quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:11 schreef Nober het volgende:
Je mag blij zijn dat je een apple hebt want die verkoop je makkelijk met winst door, iedereen wil dat merk.
dat is de schattige manier van alles verwijderenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:16 schreef Crutch het volgende:
sudo rm -R /
LET OP: hiermee verwijder je dus alles!
Een Macbook hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:59 schreef richolio het volgende:
Zelfde probleem met mijn Macbook. Niks, fucking niks, lijkt te werken.
Welke versie heb je?
Check anders even hier; DIG / Macbook reset zonder admin gegevens
Het zit wel diep hè.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:57 schreef Michielos het volgende:
AppleJe bent sowieso al te incompetent om iets wat volgens iedereen "HEEEL INTUITIEF" werkt te kunnen verkloten.Claims als "GEMAKKELIJK IEDEREEN KAN HET" duiken geregeld de kop op wanneer wanhopige fanboys hun apple brand verdedigen.
ZELFS MIJN OMA KAN ERMEE OVERWEG! ONGELOOFLIJK![]()
Dat argument kan dus ook enigszins "down the drain" als je 10+ uur bezig bent met zoeken voor iets wat uber simpel behoort te zijn
Sowieso blinkt Apple wel uit in het ongelooflijk complex maken van basale taken die elke computerleek wel zou moeten kunnen (iTunes comes to mind).
Waarom geef je in godsvredesnaam 2000 euro uit aan iets waarvoor je gewoon nog te dom bent om te kunnen gebruiken?Nja, an sich is de reden duidelijk. Je kunt niet met computers overweg dus ben je een geboren sucker voor 2000 euro Facebook machines
Nee, dit subforum heet Klaagbaak. Ik geniet stiekem wel dat iemand die zo een duur ding heeft, geeneens de basale dingen van computergebruik beheerst.quote:
Volgens heeft ts noch ik gezegd dat wij apple fanaten zijn. Een Mac recoveren is nou eenmaal kut. Een flater van Apple wil ik het niet noemen en ik denk dat die simpelheid meer voor de telefoons geldt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee, dit subforum heet Klaagbaak. Ik geniet stiekem wel dat iemand die zo een duur ding heeft, geeneens de basale dingen van computergebruik beheerst.
Het zou toch allemaal zo makkelijk in gebruik zijn? Heerlijk intuïtief en geen gezeik! Zelfs je oma kan er nog mee overweg!snap je zelf niet hoe achterlijk dit soort opmerkingen van Apple fanaten zijn? Het bewijs wordt nota bene in dit topic geleverd. Op een windows PC kun je ok wel heel makkelijk en intuïtief Facebook starten ja, daar heb je echt geen 2000 euro prulletje voor nodig
Maar ik durf te wedden dat een opstartherstel of formatteren van een harddisk op eenzelfde windows pc intuïtiever en gemakkelijker is dan iets waarbij je 10+ uur in forums moet gaan speuren
Zonder geinen, een schijf formatteren kan mijn oma echt serieus nog op een Windows PC
Wat gaat er dan mis? Je beschrijft zelf precies de manier hoe het moet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:09 schreef r3gi3boy het volgende:
Wou een doodnormale format C:/ doen, maar dan op zo'n gore iMac.
Paar filmpjes gekeken, zo'n gore vent met een talibanbaard vertelde me op YouTube dat het peuleschil was, gewoon Command + R na opstartgeluid indrukken, schijfhulpprogramma etc, die partities weer bij elkaar flikkeren (ik had bootcamp en shit, wil gewoon alles weer op 1 partitie), en dan herinstallen ( OS X Mavericks, zou zich via internet gewoon herdownloaden).
1 Dikke fata morgana. Ben zo boos dat ik op het punt sta dit 2000 euro apparaat van 5 hoog te laten stuiteren.
Ik heb 10+ uur aan fora afgespeurd maar ik kom er gewoon zelf niet meer uit, ben niet technisch genoeg om een simpele handeling (format alles, partities verwijderen en 1 van maken, fresh install en opnieuw bootcamp installen met nieuwste windows) voor elkaar te boksen.
Waar kan ik met dit apparaat naartoe waar ze in een paar uur die shit voor me regelen voor een paar tientjes?
Zelden zo'n trieste reactie gezienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:57 schreef Michielos het volgende:
AppleJe bent sowieso al te incompetent om iets wat volgens iedereen "HEEEL INTUITIEF" werkt te kunnen verkloten.Claims als "GEMAKKELIJK IEDEREEN KAN HET" duiken geregeld de kop op wanneer wanhopige fanboys hun apple brand verdedigen.
Dat argument kan dus ook enigszins "down the drain" als je 10+ uur bezig bent met zoeken voor iets wat uber simpel behoort te zijn
Sowieso blinkt Apple wel uit in het ongelooflijk complex maken van basale taken die elke computerleek wel zou moeten kunnen (iTunes comes to mind).
Waarom geef je in godsvredesnaam 2000 euro uit aan iets waarvoor je gewoon nog te dom bent om te kunnen gebruiken?Nja, an sich is de reden duidelijk. Je kunt niet met computers overweg dus ben je een geboren sucker voor 2000 euro Facebook machines
Open het dan in DIG ipv KLB aandachtshoertjequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:17 schreef r3gi3boy het volgende:
Genoeg voorspelbare cheesy reacties, tijd om een paar fucking tips te geven waar ik zo'n apparaat onder handen kan laten nemen
Terwijl je op je Apple (TM)(R)(C) iphone (TM)(R)(C) 5s (TM)(R)(C) op hun Apple (TM)(R)(C) site kijkt naar nieuwe Apple (TM)(R)(C) spullen toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:04 schreef Pharkus het volgende:
Je kan toch je apparaat bij zo'n gezellige Apple Genius(TM)(R)(C) langsbrengen en dan fixt hij het terwijl jij je Starbucks(TM)(C)(R) Latte lungo machiatto met extra suiker, ijs en slagroom(patent pending) naar binnen kan slurpen?
Afgezien van mijn bewoording lijkt me het beste als TS zijn apparaat even langs de winkel brengt ipv het uit het raam flikkert.quote:
Eensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:16 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Afgezien van mijn bewoording lijkt me het beste als TS zijn apparaat even langs de winkel brengt ipv het uit het raam flikkert.
Omdat hij die niet heeft, hij heeft het ding gejat..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan de installatieschijf erin doen, daar vanaf opstarten en dan zodra je dat scherm voor je neus heb, de disk management (schijf beheer?) opstarten en formateren / partitioneren?
Je bent wel een beetje een hater hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee, dit subforum heet Klaagbaak. Ik geniet stiekem wel dat iemand die zo een duur ding heeft, geeneens de basale dingen van computergebruik beheerst.
Het zou toch allemaal zo makkelijk in gebruik zijn? Heerlijk intuïtief en geen gezeik! Zelfs je oma kan er nog mee overweg!snap je zelf niet hoe achterlijk dit soort opmerkingen van Apple fanaten zijn? Het bewijs wordt nota bene in dit topic geleverd. Op een windows PC kun je ok wel heel makkelijk en intuïtief Facebook starten ja, daar heb je echt geen 2000 euro prulletje voor nodig
Maar ik durf te wedden dat een opstartherstel of formatteren van een harddisk op eenzelfde windows pc intuïtiever en gemakkelijker is dan iets waarbij je 10+ uur in forums moet gaan speuren
Zonder geinen, een schijf formatteren kan mijn oma echt serieus nog op een Windows PC
Een beetje, het is gewoon een intrieste hetze aan het worden van die gastquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:34 schreef roodborst het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje een hater hoor.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:57 schreef Michielos het volgende:
Gastquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan de installatieschijf erin doen, daar vanaf opstarten en dan zodra je dat scherm voor je neus heb, de disk management (schijf beheer?) opstarten en formateren / partitioneren?
Voor 1, ik had Leopard, geupgrade naar Mavericks, dus nu wordt aangegeven dat mijn besturingssysteem te ver geupgrade is om de boot CD nog te kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:04 schreef AdoraBelle het volgende:
betekent.quote:sudo rm -rf /
Je hebt helemaal geen externe HD nodig. Je kan gewoon opstarten van de Internet Recovery partitie door cmd + r ingedrukt te houden. Dan kan je OS X herinstalleren. Eventueel wis je eerst de OS X partitie met Disk Utility.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:39 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Voor 1, ik had Leopard, geupgrade naar Mavericks, dus nu wordt aangegeven dat mijn besturingssysteem te ver geupgrade is om de boot CD nog te kunnen gebruiken.
2: het alternatief bij Mavericks is een install waarbij hij een versie van internet download tijdens, maar hiervoor is een (geformatte) externe HD nodig om tijdelijk op kwijt te kunnen.
3: Mijn externe HD lijkt, nadat ik hem correct voor Mac heb geformat via schijfbeheer, voor de Mac niet voldoende.
En hier loop ik dus vast want er zijn geen heldere alternatieven meer.
- De imac openschroeven en de schijf eruit halen is te rigoreus om zelf aan te pakken, bovendien zou ik met een losse schijf in m'n poten nog steeds niet weten wat te doen.
- geen idee wat:
[..]
betekent.
wanneer ik bij schijfhulpprogramma's de beide partities (ik had ook een bootcamp-schijf) wil samenvoegen tot 1, krijg ik de foutmelding: Schijf kan niet worden gedeactiveerd. De hele reden dat ik een format wou, was om de zaak opnieuw te partitioneren en via bootcamp weer een clean install van windows te doen ( ik had voorheen slechts 200 van de 1000 gepartitioneerd voor windows, nu wil ik 900GB voor windows)quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen externe HD nodig. Je kan gewoon opstarten van de Internet Recovery partitie door cmd + r ingedrukt te houden. Dan kan je OS X herinstalleren. Eventueel wis je eerst de OS X partitie met Disk Utility.
Wacht, je wilt 1 partitie, maar ook maverick installeren én windows? Wat wil je nu?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:59 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
wanneer ik bij schijfhulpprogramma's de beide partities (ik had ook een bootcamp-schijf) wil samenvoegen tot 1, krijg ik de foutmelding: Schijf kan niet worden gedeactiveerd. De hele reden dat ik een format wou, was om de zaak opnieuw te partitioneren en via bootcamp weer een clean install van windows te doen ( ik had voorheen slechts 200 van de 1000 gepartitioneerd voor windows, nu wil ik 900GB voor windows)
OS X herinstalleren wanneer je Mavericks hebt lijkt niet mogelijk te zijn wanneer je daar geen geschikte externe HD voor in bezit hebt, omdat hij daar om vraagt.
Ik wil eerst terug naar 1 partitie, hierop wil ik Mavericks reinstallen en vervolgens wil ik via de Bootcamp assistent windows opnieuw installen. Bootcamp assistent laat je namelijk een nieuwe partitie aanmaken waarop windows gaat komen, hier heb ik in het verleden de fout gemaakt om windows te weinig GB's (200GB) te geven. Ik ervaar dat ik 100% van de tijd in Windows zit, dus het was zonde om 800 van de 1000GB onbenut in OS X te laten, vandaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht, je wilt 1 partitie, maar ook maverick installeren én windows? Wat wil je nu?
Ga eens naar een apple store.
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt eerst maverick erop wil zetten dan. Gewoon starten met die windows disk, daarmee alle partities verwijderen en installeren met die banaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:36 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik wil eerst terug naar 1 partitie, hierop wil ik Mavericks reinstallen en vervolgens wil ik via de Bootcamp assistent windows opnieuw installen. Bootcamp assistent laat je namelijk een nieuwe partitie aanmaken waarop windows gaat komen, hier heb ik in het verleden de fout gemaakt om windows te weinig GB's (200GB) te geven. Ik ervaar dat ik 100% van de tijd in Windows zit, dus het was zonde om 800 van de 1000GB onbenut in OS X te laten, vandaar.
En bespaar me de discussie dat windows op een apple gebruiken sowieso zonde is.
Ik ben in de veronderstelling dat een iMac niet goed zal draaien wanneer op de HD geen OSX geinstalleerd staat. Wanneer je via bootcamp assistent windows installeert, neem ik toch aan dat deze alle mac-drivers 'doorgeeft' aan windows. Denk aan toetsenbord sneltoetsen zoals scherm dimmen, geluid etc, de ingebouwde webcam. Bij windows zie je onder Programma's en Onderdelen een hele lijst met apple drivers staan, ik denk dat wanneer je dus alleen windows op zon machine knalt, je deze drivers etc niet hebt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt eerst maverick erop wil zetten dan. Gewoon starten met die windows disk, daarmee alle partities verwijderen en installeren met die banaan.
Maar kom je er niet uit, ga dan naar een apple store. Of start op van een partition manager en hossel die extra partitie ervan af, of vergroot of verklein hem enz.
Er is geen enkele telefoon die "niet intuitief" werkt. Het is een scherm vol met apps.. of het nu Android, Windows Phone of iOs is. Volgens mij verwar je "gemakkelijk te gebruiken" met "niet customizable" of "gesloten systeem"? Alsof je op een S5 alvorens je het toestel gebruikt, eerst moet gaan hacken, c++ programmeercode moet kennen enz.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Volgens heeft ts noch ik gezegd dat wij apple fanaten zijn. Een Mac recoveren is nou eenmaal kut. Een flater van Apple wil ik het niet noemen en ik denk dat die simpelheid meer voor de telefoons geldt.
Wow, gewoon wow.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik ben in de veronderstelling dat een iMac niet goed zal draaien wanneer op de HD geen OSX geinstalleerd staat. Wanneer je via bootcamp assistent windows installeert, neem ik toch aan dat deze alle mac-drivers 'doorgeeft' aan windows. Denk aan toetsenbord sneltoetsen zoals scherm dimmen, geluid etc, de ingebouwde webcam. Bij windows zie je onder Programma's en Onderdelen een hele lijst met apple drivers staan, ik denk dat wanneer je dus alleen windows op zon machine knalt, je deze drivers etc niet hebt.
Je hebt gelijk, in de ogen van iemand die meer verstand heeft van ICT zal het wel belachelijk klinken, maar niet iedereen heeft tijd en zin om zich er zo ver in te verdiepen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wow, gewoon wow.
Zoveel bullshit "aannemen" voor waar en dan nog een mening hebben ook.
Wow, ik herhaal het nog maar eens.... wow...
Dat is ook het probleem niet, niemand verwacht dat iedereen dit soort dingen weet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, in de ogen van iemand die meer verstand heeft van ICT zal het wel belachelijk klinken, maar niet iedereen heeft tijd en zin om zich er zo ver in te verdiepen.
De manier hoe ik het nu uiteindelijk voor elkaar krijgt is ongetwijfeld omslachtig(er), maar zo bereik ik uiteindelijk ook mijn doel.
Als je daar alleen maar binnenloopt kost je dat al ¤1000...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ga eens naar een apple store.
Nee Seth.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Als je daar alleen maar binnenloopt kost je dat al ¤1000...
Vervelend voor je dat jij je aan het lezen van topics stoort en niet capabel bent je in te leven in iemand die op een gefrustreerd moment zijn ongenoegen over het apparaat spuit op het daarvoor bestemde subforum.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem niet, niemand verwacht dat iedereen dit soort dingen weet.
Wat wel enorm storend is dat je alles en iedereen affikt en afkraakt terwijl het dus echt gewoon aan jezelf ligt.
Waarom is het een hoerige Mac als het ding gewoon 100% werkt?.
De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef bluuf het volgende:
Mensen die een dure Mac kopen om vervolgens alleen Windows te gebruiken...
Op mijn werk hebben wij ook van die klanten : dure macbook kopen waar wij meteen Windows op moeten installeren. Waarom? Zodat ze aan iedereen kunnen laten zien dat ze een mac hebben (en ondertussen de aankoop van een nieuwe server zolang mogelijk uitstellen omdat ze dit te duur vinden en dan heb ik het nog over entry-level servers welke dan goedkoper zijn als hun macbook)
Michielos heeft er verstand van zo te zien!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen?
Het betreft hier een iMac, een all-in-one apparaat wat ook nog eens mooi oogt wanneer het prominent aanwezig is in een ruimte. Dat is ook een reden waarom mensen Apple kopen. Om geen lelijke systeemkast, een losse monitor, allerlei kabels over hun bureau/eettafel te hebben lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen?
Een lelijke systeemkast? Allerlei kabels? Voor alles wat je nu stelt en zegt heb je goede oplossingen. Of hebben ze bij Apple nu ook al een patent op draadloos? Het valt op dat je allerhande positieve eigenschappen toedicht zoals draadloos, "mooi"design e.d. aan je iMac en allerhande negatieve eigenschappen aan een PC toe eigent.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:15 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Het betreft hier een iMac, een all-in-one apparaat wat ook nog eens mooi oogt wanneer het prominent aanwezig is in een ruimte. Dat is ook een reden waarom mensen Apple kopen. Om geen lelijke systeemkast, een losse monitor, allerlei kabels over hun bureau/eettafel te hebben lopen.
heb ik ook. Best wel veel eigenlijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:05 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Michielos heeft er verstand van zo te zien!
vast, maar jij bent ook 0,0 bereid om de voordelen van Apple in te zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
Een lelijke systeemkast? Allerlei kabels? Voor alles wat je nu stelt en zegt heb je goede oplossingen. Of hebben ze bij Apple nu ook al een patent op draadloos? Het valt op dat je allerhande positieve eigenschappen toedicht zoals draadloos, "mooi"design e.d. aan je iMac en allerhande negatieve eigenschappen aan een PC toe eigent.
Volgens jou bestaat er dus geen mooie kast voor een PC en draadloos bestaat niet bij een non apple product? En wat is er mis met een losse monitor? Ik heb 2 BenQ monitor's en die heb ik ook daadwerkelijk nodig voor poker (als je mass multi tabled is dat wel handig). Dit is overigens perfect voorbeeld van cognitieve dissonantie. Je relativeert je aankoop door voornamelijk negatieve eigenschappen toe te dichten aan een goedkoper alternatief. Ik kan je binnen 1 minuut 3000 links geven naar pc's die aan al je eisen voldoen.
Ow , die wil ik best inzien. Alleen tot dusver ben ik niet echt overtuigd. Loze statements zeggen mij gewoon niet zo veel. Daar lure je suckers mee, maar ik wil wel verder kijken dan mijn neus lang is en zodoende een weloverwogen beslissing maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vast, maar jij bent ook 0,0 bereid om de voordelen van Apple in te zien.
Ik heb zelf een dikke i7 watercooled game PC staan, wereldding. Maar toch heb ik ook veel Applespullen. waarom zou ik dat doen als het niet gewoon meerwaarde heeft tov PC's op sommige vlakken?
Prima als je pro-PC bent, maar de mate van haat jegens Apple maakt je in elke discussie eigenlijk een beetje zielig.
Als je gewoon even nadenkt zonder waas moet je kunnen beredeneren dat het echt niet denkbaar is dat Apple zoveel spullen verkoopt elk jaar puur omdat het "schapen" zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ow , die wil ik best inzien. Alleen tot dusver ben ik niet echt overtuigd. Loze statements zeggen mij gewoon niet zo veel. Daar lure je suckers mee, maar ik wil wel verder kijken dan mijn neus lang is en zodoende een weloverwogen beslissing maken.
Ben nu eens naar die iMac aan het kijken en vind het design gewoon mooi. Maar dan ga ik toch weer naar het kopje specificaties en bekijk dat dan i.c.m. de prijs. En dan krijg ik toch wel weer eenop mijn gezicht als ik eerlijk ben
Dat is het wel. Als je even nadenkt is dat het fundament van bijvoorbeeld religie. Je geeft nu als argument een "ad populum", een drogredenatie. "Omdat zoveel mensen het kopen.. MOET het wel goed zijn. Al die lui zullen toch echt niet allemaal gek zijn?" en daaruit insinueer je als conclusie: Apple is een goed productquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je gewoon even nadenkt zonder waas moet je kunnen beredeneren dat het echt niet denkbaar is dat Apple zoveel spullen verkoopt elk jaar puur omdat het "schapen" zijn.
Stroman argument.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:50 schreef retorbrapi het volgende:
Apple heeft geen voordelen. Iedereen die anders beweert lijdt aan cognitieve dissonantie!
Dan koop je het toch niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als je even nadenkt is dat het fundament van bijvoorbeeld religie. Je geeft nu als argument een "ad populum", een drogredenatie. "Omdat zoveel mensen het kopen.. MOET het wel goed zijn. Al die lui zullen toch echt niet allemaal gek zijn?" en daaruit insinueer je als conclusie: Apple is een goed product
Dit is niet anders dan: "Er geloven zoveel mensen in Jezus. Alsof die het echt allemaal fout hebben!" om van daaruit te concluderen: En dus bestaat er een God!
Ik kan het ook omdraaien dan: "Er zijn zoveel mensen die iSheep zeggen.. die zullen het vast niet allemaal fout hebben. Dat komt heus wel ergens vandaan!"
Het hele gebeuren rondom Apple als product. De fanbase, de indoctrinatie, de gekte tijdens winkelopeningen, het aanmoedigen, erin sucken, het vastzitten aan 1 systeem enz. enz. doet mij meer aan een vorm van religie denken, niet dat het product nu zo geweldig is.
je snapt de wereld van de schaal en aantallen niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als je even nadenkt is dat het fundament van bijvoorbeeld religie. Je geeft nu als argument een "ad populum", een drogredenatie. "Omdat zoveel mensen het kopen.. MOET het wel goed zijn. Al die lui zullen toch echt niet allemaal gek zijn?" en daaruit insinueer je als conclusie: Apple is een goed product
Dit is niet anders dan: "Er geloven zoveel mensen in Jezus. Alsof die het echt allemaal fout hebben!" om van daaruit te concluderen: En dus bestaat er een God!
Ik kan het ook omdraaien dan: "Er zijn zoveel mensen die iSheep zeggen.. die zullen het vast niet allemaal fout hebben. Dat komt heus wel ergens vandaan!"
Het hele gebeuren rondom Apple als product. De fanbase, de indoctrinatie, de gekte tijdens winkelopeningen, het aanmoedigen, erin sucken, het vastzitten aan 1 systeem enz. enz. doet mij meer aan een vorm van religie denken, niet dat het product nu zo geweldig is.
Nop en ook dat is een loze vergelijking. Een Audi betaal je meer voor daadwerkelijk meer. Bij Apple betaal je meer voor minder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan koop je het toch niet?
Wat is je probleem eigenlijk? Ga je ook in een audi topic lopen brullen dat een renault goedkoper is?
En wat is jouw probleem als andere mensen meer willen betalen voor een mooi design?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nop en ook dat is een loze vergelijking. Een Audi betaal je meer voor daadwerkelijk meer. Bij Apple betaal je meer voor minder.
Er zijn ook gematigde gelovigen binnen zowat ELK geloof. Geloof is niet enkel voorbehouden aan de extremisten en fanatiekelingen. Of wil jij dat tegenspreken? Het feit blijft dat je nog steeds gelooft.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je snapt de wereld van de schaal en aantallen niet.
Ze verkopen 33.8 miljoen iphones per jaar, 3000 man daarvan staan bij de winkels debiel te doen, 33.7 miljoen mensen dus gewoon niet, die kopen hem en gebruiken hem.
Hoezo is het dan nog een sekte als 0,00000001% van de mensen raar doet mbt hun product?
Niks. Als dat hun beweegreden is, heb ik er geen probleem mee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat is jouw probleem als andere mensen meer willen betalen voor een mooi design?
Wat loop je hier dan te zeiken?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:56 schreef Michielos het volgende:
[..]
Niks. Als dat hun beweegreden is, heb ik er geen probleem mee.
Waar loop ik te zeiken dat ik tegen mensen ben die enkel voor het design 2000 euro betalen voor een iMac? Quote die even aub.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat loop je hier dan te zeiken?
je hebt de tafeleren gezien bij de Galaxy S5, dus dat is dan 100% hetzelfde.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Er zijn ook gematigde gelovigen binnen zowat ELK geloof. Geloof is niet enkel voorbehouden aan de extremisten en fanatiekelingen. Of wil jij dat tegenspreken?
En dan geef je als conclusie/claim dat 0.000001% van de lui raar doet mbt hun product en stel je dat ik de wereld van schaal en aantallen niet begrijp?
Je loopt gewoon te zeiken, puntquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waar loop ik te zeiken dat ik tegen mensen ben die enkel voor het design 2000 euro betalen voor een iMac? Quote die even aub.
jij concludeerde dat ik zeurde op basis van je bericht waarin je stelde dat er niets mis is met "mensen die veel uitgeven enkel voor design".quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je loopt gewoon te zeiken, punt
Ja, maak een topic over fanlui bij de s5 en ik kom hetzelfde zeggen. Waarom zou ik in een klaagbaak topic over iMac gaan zeiken over de release bij de s5??? Alleen is het product ook daadwerkelijk goed (i.p.v. middenmoot) behalve de prijs. Dat is wederom teveel voor wat je ervoor krijgt namelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je hebt de tafeleren gezien bij de Galaxy S5, dus dat is dan 100% hetzelfde.
het is maar gewoon een kleine groep fanatiekelingen en verder zijn het mensen die gewoon wel de meerwaarde van OS X en iOS inzien.
En die gaan niet schuimbekkend ranten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |