abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143404174
Beste forumbezoekers,

We gaan voor een weekje richting de randstad en we willen graag weten wat de parkeermogelijkheden zijn in de omgeving van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Hebben jullie tips? Alvast bedankt (:
pi_143404208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef Eliza777 het volgende:
Beste forumbezoekers,

We gaan voor een weekje richting de randstad en we willen graag weten wat de parkeermogelijkheden zijn in de omgeving van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Hebben jullie tips? Alvast bedankt (:
Jij verwacht een opsomming van alle parkeerplaatsen in de Randstad?
pi_143404247
Langs bijna alle grachten liggen parkeerplaatsen.
pi_143404261
Anders gezegd. Tips voor relatief goedkope parkeerplaatsen? Ik word gek van al die vergelijkingssites; of de prijzen kloppen niet of ze zijn veel te duur. Zo duidelijk?
pi_143404265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef Eliza777 het volgende:
Beste forumbezoekers,

Beste Eliza.

Je kan het beste met je trekker rechtsaf het erf af en dan richting het verder op gelegen treinstation in schubbekuteveen.

Daar komt elke 4 ook de stoom locomotief naar Utrecht. Vanaf daar kan je overstappen op een normale trein richting de bewoonde wereld en hoef je nergens te parkeren.

Je trekker kan je gewoon achter het station van Schubbekutteveen laten staan
pi_143404299
Bij het station in de buurt van je woonplaats is waarschijnlijk je beste tip.

Verder hebben alle genoemde plaatsen een Ikea, dus daar in de buurt kun je je auto ook kwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143404300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Beste Eliza.

Je kan het beste met je trekker rechtsaf het erf af en dan richting het verder op gelegen treinstation in schubbekuteveen.

Daar komt elke 4 ook de stoom locomotief naar Utrecht. Vanaf daar kan je overstappen op een normale trein richting de bewoonde wereld en hoef je nergens te parkeren.

Je trekker kan je gewoon achter het station van Schubbekutteveen laten staan
Moar dan muj alle koej'n ook mitneem'n in de trien?
For great justice!
pi_143404308
Leuk Godje. Misschien moet jij even lekker je tekortkomingen onder de loep gaan nemen.
pi_143404327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef Eliza777 het volgende:
Anders gezegd. Tips voor relatief goedkope parkeerplaatsen? Ik word gek van al die vergelijkingssites; of de prijzen kloppen niet of ze zijn veel te duur. Zo duidelijk?
Ze zijn niet te duur, zoveel kost het nou eenmaal om hartje stad te parkeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143404332
Hier moet ik gepost hebben *O*
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_143404354
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zijn niet te duur, zoveel kost het nou eenmaal om hartje stad te parkeren.
Dat. Sterker nog: parkeren wordt in grote steden flink gesubsidieerd. De prijs die je betaalt staat niet in verhouding met de waarde van de grond waarop je staat, niet te vergeten met de maatschappelijke kosten die parkeren in een stad opleveren.

Zie ook:
http://www.verkeersnet.nl(...)-fors-gesubsidieerd/
For great justice!
  PR/Manusje van alles donderdag 14 augustus 2014 @ 09:42:53 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143404361
quote:
Rotterdam: goedkoopste: P&R Slinge, parkeren is gratis als je met de metro naar het centrum gaat.
Garages: V&D in het centrum. Niet gewoon aan de straat parkeren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143404375
quote:
Het is gewoon duur. Maar elke stad heeft wel een P+R.
pi_143404399
Amsterdam, rij naar Noord bij de pont, gratis parkeren, even met de pont over (3 min) en je staat op Centraal Station.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143404409
TS is een MobyPark spamaccount?
Hij/zij weet het antwoord op de OP namelijk prima:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:32 schreef Eliza777 het volgende:
Ik heb verleden week via MobyPark een parkeerplaats geboekt in het centrum, erg handig! Weten jullie een goede plek om te parkeren bij het vliegveld?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143404455
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:42 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat. Sterker nog: parkeren wordt in grote steden flink gesubsidieerd. De prijs die je betaalt staat niet in verhouding met de waarde van de grond waarop je staat, niet te vergeten met de maatschappelijke kosten die parkeren in een stad opleveren.

Zie ook:
http://www.verkeersnet.nl(...)-fors-gesubsidieerd/
quote:
Parkeren is niet voor iedere gemeente winstgevend. Plaatsen als Papendrecht, Almere en Nieuwegein leggen er met respectievelijk ¤24,70, ¤15,40 en ¤12,00 per inwoner zelfs flink op toe. Voor de gemeenten Valkenburg, Zandvoort, Noordwijk en Bergen is het stallen van auto’s wel een goudmijn.

De top van grootverdieners van parkeren zijn niet toevallig toeristenplaatsen die massaal bezocht worden door dagjesmensen. Dat blijkt uit een overzicht dat CROW-KpVV maakte over inkomsten en uitgaven van gemeenten rondom parkeren. Beide kennisinstituten leveren kennis over verkeer en vervoer aan bijvoorbeeld gemeenten en provincies.
Kosten
Het beste kosten-batenplaatje wordt in Valkenburg aan de Geul opgemaakt, waar per inwoner maar liefst ¤110 binnenkomt. Na aftrek van kosten ziet de Limburgse stad een bedrag van ¤77,90 in de gemeentekas vloeien. Zandvoort volgt op de voet met ¤74,70. De kustplaatsen Noordwijk en Bergen nemen met ¤61,00 en ¤60,90 de derde en vierde plek in.
Het is opvallend dat de parkeerinkomsten bij stedelijke gemeenten vele malen hoger liggen. Zo scoren Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Den Bosch en Alkmaar bijvoorbeeld heel goed en zijn er mede verantwoordelijk voor dat de zeer sterk stedelijke gemeenten gemiddeld ¤66,50 per ingezetene aan inkomsten binnenschrapen. Voor de kleine dorpen en plattelandsgemeenten betekent dat met parkeren de kip met de gouden eieren niet wordt binnengehaald, want gemiddeld levert het hier slechts ¤3,50 per inwoner op.
„Overigens blijkt parkeren voor 267 van de 403 gemeenten in ons land winstgevend te zijn. Met name in middelgrote plaatsen waar relatief veel parkeergarages gebouwd zijn, zijn de zorgen het grootst omdat daar vaak veel te lage inkomsten tegenover staan en er rode cijfers geschreven worden”, stelt een woordvoerder.
In de top 10 van grootverdieners staat naast bovengenoemde publiekstrekkers ook Amsterdam op een stevige zesde plek met een batig saldo van ¤40,00 per inwoner. Niet verrassend omdat in deze stad extreem hoge parkeertarieven gevraagd worden. Per uur is men in bijna de gehele binnenstad meer dan 5 euro kwijt.
pi_143404482
Als je slim bent zet je je auto in de Amsterdam ArenA, kost je weinig. Je kunt vandaar uit met 4 personen gratis heen en weer naar het centrum met de metro.
pi_143404517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Amsterdam, rij naar Noord bij de pont, gratis parkeren, even met de pont over (3 min) en je staat op Centraal Station.
beste tip
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143404547
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:51 schreef Deetch het volgende:

[..]

beste tip
Nou ja, er zijn buurten in Noord waarin ik liever niet eens stil ga staan voor een stoplicht :X
pi_143404579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn buurten in Noord waarin ik liever niet eens stil ga staan voor een stoplicht :X
ssssst ;)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143404650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

:').

En dan nog, die buurten zijn niet bij de pont.
Get woke, go broke!
pi_143404811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Sinds wanneer betaal je daar niet meer?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_143404850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Sinds wanneer betaal je daar niet meer?
Volgens mij hoef je daar nog steeds niet te betalen hoor :

http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/noord

*edit: oh er zijn blauwe zones echt vlak naast de pont zie ik, ff 2 sec doorrijden dus :P.
Get woke, go broke!
pi_143404898
Als je een fietsendrager hebt kun je ook een stuk bij Amsterdam vandaan parkeren. In een woonwijkje ofzo Neem wel een goed slot voor je fiets mee.
pi_143405009
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:07 schreef appelepent het volgende:
Als je een fietsendrager hebt kun je ook een stuk bij Amsterdam vandaan parkeren. In een woonwijkje ofzo Neem wel een goed slot voor je fiets mee.
En een kogelvrij vest. De Grote Stad is immers eng.
For great justice!
pi_143405064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je daar nog steeds niet te betalen hoor :

http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/noord

*edit: oh er zijn blauwe zones echt vlak naast de pont zie ik, ff 2 sec doorrijden dus :P.
Mijn fou! er is een blauwe zone.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_143405375
Vind in Utrecht de parkeergarage Paardenmarkt wel handig. Op loopafstand van het centrum en nooit heel druk. Kost iets van 25 euro per dag. Weet verder niet of dat binnen jouw budget valt of dat je alleen gratis alternatieven verwacht.

Andere optie is P+R Westraven. Is aan de rand van de stad, maar je kunt met de tram in een kwartiertje naar het centrum. Kost geloof ik 5 euro per dag incl. tramkaartje.

Voor de andere steden zullen er vast ook zulke mogelijkheden zijn!
pi_143405713
Gewoon bij Diemen of Duivendrecht parkeren en de metro pakken.
pi_143405831
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:30 schreef Palomar het volgende:
Andere optie is P+R Westraven. Is aan de rand van de stad, maar je kunt met de tram in een kwartiertje naar het centrum. Kost geloof ik 5 euro per dag incl. tramkaartje.
Uhm, rijdt die tram op dit moment wel? Afgelopen weken volgens mij niet omdat ze aan het spoor van de tram bezig waren/zijn. Maar er is ook een bushalte naast :)
Wel goed idee trouwens Palomar, volgens mij het goedkoopste adres (tenzij je een half uur wil lopen) om met de auto naar Utrecht te gaan.
Da gao nie nou!
pi_143405912
Goedkoopste opties zijn denk ik de al genoemde P+R mogelijkheden, maar als je wel met de auto centraler wilt parkeren is Parking Centrum Oosterdok, vlak naast het centraal station, een goede optie. Eerste 5 uur parkeren kost daar 1,50 per 20 minuten, maar sta je er langer dan 5 uur dan kost het je ¤10,- per dag. Ideaal dus als je er langer staat, goedkoper in het centrum heb ik in ieder geval nog niet gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')