Het staat nergens zwart op wit. Jij haalt mijn reacties op jou en mijn reacties op specularium door elkaar.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het staat hierboven toch echt zwart op wit. En gezien de rare verbanden die je legt, is het maar goed ook dat niemand in jouw hoofd kan kijken. Het zal me een mooie warboel zijn daar in die bovenkamer.
Hoe de fuck kijk jij in het hoofd van Breivik of die politicus dan, aansteller?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat je niet in mijn hoofd kan kijken en ik de persoon ben die de posts heeft geschreven, lijkt het mij dat ik toch met enige zekerheid kan zeggen waar ik op doelde in welke post.
![]()
Breivik heeft zelf verklaringen afgelegd. Zie citaten hierboven. De politicus is hier niet om te reageren, dus daarvoor moeten we het met een onderbouwde gok doen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:04 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoe de fuck kijk jij in het hoofd van Breivik of die politicus dan, aansteller?
Zelfde redenering gooi ik naar je terug.
Dit klopt voor geen meter. Troll, much?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Breivik heeft zelf verklaringen afgelegd. Zie citaten hierboven. De politicus is hier niet om te reageren, dus daarvoor moeten we het met een onderbouwde gok doen.
In tegenstelling tot de bovengenoemde personen ben ik hier wel aanwezig, dus als je wil weten waar ik op doel in welke post, dan kun je het aan mij vragen. Je hoeft niet te gissen.
En daarom gaat je redenering niet op.
Wat klopt er niet?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dit klopt voor geen meter. Troll, much?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het staat nergens zwart op wit. Jij haalt mijn reacties op jou en mijn reacties op specularium door elkaar.
Ik kan best schaken op twee borden. Ik ga in beide posts in op iets anders.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schiet mij maar lek.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Specularium het volgende:
Hij zegt toch niet dat hij begrip heeft voor die moorden?
De moordpartij zelf linkt hij ook niet aan angst voor de islam.
Heb je stront in je ogen? Je kunt toch zien op welke post Specularium reageert?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Pak aub de eerdere post van Specularium er dan ook bij. Daar refereert Specularium naar.
Hoe weet jij dat Geertjan niet in een dronkenbui verkeerde toen hij ging tweeten?Hetzelfde geldt voor die Haifi trouwens.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Gekheid natuurlijk. Dat ie als 16 jarige iets heeft geschreven, ga ik niet nu aan hem toerekenen. Ook een Hitlergroet in dronken bui maakt niet dat ik hem af serveer. Het is in ieder geval geen type die in de openbaarheid bewust Hitler aanhangt o.i.d.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Misschien kun jij een poging doen om Geertjan te contacten?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat Geertjan niet in een dronkenbui verkeerde toen hij ging tweeten?Hetzelfde geldt voor die Haifi trouwens.
Aannames.
Maar waarom dan uitgerekend Breivik aanhalen, die niet bekend staat om zijn helder onderbouwde kritiek op de islam, maar vooral om het feit dat hij 77 mensen heeft vermoord.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je stront in je ogen? Je kunt toch zien op welke post Specularium reageert?
Moet ik er ook nog pijltjes bij zetten of zo?
Jij zegt dat je "onderbouwde gok" ging over Neerhof. Dat blijkt uit het bovenstaande duidelijk niet. Want ook de rest van je "onderbouwde gok"-post gaat over Breivik.
Niet dat het verder veel uitmaakt; "onderbouwd gokken" klinkt sowieso een beetje stompzinnig. En al dat gegok van jou verandert ook niks aan de realiteit. De VVD-politicus begrijpt, net als Holman, de angst van Breivik voor de islam. De rest verzin jij erbij.
Wat Specularium schreef, klopt dan ook precies. Je maakt er graag je eigen verhaal van. Misschien zoeken ze bij Goede Tijden Slechte Tijden nog scriptwriters.
Hij is een domme politicus, net als velen, maar het is geen moordsympathisant.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom dan uitgerekend Breivik aanhalen, die niet bekend staat om zijn helder onderbouwde kritiek op de islam, maar vooral om het feit dat hij 77 mensen heeft vermoord.
Zeg dan dat Wilders of Hans Hansen gelijk heeft. Net iets minder controversieel.
Weet ik veel. Bel Holman, vraag het hem.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom dan uitgerekend Breivik aanhalen, die niet bekend staat om zijn helder onderbouwde kritiek op de islam, maar vooral om het feit dat hij 77 mensen heeft vermoord.
Zeg dan dat Wilders of Hans Hansen gelijk heeft. Net iets minder controversieel.
Dat beweer ik dan ook nergens. Ik zou alleen twee keer nadenken voordat je zoiets Tweet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij is een domme politicus, net als velen, maar het is geen moordsympathisant.
Ja dat lijkt mij ook heel logisch idd. Maar voor sommige mensen dus blijkbaar niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook nergens. Ik zou alleen twee keer nadenken voordat je zoiets Tweet.
Ik zou sowieso alle verwijzingen naar die Breivik uit de weg gaan, hoe zeer je ook in je broek schijt voor de islam.
Bedankt voor de link, ik heb de passages gelezen. Tja, die Breivik toch.. is dit geraaskal serieus te nemen, en was het allemaal zo vooropgezet? Of is hij verder geradicaliseerd en vindt 'ie nu zijn eerdere manifest zelf te slap? Ik vind dat over Stormfront wat vreemd. Als hij ze eerder uit sympathie niet wilde noemen, of zijn banden ermee downplayen waarom zegt hij dan nu dit? Dan schaadt 'ie hun zaak toch alsnog? Zou hij zichzelf wijsgemaakt hebben, dat de samenleving intussen wel rijp is voor dat soort praat?quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
Breivik is geen Wildersaanhanger. Hij is tegen de softe aanpak van Wilders .
In zijn manifest deed hij het voorkomen dat hij tot die stroming behoort,,, dit om de stormfrontscene buiten schot te houden na zijn moordpartij.
http://joostniemoller.nl/(...)jodenvriend-wilders/ :
Pardon?quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:21 schreef nikk het volgende:
Ik kan me vinden in Hitlers angst voor joden.
Idiote uitspraak toch?quote:
Godverdomme maak je nou niet onsterfelijk belachelijkquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Pak aub de eerdere post van Specularium er dan ook bij. Daar refereert Specularium naar.
[..]
Maar haal dan een ander persoon aan die zorgen uit over de Islam, iemand die wat minder omstreden is en geen half kinderkamp heeft uitgemoord. Geert Wilders bijvoorbeeld, al zal de VVD top dat misschien niet zo leuk vinden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef LXIV het volgende:
Het zijn niet zozeer Breiviks acties die worden goedgekeurd, als wel Breiviks zorgen om de islam. Is het verboden om die zorgen te delen? Ik denk het niet. Ook Wilders heeft die zorgen evenals miljoenen andere mensen in Nederland. Dat wil nog niet zeggen dat ze openlijk zeggen dat ze het neerschieten van Sociaal-democraten goedkeuren, laat staan dat ze het zelf van plan zijn.
Storm in een glas water, van Joop, om de aandacht van die "Zionistisch complot"-twitteraarster af te leiden.
Ach ja, Joop.nl hè?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Na deze 2 zinnen nam ik het hele artikel al niet meer serieus_! De demonstranten neonazi's noemen en de illegaal aangekondigde tegendemonstratie van ISIS aanhangers downplayen naar hooligans
_!
joop.nl is niet extreemlinks, dat is jouw haatwereldbeeldquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Precies, dit haatblogje van extreem links als "bron" gebruiken.
Misschien had moorddrang de lading beter gedekt inderdaad, maar de auteur van de tweet gebruikte angst, dus dat heb ik overgenomen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:10 schreef Nielsch het volgende:
Rare TT trouwens, wat is moordangst? Je kan begrip hebben voor moord, je kan ook begrip hebben voor angst... Maar moordangst? Lijkt me niet.
Leuk om te lezen, alleen al vanwege het tijdsbeeld. Sindsdien is Duyvendak inderdaad in zijn eigen zwaard gevallen en zou een linkse VN-schrijver die het woord 'flikkerpakjes' opschrijft waarschijnlijk aangepakt worden voor homofobie. En leven we in een wereld waar je inderdaad altijd met je jeugdzonden wordt achtervolgd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eerder aan Vrij Nederland.
http://www.groene.nl/artikel/karaktermoord
Mooi en genuanceerd verwoord.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:37 schreef Vasilevski het volgende:
Er is natuurlijk een verschil tussen de angst van Breivik en de daden van Breivik, alleen heeft die angst hem tot zijn daden geleid. Iemand die zich op een bepaald politiek thema stortte, het contact met de werkelijkheid verloor, en uiteindelijk tot de conclusie kwam dat 'X' een bedreiging vormde en dat hij de aangewezen persoon was om een daad te stellen en het kwaad te vernietigen.
Tussen die mening en de daad zit dus een heel proces, maar het één heeft bij hem wel tot het ander geleid. Voor de buitenwereld is de angst van Breivik, of welke andere mening van Breivik dan ook, alleen maar relevant voor zover die te maken heeft met zijn uiteindelijke daad. Zonder die daad is hij voor ons alleen maar een typetje dat bijna iedereen op internet wel eens meemaakt, ook op 'mainstream', goed bezochte fora.
Breivik is daarentegen niet de eerste persoon die je zou noemen die de angst voor de oprukkende Islam goed onder woorden heeft gebracht, niet iemand die de tijdsgeest goed aanvoelt, zullen we maar zeggen. De meeste geestelijk gezonde mensen die dat gewauwel van Breivik gaan lezen, zullen er of van walgen, of nog waarschijnlijker, ze klikken het na een kwartiertje verbijsterd weer weg en vragen zich af waar hij al die verbanden vandaan heeft. Je kunt alleen al in Nederland zó veel betere mensen vinden onder het kopje 'begrijpelijke angst voor de Islam': Marijnissen in de jaren '80, Bolkestein, Fortuyn, Van Gogh, Wilders, of die maffe Hans Jansen.
Dit niet snappen, en Breivik in deze context aanhalen, is of een provocatie, of een teken van een domheid en leegheid die schokkend is voor een volksvertegenwoordiger. Het is waarschijnlijk gewoon pure onnadenkendheid. Een gedachte die in iedereen opkomt, maar die onmogelijk stand kan houden zodra je er dieper over nadenkt, of even opzoekt wat die 'mening' van Breivik precies inhoudt. Alleen dankzij Twitter kun je nu al je hersenspinsels meteen de wereld in slingeren, met voorspelbare gevolgen.
Nou, je moet zelf wel een heel links wereldbeeld hebben om Joop niet extreemlinks te noemen. 1/3 van al hun artikelen hebben 'racisme' als thema, waarbij alles meteen racisme genoemd wordt. Ook hebben bekende extreem-linkse columnisten daar hun vaste stek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
joop.nl is niet extreemlinks, dat is jouw haatwereldbeeld
Dan nog kun je de feiten zelf niet zo van tafel vegen. VVD'er die bagatelliserend tweet over Breivik
Nee hoor... je moet geen extreemrechtse neigingen hebbenquote:Op maandag 18 augustus 2014 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, je moet zelf wel een heel links wereldbeeld hebben om Joop niet extreemlinks te noemen.
Dat is nooit een kenmerk geweest van extreemlinksquote:1/3 van al hun artikelen hebben 'racisme' als thema,
Dat is jouw verkettering.quote:waarbij alles meteen racisme genoemd wordt.
Noem die mensen eens.. Ik ken ze daar echt niet.quote:Ook hebben bekende extreem-linkse columnisten daar hun vaste stek.
Ik begon er niet mee hoor!quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor... je moet geen extreemrechtse neigingen hebben
[..]
Dat is nooit een kenmerk geweest van extreemlinks
[..]
Dat is jouw verkettering.
[..]
Noem die mensen eens.. Ik ken ze daar echt niet.
Jij gebruikt dat etiketje extreemlinks veel te graag
wie van die columnisten zijn dan communisten ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik begon er niet mee hoor!
Verder had ik eigenlijk een woordgrapje moeten maken met columnisten/communisten, maar daarvoor is het nu te laat.
Nou bekijk de tweets maar van alle zwakzinngen die door zwakzinnigen zijn gekozen in de 2de kamer.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef Lothiriel het volgende:
Je vraagt je toch af hoeveel idioten er rondlopen op deze wereldOngelofelijk.
Klopt idd, tussen Breiviks angst en zijn daden zat een periode waarin hij een paranoïde complottheorie opbouwde, waarbij hij "links" uiteindelijk verantwoordelijk achtte voor het feit dat Noorwegen overspoeld werd met moslims. Niet voor niets slachtte hij kinderen af die een kamp bezochten van de Noorse sociaaldemocratische partij. Als het raadslid de angst van Breivik begrijpend dezelfde weg inslaat als hem en dus ook een paranoïde waanwereld schept waarbij hij "links" verantwoordelijk acht voor alles wat hij de moslims aanwrijft, dan staat ons nog wat te wachten en dan moest hij maar eens gauw een bezoekje krijgen van de bevoegde autoriteiten. Maar dat zal wel niet en komt het voort uit onnadenkendheid. Niettemin, hij valt er wel op aan te spreken: wat bedoel je nou joh?quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:37 schreef Vasilevski het volgende:
Er is natuurlijk een verschil tussen de angst van Breivik en de daden van Breivik, alleen heeft die angst hem tot zijn daden geleid. Iemand die zich op een bepaald politiek thema stortte, het contact met de werkelijkheid verloor, en uiteindelijk tot de conclusie kwam dat 'X' een bedreiging vormde en dat hij de aangewezen persoon was om een daad te stellen en het kwaad te vernietigen.
Tussen die mening en de daad zit dus een heel proces, maar het één heeft bij hem wel tot het ander geleid. Voor de buitenwereld is de angst van Breivik, of welke andere mening van Breivik dan ook, alleen maar relevant voor zover die te maken heeft met zijn uiteindelijke daad. Zonder die daad is hij voor ons alleen maar een typetje dat bijna iedereen op internet wel eens meemaakt, ook op 'mainstream', goed bezochte fora.
Breivik is daarentegen niet de eerste persoon die je zou noemen die de angst voor de oprukkende Islam goed onder woorden heeft gebracht, niet iemand die de tijdsgeest goed aanvoelt, zullen we maar zeggen. De meeste geestelijk gezonde mensen die dat gewauwel van Breivik gaan lezen, zullen er of van walgen, of nog waarschijnlijker, ze klikken het na een kwartiertje verbijsterd weer weg en vragen zich af waar hij al die verbanden vandaan heeft. Je kunt alleen al in Nederland zó veel betere mensen vinden onder het kopje 'begrijpelijke angst voor de Islam': Marijnissen in de jaren '80, Bolkestein, Fortuyn, Van Gogh, Wilders, of die maffe Hans Jansen.
Dit niet snappen, en Breivik in deze context aanhalen, is of een provocatie, of een teken van een domheid en leegheid die schokkend is voor een volksvertegenwoordiger. Het is waarschijnlijk gewoon pure onnadenkendheid. Een gedachte die in iedereen opkomt, maar die onmogelijk stand kan houden zodra je er dieper over nadenkt, of even opzoekt wat die 'mening' van Breivik precies inhoudt. Alleen dankzij Twitter kun je nu al je hersenspinsels meteen de wereld in slingeren, met voorspelbare gevolgen.
[..]
Leuk om te lezen, alleen al vanwege het tijdsbeeld. Sindsdien is Duyvendak inderdaad in zijn eigen zwaard gevallen en zou een linkse VN-schrijver die het woord 'flikkerpakjes' opschrijft waarschijnlijk aangepakt worden voor homofobie. En leven we in een wereld waar je inderdaad altijd met je jeugdzonden wordt achtervolgd.
Dat laatste vraag ik me bij jou ook altijd af!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, tussen Breiviks angst en zijn daden zat een periode waarin hij een paranoïde complottheorie opbouwde, waarbij hij "links" uiteindelijk verantwoordelijk achtte voor het feit dat Noorwegen overspoeld werd met moslims. Niet voor niets slachtte hij kinderen af die een kamp bezochten van de Noorse sociaaldemocratische partij. Als het raadslid de angst van Breivik begrijpend dezelfde weg inslaat als hem en dus ook een paranoïde waanwereld schept waarbij hij "links" verantwoordelijk acht voor alles wat hij de moslims aanwrijft, dan staat ons nog wat te wachten en dan moest hij maar eens gauw een bezoekje krijgen van de bevoegde autoriteiten. Maar dat zal wel niet en komt het voort uit onnadenkendheid. Niettemin, hij valt er wel op aan te spreken: wat bedoel je nou joh?
Jij hebt toch ongeveer dezelfde visie als Breivik op links en moslims?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me bij jou ook altijd af!
Wat een vergelijking! Iedereen is in een klap uitgeluld!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:10 schreef Brum_brum het volgende:
Ik snap wel dat Breivik graag wil ademen. Moet ik nu ook verketterd worden door alles en iedereen omdat ik iemands beweegredenen kan begrijpen?
Knap hoe snel je van 'moslims' naar 'mensen met een kleurtje' gaatquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:10 schreef Brum_brum het volgende:
Ik snap wel dat Breivik graag wil ademen. Moet ik nu ook verketterd worden door alles en iedereen omdat ik iemands beweegredenen kan begrijpen? Iedereen die de islam niet als een gevaar voor de samenleving ziet is een gestoorde cultuurrelativist. Het is godsklere racistisch om mensen met een kleurtje niet aan te spreken over het feit dat ze een inferieure cultuur hebben en moeten veranderen. Als een blanke op je af komt en zegt dat hij een grote fan van een willekeurige pedofiele warlord is dan geef je ook niet allerlei excuusjes voor zijn overduidelijke gevaarlijke trekjes. Als bij die oorlogsverheerlijking ook nog eens een gewoonte van genitale mutilatie bij kinderen van beide seksen en geestelijke mishandeling hoort dan zou je blanke mensen die daar trots voor uitkomen verketteren. Tijd om mensen met een kleurtje dezelfde verantwoordelijkheid te geven als blanken.
In het artikel staat racisme. Ik ben nog zo'n gekkie die daar verschillende soorten huidtypen enzo achter zoekt in plaats van welke gekke ideeën mensen in hun koppie hebben. Ik heb nog nooit mensen racisme horen roepen als liberalen worden afgekraakt dus schijnbaar zijn de meeste mensen het ook met me eens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Knap hoe snel je van 'moslims' naar 'mensen met een kleurtje' gaat
Spijker kop raak.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:04 schreef waht het volgende:
Ja dit is ook discutabel.
En nee het is geen reden om Haifi en gelijkgestemde mongolen goed te praten.
Moeilijk hoor.
Jullie doen hier net alsof die randmongool heeft gezegd dat hij het eens was met de acties van breivik. Dat heeft hij niet. Hij heeft gezegd dat hij de angst begreep. Je bent dus zelf een ongelofelijke idioot dat je die vergelijking niet valide noemt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een vergelijking! Iedereen is in een klap uitgeluld!![]()
Nee, pannenkoek. Het gaat erom dat Breivik aanhalen als je in je broek schijt voor de islam gewoon zwaar achterlijk is. Van alle islamcritici die er rondlopen in het westen, gaat deze VVD'er voor degene die 77 tieners dood heeft geschoten.
Dan ben je gewoon een randmongool. En laten we eerlijk wezen: zo ziet hij er ook uit.
Was jij niet dat randfiguur die in een ander topic kwam melden dat je heel graag iemand zou willen vermoorden maar dat je dat niet doet omdat je niet naar de gevangenis wilt?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:10 schreef Brum_brum het volgende:
Iedereen die de islam niet als een gevaar voor de samenleving ziet is een gestoorde cultuurrelativist.
Was jij niet dat randfiguur die aan kleine kindjes zat te friemelen? Bewijs maar dat het niet zo is. Treurige racist die je bent.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Was jij niet dat randfiguur die in een ander topic kwam melden dat je heel graag iemand zou willen vermoorden maar dat je dat niet doet omdat je niet naar de gevangenis wilt?
Hoe durf jij in godsnaam anderen tot gevaar voor de samenleving te bestempelen?
Godverdomme, dit is zo'n slechte comeback dat ik zelfs teleurgesteld benquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Was jij niet dat randfiguur die aan kleine kindjes zat te friemelen? Bewijs maar dat het niet zo is. Treurige racist die je bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |