren o.i.d. dingen zijn verspreid
Ik geloof vooral niet in het scenario van de advocaat "neergelegd". :N
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:41:25 #88
430880 mig72
De Professional
pi_143522262
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt. Dan nog mag je ze wat mij betreft best bekritiseren, maar dat "vuile naampjes bedenken" vind ik niet nodig.
Ik heb geen vuile naampjes gezien. Het is een gevoelig/rakend onderwerp. Dan mag je best wel je woorden kracht bij zetten.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:42:02 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522290
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik heb geen vuile naampjes gezien. Het is een gevoelig/rakend onderwerp. Dan mag je best wel je woorden kracht bij zetten.
Daar zijn we het dan over oneens. Dat kan he?
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:42:56 #90
430880 mig72
De Professional
pi_143522316
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof vooral niet in het scenario van de advocaat "neergelegd". :N
Daar is de hele stelling van Jacky op gestoeld iets waarmee ook jij de kracht van toegaf.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:43:36 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522355
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:42 schreef mig72 het volgende:

[..]

Daar is de hele stelling van Jacky op gestoeld iets waarmee ook jij de kracht van toegaf.
Owh? Quote maar eens dan..
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:43:51 #92
430880 mig72
De Professional
pi_143522368
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over oneens. Dat kan he?
Ja absoluut maar het gebash normen vind ik ook te ver gaan.
pi_143522374
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:37 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er bedoeld wordt dat het wel erg makkelijk is van het heupbot (sterke observatie van Kloothommel) en dat de vondsten van nu ook precies gedaan werden toen die ouders er waren.

quote:
broekje van Kris?
Ja, goeie vraag.

quote:
Dat lijkt me vrij duidelijk; biasing in het zoeken gecombineerd met het meest logische "pad" voor de meiden.

quote:
Huh, maar als je dat allemaal niet gelooft, hoe geloof je dan dat de resten verspreid zijn geraakt?

Stoffelijke resten kunnen makkelijk door dieren verplaatst zijn; in feite is alles tussen 11 april en 11 juni een zwart gat. Ook de rivier kan resten verplaatst hebben. Alleen die rugzak lijkt me in situ, want een rivier sloopt die delicate brilletjes en smartphones gelijk.

zondag 17 augustus 2014 @ 19:44:07 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522379
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:43 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ja absoluut maar het gebash normen vind ik ook te ver gaan.
Ik niet. Ergo: oneens
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:44:22 #95
430880 mig72
De Professional
pi_143522393
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh? Quote maar eens dan..
Geef mij dan maar een uurtje zoektijd.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:44:46 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143522410
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Geef mij dan maar een uurtje zoektijd.
Geen probleem ^O^

Maar je gaat het niet vinden :D
pi_143522466
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ja, degene die de boel werkelijk leidt bij die Prutsers was de rechterhand van een gruwelijke dictator.

Dat wegpoetsen zou de zaak geen goed doen.

pi_143522500
Naar aanleiding van de zoektochten van Sineproc heb ik nog eens even een oud artikel opgezocht in El Siglo.
Het blijkt dat ze op 7 april nog steeds langs en op de wandelpaden aan het zoeken waren. Er werden die of een volgende dag wel 3 helicopters ingezet.

Bron: http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23448906
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:47:36 #99
430880 mig72
De Professional
pi_143522538
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen probleem ^O^

Maar je gaat het niet vinden :D
Zelfs als ik het vind ga je je woorden verdraaien ergens en ontkennen dus zoeken heeft geen zin.
pi_143522555
Dit zijn de vier foto's die hij op 4 april op zijn Facebook zette.
Lijken mij geen foto's die je maakt tijden een zoekactie, maar een paar dagen eerder genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')