abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143411923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen? :')
Michielos heeft er verstand van zo te zien!
pi_143412244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen? :')
Het betreft hier een iMac, een all-in-one apparaat wat ook nog eens mooi oogt wanneer het prominent aanwezig is in een ruimte. Dat is ook een reden waarom mensen Apple kopen. Om geen lelijke systeemkast, een losse monitor, allerlei kabels over hun bureau/eettafel te hebben lopen.
pi_143412275
En dat OS, als je je hele leven Windows hebt gebruikt en dan voor al je programmaatjes een alternatief moet gaan zoeken, of een app die het zou moeten vervangen, dan is dat irritant.
pi_143413223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:15 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Het betreft hier een iMac, een all-in-one apparaat wat ook nog eens mooi oogt wanneer het prominent aanwezig is in een ruimte. Dat is ook een reden waarom mensen Apple kopen. Om geen lelijke systeemkast, een losse monitor, allerlei kabels over hun bureau/eettafel te hebben lopen.
Een lelijke systeemkast? Allerlei kabels? Voor alles wat je nu stelt en zegt heb je goede oplossingen. Of hebben ze bij Apple nu ook al een patent op draadloos? Het valt op dat je allerhande positieve eigenschappen toedicht zoals draadloos, "mooi"design e.d. aan je iMac en allerhande negatieve eigenschappen aan een PC toe eigent.

Volgens jou bestaat er dus geen mooie kast voor een PC en draadloos bestaat niet bij een non apple product? En wat is er mis met een losse monitor? Ik heb 2 BenQ monitor's en die heb ik ook daadwerkelijk nodig voor poker (als je mass multi tabled is dat wel handig). Dit is overigens perfect voorbeeld van cognitieve dissonantie. Je relativeert je aankoop door voornamelijk negatieve eigenschappen toe te dichten aan een goedkoper alternatief. Ik kan je binnen 1 minuut 3000 links geven naar pc's die aan al je eisen voldoen. Je hebt verder 2 kabels nodig. Voedingskabel en een kabel naar je monitor. En ook hier zijn genoeg oplossingen voor.
Ik heb btw geen draadloos omdat ik veel game en je dan altijd enige vorm van vertraging hebt :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_143413267
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:05 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Michielos heeft er verstand van zo te zien!
heb ik ook. Best wel veel eigenlijk :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:45:15 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143413288
cmd R drukken tijdens het opstarten, vraagt ie of je een systeem restore wil doen vanaf een backup, of het hele systeem nieuw installeren. Wat is er moeilijk aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143413311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Een lelijke systeemkast? Allerlei kabels? Voor alles wat je nu stelt en zegt heb je goede oplossingen. Of hebben ze bij Apple nu ook al een patent op draadloos? Het valt op dat je allerhande positieve eigenschappen toedicht zoals draadloos, "mooi"design e.d. aan je iMac en allerhande negatieve eigenschappen aan een PC toe eigent.

Volgens jou bestaat er dus geen mooie kast voor een PC en draadloos bestaat niet bij een non apple product? En wat is er mis met een losse monitor? Ik heb 2 BenQ monitor's en die heb ik ook daadwerkelijk nodig voor poker (als je mass multi tabled is dat wel handig). Dit is overigens perfect voorbeeld van cognitieve dissonantie. Je relativeert je aankoop door voornamelijk negatieve eigenschappen toe te dichten aan een goedkoper alternatief. Ik kan je binnen 1 minuut 3000 links geven naar pc's die aan al je eisen voldoen.
vast, maar jij bent ook 0,0 bereid om de voordelen van Apple in te zien.

Ik heb zelf een dikke i7 watercooled game PC staan, wereldding. Maar toch heb ik ook veel Applespullen. waarom zou ik dat doen als het niet gewoon meerwaarde heeft tov PC's op sommige vlakken?

Prima als je pro-PC bent, maar de mate van haat jegens Apple maakt je in elke discussie eigenlijk een beetje zielig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143413378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

vast, maar jij bent ook 0,0 bereid om de voordelen van Apple in te zien.

Ik heb zelf een dikke i7 watercooled game PC staan, wereldding. Maar toch heb ik ook veel Applespullen. waarom zou ik dat doen als het niet gewoon meerwaarde heeft tov PC's op sommige vlakken?

Prima als je pro-PC bent, maar de mate van haat jegens Apple maakt je in elke discussie eigenlijk een beetje zielig.
Ow , die wil ik best inzien. Alleen tot dusver ben ik niet echt overtuigd. Loze statements zeggen mij gewoon niet zo veel. Daar lure je suckers mee, maar ik wil wel verder kijken dan mijn neus lang is en zodoende een weloverwogen beslissing maken.

Ben nu eens naar die iMac aan het kijken en vind het design gewoon mooi. Maar dan ga ik toch weer naar het kopje specificaties en bekijk dat dan i.c.m. de prijs. En dan krijg ik toch wel weer een :') op mijn gezicht als ik eerlijk ben :D Ik heb gewoon niet zoveel geld over , enkel voor design.
pi_143413416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ow , die wil ik best inzien. Alleen tot dusver ben ik niet echt overtuigd. Loze statements zeggen mij gewoon niet zo veel. Daar lure je suckers mee, maar ik wil wel verder kijken dan mijn neus lang is en zodoende een weloverwogen beslissing maken.

Ben nu eens naar die iMac aan het kijken en vind het design gewoon mooi. Maar dan ga ik toch weer naar het kopje specificaties en bekijk dat dan i.c.m. de prijs. En dan krijg ik toch wel weer een :') op mijn gezicht als ik eerlijk ben :D
Als je gewoon even nadenkt zonder waas moet je kunnen beredeneren dat het echt niet denkbaar is dat Apple zoveel spullen verkoopt elk jaar puur omdat het "schapen" zijn.
Get woke, go broke!
pi_143413457
Apple heeft geen voordelen. Iedereen die anders beweert lijdt aan cognitieve dissonantie!
pi_143413518
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je gewoon even nadenkt zonder waas moet je kunnen beredeneren dat het echt niet denkbaar is dat Apple zoveel spullen verkoopt elk jaar puur omdat het "schapen" zijn.
Dat is het wel. Als je even nadenkt is dat het fundament van bijvoorbeeld religie. Je geeft nu als argument een "ad populum", een drogredenatie. "Omdat zoveel mensen het kopen.. MOET het wel goed zijn. Al die lui zullen toch echt niet allemaal gek zijn?" en daaruit insinueer je als conclusie: Apple is een goed product

Dit is niet anders dan: "Er geloven zoveel mensen in Jezus. Alsof die het echt allemaal fout hebben!" om van daaruit te concluderen: En dus bestaat er een God!

Ik kan het ook omdraaien dan: "Er zijn zoveel mensen die iSheep zeggen.. die zullen het vast niet allemaal fout hebben. Dat komt heus wel ergens vandaan!"

Het hele gebeuren rondom Apple als product. De fanbase, de indoctrinatie, de gekte tijdens winkelopeningen, het aanmoedigen, erin sucken, het vastzitten aan 1 systeem enz. enz. doet mij meer aan een vorm van religie denken, niet dat het product nu zo geweldig is. Het is gegeven, het ziet er wel allemaal gelikt uit en het indoctrineren doen ze gewoon echt goed.
pi_143413524
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:50 schreef retorbrapi het volgende:
Apple heeft geen voordelen. Iedereen die anders beweert lijdt aan cognitieve dissonantie!
Stroman argument.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:53:45 #88
45206 Pietverdriet
pi_143413567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat is het wel. Als je even nadenkt is dat het fundament van bijvoorbeeld religie. Je geeft nu als argument een "ad populum", een drogredenatie. "Omdat zoveel mensen het kopen.. MOET het wel goed zijn. Al die lui zullen toch echt niet allemaal gek zijn?" en daaruit insinueer je als conclusie: Apple is een goed product

Dit is niet anders dan: "Er geloven zoveel mensen in Jezus. Alsof die het echt allemaal fout hebben!" om van daaruit te concluderen: En dus bestaat er een God!

Ik kan het ook omdraaien dan: "Er zijn zoveel mensen die iSheep zeggen.. die zullen het vast niet allemaal fout hebben. Dat komt heus wel ergens vandaan!"

Het hele gebeuren rondom Apple als product. De fanbase, de indoctrinatie, de gekte tijdens winkelopeningen, het aanmoedigen, erin sucken, het vastzitten aan 1 systeem enz. enz. doet mij meer aan een vorm van religie denken, niet dat het product nu zo geweldig is.
Dan koop je het toch niet?
Wat is je probleem eigenlijk? Ga je ook in een audi topic lopen brullen dat een renault goedkoper is?
pi_143413576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het hele gebeuren rondom Apple als product. De fanbase, de indoctrinatie, de gekte tijdens winkelopeningen, het aanmoedigen, erin sucken, het vastzitten aan 1 systeem enz. enz. doet mij meer aan een vorm van religie denken, niet dat het product nu zo geweldig is.
je snapt de wereld van de schaal en aantallen niet.

Ze verkopen 33.8 miljoen iphones per jaar, 3000 man daarvan staan bij de winkels debiel te doen, 33.7 miljoen mensen dus gewoon niet, die kopen hem en gebruiken hem.

Hoezo is het dan nog een sekte als 0,00000001% van de mensen raar doet mbt hun product?
Get woke, go broke!
pi_143413589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan koop je het toch niet?
Wat is je probleem eigenlijk? Ga je ook in een audi topic lopen brullen dat een renault goedkoper is?
Nop en ook dat is een loze vergelijking. Een Audi betaal je meer voor daadwerkelijk meer. Bij Apple betaal je meer voor minder.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:55:29 #91
45206 Pietverdriet
pi_143413620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nop en ook dat is een loze vergelijking. Een Audi betaal je meer voor daadwerkelijk meer. Bij Apple betaal je meer voor minder.
En wat is jouw probleem als andere mensen meer willen betalen voor een mooi design?
pi_143413628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je snapt de wereld van de schaal en aantallen niet.

Ze verkopen 33.8 miljoen iphones per jaar, 3000 man daarvan staan bij de winkels debiel te doen, 33.7 miljoen mensen dus gewoon niet, die kopen hem en gebruiken hem.

Hoezo is het dan nog een sekte als 0,00000001% van de mensen raar doet mbt hun product?
Er zijn ook gematigde gelovigen binnen zowat ELK geloof. Geloof is niet enkel voorbehouden aan de extremisten en fanatiekelingen. Of wil jij dat tegenspreken? Het feit blijft dat je nog steeds gelooft.

En dan geef je als conclusie/claim dat 0.000001% van de lui raar doet mbt hun product en stel je dat ik de wereld van schaal en aantallen niet begrijp?
pi_143413632
Apple troep kopen :')
En er dan ook nog niet mee om kunnen gaan :') :')
pi_143413639
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem als andere mensen meer willen betalen voor een mooi design?
Niks. Als dat hun beweegreden is, heb ik er geen probleem mee.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:56:39 #95
45206 Pietverdriet
pi_143413655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

Niks. Als dat hun beweegreden is, heb ik er geen probleem mee.
Wat loop je hier dan te zeiken?
pi_143413670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat loop je hier dan te zeiken?
Waar loop ik te zeiken dat ik tegen mensen ben die enkel voor het design 2000 euro betalen voor een iMac? Quote die even aub.
pi_143413686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Er zijn ook gematigde gelovigen binnen zowat ELK geloof. Geloof is niet enkel voorbehouden aan de extremisten en fanatiekelingen. Of wil jij dat tegenspreken?

En dan geef je als conclusie/claim dat 0.000001% van de lui raar doet mbt hun product en stel je dat ik de wereld van schaal en aantallen niet begrijp?
je hebt de tafeleren gezien bij de Galaxy S5, dus dat is dan 100% hetzelfde.

het is maar gewoon een kleine groep fanatiekelingen en verder zijn het mensen die gewoon wel de meerwaarde van OS X en iOS inzien.

En die gaan niet schuimbekkend ranten.
Get woke, go broke!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:59:18 #98
45206 Pietverdriet
pi_143413735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waar loop ik te zeiken dat ik tegen mensen ben die enkel voor het design 2000 euro betalen voor een iMac? Quote die even aub.
Je loopt gewoon te zeiken, punt
pi_143413785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je loopt gewoon te zeiken, punt
jij concludeerde dat ik zeurde op basis van je bericht waarin je stelde dat er niets mis is met "mensen die veel uitgeven enkel voor design".
Dat sprak ik volgens jou tegen. Dat mag je me aantonen door middel van een quote waarin ik dat gesteld heb.
Doe je dat niet of kun je dan niet, dan ben jij degene die juist zeikt en argumenten verzint om zodoende iemand gemakkelijker aan te vallen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:02:21 #100
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_143413830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je hebt de tafeleren gezien bij de Galaxy S5, dus dat is dan 100% hetzelfde.

het is maar gewoon een kleine groep fanatiekelingen en verder zijn het mensen die gewoon wel de meerwaarde van OS X en iOS inzien.

En die gaan niet schuimbekkend ranten.
Ja, maak een topic over fanlui bij de s5 en ik kom hetzelfde zeggen. Waarom zou ik in een klaagbaak topic over iMac gaan zeiken over de release bij de s5??? Alleen is het product ook daadwerkelijk goed (i.p.v. middenmoot) behalve de prijs. Dat is wederom teveel voor wat je ervoor krijgt namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')