Als de zon hoog staat is de schaduw korter of niet-bestaand.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ben heel serieus. Ik twijfel namelijk aan de laatste tijdlijn. De laatste foto van Kris doet mij denken aan een foto in de namiddag, gezien de lange schaduw van Kris en dat de voorkant van de rotsen helemaal in de schaduw zijn. De zon zou daar rond die tijd toch hoog aan de hemel moeten staan.
Hij bepaalt in die post dan ook op geen énkele manier hoe een topic vorm moet krijgen. Hij noemt wat voorbeelden waar zijn 'serieus' in de TT op slaat zodat niemand daar verder beledigd over hoeft te zijn en al helemáál niet hoeft te denken dat hij bedoelde dat het 'nu pas serieus kan zijn nu hij terug is', wat gedacht werdquote:Op zondag 17 augustus 2014 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet om rot te doen ofzo, maar bepalen we niet met z'n allen (incl. mods) hoe een topic vorm krijgt? Ipv één of enkele users?![]()
Ik had zelf bv gehoopt dat er inmiddels een reactie was (om een voorbeeld te noemen) van Jackie op mijn zeer uitgebreide twee posts met onderbouwde punten waarom ik het niet eens ben met zijn Feliciano-did-it-scenario.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:32 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar wat zou jij nog wat willen bespreken? Er is nog genoeg onduidelijk, maar wij moeten ergens beginnen.
In de OP staat een tooltje waar StaceyStinger ons opmerkzaam op maakte; je kan de stand van de zon op een bepaalde plek op een bepaald tijdstip bekijken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ben heel serieus. Ik twijfel namelijk aan de laatste tijdlijn. De laatste foto van Kris doet mij denken aan een foto in de namiddag, gezien de lange schaduw van Kris en dat de voorkant van de rotsen helemaal in de schaduw zijn. De zon zou daar rond die tijd toch hoog aan de hemel moeten staan.
Ik reageerde helemaal niet op Mataquote:Op zondag 17 augustus 2014 18:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij bepaalt in die post dan ook op geen énkele manier hoe een topic vorm moet krijgen. Hij noemt wat voorbeelden waar zijn 'serieus' in de TT op slaat zodat niemand daar verder beledigd over hoeft te zijn en al helemáál niet hoeft te denken dat hij bedoelde dat het 'nu pas serieus kan zijn nu hij terug is', wat gedacht werd
[..]
Ik had zelf bv gehoopt dat er inmiddels een reactie was (om een voorbeeld te noemen) van Jackie op mijn zeer uitgebreide twee posts met onderbouwde punten waarom ik het niet eens ben met zijn Feliciano-did-it-scenario
Domni quote een post van Mata, zonder verder enige toevoeging, met een duim omhoog.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik reageerde helemaal niet op Mata
Oke bedankt ik ga even kijkenquote:Op zondag 17 augustus 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de OP staat een tooltje waar StaceyStinger ons opmerkzaam op maakte; je kan de stand van de zon op een bepaalde plek op een bepaald tijdstip bekijken.
Als je die bar verschuift, zie je dat de zon heel snel door het zenith gaat; dat een schaduw langer is om 14:00 dan om 13:00 is daarmee heel logisch, met name rond de evenaar.
Serieuze vraag: wat is biasing?quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:
Onduidelijkheden:
- hebben Kris en Lisanne gecommuniceerd met anderen dat ze de Pianista gingen doen?
• met Myriam Guerra, hun host?
• met andere toeristen, wat beweerd wordt in nieuwsberichten: "ga niet zonder gids die trail lopen"?
• met hun ouders/vriendje via de Whatsapp?
• Lisanne in haar dagboek?
- hoe zijn de zoekacties achter de Mirador geweest?
• kaartje met zoektochten en gevonden resten (Marrije vroeg daar heel terecht om)
• hoe is de biasing geweest? Alle resten langs de rivier gevonden, en niets erbuiten? Is dat niet gewoon omdat men alleen langs de rivier gezocht heeft?
• wie heeft precies na 1 april "de hele Pianistatrail van 5-7 dagen gelopen", wat beweerd wordt in nieuwsberichten?
- waarom wordt er niets gedaan met alle feedback op totaal ongegronde beschuldigingen aan de adressen van juist degenen die keihard hebben meegeholpen om te zoeken/de zaak op te lossen/de meiden nog te willen redden?
• Greys heeft een lange reactie getypt
• blondetrien (die in tegenstelling tot 90% hier WEL junglekennis heeft) heeft een uitgebreide inhoudelijke reactie geschreven
• ik heb zelf door de celstraf per pb gereageerd op het "joah, mijn vriendin kiekt over me schouertje mee en zegt dat Feliciano 'het' gedaan heeft"-scenario dat hier gepost is
- hoe kan het dat de meiden tussen ~8:30 en 10:30 niet in Boquete zijn gezien (althans; geen getuigenverklaringen dat ze wel gezien zijn)
- hoe kan het dat Kris en Lisanne tussen ~10:45 en 14:00 niet op de Pianista zijn gezien (althans: idem)
Vult u aan!
Ik reageerde idd op de bijval van Domni.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Domni quote een post van Mata, zonder verder enige toevoeging, met een duim omhoog.
Jij quote Domni. En dan zeg je dat je niet inhoudelijk reageerde dus op wat daar gezegd werd?
Oké joh, logisch!
Onder Flora, fauna en klimaat. Daar zie je ook de maanstanden.quote:
Biasing in dit geval is:quote:
Ik weet niet of het 'alleen langs de rivier' is, maar heb wel het gevoel dat het voornámelijk zo is, inderdaad. Op niets gebaseerd verder. Nou ja, wel natuurlijk. Op basis van de vondsten en het gevoel dat er bij meerderen heerst dat er niet echt intensief gezocht wordt op momenten dat die ouders er niet zijn...quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:
• hoe is de biasing geweest? Alle resten langs de rivier gevonden, en niets erbuiten? Is dat niet gewoon omdat men alleen langs de rivier gezocht heeft?
Jammer inderdaad, ik vond dat we dat op een nette manier onderbouwden waarom het 'Feliciano heeft het NIET gedaan' scenario net zo logisch zou kunnen zijn als het scenario waarin hij een verkrachter/moordenaar is. Benieuwd waarom dat misdaadscenario dan méér logisch zou zijn en méér vragen zou beantwoorden.quote:- waarom wordt er niets gedaan met alle feedback op totaal ongegronde beschuldigingen aan de adressen van juist degenen die keihard hebben meegeholpen om te zoeken/de zaak op te lossen/de meiden nog te willen redden?
• Greys heeft een lange reactie getypt
• blondetrien (die in tegenstelling tot 90% hier WEL junglekennis heeft) heeft een uitgebreide inhoudelijke reactie geschreven
• ik heb zelf door de celstraf per pb gereageerd op het "joah, mijn vriendin kiekt over me schouertje mee en zegt dat Feliciano 'het' gedaan heeft"-scenario dat hier gepost is
Maar weten we dat laatste zeker, dat daar totaal NIET gezocht is?quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Biasing in dit geval is:
"alle resten zijn langs de rivier gevonden, DUS zijn ze altijd bij de rivier geweest"
Nee: alle resten zijn langs de rivier gevonden, OMDAT ze daar gezocht hebben. Er is niet gezocht in de dichte wildernis (waar bijvoorbeeld goed de kleding van Lisanne -niets gevonden-, de bergschoenen van Kris -die blauwe lijkt me absoluut niet van haar-, het topje van Kris en eventuele andere sporen zouden moeten (kunnen) liggen).
Het punt is dat in beide gevallen ervanuitgegaan wordt dat wat er (niet) gezegd of gevonden is, dat dat iets bewijst.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet niet of het 'alleen langs de rivier' is, maar heb wel het gevoel dat het voornámelijk zo is, inderdaad. Op niets gebaseerd verder. Nou ja, wel natuurlijk. Op basis van de vondsten en het gevoel dat er bij meerderen heerst dat er niet echt intensief gezocht wordt op momenten dat die ouders er niet zijn...
[..]
Jammer inderdaad, ik vond dat we dat op een nette manier onderbouwden waarom het 'Feliciano heeft het NIET gedaan' scenario net zo logisch zou kunnen zijn als het scenario waarin hij een verkrachter/moordenaar is. Benieuwd waarom dat misdaadscenario dan méér logisch zou zijn en méér vragen zou beantwoorden.
Ze gezien door Plinio Montenegro, ze zeiden "Good morning" tegen hem dus dat is dan voor 12 uur geweest.quote:- hoe kan het dat Kris en Lisanne tussen ~10:45 en 14:00 niet op de Pianista zijn gezien (althans: idem)
Je hebt gelijk, ik wilde nog toevoegen "voor zover we weten".quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar weten we dat laatste zeker, dat daar totaal NIET gezocht is?
(Het gevóel heb ik idd ook wel, hoor, dat dat zo is). Maar hoe weten we dat?
Bij mijn weten zei Plinio "ik heb ze mogelijk gezien, 'maar al die gringas lijken op elkaar'"? Heb jij een bron voor dat good morning? Is een interessante aanwijzing omdat hij dan de laatste zou zijn die ze levend gezien heeft (waar in de oude tijdlijn dat Oliva de Kam en mogelijk Lorenzo Gonzalez waren).quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ze gezien door Plinio Montenegro, ze zeiden "Good morning" tegen hem dus dat is dan voor 12 uur geweest.
Die Plinio wist toch totaal niet zeker of het ze waren?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ze gezien door Plinio Montenegro, ze zeiden "Good morning" tegen hem dus dat is dan voor 12 uur geweest.
Ja, maar zelfs dat dus niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rubella het volgende:
Pas later toen de rugzak werd gevonden buiten de trail is men in een andere richting gaan denken en zoeken.
Ja maar daar ging die hele dubbele foto toch over, over het feit dat deze waarschijnlijk op dezelfde dag zijn gemaakt. Dan wordt zijn twijfel toch een heel stuk minder?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij mijn weten zei Plinio "ik heb ze mogelijk gezien, 'maar al die gringas lijken op elkaar'"? Heb jij een bron voor dat good morning? Is een interessante aanwijzing omdat hij dan de laatste zou zijn die ze levend gezien heeft (waar in de oude tijdlijn dat Oliva de Kam en mogelijk Lorenzo Gonzalez waren).
Ik snap het niet?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:08 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja maar daar ging die hele dubbele foto toch over, over het feit dat deze waarschijnlijk op dezelfde dag zijn gemaakt. Dan wordt zijn twijfel toch een heel stuk minder?
Dat kan ik alleen met je eens zijn. Met de kennis van nu had men eigenlijk veel sneller een groter gebied moeten uitkammen. Maar zou dat niet aan het ontbreken van menskracht hebben kunnen liggen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs dat dus niet.
Hoe kan het nou dat er op dag 72 een rugzak gevonden wordt, op dag 75 een schoen van Lisanne en een bekkenbot van Kris en op dag 77 een blauwe schoen die mogelijk niets met de zaak te maken heeft, en dan pas 50 dagen (!) later (dag 125) de nieuwe vondsten waarvan 1 botdeeltje van Kris?
Tuurlijk, slecht weer hindert zoektochten, maar er is gewoon bar bar slecht gezocht.
Hij zou een foto genomen hebben die bijna overeenkomt met de foto van Lisanne op de Mirador (zonder Lisanne dan weliswaar).quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap het niet?
Plinio Montenegro was op 4 april op de Mirador (en rond de Baru) als onderdeel van de private zoektocht naar de meiden, die foto's heeft ie geupload op zijn eigen Facebook.
Dat heeft toch niet met de door Kris gemaakte foto van Lisanne op 1 april ~13:00 te maken?
Heb je gelijk in ja.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik wilde nog toevoegen "voor zover we weten".
Dat de vondsten allemaal (op de rugzak na) zijn gedaan ten gevolge van triggers (1ste vondsten alleen na de vondst van de rugzak en 2e vondsten alleen omdat de familie Kremers zo vasthoudend is), lijkt me wel wijzen op het niet zoeken in een onherbergzame jungle. Terwijl juist daar in situ resten gevonden kunnen worden, al dan niet stoffelijk. De rivier spoelt dingen weg, ergens midden op een heuvel zouden sporen langer kunnen blijven liggen als het niet door de zware regens in de rivier gespoeld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |