Jij verwacht een opsomming van alle parkeerplaatsen in de Randstad?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef Eliza777 het volgende:
Beste forumbezoekers,
We gaan voor een weekje richting de randstad en we willen graag weten wat de parkeermogelijkheden zijn in de omgeving van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Hebben jullie tips? Alvast bedankt (:
Beste Eliza.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef Eliza777 het volgende:
Beste forumbezoekers,
We gaan voor een weekje richting de randstad en we willen graag weten wat de parkeermogelijkheden zijn in de omgeving van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Hebben jullie tips? Alvast bedankt (:
Moar dan muj alle koej'n ook mitneem'n in de trien?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Beste Eliza.
Je kan het beste met je trekker rechtsaf het erf af en dan richting het verder op gelegen treinstation in schubbekuteveen.
Daar komt elke 4 ook de stoom locomotief naar Utrecht. Vanaf daar kan je overstappen op een normale trein richting de bewoonde wereld en hoef je nergens te parkeren.
Je trekker kan je gewoon achter het station van Schubbekutteveen laten staan
Ze zijn niet te duur, zoveel kost het nou eenmaal om hartje stad te parkeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef Eliza777 het volgende:
Anders gezegd. Tips voor relatief goedkope parkeerplaatsen? Ik word gek van al die vergelijkingssites; of de prijzen kloppen niet of ze zijn veel te duur. Zo duidelijk?
Dat. Sterker nog: parkeren wordt in grote steden flink gesubsidieerd. De prijs die je betaalt staat niet in verhouding met de waarde van de grond waarop je staat, niet te vergeten met de maatschappelijke kosten die parkeren in een stad opleveren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zijn niet te duur, zoveel kost het nou eenmaal om hartje stad te parkeren.
Rotterdam: goedkoopste: P&R Slinge, parkeren is gratis als je met de metro naar het centrum gaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef Eliza777 het volgende:
Anders gezegd. Tips voor relatief goedkope parkeerplaatsen? Ik word gek van al die vergelijkingssites; of de prijzen kloppen niet of ze zijn veel te duur. Zo duidelijk?
Het is gewoon duur. Maar elke stad heeft wel een P+R.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef Eliza777 het volgende:
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:32 schreef Eliza777 het volgende:
Ik heb verleden week via MobyPark een parkeerplaats geboekt in het centrum, erg handig! Weten jullie een goede plek om te parkeren bij het vliegveld?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat. Sterker nog: parkeren wordt in grote steden flink gesubsidieerd. De prijs die je betaalt staat niet in verhouding met de waarde van de grond waarop je staat, niet te vergeten met de maatschappelijke kosten die parkeren in een stad opleveren.
Zie ook:
http://www.verkeersnet.nl(...)-fors-gesubsidieerd/
quote:Parkeren is niet voor iedere gemeente winstgevend. Plaatsen als Papendrecht, Almere en Nieuwegein leggen er met respectievelijk ¤24,70, ¤15,40 en ¤12,00 per inwoner zelfs flink op toe. Voor de gemeenten Valkenburg, Zandvoort, Noordwijk en Bergen is het stallen van auto’s wel een goudmijn.
De top van grootverdieners van parkeren zijn niet toevallig toeristenplaatsen die massaal bezocht worden door dagjesmensen. Dat blijkt uit een overzicht dat CROW-KpVV maakte over inkomsten en uitgaven van gemeenten rondom parkeren. Beide kennisinstituten leveren kennis over verkeer en vervoer aan bijvoorbeeld gemeenten en provincies.
Kosten
Het beste kosten-batenplaatje wordt in Valkenburg aan de Geul opgemaakt, waar per inwoner maar liefst ¤110 binnenkomt. Na aftrek van kosten ziet de Limburgse stad een bedrag van ¤77,90 in de gemeentekas vloeien. Zandvoort volgt op de voet met ¤74,70. De kustplaatsen Noordwijk en Bergen nemen met ¤61,00 en ¤60,90 de derde en vierde plek in.
Het is opvallend dat de parkeerinkomsten bij stedelijke gemeenten vele malen hoger liggen. Zo scoren Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch en Alkmaar bijvoorbeeld heel goed en zijn er mede verantwoordelijk voor dat de zeer sterk stedelijke gemeenten gemiddeld ¤66,50 per ingezetene aan inkomsten binnenschrapen. Voor de kleine dorpen en plattelandsgemeenten betekent dat met parkeren de kip met de gouden eieren niet wordt binnengehaald, want gemiddeld levert het hier slechts ¤3,50 per inwoner op.
„Overigens blijkt parkeren voor 267 van de 403 gemeenten in ons land winstgevend te zijn. Met name in middelgrote plaatsen waar relatief veel parkeergarages gebouwd zijn, zijn de zorgen het grootst omdat daar vaak veel te lage inkomsten tegenover staan en er rode cijfers geschreven worden”, stelt een woordvoerder.
In de top 10 van grootverdieners staat naast bovengenoemde publiekstrekkers ook Amsterdam op een stevige zesde plek met een batig saldo van ¤40,00 per inwoner. Niet verrassend omdat in deze stad extreem hoge parkeertarieven gevraagd worden. Per uur is men in bijna de gehele binnenstad meer dan 5 euro kwijt.
beste tipquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Amsterdam, rij naar Noord bij de pont, gratis parkeren, even met de pont over (3 min) en je staat op Centraal Station.
ssssstquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn buurten in Noord waarin ik liever niet eens stil ga staan voor een stoplicht
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn buurten in Noord waarin ik liever niet eens stil ga staan voor een stoplicht
Sinds wanneer betaal je daar niet meer?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Amsterdam, rij naar Noord bij de pont, gratis parkeren, even met de pont over (3 min) en je staat op Centraal Station.
Volgens mij hoef je daar nog steeds niet te betalen hoor :quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Sinds wanneer betaal je daar niet meer?
En een kogelvrij vest. De Grote Stad is immers eng.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:07 schreef appelepent het volgende:
Als je een fietsendrager hebt kun je ook een stuk bij Amsterdam vandaan parkeren. In een woonwijkje ofzo Neem wel een goed slot voor je fiets mee.
Mijn fou! er is een blauwe zone.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je daar nog steeds niet te betalen hoor :
http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/noord
*edit: oh er zijn blauwe zones echt vlak naast de pont zie ik, ff 2 sec doorrijden dus.
Uhm, rijdt die tram op dit moment wel? Afgelopen weken volgens mij niet omdat ze aan het spoor van de tram bezig waren/zijn. Maar er is ook een bushalte naastquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:30 schreef Palomar het volgende:
Andere optie is P+R Westraven. Is aan de rand van de stad, maar je kunt met de tram in een kwartiertje naar het centrum. Kost geloof ik 5 euro per dag incl. tramkaartje.
Is niet meer gratis daar toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Direct ernaast zijn het blauwe zones, maar 5 min extra lopen en je staat weer gratis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is niet meer gratis daar toch?
Oh, ik dacht dat het hele NDSM terrein betaald parkeren was geworden. Relaxed dat er wel nog mogelijkheden zijn dan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Direct ernaast zijn het blauwe zones, maar 5 min extra lopen en je staat weer gratis.
Je moet er iets voor over hebben helaas.
NDSM wel ja, maar daar wil je niet parkeren, sta je nog 20 min op de pontquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het hele NDSM terrein betaald parkeren was geworden. Relaxed dat er wel nog mogelijkheden zijn dan.
Als je er nu 4 uur en 40 minuten staat betaal je dan 21 euro , en als je dan nog 20 minuten wacht maar 10 euro?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef Ashen het volgende:
Goedkoopste opties zijn denk ik de al genoemde P+R mogelijkheden, maar als je wel met de auto centraler wilt parkeren is Parking Centrum Oosterdok, vlak naast het centraal station, een goede optie. Eerste 5 uur parkeren kost daar 1,50 per 20 minuten, maar sta je er langer dan 5 uur dan kost het je ¤10,- per dag. Ideaal dus als je er langer staat, goedkoper in het centrum heb ik in ieder geval nog niet gevonden.
Nee, dat is veranderd. Je krijgt geen gratis OV-kaartjes meer, maar fikse korting op de parkeerkosten als je maar kunt aantonen dat je vanuit het centrum met OV bent teruggekomen naar de parkeergarage.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef JasVerstoppen het volgende:
Als je slim bent zet je je auto in de Amsterdam ArenA, kost je weinig. Je kunt vandaar uit met 4 personen gratis heen en weer naar het centrum met de metro.
Gek genoeg klopt dat dus inderdaad. Ik heb er pas langer dan 5 uur gestaan (maar minder dan 24) en betaalde inderdaad 10 euro.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je er nu 4 uur en 40 minuten staat betaal je dan 21 euro , en als je dan nog 20 minuten wacht maar 10 euro?
Als het 'pondje' toch gratis is zou ik meteen voor een kilo gaan...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:02 schreef Trebo het volgende:
Gewoon neerzetten in Noord en dan met pondje over. Pondje is gratis. Parkeren kost 8 euro ofzo voor de hele dag.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef JasVerstoppen het volgende:
Als je slim bent zet je je auto in de Amsterdam ArenA, kost je weinig. Je kunt vandaar uit met 4 personen gratis heen en weer naar het centrum met de metro.
Die willen nog niet dood gevonden worden in Amsterdam?quote:
En dat terwijl de kans bovengemiddeld groot is....quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die willen nog niet dood gevonden worden in Amsterdam?
(dan heb je een superpont gevonden, want ze doen er volgens mij toch echt een kwartier over).quote:
Ja moet niet OVERAL denken meer van te weten Krea, de NDSM pont doet er idd 15 min over de andere veren hooguit 3 min.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
(dan heb je een superpont gevonden, want ze doen er volgens mij toch echt een kwartier over).
((niet dat dat er verder toe doet want het is wel een ideale parkeerlocatie))
(((je zou ook in amstelveen ((((gratis)))) kunnen parkeren en dan de tram nemen)))
Je blauwe kleur doet wel eer aan de pont.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja moet niet OVERAL denken meer van te weten Krea, de NDSM pont doet er idd 15 min over de andere veren hooguit 3 min.
Ik woon hier verdomme al mijn hele leven.
Het pond.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Je blauwe kleur doet wel eer aan de pond.
Nou en?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef HeatWave het volgende:
Ik woon hier verdomme al mijn hele leven.
nee, jij komt met een (post))) waarin je (me)) uitmaakt(((000))voor iemand die opeens een (superpont)))) zou hebben gevonden, die niet zou bestaan volgens jou.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou en?. Dan ligt het er nog maar aan welk pont je neemt, zoals je zelf zegt.
Sorry, ik zat fout als je een bepaald pont neemt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, jij komt met een (post))) waarin je (me)) uitmaakt(((000))voor iemand die opeens een (superpont)))) zou hebben gevonden, die niet zou bestaan volgens jou.
You are wrong, mag je best een keer zeggen hoor, "sorry, ik zat fout" .
Wat een dijenkletser zeg.. godverdomme veeg me op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef en_agua het volgende:
[..]
Als het 'pondje' toch gratis is zou ik meteen voor een kilo gaan...
quote:
Dus ...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef Leandra het volgende:
TS is een MobyPark spamaccount?
Hij/zij weet het antwoord op de OP namelijk prima:
[..]
Ik had geen zin om al het modwerk te doen. Laat graag wat aan jou over.quote:
Tof van je!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik had geen zin om al het modwerk te doen. Laat graag wat aan jou over..
Zo ben ik.quote:
Niet overal in Amstelveen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef Sinaincis het volgende:
Je kan je auto in Amstelveen parkeren en vervolgens met de tram naar Amsterdam. Het parkeren is gratis.
In Rotterdam kan je je auto bij bijna elk willekeurig metrostation buiten het centrum gratis neerzetten.
roffa kan je gratis zette bij straatjes langs oostzeedijk is paar minuut lopen naar centrumquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef Sinaincis het volgende:
Je kan je auto in Amstelveen parkeren en vervolgens met de tram naar Amsterdam. Het parkeren is gratis.
In Rotterdam kan je je auto bij bijna elk willekeurig metrostation buiten het centrum gratis neerzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |