Ik sta hier nog steeds wel voor open. Of met anderen. Nu lijkt er een interessant geval te zijn. Over een tijdje is het misschien maar afwachten.quote:Want ik heb zelf dingen meegemaakt met mensen en ik bood hem aan de zaak beter te bekijken, zoals ik hier zei. Maar er ontstaat niets met hem.
Je lijkt wel een obsessie met mij te hebben. Eerst zuigen en drammen, en nou al een stuk of wat van dit soort berichten waarin ik de Baarlijke Duivel ben.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
ookal zijn er 100.000 documentaires gemaakt die voluit iets onwaars beweren. Wat het geestelijke betreft proberen mensen dit ook met opzet anders weer te geven. Om wat voor reden dan ook. Pinpoint is daar een heel goed voorbeeld van.
Hé, even voor de goede orde: zou je ten eerste je berichten even door willen lezen voor je ze post en ten tweede niet overal elke discussie willen verbaggeren met dezelfde onzin? Thanks.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:38 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zeg eens duidelijk wat jouw belang is om overal steeds tegenin te gaan.
Ik snap in ieder geval dat je er ditgevoel van krijgt
JIJ springt er bovenop !!!!!
Hoe kom je bij mij?? Ik zou ook zo'ngevoel krijgen als ik dan wat jij in de post hierboven zegt zegt. Je reageert steeds heel eenzijdig. En zonder dat er een doel of belang uit blijkt. Ik weet niet of je het deurhebt..
Zullen we bij het onderwerp blijven? Dank u.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:38 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zeg eens duidelijk wat jouw belang is om overal steeds tegenin te gaan.
Ik snap in ieder geval dat je er ditgevoel van krijgt
JIJ springt er bovenop !!!!!
Hoe kom je bij mij?? Ik zou ook zo'ngevoel krijgen als ik dan wat jij in de post hierboven zegt zegt. Je reageert steeds heel eenzijdig. En zonder dat er een doel of belang uit blijkt. Ik weet niet of je het deurhebt..
Sterker nog: in de praktijk blijkt het zonder geloof veel vaker goed te gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:04 schreef Shokirbek85 het volgende:
Nee je hoeft niet in een God / Schepper te geloven om goed te leven.
Welnee! Het tegenovergestelde juist! Ik zie hier juist heel veel mensen die misstanden zien en die de wereld heel graag een betere plek maken. Wat is daar nou negatief aan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:28 schreef 00ll0l0l het volgende:
Naar mijn mening loopt de zaak steeds ziek negatief steeds. Zonder dat daar een reden voor is. Echt een soort van misbruik.
Op zich ook niet licht wat ik er zo van zie.
Vraagje: stel dat iemand op FOK! in allerlei F&L draden de astrologie loopt uit te venten. Dat diegene zegt dat het heel belangrijk is, en dat je de wereldproblemen nooit kunt oplossen zonder die geweldige wetenschap. En dat er dan in elke draad mensen zijn die dat onzin vinden, en het af en toe zelfs gevaarlijke onzin noemen. Waarbij - uiteraard - vaak dezelfde tegenargumenten klinken. Stel ook, dat die astrologie-aanhanger zich gaat beklagen, dat het allemaal ziek, negatief en misbruik is. Zou jij die poster dan gelijk geven?quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:28 schreef 00ll0l0l het volgende:
Naar mijn mening loopt de zaak steeds ziek negatief steeds. Zonder dat daar een reden voor is. Echt een soort van misbruik.
Op zich ook niet licht wat ik er zo van zie.
Je opereert onder de verkeerde premisse, namelijk dat een leven zonder God prettiger is dan met God. Waarom zou een gelovige hetzelfde leven leiden als voorheen, maar God opgeven?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:27 schreef erik013 het volgende:
Samenvatting: zou een goed mens zijn, met respect en liefde naar anderen, die z'n naasten en zwakkeren helpt wanneer het nodig is en geen crimineel of onfatsoenlijk gedrag vertoont zoals stelen of vreemdgaan, niet in alle gevallen het beste zijn? Als er geen God bestaat dan heb je in elk geval een aards leven van enige betekenis gehad, en als ie toch wel blijkt te bestaan, zou je toch alsnog wel als goed mens 'binnen mogen'? Want de belangrijkste essentie van geloven lijkt me niet zoveel mogelijk in de kerkbanken zitten.
Wat denken rde eligieuze mensen hiervan? Ik ben benieuwd.
"..moet immers geloven...."quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:04 schreef christen96 het volgende:
Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.Hebreeën 11: 6
Helaas kan niemand die verslagen ooit produceren als er om gevraagd wordt. De passages van Tacitus en Josephus zijn decennia later geschreven - als je überhaupt al gelooft dat dat geen vervalsingen zijn (bedenk dat we niet meer beschikken over de originele manuscripten, maar slechts over kopieën van kopieën die door christelijke monniken werden gemaakt) .quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:19 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is een feit dat de persoon Jesus echt heeft bestaan (gezien de Romeinse verslagen, die dat bevestigden
1 Ik zie die premisse niet, wel het in twijfel trekken van de tegenovergestelde premisse.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Je opereert onder de verkeerde premisse, namelijk dat een leven zonder God prettiger is dan met God. Waarom zou een gelovige hetzelfde leven leiden als voorheen, maar God opgeven?
Wat je uit de passages in elk geval kunt opmaken, is dat er een beweging was die Jezus, Jehshua of hoe 'ie ook maar heette, als inspiratiebron had. Het ligt in de rede, dat er één of meerdere personen bestaan hebben, aan wie de bewonderde daden en uitspraken werden toegeschreven. Meerdere kan heel goed, zo werkt mythevorming wel vaker. Maar ze moeten het idee toch ergens vandaan hebben?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Helaas kan niemand die verslagen ooit produceren als er om gevraagd wordt. De passages van Tacitus en Josephus zijn decennia later geschreven - als je überhaupt al gelooft dat dat geen vervalsingen zijn (bedenk dat we niet meer beschikken over de originele manuscripten, maar slechts over kopieën van kopieën die door christelijke monniken werden gemaakt) .
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:27 schreef erik013 het volgende:
Ik zelf geloof niet in e...van? Ik ben benieuwd.
Ja, ik zit ook een beetje in die hoek te denken. Gezien wat ik als eerste schreef ...... ////////quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Je opereert onder de verkeerde premisse, namelijk dat een leven zonder God prettiger is dan met God. Waarom zou een gelovige hetzelfde leven leiden als voorheen, maar God opgeven?
Dat is aan de moderatoren.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Misschien hoort zoiets als dit niet echt hier ...
Religie gaat niet over 'in de kerk zitten'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:27 schreef erik013 het volgende:
Ik zelf geloof niet in een God. Niet dat ik het totaal uitsluit, want de 'big bang theory' vind ik ook een theorie die me ver te boven gaat. Maar toch vind ik dat van alle onbevatbare theorieen nog degene waar het meeste aantoonbare bewijs/logische aanwijzingen voor te vinden is. En ook scheelt het dat eigenlijk de meeste wetenschappers die hierin onderzoek naar doen een klein beetje op 1 lijn zitten over hoe en wanneer het ongeveer gebeurd is. Nieuwe informatie door onderzoek kan dat beeld soms nog wat veranderen. Niemand heeft er belang bij om die nieuwe informatie niet te accepteren zolang die informatie goed aantoonbaar en te beargumenteren is, een onderzoeker wil zoveel mogelijk duidelijke feiten.
Dat is wel anders met geloof, waar bij een heleboel verschillende theorieen/religies hebt waarbinnen ook nog eens weer heel veel verschillende substromingen en andere intepretaties van woorden uiit De Bijbel en de Koran toegepast worden. Het is niet meer objectief, want nieuwe informatie zoeken of deze toelaten betekend dat je God/Allah durft te betwijfelen.
Ik ben van mening: moet je niet gewoon als zo'n goed mogelijk mens leven? Als God niet bestaat dan heeft je leven op aarde sowieso altijd nog betekenis gehad. Als je na je overlijden er toch achterkomt dat ie voor jou onverwachts blijkt te bestaan, dan zou ie je toch alsnog toelaten in de hemel.
Want als ik b.v. zie hoe Jesus vond dat een goed mens moest leven:
[..]
Dan doe ik vrijwel al die dingen al. Uit mezelf nog wel helemaal.
Is dat niet de uiteindelijke intentie, dat je die dingen doet? En vereer ik daarmee al niet automatisch Jesus? Ondanks dat ik niet naar de kerk ga.
[..]
Als je je naasten lief hebt als jezelf,,heb je dan niet automatisch God ook lief?
Moet je daarvoor naar de kerk? Want b.v. je kan nog 50 jaar lang de hele week in de kerk aanwezig zijn en dienen, maar als je intussen je schuldig maakt aan aanranding van kinderen...
Dus: als er toch een God nog zou bestaan: zou goed en eerlijk leven dan niet genoeg zijn om Hem/Jesus te vereren en liefhebben? Want als zo'n priester zulke vreselijke daden uiteindelijk vergeven kan worden, zou het veel minder erge feit dat je niet in de kerk kwam (maar verder wel grotendeels leefde zoals Hij/Jesus dat wilden) NIET vergeven kunnen worden?
Samenvatting: zou een goed mens zijn, met respect en liefde naar anderen, die z'n naasten en zwakkeren helpt wanneer het nodig is en geen crimineel of onfatsoenlijk gedrag vertoont zoals stelen of vreemdgaan, niet in alle gevallen het beste zijn? Als er geen God bestaat dan heb je in elk geval een aards leven van enige betekenis gehad, en als ie toch wel blijkt te bestaan, zou je toch alsnog wel als goed mens 'binnen mogen'? Want de belangrijkste essentie van geloven lijkt me niet zoveel mogelijk in de kerkbanken zitten.
Wat denken rde eligieuze mensen hiervan? Ik ben benieuwd.
Het lijkt me dat iedereen dat wel voor zichzelf kan bepalen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:07 schreef Meliae. het volgende:
(En het is trouwens aan niemand om te bepalen wie goed is of niet, behalve Hij.)
Ik heb het over religie. Ik heb het niet over dat mens is goed of ik ben niet goed...quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het lijkt me dat iedereen dat wel voor zichzelf kan bepalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |