Die Martinair 767 (PH-MCI, stored als N325MP) staat al sinds eind 2011 op Victorville en al minstens een jaar vlakbij de scrapping area. Normaal gesproken zijn de kisten die daar rondom staan snel aan de beurt maar deze staat daar dus al heel lang onaangeroerd (nou ja; af en toe verplaatst dan)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:59 schreef Sunri5e het volgende:
"grappig" om te zien dat een Martinair kist en KLM kist bij elkaar staan/liggen.
Ik heb geen idee of er al anderen teruggebracht zijn. Er zijn in ieder geval al een paar Nederlandse slachtoffers aan de familie overgedragen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:29 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe worden de andere nationaliteiten verspreid? 1 vliegtuigje per land, in kleinere sferen. Of zijn er al een paar terug.
Ik verwacht dat die uit australie wel met de australische luchtmacht terug gaan. Die hebben hier toch nog 2 toestellen staan (zag er vanmiddag een overkomen, blijven mooie toestellen).quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er al anderen teruggebracht zijn. Er zijn in ieder geval al een paar Nederlandse slachtoffers aan de familie overgedragen.
Je moet natuurlijk ook bedenken dat het een Maleisisch vliegtuig/maatschappij was met - na Nederland - de meeste slachtoffers. Vrijdag is er dan ook een dag van nationale rouw in Maleisië.
De andere slachtoffers zijn minder per land; misschien worden die ook apart vervoerd maar kan ook zijn dat die op de 'normale' manier worden teruggebracht. Dat wil zeggen; in de cargo area.
Zeer goed mogelijk inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:12 schreef DaMook het volgende:
Ik verwacht dat die uit australie wel met de australische luchtmacht terug gaan. Die hebben hier toch nog 2 toestellen staan (zag er vanmiddag een overkomen, blijven mooie toestellen).
idem dito..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:01 schreef flipsen het volgende:
* flipsen zit te F5´en voor een historische post van Iemand
+1quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Nou dan is er hier weer een Vandaag in de geschiedenis post:
knip
Ik heb geen flauw idee, zie alleen een gebouwtje staan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
1 keer raden wat hier op een veldje vlakbij staat.![]()
Maakt dit het duidelijker?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:05 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb geen flauw idee, zie alleen een gebouwtje staan?
Ja;, dat was een foutje dat er ingeslopen wasquote:Waarom trouwens een hele routebeschrijving, bedoel je iig wel het punt bij Andrews AFB?
Niet echt.. is het een SAM oid?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maakt dit het duidelijker?![]()
[ afbeelding ]
[..]
Ja;, dat was een foutje dat er ingeslopen was...
Gewoon jacks.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:09 schreef flipsen het volgende:
Die kan redelijk afgeschreven worden inderdaad, zeker als het al zo´n ouwetje is. Wel vreemd, niet goed opgelet bij het plaatsen van die stuenen (zullen ongetwijfeld een prachtige naam hebben)?
Dat had ik toch moeten weten, ik luister al 41 jaar naar die naamquote:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:16 schreef flipsen het volgende:
Dat had ik toch moeten weten, ik luister al 41 jaar naar die naam
Dat zijn punten speciaal hiervoor gemaakt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:19 schreef flipsen het volgende:
Is er een reden voor (ongetwijfeld) dat ze het vlieguig volledig op zo´n klein oppervlak laten rusten? Een plateautje van 30x30cm zorgt al voor heeeeel veel minder druk per vierkante cm lijkt me.
Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuigquote:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuig
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuig
Jep, lease loopt af.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Sunri5e het volgende:
2016 vind ik erg snel. Dat is dus max 11 jaar in dienst. De leasecontracten lopen af? Of wat is de reden?
Vier weken vooraf is dat nog niet echt duidelijk te zeggen, kan nog zoveel veranderen in die tijd. Dag of twee vantevoren is het wat duidelijker, hoewel er tot kort voor vertrek wijzingen in de operatie mogelijk zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Die schema's zijn er wel, maar door allerlei redenen (vertragingen, technische mankementen, etc) zijn die nog behoorlijk onder voorbehoud. Van de maatschappijen die wij afhandelen krijgen wij iig de dag van te voren de definitieve registraties door van de desbetreffende vluchten. En dan kan er kort voor vertrek alsnog een andere kist ingezet worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Dat weet ik. Maar heeft er iemand inzicht in welke kist er momenteel ingepland staat op een bepaalde vlucht?quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vier weken vooraf is dat nog niet echt duidelijk te zeggen, kan nog zoveel veranderen in die tijd. Dag of twee vantevoren is het wat duidelijker, hoewel er tot kort voor vertrek wijzingen in de operatie mogelijk zijn.
quote:'Martinair moet groeien en vloot moderniseren'
SCHIPHOL - Martinair moet investeren in een nieuwe, moderne vloot. Ook moet het aantal vliegtuigen van de vrachtmaatschappij groeien van negen toestellen nu naar "meer dan twaalf". Dat staat in een plan van de ondernemingsraad (or) van het dochterbedrijf van Air France-KLM, waarover het Financieele Dagblad maandag bericht. Air France-KLM neemt in september een beslissing over de toekomst van het bedrijf.
Het moederbedrijf zou de verlieslijdende vrachtdochter willen imkrimpen, maar intern bij Martinair zeggen betrokkenen nog wel degelijk perspectief te zien in de aparte vrachtactiviteit. En volgens de or moet Martinair juist uitbreiden en investeren in een nieuwe, zuinigere vliegtuigen. Daardoor wordt het voor Air France-KLM makkelijker om op prijs te concurreren, zo blijkt volgens het FD uit onderzoek van de or.
De or sprak met deskundigen en concludeert dat de vrachtdivisie in Nederland wel degelijk bestaansrecht heeft, mits er juist geïnvesteerd wordt. De directie van Martinair bevestigt in het FD via een woordvoerder dat het bedrijf een plan van de or heeft ontvangen, maar zegt in een reactie dat ‘alle opties’ op tafel liggen. De or zelf wil geen toelichting geven, zolang de gesprekken met de directie lopen.
Vorige maand meldde het Britse vakblad The Loadstar nog dat Air France-KLM voorbereidingen treft om vrachtdochter Martinair in de verkoop te zetten. De verkoop van Martinair zou betekenen dat Air France-KLM alle activiteiten met full freighters op Schiphol staakt, en KLM alleen nog vracht in de bellies van haar passagiersvliegtuigen zou vervoeren.
quote:Transavia 2.0 koerst af op ingrijpende maatregelen
DRIEBERGEN - Topman Mattijs ten Brink van Transavia heeft in een mededeling, vooruitlopend op de officiële bekendmaking aan het gehele personeel, een ingrijpende kostenbesparing aangekondigd. De maatschappij gaat 15 procent bezuinigen op personeel en overige uitgaven. Ten Brink spreekt tegelijkertijd zijn vertrouwen in het personeel uit, waarvan de komende periode veel wordt verwacht en voor wie het even slikken is.
"Er moet heel veel veranderen de komende jaren en ik heb vertrouwen in het team, de organisatie, onze marktpositie en onze nieuwe plannen", schrijft de Transavia-directeur. Ten Brink wil zijn personeel alvast voorbereiden op wat komen gaat. Op 8 september geeft de directie volledig openheid van zaken over de nieuwe koers van de maatschappij.
'Slack' minimaliseren
Het minder rooskleurige nieuws, naar het lijkt: "Tegelijkertijd zullen we ook stappen zetten op het kostenvlak. Daar een juiste balans in vinden, is de grote uitdaging voor onze hele organisatie. Om de ticketprijs concurrerend te kunnen blijven houden, moeten we onze kosten per eenheid minimaal 15 procent verlagen. We werken aan strak georganiseerde operationele processen, niet alleen om voor onze passagiers een voorspelbaar product te realiseren, maar ook om intern zo min mogelijk te verspillen, en alle 'slack' te minimaliseren. We zullen nog meer focus op inkoop en aansturing van leveranciers hebben, bepaalde activiteiten uitbesteden, en ook kijken in samenspraak met onze sociale partners, naar een verlaging van de totale personeelskosten", aldus Ten Brink.
Transavia heeft vorige week ook al overleg gehad met de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers over de plannen. Hoe de prijsvechter met amper 30 toestellen het wil gaan opnemen tegen de overmacht van concurrenten met een vloot van, in enkele gevallen, meer dat 250 vliegtuigen, blijft nog onduidelijk volgens insiders.
Mattijs ten Brink meldt verder: "Om de terugval in de chartermarkt op te vangen zetten we al langere tijd stevig in op de groei van onze lijndiensten. Met ons produkt en service weten we de passagiers daarmee aan ons te binden; dit kun je zien aan het feit dat de groei van het aantal passagiers de stevige groei in productie zelfs overstijgt".
Volledige low cost airline
"We zullen echter veel sneller dan verwacht de transitie moeten maken naar een positie als volledige low cost airline (in het Nederlands vaak vertaald als ‘prijsvechter’, vandaar de verkeerde conclusie in de media dat we dan ook onze prijzen zouden gaan verlagen)”, meldt Ten Brink. In een strategisch plan is nu voor Transavia "een duidelijke lijn uitgezet om de versnelde transitie naar een concurrerende positie op de low cost markt te bereiken".
De Transavia-directeur vervolgt: “De eerste stappen worden inmiddels al gezet. Dat doen we onder andere door de IT-systemen te moderniseren, zodat we klaar zijn om de groei aan te kunnen, we sneller kunnen inspelen op nieuwe marktontwikkelingen en onze operationele prestaties kunnen verbeteren. Op die manier buigen we onze achterstandspositie om in een voorsprong. Transavia investeert verder in haar merkbeleving en bekendheid (ook in het buitenland) en in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor passagiers om de inkomsten te verhogen."
Onderscheiden
“Wat betreft service en produkt moeten we ons meer onderscheiden. Dat doen we met name door een nog betere passagiersbeleving en een volledige digitalisering van ons proces, om het voor onze passagiers zo makkelijk en transparant mogelijk te maken", aldus de Transavia-directeur.
"Ook de positie in de touroperator-markt wordt niet vergeten", belooft hij. "We zullen de samenwerking met een aantal strategische partners juist versterken. Om gezamenlijk beter in te spelen op de veranderingen in consumentengedrag, om processen efficiënter te maken, en om de verdiensten beter in balans te brengen".
Groei ziet de Transavia-directie eigenlijk als een apart onderdeel van de strategie. "Om samen met KLM onze positie binnen Nederland te kunnen handhaven, zullen we de komende jaren (vanaf 2016) moeten groeien in productie. Maar dat kan alleen als de voorwaarden voor winstgevendheid voor die tijd zijn ingevuld. Natuurlijk helpt groei de kosten per eenheid te verlagen, maar lang niet voldoende voor terugkeer naar een gezonde financiële situatie. Die is weer nodig om in onze toekomst te kunnen blijven investeren en onze continuïteit als zelfstandig bedrijf te waarborgen".
Wie verwacht dat Transavia in Frankrijk hetzelfde lot zal treffen als in Nederland heeft het mis. "De positie van Transavia Frankrijk is anders dan die van ons. Ook zij optimaliseren samen met Air France de positie in de Franse markt, maar daarbij trekt Air France zich actief terug van een aantal verliesgevende routes en neemt Transavia de vrijgekomen slots over. Dat en de grotere en deels nog open Franse markt, verklaart de snellere groei van Transavia Frankrijk", aldus ten Brink.
Leidende positie
Zoals al eerder gecommuniceerd onderzoekt de Air France-KLM Groep de mogelijkheden om samen met Transavia een leidende positie op de Europese low cost (point-to-point) markt te verwerven. Dat zou groei ook buiten Nederland en Frankrijk betekenen (en al per 2015), overigens niet direct vanuit Transavia Nederland. "Die groei biedt ons veel voordelen op zowel commercieel- als ook op kostengebied, maar laat onverlet dat wij ook ons eigen plan en ambities moeten realiseren", luidt de wat vage prognose van de KLM-dochter.
Tot slot wordt toegelicht aan de medewerkers hoe het strategisch plan tot stand is gekomen en welke stappen de afgelopen maanden al zijn gezet. "Uiteraard start het met een grondige analyse van de situatie: hoe staat de markt er voor, wat doet de concurrentie, wat zijn de sterke en zwakke punten van onze organisatie, wat willen de verschillende stakeholders en wat is de financiële slagkracht? Daarbij is ook de feedback gebruikt die tijdens alle info- en andere personeelssessies is gegeven. Op basis van onze analyse is het Transavia-management al begonnen met het realiseren van een aantal kritische factoren voor een succesvolle implementatie van het plan. De laatste stap was de formele toetsing met de Raad van Commissarissen en KLM als aandeelhouder. En beiden omarmen onze conclusies en strategische richting”, laat de Transavia-topman tot slot weten.
De commerciele planningsafdeling van de airline. Maar dat is vier weken vooraf dus net zo zeker als het weer voorspellen op zo'n termijnquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar heeft er iemand inzicht in welke kist er momenteel ingepland staat op een bepaalde vlucht?
Helaas heb ik dat niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Hmm, nu willen ze grotere vloot, uitbreiden etc. en tijdje geleden moest alles maar verkocht worden. Maar goed; dit komt dan ook van de OR van Martinair, niet van AF-KLM...quote:
twitter:FlightDKM twitterde op woensdag 27-08-2014 om 15:09:35Engineless Qatar Airways #A350 out in the open: #airbus http://t.co/TseKq6Jp2E reageer retweet
Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Had ik laatst ook, in een 767 geloof ik. Helemaal achterin waren 2 stoelen met een gordijntje afgeschermd. Een passagier was juist op één van die stoelen ingechecked en maakte nogal stampij dat ze per se daar wilde zitten, terwijl de stewardess air hostess dat weigerde. Uiteindelijk werd ze bij de nooduitgang neergezetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Wel erg fuel-efficient op deze manierquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:51 schreef Thetallguy het volgende:
A350 in Qatar kleurtjesmist alleen nog 2 belangrijke onderdelen.
twitter:FlightDKM twitterde op woensdag 27-08-2014 om 15:09:35Engineless Qatar Airways #A350 out in the open: #airbus http://t.co/TseKq6Jp2E reageer retweet
quote:Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.
Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).
Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.quote:Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.
G-YMMO en G-YMMG beschikken over een cabin crew Overhead Rest Area boven de cabine bij deur 3.
Maar niet een overhead rest voor de cockpit crew. Die moeten rusten in de cabine zelf.
[..]
Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.
Een cabin of cockpit crew rest area is mogelijk op praktisch alle vliegtuigen maar het is aan de maatschappijen of ze dat willen hebben.
Zo zijn er BA 777-200's met beide, maar ook kisten met de een van beide of helemaal geen cabin/cockpit crew rest area.
Alle BA 777-300's hebben zowel een cockpit crew rest area als een voor de cabin crew.
BA denkt dus niet alle 777's zulke routes te laten vliegen waarbij rest areas nodig zijn.
Zo heeft Emirates bijvoorbeeld bij een aantal A380's dus ook zo'n grote rest area achter in de cabine, zie hier. Puur bedoelt voor de (ultra-)long-haul vluchten.
Maar goed; deze komt ook regelmatig in Amsterdam, wat met zo'n 6.5 uur ook niet bepaald ver/lang is.![]()
Ach, je kunt altijd nog dit doen:
[ afbeelding ]
In Lufthansa's A340; achterin de cabine zit een trap naar beneden waar de toiletten zitten. Daar zit ook een deur die naar deze crew rest area leidt. En dit is gewoon een container die ze eruit kunnen halen.
Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...
Wel leuk om te zien.
Klopt inderdaad, ik sprak vanuit mijn ervaring bij de KLM. Het is op zowel de 200 als 300 optioneel. De ruimte is er wel, maar de maatschappij moet er wel voor willen betalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Ik kan je nu al vertellen dat je de A380 fijner gaat vinden. Je hebt daar namelijk een inch meer ruimte in de breedte. Helaas is voor economy-passagiers de 777-300 van Emirates niet echt het toonbeeld van ruimte. Maar goed; service maakt een hoop goed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Over 2 weken vlieg ik AMS - DXB - BKK met Emirates. Eindelijk komt het er van om met de A380 te vliegen, dit toestel staat al een tijdje op mijn wishlist. Helaas wel economy, vond het prijsverschil met business te groot. Om over First maar te zwijgen.Ben benieuwd!
AMS - DXB en retour is een A380.
DXB - BKK en retour is een 777-300.
Bron: BBCquote:Malaysia Airlines is to cut 6,000 staff as part of recovery plan after being hit by two disasters this year.
The reduction in staff numbers represents around 30% of its workforce of 20,000.
The airline will become completely state owned, and a new chief executive will eventually be put in place.
(...)
Khazanah Nasional, the state investment company that owns a 69% stake in the troubled firm, will take 100% ownership.
(...)
Long haul routes will be slashed, and the airline aims to return to profitability by 2018.
(...)
The firm will be completely delisted from the Bursa Malaysia stock exchange by the end of 2014.
Relevant assets, operations and liabilities of Malaysia Airlines will be transferred to a new company by 1 July 2015.
The current chief executive, Ahmad Jauhari Yahya, will continue to lead the firm until the new company is formed next year.
Laat me raden, je mocht door een raam kijkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef OEM het volgende:
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).
Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.
Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale.
Het idee dat je in een container onder bij de vracht verblijft.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.
Inderdaad. Beetje zonde van het geld op zo'n manier.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:17 schreef MrStalin het volgende:
Laat me raden, je mocht door een raam kijken.
Die Amercian Airlines vlucht is een codeshare met LAN/TAM op dezelfde tijd. An124s kom je zelden tot niet tegen op FR24, Flightaware etc omdat die geen Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) hebben oid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:49 schreef flipsen het volgende:
Zie hem hier echter niet bij staan.. http://www.flightstats.co(...)C&airportQueryType=1
Hm, staat wel een American Airlines om 15:00 vertrek, die hoort hier niet thuis dus wellicht is het die. Gauw douchen en de auto in
Thanksquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:05 schreef M5 het volgende:
[..]
Die Amercian Airlines vlucht is een codeshare met LAN/TAM op dezelfde tijd. An124s kom je zelden tot niet tegen op FR24, Flightaware etc omdat die geen Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) hebben oid.
PAL105 nadert nu de Marianentrog: http://nl.flightaware.com(...)0831/0535Z/KSFO/RPLLquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vliegt RP-C7471 of RP-C7473 van Philippine Airlines voor het laatst een commerciële vlucht.
De vlucht gaat van San Francisco naar Manilla en hiermee houdt na net geen 35 jaar de 747 het voor gezien
bij Philippine Airlines.
PAL105 vertrekt over zo'n 32 uur om 22:35 uur plaatselijke tijd (07:35 uur zondagochtend in NL) en landt om 03:40 uur plaatselijke tijd in Manilla (21:40 uur zondagavond hier).
Hiermee zijn ze de zoveelste maatschappij die afstand doet van de 747...
Idem. Komt vooral door de hoek waarin de foto is genomen. Dat zie je niet veel meer (lees: dankzij terrassen die hoger liggen of juist verdwijnen).quote:Op maandag 1 september 2014 09:47 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)44282.jpg]afbeelding[/url] ]
Mooie foto vind ik dit.
Omdat ze die al wel besteld hebben. De eerste 2 komen volgend jaar.quote:
Laatste geruchten zijn dat ANA Skymark zou overnemen, incl. de A380-orders en hier domestic flights mee wil gaan uitvoeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef OEM het volgende:
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).
Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.
Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale.
Zal wel een tankstop gemaakt hebben. Die Antonov's hebben een range van niets als ze beladen zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:12 schreef flipsen het volgende:
En bij het taxiën naar de gate zie ik opeens de Antonov weer staan
BRC EZE is 2 uurtjesquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zal wel een tankstop gemaakt hebben. Die Antonov's hebben een range van niets als ze beladen zijn.
Inderdaad de afmetingen. De ARSAT-1 is te groot voor een 747 freighter; lengte is prima maar hoogte/breedte is een probleem).quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:56 schreef flipsen het volgende:
BRC EZE is 2 uurtjesEr werd nog wat vracht bijgeladen als ik het goed zag. En een satelliet zal zo zwaar niet zijn lijkt me, ging daarvoor meer om de afmetingen.
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staatquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Woods het volgende:
Zo, er past een zowat een hele fuselage van een A380 in zo'n An-124![]()
[ afbeelding ]
Haha, ben ik daar even gefoptquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staatVolgens mij een schaal 1/3 model.
http://www.emirates.com/e(...)newest_landmark.aspx
Volgens Emirates zelf idd schaal 1:3, daarmee even groot als een fullsize 737
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |