quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan de installatieschijf erin doen, daar vanaf opstarten en dan zodra je dat scherm voor je neus heb, de disk management (schijf beheer?) opstarten en formateren / partitioneren?
Voor 1, ik had Leopard, geupgrade naar Mavericks, dus nu wordt aangegeven dat mijn besturingssysteem te ver geupgrade is om de boot CD nog te kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan de installatieschijf erin doen, daar vanaf opstarten en dan zodra je dat scherm voor je neus heb, de disk management (schijf beheer?) opstarten en formateren / partitioneren?
betekent.quote:sudo rm -rf /
Je hebt helemaal geen externe HD nodig. Je kan gewoon opstarten van de Internet Recovery partitie door cmd + r ingedrukt te houden. Dan kan je OS X herinstalleren. Eventueel wis je eerst de OS X partitie met Disk Utility.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:39 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Voor 1, ik had Leopard, geupgrade naar Mavericks, dus nu wordt aangegeven dat mijn besturingssysteem te ver geupgrade is om de boot CD nog te kunnen gebruiken.
2: het alternatief bij Mavericks is een install waarbij hij een versie van internet download tijdens, maar hiervoor is een (geformatte) externe HD nodig om tijdelijk op kwijt te kunnen.
3: Mijn externe HD lijkt, nadat ik hem correct voor Mac heb geformat via schijfbeheer, voor de Mac niet voldoende.
En hier loop ik dus vast want er zijn geen heldere alternatieven meer.
- De imac openschroeven en de schijf eruit halen is te rigoreus om zelf aan te pakken, bovendien zou ik met een losse schijf in m'n poten nog steeds niet weten wat te doen.
- geen idee wat:
[..]
betekent.
wanneer ik bij schijfhulpprogramma's de beide partities (ik had ook een bootcamp-schijf) wil samenvoegen tot 1, krijg ik de foutmelding: Schijf kan niet worden gedeactiveerd. De hele reden dat ik een format wou, was om de zaak opnieuw te partitioneren en via bootcamp weer een clean install van windows te doen ( ik had voorheen slechts 200 van de 1000 gepartitioneerd voor windows, nu wil ik 900GB voor windows)quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen externe HD nodig. Je kan gewoon opstarten van de Internet Recovery partitie door cmd + r ingedrukt te houden. Dan kan je OS X herinstalleren. Eventueel wis je eerst de OS X partitie met Disk Utility.
Wacht, je wilt 1 partitie, maar ook maverick installeren én windows? Wat wil je nu?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:59 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
wanneer ik bij schijfhulpprogramma's de beide partities (ik had ook een bootcamp-schijf) wil samenvoegen tot 1, krijg ik de foutmelding: Schijf kan niet worden gedeactiveerd. De hele reden dat ik een format wou, was om de zaak opnieuw te partitioneren en via bootcamp weer een clean install van windows te doen ( ik had voorheen slechts 200 van de 1000 gepartitioneerd voor windows, nu wil ik 900GB voor windows)
OS X herinstalleren wanneer je Mavericks hebt lijkt niet mogelijk te zijn wanneer je daar geen geschikte externe HD voor in bezit hebt, omdat hij daar om vraagt.
Ik wil eerst terug naar 1 partitie, hierop wil ik Mavericks reinstallen en vervolgens wil ik via de Bootcamp assistent windows opnieuw installen. Bootcamp assistent laat je namelijk een nieuwe partitie aanmaken waarop windows gaat komen, hier heb ik in het verleden de fout gemaakt om windows te weinig GB's (200GB) te geven. Ik ervaar dat ik 100% van de tijd in Windows zit, dus het was zonde om 800 van de 1000GB onbenut in OS X te laten, vandaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht, je wilt 1 partitie, maar ook maverick installeren én windows? Wat wil je nu?
Ga eens naar een apple store.
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt eerst maverick erop wil zetten dan. Gewoon starten met die windows disk, daarmee alle partities verwijderen en installeren met die banaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:36 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik wil eerst terug naar 1 partitie, hierop wil ik Mavericks reinstallen en vervolgens wil ik via de Bootcamp assistent windows opnieuw installen. Bootcamp assistent laat je namelijk een nieuwe partitie aanmaken waarop windows gaat komen, hier heb ik in het verleden de fout gemaakt om windows te weinig GB's (200GB) te geven. Ik ervaar dat ik 100% van de tijd in Windows zit, dus het was zonde om 800 van de 1000GB onbenut in OS X te laten, vandaar.
En bespaar me de discussie dat windows op een apple gebruiken sowieso zonde is.
Ik ben in de veronderstelling dat een iMac niet goed zal draaien wanneer op de HD geen OSX geinstalleerd staat. Wanneer je via bootcamp assistent windows installeert, neem ik toch aan dat deze alle mac-drivers 'doorgeeft' aan windows. Denk aan toetsenbord sneltoetsen zoals scherm dimmen, geluid etc, de ingebouwde webcam. Bij windows zie je onder Programma's en Onderdelen een hele lijst met apple drivers staan, ik denk dat wanneer je dus alleen windows op zon machine knalt, je deze drivers etc niet hebt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt eerst maverick erop wil zetten dan. Gewoon starten met die windows disk, daarmee alle partities verwijderen en installeren met die banaan.
Maar kom je er niet uit, ga dan naar een apple store. Of start op van een partition manager en hossel die extra partitie ervan af, of vergroot of verklein hem enz.
Er is geen enkele telefoon die "niet intuitief" werkt. Het is een scherm vol met apps.. of het nu Android, Windows Phone of iOs is. Volgens mij verwar je "gemakkelijk te gebruiken" met "niet customizable" of "gesloten systeem"? Alsof je op een S5 alvorens je het toestel gebruikt, eerst moet gaan hacken, c++ programmeercode moet kennen enz.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Volgens heeft ts noch ik gezegd dat wij apple fanaten zijn. Een Mac recoveren is nou eenmaal kut. Een flater van Apple wil ik het niet noemen en ik denk dat die simpelheid meer voor de telefoons geldt.
Wow, gewoon wow.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik ben in de veronderstelling dat een iMac niet goed zal draaien wanneer op de HD geen OSX geinstalleerd staat. Wanneer je via bootcamp assistent windows installeert, neem ik toch aan dat deze alle mac-drivers 'doorgeeft' aan windows. Denk aan toetsenbord sneltoetsen zoals scherm dimmen, geluid etc, de ingebouwde webcam. Bij windows zie je onder Programma's en Onderdelen een hele lijst met apple drivers staan, ik denk dat wanneer je dus alleen windows op zon machine knalt, je deze drivers etc niet hebt.
Je hebt gelijk, in de ogen van iemand die meer verstand heeft van ICT zal het wel belachelijk klinken, maar niet iedereen heeft tijd en zin om zich er zo ver in te verdiepen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wow, gewoon wow.
Zoveel bullshit "aannemen" voor waar en dan nog een mening hebben ook.
Wow, ik herhaal het nog maar eens.... wow...
Dat is ook het probleem niet, niemand verwacht dat iedereen dit soort dingen weet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, in de ogen van iemand die meer verstand heeft van ICT zal het wel belachelijk klinken, maar niet iedereen heeft tijd en zin om zich er zo ver in te verdiepen.
De manier hoe ik het nu uiteindelijk voor elkaar krijgt is ongetwijfeld omslachtig(er), maar zo bereik ik uiteindelijk ook mijn doel.
Als je daar alleen maar binnenloopt kost je dat al ¤1000...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ga eens naar een apple store.
Nee Seth.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Als je daar alleen maar binnenloopt kost je dat al ¤1000...
Vervelend voor je dat jij je aan het lezen van topics stoort en niet capabel bent je in te leven in iemand die op een gefrustreerd moment zijn ongenoegen over het apparaat spuit op het daarvoor bestemde subforum.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem niet, niemand verwacht dat iedereen dit soort dingen weet.
Wat wel enorm storend is dat je alles en iedereen affikt en afkraakt terwijl het dus echt gewoon aan jezelf ligt.
Waarom is het een hoerige Mac als het ding gewoon 100% werkt?.
De enige claim to fame wat een apple heeft is niet zozeer de hardware(een goede batterij zit ook in duurdere A laptops), maar dat er iOs op zit. Waarom dat dan weg halen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef bluuf het volgende:
Mensen die een dure Mac kopen om vervolgens alleen Windows te gebruiken...
Op mijn werk hebben wij ook van die klanten : dure macbook kopen waar wij meteen Windows op moeten installeren. Waarom? Zodat ze aan iedereen kunnen laten zien dat ze een mac hebben (en ondertussen de aankoop van een nieuwe server zolang mogelijk uitstellen omdat ze dit te duur vinden en dan heb ik het nog over entry-level servers welke dan goedkoper zijn als hun macbook)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |