abonnement Unibet Coolblue
pi_143742268
Oeps:







Vermoedelijk een Airbus A310 (en niet een A300) van FedEx. (kan registratie nog niet vinden)
Foto's zijn van een maand of wat geleden.
Waarschijnlijk gebeurt tijdens een paintjob maar ik gok dat ze dat ook niet meer hoeven doen...
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:09:28 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143742809
Die kan redelijk afgeschreven worden inderdaad, zeker als het al zo´n ouwetje is. Wel vreemd, niet goed opgelet bij het plaatsen van die stuenen (zullen ongetwijfeld een prachtige naam hebben)?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143742933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:09 schreef flipsen het volgende:
Die kan redelijk afgeschreven worden inderdaad, zeker als het al zo´n ouwetje is. Wel vreemd, niet goed opgelet bij het plaatsen van die stuenen (zullen ongetwijfeld een prachtige naam hebben)?
Gewoon jacks. ;)

Exacte oorzaak kan ik niet vinden, maar het gaat van inklappen van main gear terwijl de A310 niet hoog genoeg is (en dus de main gear de A310 van de jacks trekt) tot die het 'rammen' van de A310 door dat kraantje.

Ik vind onderstaande foto dan ook nog steeds best indrukwekkend:



Een Emirates A380 in Canada; eerste keer dat een A380 buiten op jacks stond.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:16:49 #29
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143742996
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:13 schreef Iemand91 het volgende:
Gewoon jacks. ;)
Dat had ik toch moeten weten, ik luister al 41 jaar naar die naam _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:19:58 #30
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143743081
Is er een reden voor (ongetwijfeld) dat ze het vlieguig volledig op zo´n klein oppervlak laten rusten? Een plateautje van 30x30cm zorgt al voor heeeeel veel minder druk per vierkante cm lijkt me.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143743225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:16 schreef flipsen het volgende:
Dat had ik toch moeten weten, ik luister al 41 jaar naar die naam _O-
:W Hoi, Jack.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:19 schreef flipsen het volgende:
Is er een reden voor (ongetwijfeld) dat ze het vlieguig volledig op zo´n klein oppervlak laten rusten? Een plateautje van 30x30cm zorgt al voor heeeeel veel minder druk per vierkante cm lijkt me.
Dat zijn punten speciaal hiervoor gemaakt.
En je kunt natuurlijk geen A380 (met een leeggewicht van zo'n 280 ton) laten rusten op de beplating; daar tik je zo een spijker door.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:25:50 #32
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143743271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
:W Hoi, Jack.
Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuig :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:58:39 #33
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_143747474
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuig :X
:D
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_143753397
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Altijd lastig als een Engelssprekend persoon mij begroet in een vliegtuig :X
:D
Trotse Twentenaar
pi_143816634
Minieme geschiedenispost vandaag (en daarom ook niet om 00:00 uur :P ):

Vandaag kwam in 2005 de eerste Airbus A330-200) voor KLM.
PH-AOA - de 682e A330 van de productielijn - kwam op 25 augustus 2005 als KL3301 uit Toulouse (na een flypast over Schiphol-Oost, net zoals Arke's 787 pas) aan op Schiphol:







De eerste vlucht was begin september naar Washington.

In november dit jaar volgt nog een A330-300 (PH-AKF), maar ook gaan begin 2016 de eerste A330's al weer uit de vloot.
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:33:30 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143817120
2016 vind ik erg snel. Dat is dus max 11 jaar in dienst. De leasecontracten lopen af? Of wat is de reden?
pi_143817631
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Sunri5e het volgende:
2016 vind ik erg snel. Dat is dus max 11 jaar in dienst. De leasecontracten lopen af? Of wat is de reden?
Jep, lease loopt af.

De A330 was van begin af aan al een tussenoplossing. Vangt het gat op dat de 767 en MD11 achterlaten tot de 787 en A350 komen.'
De 3 A330's die begin 2016 vertrekken zijn -200's; dus waarschijnlijk blijven de -300's langer.
De -300's vliegen minder ver dan de -200's maar vervoeren wel meer passagiers (292 versus 243).
De 787 kan de verre vluchten van de -200 straks mooi overnemen.

Luchtvaartnerd dat ik ben heb ik eigenlijk weinig met de A330.
Vind 'm persoonlijk weinig kraak nog smaak hebben, hoewel het een uitstekend vliegtuig is...
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:21:43 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143818534
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
pi_143821481
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Vier weken vooraf is dat nog niet echt duidelijk te zeggen, kan nog zoveel veranderen in die tijd. Dag of twee vantevoren is het wat duidelijker, hoewel er tot kort voor vertrek wijzingen in de operatie mogelijk zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:04:37 #40
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_143821611
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Die schema's zijn er wel, maar door allerlei redenen (vertragingen, technische mankementen, etc) zijn die nog behoorlijk onder voorbehoud. Van de maatschappijen die wij afhandelen krijgen wij iig de dag van te voren de definitieve registraties door van de desbetreffende vluchten. En dan kan er kort voor vertrek alsnog een andere kist ingezet worden.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:32:52 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143824751
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vier weken vooraf is dat nog niet echt duidelijk te zeggen, kan nog zoveel veranderen in die tijd. Dag of twee vantevoren is het wat duidelijker, hoewel er tot kort voor vertrek wijzingen in de operatie mogelijk zijn.
Dat weet ik. Maar heeft er iemand inzicht in welke kist er momenteel ingepland staat op een bepaalde vlucht?
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:12:41 #42
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143826736
quote:
'Martinair moet groeien en vloot moderniseren'

SCHIPHOL - Martinair moet investeren in een nieuwe, moderne vloot. Ook moet het aantal vliegtuigen van de vrachtmaatschappij groeien van negen toestellen nu naar "meer dan twaalf". Dat staat in een plan van de ondernemingsraad (or) van het dochterbedrijf van Air France-KLM, waarover het Financieele Dagblad maandag bericht. Air France-KLM neemt in september een beslissing over de toekomst van het bedrijf.

Het moederbedrijf zou de verlieslijdende vrachtdochter willen imkrimpen, maar intern bij Martinair zeggen betrokkenen nog wel degelijk perspectief te zien in de aparte vrachtactiviteit. En volgens de or moet Martinair juist uitbreiden en investeren in een nieuwe, zuinigere vliegtuigen. Daardoor wordt het voor Air France-KLM makkelijker om op prijs te concurreren, zo blijkt volgens het FD uit onderzoek van de or.

De or sprak met deskundigen en concludeert dat de vrachtdivisie in Nederland wel degelijk bestaansrecht heeft, mits er juist geïnvesteerd wordt. De directie van Martinair bevestigt in het FD via een woordvoerder dat het bedrijf een plan van de or heeft ontvangen, maar zegt in een reactie dat ‘alle opties’ op tafel liggen. De or zelf wil geen toelichting geven, zolang de gesprekken met de directie lopen.

Vorige maand meldde het Britse vakblad The Loadstar nog dat Air France-KLM voorbereidingen treft om vrachtdochter Martinair in de verkoop te zetten. De verkoop van Martinair zou betekenen dat Air France-KLM alle activiteiten met full freighters op Schiphol staakt, en KLM alleen nog vracht in de bellies van haar passagiersvliegtuigen zou vervoeren.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:14:58 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143826834
quote:
Transavia 2.0 koerst af op ingrijpende maatregelen

DRIEBERGEN - Topman Mattijs ten Brink van Transavia heeft in een mededeling, vooruitlopend op de officiële bekendmaking aan het gehele personeel, een ingrijpende kostenbesparing aangekondigd. De maatschappij gaat 15 procent bezuinigen op personeel en overige uitgaven. Ten Brink spreekt tegelijkertijd zijn vertrouwen in het personeel uit, waarvan de komende periode veel wordt verwacht en voor wie het even slikken is.

"Er moet heel veel veranderen de komende jaren en ik heb vertrouwen in het team, de organisatie, onze marktpositie en onze nieuwe plannen", schrijft de Transavia-directeur. Ten Brink wil zijn personeel alvast voorbereiden op wat komen gaat. Op 8 september geeft de directie volledig openheid van zaken over de nieuwe koers van de maatschappij.

'Slack' minimaliseren
Het minder rooskleurige nieuws, naar het lijkt: "Tegelijkertijd zullen we ook stappen zetten op het kostenvlak. Daar een juiste balans in vinden, is de grote uitdaging voor onze hele organisatie. Om de ticketprijs concurrerend te kunnen blijven houden, moeten we onze kosten per eenheid minimaal 15 procent verlagen. We werken aan strak georganiseerde operationele processen, niet alleen om voor onze passagiers een voorspelbaar product te realiseren, maar ook om intern zo min mogelijk te verspillen, en alle 'slack' te minimaliseren. We zullen nog meer focus op inkoop en aansturing van leveranciers hebben, bepaalde activiteiten uitbesteden, en ook kijken in samenspraak met onze sociale partners, naar een verlaging van de totale personeelskosten", aldus Ten Brink.

Transavia heeft vorige week ook al overleg gehad met de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers over de plannen. Hoe de prijsvechter met amper 30 toestellen het wil gaan opnemen tegen de overmacht van concurrenten met een vloot van, in enkele gevallen, meer dat 250 vliegtuigen, blijft nog onduidelijk volgens insiders.

Mattijs ten Brink meldt verder: "Om de terugval in de chartermarkt op te vangen zetten we al langere tijd stevig in op de groei van onze lijndiensten. Met ons produkt en service weten we de passagiers daarmee aan ons te binden; dit kun je zien aan het feit dat de groei van het aantal passagiers de stevige groei in productie zelfs overstijgt".

Volledige low cost airline
"We zullen echter veel sneller dan verwacht de transitie moeten maken naar een positie als volledige low cost airline (in het Nederlands vaak vertaald als ‘prijsvechter’, vandaar de verkeerde conclusie in de media dat we dan ook onze prijzen zouden gaan verlagen)”, meldt Ten Brink. In een strategisch plan is nu voor Transavia "een duidelijke lijn uitgezet om de versnelde transitie naar een concurrerende positie op de low cost markt te bereiken".

De Transavia-directeur vervolgt: “De eerste stappen worden inmiddels al gezet. Dat doen we onder andere door de IT-systemen te moderniseren, zodat we klaar zijn om de groei aan te kunnen, we sneller kunnen inspelen op nieuwe marktontwikkelingen en onze operationele prestaties kunnen verbeteren. Op die manier buigen we onze achterstandspositie om in een voorsprong. Transavia investeert verder in haar merkbeleving en bekendheid (ook in het buitenland) en in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor passagiers om de inkomsten te verhogen."

Onderscheiden
“Wat betreft service en produkt moeten we ons meer onderscheiden. Dat doen we met name door een nog betere passagiersbeleving en een volledige digitalisering van ons proces, om het voor onze passagiers zo makkelijk en transparant mogelijk te maken", aldus de Transavia-directeur.

"Ook de positie in de touroperator-markt wordt niet vergeten", belooft hij. "We zullen de samenwerking met een aantal strategische partners juist versterken. Om gezamenlijk beter in te spelen op de veranderingen in consumentengedrag, om processen efficiënter te maken, en om de verdiensten beter in balans te brengen".

Groei ziet de Transavia-directie eigenlijk als een apart onderdeel van de strategie. "Om samen met KLM onze positie binnen Nederland te kunnen handhaven, zullen we de komende jaren (vanaf 2016) moeten groeien in productie. Maar dat kan alleen als de voorwaarden voor winstgevendheid voor die tijd zijn ingevuld. Natuurlijk helpt groei de kosten per eenheid te verlagen, maar lang niet voldoende voor terugkeer naar een gezonde financiële situatie. Die is weer nodig om in onze toekomst te kunnen blijven investeren en onze continuïteit als zelfstandig bedrijf te waarborgen".



Wie verwacht dat Transavia in Frankrijk hetzelfde lot zal treffen als in Nederland heeft het mis. "De positie van Transavia Frankrijk is anders dan die van ons. Ook zij optimaliseren samen met Air France de positie in de Franse markt, maar daarbij trekt Air France zich actief terug van een aantal verliesgevende routes en neemt Transavia de vrijgekomen slots over. Dat en de grotere en deels nog open Franse markt, verklaart de snellere groei van Transavia Frankrijk", aldus ten Brink.

Leidende positie
Zoals al eerder gecommuniceerd onderzoekt de Air France-KLM Groep de mogelijkheden om samen met Transavia een leidende positie op de Europese low cost (point-to-point) markt te verwerven. Dat zou groei ook buiten Nederland en Frankrijk betekenen (en al per 2015), overigens niet direct vanuit Transavia Nederland. "Die groei biedt ons veel voordelen op zowel commercieel- als ook op kostengebied, maar laat onverlet dat wij ook ons eigen plan en ambities moeten realiseren", luidt de wat vage prognose van de KLM-dochter.

Tot slot wordt toegelicht aan de medewerkers hoe het strategisch plan tot stand is gekomen en welke stappen de afgelopen maanden al zijn gezet. "Uiteraard start het met een grondige analyse van de situatie: hoe staat de markt er voor, wat doet de concurrentie, wat zijn de sterke en zwakke punten van onze organisatie, wat willen de verschillende stakeholders en wat is de financiële slagkracht? Daarbij is ook de feedback gebruikt die tijdens alle info- en andere personeelssessies is gegeven. Op basis van onze analyse is het Transavia-management al begonnen met het realiseren van een aantal kritische factoren voor een succesvolle implementatie van het plan. De laatste stap was de formele toetsing met de Raad van Commissarissen en KLM als aandeelhouder. En beiden omarmen onze conclusies en strategische richting”, laat de Transavia-topman tot slot weten.
pi_143827632
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar heeft er iemand inzicht in welke kist er momenteel ingepland staat op een bepaalde vlucht?
De commerciele planningsafdeling van de airline. Maar dat is vier weken vooraf dus net zo zeker als het weer voorspellen op zo'n termijn ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143828875
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:21 schreef Sunri5e het volgende:
Heb jij ook inzicht in dienstregenlening van de Nederlandse airlines? Dus weet jij bijvoorbeeld nu al welk vliegtuig er voor bijvoorbeeld over 4 weken staat ingeroosterd op een bepaalde route?
Helaas heb ik dat niet. ;) ;(

Maar zoals ze hier al aangegeven hebben; dat kan nog helemaal veranderen in de tussentijd.

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:12 schreef Sunri5e het volgende:
Hmm, nu willen ze grotere vloot, uitbreiden etc. en tijdje geleden moest alles maar verkocht worden. Maar goed; dit komt dan ook van de OR van Martinair, niet van AF-KLM...


Overigens; uitbreiden en dus meer capaciteit levert ook echt niet meteen meer op. Ze vliegen qua vracht nu al voor een derde leeg en dus zullen de prijzen nu ook al laag zijn. Pleur er nog meer capaciteit in en je prijs zakt nog meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-08-2014 22:59:56 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:08:33 #46
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_143832001
Over 4 weken mag ik weer vliegen *O*
Tics van je petten.
pi_143834328
Heb weer wat interessante gebeurtenissen gevonden (althans; ze spraken mij aan) dus...

Vandaag in de geschiedenis:



- 26 augustus 1959: Dwight D. Eisenhower - de 34e president van de VS - wordt als eerste president in een jet vervoert. Vliegmaatschappijen begonnen de props al te vervangen voor jetvliegtuigen, defensie deed hetzelfde en onder druk van de minister van Buitenlandse zaken John Dulles (naam kennen jullie vast ergens van ;) ) - die het niet vond kunnen dat de president in een propvliegtuig (de president vloog nog met een Lockheed L-1049 Super Constellation genaamd Columbine III) aan kwam zetten terwijl andere landen (zoals Rusland) al wél met jets vlogen - wordt vervangen door een Boeing VC-137B (een versie van de 707), No. 58-6970 ook wel bekend als SAM 970 of “Queenie".

Eisenhower vloog op 26 augustus voor het eerst met de jet; de trip ging naar Duitsland, gevolgd door London en Frankrijk (voor een gesprek met toenmalig president Charles de Gaulle; nog een naam die jullie allemaal kennen) en nog een stop in Schotland voor een potje golf.
Eisenhower vond het geweldig; de snelheid en klimsnelheid gecombineerd met een stillere vlucht maakte het onvergelijkbaar met de Super Constellation.

Ze heeft o.a. Eisenhower, Kennedy, Johnson en Nixon vervoerd.
Deze VC-137A werd in 1962 vervangen als primaire presidentiële vliegtuig door 2 op maat gebouwde 707's maar SAM 970 bleef tot 1996 in dienst voor de USAF. (ze vloog bijvoorbeeld niet Kennedy in 1963 naar Dallas of bracht zijn kist naar huis en gelijktijdig de inauguratie van Johnson; dat gebeurde in 62-6000 of SAM 26000)

Ze staat nu na 21.000 vlieguren bij The Museum of Flight in Seattle, buiten naast de eerst gebouwde 747.
Hier kun je o.a. de ingebouwde sigarenhouder voor Kennedy en de hoedenplank voor Johnson's Stetson bekijken.



- 26 augustus 1988: Nadat hij in zijn thuisland Iran was uitgezet (wegens betrokkenheid bij protesten) en enkele jaren door Europa was getrokken voor asiel kwam Merhan Karimi Nasseri aan in Londen. Hier werd hij echter teruggestuurd naar Parijs vanwege ontbrekende identiteitspapieren (deze had hij eerder op een moment van dwaasheid teruggestuurd).
Omdat hij zonder deze ontbrekende identiteitspapieren Frankrijk niet in kon maar ook niet door kon reizen naar een ander land zat hij vast.
26 augustus 1988 was voor hem het begin van een 18-jarig verblijf in terminal 1 van Charles de Gaulle airport in Parijs.
In 1999 waren zijn papieren in orde en kon hij gaan, maar toen wilde hij niet meer vertrekken.



Na 18 jaar moest hij in 2006 vanwege gezondheidsredenen
toch vertrekken. Hij woont nu in een daklozencentrum in Parijs.

Dit alles heeft verscheidene films, boeken en een opera opgeleverd; waaronder het bekende The Terminal uit 2004 van Steven Spielberg met in de hoofdrol Tom Hanks. Spielberg had de rechten voor $250.000 gekocht. (hoewel Nasseri nergens in de film of bij promoties werd genoemd)
Toen de film uitkwam was hij erg nieuwsgierig; maar hij kon de film niet zien op dat moment; hij zat immers nog steeds in terminal 1.

- 25 augustus 2012: Na een vlucht van Denver naar Hawaii gaat flight attendant Ron Akana met pensioen. Hij was in 1949 bij United Airlines begonnen en is daar altijd blijven werken. (Op 2 jaar militaire service in 1951 t/m 1953 na) en had dus een carrière van 63 jaar opzitten. Hiermee was hij langstzittende flight attendant in de luchtvaartgeschiedenis en staat hiermee in de Guinness Book of Records.
Bij zijn pensioen had hij er 322.000.000 kilometer opzitten en had hij 10.000 keer de Grote Oceaan overgestoken.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2014 12:10:48 ]
pi_143848621
Ik heb bovenstaande eens na zitten rekenen:

Ik heb eens na zitten rekenen. Als die 322.000.000 kilometer correct is en hij een carrière van 63 jaar heeft; dan heeft hij gemiddeld 14.000 kilometer p/dag gevlogen.
Gemiddeld, dat is zonder eventuele vakanties, vrije dagen, ziekte en dan 7 dagen per week.
Dat is ruim 1/3 rond de wereld, élke dag. Dat is gemiddeld élke dag van Amsterdam naar Perth.
Nou zal hij United misschien ook wel binnenlandse vluchten hebben gedaan en dan dus meerdere per dag (waarmee de kilometers ook optellen) en ook intercontinentale vluchten tellen rap aan in kilometers; maar dit is wel héél erg veel. :/

De tot voor kort langste/verste non-stop vlucht 21 van Singapore Airlines was 1700 kilometer meer, maar deed daar (non-stop) wel 17.5 - 18.5 uur over. Dus zou hij meer dan 18 uur p/dag moeten werken om dat aantal kilometers te kunnen halen. O-)

En stel dat hij die Air Miles kon gebruiken (kan hij uiteraard niet maar stel) dan kon hij blijkbaar een stadje van ruim 1100 personen first class van Chicago naar Hawaii laten vliegen (retour) en de komende 12 jaar elke maand met z'n tweeën een keer retour naar een plaats op het vaste land van de VS.
(dus heen en terug; 2 vluchten p/maand).


Nieuwe documentaire van Brian J. Terwilliger de maker van het veelgeprezen One Six Right: The Romance of Flying
uit 2005 over de General Aviation.
Aviation: The Invisible Highway zou in 2015 moeten uitkomen.
Commentaar door Harrison Ford, zelf ook niet geheel onbekend met de luchtvaart.
En met muziek van James Horner (Titanic, Aliens, The Perfect Storm, Avatar etc.)


Ben benieuwd :9
pi_143884430
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?

Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143884817
A350 in Qatar kleurtjes :9~ mist alleen nog 2 belangrijke onderdelen.

FlightDKM twitterde op woensdag 27-08-2014 om 15:09:35 Engineless Qatar Airways #A350 out in the open: #airbus http://t.co/TseKq6Jp2E reageer retweet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')