abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143474661
Er is de laatste week veel te doen geweest over uitspraken van Yasmina Haifi. Hoe fout deze uitspraken ook, ze uitte met deze uitspraken geen sympathie voor moordenaars of moordangsten. Nu is het volgende op Joop.nl verschenen:

quote:
De Yasmina Haifi van de VVD
VVD-raadslid Gertjan Neerhof vindt dat we Breivik's ideeën over de Islam moeten begrijpen. Zal Asscher hem dezelfde behandeling geven als Haifi?

Het is pas vrijdag, maar allemamachies wat een week. Neo-nazi's die demonstreren in de Schilderswijk. Hooligans uit de Schilderswijk die journalisten belagen. En tussendoor ook nog eens Yasmina Haifi, ambtenaar bij Justitie, die een bizarre en antisemitische tweet de wereld instuurde:

Media

De media doken er bovenop. De gebruikelijke orgie van oriëntalisme en islamofobie werd erop losgelaten door het weldenkend deel van ons land. Op Knevel en van den Brink werd Haifi's antisemitische tweet bijvoorbeeld gekoppeld aan 'de populariteit van samenzweringstheorieën in Egypte'. Op Elsevier duidde Afshin Elian Haifi's tweet door te stellen dat ze 'in de islamitische superioriteit gelooft'.

Ik betwijfel ten zeerste of dergelijke commentatoren de wijdverbreide samenzweringstheorie in Nederland, dat de 'EUSSR' samen met 'links' van plan zou zijn om vrijheden af te pakken en weg te kijken terwijl de sharia wordt ingevoerd, op dezelfde manier zullen duiden: de ingebakken 'christelijke superioriteit' waar die mensen in zouden geloven. Of: 'in Amerika zijn dergelijke samenzweringstheorieën ook populair, dus ook bij autochtone Nederlanders'.

Haifi verwijderde ondertussen haar tweet, maar ze bleef bij haar abjecte mening staan. Met als resultaat dat ze definitief is geschorst en waarschijnlijk wordt ontslagen. Of dat terecht is of niet – ik vind van wel – laat ik even buiten beschouwing.

Wat ik me wel afvraag is of de regel dat mensen in een publieke functie die foute tweets de wereld insturen geschorst worden na een media-ophef, een gelegenheidsregel is.

VVD

Vandaag tweette Gertjan Neerhof, die aangeeft VVD-bestuurder in Amsterdam West te zijn, dat hij zich 'helaas steeds meer kan vinden in Breivik's angst voor de islam'. Even later tweette hij dat 'als je niks van Breivik's angst begrijpt, dan denk je gewoon niet na. Of kijkt weg':

Voor hen die een kort geheugen hebben: Anders Breivik is de Noorse massa-moordenaar die in 2011 zonder pardon 77 mensen executeerde. In zijn met samenzweringstheorieën doordrenkte manifest kun je lezen waarom hij dat deed: namelijk om het christelijke avondland te beschermen tegen de islam. Neerhof geeft openlijk aan dat hij zich kan vinden in Breivik’s racistische en islamofobe angst. 'Elke dag meer' zelfs.

Ik ben benieuwd of minister Lodewijk Asscher dezelfde, terechte, walging die hij uitsprak over de antisemitische tweet van Haifi kan opbrengen voor de islamofobe tweets van Neerhof. Ik ben ook benieuwd of de VVD, waarvan een aantal leden en bestuurders zeer hoog van de toren bliezen bij Haifi, Neerhof zal schorsen.

http://www.joop.nl/opinie(...)na_haifi_van_de_vvd/
Nu, in het kader van Nieuws en Achtergronden. Wat vinden we hiervan? Wat voor repercussies moeten er volgen?

Een royering bij de VVD lijkt mij op zijn plaats en mocht de Telegraaf dit verhaal oppikken dan zal zijn uitgeverij die hij met zijn collega Dick Baay uitoefent (http://www.amsterdamsevaargids.nl/) hier natuurlijk ook last van hebben, ware het niet dat de kans klein is, omdat dit minder sensationeel is.

Dus welke gevolgen en wat is de reden dat dit niet tot maatschappelijke oproer leidt?

Edit: hij is dus fractielid en algemeen bestuur in Amsterdam-West namens de VVD:
http://vvdamsterdam.nl/west/article/4770/

Dit is zijn portefeuille:

P: Openbare ruimte, onderwijs en jongerenwerk, economie, milieu, kunst en cultuur

[ Bericht 2% gewijzigd door Ceberut op 16-08-2014 12:00:02 ]
pi_143474690
Gaat ook die pvv-er met die tweet israel finish the job gezeur krijgen? Want dat valt ook wel in het rijtje van haifi.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143474695
Wat een debiel, hoewel ik het een verschil vind dat deze man vaarkaarten uitgeeft en niet bij het nationale cyber security team werkt.

Het gaat bij Haifi vooral om haar functie, niet om haar uitspraak. Indien een vuilnisman had getweet wat zij deed dan kun je daar hartelijk om lachen, maar is er geen direct gevaar.
pi_143474710
Hij is net zo dom als die lelijk is.
pi_143474760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:54 schreef Nintex het volgende:
Wat een debiel, hoewel ik het een verschil vind dat deze man vaarkaarten uitgeeft en niet bij het nationale cyber security team werkt.

Het gaat bij Haifi vooral om haar functie, niet om haar uitspraak. Indien een vuilnisman had getweet wat zij deed dan kun je daar hartelijk om lachen, maar is er geen direct gevaar.
Nou ja, hij is ook VVD-bestuurder in Amsterdam-West. Nog steeds een verschil natuurlijk, maar hij is niet zomaar een ondernemer.

pi_143474786
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nou ja, hij is ook VVD-bestuurder in Amsterdam-West. Nog steeds een verschil natuurlijk, maar hij is niet zomaar een ondernemer.

Even kijken:
quote:
P: Openbare ruimte, onderwijs en jongerenwerk, economie, milieu, kunst en cultuur
Ah snel wieberen die man, jongerenwerk en onderwijs geen goede combi.
pi_143474797
Leon Sinke is Teamleider Transitie, Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Tweet verwijdering tentenkamp Koekamp te Den Haag dien ik voortaan respectvoller te benaderen als rijksambtenaar middels social media.

— Leon Sinke (@lsinke) december 13, 2012''

Inmiddels wel verwijderd en excuus aangeboden maar toch.
pi_143474858
Er zitten vast genoeg ambtenaren met bepaalde denkwijzen. Ze zijn alleen niet allemaal zo stom om het ook twitter op te gooien.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:02:17 #9
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143474859
Je vraagt je toch af hoeveel idioten er rondlopen op deze wereld :') Ongelofelijk.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143474879
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Leon Sinke is Teamleider Transitie, Ministerie van Binnenlandse Zaken.

[ afbeelding ]

Tweet verwijdering tentenkamp Koekamp te Den Haag dien ik voortaan respectvoller te benaderen als rijksambtenaar middels social media.

— Leon Sinke (@lsinke) december 13, 2012''

Inmiddels wel verwijderd en excuus aangeboden maar toch.
Ook een ongelukkige uitspraak, maar meer in de categorie kroegpraat. Ik vind het niet van hetzelfde niveau als begrip hebben voor de angsten van een massamoordenaar.
pi_143474917
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ook een ongelukkige uitspraak, maar meer in de categorie kroegpraat. Ik vind het niet van hetzelfde niveau als begrip hebben voor de angsten van een massamoordenaar.
Ohhh nee absoluut niet :) Dat is idd nog vele malen erger. En zou niet mogen eigenlijk.

Maar vind de tweet over de tentenkamp wel zeer ongepast.
pi_143474924
gertjanneerhof twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 20:11:43 Nog geen 10 jaar geleden is onze Theo van Gogh op de straten van zijn eigen #020 als een varken afgeslacht. Nooit zal ik het vergeten. reageer retweet
-
pi_143474951
Die van die Gert zijn idd recent... Wat een idioot.
pi_143474956
gertjanneerhof twitterde op woensdag 13-08-2014 om 13:49:48 Bizar. 'Ik mag zeggen wat ik wil' betekent niet 'ik mag zonder consequenties zeggen wat ik wil'. #radio1 #leeghoofd reageer retweet
:')
-
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:06:54 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143474965
Het zijn niet zozeer Breiviks acties die worden goedgekeurd, als wel Breiviks zorgen om de islam. Is het verboden om die zorgen te delen? Ik denk het niet. Ook Wilders heeft die zorgen evenals miljoenen andere mensen in Nederland. Dat wil nog niet zeggen dat ze openlijk zeggen dat ze het neerschieten van Sociaal-democraten goedkeuren, laat staan dat ze het zelf van plan zijn.

Storm in een glas water, van Joop, om de aandacht van die "Zionistisch complot"-twitteraarster af te leiden.
The End Times are wild
pi_143474974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef Charismatisch het volgende:
gertjanneerhof twitterde op woensdag 13-08-2014 om 13:49:48 Bizar. 'Ik mag zeggen wat ik wil' betekent niet 'ik mag zonder consequenties zeggen wat ik wil'. #radio1 #leeghoofd reageer retweet
:')
Whahahah bedoeld die Yasmina hier mee ?
pi_143474977
Hij zegt toch niet dat hij begrip heeft voor die moorden?
De moordpartij zelf linkt hij ook niet aan angst voor de islam.
pi_143474987
quote:
Neo-nazi's die demonstreren in de Schilderswijk. Hooligans uit de Schilderswijk die journalisten belagen
Na deze 2 zinnen nam ik het hele artikel al niet meer serieus :')_! De demonstranten neonazi's noemen en de illegaal aangekondigde tegendemonstratie van ISIS aanhangers downplayen naar hooligans :')_!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:09:12 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475027
Verder is Joop.nl een bron die ook niks voorstelt natuurlijk. VARA enzo :') De toon is ook meteen gezet. Niet heel objectief.
- Charlton Heston
pi_143475036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:04 schreef Charismatisch het volgende:
gertjanneerhof twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 20:11:43 Nog geen 10 jaar geleden is onze Theo van Gogh op de straten van zijn eigen #020 als een varken afgeslacht. Nooit zal ik het vergeten. reageer retweet
Ik moest even opzoeken of het nou vandaag was, maar het is 2 november dat Van Gogh vermoord werd. Waarom zou hij zoiets vandaag posten?
pi_143475061
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik moest even opzoeken of het nou vandaag was, maar het is 2 november dat Van Gogh vermoord werd. Waarom zou hij zoiets vandaag posten?
Aandacht? Misschien krijgt die wel reacties op zijn tweets ?
pi_143475066
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Na deze 2 zinnen nam ik het hele artikel al niet meer serieus :')_! De demonstranten neonazi's noemen en de illegaal aangekondigde tegendemonstratie van ISIS aanhangers downplayen naar hooligans :')_!
En nu sla jij weer door naar de andere kant.

Niet alle demonstranten waren neo-nazi's, net zoals niet alle tegendemonstranten aanhangers van IS waren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:10:56 #23
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475068
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Omdat hij een populistische idioot is? Beetje het volk ophitsen... Verder zie ik niet meteen iets heel ergs aan die tweet, maar ik ken de voorgeschiedenis er dan ook niet van (reactie op andere tweets oid).
- Charlton Heston
pi_143475070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef LXIV het volgende:
Het zijn niet zozeer Breiviks acties die worden goedgekeurd, als wel Breiviks zorgen om de islam. Is het verboden om die zorgen te delen? Ik denk het niet. Ook Wilders heeft die zorgen evenals miljoenen andere mensen in Nederland. Dat wil nog niet zeggen dat ze openlijk zeggen dat ze het neerschieten van Sociaal-democraten goedkeuren, laat staan dat ze het zelf van plan zijn.

Storm in een glas water, van Joop, om de aandacht van die "Zionistisch complot"-twitteraarster af te leiden.
Ik vind het van het niveau: "Ik kan de angsten van de "11-september kapers begrijpen" of "Ik kan de angsten van antisemieten begrijpen". Foute uitspraken, allemaal.
pi_143475104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Specularium het volgende:
Waarom dan uitgerekend Anders Breivik gebruiken als figuur die bang is voor de islam?
pi_143475110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Specularium het volgende:
Lijkt mij weinig handig om Breivik aan te halen.

Schrijf dan dat je Wilders begrijpt. Die heeft ook bakken kritiek op de islam, en heeft tenminste niet 80 kinderen omgelegd.
pi_143475124
Dat ie Breivik kiest is gewoon dom ja.
pi_143475142
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef Lothiriel het volgende:
Verder is Joop.nl een bron die ook niks voorstelt natuurlijk. VARA enzo :') De toon is ook meteen gezet. Niet heel objectief.
Precies, dit haatblogje van extreem links als "bron" gebruiken. :')
pi_143475143
Maar de TT klopt nog steeds niet.
pi_143475159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu sla jij weer door naar de andere kant.

Niet alle demonstranten waren neo-nazi's, net zoals niet alle tegendemonstranten aanhangers van IS waren.
Nee ik schreef het misschien verkeerd maar zoals jij het verwoord bedoel ik het ook. Ik ontken ook niet dat er neo's aanwezig waren alleen het artikel beweert dat wel net als dat de tegengroep enkel uit hooligans bestaan.
pi_143475175
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:12 schreef Specularium het volgende:
En dat zou al voldoende moeten zijn voor een royering uit de VVD. Zo ben je niet geschikt meer als vertegenwoordiger van de VVD imo.
pi_143475176
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dit :')
pi_143475186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Je hoeft de bijbehorende tekst ook niet te lezen. De Tweet spreekt voor zichzelf.
pi_143475201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef trucker3 het volgende:

[..]

De bron is niet dit blogje, maar is hijzelf met zijn uitspraken. Het is toevallig dat enkel Joop er ruimte aan gewijd heeft.
pi_143475213
De beste man ziet er ook niet heel intelligent uit.
pi_143475226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:12 schreef Specularium het volgende:
Nogal. En bij mij gaan de alarmbellen al rinkelen.
pi_143475228
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef Specularium het volgende:
Maar de TT klopt nog steeds niet.
Waarom niet? Hij heeft begrip voor de angsten van Breivik. De angsten van Breivik hebben geleid tot zijn moordpartij. Hij had dus angsten zodanig dat je kunt spreken van moordangsten.

Hij heeft er zelf voor gekozen om Breivik als voorbeeld te gebruiken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:16:17 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475231
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft de bijbehorende tekst ook niet te lezen. De Tweet spreekt voor zichzelf.
Het mag wel duidelijk zijn dat dit als reactie dient om mevrouw Haifi uit de mediastorm te halen. Als je er prat op gaat dat je objectief en niet populistisch bent, dan verwoord je het niet alsof je de linkse Telegraaf bent.
- Charlton Heston
pi_143475253
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het mag wel duidelijk zijn dat dit als reactie dient om mevrouw Haifi uit de mediastorm te halen. Als je er prat op gaat dat je objectief en niet populistisch bent, dan verwoord je het niet alsof je de linkse Telegraaf bent.
OK. Wat vind je van zijn tweet als zijnde VVD-vertegenwoordiger?
pi_143475256
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En dat zou al voldoende moeten zijn voor een royering uit de VVD. Zo ben je niet geschikt meer als vertegenwoordiger van de VVD imo.
Hans van Baalen mocht ook blijven.
pi_143475267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom niet? Hij heeft begrip voor de angsten van Breivik. De angsten van Breivik hebben geleid tot zijn moordpartij. Hij had dus angsten zodanig dat je kunt spreken van moordangsten.

Hij heeft er zelf voor gekozen om Breivik als voorbeeld te gebruiken.
Nee, jij maakt er nu je eigen verhaal van.
pi_143475281
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:12 schreef skrn het volgende:

[..]

Waarom dan uitgerekend Anders Breivik gebruiken als figuur die bang is voor de islam?
Lees zijn manifest.
pi_143475282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De bron is niet dit blogje, maar is hijzelf met zijn uitspraken. Het is toevallig dat enkel Joop er ruimte aan gewijd heeft.
Joop, de Telegraaf van links.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143475287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hans van Baalen mocht ook blijven.
Ik weet even niet waar je op doelt. Van Baalen heeft vaker excentrieke acties. Heeft Van Baalen ook begrip voor Breivik getoond? Dat zou ik niet bij hem vinden passen, dus lijkt mij onwaarschijnlijk.
pi_143475304
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, jij maakt er nu je eigen verhaal van.
Nu probeer je hem vrij te pleiten. Ik heb geen begrip voor angsten die tot moord hebben geleid, hij wel.
pi_143475310
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Joop gaat daar dan ook niet prat op.
pi_143475313
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:18 schreef Dixon het volgende:

[..]

Lees zijn manifest.
Dat maakt het toch alleen maar erger?
pi_143475320
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:18 schreef Dixon het volgende:

[..]

Lees zijn manifest.
mein kampf 2.0 :N
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:20:10 #49
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475333
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

OK. Wat vind je van zijn tweet als zijnde VVD-vertegenwoordiger?
Mijn eerste reactie in dit topic:

quote:
9s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef Lothiriel het volgende:
Je vraagt je toch af hoeveel idioten er rondlopen op deze wereld :') Ongelofelijk.
Ik ben van mening dat je niet helemaal goed in je hoofd moet zijn om Breivik aan te halen, gezien dat een massamoordenaar is :'). In hoeverre hij dit echt meent en of het meer provocatief bedoeld was kan onderzocht worden. Het is uiteraard totaal ongehoord dat een volksvertegenwoordiger dit soort tweets de wereld in stuurt.
- Charlton Heston
pi_143475338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Joop, de Telegraaf van links.
Niks mis mee toch? Ik kijk ook vaak genoeg op Telegraaf/Geenstijl, ondanks dat ik het niet altijd eens ben met de wijze waarop ze het nieuws brengen. Ik prik er doorheen en neem het nieuws tot me. Net als bij Joop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')